Päevakorrapunktide kaupa: Peeter Ernits

Kokku päevakordi: 132

Täielikult profileeritud: 132

2025-10-16
Eesti Keskerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Miks toit on kallis?" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Rahaminister Jürgen Ligi ja laiemalt valitsus, keda kritiseeritakse nii isiklikul tasandil (väidetavate halvustavate kommentaaride tõttu) kui ka poliitiliselt. Kriitika on intensiivne, rõhutades, et valitsus "puikleb iga hinna eest" vastu käibemaksu vähendamisele, nimetades seda "lolliks ideeks".
2025-10-15
Vabariigi Presidendi valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (684 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja koalitsioonile ("pika plaani erakond"), keda süüdistatakse lühinägelikkuses ja rahva usalduse kaotamises (14% toetus). Protseduuriline kriitika on suunatud Riigikogule kui institutsioonile, mis on laisk, ülbe ja teeb praaki, delegeerides liigselt täitevvõimule. Ta kritiseerib ka eelnõu esitlemist kui Riigikogu-ülest, kuigi kahe erakonna esindajate allkirjad puuduvad.
2025-10-15
Euroopa Liidu asjade komisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti valikud ja võimalused Euroopa Liidu 2028–2034 pikaajalises eelarves" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Euroopa Komisjoni presidendi von der Leyeni plaanidele, mis ohustavad ühtekuuluvuspoliitikat, ning kaudselt kritiseeritakse valitsuse erakonda ("pika plaani erakond") ja Eesti passiivsust läbirääkimistel. Kriitika on intensiivne ja poliitiliselt laetud, süüdistades protseduuri sadismis ja plaani koletislikkuses. Kompromissi asemel rõhutatakse eesootavat "võitlust".
2025-10-13
Riigieelarve seaduse ja riigieelarve seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (736 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud valitsuse poolt elluviidavale poliitikale ja ministrile, kritiseerides teravalt "tegevuspõhist totrust". Kriitika on intensiivne ja sisuline, seades kahtluse alla reformi jätkamise mõtte, kuni praegune võim on ametis. Vastuseis on suunatud nii poliitika sisule kui ka dokumentatsiooni puudulikule läbipaistvusele (hallid alad eelarves).
2025-10-13
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (734 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsusele ja rahaministrile, keda kritiseeritakse nii poliitiliste prioriteetide (Ukraina vs. Eesti vaesed) kui ka protseduuriliste puudujääkide (ministrite puudumine, möödarääkimine) eest. Kriitika on intensiivne ja sisaldab süüdistusi oma rahva abistamisest kõrvale hoidmises ja parlamendi kaoses. Samuti viidatakse kaudselt Slava Ukraini skandaalile, seades kahtluse alla abistamise läbipaistvuse.
2025-10-13
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (733 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja ministritele, keda süüdistatakse ebapädevuses, suurtes rahalistes vigades ja enese ülehindamise sündroomis. Kriitika on suunatud poliitika elluviimise ja protseduurilise täpsuse vastu, mitte niivõrd isiklik.
2025-10-13
Eesti Vabariigi ja Liechtensteini Vürstiriigi vahelise tulu- ja kapitalimaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (718 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse esindajale (ministrile) seadusandluse ebatäpsuse ja standardite ebaselguse teemal. Kriitika on menetluslik ja keskendub selguse nõudmisele, mitte isiklikule rünnakule.
2025-10-09
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (625 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud valitsusele, keda süüdistatakse puudega inimeste murede eiramises ja raha mujale paigutamises. Lisaks kritiseeritakse Riigikogu juhatajat oluliste sotsiaalküsimuste eelnõu paigutamise eest hilisele ajale, pidades seda ebaõiglaseks. Kriitika on nii protseduuriline kui ka väärtuspõhine.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud konkreetsele juhatuse liikmele, kes esindab opositsiooni, kritiseerides tema otsust eelnõude ajastamise osas. Kriitika on protseduuriline ja intensiivne, süüdistades juhti oluliste teemade varjamises ja avaliku debati mahasurumises.
2025-10-09
Karistusseadustiku ja kriminaalmenetluse seadustiku muutmise seaduse eelnõu (695 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu esitajate (valitsuse/ministri) vastu menetluslike ja sisuliste küsimuste kaudu, kritiseerides eelnõu ajastust ja põhjenduste ebaselgust. Kriitika on poliitikapõhine, eriti seoses Euroopa Komisjoni analüüsidega kaasneva võimaliku seaduste tohutu kogusega.
2025-10-09
Karistusseadustiku ja kriminaalmenetluse seadustiku muutmise seaduse (karistusõiguslik jurisdiktsioon ja merealuse taristu lõhkumine) eelnõu (656 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu koostajate (tõenäoliselt valitsuse või ministeeriumi) vastu ebaselge ja ebaloogilise menetluse pärast. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, nõudes selgust, miks kaks erinevat teemat kokku pandi, ning viidates sõnastuse puudulikkusele.
2025-10-09
Isikuid sunniviisilise kadumise eest kaitsva rahvusvahelise konventsiooniga ühinemise seaduse eelnõu (681 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu poliitiliste oponentidega ei esine, kuna komisjonis saavutati konsensus. Küll aga väljendab kõneleja kahtlust eelnõu asjakohasuse suhtes, vihjates, et see tegeleb probleemidega, mis on Eesti kultuuriruumile võõrad.
2025-10-08
Planeerimisseaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (683 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse (ministri) esitatud eelnõu ebaselguse vastu, eriti uue mõiste defineerimise ja rakendamise osas. Vastuseis on poliitika- ja menetluspõhine, nõudes enne edasiliikumist konkreetseid numbreid, sihttasemeid ja kulude kalkulatsiooni.
2025-10-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele töötada välja mobiilside turu konkurentsi suurendamise ja numbriliikuvuse kiirendamise kava" eelnõu (658 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu või kriitikat konkreetsete poliitiliste oponentide suhtes ei väljendata. Kriitika on suunatud turu ebaefektiivsuse tagajärgedele, mis on viinud Eesti kalli andmeside positsioonini.
2025-10-08
Sotsiaalministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Tugev opositsiooniline hoiak on suunatud valitsuserakonna aseesimehe ja rahandusministri vastu, kritiseerides tema avaldust toiduainete käibemaksu langetamise kohta. Kriitika on terav ja põhineb poliitilisel vastutusel ning ebaeetilistel põhjendustel.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on rahandusminister, keda kritiseeritakse nii tema poliitika (dokumentatsiooni maht, mõõdikud) kui ka isikliku käitumise pärast (üleolev kolleegide solvamine, "impeeriumi valitsejana" esinemine). Kriitika on intensiivne ja sisaldab nii poliitilisi kui ka protseduurilisi rünnakuid.
