Päevakorrapunktide kaupa: Annely Akkermann

Kokku päevakordi: 142

Täielikult profileeritud: 142

2025-10-13
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (733 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on väga formaalne, objektiivne ja informatiivne. Kõneleja esitab faktid rahanduskomisjoni arutelust, küsimustest ja menetlusotsustest, vältides emotsionaalseid või isiklikke hinnanguid. Kasutatakse ametlikku keelt ja viidatakse hääletustulemustele.
2025-10-09
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (625 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja stiil on formaalne, protseduuriline ja ratsionaalne, keskendudes faktidele ja ametlikele seisukohtadele. Ta toetub tugevalt loogilistele argumentidele, viidates Presidendi otsusele, Õiguskantsleri kirjale ja Valitsuse arvamusele, et oma seisukohti kaitsta. Toon on argumenteeritud ja rahulik, isegi vastandlikele küsimustele vastates.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on konfronteeriv ja autoriteetne, esitades otseseid süüdistusi oponendi ebakompetentsuses eelarve lugemisel. Kasutatakse hierarhiat ja korda rõhutavaid analoogiaid (president, pootsman, auto) ning viidatakse president Meri ütlustele. Kriitika on suunatud nii sisule kui ka protseduurile, rõhutades, et teatud tegevused ei ole lubatavad.
2025-10-08
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Stiil on ametlik ja informatiivne, kuna esitatakse juhtivkomisjoni ettekannet, kuid sisaldab ka irooniat (Isamaa eelarvesoovituste teemal) ja tugevat poliitiliste valikute kaitset. Kasutab loogilisi ja matemaatilisi argumente maksupoliitika kaitsmisel, rõhutades, et maksuküüru kaotamine aitab enim keskmist töötajat. Toon on üldiselt konstruktiivne, kuid muutub kaitsevaks, kui vastatakse opositsiooni küsimustele valitsemiskulude või maksude jaotuse kohta.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (677 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Stiil on formaalne, protseduuriline ja faktipõhine, rõhutades kronoloogiat (kuupäevad, numbrid) ja komisjoni tööd. Kõneleja kasutab loogilisi argumente, et kaitsta seadusloome kiirust ja põhjalikkust, ning on küsimustele vastates kaitsval toonil, lükates tagasi juristide arutelude võrdlemise "kutsikaga". Ta eelistab lakoonilist ja kiiret edasiliikumist, et lahendada hädapärased probleemid.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (694 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on formaalne, protseduuriline ja selgitav, omane komisjoni ettekandjale. Kõneleja toetub tugevalt loogilistele argumentidele, viidates seletuskirjale, seaduse paragrahvidele ja konkreetsetele andmetele. Toon on valdavalt neutraalne ja vastutulelik, lubades vajadusel teiseks lugemiseks Maksuametist lisainfot küsida, kuid on kindel kolleegide eksiarvamuste ümberlükkamisel.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab viisakat ja austusavaldavat tooni, alustades traditsiooniliste pöördumistega. Stiil on analüütiline ja mõtlik, kasutades "filosoofilisemaid" küsimusi ja struktureeritud lähenemist kahe konkreetse küsimusega.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõnestiil on ametlik ja protokollikohaselt viisakas, kasutades standardseid pöördumisi nagu "austatud juhataja" ja "head kolleegid". Toon on neutraalne ja asjalik, keskendudes faktide edastamisele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta. Sõnastus on lühike ja konkreetne.
2025-06-19
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (647 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõnelemisstiil on ametlik ja ettevaatlik, sageli tunnistab teadmiste puudumist või ebakindlust. Kasutab diplomaatilist lähenemist, vältides otseseid väiteid teemadel, milles pole kindel. Toetub pigem protseduurile kui sisulisele argumentatsioonile.
2025-06-18
Eesti Vabariigi ja Valgevene Vabariigi vahelise tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu lõpetamise seaduse eelnõu (666 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, protokollilist stiili traditsiooniliste viisakusväljendite ja struktureeritud esitlusega. Kõne on faktiline ja emotsioonideta, keskendudes protseduurilistele aspektidele. Lõpetab lühidalt ja viisakalt "See on minu poolt kõik. Aitäh!"
2025-06-18
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktilist, detailset stiili, toetudes numbrilistele andmetele ja konkreetsetele näidetele. Toon on ametlik ja protseduurikeskne, kuid muutub teravamaks opositsiooniga vaidlemisel. Lõpetab emotsionaalse üleskutsega "Räägi õigust!" kui tunneb end valesti esitatud olevat.
2025-06-18
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab otsest ja kriitilist tooni, süüdistades opositsiooni kõnelejaid vale päevakorrapunkti käsitlemises. Toetub tugevalt numbrilisele argumentatsioonile ja faktidele, kasutades emotsionaalselt laetud väljendeid nagu "maksuküür" ja "kivi maksumaksja kukil". Lõpetab otsese üleskutsega eelnõu toetamiseks.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, faktipõhist stiili, toetudes konkreetsetele numbritele ja protseduurile. Säilitab diplomaatilise tooni ka kriitiliste küsimuste puhul, vältides otseseid konfrontatsioone. Rõhutab korduvalt seaduslikke piiranguid ja protseduure, kasutades selgitavat lähenemist keeruliste teemade käsitlemisel.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab viisakat ja ametlikku tooni, alustades tänutundega ettekandja suhtes. Esitab küsimused struktureeritult ja loogiliselt, kasutades konkreetseid näiteid argumentatsiooni toetamiseks. Stiil on pigem analüütiline kui emotsionaalne.
