Päevakorrapunktide kaupa: Aleksei Jevgrafov

Kokku päevakordi: 103

Täielikult profileeritud: 103

2025-10-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele töötada välja mobiilside turu konkurentsi suurendamise ja numbriliikuvuse kiirendamise kava" eelnõu (658 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseisu ei väljendatud, kriitika puudub. Fookus on informatsiooni kogumisel ja dialoogil.
2025-10-08
Sotsiaalministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Esineja on opositsioonilises rollis, seades kahtluse alla rahandusministri väite finantsseisu paranemise kohta Tervisekassas. Kriitika on suunatud valitsuse finantsjuhtimise läbipaistvusele ja meetoditele, millega miinus vähenes.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on minister, kelle strateegilised väited Tervisekassa miinuse vähendamise kohta seatakse kahtluse alla. Kriitika on puhtalt poliitikapõhine, keskendudes ministri esitatud väidete ja tegelike eelarveprognooside lahknevusele.
2025-09-17
Tervisekassa puudujääk

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud vastutavale valdkonnaministrile ja Tervisekassa nõukogu esimehele. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes suutmatusele lahendada süvenevat defitsiiti ja lühendada ravijärjekordi. Olukorda kirjeldatakse kui "kriitilist finantsolukorda," mis viitab kõrgele kriitika intensiivsusele.
2025-09-11
Võlaõigusseaduse muutmise seaduse eelnõu (621 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud seadusandliku protsessi puudujääkidele ja õiguskomisjoni sisemisele erimeelsusele, küsides, miks viis komisjoni liiget hääletasid eelnõu tagasilükkamise poolt. Samuti kritiseeritakse Rahandusministeeriumi suutmatust anda vastuseid notarite murekohtade kohta. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine.
2025-09-11
Pühade ja tähtpäevade seaduse § 2 muutmise seaduse eelnõu (637 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud täitevvõimu (Ministeerium, Vabariigi Valitsus) vastu, keskendudes protseduurilisele ebakorrektsusele ja tegevusetusele. Eelkõige kritiseeritakse ministeeriumi loobumist sisulise mõjuanalüüsi tellimisest, mis on vastuolus ministri ja nõuniku varasemate seisukohtadega.
2025-09-10
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele töötada välja õpilaste töötamisele maksusoodustused" eelnõu (638 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ei ole tuvastatav otsest vastuseisu ega kriitikat poliitiliste oponentide suhtes. Kriitika on suunatud pigem Rahandusministeeriumi esitatud finantsanalüüsi vastuoluliste andmete selgitamisele, mitte isikutele või protseduuridele.
2025-09-10
21 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks sotsiaalminister Karmen Jollerile

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud sotsiaalministri tegevusele ja teadlikkusele, eriti seoses rahastamise puudujääkidega ja pikaajalise planeerimise toetamisega. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades süsteemseid puudusi ja ministri väidetavat teadmatust rahapuuduse asukohtade osas.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse raha puudumise ettekäändel kärpimise ja rahva tervise eest hoolitsemata jätmise eest. Eriti terav kriitika on suunatud peaministri vastu, kes eirab opositsiooni ettepanekuid. Lisaks kritiseeritakse parlamendi komisjoni esimeest ebanormaalse ja ebaausa suhtumise eest opositsiooni õigustesse.
2025-06-18
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse (direktorite atesteerimine ja õpetajate karjäärimudel) eelnõu (653 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed.
2025-06-18
Energeetika tulevik

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Vastasseis on suunatud ministrile, kelle varasemat vastust (tehnoloogia puudumise kohta) peetakse kahtlaseks või ebapiisavalt uurituks. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, nõudes ministrilt aktiivsemat uurimistööd ja edasiliikumist.
2025-06-12
42 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakostale

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on opositsioonis justiits- ja digiminister Pakosta tegevusega, osaledes umbusaldusmenetluses. Kriitika on suunatud ministri töökorraldusele ja suutmatusele lahendada piirikriisi, kuid esitatakse pigem küsitlevalt kui ründavalt. Kriitika on suunatud poliitilisele vastutusele ja protseduurilistele puudujääkidele.
2025-06-12
Töölepingu seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (602 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed
2025-06-11
Ida-Virumaa teeinfrastruktuur ja ohutus