2025-10-06
Arupärimine koolitoidu ebapiisava riikliku rahastamise ja sellest tuleneva ebavõrdsuse kohta (nr 797)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud praeguse koolitoidu rahastamise taseme vastu ja kaudselt valitsuse/ministri poole, kes peaksid esitama teaduspõhiseid tõendeid. Vastuseis on poliitika- ja struktuuripõhine, viidates riigi ja omavalitsuse "silotornide" vaieldavusele.
2025-10-06
Arupärimine Rootsi kurjategijate Eestisse toomise kohta (nr 803)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on "pika plaani erakond" (Eesti 200) ja Kristen Michali valitsus, keda süüdistatakse ajaloolise Tidö diili kiirustamises ja poliitilises laibastumises. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika sisule (vägivaldsed kurjategijad) ning protseduurilisele kiirustamisele. Kõneleja lükkab kompromissi selgelt tagasi, öeldes, et ei kiida lepingut heaks.
2025-10-06
Arupärimine Ukraina põgenike, eriti mobilisatsiooniealiste meeste kohta (nr 794)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Siseminister, kelle teema käsitlemist peetakse häbiväärseks ja kergemeelseks. Kriitika on nii poliitika- kui ka isiklikul tasandil, kuna kõneleja protestib tugevalt ministri võrdluse vastu Siberi ja Ukraina vahel, tundes end sellest sügavalt solvatuna.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (677 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud koalitsiooni ja selle seadusloome protseduuride vastu, mida peetakse ebaefektiivseks ja rahva vastuseisu eiravaks. Eraldi kritiseeritakse Lauri Hussarit ebaviisaka käitumise eest (kolleegi peale röökimine). Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitilisele ebakompetentsusele kui ka eetikale.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (694 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on rahandusminister ja tema erakond, keda süüdistatakse põhiseaduse ja rahva arvamuse ignoreerimises. Kriitika on intensiivne ja suunatud nii protseduurilisele eiramisele kui ka poliitilisele ebakõlale, viidates ministri varasemale aktiivsusele koalitsioonisaadikuna eelnõu toetamisel.
2025-10-06
Eesti Vabariigi ja Omaani Sultaniriigi vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (692 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Rahandusministri ja valitsuse valikuloogika vastu, eriti seoses väidetava väitega, et tegemist on ebaoluliste lepingutega. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes valikute põhjendamatusele ja küsides, miks eelistatakse Omaani suurtele riikidele, kellega lepingut veel ei ole.
2025-09-25
Isamaa fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Hinnatõusu mõju majanduse konkurentsivõimele ja inimeste toimetulekule. Mida teha?" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on peaminister Kristen Michal ja valitsuskoalitsioon, keda süüdistatakse stagnatsioonis, reaalsuse eiramises ja "süüdimatus" käitumises. Kriitika on terav ja poliitiliselt laetud, süüdistades koalitsiooni "teerulli" taktika kasutamises seadusloomes. Esineja ei näe võimalust kompromissiks, kuna usub, et koalitsioon lükkab kõik parandusettepanekud prügikasti.
2025-09-25
Peaminister Kristen Michali poliitiline avaldus seoses 2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu üleandmisega

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on peaminister Kristen Michal ja valitsuskoalitsioon, eriti Eesti 200 ja teised koalitsioonisaadikud, kelle madalat osavõttu kritiseeritakse. Kriitika on intensiivne, keskendudes nii valitsuse vastutustundetusele kui ka ebakompetentsusele ("pimedate ja kurtide valitsus").
2025-09-23
Jäätmeseaduse muutmise seaduse eelnõu (676 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud nii parlamendi menetluste jäikusele (kritiseerides Õnne Pillakut arutelu lõpetamise eest) kui ka ministrite vastutuse puudumisele. Põllumajandusministrit kritiseeritakse intensiivselt töökohustuste eiramise eest puhkuse ja sõitude tõttu ajal, mil sektoris valitses kriis. Kriitika on nii menetluslik kui ka isiklikku vastutust puudutav.
2025-09-23
Perekonnaseisutoimingute seaduse, rahvastikuregistri seaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (687 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed.
2025-09-22
Arupärimine PPA töötajate palkade kohta (nr 780)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsev koalitsioon (Reformierakond ja Eesti 200), kelle tegevust peetakse sundolukorrast tingituks ja ebaefektiivseks. Kriitika on intensiivne ja sisaldab isiklikke rünnakuid (Lauri Hussari poliitiline häving) ning süüdistusi raha suunamise eest juhtivtöötajatele. Samuti kritiseeritakse siseministrit (Igor Taro) seoses ebaõnnestunud seaduseelnõu katsega.
2025-09-22
Arupärimine Kopli komando kohta (nr 774)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud siseministrile, kellelt nõutakse selgitusi Kopli komando taasavamise plaanide puudumise osas. Kriitika on poliitika- ja tegevuspõhine, nõudes konkreetse seaduseelnõu kiiremat esitamist. Samuti tunnistatakse avalikku vastupanu, kuid see lükatakse kõrvale korra vajaduse rõhutamisega.
2025-09-22
Arupärimine Uikala prügila probleemide kohta (nr 776)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse ja ministri vastu, seades kahtluse alla nende finantsplaneerimise ja vastutuse keskkonnakahjude katmisel. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes vastust selle kohta, kes vastutab võlgades operaatori tekitatud kulude eest.
2025-09-22
Arupärimine praamiühenduse kohta Eesti saartega (nr 789)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõne on suunatud ministrile arupärimisena, kritiseerides teenuse (praamiliikluse) operatiivset korraldust ja tulemust (autode pressimine). Kriitika on suunatud protseduurile ja toimivusele, mitte otsestele poliitilistele vastastele.
2025-09-22
Arupärimine kohtutäiturite tegevuse kohta (nr 807)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud riigi ja valitsuse tegevusetuse ja aegluse vastu õigussüsteemi reguleerimisel. Eriti kritiseeritakse riigi distantseeritud juhtimisstiili (korraldused Stenbocki majast) ja rahalist vastutustundetust vabade elukutsete ees, kuna riik on nende puhul käed puhtaks pühkinud.
2025-09-22
Arupärimine Rootsi vangide Eestisse toomise kohta (nr 792)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on peaminister ja justiitsminister, samuti praegused ja eelmised valitsejad, keda kritiseeritakse "arrogantse lähenemise" eest. Kriitika on suunatud poliitilisele lühinägelikkusele, kohalike elanike arvamuse eiramisele ja parteikaaslaste (Tartu linnapea) potentsiaalsele kahjustamisele.
2025-09-22
Arupärimine ettevõtjate nõukoja loomise ning selle liikmete võimaliku huvide konflikti kohta (nr 788)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on sotsiaaldemokraadid, kelle mure ettevõtjate nõukoja võimaliku huvide konflikti pärast lükatakse tagasi kui pealiskaudne, viidates ajastu muutumisele ja jõustruktuuride tugevnemisele. Kriitika on suunatud ka valitsuse vastu, rõhutades nende naeruväärselt madalat toetust ja kapseldumist, mis toob kaasa "raevu ja viha" enda peale. Eesmärk on kritiseerida valitsuse isolatsiooni, mitte niivõrd poliitikat ennast.
