Päevakorrapunktide kaupa: Aleksandr Tšaplõgin

Kokku päevakordi: 126

Täielikult profileeritud: 126

2025-10-16
Eesti Keskerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Miks toit on kallis?" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis konkreetsete poliitiliste rühmade või isikutega puudub. Kaudne kriitika on suunatud riigi tegevusetusele kõrgete toiduhindade kompenseerimisel ja reguleerimisel, viidates vajadusele riikliku sekkumise järele.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on ettekandja (ja tema fraktsioon), keda kritiseeritakse poliitilise silmakirjalikkuse ja valede levitamise eest. Kriitika on intensiivne ja isiklik, keskendudes varasemate seaduseelnõude toetamata jätmisele.
2025-10-08
Sotsiaalministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on selgelt kriitiline Sotsiaalministri ja valitsuse tegevuse suhtes, vaidlustades nende suutlikkust tagada tervishoiuteenuste kättesaadavus. Kriitika on suunatud poliitilisele tulemuslikkusele ja rahastamise haldamisele, mitte isikutele.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse esindajale (ministrile) ja on poliitikapõhine, kritiseerides riigieelarve eelnõu (737 SE) suutmatust pakkuda lahendusi vaesuse leevendamiseks.
2025-09-10
Infotund

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud peaministri ja valitsuse vastu, kritiseerides nende käitumist (kolleegi "lolliks" nimetamine) ja nõunike poliitilisi üleskutseid (Moskva patriarhaat). Kriitika on intensiivne ja keskendub nii isiklikule käitumisele kui ka protseduurilisele korrektsusele, nõudes avalikku vabandust.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja peaministrile, keda süüdistatakse rahva taskusse ronimises uute maksudega ja ebaeetilise sisu toetamises maksumaksja rahaga. Kriitika on nii poliitika- (maksupoliitika) kui ka protseduuriline (istungi juhataja tegevusetus kolleegi solvamise puhul). Eriti intensiivne on rünnak venekeelse meedia vastu, kus kahtluse alla seatakse nii objektiivsus kui ka toimetajate isiklikud väärtused.
2025-06-18
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, kes edendab roheagendat ja kavatseb loobuda põlevkivist. Kriitika on intensiivne, nimetades skeemi pettuseks ja seades kahtluse alla ettevõtjate valiku, kellele antakse võimalus riigi toel rikkaks saada. Opositsioon on absoluutne, kuna Keskerakonna fraktsioon keeldub selles pettuses osalemast.
2025-06-18
Energeetika tulevik

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamised vastased on valitsuse energiapoliitika eest vastutav minister ja praegune elektrituru süsteem (Nord Pool). Kriitika on terav, keskendudes poliitika ebaefektiivsusele (ilmastikusõltuvus) ja turu ebaeetilisusele (spekulatsioonid ja Eleringi kasum). Kõneleja kaalub radikaalset vastuseisu, küsides, kas Eestil oleks aeg elektribörsilt lahkuda.
2025-06-11
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsus ja sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse õigeusu kiriku tegevuse piiramises ja "siltide kleepimises". Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele kallutatusele ja õigusriigi põhimõtete rikkumisele. Eraldi kritiseeritakse siseminister Igor Taro varasemaid väljaütlemisi Pühtitsa kloostri nunnade kohta.
2025-06-11
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud valitsusele ja konkreetselt nimetatud ministritele (Michal ja Ligi), keda kritiseeritakse majandusseaduste mittemõistmise eest. Kriitika on intensiivne ja poliitikal põhinev, väites, et valitsus kordab 2009. aasta katastroofilisi vigu, mis viisid sügavaima majanduslanguseni. Kompromiss on välistatud, kuna nõutakse valitsuse väljavahetamist.
2025-06-09
Arupärimine vaesuse leviku kohta Eestis (nr 757)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on praegune valitsus, keda süüdistatakse riigi gigantismis ja ebaõiglases maksupoliitikas, ning jõukaim 5% elanikkonnast, kes saavad maksusoodustusi ja kasu suurprojektidest. Kriitika on poliitika- ja prioriteedipõhine, süüdistades valitsust riigi raha "hullumeelses põletamises". Rünnakute intensiivsus on kõrge, lõppedes üleskutsega uue valitsuse järele.
2025-06-04
Usalduse kriis

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus ja peaminister, keda kritiseeritakse intensiivselt nii poliitika (maksutõusud, julgeoleku halvenemine) kui ka eetika (valimistel petmine) alusel. Kriitika on suunatud valitsuse juhtimisvastutuse puudumisele ja poliitilise kultuuri madalale tasemele. Nõutakse tagasiastumist, mis välistab igasuguse kompromissi.
2025-06-03
Taristuministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on opositsioonis valitsuse või ministri tegevusega, kritiseerides Rail Balticu projekti juhtimist ja riskianalüüsi. Kriitika on suunatud poliitika ja protseduuride ebakindlusele, eriti seoses majandusliku tasuvuse ja sõjalise turvalisuse tagamisega.
2025-06-02
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ministri ja valitsuse tegevuse vastu, kes esitas lisaeelarve eelnõu ilma halduskulude kärpimise meetmeteta. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes riigiaparaadi ebaefektiivsusele ja liigsetele halduskuludele.
2025-05-13
Riigikogu otsuse "Rahvahääletuse korraldamine põlevkivist elektri tootmise küsimuses" eelnõu (581 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ettekandjale, keda kritiseeritakse rahva usaldamatuse ja tarbijate majandusliku heaolu eiramise eest. Kriitika on intensiivne ja seab kahtluse alla vastase empaatiavõime, kuigi keskendub poliitilistele ja menetluslikele küsimustele.
2025-05-07
Töötuskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (519 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on valitsusega, keda kritiseeritakse sotsiaalkulude arvelt säästmise ja eelarve ebaefektiivsuse pärast. Kriitika on poliitika- ja fiskaalpõhine, viidates valitsuse soovile säästa vaid 2 miljonit eurot sotsiaalkulude arvelt, samal ajal kui mujal raisatakse. Eriti teravalt kritiseeritakse 3 miljardi euro suuruste toetuste eraldamist organisatsioonidele, mille nimekirja pole avaldatud, nähes selles korruptsiooni võimalusi.
2025-05-07
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu algatajate ja laiaulatusliku roheenergia poliitika vastu, mis eeldab täielikku üleminekut aastaks 2030. Vastuseis on poliitika- ja menetluslik, keskendudes finantsilisele ebaselgusele ja tehnilisele ebausaldusväärsusele. Kompromiss on välistatud, kuna kõneleja ei saa toetada dokumenti, mis seab kaaskodanikele määratlemata rahalisi kohustusi.
2025-05-07
Toidujulgeolek