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud Kliimaministeeriumile ja taristuministrile, keda kritiseeritakse 19 aastat kestnud lubaduste mittetäitmise ja Ida-Virumaa probleemide ebapiisava prioriseerimise eest. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, viidates valitsuse suutmatusele tagada elanike ohutus.
2025-05-21
Energeetika- ja keskkonnaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja Energeetika- ja keskkonnaminister, keda kritiseeritakse strateegia ebarealistlikkuse, energiajulgeoleku ohustamise ja Ida-Virumaa tööhõive olukorra eiramise eest. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, rõhutades valitsuse suutmatust kasutada ära olemasolevaid CO2 püüdmise tehnoloogiaid ja kodumaist innovatsiooni. Vastuseis on intensiivne, pakkudes valitsuse plaanile otsest alternatiivi.
2025-05-15
Haridus- ja teadusministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud Haridus- ja Teadusministri väidetele olukorra paranemisest, mida peetakse faktidega vastuolus olevaks. Kriitika on poliitika ja tulemuslikkuse põhine, rõhutades Ministeeriumi suutmatust tagada koolides kvalifitseeritud personal.
2025-05-14
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Valitsus, koalitsioonipoliitikud ja sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse ebaõiglase ja vastutustundetu poliitika ajamises. Kriitika on poliitiline ja keskendub eelnõu ebaõiglusele, kuna see koormab tarbijaid, ning valitsuse soovimatusele tegeleda olemasolevate ressursside (põlevkivi) arendamisega.
2025-05-14
Haiglate infosüsteemid, Tervisekassa lepingud

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud Sotsiaalministeeriumi ja valitsuse tegevusetuse vastu seoses infosüsteemide konsolideerimisega ja vananenud lahendustest vabanemisega. Samuti kritiseeritakse Tervisekassa defitsiidi haldamist ja potentsiaalset lepingute mahu vähendamist. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes selgeid plaane ja adekvaatset rahastust.
2025-05-13
Riigikogu otsuse "Rahvahääletuse korraldamine põlevkivist elektri tootmise küsimuses" eelnõu (581 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja Sotsiaaldemokraatlik Erakond (SDE), keda süüdistatakse põlevkivisektori päästmise vältimises ja Narva probleemide ignoreerimises. Kriitika on suunatud poliitilisele tegevusetusele ja sotsiaalsete tagajärgede eiramisele. Eraldi kritiseeritakse SDE juhatuse liiget Katri Raiki, seades kahtluse alla tema pühendumuse Narva elanikele.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu toetajate vastu, keda kritiseeritakse vastutustundetu ja läbimõtlematu poliitika eest, mis hävitab olemasoleva energiajulgeoleku. Kriitika on poliitika- ja tagajärjepõhine, keskendudes suurenevale sõltuvusele importenergiast ja majanduse haavatavusele. Kompromissi asemel esitati menetluse katkestamise ettepanek.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud poliitikutele, kes seavad eesmärgiks sajaprotsendiliselt taastuvenergiapõhise süsteemi, mainimata selle kõrget hinda ja ebastabiilsuse riske. Samuti kritiseeritakse valitsuse investeerimisprioriteete, tuues esile, et meretuuleparkidele eraldatav summa on kümneid kordi suurem kui CO2 püüdmise tehnoloogia maksumus. Kriitika on poliitikapõhine ja mõõduka intensiivsusega.
2025-04-23
PPA Ida prefektuur

