Arupärimine haridusliku ebavõrdsuse kohta (nr 795)
Istung: XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kuupäev: 2025-09-15 22:49
Osalevad Poliitikud:
Sõnavõtte kokku: 52
Koosseis: 15
Päevakorra kestus: 36m
AI kokkuvõtted: 52/52 Sõnavõtud (100.0%)
Analysis: Structured Analysis
Poliitikute Kõneaeg
Poliitikud
Analüüs
Kokkuvõte
Riigikogu arutas üheksanda päevakorrapunktina Riigikogu liikmete Heljo Pikhofi, Ester Karuse, Reili Ranna, Lauri Läänemetsa, Helmen Küti, Züleyxa Izmailova, Riina Sikkuti, Madis Kallase, Anti Allase, Jaak Aabi ja Andre Hanimäe 12. juunil 2025 esitatud arupärimist haridusliku ebavõrdsuse kohta. Arupärijate esindaja Heljo Pikhof (PID Dx796Jhwguw) rõhutas, et haridusvõimaluste ebaühtlane jaotumine süvendab sotsiaalset kihistumist, kuna lapse hariduslik edasijõudmine sõltub Eestis liiga palju vanemate sissetulekust ja elukohast. Ta viitas Arenguseire Keskuse ja PISA uuringutele, mis näitavad sotsiaal-majandusliku tausta tugevat mõju õpitulemustele, eriti matemaatikas, ning küsis ministrilt konkreetseid samme rahastusmudeli diferentseerimiseks ja tugiteenuste kättesaadavuse tagamiseks.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas tunnistas sotsiaal-majandusliku tausta mõju kasvu matemaatikatulemustele (PISA 2023), kuid märkis, et see on endiselt alla OECD keskmise. Minister rõhutas, et praegused andmed on lünklikud (Arenguseire Keskuse lühiraport) ning enne sekkumismeetmete rakendamist on vaja põhjalikumat analüüsi, et selgitada välja, kas probleem on haridussüsteemis (nt koolikatsed, rahastamine) või laiemas elukohapõhises sotsiaalses segregatsioonis. Arutelus tõstatati ka huvihariduse ja tugiteenuste (nt pikapäevakool, spetsialistid) oluline roll ebavõrdsuse leevendamisel. Minister Kallas mainis Islandi pearahapõhise huvihariduse rahastamise mudeli analüüsimist kui potentsiaalset lahendust huvihariduse kättesaadavamaks muutmiseks. Samuti väljendas ta muret haridusliku erivajadusega (HEV) laste koondumise pärast teatud koolidesse, mis süvendab segregatsiooni.
Tehtud otsused 1
Otsuseid ei tehtud
Aktiivseimkõneleja
Heljo Pikhof (Sotsiaaldemokraatlik Erakond) oli arupärijate esindajana kõige aktiivsem kõneleja, esitades arupärimise ja osaledes järelküsimustega. Positsioon: vasak
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller teatas, et liigutakse üheksanda päevakorrapunkti juurde, mis käsitleb haridusliku ebavõrdsuse kohta esitatud arupärimist ning mille ettekandjaks palutakse Riigikogu liige Heljo Pikhof.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller teatas üheksanda päevakorrapunkti, milleks oli Riigikogu liikmete esitatud arupärimine haridusliku ebavõrdsuse kohta, juurde asumisest ning palus ettekandeks kõnepulti Riigikogu liikme Heljo Pikhofi.
Heljo Pikhof
Profiileerimine Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Heljo Pikhof esitas haridusliku ebavõrdsuse kohta arupärimise, kritiseeris senist rahastusmudelit, mis ei arvesta piisavalt lapse sotsiaal-majanduslikku tausta, tõi välja Põhjamaade, Kanada ja Iirimaa praktikad ning esitas ministrile kaheksat küsimust ning seonduvaid kavatsusi piirkondliku ebavõrdsuse vähendamiseks, tugiteenuste kättesaadavuse tagamiseks, eestikeelsele õppele üleminekust tuleneva ebavõrdsuse leevendamiseks, huvihariduse ligipääsu parandamiseks ja koolidevahelise õpitulemuste lõhe vähendamiseks.