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Vastasseis on suunatud valitsuse ja vastutava ministri vastu, kritiseerides teravalt poliitika puudumist ja ebaefektiivsust põllumajanduse toetamisel. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, süüdistades valitsust kontrolli kaotamises toidutootmise üle ja jättes kohalikud tootjad toetuseta.
2025-04-21
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine Riigikogu e-valimiste protsessi turvalisuse uurimiseks" eelnõu (576 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud e-valimiste praeguse vormi toetajatele ja kaudselt Venemaa ning Venezuela režiimidele, mida kasutatakse negatiivsete võrdluspunktidena. Kriitika on protseduuriline ja väärtuspõhine, rõhutades "ilmset vastuolu" Eesti demokraatia standarditega.
2025-04-14
Arupärimine energeetikavaldkonna kohta (nr 724)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonnale, keda süüdistatakse 2013. aasta ebaõnnestunud turule üleminekus ja lubaduste murdmises. Samuti kritiseeritakse teravalt Nord Pooli spekulante, kes teenivad tarbijate arvelt ülikasumeid. Kõige küünilisemaks peetakse seda, et riik ise (Eleringi kaudu) teenib kasumit elektri kallinemise pealt, mis on poliitika- ja protseduuripõhine rünnak.
2025-04-09
Kes juhib Eesti rahandust

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamised vastased on rahandusminister ja majandusminister Erkki Keldo, keda kritiseeritakse vastuoluliste seisukohtade eest turumajanduse olemasolu küsimuses. Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (subsiidiumid) kui ka ministrite kompetentsile ja vastutusele riigi rahanduse juhtimisel. Vastuseis on intensiivne ja põhineb ministrite endi avaldustel.
2025-03-26
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsus, eriti Sotsiaaldemokraatlik Partei ("roosa sotsiaaldemokraatlik partei") ja endine siseminister Lauri Läänemets. Kriitika on intensiivne ja isiklik, süüdistades Läänemetsa agressiivses ateismis ja tegutsemises Lenini eeskujul. Vastaseid sildistatakse bolševike ja punaste komissaride järgijatena, välistades igasuguse kompromissi.
2025-03-26
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastaspoolena kritiseeritakse "kolleege," keda süüdistatakse põhiseaduse muutmisel poliitiliste ja rahaliste huvide teenimises, eesmärgiga võtta konkreetselt parteilt valimistel toetust. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii protseduuri rikkumist kui ka vastaste motiive, süüdistades neid ühiskonna lõhestamises ja riigi julgeoleku õõnestamises.
2025-03-24
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (568 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsus, keda süüdistatakse lõputus valetamisest ja majanduse langusesse viimisest, ning Brüssel, kes kehtestas poliitilised CO2-maksud. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitilistele otsustele kui ka ebaausale tegevusele ("üritas meid eksitada"). Samuti kritiseeritakse teravalt roheenergia tootjate ärihuve, keda süüdistatakse tarbijate arvelt rikastumises.
2025-03-19
Turumajandus Eestis

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamised vastased on valitsus ja koalitsioonipartner Eesti 200, keda kritiseeritakse nii majanduspoliitika (ebavõrdne konkurents, subsiidiumid) kui ka eetiliste küsimuste (korruptsioon, seotud ettevõtete aitamine) pärast. Kriitika on intensiivne ja seab kahtluse alla valitsuse tegevuse aususe ja majandusliku loogika.
2025-03-17
Arupärimine venekeelse Delfi ja ETV+ rahastamise kohta (nr 715)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsus ja peaminister, keda kritiseeritakse venekeelse meedia rahastamise poliitika eest. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele kallutatusele, väärtuste eiramisele ja maksumaksja raha raiskamisele. Kõneleja seab kahtluse alla rahastatavate väljaannete sõltumatuse.
2025-03-12
Valitsuse välispoliitika