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud Siseministrile, kellelt nõutakse konkreetseid plaane ja ajakava politsei personalipuuduse ja palgaprobleemide lahendamiseks. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes valitsuse suutmatusele tagada politsei piisav ressurss ja rahuldada ühiskonna ootusi.
2025-04-21
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine Riigikogu e-valimiste protsessi turvalisuse uurimiseks" eelnõu (576 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja analüüsib Keskerakonna esitatud eelnõud, kuid kriitika on suunatud eelnõu ülesannete tehnilisele teostatavusele ja Riigikogu liikmete pädevuse puudumisele. Rünnakud ei ole isiklikud, vaid keskenduvad menetluslikule ja sisulisele ebakõlale.
2025-04-17
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 9-le protsendile" eelnõu (579 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud rahandusministrile (Jürgen Ligi) ja koalitsioonipoliitikutele, kes väidavad, et käibemaksu langetamine ei too kaasa toiduhindade olulist langust. Kriitika on poliitikapõhine ja seab kahtluse alla ministri pädevuse selles majandusküsimuses.
2025-03-26
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Riigikogu enamus ja valitsus, keda süüdistatakse ühiskonna lõhestamises ja julgeolekuohuks muutumises oma otsustega. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitilistele otsustele (õiguste äravõtmine) kui ka protseduurilisele ebaõiglusele (eelnõude läbisurumine ilma põhjaliku analüüsita). Vastuseis on absoluutne, nõudes suuna muutmist.
2025-03-26
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ettekandjale ja otsuseid õigustavale rühmale, keda süüdistatakse riigi julgeoleku mugavas ja ebaeetilises kasutamises. Kriitika on protseduuriline, kuna vastased on eiranud presidendi seisukohta, et põhiseaduse muutmise viis on vale samm.
2025-03-20
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele sulgeda Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni ajutine kontrolljoon" eelnõu (562 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud eelnõu algataja (Isamaa) vastu, keda süüdistatakse populistliku sammu astumises ja teema politiseerimises. Kriitika on suunatud ka endise siseministri Lauri Läänemetsa vastu, kes süüdistas piiriprobleemides Narva elanikke. Vastuseis on nii poliitiliselt (populismisüüdistused) kui ka poliitikapõhine (julgeolekuargumentide eitamine).
2025-02-27
21 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks kliimaminister Yoko Alenderile

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsioon on suunatud Kliimaministrile (Yoko Alender) ja Peaministrile (Kristen Michal), keda süüdistatakse vastutuse vältimises ja ebakonkreetsuses. Kriitika on nii poliitiline (suured kulud) kui ka protseduuriline (analüüside puudumine ja küsimustele vastamata jätmine). Kõneleja peab valitsuse tegevust läbipaistmatuks ja ebausaldusväärseks.
2025-02-26
Haldusjärelevalve Narva linna ja tema hallatavate munitsipaalkoolide üle

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastane on Haridus- ja Teadusministeerium ja minister, kelle tegevust kritiseeritakse kui ebaõiglast, liigset ja õpetajaid stressi viivat. Kriitika on protseduuriline (miks ainult munitsipaalkoolid?) ja sisaldab ka poliitilist spekulatsiooni, seostades kontrolli Narva linnapea Katri Raigi ametisse asumisega. Rünnakud on intensiivsed, viidates ministeeriumi tegevuse kahjulikule mõjule.
2025-02-25
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu toetajate vastu, keda kritiseeritakse põhiõiguste piiramise ja kodanike eristamise eest rahvuse alusel. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, hoiatades, et nende tegevus võib süvendada polariseerumist ja kahjustada Eesti mainet õigusriigina. Kõneleja viitab, et piirangud on karistus neile, kes ei saa Venemaa kodakondsusest loobuda.
2025-02-19
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, keda süüdistatakse seaduse läbisurumises ja lahenduste leidmise vältimises. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii protseduurilistele puudujääkidele (mõjuanalüüsi puudumine) kui ka MPEÕK ebaõiglasele sihikule võtmisele. Kompromissivalmidust pakutakse MPEÕK esindajatega kohtumise nõudmise kaudu, kuid valitsuse suhtes ollakse jäigalt vastanduv.
2025-02-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (535 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on pangad (konkreetselt SEB), keda kritiseeritakse sotsiaalse vastutuse puudumise ja inimeste arvel teenimise eest. Kriitika on suunatud ka valitsusele, kes ei suuda või ei taha neid ebaõiglaseid kasumeid reguleerida. Kriitika on sisuline ja tulemuspõhine.
2025-02-12
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (537 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud seaduseelnõu (537 SE) ebareaalsele teostatavusele ja ressursside puudumisele, mitte isikutele. Vastuseis on mõõdukas, väljendudes küsimuste ja murede esitamises, mis on suunatud poliitika ja menetluse parandamisele.
2025-02-12
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks peaminister Kristen Michalile