Heljo Pikhof
Profiileerimine Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Heljo Pikhof esitas ministrile arupärimise süveneva haridusliku ebavõrdsuse teemal, rõhutades, et lapse haridustee ja areng sõltub Eestis liiga tugevalt vanemate sissetulekust, elukohast ja sotsiaal-majanduslikust taustast, mis süvendab sotsiaalset kihistumist ja varjab kõrgete PISA tulemuste taga olevaid lõhesid. Kriitika kohaselt ei arvesta praegune koolirahastuse süsteem taustateguritega piisavalt ning valitsuskoalitsioonil puuduvad konkreetsed plaanid olukorra leevendamiseks. Seetõttu nõuti ministrilt kaheksa küsimuse kaudu selgitusi ja konkreetseid meetmeid, kuidas rakendada Põhjamaade eeskujul taustatasandamise mehhanisme, tagada tugiteenuste ja huvihariduse kättesaadavus ning vähendada koolide õpitulemuste suuri erinevusi.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller tänas eelmist esinejat ja teatas, et arupärimisele asub järgmisena vastama haridus- ja teadusminister Kristina Kallas, paludes tal kõnepulti tulla.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Kõneleja tänas ja teatas, et arupärimisele vastab haridus- ja teadusminister Kristina Kallas.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas tõdeb, et PISA 2023 tulemused näitavad sotsiaal-majandusliku tausta mõju kasvu õpilaste matemaatikatulemustele, kuid rõhutab, et olemasolevad andmed on lünklikud ja põhjalik analüüs puudub. Ta kahtleb, kas probleem on haridussüsteemis endas, pakkudes välja, et tegemist on pigem ühiskondliku segregatsiooni ja koolivõrgu muutustega, mistõttu on vaja enne sekkumismeetmete rakendamist probleemi juuri sügavamalt uurida.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas tänab sotsiaaldemokraate sotsiaal-majandusliku tausta mõju tõstatamise eest õpitulemustele, märkides, et PISA 2023 näitas selle mõju kasvu, eriti matemaatikas, kuigi see on endiselt alla OECD keskmise. Ta rõhutab, et olemasolevad andmed on lünklikud ja vasturääkivad ning enne, kui rakendada meetmeid nagu lisarahastus, tuleb põhjalikult välja selgitada, kas ebavõrdsuse juur on haridussüsteemis või pigem ühiskondlikus segregatsioonis ja elukohapõhises koolivalikus, mis on hakanud koolivõrgus tugevamalt väljenduma.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Kristina Kallas märkis, et kuigi PISA näitab sotsiaal-majandusliku tausta mõju õpitulemustele ja koolide segregatsioon suurendab ebavõrdsust, puuduvad veel piisavad tõendid selle kohta, et põhjused peituvad üksnes koolisüsteemis, ning enne rahastuse muutmist tuleb teha põhjalik analüüs probleemi juuri selgitamiseks.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller kuulutab, et on küsimusi, ning palub Peeter Ernitsat vastama.
Peeter Ernits
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Peeter Ernits juhtis tähelepanu pooleliolevatele analüüsidele, mis viitavad korrelatsioonile õpilaste matemaatikatulemuste ja nende emade majandusliku olukorra vahel, tuues näiteks, et parimate koolide (nagu Reaalkool ja Treffner) õpilaste emad on ilmselt jõukamad kui väiksemate koolide omad, ning küsis, kas see seos peegeldub 2020–2024 tulemuste edetabelis.
Peeter Ernits
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Peeter Ernits analüüsis pooleliolevaid andmeid, mis näitavad korrelatsiooni matemaatikatulemuste ja õpilaste emade jõukuse vahel, viidates, et eliitkoolide (nt Reaalkool, Treffner) õpilaste emad on tõenäoliselt jõukamad, samas kui väiksemate maakoolide (nt Kullamaa, Elva) emad on kehvema rahakotiga, ning küsis, kas see sotsiaalmajanduslik seos peegeldub ka 2020–2024 matemaatikatulemuste edetabelis.