2025-06-09
Eesti Vabariigi ja Valgevene Vabariigi vahelise tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu lõpetamise seaduse eelnõu (666 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, faktipõhist ja neutraalset tooni. Kõne on struktureeritud ja informatsioonirikas, keskendudes menetluslikele detailidele ja komisjoni töö tulemustele. Stiil on pigem raporteeriv kui emotsionaalne, rõhutades konsensuslikku otsustamist.
2025-05-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (596 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõnelemisstiil on analüütiline ja faktipõhine, kasutades konkreetseid numbreid ja võrdlusi argumentide toetamiseks. Ta rakendab huumorit ja isiklikke anekdoote (viide Kaia Iva matemaatiku näitele), et illustreerida eksitavate järelduste ohtlikkust. Stiil on otsekohene ja veenev, kuid mitte ründav, pigem selgitav ja õpetlik.
2025-05-21
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (597 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktilist ja argumenteeritud lähenemist, toetudes konkreetsetele numbritele ja näidetele. Stiil on otsekohene ja veidi konfrontatsiooniline, eriti kui lükkab ümber "valeväiteid". Kombineerib tehnilisi detaile emotsionaalse mõjuga, rõhutades pensionäride raskusi ja kasutades kordusi ("mitte sentigi – mitte sentigi!").
2025-05-21
Maksurahu kehtestamise seaduse eelnõu (607 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktilist ja selgitavat lähenemist, toetudes andmetele ja rahvusvahelistele võrdlustele. Tunnistab ausalt, kui tal pole vajalikke andmeid kaasas, kuid ei pea seda piinlikuks. Stiil on professionaalne ja mõõdukas, kasutab konkreetseid näiteid ja statistikat oma seisukohtade põhjendamiseks.
2025-05-14
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada negatiivne lisaeelarve seaduse eelnõu valitsemiskulude vähendamiseks 2025. aastal" eelnõu (608 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku ja neutraalset tooni, keskendudes faktidele ja menetluslikele aspektidele. Kõnede stiil on lühike ja konkreetne, vältides emotsionaalseid väljendeid. Rõhutab konsensuslikke otsuseid ja kollektiivset tööd.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab emotsionaalset ja veenvat retoorikat, kombineerides huumorit (nali "juhuenergia" kohta), religioosseid viiteid (piibel) ja teaduslikke fakte. Stiil on otsekohene ja kirglik, kasutades kontrasti päikese/tuule "igavestuse" ja põlevkivi kahjulikkuse vahel. Kõne on struktureeritud faktipõhiselt, kuid emotsionaalselt laetud.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab optimistlikku ja faktipõhist lähenemist, toetudes konkreetsetele numbrilistele näitajatele. Retoorika on ametlik ja analüütiline, kuid sisaldab ka emotsionaalseid elemente nagu "müts maha võtta Eesti ettevõtete ees". Kombineerib tehnilisi selgitusi kõnekeelsete väljendite ja metafooridega ("hellalt sülle võtma kogu Eesti universumi").
2025-04-16
Maamaksuseaduse eelnõu (582 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab formaalselt-informatiivseid väljendusviise, tuginedes faktidele ja andmetele. Stiil on pigem selgitav kui emotsionaalne, sisaldades palju tehnilisi detaile ja statistikat. Ta tunnistab ausalt oma teadmiste piire ("ma lihtsalt ei tea seda", "ma ei oska vastata") ja viitab korrapäraselt ekspertide arvamusele, mis näitab ettevaatlikku ja vastutustundlikku lähenemist.
2025-04-08
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Retoorika on diplomaatiline ja kaasahaarav, kasutades isiklikke kinnitusi ("ma omalt poolt julgen kinnitada") ja retoorilisi küsimusi. Stiil on formaalne, kuid samas emotsionaalselt veenev, tasakaalustades loogilisi argumente isikliku kogemusega.
2025-01-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (539 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab faktilist ja analüütilist lähenemist, tuginedes andmetele ja ekspertarvamustele. Tema toon on professionaalne ja selgitav, kasutades konkreetseid näiteid ja statistikat. Ta tunnistab ausalt oma vastuste piiratust ("ega mul paremat vastust ei ole") ja püüab olla konstruktiivne, kuigi kindlalt oma seisukohtadel püsiv.
2025-01-22
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (538 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõnelemisstiil on asjalik ja selgitav, keskendudes faktidele ja numbrilistele andmetele. Kõneleja kasutab loogilist argumentatsiooni, viidates konkreetsetele seaduseelnõudele ja komisjoni otsustele. Stiil on pigem pedagoogiline - ta selgitab keerulisi makse- ja eelarveteemasi, kasutades praktilisi näiteid. Emotsionaalseid väljendeid kasutatakse harva, rõhk on ratsionaalsetel põhjendustel.