2025-09-22
Arupärimine ebaõnnestunud ja sõjalise kokkupõrke ohuga päädinud mereväe operatsiooni kohta (nr 784)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud peaminister Kristen Michalile ja tema erakonnale, samuti kaitseminister Hanno Pevkurile. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust ebakompetentsuses, rahva usaldamatuses ja vastaste tembeldamises Vene agentideks. Kõneleja väljendab otsest soovi Michali poliitilise karjääri lõppemiseks.
2025-09-18
Eesti Panga 2024. a aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsevale fiskaalpoliitikale, mis hoiab riigivõla madalal, samal ajal kui sotsiaalsed probleemid (vaesus) jäävad lahendamata. Kriitika on poliitikapõhine, küsides, miks Eesti käitub "risti vastupidi" kui ülejäänud euroala riigid.
2025-09-17
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (620 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud riigi (valitsuse) ja haridusministri vastu, kelle poliitikat peetakse laste heaolu osas ebapiisavaks. Kriitika on poliitikapõhine (ebapiisav rahastus) ja samal ajal kontrolliv, küsides ministrilt detailseid andmeid tema väidetavate koolikülastuste ja söögikordade hinnaskaala kohta. Kompromissivalmidust ei väljendata.
2025-09-17
Liikluskindlustuse seaduse täiendamise seaduse (kergliikurite kindlustamine) eelnõu (631 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastast ei kritiseerita, kuid kõneleja vihjab tugevalt, et seadusloome protsessis on ebaeetilisi või isegi kriminaalseid aspekte, mis vajavad politsei sekkumist. Kriitika on suunatud protseduurilisele ebaaususele ja varjatud huvidele, mis võivad seaduseelnõu mõjutada.
2025-09-17
Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (659 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ("valitsejad"), kelle usaldusväärsust peetakse naeruväärselt madalaks. Kriitika on suunatud valitsuse lühinägelikule poliitikakujundamisele ja suutmatusele toetada eelnõusid, mis ei anna kohest poliitilist kasu. Vastuseis on intensiivne ja protseduuriline, kuna valitsus tapab head ettepanekud.
2025-09-17
Hädaolukorra seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (662 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja Riigikogu varasemale tegevusetusele ja lodevusele, mis on viinud kolmeaastase viivituseni oluliste julgeolekumeetmete vastuvõtmisel. Konkreetselt kritiseeritakse "kolleeg Kalevit" õõnsa kiirustamise argumendi eest. Samuti vastustatakse tugevalt ebamääraseid ja põhiseadusevastaseid asendustegevusi, nagu nuhkimine ja superandmebaasid.
2025-09-17
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse (640 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Opositsioon on intensiivne ja suunatud koalitsioonile tervikuna, keda süüdistatakse jäärapäisuses, lodevuses ja ustavuses välisele käskijale. Kriitika on suunatud ka konkreetsetele ministritele (Siseminister Taro, Jürgen Ligi) ja eelnõu ettekandjale, kelle kompetentsi kaheldakse. Kompromiss on välistatud, nõudes seaduse põletamist.
2025-09-17
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse (570 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu koostajatele, Siseministeeriumile ja laiemalt Riigikogu enamusele, kes eelnõu kolmandat korda menetlusse tõi. Vastuseis on intensiivne, keskendudes protseduurilistele vigadele ja seadusloome mugavusele, mis viib ohtliku delegeerimiseni ametnike kätte. Ta vastandab presidendi õigusnõuniku veenvad argumendid Siseministeeriumi nõuniku arvamusele.
2025-09-17
Olukord sotsiaalministri vastutusalas

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamised kritiseeritavad on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakond ja Eesti 200. Kriitika on suunatud koalitsiooni usaldusväärsusele ja saadikute kohalolekule, mis on pigem protseduuriline ja käitumuslik. Rünnaku intensiivsus on tugev, rõhutades "erakordselt madalat" usaldusväärsust.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud kolleegidele Ando Kivibergile ja Maris Laurile nende "jäärapäise" superandmebaasi eelnõu taasesitamise eest. Kriitika on suunatud ka endisele siseministrile Igor Tarole "meelsuskontrolli" algatuse eest. Lisaks kritiseerib ta kaudselt Eesti 200 fraktsiooni ja põhiseaduskomisjoni juhti tegevusetuse või vaikimise eest olulisel teemal.
2025-09-15
Arupärimine haridusliku ebavõrdsuse kohta (nr 795)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ministri esitatud analüüsidele, mida peetakse "pooleli olevateks", ning esitatakse väljakutse nende järelduste kehtivusele seoses ebavõrdsusega. Kriitika on suunatud poliitika ja andmete tõlgendamisele, mitte isiklikule tasandile.
2025-09-15
Arupärimine õpetajate töötasude erinevuste kohta (nr 790)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ministri või valitsuse senisele tegevusele, mis on kahe aasta jooksul lahendust otsinud, kuid pole seda leidnud. Kriitika on pigem protseduuriline ja mõõduka intensiivsusega, keskendudes lahenduse leidmise keerukusele.
2025-09-15
Arupärimine õpetajate palkade kohta (nr 778)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse süsteemse ebakompetentsuse (kaitsekulude haldamine) ja madala avaliku toetuse eest. Rünnakud on intensiivsed ja poliitilised, süüdistades valitsust hirmu külvamises ja ebaefektiivses rahakasutuses. Kompromiss on välistatud, kuna kutsutakse üles streikima valitsuse kokkuvarisemise esilekutsumiseks.
2025-09-15
Arupärimine koolitoidu kohta (nr 770)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ettekandjale ja vastutavale asutusele, kes ei ole suutnud tagada selgeid kulupiire ja standardiseeritud hinnakujundust. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes halvale finantsjuhtimisele ja läbipaistvuse puudumisele.
2025-09-15
Arupärimine rahvaraamatukogu seaduse muutmise kohta (nr 808)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on Kultuuriministeeriumi ja kultuuriministriga, keda kritiseeritakse teadmatuse pärast töökohtade kadumise osas ja tsentraliseeriva reformi algatamise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika tagajärgedele provintsis, nimetades ministeeriumi käitumist "avantüürseks". Vastuseis on suunatud reformi sisule ja selle teostamise viisile.
2025-09-15
Arupärimine kultuuritöötajate palkade kohta (nr 781)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse välisabi ja arenguabi poliitikale (Ukraina, Aafrika), kritiseerides heldet raha jagamist välismaale siseriiklike vajaduste arvelt. Kriitika on poliitika- ja prioriteedipõhine.
2025-09-15
Arupärimine Läti punahirvede kohta Eestis (nr 796)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Maaeluministeeriumile ja laiemalt valitsuse haldusalale, keda süüdistatakse teadmatuses, suutmatuses ja täielikus korralageduses. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, rõhutades ametivõimude suutmatust leida suuri loomi ja tuvastada nende päritolu. Kohalikku meediat (Virumaa Teataja) kritiseeritakse ka sotsiaalmeedia mittejälgimise eest.