Peeter Ernits
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Peeter Ernits tõi välja korrelatsiooni emade jõukuse ja laste matemaatikatulemuste vahel, märkides, et rikkamate koolide emad on jõukamad ja nende lapsed saavutavad paremaid tulemusi, ning küsis, mida see tähendab 2020–2024 matemaatika edetabeli kontekstis.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas rõhutab, et kuigi õpilaste matemaatikatulemuste ja nende emade keskmise sissetuleku vahel on näha korrelatsiooni, ei ole tegemist põhjusliku seosega, mistõttu ei tohiks pelgalt selle andmestiku põhjal automaatselt sekkumismeetmeid rakendada ega koolidele lisaraha eraldada, vaid tuleks süveneda sotsiaal-majanduslike erinevuste tegelikesse algpõhjustesse, mille kohta praegu piisav teadmine puudub.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas rõhutab, et kuigi emade keskmise sissetuleku ja koolide matemaatikatulemuste vahel on korrelatsioon, ei tõesta see põhjuslikku seost ning seetõttu ei tohi kohe sekkuda ega koolidele lisaraha anda, sest meil puudub piisav teadmine sotsiaal-majandusliku ebavõrdsuse tekkepõhjustest.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller palub Heljo Pikhofil võtta sõna.
Heljo Pikhof
Profiileerimine Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Heljo Pikhof rõhutab, et matemaatika lineaarne iseloom muudab õppemahajäämuse kriitiliseks probleemiks, mis süvendab sotsiaalset ebavõrdsust, kuna vaid jõukamatel vanematel on võimalik palgata abiõpetajaid laste järeleaitamiseks, samas kui vaesemate perede lapsed jäävad abita hätta.
Heljo Pikhof
Profiileerimine Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Heljo Pikhof väidab, et hariduslik ebavõrdsus ei ole võrreldav matemaatika mahajäämusega ning et kui laps ei saa õigeaegselt abi, ta ei jõua edasi, samas kui rikkad vanemad palkavad abiõpetaja ja lapsed edeneb, mistõttu vaesemad lapsed jäävad juba praegu maha.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Kristina Kallas rõhutab, et puuduvad tõendid eraõpetajate palkamise ja paremate matemaatikatulemuste vahelise seose kohta ning et lapse õpitulemusi määravad peamiselt tema õpistrateegiad ja kodune toetus.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas vaidlustab hüpoteesi, et paremad matemaatikatulemused on otseselt seotud eraõpetajate palkamisega, rõhutades, et selle väite tõenduseks puuduvad andmed ning lapse õpiedukust ei määra mitte vanemate rahakott, vaid hoopis kodune õppimise toetamine, õpistrateegiate olemasolu ja eneseregulatsiooni oskused, mille kujundamisel on kodul väga tugev roll.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Kõne on pelgalt lühike palve suunatud Madis Kallasile.
Madis Kallas
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Madis Kallas märgib, et kodulähedaste koolide kaugus on iga aastaga kasvanud ning üha rohkem lapsi liigub oma lähimast koolist teise kooli, mis on laienemas ka teistesse maakondades, ning ta küsib ministeeriumilt, kas on plaanis konkreetseid samme, et aidata koolidel, mis on muutunud tagasihoidlikumaks, parandada eksamitulemusi, rõhutades samas, et probleem ei peitu hariduses endas vaid ühiskondlikes muutustes.
Madis Kallas
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Madis Kallas juhib tähelepanu kasvavale trendile, kus õpilased eelistavad kaugemaid koole, möödudes oma kodulähedasest õppeasutusest, mis viitab koolide tasemevahede suurenemisele ka väljaspool suurlinnu, ning pärib ministrilt konkreetsete plaanide kohta, kuidas toetada ja järele aidata neid koole, mille eksamitulemused on tagasihoidlikumad.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Kristina Kallas ütles, et põhikooli õpilaste liikuvus peegeldab tugevat perelogistikat ning Tallinna ja Tartu andmete välja jätmisel muutub pilt oluliselt, sest emade ja isade hommikune trajektoor viib lapsed sageli Tartu linna kooli.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas rõhutas, et põhikooli õpilaste õpirände üldist statistikat, mis näitab suurt liikumist kodulähedasest koolist eemale, moonutavad oluliselt Tallinn ja Tartu, kuna vanemate töölogistika tõttu viiakse lapsed just neisse tõmbekeskustesse kooli, mitte maapiirkondade koolide halva kvaliteedi pärast.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees palub Riina Sikkutil sõna võtta.
Riina Sikkut
Profiileerimine Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Riina Sikkut rõhutab sotsiaal-majandusliku tausta, hariduse ja tervise selget seost ning leiab, et õppimiskohustuse pikendamine 18. eluaastani pikendaks eluiga rohkem kui tervishoiumeetmed, mistõttu tuleks haridusliku ebavõrdsuse vähendamiseks kaaluda meetmeid nagu huviharidus, õpitugi ja kogupäevakool, et kool saaks kompenseerida koduse toe puudujääke.