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud valitsuse välispoliitika juhtidele, eriti ministrile ja peaminister Kaja Kallasele. Kriitika on poliitiline ja diplomaatiline, süüdistades Kallast ebadiplomaatilises käitumises Trumpi administratsiooni suhtes, mis on kahjustanud suhteid peamise liitlasega. Kriitika intensiivsus on kõrge, eesmärgiga paljastada vastuolud julgeolekupoliitikas.
2025-03-10
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine Nordica tegevuse lõpetamisega seonduvate asjaolude uurimiseks" eelnõu (543 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse või vastutavate otsustajate vastu, kes jätkasid kahjumliku lennufirma pikaajalist toetamist. Kriitika on intensiivne, sisaldades kahtlustusi nii kehvades poliitilistes otsustes kui ka võimalikest isiklikest huvidest ja korruptsioonist.
2025-02-19
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on minister ja Sotsiaaldemokraatlik Erakond (SDE), keda nimetatakse halvustavalt "roosakaks erakonnaks". Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaseid kirikute sulgemises ja seades kahtluse alla nende teadmised usuküsimustes ning isikliku usu.
2025-02-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (535 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsuskoalitsiooni esindajad, keda kritiseeritakse teravalt rikaste kaitsmise ja vaeste maksustamise eest. Kriitika on suunatud ka Eesti Panga, Finantsinspektsiooni ja Rahandusministeeriumi vastu nende vaikimise ja tegevusetuse pärast pangandussektori ebaõiglase kasumi osas. Vastuseis on intensiivne ja süüdistab valitsust Rootsi pankurite eelistamises Eesti kodanikele.
2025-01-29
Õiguskantsleri ettepanek elektrituruseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud riigi praeguse energiapoliitika ja regulatsioonide vastu, mis moonutavad konkurentsi taastuvenergia toetamise ja põlevkivi maksustamise kaudu. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades süsteemi ebaaususes ja tarbijate sundimises tootjatele peale maksma.
2025-01-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (539 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuse ja ministrite vastu, kelle pädevust maksupoliitika mõju hindamisel kahtluse alla seatakse, väites, et neil ei ole alust arvata, et nad on pädevamad kui nende kolleegid teistes Euroopa riikides. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes valitsuse väidetele, et maksu alandamine ei aita hindu vähendada.
2025-01-15
Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse ning ravikindlustuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (504 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otseseid vastaseid ei nimetata, kuid kritiseeritakse teravalt kehtivat haigushüvitiste süsteemi, mida peetakse kahjulikuks ja ohtlikuks, kuna see sunnib inimesi haigena tööle minema. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub süsteemi ebamõistlikkusele, mis viib tõsiste krooniliste haiguste tekkeni.
2024-12-18
Eesti ja Gruusia suhted

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud Välisministeeriumi ja valitsuse välispoliitika vastu, eriti Gruusia suhtes kehtestatud sanktsioonide osas. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes sekkumisele suveräänsesse riiki ja valitsuse tegevuse legitiimsusele.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja Rahandusministeerium, keda kritiseeritakse eelarve eelnõu ja selle aluseks olevate prognooside eest. Kriitika on poliitikapõhine (maksutõus) ja tehniline (küsitava prognoosi kasutamine), seades kahtluse alla ministeeriumi usaldusväärsuse. Kõneleja teeb otse parandusi ettekandjale, näidates intensiivset vastuseisu.
2024-12-11
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsus ja ministrid, keda kritiseeritakse ebakompetentsete maksutõusude ja majanduslanguse jätkamise eest. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, süüdistades valitsust vaesemate kodanike kahjustamises ja mõttetute projektide rahastamises. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse radikaalseid muutusi.
2024-12-11
Majanduskasv ja Eesti Energia

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamised vastased on valitsus ja selle liikmed (Kaja Kallas, Jürgen Ligi), keda kritiseeritakse majanduslanguse põhjustamise ja vastutuse välismaale (Putin) veeretamise eest. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, keskendudes poliitilistele ebaõnnestumistele ja valitsuse tegevuse iroonilisele kahjulikkusele.
2024-12-10
Riigikogu liikme staatuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (528 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on valitsuskoalitsiooniga, keda kritiseeritakse kavatsuse eest lükata tagasi kõneleja grupi poolt esitatud asjalik eelnõu. Kriitika on protseduuriline ja keskendub koalitsiooni ebamõistlikele motiividele.
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse otsuse eest vaesematelt raha ära võtta, selle asemel et valida alternatiivseid rahastamisallikaid. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, sildistades valitsuse valitud tee kahjulikuks ja ebaõiglaseks.
2024-12-04
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse intensiivselt majanduslanguse süvendamise ja eelarvevajaduse kohta valetamise eest. Kriitika on nii poliitiline kui ka väärtuspõhine, süüdistades valitsust sadade miljonite kulutamises mõttetutele projektidele ja rahva röövimises.
2024-12-03
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud riigi kasvavale kontrollile ja seaduseelnõule, mis annab lastekaitseametnikele liiga suured volitused. Kriitika on intensiivne ja väärtuspõhine, hoiatades riigi sekkumise eest, mis võib hävitada normaalsed perekonnad.
2024-11-21
Töötuskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (519 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse ebaõiglaste ja sotsiaalselt kahjulike poliitikate eest, mille eesmärk on vaid raha säästmine. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, keskendudes sellele, et reform tehakse "kõige vaesemate arvelt". Kompromiss on välistatud, kuna kõneleja fraktsioon teeb ettepaneku eelnõu koheselt tagasi lükata.
2024-11-21
Riigilõivuseaduse ning narkootiliste ja psühhotroopsete ainete ning nende lähteainete seaduse muutmise seaduse eelnõu (502 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Valitsus, keda kritiseeritakse poliitika (riigilõivude tõstmine) ja selle negatiivse sotsiaalse mõju pärast. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, väljendudes ettepanekus eelnõu lugemine katkestada, mis välistab kompromissi.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (527 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud eelnõu ettekandjale (härra Seeder) ja eelnõu toetajatele. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitika (julgeoleku) ja õiguslike (demokraatia, kollektiivne karistamine) aluste ebakompetentsusele. Ta küsib otse, kas ettekandja peab end pädevamaks kui õiguskantsler ja endine KAPO juht.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on eelnõu toetajad, keda kritiseeritakse kollektiivse karistamise põhimõtte rakendamise ja ebademokraatlike meetodite kasutamise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika eetilisele ja julgeolekulisele põhjendatusele. Kompromissivalmiduse kohta andmed puuduvad, kuid seisukoht on tugevalt vastanduv.
2024-11-20
Sotsiaalhoolekande seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse (vaimse tervise teenus) eelnõu (500 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse pakutud eelnõu vastu, kritiseerides selle sisu ja lahenduste puudumist. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, väites, et dokument ei lahenda tõsist probleemi ega paku realistlikku tuge väikestele omavalitsustele.
2024-11-20
Energeetika