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on peaminister Kristen Michal ja Reformierakonna juhitud valitsus, keda kritiseeritakse poliitiliste otsuste (Narva gaasijaama rahastamine) ja vastutuse vältimise (Nordica saaga) eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse tegevuse vastuolulisusele ning maksumaksja raha ebasoodsale kasutamisele. Kõneleja nõuab, et peaminister lahendaks probleemi, mitte ei süüdistaks eelkäijaid.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav andmestik.
2025-01-22
Riigikogu avalduse "Gruusia rahva toetuseks" eelnõu (564 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud avalduse ettevalmistamise protseduurilisele põhjalikkusele ja faktilisele alusele, mitte isikutele. Kahtluse alla seatakse ettekandja (Eerik-Niilese) esitatud infoallikate usaldusväärsus, eriti seoses väidetava valimispettuse ja Venemaa sekkumisega. Tegemist on protseduurilise vastuseisuga avalduse aluseks olevatele eeldustele.
2025-01-15
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eraldada vahendid Tallinna Haigla kaasfinantseerimiseks" eelnõu (498 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastaste kritiseerimist ei esine, kuid kõneleja seab kahtluse alla projekti ettevalmistuse, küsides meditsiinivaldkonna juhtide ja tuntud arstide toetuse kohta. Kriitika on suunatud poliitika sisulisele konsensusele.
2024-12-12
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (523 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse liikmete ja valitsuse tegevuse vastu tervikuna, keda süüdistatakse salastatuses ja ebaselges tegutsemises. Kriitika on protseduuriline (läbipaistvuse puudumine) ja tulemuspõhine, tuues näiteks riigieelarve ebaselge esitamise. Kriitika intensiivsus on tugev, viidates süsteemsele probleemile valitsuse käitumises.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse või koalitsiooni vastu, kes on vastutav riigieelarve ja maksutõusude eest. Vastuseis on intensiivne ja poliitikapõhine, keskendudes valitud fiskaalpoliitika majanduslikule kahjulikkusele. Vastaste poliitikat süüdistatakse majanduse kasvu negatiivses mõjutamises ja ebakindluse tekitamises.
2024-11-07
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (492 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid esitatakse kriitiline küsimus eelnõu rakendamise poliitilise teostatavuse kohta. Vastaste tuvastamise huvi on selge, kuna küsitakse konkreetselt, kes hääletas Keskerakonna eelnõu vastu.
2024-10-23
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks rahandusminister Jürgen Ligile

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on rahandusminister Jürgen Ligi, keda kritiseeritakse nii poliitiliste otsuste (kärped) kui ka isikliku vastutuse varjamise eest Tervisekassa nõukogus. Kriitika on intensiivne ja seotud otseste ohtudega rahvatervisele. Vastase teadmisi ja vastutust püütakse diskrediteerida.
2024-10-23
Siseministri poliitiline avaldus sisejulgeoleku teemal

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse ja ministri tegevusetusele ja poliitilisele ebakõlale sisejulgeoleku küsimustes. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes suutmatusele aidata lojaalseid elanikke, kes on jäänud Venemaa bürokraatia lõksu. Kõneleja kasutab vastandamist (ühelt poolt vs teiselt poolt) oma kriitika rõhutamiseks.
2024-10-21
Arupärimine hooldusreformi kohta (nr 649)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ministrile ja valitsuse esitatud julgeolekumaksu eelnõule, mida peetakse sisuliselt puudulikuks. Vastuseis on poliitilisel ja sisulisel tasandil, keskendudes eelnõu suutmatusele tagada julgeolekuvajadus täies mahus.
2024-10-14
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (505 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse (Justiitsministri) esitatud eelnõu vastu, mis muudab riigisekretäri ametikoha haridusnõudeid. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla muudatuste mõistlikkuse ja võimaliku negatiivse mõju haldussuutlikkusele.
2024-10-14
Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (507 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud ministrile ja valitsuse poliitikale, mis puudutab eelnõus kavandatud tasude tõstmist ja uue visiiditasu kehtestamist väikelastele. Kriitika on poliitika- ja sisupõhine, küsides otseselt, kas tasude tõstmine suurendab nende inimeste arvu, kes ei saa õigel ajal arstiabi. Vastuseis on intensiivne ja väljendub sügavas skeptilisuses kavandatavate muudatuste suhtes.
2024-10-07
Arupärimine Eesti inimestele pakutavate internetiteenuste kohta (nr 646)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigipoolsele vastuseisule sideettevõtjate ettepanekutele, mis on kestnud ligi kümme aastat. Vastuseis on poliitika- ja regulatsioonipõhine, kuna kehtiv regulatsioon on loonud ebavajalikke takistusi taristu arendamisele.
2024-09-25
Regionaal- ja põllumajandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on opositsioonis ministri ja valitsuse esitatud tulemusaruandlusega, eriti seoses töökohtade loomise numbritega. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades ministrit ebatäpsete andmete esitamises ja nõudes selgitust, kas 3000 töökohta vastab tõele.
2024-09-19
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (404 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud komisjoni otsuse vastu, mida esindab kolleeg Vadim, kellelt nõutakse selgitusi. Vastuseis on sisuline ja poliitikapõhine, kaheldes, kas komisjoni lahendus aitab tagada laste toitumisvajaduste täitmist vastavalt tervishoiunormidele.
2024-09-19
Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (388 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-09-18
Valitsuse otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud ministri ja valitsuse tegevusetuse vastu, kes ei ole vaatamata hindade ja palkade tõusule toimetulekupiiri üle vaadanud. Vastuseis on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes valitsuse suutmatusele tagada sotsiaalne turvalisus.
2024-09-11
Jäätmeseaduse muutmise seaduse eelnõu (430 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline hoiak on suunatud valitsuse algatusele (Jäätmeseaduse eelnõu) ja selle prioriteetidele, mis näivad keskenduvat liigselt ettevõtetele. Lisaks poliitilisele kriitikale sisaldub ka isiklik vihje ministri varasemale erakondlikule kuuluvusele ja praegusele positsioonile, rõhutades poliitilist muutust.
2024-09-11
Olukord Narva piiril