2025-09-15
Arupärimine KOVide otsustusõiguse suurendamise kohta maamaksumäärade kehtestamisel (nr 777)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud süsteemi loojatele ja praegusele valitsusele, keda esindab minister, kes peab ebaõiglast süsteemi haldama. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes süsteemi ebaõiglusele ja elukaugusele.
2025-09-15
Arupärimine kaitsetööstuse arengu takistamise kohta (nr 783)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ministrile, kelle seisukohta keskkonna arvestamise osas otseselt kahtluse alla seatakse. Kriitika on poliitika- ja tasakaalupõhine, küsides, kas valitsus hindab keskkonda piisavalt kõrgelt.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud neile, kes üritasid "superandmebaasi" kiirustades ("kibekähku") kokku panna, eirates ekspertide arvamust. Vastuseis on protseduuriline, rõhutades ebaõnnestunud konsultatsiooni Finantsinspektsiooniga. Viidatakse ka Presidendi otsusele, kes projekti varem tagasi lükkas ("saatis ta prügikasti").
2025-09-11
Võlaõigusseaduse muutmise seaduse eelnõu (621 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja Eesti 200, keda kritiseeritakse seaduseelnõu vastuvõtmise takistamise eest. Kriitika on suunatud ideoloogilistele ja protseduurilistele motiividele, küsides, milles seisnes "ideoloogiline erinevus" ja "5:4 jaotus". Kõneleja tunnustab samas vastaste arukust, öeldes, et nad "ei ole sugugi idioodid".
2025-09-10
Tsiviilkriisi ja riigikaitse seaduse eelnõu (668 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Kaitseministri ja ministeeriumi tööprotsessi pihta, keskendudes eelnõu mastaapsusele ja keerukusele. Vastuseis on eelkõige menetluslik ja tehniline, küsides, kas keegi (sh AI) on suutnud 1600-leheküljelist tervikut hoomata.
2025-09-10
Ehitusseadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (655 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ettekandja/ministri vastu, kes ei suutnud vastata konkreetsele regulatiivsele küsimusele, mis viitab puudulikule ettevalmistusele või ebaselgele seaduseelnõule. Samuti kritiseeritakse varasemat ebaefektiivset lairiba rajamise poliitikat, mis viis raiskamiseni.
2025-09-10
Konkurentsiseaduse täiendamise seaduse eelnõu (654 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse (ministriproua) ja ministeeriumi vastu seoses eelnõu päritolu ja tegeliku vajaduse ebaselgusega. Kriitika on protseduuriline, rõhutades, et määruse vastuvõtmine on esitatud kui vältimatu kohustus ilma sisulise aruteluta.
2025-09-10
Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (kasvuhoonegaaside heitkogustega kauplemise süsteemi direktiivi muudatuste osaline ülevõtmine) eelnõu (667 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised kriitika sihtmärgid on eelnõu koostanud ametnikud ja komisjoni esindaja, keda süüdistatakse teadmatuses ettevõtjate muredest ja ebakompetentsuses (direktiivi ja määruse segiajamine). Kriitika on intensiivne ja keskendub menetluslikule lohakusele ning sisulisele ebaõnnestumisele, mis jätab mulje "osalisest pildist" olukorrast. Samuti kritiseeritakse valitsuse lähenemist, mis eirab Kaubandus-Tööstuskoja ja Laevaomanike Liidu muresid.
2025-09-10
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele töötada välja õpilaste töötamisele maksusoodustused" eelnõu (638 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuskoalitsiooni vastu, keda nimetatakse "teerullijuhtideks" ja kes on süüdi eelnõu protseduurilises mahasurumises ("tapmisele läheb"). Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, süüdistades koalitsiooni aktuaalse probleemi lahendamise vältimises. Kõneleja kahtleb irooniliselt koalitsiooni plaanides sama probleemi lahendada.
2025-09-10
21 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks sotsiaalminister Karmen Jollerile

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on sotsiaalminister Karmen Joller, keda kritiseeritakse teravalt isikliku käitumise ja eetiliste standardite rikkumise pärast. Kriitika laieneb ka peaministriparteile, mille toetus on väidetavalt langenud, ning viidatakse laiemale ebaeetilisele eluviisile ("kuldsed segistid, lossipeod, laamendav eluviis"). Kriitika on intensiivne ja nõuab tagasiastumist.
2025-09-10
Riigi juhtimisvalikud

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamine vastane on peaminister ja valitsev koalitsioon, keda kritiseeritakse intensiivselt riigi juhtimise ebaõnnestumise pärast. Kriitika on suunatud otseselt valitsuse suutlikkusele majandusprobleeme lahendada, vihjates, et nad "ei suuda hakkama saada".
2025-09-09
Hoiu-laenuühistu seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (671 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu algatajatele ja valitsuse poliitikale, mis puudutab hoiu-laenuühistute reguleerimist. Kriitika on protseduuriline (huvigruppide arvamuste lihtsalt teadmiseks võtmine) ja sisuline (soov kaotada finantssektori mitmekesisus ja kehtestada põhjendamatult kõrgeid kapitalinõudeid).
2025-09-09
Kaitseministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud kaitseministrile Hanno Pevkurile ja Reformierakonnale, keda nimetatakse "praalivaks seltskonnaks." Kriitika on intensiivne ja keskendub ebakompetentsusele, süsteemsele korratusele ("bardakk") ja aeglasele reageerimisele (Riigikaitsekomisjoni nädalane viivitus). Esineja leiab, et Kaitseministeeriumi juht ei peaks jätkama.
2025-09-08
Arupärimine tuumaenergia arendamise kohta Eestis (nr 786)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud protseduurilisele ebaõnnestumisele, mis on viinud riigisaladuse lekkimiseni, muutes küsimuse esitamise hilinenuks. Vastuseis on suunatud süsteemi suutmatusele hoida tundlikku teavet, eriti seoses Venemaa teadlikkusega.
2025-09-08
Arupärimine kuuseistikute hävitamise kohta (nr 782)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Esialgne vastuseis oli suunatud RMK jäikadele reeglitele ja bürokraatiale, mis takistas istikute jagamist ja viis nende hävitamiseni, mida iseloomustati kui "koer, kes istub heinakuhja otsas". Kriitika oli suunatud ka neile, kes vallandasid informatsiooni edastanud taimla töötajad. Vastuseis oli suunatud protseduuridele ja väärtustele, mitte niivõrd isikutele, kuna lahenduse leidmise eest avaldati hiljem tänu.
2025-09-08
Arupärimine valitsuse sisserände suurendamise plaanide kohta (nr 791)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele (härra minister), keda süüdistatakse numbrite vältimises ja integratsioonisuutlikkuse tegeliku olukorra eitamises. Kritiseerib valitsuse tegevust kui "naljakat tantsu", mis on ohtlik ja vastandub Eesti riigi mõttele. Kriitika on suunatud ka poliitilisele mentaliteedile, mis ei julge tunnistada integratsiooni ebaõnnestumist.