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Opositsiooniline hoiak on suunatud valitsuse ja Euroopa Liidu fossiilkütustest loobumise poliitika vastu, kritiseerides selle majanduslikku mõju ja konkurentsivõime langust. Ta kritiseerib ka riiklikku maksupoliitikat, mis teeb energiaallikad kalliks. Kriitika on poliitika- ja majanduspõhine.
2024-11-20
Pensionäride väntsutamine

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus ja konkreetne minister, keda kritiseeritakse pensionide maksustamise poliitika eest. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, väljendudes otseses arusaamise küsimärgi alla seadmises ning kompromissi võimalust ei mainita.
2024-11-06
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (488 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud valitsusele ja automaksu idee autoritele, keda kritiseeritakse rahva raha ebaõige kulutamise eest ning ebaõiglase maksupoliitika eest. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, süüdistades valitsust mõttetute projektide rahastamises ja majanduse pärssimises.
2024-11-06
Olukord riigis

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastuseis on suunatud Riigikogu protseduuride korraldajatele (Esimees või nõunikud), keda kahtlustatakse isiklikus ebasoosingus ja ebaausa järjekorra koostamises. Kriitika on protseduuriline ja isiklik, seades kahtluse alla otsustajate motiivid ("Ma ei tea, kes koostab infotunni järjekorda").
2024-11-05
Ülevaade Vabariigi Valitsuse tegevusest Euroopa Liidu poliitika teostamisel

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja selle poliitikale, mis allub liigselt Brüsseli käskudele. Vastuseis on poliitiline ja keskendub valitsuse suutmatusele kaitsta rahvuslikke majandushuve energeetikas. Kriitika intensiivsus on kõrge, viidates rahvusliku vara hävitamisele.
2024-10-17
Sotsiaalhoolekande seaduse muutmise seaduse (pensionäritoetus) eelnõu (508 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse teravalt poliitika (pensionäridelt raha äravõtmine) ja eelarve haldamise (miljardite raiskamine mõttetutele projektidele) pärast. Kriitika intensiivsus on kõrge ning kompromiss on välistatud, kuna Keskfraktsioon teeb ettepaneku seadus esimesel lugemisel tagasi lükata.
2024-10-17
Sotsiaalhoolekande seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse (vaimse tervise teenus) eelnõu (500 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Valitsus, keda kritiseeritakse poliitilise mugavuse ja hoolimatuse eest kohalike omavalitsuste suhtes. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes rahastamata kohustuste pealesurumisega seotud protseduurilistele ja sisulistele vigadele. Vastuseis on intensiivne, nõudes kompromissi asemel eelnõu täielikku tagasilükkamist.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja minister, keda kritiseeritakse eelarve strateegilise puudulikkuse ja ideoloogilise ebakõla pärast. Kriitika on suunatud poliitikale (eelarve sisu) ja ideoloogilisele järjepidevusele, viidates valitsuse nimetamisele "vabaturu fännideks", kes toetavad suuri subsiidiume.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud konkreetsele maksuseaduse eelnõule (512 SE) ja sellega kaasnevale maksutõusule. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes majanduslikele tagajärgedele ja esitatakse küsimuse vormis ministrile.
2024-10-16
Rahandusministri avaldused

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastane on Rahandusminister ja valitsus, keda kritiseeritakse nii maksupoliitika retoorilise sildistamise kui ka sotsiaalse tundlikkuse puudumise eest. Kriitika on intensiivne ja sisaldab otseseid rünnakuid ministri avalduste ebaloogilisuse ja ebaaususe vastu. Kompromissivalmidust ei ilmne, fookus on vastutusele võtmisel.
2024-10-16
Elektrivarustatus

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud valitsuse või vastutava ministri energiapoliitika vastu, keskendudes poliitika ebaefektiivsusele, kõrgele maksumusele ja ebarealistlikele eesmärkidele. Vastuseis on selgelt poliitikapõhine, mitte isiklik.
2024-10-15
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse aktsiisipoliitika vastu, mida esindab minister. Kriitika on poliitika-põhine, keskendudes kavandatavate seadusemuudatuste kahjulikule majanduslikule mõjule kodanikele ja ettevõtetele.
2024-10-15
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse vastu, keda süüdistatakse süstemaatilises ebavõrdsuse suurendamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika eetilisele ja jaotuslikule ebaõiglusele, küsides, miks komisjon seda teemat ei arutanud.
2024-10-14
Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (507 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse teravalt poliitiliste valikute pärast, mis puudutavad riigi rahastamist. Kriitika on poliitikapõhine ja süüdistav, rõhutades valitsuse soovi võtta raha just vaestelt, kaitstes samal ajal rikkaid.
2024-10-09
Juhtimisotsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud riigieelarve eelnõu koostajate vastu, kes on loonud ebapiisavalt arusaadava dokumendi. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes läbipaistvuse puudumisele.
2024-10-09
Põllumajanduspoliitika ja Tartu Agro tulevik