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on Siseministriga, kelle otsuseid piiripunktide sulgemise osas peetakse ebaõnnestunuks ja inimvaenulikuks. Kriitika on suunatud ministri haldusotsustele ja prioriteetidele, heites ette, et minister keskendub Venemaale, mitte inimestele.
2024-09-10
Pühade ja tähtpäevade seaduse § 2 muutmise seaduse eelnõu (402 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-09-09
Arupärimine Kristina Kallase töö kohta (nr 632)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Haridusministeeriumi ja Haridusministri vastu, keda süüdistatakse tegemata töös ja suutmatuses tagada koolides kvalifitseeritud personal. Vastuseis on poliitika- ja tulemuspõhine, seades kahtluse alla valitsuse tegevuse kvaliteedi.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamised vastased on Reformierakond ja valitsuskoalitsioon, keda süüdistatakse valimislubaduste murdmises ja maapiirkondades elu võimatuks muutvate tingimuste loomises. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele silmakirjalikkusele ja parlamendi vähemuse õiguste rikkumisele obstruktsiooniliste siltide kleepimisega. Kompromissi nähakse vaid juhul, kui koalitsioon loobub automaksust ja võtab kasutusele Keskerakonna pakutud alternatiivsed meetmed.
2024-06-12
Uued nõuded õpetajate kvalifikatsioonile

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Vastuseis väljendub ministrilt konkreetsete andmete nõudmises, mis viitab soovile jälgida ja kontrollida valitsuse tegevust õpetajate kvalifikatsiooninõuete täitmisel. Otsest kriitikat või vastaste nimetamist ei esine.
2024-06-11
Riigikogu avalduse "Demokraatia kriisist Gruusias" eelnõu (449 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud avalduse algatajate ja toetajate vastu, kritiseerides nende välispoliitilist otsustusvõimet. Kriitika on poliitiline ja protseduuriline, kahtluse alla seatakse Eesti eesrindlik roll rahvusvahelisel areenil ilma teiste EL-i riikide toetuseta.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsusele ja ministrile, nõudes Keskerakonna ründamise lõpetamist ja sisulistele küsimustele keskendumist. Kriitika on suunatud eelkõige vastuolulisele eelarvepoliitikale tervishoiu valdkonnas, mis seab ohtu teenuste kättesaadavuse. Vastuseis on intensiivne ja nõuab kohest selgitust.
2024-06-06
Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (trahviühiku suurendamine) eelnõu (415 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsusele/enamusele, keda kritiseeritakse opositsiooni "väga heade ja mõistlike ettepanekute" eiramise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitika sisule (põhjendamatud trahvitõusud) kui ka protseduurilisele ebaõiglusele.
2024-06-06
Riigilõivuseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (417 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud juhtivkomisjoni tegevuse vastu, kes jättis Keskerakonna ettepanekud arvestamata, ning valitsuse poolt kavandatud järskude riigilõivude tõusude vastu. Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne, keskendudes tõusude põhjendamatule suurusele (pea kuus korda).
2024-06-05
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond ja valitsuskoalitsioon, kelle majanduspoliitikat kirjeldatakse kui "mõttetut ja halastamatut". Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades valitsust arrogantsuses, põikpäisuses ja majandusekspertide soovituste eiramises investeerida kriisiperioodil. Vastandumine on absoluutne, kutsudes üles automaksu vastu hääletama.
2024-06-05
Ida-Virumaa eriarstid ja haiglate ületöö koefitsiendid