2025-09-08
779 Tööpuuduse kiire kasvu ja tööhõive languse kohta

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse vastu, heites ette ennetava nägemuse puudumist ja liigset tagantjärele kommenteerimist. Kriitika on protseduuriline ja keskendub valitsuse tegevuse läbipaistvuse puudumisele investeeringute ja töökohtade loomise osas.
2025-09-08
Arupärimine töökohtade ja heaolu kohta väljaspool Harjumaad - tööstuse ja tootmise areng versus energiapuudujääk (nr 768)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsusele (ministrile), keda pannakse vastutama Põltsamaa tuulikute projekti saatuse eest. Kriitika on seotud poliitilise survega, mis võib kohalikud huvid kõrvale jätta, ning nõuab selget vastutust projekti tulemuste osas.
2025-09-08
Arupärimine elutähtsate pangateenuste kadumise kohta maakonnakeskustest (nr 773)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Regionaalminister ja Riigikaitsekomisjoni esimees Kalev Stoicescu, keda kritiseeritakse isiklikult lodeva käitumise ja puhkuse nautimise eest kriisi ajal. Kriitika on suunatud ka valitsuse poliitikale, mis lubab pankadel ja Omnival kasumlikkuse nimel teenuseid kokku tõmmata. Kõneleja kritiseerib ka sotsiaaldemokraat Rainer Vakrat looduskeskuste sulgemise eest.
2025-09-08
Arupärimine 2025. aasta mesindustoetuse muudatuste kohta väikemesinikele (nr 761)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised kritiseeritavad on minister ja valitsus, keda süüdistatakse väikemesinike diskrimineerimises ja ebanormaalses käitumises. Kriitika on intensiivne, keskendudes valitsuse prioriteetide vildakusele (Kaitseministeeriumi kontrollimatu raha vs sotsiaaltoetuste kärpimine) ja mehaanilisele kärpimispoliitikale (nt PPA 9% koondamised). Minister on isiklikult rünnatud tema väidetava hoolimatuse pärast (lahkumine saalist ja 80-eurose piiri ebaefektiivsuse rõhutamine).
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamised kriitika sihtmärgid on valitsuskoalitsioon ja peaminister Kristen Michal, keda süüdistatakse topeltstandardites ja Venemaa sõjamasina toitmises. Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (toetuste jaotus, kultuuriministeeriumi marginaliseerimine) kui ka protseduurilistele küsimustele (ministrite vastuste ebaadekvaatsus, istungite ajastamine). Eraldi kritiseeritakse Reformierakonda põllumajandusministri varjamise eest.
2025-06-19
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse/enamuse vastu, kes surub läbi ohtlikke seadusi kiirustades, ohustades õigusriiklust ja tekitades "praakseadusi." Vastuseis on nii sisuline (superandmebaas) kui ka protseduuriline (lugemiste kiirus). Üks kõneleja kritiseerib ka väliseid aktiviste, keda kahtlustatakse hübriidrünnakus Riigikogu töö halvamisel.
2025-06-18
Politsei ja piirivalve seaduse täiendamise seaduse eelnõu (670 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu ettekandja esitatud põhjenduste ja kiireloomulisuse vastu, nõudes põhjalikku analüüsi ja põhiseaduslikkuse kaalutlusi. Kriitika on protseduuriline ja sisuline, mitte isiklik, keskendudes eelnõu tagajärgede proportsionaalsusele.
2025-06-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele" eelnõu (630 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub, kriitika on suunatud tehnoloogilistele ohtudele ja kelmidele, kes kasutavad hääle kopeerimist. Poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, vaid neid kasutatakse näidetena potentsiaalsete kelmuste ohvritena.
2025-06-18
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastasseisu ei väljendata, kuid kriitika on suunatud loomakaitsjate (kanade piinamise lõpetamise nõudjate) massilise kommunikatsioonitaktika vastu, mida peetakse tööprotseduure häirivaks ja liiga intensiivseks.
2025-06-18
Julgeolek

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastane on Peaminister ja valitsus, kellele esitatakse otsene väljakutse e-valimiste mudeli rahvusvahelise edu teemal. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, kuna ebaedu võrreldakse negatiivselt autoritaarsete riikidega (Venemaa, Venetsueela).
2025-06-17
Krediiditeabe jagamise seaduse eelnõu (652 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi ja ministri vastu seoses seaduseelnõude menetlemise prioriteetide seadmisega. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, seades kahtluse alla ministeeriumi juhtimisotsused.
2025-06-17
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsevale "parteigrupile" ja Kristen Michalile, keda nimetatakse "Suureks Vennaks" ja parteigrupi juhiks. Kriitika on intensiivne ja laiaulatuslik, keskendudes nii poliitilisele motivatsioonile (võimu kiirustav haaramine madala toetuse tõttu) kui ka protseduurilistele vigadele. Kompromiss on välistatud, nõudes eelnõu viivitamatut prügikasti saatmist.
2025-06-17
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Sotsiaaldemokraadid, kelle käitumist eelnõu kaitsel peetakse liialdatuks ja "elu ja surma küsimuseks." Lisaks kritiseerib ta teravalt meediat (Delfi, Eesti Ekspress), süüdistades neid kallutatud lugude avaldamises, mis lõhnavad "loo tellimise järele." Kriitika on suunatud nii poliitilisele protseduurile kui ka meediaeetikale.
2025-06-16
Hädaolukorra seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (662 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud valitsuse seadusloome eelnõule (662 SE) ja siseministri tegevusele. Kriitika põhineb valitsuse sisemistel vastuoludel (kaitseministri ja siseministri tegevuse erinevus) ning protseduurilisel ebaefektiivsusel, seades kahtluse alla seaduseelnõu parandamise mõtte.
2025-06-16
Jäätmeseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (657 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasemale valitsuse ja parlamendi tööle, mida iseloomustati kui "metsikut jorutamist" ja "jobutamist". Praegust Ministrit kritiseeritakse kaudselt, seades kahtluse alla tema teadlikkuse ja võimekus vältida varasemaid ebaõnnestumisi.
2025-06-11
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised kriitikaobjektid on eelnõu toetajate preventiivne ja paranoiline lähenemine riigi juhtimisele ning laiemalt ühiskonnas valitsev hirmutunne. Ta kritiseerib ka tegevusi, mis on seotud Vene Teatri nime muutmise või keele keelustamise ideedega, pidades neid mõistusevastaseks ja sama hirmuäratava trendi osaks. Vastuseis on intensiivne ja filosoofiline, lükates tagasi eelnõu aluseks oleva ennetava lähenemise.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsev koalitsioon ja selle esindaja Annely, keda süüdistatakse saadikute mõnitamises ja "teerulli" taktika kasutamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii menetluslikule ebaõiglusele (parandusettepanekute prügikasti saatmine) kui ka valitsuse toetuse virtuaalsele olemusele. Hoiatab valitsejaid tulega mängimise eest, mis võib neile endale kahjulikuks osutuda.