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, keda kritiseeritakse suutmatuse eest majanduslikke probleeme lahendada ja kohalikku toidutootmist kaitsta. Kriitika on poliitikapõhine, nõudes valitsuselt konkreetseid meetmeid.
2024-10-08
Karistusseadustiku muutmise seaduse eelnõu (452 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja tunnetab tugevat vastuseisu eelnõule, ennustades selle tagasilükkamist, kuid ei nimeta ega kritiseeri vastasrühmitusi. Vastuseisu analüüs on suunatud pigem poliitiliste protsesside mõistmisele.
2024-09-25
Riigikogu otsuse "Audiitori nimetamine Riigikontrolli 2024.–2025. aasta tegevuse kontrollimiseks" eelnõu (495 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud konkreetse audiitori nimetamise ettepaneku vastu. Vastuseis on menetluslik ja usaldusväärsuse küsimus, kuna kahtluse alla seatakse firma lühike tegutsemisaeg. Rünnakud on intensiivselt skeptilised, keskendudes faktilistele andmetele.
2024-09-25
Rail Baltic

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud projekti juhtide või valitsuse vastu, kes ei suuda esitada andmeid projekti tasuvuse ja lõpliku maksumuse kohta. Vastuseis on intensiivne ja keskendub finantsilisele läbipaistmatusele ning maksumaksja raha ebaefektiivsele kasutamisele.
2024-09-25
Olukord riigis

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse suutmatuse eest peatada elatustaseme langust. Kriitika on poliitikapõhine, eriti seoses maksude tõstmise plaanidega, mida peetakse olukorda ainult hullemaks tegevaks.
2024-09-25
Eesti majandusest

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus ja peaminister, kelle kavandatavaid majandusotsuseid kritiseeritakse. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes maksusüsteemi muudatuste oodatavatele negatiivsetele tagajärgedele (nt kõrgem inflatsioon ja suurem tööpuudus).
2024-09-19
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (404 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu ettekandja vastu, keda kritiseeritakse poliitika teostatavuse osas, nõudes isiklikku selgitust, kuidas ettepanek praktikas toimiks. Kriitika on poliitika sisuline ja intensiivne, seades kahtluse alla ettepaneku elulisuse.
2024-09-19
Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (388 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastaseid kritiseeritakse teravalt poliitiliste valikute ja empaatia puudumise pärast, vihjates, et need, kes ettepaneku vastu hääletavad, ei tea, mida tähendab laste kasvatamine vaesuses. Kriitika on suunatud valitsuse väitele, et rahal pole laste saamisega mingit pistmist, mida peetakse ebatõeseks.
2024-09-18
Majandus

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus, keda kõnetatakse otse peaministri isikus. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes maksutõusude (tööjõumaksud, käibemaks, ettevõtte tulumaks) negatiivsele mõjule. Rünnaku intensiivsus on kõrge, seades kahtluse alla riigi majandusliku tuleviku.
2024-09-11
Valitsuse majanduspoliitika

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus, eesotsas peaministri ja Reformierakonnaga, keda kritiseeritakse teravalt majanduspoliitika ebaõnnestumise eest. Kriitika on poliitikapõhine (maksude tõstmine ja kärped) ja tulemuspõhine (pikaajaline majanduslangus ja inflatsioon). Rünnaku intensiivsus on kõrge, vihjates valitsuse tegevuse ohtlikkusele.
2024-09-11
Palgad Siseministeeriumi valdkonnas

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud Sotsiaaldemokraatlikule Erakonnale (SDE) ja nende Tallinna linnavõimudele (Jevgeni Ossinovski, Madle Lippus). Kriitika on intensiivne ja isikustatud, keskendudes protseduurilistele ja eetilistele rikkumistele, süüdistades neid huvide konfliktis.
2024-09-10
Riigikogu valimise seaduse muutmise seaduse (kompensatsioonimandaadi saamine vastavalt kandidaadile antud häälte arvule) eelnõu (412 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud kehtivale valimissüsteemile, mida peetakse vigaseks ja ebaõiglaseks. Eriti kritiseeritakse saadikuid, kes said mandaadi vaid tänu kõrgele kohale erakonna nimekirjas ning hiljem vahetasid erakonda, kaotades valijate usalduse. Kriitika on nii protseduuriline (seadus on vigane) kui ka isiklik/eetiline (usaldamatus, mandaadi hoidmine pärast erakonna vahetust).
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastane on Reformierakond ja praegune valitsus, keda süüdistatakse vaesemate kodanike röövimises ja majanduse allakäigus. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes maksustruktuuri ebaõiglusele. Rünnakute intensiivsus on kõrge, sildistades valitsuse tegevust ebaõiglaseks ja hullumeelseks.
2024-07-22
Peaministrikandidaat Kristen Michalile valitsuse moodustamiseks volituste andmine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna juhitud valitsusele ja nende kavandatud maksupoliitikale. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitika ebaõnnestumisele (majanduslangus) ja uute maksude kahjulikule mõjule. Vastase kompetents seatakse kahtluse alla küsimusega, kas nad annavad endale aru maksutõusu majandust pidurdavast mõjust.
2024-07-15
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud mootorsõidukimaksu seaduse (364 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastuseis on suunatud automaksu toetajatele, keda kritiseeritakse prioriteetide valiku eest. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, küsides, miks eelistatakse tavainimesi röövivat maksu Keskerakonna pakutud pankade erimaksule. Vastuseis on intensiivne ja kompromissitu, kuna väidetakse, et "mingid muudatused seda ei päästa".
2024-06-14
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Peamine vastane on "Valitsus", keda kritiseeritakse teravalt nii poliitiliste otsuste (peredelt toetuste äravõtmine) kui ka finantsilise ebakompetentsuse (kasutamata jäänud raha) pärast. Vastuseis on intensiivne ja kompromissitu, kuna kõneleja keeldub lisaeelarvet toetamast.
2024-06-12
Valitsuse ja peaministri tegevus