2024-12-16
Ülevaade "Kriminaalpoliitika põhialuste aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab viisakat ja ametlikku tooni, alustades austusavaldusega ("Austatud juhataja! Hea ettekandja!") ja tänades informatiivsete andmete eest. Stiil on küsiv ja konstruktiivne, keskendudes konkreetsele teemale ilma emotsionaalsete hinnanguteta.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab fakipõhist, tehniliselt detailset stiili, toetudes arvudele ja statistikale. Toon on valdavalt selgitav ja pedagoogiline, kuid muutub emotsionaalsemaks Ukraina toetuse ja riigikaitse teemadel. Viitab isiklikele kogemustele (vanaema, Kihnu elu) inimlike näidete toomiseks, kuid säilitab üldiselt ametliku lähenemise.
2024-12-11
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab fakipõhist ja analüütilist lähenemist, toetudes konkreetsetele numbritele ja statistikale. Toon on rahulik ja selgitav, püüdes veenda loogiliste argumentidega. Struktureerib kõne selgelt, käsitledes erinevaid aspekte järjest ning lõpetab otsese palvega eelnõu toetada.
2024-12-04
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tasakaalustatud ja analüütilist lähenemist, tunnistades erinevate osapoolte argumente (terviseedendajad vs majanduslikud kaalutlused). Toetub faktidele ja numbritele, kuid kasutab ka kujundlikke väljendeid nagu "keeta katla ühes servas paksemat suppi". Toon on rahulik ja selgitav, mitte konfrontatsiooniline.
2024-12-04
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab selgitavat ja pedagoogilist lähenemist, tunnistades oma kiire kõnetempo ja kohandades seda kuulajate vajaduste järgi. Toetub faktidele ja konkreetsetele numbritele, vältides emotsionaalset retoorikat. Suhtlusstiil on otsekohene ja praktiline, kasutades lihtsaid näiteid keeruliste kontseptsioonide selgitamiseks. Näitab eneserefleksiooni ja valmisolekut oma esitlusviisi parandada.
2024-11-21
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab selgitavat ja detailset stiili, esitades faktipõhiseid argumente. Tunnistab ausalt poliitiliste otsuste raskusi ("aus oleks see, kui sellist maksuküüru üldse ei olekski"). Säilitab neutraalse tooni ka kriitiliste hinnangute andmisel, kasutades lühikesi, konkreetseid vastuseid ("Halb, halb").
2024-11-13
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab põhjalikku, selgitavat stiili, toetudes arvudele ja faktidele. Vahel emotsionaalne, eriti rääkides julgeolekust ja diskrimineerimisest, tuues isiklikke näiteid. Suhtub kriitikasse kaitsevalt, kuid tunnustab opositsiooni konstruktiivseid ettepanekuid. Kasutab metafoore (nt "koduta koer", "kaardimaja") keeruliste teemade selgitamiseks.
2024-11-13
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab formaalset, tehnokraatlikku stiili, mis on pigem õpetlik kui emotsionaalne. Toetub faktidele ja õigusaktidele, kuid lisab ka iroonilisi märkusi ("eelarve baasseadus on teile muidugi piibliks"). Kõnetoon on autoriteetne ja kohati paternalistlik, eriti opositsiooni suunas. Vältib pikki selgitusi hilist õhtutundi arvestades.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab faktipõhist ja analüütilist lähenemist, toetudes ajaloolistele näidetele ja konkreetsetele andmetele. Stiil on selgitav ja hariduslik, kuid sisaldab ka kriitilist tooni vastaste suhtes. Ta kasutab struktureeritud argumentatsiooni ja terminoloogia selgitamist, et oma seisukohti põhjendada.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab rahulikku ja selgitavat tooni, tuginedes faktidele ja numbrilistele andmetele. Rakendab metafoore ("suuri laevu pööratakse aeglaselt") ja struktureeritud argumentatsiooni. Stiil on formaalne ja põhjalik, keskendudes detailsete selgituste andmisele pigem kui emotsionaalsele mõjutamisele.
2024-10-15
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, faktilist ja neutraalset tooni. Keskendub andmetele ja protseduurilistele küsimustele emotsionaalsete apellatsioonide asemel. Kõnestil on selgitav iseloom, tuginedes konkreetsetele numbritele ja seadusandlikele detailidele.
2024-10-15
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku ja tehnilist stiili, keskendudes faktidele ja protseduurilistele selgitustele. Toon on rahulik ja konstruktiivne, välditakse emotsionaalseid väljendeid. Tunnistab ausalt teadmiste piire ja lubab täiendavat informatsiooni, mis näitab professionaalset lähenemist. Kasutab sageli mälu järgi tsiteerimist, mis viitab sügavale teemasse süvenemisele.
2024-09-25
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (432 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõnestiil on ametlik ja faktipõhine, keskendudes protseduurilistele küsimustele ja tehniliste detailide selgitamisele. Kasutatud on otsekohest, bürokraatlikku keelt ilma emotsionaalsete väljenduseta. Rõhk on täpsusele ja faktide korrigeerimisele.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kasutab formaalselt-selgitavat stiili, tuginedes faktidele ja numbrilistele andmetele. Vastab küsimustele detailselt ja tehniliselt, kasutades konkreetseid näiteid ja viiteid õigusaktidele. Säilitab rahulik-professionaalse tooni ka kriitiliste küsimuste korral, tunnistades aeg-ajalt teadmiste piire ("ma ei oska öelda").