Riina Sikkut
Profiileerimine Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Riina Sikkut rõhutas, et sotsiaal-majanduslik taust mõjutab nii tervist kui haridust ning haridusliku ebavõrdsuse pidurdamiseks tuleb koolis pakkuda huviharidust, õpitoetust, tugispetsialiste, koolitoitu ja kogupäevakooli, sest kool saab osaliselt asendada kodust tuge ning õppimiskohustuse viimine 18. eluaastani võib eluiga tõenäoliselt pikendada rohkem kui ükskõik milline tervishoiumeede, mida tuleks analüüsida ja vajadusel piirkondlikult diferentseerida.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas leiab, et haridussüsteem ei suuda sotsiaal-majanduslikku ebavõrdsust kaotada, kuid peab seda leevendama, toimides sotsiaalse liftina, rõhutades seejuures, et laste toetamisel ja nende olukorrast väljatoomisel on matemaatikatundidest olulisem roll mitteformaalsel haridusel, treeneritel, spordiklubidel ja pikapäevakoolidel, mille kättesaadavusele peaksid omavalitsused eriti suurt rõhku panema.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridussüsteem ei saa lahendada sotsiaal-majanduslikku ebavõrdsust, kuid see võib seda leevendada, toimides sotsiaalse liftina ja pakkudes kättesaadavat huviharidust, pikapäevakooli, tugispetsialiste, treenereid ning sporditegevusi.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Kõne alguses kutsutakse Züleyxa Izmailova sõna võtma.
Züleyxa Izmailova
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Züleyxa Izmailova küsib ministerilt, kas on ülevaade hariduslõhest ja kui on, palub selgitust, kuidas erivajadustega ning igapäevast tuge vajavate õpilaste olukord Eestis täna on.
Züleyxa Izmailova
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Züleyxa Izmailova palub ministril avada, millises olukorras ja kuhu paigutuvad hariduslõhes õpilased, kellel on hariduslikud erivajadused, rõhutades vajadust teada, kuidas neil igapäevast tuge vajavatel õpilastel Eestis praegu tegelikult läheb.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas tõi esile Haridusministeeriumi sügava mure seoses haridusliku erivajadusega laste segregatsiooni süvenemisega, kus omavalitsused koondavad neid lapsi ebaausalt teatud koolidesse, kuna teised koolid ei ole valmis neid toetama, suurendades seeläbi hariduslõhet ja tekitades neile koolidele ülemäärase koormuse, rõhutades vajadust õpilaste ausama jaotuse järele.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas ütles, et haridusliku erivajadusega lapsed kipuvad koonduma spetsialiseeritud koolidesse, mis suurendab koolide koormust ja hariduslõhet, ning et omavalitsused peaksid neid lapsi jagama koolide vahel õiglasemalt ja vältima ühe koha domineerimist, sest see ei ole toimiv lahendus.
Lauri Läänemets
Profiileerimine Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Lauri Läänemets tõdes, et haridussüsteemis on nii parandamisvõimalusi kui muresid ning rõhutas huvihariduse mõju omavalitsuste võimekusele, küsides, millised on valitsuse plaanid ja sammud ebavõrdsuse vähendamiseks vähemalt haridussüsteemis.