2025-06-11
Õhusõiduki pardal toimepandud õigusrikkumisi ja teatavaid teisi tegusid käsitleva konventsiooni muutmise protokolliga ühinemise seaduse eelnõu (587 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu praegusele eelnõule ei väljendata. Küll aga mainitakse varasema, sisulise eelnõu arutelu kontekstis Sotsiaaldemokraate ("sotsiaaldemokraadid") kui vastaspoolt, kellega peeti "raskeid lahinguid".
2025-06-11
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Sotsiaaldemokraatlik Erakond (SDE), keda süüdistatakse karistamise ja maksumaksja raha põletamise ihaluses, kuna nad püüavad eelnõu menetlemist edasi lükata. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilisele vastutustundetusele, mis suurendab riigi trahvikulu. Samuti kritiseeritakse varasemaid ametnikke, kelle võimuiha põhjustas algse probleemi.
2025-06-10
Alusharidusseaduse ning Eesti Vabariigi haridusseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (õppimiskohustuse kehtestamine) muutmise seaduse eelnõu (644 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandumist konkreetsete poliitiliste oponentidega ei esine; kriitika on suunatud varasema seadusloome protsessi kvaliteedi vastu, kus kolm seadust küpsetati valmis, kuid need "omavahel ei haaku." Kriitika on protseduuriline, mitte isiklik.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Riigikohtu esimehe ja tema aruandluse vastu, seades kahtluse alla varasemate ettepanekute tulemuslikkuse. Kriitika on protseduuriline ja tulemuspõhine, keskendudes saavutatud kasu puudumisele.
2025-06-09
Arupärimine tuuleenergia majandusliku jätkusuutlikkuse ja rahvusvaheliste kogemuste kohta Eesti energiapoliitika kujundamisel (nr 763)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsusele/peaministrile, keda kritiseeritakse suutmatuse eest lahendada ettevõtjate majanduslikke kahtlusi tuuleenergia projektide osas. Kriitika on poliitika elluviimise ja tulemuslikkuse põhine.
2025-06-09
Arupärimine rahvastiku vähenemise kohta (nr 758)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on praegune valitsus ja peaminister, keda kritiseeritakse usalduse kaotamise ja riigi ebakindluse suurendamise eest. Kriitika on terav, süüdistades valitsust teadlikus naabri ärritamises ja Eesti muutmisel "ülimalt sõjakaks riigiks". Kompromissi asemel pakutakse välja olemasoleva poliitilise pildi täielikku lõhkumist ja uute, usaldusväärsete inimeste leidmist.
2025-06-09
Arupärimine vaesuse leviku kohta Eestis (nr 757)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud peaministrile ja valitsuskoalitsioonile, keda süüdistatakse reaalsuse eitamises ja parlamendis "teerullina" käitumises. Kriitika on intensiivne, märkides valitsuse toetuse naeruväärselt väikest taset ja ennustades koalitsiooni peatset langust. Kriitika on nii poliitika- kui ka protseduuripõhine.
2025-06-05
Liiklusseaduse muutmise seaduse (kergliikurite ja pisimopeedide regulatsioon) eelnõu (614 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Riigikogu esimees Lauri Hussar ning majanduskomisjoni esimees Marek Reinaas ja liige Urve Tiidus. Kriitika on suunatud poliitilisele vastutusele ja protseduuridele, küsides intensiivselt, kes vastutab, kui eelnõu ei saa toetust või kui ohutusmeetmed on ebapiisavad. Rünnakud on isikustatud ja seotud ametikohaga.
2025-06-04
Energiakandjate aktsiisitõusude kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (627 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud kas eelnõu potentsiaalsetele negatiivsetele tagajärgedele või juba kehtestatud finantsotsustele, mis on riigi tasakaalust välja viinud. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes fiskaalsele vastutusele ja stabiilsusele.
2025-06-04
Riigikontrolli seaduse, erakonnaseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erakondade rahastamise kontrollorgan) eelnõu (599 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud konkreetsele isikule ("Hea Rain") ja laiemalt kõigile debatis osalejatele, keda süüdistatakse viljatus tegevuses. Kriitika on protseduuriline ja iseloomustav, seades kahtluse alla vastaste tegevuse mõtte.
2025-06-04
Keskkonnatasude seaduse muutmise seaduse eelnõu (615 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja Eesti 200, keda süüdistatakse kodanike murede naeruvääristamises ja prügikasti saatmises. Kriitika on suunatud ka ministeeriumi jõuetusele vajalike finantsinstrumentide väljatöötamisel, kuigi minister on "vana pankur". Kõneleja kritiseerib ka eelnõude mõjuanalüüsi puudumist, kuigi tunnistab, et opositsioonil on seda raske tagada.
2025-06-04
Atmosfääriõhu kaitse seaduse muutmise seaduse eelnõu (393 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud administratiivse otsuse (kutsungiaja pikkus) põhjendatuse vastu, nõudes juhatajalt tõendite esitamist. Vastasseis on pigem menetluslik ja küsitlev, mitte isiklik, keskendudes sellele, kas uus kord on piisav kõigi saadikute kaasamiseks.
2025-06-04
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele algatada liiklusseaduse muutmise eelnõu, mis annab kohalikele omavalitsustele õiguse piirata või keelata renditavate kergliikurite ja pisimopeedide kasutamist" eelnõu (618 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud kaudselt parlamendihoone logistika ja kasutamise korraldajatele, kes on muutnud lossi turismiobjektiks, mis takistab saadikute efektiivset liikumist. Kriitika on protseduuriline ja logistiline, mitte poliitiliselt vastanduv.
2025-06-03
Arupärimine selle kohta, kas ainult suurmesinikud tegelevad toidujulgeolekuga (nr 767)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Maaeluministeeriumi ametnikele, kes tegid ebaõiglase toetuste jaotamise otsuse ja kasutasid toidujulgeoleku argumenti valesti. Sekundaarne kriitika puudutab mesinike organisatsioonide vahelist viletsat kommunikatsiooni, mis võis otsust mõjutada. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja poliitika-põhine.
2025-05-21
Vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (622 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse/ministri esitatud eelnõu seletuskirjale, eriti väitele minimaalsetest majanduslikest mõjudest. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub prognooside ebakindlusele ning tarbijate potentsiaalsele kulukoormusele.
2025-05-21
Energeetika- ja keskkonnaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud "eelmise valitsuse parteijuhtidele", kes jaanuaris leppisid kokku energeetika arengukavas, mis hiljem tühistati või muutus. Kriitika on suunatud nii poliitika sisule (plaani hülgamine) kui ka protseduurile (keskkonnaministri kaasamata jätmine arutellu).