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud peaministri tegevusele ja valitsuse sisesele kommunikatsioonile. Kriitika on protseduuriline, seades kahtluse alla peaministri õiguse osaleda tähtsal rahvusvahelisel kohtumisel ilma valitsusega eelnevalt konsulteerimata, viidates ebakorrektsusele.
2024-06-11
Riigikogu avalduse "Demokraatia kriisist Gruusias" eelnõu (449 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu esitajate ja komisjoni vastu, kes arutavad Gruusia olukorda ilma selge legitiimsuse küsimuse lahendamiseta. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes sekkumise lubamatusele suveräänse riigi siseasjadesse.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse (ministri) ja eelnõu menetleva komisjoni tegevuse vastu. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla eelarve majanduskasvu eesmärkide eiramise ja menetlusliku analüüsi piisavuse. Rünnakud on intensiivsed, kuna kahtluse alla seatakse eelarve koostamise aluspõhimõtted.
2024-06-05
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse maksupoliitikale, eriti automaksu kehtestamisele, mida peetakse vaeseid karistavaks. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust ja komisjoni ebaõiglaste maksude eelistamises (automaks) sotsiaalselt õiglasemate ees (pangamaks). Poliitik kritiseerib ka laiemalt käibemaksu, aktsiiside ja riigilõivude tõstmist.
2024-06-05
Valitsuse ja peaministri tegevus

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud peaministri (Kaja Kallas) tegevusele ja valitsuse läbipaistvusele rahvusvaheliste kohustuste võtmisel. Kriitika on protseduuriline, keskendudes sellele, kas peaminister täitis oma kohustuse valitsust teavitada, ning see on esitatud küsimuste vormis.
2024-06-05
Ida-Virumaa eriarstid ja haiglate ületöö koefitsiendid

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Ebapiisav andmestik.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele noorte huvitegevuse toetuse suurendamiseks" eelnõu (407 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ettepaneku finantsilise teostuse vastu, nõudes selgitust kulude katteallikate kohta. Vastuseis on protseduuriline ja rahanduslik, mitte isiklik.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud koalitsiooni vastu, kes on keeldunud toetamast Keskfraktsiooni varasemaid fiskaalpoliitilisi ettepanekuid (pangamaks, progressiivne tulumaks). Kriitika on poliitikapõhine, väljendades kahetsust toetuse puudumise üle heade ideede osas.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-05-29
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse poolt esitatud seaduseelnõu ja sellega kaasneva poliitilise suuna vastu. Kriitika keskendub poliitilistele tagajärgedele, eriti riigi liigsele sekkumisele pereellu ja laste paigutamise kriteeriumidele.
2024-05-29
Riigi investeeringud ja kaitsekulud

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Vastuseis on suunatud otse peaministrile ja valitsusele, süüdistades neid ebakompetentsuses eelarve defitsiidi haldamisel. Kriitika on intensiivne ja põhineb poliitika ebaõnnestumisel ning numbrite moonutamisel, eriti kaitsekulude tegeliku mõju osas maksutõusudele.
2024-05-28
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni ja ettekandja vastu, keda süüdistatakse lubaduste murdmises ja vaesemate röövimises. Kriitika on intensiivne ja sisaldab nii poliitilist (maksude jaotus) kui ka moraalset hinnangut. Kompromissi võimalust ei mainita, vaid rõhutatakse vastaspoole ebaeetilist käitumist.
2024-05-27
Sotsiaalkaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on valitsuse ja koalitsiooniga, keda süüdistatakse koalitsioonileppes antud lubaduse murdmises pensionide maksustamise osas. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitilisele ebaõiglusele kui ka eetilistele valikutele (vaesemate röövimine).
2024-05-15
Valitsuse otsused

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, keda kritiseeritakse selle eest, et neil puudub plaan lahendada õpetajate puudust. Kriitika on poliitika tagajärgedel ja protseduurilisel tasandil (valitsuse suutmatus kriisi ennetada), mitte isiklik.
2024-05-15
Bürokraatia

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on peaminister ja valitsus, kelle väidet avaliku sektori õhukesuse kohta rünnatakse otseselt ja intensiivselt. Kriitika on poliitika- ja jõudluspõhine, keskendudes avaliku sektori ebaefektiivsusele ja liigsele suurusele võrreldes teiste riikidega.
2024-05-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "E-valimised – oht demokraatiale" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on valitsusega, keda kritiseeritakse probleemi ignoreerimise ja e-valimiste ulatuse laiendamise kavatsuse eest (lubades hääletada mobiiltelefonis). Kriitika on suunatud valitsuse poliitilistele otsustele ja suutmatusele lahendada süsteemi usaldusväärsuse ja läbipaistvuse probleeme.
2024-05-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (367 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsus ja Reformierakond, keda süüdistatakse vaeste maksustamises ja rikaste kaitsmises. Kriitika on suunatud nii poliitikale (ebatasakaalustatud maksustamine) kui ka eetilistele motiividele (sponsorite kartus). Rünnakute intensiivsus on kõrge, vihjates ebaausatele poliitilistele motiividele.
2024-05-08
Riik ja kirik