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud Tervisekassa ja Terviseministri vastu, süüdistades neid puudulikus eelarve planeerimises ja koroonakriisi järelmõjude alahindamises, mis on viinud haiglad finantskriisi. Vastuseis on poliitika- ja tulemuspõhine, nõudes kohest rahalist sekkumist.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele taastada noorte koolispordi toetus" eelnõu (405 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu esitajatele (Anastassia, Tanel), kritiseerides nende ettepaneku finantsilist põhjendatust ja süsteemset analüüsi puudumist. Kriitika on poliitiliselt teravdatud, viidates valitsusjuhi retoorikale, kuid on sisuliselt poliitikapõhine.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele noorte huvitegevuse toetuse suurendamiseks" eelnõu (407 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, eriti seoses 2022. aasta huvitegevuse toetuse kärpimisega. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes valitsuse eelarveotsustele, mis on viinud sotsiaalteenuste halvenemiseni. Kõneleja väljendab sügavat pessimismi eelnõu läbimise suhtes ja nimetab võimalikku edasist kärpimist "kuriteoga võrdseks".
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele digitaalsete teenuste maksu rakendamiseks Eestis" eelnõu (408 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud poliitikatele, mis kehtestavad tavainimesi koormavaid makse (suhkrumaks, automaks). Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub maksude ebaõiglasele jaotusele, mis tabab vaeseid.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse fiskaalpoliitikale, viidates peaministri väidetele eelarve tühjusest. Konkreetne vastuseis väljendub eelnõu esitaja (Aleksandr) finantsplaanide kahtluse alla seadmises, nõudes poliitikapõhist vastust rahastamise kohta.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu menetlemise kiirusele, kritiseerides protseduurilist ettevalmistust ja vajalike uuringute puudumist. Kriitika on poliitika- ja protsessipõhine, mitte isiklik, ning väljendub küsimuste esitamises, mitte otseses rünnakus.
2024-05-15
Bürokraatia

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja Reformierakonnale, eriti seoses koondamiste vältimatuks pidamisega ja ministeeriumide ametnike arvu eelistamisega. Kriitika on poliitiline ja protseduuriline, nõudes selgust kokkuhoiuplaanide ja prioriteetide osas. Kõneleja kasutab ära valitsuskoalitsiooni sisemisi erimeelsusi (Läänemets vs. Ligi) oma argumentide tugevdamiseks.
2024-05-14
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu konkreetse sätte võimalikele negatiivsetele tagajärgedele, mitte isiklik. Vastandumine on poliitikapõhine, esitades ministrile küsimuse potentsiaalse kitsaskoha kohta, kus konkurents võib viia kvaliteedi languseni. Intensiivsus on madal, pigem ettevaatlik hoiatamine.
2024-05-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (367 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud pangandussektorile, keda süüdistatakse ebaõiglaste ja märkimisväärsete kasumite teenimises majandusraskuste ajal. Kaudselt kritiseeritakse ka ettekandjat, kes peaks oma tausta tõttu (endine maksuameti peadirektor) nägema põhjust solidaarsusmaksu kehtestamiseks.
2024-05-06
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on haridus- ja teadusminister Kristina Kallas, keda kritiseeritakse teravalt vastutuse vältimise ja ebaõnnestumiste eest. Kriitika on poliitika ja protseduuri keskne, nõudes selgitusi seadusliku aluse ja ministri isikliku vastutuse kohta. Kõneleja heidab ministrile ette teiste osapoolte (kohalikud omavalitsused, eelmised ministrid, Keskerakond, koolijuhid) süüdistamist.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on avalduse eelnõu algatajad (Jaak Aab ja Hendrik Johannes), keda kritiseeritakse protseduurilise puudulikkuse eest. Kriitika keskendub sellele, et algatajad ei ole leidnud aega kohtumiseks Moskva Patriarhaadi Eesti Õigeusu Kiriku esindajatega, mis on poliitika- ja protseduuripõhine rünnak.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse konkreetsele poliitilisele valikule, magusa joogi maksu seaduse eelnõule. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades, et valitsuse tegevus (maksustamine) ei ole tervisliku eluviisi edendamisel piisavalt mõistlik ega kasulik. Kompromissi asemel pakutakse välja täielikku alternatiivset tegevussuunda.
2024-04-30
Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (trahviühiku suurendamine) eelnõu (415 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu ettevalmistamise protseduurile ja ajastusele, vihjates, et eelnõu koostajad (eelmine valitsus) on seadnud praeguse ministri keerulisse olukorda. Vastasseis on pigem protseduuriline ja isiklikku arvamust otsiv, mitte otseselt poliitika-põhine rünnak.
2024-04-29
Arupärimine mootorsõidukimaksu vastuolu kohta Euroopa Liidu õigusega (nr 622)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Peaminister. Kriitika on suunatud peaministri isiklikule eeskujule ja tegevusele, seades kahtluse alla tema pühendumuse rohelise pöörde eesmärkidele.
2024-04-10
Valimisõigus