2024-07-15
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud mootorsõidukimaksu seaduse (364 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja kasutab formaalselt-informatiivseid väljendusviise, tuginedes faktidele ja detailsetele selgitustele. Tema stiil on kontsiliatiivne ja analüütiline, vältides emotsionaalseid hinnanguid. Ta struktureerib oma kõnet loogiliselt, kasutades numbrilisi viiteid ja kronoloogilist järjestust, ning tunnistab avatult oma teadmiste piire teatud küsimustes.
2024-06-19
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Kasutab faktilist ja tehniliselt täpset stiili, toetudes konkreetsetele numbritele ja õiguslikele argumentidele. Rakendab praktilisi näiteid (hooldaja palk 1200 eurot) keeruliste maksuküsimuste selgitamiseks. Säilitab ametliku tooni, kuid lubab endale ka isiklikke märkusi (töötundide kohta) ja otsekohest vastamist kriitikale. Tasakaalustab tehnilisi selgitusi poliitiliste seisukohtadega.
2024-06-14
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Kasutab faktilist, tehnokraatlikku lähenemist, toetudes konkreetsetele numbritele ja seaduslikele argumentidele. Stiil on formaalne ja selgitav, püüdes õpetada ja veenda loogiliste argumentidega. Aeg-ajalt muutub kaitsvaks, eriti vastates kriitikale ülekantavate vahendite või menetlusaja kohta. Kasutab võrdlusi (näiteks eraisikute eelarvetega) ja praktilisi näiteid oma seisukohtade selgitamiseks.
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab viisakat ja ametlikku tooni ("Suur tänu, hea juhataja! Austatud ettekandja"), kuid esitab samas teravaid ja konkreetseid küsimusi. Toetub faktidele ja numbrilistele võrdlustele, kasutades loogilist argumentatsiooni ilma emotsionaalsete väljenditeta.
2024-06-12
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt on abistav ja selgitav, mitte konfronteeriv. Kõneleja tunnistab oma viga ja parandab end avalikult ("Vabandust!"), mis näitab ausat ja tagasihoidlikku lähenemist. Stiil on pigem tehniline ja faktipõhine.
2024-06-12
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab selgitavat ja argumenteerivat stiili, tasakaalustades emotsionaalseid ja loogilisi argumente. Tunnistab ausalt maksutõusude ebapopulaarsust, kuid põhjendab neid ratsionaalselt riigi vajadustega. Kasutab konkreetseid näiteid ja faktilisi andmeid, parandab avalikult oma varasemaid väiteid ja täpsustab ekslikke tõlgendusi.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, faktipõhist ja neutraalset tooni, keskendudes peamiselt loogilistele argumentidele ja konkreetsetele numbritele. Kõnelaad on kokkuvõttev ja struktureeritud, emotsionaalsed apellatsioonid puuduvad. Esitab informatsiooni objektiivselt, tuues välja erinevate osapoolte seisukohti.
2024-06-05
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab detailset, tehniliselt täpset stiili, kombineerides faktipõhiseid selgitusi isiklike näidetega (Land Rover Defender Kihnus, miljonärist meediategelane). Säilitab valdavalt rahulikku, selgitavat tooni, kuid muutub aeg-ajalt kaitsvaks kriitika korral. Lähenemine on pigem pedagoogiline, püüdes keerulisi maksuteemasid lihtsalt seletada.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (445 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneviis on ametlik, neutraalne ja faktipõhine, keskendudes protseduurilisele informatsioonile. Kasutab selget, struktureeritud esitlust ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta, järgides rangelt ametlikku parlamentaarset stiili.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (446 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ametlik ja neutraalne kõnetoon, mis vastab parlamendiliku menetluse formaalsusele. Kasutab selget, faktilist esitusviisi ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta. Kõne on struktureeritud ja järjestikune, keskendudes menetluslikele sammudele ja õiguslikele nõuetele.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnelemisstiil on akadeemiline ja analüütiline, tuginedes tugevalt faktidele ja numbrilistele andmetele. Toon on mõõdukalt hoiatav, kasutades ajaloolisi näiteid ja võrdlusi teiste riikidega argumente tugevdamiseks. Kõneleja kasutab selgitavat lähenemist, püüdes keerulisi majanduslikke seoseid lihtsalt seletada, sealhulgas viiteid oma õpetamiskogemusele.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab formaalset ja täpset stiili, keskendudes protseduurilistele küsimustele. Toon on ametlik ja selgitav, ilma emotsionaalsete või retooriliste võteteta, tuginedes faktidele ja ametikoha volitustele.
2024-05-29
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku ja faktipõhist stiili, toetudes konkreetsetele numbritele ja seaduslikele viidetele. Kõnetoon on rahulik ja selgitav, keskendudes tehniliste detailide edastamisele. Vastustes küsimustele on lühike ja otsekohene, vältides pikki selgitusi või emotsionaalseid väljendeid.
2024-05-14
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Viisakas ja formaalne lähenemisviis, kasutades traditsioonilisi parlamentaarseid pöördumisi ("austatud juhataja", "hea minister"). Stiil on küsiv ja informatsiooniotsiv, mitte konfrontatsiooniline.
2024-05-13
Õiguskantsleri ettepanek rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse, krediidiasutuste seaduse, võlaõigusseaduse ja riigilõivuseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, aga ligipääsetavat stiili, alustades viisakate tervitustega. Toetub faktidele ja konkreetsetele näidetele, viidates komisjoni aruteludele ja ekspertide seisukohtadele. Stiil on informatiivne ja struktureeritud, keskendudes probleemi selgitamisele ja lahenduste pakkumisele ilma emotsionaalsete hinnanguteta.