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamised vastased on valitsuse liikmed: peaminister (linnapea toetamise eest), siseminister (kirikute survestamise eest) ja välisminister (julgeolekuriski eiramise eest). Kriitika on intensiivne ja süüdistav, keskendudes poliitilisele ebakõlale ja julgeolekuohtude ignoreerimisele.
2024-05-08
Olukord majanduses

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud valitsusele (peaministrile ja rahandusministeeriumile) seoses 400 miljoni euro suuruse laenulepingu sõlmimisega. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, keskendudes kulutuste läbipaistvuse ja oodatava efekti puudumisele.
2024-05-06
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Haridus- ja Teadusministri poliitilistele otsustele, eriti seoses õpetajate kvalifikatsiooninõuete muutmisega. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, nõudes selgitusi eelseisvate muudatuste mõju kohta õpetajate töökohtadele.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu ettekandja ja toetajate vastu, keda kritiseeritakse ebaselguse ja vastukäivate väidete eest eelnõu eesmärkide osas. Kriitika on suunatud menetluslikule ebakindlusele ja poliitilisele ebaselgusele, nõudes selget vastust selle kohta, kus on tõde.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastandumine on suunatud ministrile ja valitsuse poliitikale, mis puudutab magusa joogi maksu kehtestamist. Kriitika on poliitiline, rõhutades, et valitsuse lähenemine on karistav, mitte abistav.
2024-04-30
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsusele ja ministrile, keda kritiseeritakse teravalt ebaõiglase maksupoliitika eest, mis võtab raha kõige vähem kaitstud rühmadelt. Kriitika on poliitiline ja eetilise alatooniga, süüdistades valitsust rahva vaesumise suurendamises ja pankade kasumi maksustamisest keeldumises.
2024-04-30
Riigilõivuseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (417 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja minister, keda kritiseeritakse riigilõivude tõstmise poliitika eest. Kriitika on intensiivne ja sisuline, süüdistades valitsust kodanike majanduslikus kahjustamises ja inflatsiooni eiramises. Vastuseis on absoluutne ja kompromissitu.
2024-04-30
Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (trahviühiku suurendamine) eelnõu (415 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse (ministri) tegevusetusele või suutmatusele lahendada trahvisüsteemi ebavõrdsust. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes sellele, et praegune süsteem ei taga karistuse mõju rikastele. Kompromissivalmiduse kohta puuduvad andmed, kuid esitatud on selge alternatiivne ettepanek.
2024-04-17
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu ettekandjale ja ilmselt ka komisjoni enamusele, kes ei ole suutnud pakkuda rahuldavaid vastuseid e-valimiste turvalisuse küsimustele. Kriitika on sisuline ja protseduuriline, keskendudes tõestuskoormisele ja vastutusele.
2024-04-17
Julgeolek

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamised vastased on Tallinna linnapea Jevgeni Ossinovski, valitsuse juht ja koalitsioonipartnerid (Reformierakond, Isamaa), keda kritiseeritakse ohtliku olukorra loomise eest. Kriitika on intensiivne, isiklik ja eetiline, keskendudes perekondlikele ärisidemetele Venemaaga ja sellega kaasnevale julgeolekuohule.
2024-04-17
Elanikkonna hirmutamine

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamised kritiseeritavad on valitsus ja ametnikud, keda süüdistatakse pidevas sõjast rääkimises. Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse tagajärgedele (rahaline kahju) ning on intensiivne, kuna vihjatakse vastutuse puudumisele.
2024-04-10
Valitsuse otsused

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine sihtmärk on Peaminister, kellelt nõutakse selgitust valitsuse seisukoha kohta Vene kodanike valimisõiguse küsimuses. Kriitika on suunatud poliitilise meetme oodatava tulemuse vastu, küsides selle mõttekuse järele.
2024-04-10
Peaministri poliitika

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on peaminister ja tema juhitav valitsus, keda kritiseeritakse majanduse allakäigu ja ebaõnnestunud meetmete eest. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes maksude tõstmisele ja kulude kärpimisele, ning selle intensiivsus on kõrge, viidates poliitika katastroofilistele tagajärgedele.
2024-04-03
Pensionide maksustamine

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Vastuseis on suunatud peaministrile ja valitsusele, keda süüdistatakse valimiste eel antud lubaduste rikkumises pensionide maksustamise osas. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika ebaõiglusele, seades kahtluse alla valitsuse moraalse kompassi eakate suhtes. Kõneleja vastandab valitsuse tegevust Keskerakonna pakutud lahendusele (pankade liigkasumi maksustamine).
2024-04-02
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele loobuda automaksu kehtestamisest ja võtta Riigikogu menetlusest tagasi mootorsõidukimaksu eelnõu" eelnõu (374 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on automaksu kehtestamise vastu ja kritiseerib vastaspoolt poliitikapõhiselt. Kriitika keskendub alternatiivsete lahenduste puudumisele ja maksude põhjendatuse ebaloogilisusele, võrreldes automaksu pangamaksu ideega. Rünnakud on suunatud poliitilisele sisule, mitte isikutele.
2024-03-20
Valitsuse otsused

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse majandust kahjustavate maksutõusude eest. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, seades kahtluse alla valitsuse arusaama majandusolukorrast ja maksude kogumise võimekusest.
2024-03-20
Automaks