2025-05-21
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele algatada Euroopa Liidus läbirääkimised kestlikkusaruannete koostamise kohustuse kehtetuks tunnistamiseks" eelnõu (601 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud neile, kes rõhutavad kestlikkusaruannete täielikku vajalikkust, viidates kolleeg Hanah'le ja tema murele "maailmalõpu" pärast. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla aruandluse kasu majanduskriisi kontekstis. Samuti kritiseeritakse kaudselt valitsust, kes pole suutnud majandust mudast välja tuua.
2025-05-20
Makseasutuste ja e-raha asutuste seaduse ning makse- ja arveldussüsteemide seaduse muutmise seaduse eelnõu (634 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis või kriitika konkreetsete rühmade suhtes. Küsimused on suunatud valitsuse tegevuse (või tegevusetuse) selgitamisele seoses välkmaksete rakendamise takerdumisega.
2025-05-20
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellest tulenevalt teiste seaduste muutmise seaduse (tuletis- ja repotehingute regulatsioon) eelnõu (633 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis puudub, kuid esineja esitab ministrile teravaid küsimusi, viidates vajadusele täpsema informatsiooni järele regulatsiooni mõjualuse ringi kohta. Kriitika on informatsiooniline ja keskendub eelnõu rakendamise selgusele.
2025-05-19
Arupärimine välisriikide vagunite kasutamise kohta Ukrainas (nr 740)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsusele/ministrile, keda kritiseeritakse riiklike majandushuvide ebapiisava esindamise eest Ukrainaga seotud abipoliitikas. Kriitika on poliitikapõhine, nõudes valitsuselt tugevamat tegutsemist Eesti ettevõtjate nimel ja oma huvide tugevamat esindamist.
2025-05-19
Arupärimine Eesti põllumajanduse tuleviku kohta (nr 730)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele, seades kahtluse alla Maaelukomisjoni populaarsuse ja olulisuse valitsuse silmis. Kriitika on suunatud prioriteetidele ja poliitilisele tähelepanule, mitte protseduurile või isikutele.
2025-05-14
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja parlamendi prioriteetidele, nimetades arutelu asendustegevuseks. Ta kritiseerib ka sotsiaaldemokraate ("Sotsid") sookvootide teema ebajärjekindla käsitluse eest ja Taristuministrit (Kuldar Leis) väheoluliste konventsioonide esitamise eest. Kriitika on intensiivne ja suunatud nii poliitika sisule kui ka menetluslikule ebaefektiivsusele.
2025-05-14
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse (570 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse ja seaduse algatajate vastu, kes tegutsevad agressiivselt ja provokatiivselt, eriti seoses suure naabriga. Eraldi kritiseeritakse Ameerika Ühendriikide praeguse riigipea häbenematut naeruvääristamist, mis ohustab liitlassuhteid. Kriitika on strateegiline ja protseduuriline, süüdistades vastaseid lühinägelikus punktide korjamises pikaajalise tuleviku arvelt.
2025-05-13
Riigikogu otsuse "Rahvahääletuse korraldamine põlevkivist elektri tootmise küsimuses" eelnõu (581 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse madalale toetusele ja Riigikogu kui institutsiooni tegevusele, mida süüdistatakse poliitiliste punktide korjamises ja kummitempliks olemises. Kriitika on intensiivne ja institutsionaalne, rõhutades protseduurilist ebaefektiivsust, kuid tunnistades samas enamiku liikmete arukust.
2025-05-13
Alusharidusseaduse ning Eesti Vabariigi haridusseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (õppimiskohustuse kehtestamine) muutmise seaduse eelnõu (644 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud seadusloome protsessi ja ametnike poolt esitatud eelnõude bürokraatlikule olemusele ja koordineerimatusele. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, mitte isiklik, kuigi ametnikke mainitakse neutraalselt.
2025-05-13
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud seaduse eelnõu koostajatele ja ministeeriumile (keda minister esindab) ebapiisava metoodika ja ebaühtlase institutsionaalse arvamuse arvestamise eest. Vastuseis on protseduuriline ja metoodiline, keskendudes sellele, et oluliste institutsioonide (Riigikohus, Pärnu Maakohus) arvamusi on eiratud. Rünnakud ei ole isiklikud, vaid keskenduvad süsteemsele ebaefektiivsusele.
2025-05-08
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne "Kriminaalpoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud justiitsministrile, keda küsitletakse tema isikliku kokkupuute kohta kelmustega, seostades seda laiemalt kriminaalpoliitika rakendamise reaalsusega. Kriitika on pigem tegevuspõhine, rõhutades, et isegi minister ei ole levinud kuritegevuse eest kaitstud. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, keskendudes faktide väljaselgitamisele.
2025-05-07
Hädaolukorra seaduse muutmise seaduse eelnõu (589 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud parlamendi kõnepidamise reeglitele ja protseduurile, kus kõnelejad võivad rääkida ükskõik millest, kui lõpus on üks asjakohane lause. Konkreetseid poliitilisi vastaseid või rühmi ei kritiseerita.
2025-05-06
Jahiseaduse muutmise seaduse eelnõu (553 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised poliitilised vastased on valitsuskoalitsioon, eelkõige Reformierakond ja Eesti 200, kelle võimu piiramist peetakse vajalikuks. Kriitika on suunatud nii poliitilisele tasakaalutusele kui ka seaduste menetlemise ebaefektiivsusele, mis raiskab aega ja raha.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ebakompetentsete ministrite ametisse nimetamise praktika vastu, mis on sisuliselt suunatud valitsuse juhtimisstandardite pihta. Lisaks kritiseeritakse Jürgen Ligi isiklikku käitumist ja tema sekkumist Justiitsministri ettekandesse, pidades seda ülbeks ja riigi peremehe kombel käitumiseks. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, kuid sisaldab teravaid isiklikke hinnanguid.
2025-05-05
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja ministrile, keda süüdistatakse tegevusetuses ("molutanud") ja vastutuse vältimises. Rünnakud on intensiivsed ja keskenduvad valitsuse suutmatusele vältida suuri trahve ja küsitakse, kas see tegevus kõlbab erinevate valitsuste tegevuse kohta.
2025-04-24
Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuuletööstuse pahupoolest" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud praegusele valitsusele/koalitsioonile, keda süüdistatakse inimeste eiramises ja ulatuslikus dotatsioonidega seotud rikkuse ümberkantimises. Kriitika on nii poliitiline (madal reiting, lugupidamatus) kui ka protseduuriline (korruptsioonikahtlused Sõnajalgade ja hüdrosalvestite osas). Samuti kritiseeritakse varasema EKRE fraktsiooni tegevust Sõnajalgade tuulepargi toetamisel.
2025-04-23
Hädaolukorra seaduse muutmise seaduse eelnõu (589 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud ettekandja esitatud seletuste ja loogika vastu, eriti seoses välismaiste majandusnäidete seotusega riigikaitsekomisjoni tööga. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, seades kahtluse alla seaduseelnõu ulatuse ja asjakohasuse.