2024-05-08
Rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2022. ja 2023. aastal)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsivat ja reflekteerivat lähenemist, esitades järjestikuselt retoorilisi küsimusi. Stiil on viisakas, kuid kriitiline, keskendudes protseduurilistele ja kombelist aspektidele. Toon on pigem murelik kui ründav.
2024-05-07
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku ja faktipõhist lähenemist, toetudes konkreetsetele numbritele ja seadusandlikele protseduuridele. Teine kõne on selgitav ja hariduslik, keskendudes tehnilise küsimuse (maksuküür) arusaadavaks muutmisele kolleegidele. Stiil on neutraalne ja informatsioonirohke.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnetoon on emotsionaalne ja isiklik, kasutades tugevaid kujundeid ("külvab oma pommidega kannatusi, surma, hävingut"). Stiil ühendab usulist paatost poliitilise sõnumiga, rõhutades isiklikku puudutatust teemast. Lõpus muutub pragmaatiliseks, kutsudes üles kiireks tegutsemiseks.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, faktilist ja neutraalset tooni, keskendudes informatsioonile ja menetluslikele detailidele. Stiil on kokkuvõttev ja struktureeritud, vältides emotsionaalseid hinnanguid või retoorilisi võtteid.
2024-04-03
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnelemisstiil on ametlik, faktipõhine ja struktureeritud. Kõneleja kasutab selget, bürokraatlikku keelt, keskendudes protseduurilistele detailidele ja konkreetsetele näidetele. Emotsionaalsed apellatsioonid puuduvad, rõhk on loogilistel argumentidel ja faktide esitamisel.
2024-04-03
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (337 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab selget, faktipõhist ja neutraalset esitlusviisi, keskendudes tehniliste detailide täpsele selgitamisele. Tunnistab avameelselt eelnõu "kohmakust" tagasiulatuva jõustumise osas, kuid rõhutab selle positiivset mõju inimestele. Toon on professionaalne ja informatsioonirohke.
2024-04-03
Maksualase teabevahetuse seaduse, maksukorralduse seaduse ja tulumaksuseaduse täiendamise seaduse eelnõu (379 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, faktilist ja neutraalset tooni. Kõne on struktureeritud ja loogiline, keskendudes andmetele ja protseduurilistele detailidele. Emotsionaalsed apellatsioonid puuduvad, rõhk on selgel ja täpsel teabe edastamisel ning seadusandliku protsessi kirjeldamisel.
2024-03-19
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele langetada vähiravimite käibemaksumäära" eelnõu (277 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ametlik ja neutraalne stiil, keskendudes faktide ja menetlusliku info edastamisele. Kõne on lühike, konkreetne ja emotsionaalselt tagasihoidlik, järgides rangelt parlamendietiketti.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete ja ravimite käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (272 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktilist ja analüütilist lähenemist, toetudes konkreetsetele näidetele ja andmetele. Toon on rahulik ja selgitav, välditakse emotsionaalseid väljendeid. Rõhutab loogilisi seoseid ja põhjus-tagajärg suhteid maksupoliitika valdkonnas.
2024-03-12
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (391 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnelemisstiil on ametlik, struktureeritud ja selgitav, keskendudes faktidele ja protseduuridele. Kasutab loogilist argumentatsiooni, esitades järjestikku seadusemuudatuste sisu ja põhjendusi. Stiil on koostööaldis ja konsensuslik, rõhutades kompromisside leidmist ja pikka konsultatsiooniprotsessi. Emotsionaalsed elemendid puuduvad, domineerib tehniline ja õiguslik diskursus.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsimuste vormis esitatud analüütilist lähenemist, mis on viisakas ja konstruktiivne. Alustab tänutundega ("Suur tänu") ja kasutab ametlikku kõnepruuki ("austatud juhataja"). Toetub faktidele ja võrdlustele, esitades keerulisi majanduslikke küsimusi struktureeritud viisil.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab viisakat, kuid kriitilist tooni, alustades tänutega ja jätkates konstruktiivse küsimisega. Kombineerib faktipõhiseid argumente emotsionaalse mõjuga, rõhutades maksumaksjate võrdset kohtlemist. Eelistab konkreetseid näiteid ja andmeid üldistele väidetele, esitades küsimusi pigem süüdistavalt kui ründavalt.
2024-02-21
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (286 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktipõhist ja analüütilist lähenemist, toetudes konkreetsetele numbritele ja komisjoni arutelude kokkuvõtetele. Stiil on ametlik ja neutraalne, keskendudes protseduurilistele aspektidele ja ekspertide seisukohtadele, vältides emotsionaalset retoorikat.
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab argumenteeritud ja andmepõhist lähenemist, toetudes konkreetsetele näidetele ja isiklikele kogemustele. Stiil on selgitav ja veenev, kasutades nii emotsionaalseid (lapsed ja lapsevankrid) kui ka ratsionaalseid argumente. Lõimib isiklikke näiteid (ärimehe pöördumine tema poole) üldiste poliitiliste põhimõtetega.