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on peaminister ja tema erakond, kelle argumente Venemaa mõjude kohta peetakse alusetuks ja lühinägelikuks. Kriitika on poliitiline, õiguslik ja faktipõhine, rõhutades, et valimisõiguse äravõtmine on põhiseadusvastane. Kõneleja esitab väljakutse peaministrile esitada kaalukad argumendid oma seisukoha kaitseks.
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, eesotsas Reformierakonnaga, keda süüdistatakse majanduse halvas juhtimises ja valimislubaduste vastaste maksutõusude kehtestamises. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades valitsust selles, et nad "ajavad käed inimeste taskusse" ja teenivad jõukama ühiskonnakihi huve. Kompromissi võimalust ei mainita, vaid nõutakse tarkade otsuste tegemist.
2024-04-08
Arupärimine ühtse eesti kooli kohta (nr 544)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigi tegevuse vastu, täpsemalt palgalisa maksmise haldusliku ebaõnnestumise pärast jaanuaris ja veebruaris. Tegemist on protseduurilise kriitikaga, mis nõuab riigilt vastutust ja tulevikus vigade vältimist.
2024-04-03
Valimisõiguse äravõtmine

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud Reformierakonna vastu seoses eelnõu juriidilise kvaliteedi ja ettevalmistusega, mida kritiseerivad kõrged riigiametnikud. Samuti kritiseeritakse Jüri Ratase ja Isamaa seisukoha diametraalset muutust valimisõiguse küsimuses, viidates poliitilisele ebausaldusväärsusele.
2024-04-01
Arupärimine palga mittejõudmise kohta õpetajatele (nr 601)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigi ja ministeeriumi (Haridus- ja Teadusministeerium) tegevusetuse ja ebaefektiivsuse vastu, mis väljendub lubatud lisatasude viivitamises. Rünnak on protseduuriline ja poliitika rakendamisele keskenduv, rõhutades, et riigi viivitamine teeb värbamisprotsessi keerulisemaks.
2024-03-20
Laste harrastussport ja võitlus ülekaalulisusega

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Tugev vastuseis on suunatud Kultuuriministeeriumi eelarveotsustele, mis jätsid Eesti Koolispordi Liidu rahastuseta, ja Sotsiaalministeeriumi magustatud jookide maksu eelnõule. Maksu kritiseeritakse kui ebapiisavat lahendust ja valitsuse katset raha koguda, mitte probleemi lahendada.
2024-03-19
Terviseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Sotsiaalministeeriumi ettevalmistatud magustatud jookide maksu seaduse eelnõule. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust selles, et maksuga "ajab kätt inimeste tasku" ega lahenda probleemi üldse. Vastuseis on tugev ja veendunud.
2024-03-18
Arupärimine lemmikloomaregistri kohta (nr 594)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene kriitika või vastuseis ministri või poliitika suhtes. Kõneleja positsioon on informatsiooni hankiv ja selgitust nõudev, et mõista poliitika suunda ja sidusrühmade vastuvõttu.
2024-03-11
Arupärimine Eesti kriitilise demograafilise olukorra kohta (nr 597)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on valitsuse majanduspoliitikaga, eriti maksude tõstmisega ja uute maksude vastuvõtmisega. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, süüdistades valitsust perede kindlustunde õõnestamises ja demograafilise olukorra halvendamises.
2024-03-06
Ravikindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (töövõimetuse ennetamine) eelnõu (377 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on Haridus- ja teadusministriga, keda süüdistatakse Narva taotluse sisu moonutamises massimeedias. Kriitika on suunatud ministri kommunikatsioonistrateegiale, mis väidetavalt saadab vale signaali, justkui Narva seisaks seadusele vastu. Rünnak on intensiivne ja viitab võimalikule tahtlikule eksitamisele.
2024-02-19
Arupärimine Ukraina ülesehitamise kohta (nr 203)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsusele ja majandus- ja infotehnoloogiaministrile, kritiseerides näiliselt passiivset või ebaselget tegevust Eesti ettevõtjate toetamisel Ukraina ülesehitamisel. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes meetmete puudumisele ja arutelude toimumisele valitsuse tasandil.
2024-02-14
Kommunaalarved