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Vastuseis on suunatud automaksu eelnõu eest vastutavale ministrile ja valitsusele. Kriitika on rangelt poliitikapõhine, keskendudes sotsiaalsete erandite puudumisele ja eelnõu põhiseaduslikkuse küsimusele.
2024-03-19
Terviseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib otseselt ministri poliitilist lähenemist, seades kahtluse alla uute maksude (suhkrumaks) automaatse seostamise laste tervise parandamisega. Kriitika on poliitikapõhine, pakkudes välja vastandlikke fiskaalpoliitilisi lahendusi.
2024-03-13
Kodumaise toidutööstuse oleviku ja tuleviku väljakutsed

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud peaministrile ja valitsusele, keda kritiseeritakse teravalt majanduslanguse lahendamata jätmise eest. Kriitika on tulemuspõhine ja nõuab konkreetseid tõendeid tegevuse kohta, seades kahtluse alla valitsuse võimekuse.
2024-03-06
Valeinfo levitamine

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamised vastased on peaminister Kaja Kallas, Reformierakond ja Isamaa, keda süüdistatakse kahjumlikus erastamises ja valeinfo levitamises. Kriitika on intensiivne, isiklik ja keskendub peaministri pidevale valetamisele ja ebakompetentsusele, seostades seda otsese ohuga riigile.
2024-03-06
Valitsuse otsused

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus ja peaminister, kelle automaksu ettepanekut kritiseeritakse teravalt kui ebaõiglast ja sotsiaalselt vastutustundetut. Kriitika on poliitikapõhine, kuid intensiivne, sisaldades otsest kahtluse alla seadmist vastaspoole eetilisele arusaamale õiglusest.
2024-03-04
Arupärimine pankade liigkasumi ajutise maksustamise kohta (nr 595)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline seisukoht on suunatud otse peaministri ja valitsuse maksupoliitika vastu, kritiseerides seda sotsiaalse ebaõigluse pärast. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla maksustamise põhimõtted (vaesed vs rikkad).
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse ja ministri vastu, kritiseerides nende poliitilist loogikat ja prioriteete. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, süüdistades valitsust rahva, eriti vaesemate, kahjustamises pankade huvides. Vastuseisu intensiivsus on kõrge, väljendudes otseses lojaalsuse kahtluse alla seadmises.
2024-02-14
Politseinike ja päästjate palgad

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud ministri ja ministeeriumide tegevuse vastu, kes vastutavad eelarve jaotamise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele ebaõiglusele, vastandades bürokraatide premeerimise ja eesliinitöötajate madalad palgad. Vastase tegevust kirjeldatakse kui puuduliku tööedu premeerimist.
2024-02-07
Maksupoliitika

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus ja peaminister, keda kritiseeritakse teravalt maksupoliitika ja vaesuse ignoreerimise eest. Kriitika on poliitikapõhine, kuid eskaleerub süüdistuseks, et valitsus teenib kitsa ringkonna (5% inimeste, oligarhide) huve, mitte kogu Eesti rahva huve. Kompromissivalmidust ei ilmne.
2024-02-07
Nordica erikontroll

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on selgelt "praegune valitsus", keda kritiseeritakse teravalt majanduskeskkonda halvendava mõju ja ebakindluse tekitamise eest. Kriitika on suunatud valitsuse tegevusele ja tulemuslikkusele, mitte isiklikule tasandile.
2024-01-24
Probleemid arstide vastuvõtuga

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus ja peaminister, kellelt nõutakse vastuseid ja tegevuskava tervishoiukriisi lahendamiseks. Kriitika on suunatud valitsuse suutmatusele lahendada arstide vastuvõtu järjekordade probleemi ja on seega poliitika- ning tulemuspõhine.
2024-01-24
Õpetajad

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud valitsuse ja ministeeriumide (sh PRIA) vastu, kritiseerides nende otsust maksta ametnikele heldeid preemiaid ajal, mil õpetajate palgatõusuks raha napib. Kriitika on intensiivne ja keskendub eelarvepoliitika ebaõiglusele ja valitsuse suutmatusele rahva elujärge parandada.
2024-01-17
Rail Baltic

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastuseis on suunatud valitsuse poliitikale, mis toetab Rail Balticu jätkamist vaatamata selle finantsilisele kahjumlikkusele. Kriitika on poliitika- ja fiskaalpõhine, nõudes peaministrilt selgitusi projekti vajalikkuse kohta.
2024-01-17
Majanduse konkurentsivõime

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus ja peaminister, kelle poliitilist arusaama maksutõusu tagajärgedest otseselt kahtluse alla seatakse. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, väljendudes retoorilises küsimuses.
2024-01-10
Elektri hinnad

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamised vastased on peaminister ja regionaalminister, kelle väiteid energiahindade stabiliseerimise ja rahva heaolu kohta peetakse ebaõigeteks. Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele ja Konkurentsiameti rolli ebaselgusele kõrgete hindade kontekstis. Vastuseis on intensiivne ja faktipõhine.
2024-01-08
Arupärimine ajakirjandusväljaannete sõltumatuse ohustamise kohta (nr 345)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ministrile ja valitsusele, kelle vastuseid peetakse ebapiisavaks ja ebausaldusväärseks. Kriitika on suunatud valitsuse poliitikale, mis puudutab erameedia rahastamist ja sellega kaasnevat võimalikku mõjutamist. Vastasseisu intensiivsus on kõrge, kuna ministri selgitusi otseselt ei usuta.