2024-02-07
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (264 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab väga lakonilist ja ametlikku stiili, keskendudes üksnes menetluslikele faktidele. Retoorika on neutraalne ja emotsioonideta, ilma veenmiskatseteta või põhjalike selgitusteta.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (230 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, neutraalset ja faktilist stiili. Kõne on struktureeritud ja protseduurikeskne, keskendudes komisjoni töö objektiivsele kajastamisele ilma emotsionaalsete või isiklike hinnanguteta.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (217 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, faktipõhist ja emotsionaalselt neutraalset stiili. Kõne on struktureeritud kronoloogiliselt, keskendudes konkreetsetele faktidele ja protseduurile. Välditab hinnangulisi väiteid, eelistades objektiivset raporteerimist komisjoni töö käigust ja otsustest.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (182 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ametlik ja lühike stiil, kasutades parlamentaarset viisakust ("austatud juhataja", "head kolleegid") ning otsekohest argumentatsiooni ilma emotsionaalsete või keerukate selgitusteta.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (177 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, faktipõhist ja neutraalset tooni. Kõnestil on selgelt struktureeritud ülesehitus, keskendudes protseduurilistele detailidele ja konkreetsetele faktidele emotsionaalsete apellatsioonide asemel.
2024-02-06
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme tagasikutsumine ja uue liikme nimetamine" eelnõu (366 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ametlik ja viisakas stiil traditsiooniliste parlamentaarsete pöördumistega ("Austatud juhataja! Head kolleegid!"). Kõnetoon on neutraalne ja asjalik, keskendub faktide esitamisele ilma emotsionaalsete hinnanguteta. Kasutab selget ja otsekohest keelt.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (248 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne oli ametlik ja protokollaarne, kasutades traditsioonilisi viisakusväljendeid ("Austatud juhataja! Head kolleegid!"). Stiil oli lühike ja konkreetne, keskendudes faktilisele teadaandele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (219 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker kasutas formaalset ja lakonilist stiili, järgides parlamendietiketti viisakate pöördumistega. Kõne oli väga lühike ja asjalik, keskendudes ainult olulisele otsusele ilma pikema selgituseta.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (197 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnestiil oli äärmiselt lakoniline ja otsekohene, kasutades ametlikku pöördumisvormi ning lühikesi, selgeid lauseid. Emotsionaalsed või veenvad argumendid puudusid, keskendudes vaid konkreetsele nõudmisele.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (186 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt on ametlik ja protokollikohaselt viisakas, kasutades traditsioonilisi pöördumisi "Austatud juhataja! Head kolleegid!". Stiil on lühike, konkreetne ja otsekohene ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (180 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Väga lühike ja ametlik stiil, kasutades standardseid parlamendilisi pöördumisi ("Austatud aseesimees! Head kolleegid!") ning lõpetades viisakusväljendiga.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (179 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne oli äärmiselt lakoniline ja ametlik, kasutades standardset parlamendikõne vormelkõnet. Stiil oli neutraalne ja emotsioonideta, keskendudes ainult otsuse edastamisele.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (154 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutas äärmiselt lakonilist ja ametlikku stiili, piirdudes viisakusvormelitega ja põhilise sõnumiga. Emotsionaalsed või veenvad elemendid puudusid täielikult.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (152 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne oli äärmiselt lakoniline ja ametlik, keskendudes ainult olulisele teabele ilma täiendavate selgituste või emotsionaalsete väljenduseta. Stiil oli otsekohene ja formaalne.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (125 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne oli äärmiselt lühike ja ametlik, kasutades traditsioonilist parlamendikõne struktuuri viisakate pöördumistega. Stiil oli otsekohene ja efektiivne ilma liigse selgituseta.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (120 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutas äärmiselt lakonilist ja ametlikku stiili, piirdudes viisakusvormelite ja lühikese faktilise teatega. Emotsionaalsed või veenvad elemendid puudusid täielikult.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (117 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, faktipõhist ja neutraalset tooni. Kõne on struktureeritud ja protseduurikeskne, keskendudes menetluslike sammude kirjeldamisele ilma emotsionaalsete või isiklike hinnanguteta. Lühike ja konkreetne esitlusviis.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (255 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt oli äärmiselt lakoniline ja ametlik, keskendudes ainult olulisele informatsioonile ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta. Kasutati formaalset parlamendikõnet ning viisakusväljendeid.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (237 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutas äärmiselt lakonilist ja ametlikku stiili, piirdudes vaid vajalike faktide edastamisega. Toon oli neutraalne ja protokollilähedane, ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (202 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt oli äärmiselt lakoniline ja ametlik, keskendudes ainult olulisele teabele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta. Kasutati standardset parlamentaarset vormelkeelt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (185 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne oli äärmiselt lühike ja ametlik, järgides rangelt parlamendi protokolli. Stiil oli neutraalne ja faktiline, ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (170 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt oli äärmiselt lühike ja ametlik, kasutades standardset parlamendikõnet ("Austatud juhataja! Head kolleegid!"). Stiil oli otsekohene ja emotsioonideta, keskendudes ainult faktilisele teadaandele ilma täiendavate selgitusteta.