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on Vabariigi Valitsus ja peaminister, keda kritiseeritakse vastutuse lükkamise ja ebaefektiivse poliitika eest. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, süüdistades valitsust uute maksude kehtestamises (automaks) ajal, mil inimesed on niigi raskustes. Esineja heidab peaministrile ette küsimusele vastamata jätmist.
2024-02-07
Õppetoetuste ja õppelaenu seaduse muutmise seaduse eelnõu (288 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud pigem eelnõu seletuskirja ebaselgusele või puudulikule viitamisele, mitte otsesele poliitilisele vastasele. Intensiivsus on madal, keskendudes protseduuri korrektsusele ja täpsustamise vajadusele.
2024-02-07
Ühistransport

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse transpordireformi vastu, kritiseerides poliitilist otsust tasuta ühistranspordist loobumise osas. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, kuna nõutakse reformi tegeliku kasu ja mõjuanalüüsi avaldamist. Vastuseisu intensiivsus on skeptiline ja nõudlik.
2024-02-07
Automaks

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Andmeid on liiga vähe.
2024-01-24
Probleemid arstide vastuvõtuga

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, kellelt nõutakse teadlikkust ja lahendusi arstide ülekoormuse kriisile. Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele või suutmatusele lahendada meditsiinivaldkonna struktuurseid probleeme. Vastasseis on poliitika- ja tulemuspõhine.
2024-01-24
Raha

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Kriitika puudub, kuid kõneleja esitab küsimuse peaministrile, mis viitab valitsuse vastutusele teema eest. Vastasseisu intensiivsuse või konkreetsete oponentide kohta andmeid pole piisavalt.
2024-01-23
Ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (114 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata; küsimused on suunatud eelnõu esitajale (Martinile) seoses tema nägemusega astmelise tulumaksu teemal. Kriitika asemel otsitakse poliitilist selgust.
2024-01-17
Idapiiri kaitsmine

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Vastuseis on suunatud valitsuse tegevuskavadele, nõudes ministrilt selgitusi idapiiri tugevdamise ja evakueerimisplaanide kohta. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub valmisoleku puudujääkidele või ebaselgusele, mitte isikutele.
2024-01-17
Eestikeelsele haridusele üleminek

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud valitsuse hariduspoliitika rakendamise vastu, eriti seoses huvikoolide kaasamisega üleminekusse. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades lahenduste puudumist ja hoiatades, et keelenõuete laiendamine võib tuua kaasa õpetajatest ilmajäämise ohu.
2024-01-15
Arupärimine tuumaelektrijaama rajamise kohta (nr 41)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse tegevusele ja peaministrile, kelle juhitava rohelise pöörde programmi tulemuslikkust kahtluse alla seatakse. Kriitika on poliitika ja tulemuslikkuse põhine.
2024-01-15
Arupärimine ühtse eesti kooli kohta (nr 13)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele/peaministrile süsteemse õpetajate puuduse lahendamata jätmise eest. Kõneleja kaitseb kohalikke omavalitsusi, väites, et probleem ei ole nende tahtmatuses seaduseid täita, vaid üleriigilises ressursside puuduses. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
2024-01-10
Elektri hinnad

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on peaministri juhitav valitsus, kelle otsuseid energeetikas ja majanduses peetakse valedeks ja ebaõnnestunuteks. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes kõrgele käibemaksule ja suutmatusele tagada taskukohane elekter. Kõneleja lükkab tagasi valitsuse seisukoha, et majanduses läheb hästi.
2024-01-08
Arupärimine tugispetsialistide kohta (nr 487)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave.
2024-01-08
Arupärimine maakoolide sulgemise kohta (nr 406)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Haridus- ja Teadusministeeriumi tegevusetusele või ebaselgele otsustusprotsessile maakoolide sulgemise küsimuses. Kriitika on protseduuriline, nõudes selgust, kas lõplik otsus on tehtud või arutelu jätkub.