2025-04-23
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud seaduseelnõu ettevalmistamise protseduurile ja selle potentsiaalsele mõjule. Kriitika on poliitikapõhine, küsides mõjuanalüüside olemasolu järele ja kahtlustades seaduse kasulikkust rahvale.
2025-04-23
Naiste diskrimineerimise kõigi vormide likvideerimise konventsiooni fakultatiivprotokolliga ühinemise ja konventsiooni artikli 20 lõike 1 muudatuse heakskiitmise seaduse eelnõu (583 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetuse ja rahva kurnamise vastu, samuti kaitseministri "ärplemise" vastu sõja teemal. Eriti teravalt kritiseeritakse Kaja Kallase valitsusaega ("täitsa hull"), samas tunnistatakse Kristen Michali võimalikku mõistlikkust. Kriitika on suunatud nii poliitika fookusele kui ka valitsuse vastutustundetusele.
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Kultuurkapitali ja Kultuuriministri tegevusele, kritiseerides nende protseduuride ebaefektiivsust ja ebaõiglust. Kriitika on intensiivne ja keskendub konkreetsele juhtumile, mida peetakse ebanormaalseks, ning kahtleb ministri siiras soovis Riigikogu küsimusi arvestada.
2025-04-21
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine Riigikogu e-valimiste protsessi turvalisuse uurimiseks" eelnõu (576 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastast ei nimetata, kuid kriitika on suunatud e-valimiste protsessi turvalisuse puudujääkidele, mida rõhutab võrdlus Venemaaga. Kriitika on pigem protseduuriline ja poliitiline, mitte isiklik.
2025-04-16
Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (574 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud valitsuse energiamajanduse poliitikale ja selle menetlemise kiirusele, mida iseloomustatakse kui "kiirkorras" tegutsemist. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, viidates kaudselt Sotsiaaldemokraatide seotusele ebaõnnestunud meretuuleparkide projektidega ja hilisemale "mõistusele tulemisele".
2025-04-16
Maamaksuseaduse eelnõu (582 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud poliitiliste osapoolte (nii eelnõu esitaja kui ka Aivar Koka) suutmatusele komisjonis kokkuleppele jõuda. Kriitika on osaliselt protseduuriline, osaliselt isiklik, seades kahtluse alla nii kompetentsi kui ka motiivid. Kolmandas kõnes kritiseerib ta ka ettekandja väidetavat ebatäpsust Kaja Kallase soo osas.
2025-04-16
Tubakaseaduse muutmise seaduse eelnõu (223 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu valitsusele ei väljendata, kuid aktiivselt uuritakse opositsioonierakonna (EKRE) tegevust. Kõneleja püüab välja selgitada, milliseid konkreetseid maitseid (nt mentooli, maasika, kanepi) EKRE oma 100 parandusettepanekuga lubada või keelata soovis. Huvi on suunatud poliitiliste vastaste ettepanekute sisulisele analüüsile.
2025-04-16
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada Riigikogule Eesti elektri tootmisvõimsuste ja elektrivõrkude arendamise tegevuskava energiakindluse tagamiseks" eelnõu (575 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse ebastabiilsusele ja selle tagajärgedele energiaplaanide järjepidevusele, viidates ühe osapoole valitsusest eemaldamisele, mis tõi kaasa varasemate plaanide nurkamängimise. Samuti küsitakse kriitiliselt, kas eelnõu esitaja on varasematest plaanidest õppust võtnud.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus tervikuna, keda süüdistatakse rahva kurnamises, ning Justiits- ja digiminister, kelle protseduuriline vastutus on seatud kahtluse alla. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, seades kahtluse alla valitsuse legitiimsuse, viidates selle tegevuse vaenulikule iseloomule.
2025-04-14
Arupärimine energeetikavaldkonna kohta (nr 724)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised kriitika sihtmärgid on eelmine peaminister Kaja Kallas, endine koalitsioonipartner (härra Läänemets), keda nimetatakse "kurja juureks," ja toonane kliimaminister. Kriitika on intensiivne ja sisaldab nii protseduurilisi (kummaline kohtumine, rabe esinemine) kui ka eetilisi süüdistusi (suurejooneline rikkuste ümbermängimine). Praegust peaministrit koheldakse mõistlikumana kui eelkäijat, kuid temalt nõutakse vastutust ja selgitusi.
2025-04-10
Õiguskantsleri ettepanek mootorsõidukimaksu seaduse ja liiklusseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on intensiivne ja suunatud valitsuskoalitsioonile (mainides Kaja Kallase ja Kristen Michali valitsusi), keda nimetatakse otsesõnu "rahva vaenlasteks ja kurnajateks". Kriitika on peamiselt protseduuriline (kiirustamine, mõjude hindamata jätmine) ja väärtuspõhine (ebaõiglaste seaduste vastuvõtmine). Ta kritiseerib koalitsiooni, kes viskab opositsiooni (Isamaa ja EKRE) parandused tuima näoga prügikasti.
2025-04-09
Rahvusvahelise Demokraatia ja Valimisabi Instituudi põhikirjaga ühinemise seaduse eelnõu (559 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud eelnõu esitajale (ministrile) ja menetlust läbi viinud komisjonile. Komisjoni kritiseeritakse sisulise arutelu puudumise ja otsuste pimesi heakskiitmise eest, mis viitab protseduurilisele kriitikale. Vastuseisu intensiivsus on kõrge, kahtlustades poliitilist mugavust ja vastutuse vältimist.
2025-04-09
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele peatada ajutiselt kõigi tuuleparkidega seoses algatatud planeeringute menetlemine, edasilükkava tähtajaga kuni ajakohastatud infraheli mõõtmiste metoodika ja selle helirõhutasemete piirväärtuste kehtestamiseni" eelnõu (569 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis puudub, kuid kõneleja seab kahtluse alla ettekandja poolt viidatud teadusliku materjali sisu, nõudes selle täpsemat lahtiseletamist. Kriitika on suunatud poliitika aluseks oleva teadusliku andmestiku piisavusele ja selgusele.
2025-04-09
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (592 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis koalitsioonile ja "valitsevale vähemusvalitsusele," kritiseerides nende poliitilist otsust (automaks) ja protseduurilist tegevust (eelnõu surmaotsus). Kriitika on suunatud ka endisele rahandusministrile Martile isiklikult, seades kahtluse alla tema käitumise maainimestega suheldes.
2025-04-08
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud rahandusministrile ja valitsusele, keda kritiseeritakse aja raiskamise ja ebaoluliste teemade prioriseerimise eest. Kriitika on ka poliitiline, süüdistades endist peaministrit Kaja Kallast Eesti majanduse jätmises katastroofilisse seisu. Vastuseis on intensiivne ja kompromissitu, küsides, kas trahvi maksmine poleks lihtsam.
2025-04-07
Riigikogu liikme Peeter Ernitsa ametivanne

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.