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (129 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt oli äärmiselt lühike ja ametlik, kasutades standardset parlamentaarset vormelkeelt. Toon oli neutraalne ja asjalik, ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (126 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne oli äärmiselt lakoniline ja ametlik, kasutades standardseid parlamendivorme ("Austatud juhataja! Head kolleegid!"). Stiil oli otsekohene ja efektiivne, keskendudes ainult olulisele sõnumile ilma lisakommentaarideta.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (123 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt oli äärmiselt lühike ja ametlik, järgides parlamendi protokolli. Kasutati viisakaid pöördumisi ("Austatud juhataja! Head kolleegid!") ja neutraalset tooni ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (119 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnetoon on ametlik ja protokollikohaselt viisakas, kasutades standardset parlamendikõne alustust "Austatud juhataja! Head kolleegid!". Sõnavõtt on lühike, konkreetne ja otsekohene ilma emotsionaalsete või retooriliste võteteta.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (111 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku, protokollilist stiili ilma emotsionaalsete või isiklike hinnanguteta. Kõne on struktureeritud ja faktipõhine, keskendudes menetluslike sammude täpsele kirjeldamisele.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnetoon on viisakas ja kollegiaalne, alustades tänutega ja isiklike sidemete rõhutamisega. Samas on küsimus otsene ja väljakutsuv, kasutades kontrasteerimist kahe erineva lähenemise vahel haridusvõrgu reformimisel.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (254 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnetoon on lühike ja asjalik, kasutades viisakaid pöördumisi ("Head kolleegid!") kuid säilitades ametliku distantsi. Stiil on otsekohene ja bürokraatlik, keskendudes protseduurile.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (252 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne on ametlik ja lakoniline, kasutades standardset parlamendikõne vormi. Stiil on neutraalne ja protseduurikeskne, ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (211 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne on ametlik ja lühike, kasutades formaalset parlamendikõne struktuuri. Stiil on otsekohene ja asjalik, ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (201 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (200 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnetoon on ametlik ja lühike, kasutades standardset parlamendikõne vormelit "Head kolleegid!". Stiil on faktiline ja emotsioonideta, keskendudes protseduurile.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (172 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnelemisstiil on otsekohene ja kriitiline, sisaldades ka kerget irooniat ("ma ei tea, missugust majandusõpikut ettekandja on lugenud"). Sõnastaja kasutab selgeid, konkreetseid väiteid ja toetub faktidele, vältides emotsionaalseid apellatsioone. Toon on ametlik, kuid samas jõuline ja veenev.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (134 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab otsekohest ja faktipõhist retoorikat, alustades kolleegide poole pöördumisega. Stiil on selgitav ja õpetlik, rõhutades vajadust õige informatsiooni edastamise järele. Toon on ametlik, kuid mitte vaenulik.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (131 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne on ametlik ja lakoniline, kasutades standardset parlamentaarset keelt. Stiil on neutraalne ja protseduurikeskne, ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (113 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnestiil oli viisakas ja formaalne, kasutades traditsioonilisi parlamendilisi pöördumisi ("Head kolleegid", "hea juhataja"). Sõnastus oli diplomaatiline, kuid samas otsustav, vältides konfrontatsioonilist tooni.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (109 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne on ametlik ja lakoniline, kasutades standardset parlamendikõne vormi. Stiil on neutraalne ja protseduuriline, keskendudes rahanduskomisjoni otsuse edastamisele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (107 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ametlik ja lakoniline stiil, keskendub faktide edastamisele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta. Kasutab otsest ja struktureeritud lähenemist, tunnistades avameelselt ettekande nappust.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (249 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt oli ametlik ja lakoniline, kasutades standardset parlamentaarset keelt. Toon oli neutraalne ja asjalik, keskendudes komisjoni otsuse edastamisele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (247 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt on lühike, ametlik ja otsekohene. Kasutab formaalset pöördumist "Head kolleegid" ja edastab rahanduskomisjoni otsuse neutraalses, bürokraatlikus toonis ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (242 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab lühikest, asjalikku ja otsekohest stiili. Toon on ametlik ja neutraalne, keskendudes faktidele ilma emotsionaalsete või retooriliste võteteta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (235 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab ametlikku, neutraalset tooni, keskendudes faktide edastamisele ilma emotsionaalsete hinnanguteta. Stiil on lühike ja otsekohene, rõhutades oma rolli komisjoni esindajana.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (234 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne on ametlik ja lakoniline, kasutades standardset parlamendikõne vormi. Stiil on neutraalne ja asjalik, keskendudes ainult otsuse edastamisele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (233 SE) esimene lugemine.