Lauri Läänemets
Profiileerimine Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Lauri Läänemets viitab Arenguseire Keskuse autorite veendumusele haridussüsteemi parandamise võimalustest ja muredest ning nõuab ministrilt selget valitsuse tegevuskava ja etappe, kuidas kavatsetakse vähendada hariduslikku ebavõrdsust, mis lööb sisse ka laiematest sotsiaal-majanduslikest probleemidest, rõhutades samas huvihariduse ja omavalitsuste võimekuse olulisust.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller palub Lauri Läänemetsa.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas selgitab, et haridusministeerium soovib Arenguseire Keskuse analüüsi põhjal algatada läbirääkimised kohalike omavalitsustega huvihariduse rahastamise õiglasemaks muutmiseks, kaaludes Islandi eeskujul pearahapõhise süsteemi rakendamist, mis tagaks kõigile lastele võrdse ligipääsu tegevustele, kuna praegune rahastus on Eestis koondunud liiga väikese hulga laste kätte.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas rõhutab huvihariduse olulisust, toob Islandi pearahapõhise rahastuse näite ja väidab, et Eesti võiks sarnast mudelit kasutusele võtta, et muuta huviharidus kättesaadavamaks ja demokraatlikumaks, mainides samal ajal, et Tartu on seda juba pilotinud ning omavalitsuste roll on märkimisväärne.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas rõhutas, et kuigi Eesti huvihariduse rahastus ei ole alarahastatud, on see ebaõiglaselt kontsentreeritud väikesele hulgale lastele, mistõttu kaalub Haridusministeerium Islandi eduka eeskuju põhjal (kus pearahapõhise rahastuse abil lahendati noorte sotsiaalsed probleemid) uue, pearahapõhise süsteemi rakendamist Eestis, et muuta huviharidus kõigile lastele võrdselt kättesaadavaks ja demokraatlikumaks.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Kõnes kutsutakse Tiit Maran lavale.
Tiit Maran
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Tiit Maran rõhutab mitteformaalse keskkonna- ja loodushariduse ülimat olulisust, eriti arvestades keskkonnaolukorra tõsidust, ning küsib, miks Kliimaministeerium vähendab selle suuna toetamist, nõudes samasugust koostööd ministeeriumiga, nagu plaanitakse omavalitsustega, et tagada hariduse kättesaadavus ka regioonides, eriti seoses sealsete keskuste sulgemisega.
Tiit Maran
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Tiit Maran väljendas muret, et loodushariduse ja keskkonnahariduse mitteformaalne haridus on ministeeriumites vähendatud ning küsis, kas see ei peaks olema seotud ka Kliimaministeeriumiga, rõhutades, et teema peab olema esindatud nii omavalitsuste koostöös kui ka regioonides, mitte ainult Tallinnas, eriti keskuste sulgemise taustal.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Kristina Kallas rõhutas koostööd Kliimaministeeriumiga ning selgitas, et Riigikogu muudatus võimaldab loodusõppe mitteformaalset tegevust arvestada formaalse õppe osana ja seeläbi julgustada koolide tegevust väljaspool klassiruumi, kuid Kliimaministeeriumi rahastuse ulatuse kohta jäi vastus võlgu.
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas
AI kokkuvõte
Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas kinnitab koostööd Kliimaministeeriumiga ja rõhutab, et kuigi ta ei oska vastata rahastamise küsimustele, on põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses tehtud muudatus, mis lubab mitteformaalset loodusõpet arvestada formaalse õppekava osana, soodustades seeläbi laste tegevust väljaspool klassiruumi.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Rohkem küsimusi ei ole, avan läbirääkimised ja arupärijate esindajana palun Madis Kallas.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller lõpetas küsimuste vooru ning avas seejärel läbirääkimised, kutsudes kõnepulti arupärijate esindaja Madis Kallase.
Madis Kallas
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Madis Kallas juhib tähelepanu süvenevale hariduslikule ebavõrdsusele, mis on tihedalt seotud huvihariduse kättesaadavusega, rõhutades, et peamised kitsaskohad on hajaasustuse laste puudulik transport suurematesse huvikeskustesse ning vanemate suured kulud (mõnel kuul üle 90%) seoses võistlustel ja konkurssidel osalemisega, mistõttu tuleb ebavõrdsuse vähendamiseks tagada igale lapsele võimalus huvitegevuses osaleda, vältimaks noorte kõrvalteele sattumist.
Madis Kallas
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Madis Kallas märgib, et hariduslik ebavõrdsus süveneb ja lahendus peitub kõigile lastele võrdse ligipääsu tagamises huviharidusele, sest hajaasustuses tekivad transportiprobleemid ning suurte konkursside ja ürituste keskendumine linnadele tekitab märkimisväärset ebavõrdsust, mis võib viia lapsi tegelema asjadega, mida me ei taha.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller lõpetas läbirääkimised, teatas, et üheksanda päevakorrapunkti on läbitud, ning et kümnes päevakorrapunkt ja arupärimine on algatajate palvel päevakorrast välja võetud.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller sulges läbirääkimised pärast ministri vastust, kinnitas üheksanda päevakorrapunkti läbimise ning teatas, et kümnes päevakorrapunkt koos arupärimisega on algatajate palvel päevakorrast välja võetud.