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnetoon on lühike, otsekohene ja ametlik. Spiiker kasutab irooniat, nimetades EKRE eelnõu "väga heldeks", kuid säilitab samas professionaalse distantsi. Emotsionaalsed elemendid on minimaalsed, rõhk on faktilisel teadaandel.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (198 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne on ametlik ja lakoniline, kasutades standardset parlamentaarset keelt. Toon on neutraalne ja asjalik, keskendudes protseduurile ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (195 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnetoon on ametlik ja lühike, kasutades formaalset pöördumist "Head kolleegid!" ning keskendudes otseselt komisjoni soovitusele ilma täiendavate selgitusteta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (187 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne oli äärmiselt lakoniline ja ametlik, keskendudes ainult olulisele faktile ilma täiendavate selgituste või emotsionaalsete apellatsioonideta. Stiil oli otsekohene ja bürokraatlik.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (183 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ametlik ja lakoniline stiil, keskendudes faktidele ja protseduurilistele aspektidele. Kasutab otsest ja selget keelt ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta, järgides rangelt parlamentaarset etiketit.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (178 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Väga lühike ja ametlik sõnavõtt, mis oli suunatud kolleegidele viisakas kuid lakoniline. Kasutati formaalset tooni ilma emotsionaalsete või loogiliste argumentideta, keskendudes ainult faktilisele teadaandele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (153 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (128 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne oli äärmiselt lakoniline ja ametlik, keskendudes ainult olulisele teabele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta. Stiil oli otsekohene ja formaalne.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (122 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab äärmiselt lakonilist ja ametlikku stiili, piirdudes vaid vajalike protseduuriliste teadetega ilma täiendavate selgitusteta või emotsionaalsete väljenduseta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (118 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnestiil oli lakoniline ja ametlik, keskendudes faktidele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta. Esimene kõne oli äärmiselt lühike ja otsekohene, teine rohkem selgitav ja informatsioonile orienteeritud.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (115 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne on äärmiselt lakoniline ja ametlik, keskendudes ainult olulisele informatsioonile. Stiil on neutraalne ja protseduuriline, ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (114 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt oli äärmiselt lühike ja ametlik, keskendudes ainult olulisele informatsioonile ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta. Toon oli neutraalne ja protokollilähedane.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (103 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Väga lühike ja ametlik stiil, kasutades viisakaid pöördumisi ("Head kolleegid") ja tänusõnu. Kõne on faktipõhine ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (102 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab vabanduslikku ja praktilist tooni, alustades vabandusega hilinemise pärast ning selgitades kiirustamist. Stiil on ametlik aga sõbralik, keskendudes protseduurilistele aspektidele ja lõpetades tänutähega. Kõne on lühike ja asjalik, ilma emotsionaalsete või ideoloogiliste rõhuasetusteta.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (250 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutas väga lakonilist ja asjalikku stiili, keskendudes faktide edastamisele ilma emotsionaalsete või veenmislike elementideta. Toon oli ametlik ja neutraalne, kasutades lihtsaid lausestruktuure.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (245 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtt oli äärmiselt lakoniline ja ametlik, keskendudes ainult olulisele informatsioonile ilma täiendavate selgituste või emotsionaalsete väljenduseta. Toon oli neutraalne ja protokollilähedane.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (241 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Väga lühike ja asjalik sõnavõtt, mis keskendub ainult olulisele informatsioonile ilma emotsionaalsete või retooriliste elementideta. Stiil on ametlik ja otsekohene.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (240 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Väga lühike ja otsekohene sõnavõtt, mis keskendub ainult olulisele informatsioonile ilma täiendavate selgitusteta. Toon on ametlik ja neutraalne.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (239 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnetoon on lühike, otsekohene ja veidi irooniliselt kriitiline. Kõneleja kasutab ametlikku, kuid mitte ülemäära formaalset stiili, lõpetades isikliku märkusega "See on minu poolt kõik", mis rõhutab tema seisukoha lõplikkust.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (238 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne oli äärmiselt lakoniline ja ametlik, keskendudes ainult olulisele informatsioonile ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta. Stiil oli formaalne ja otsekohene.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (236 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõne on äärmiselt lakoniline ja ametlik, keskendudes ainult olulisele faktile ilma täiendavate selgituste või emotsionaalsete väljenduseta. Stiil on otsekohene ja bürokraatlik.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (220 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktilist, neutraalset ja ametlikku tooni. Kõneleb lühidalt ja konkreetselt, keskendudes protseduurilistele aspektidele ilma emotsionaalsete hinnanguteta. Teine lause on väga lühike ja otsekohene.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (196 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Väga lakoniline ja ametlik stiil, keskendub faktide edastamisele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta. Kasutab formaalset parlamentaarset keelt.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (193 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku ja kontsentrieeritud stiili. Pöördub kolleegide poole viisakalt ning esitab seisukohta otsekohe ja selgelt, ilma pikema argumentatsioonita.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (184 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktilist ja kaitsvat retoorikat, lükkab tagasi süüdistusi ("pean ilmselt tagasi lükkama süüdistamise valetamises"). Toetub konkreetsetele andmetele ja seaduslikele alustele oma argumentide põhjendamisel. Stiil on ametlik ja otsekohene, keskendub tehniliste faktide esitamisele.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (169 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab lühikest, asjalikku ja ametlikku stiili. Toon on neutraalne ja faktiline, keskendudes komisjoni otsusele ja menetluslikele aspektidele ilma emotsionaalsete või veenvate elementideta.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (149 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab lühikest, otsekohest ja faktilist kõnelaadi. Stiil on tagasihoidlik ja aus - tunnistab avameelselt oma teadmiste lünki. Välditakse emotsionaalseid argumente, keskendutakse tehnilistele aspektidele.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (132 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Väga lühike ja ametlik stiil, kasutades standardset parlamendikõnet ("Head kolleegid!") ning lakooniliselt edastades komisjoni otsust ilma täiendavate selgitusteta.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (108 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõnelaviis on ametlik ja lakoniline, keskendudes faktide edastamisele ilma emotsionaalsete või retooriliste võteteta. Stiil on protokollaarne ja neutraalne, järgides rangelt menetluslikku formaati.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (87 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab neutraalset, ametlikku tooni, keskendudes faktide ja protseduuriliste sammude esitamisele. Stiil on lakoniline ja emotsioonideta, rõhutades pigem tehnilisi aspekte kui poliitilisi argumente.