Päevakorrapunktide kaupa: Annely Akkermann

Kokku päevakordi: 142

Täielikult profileeritud: 142

2025-10-13
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (733 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on neutraalne ja protseduuriline, keskendudes lisaeelarve eelnõu (733 SE) menetluse edastamisele. Kõneleja roll on Rahanduskomisjoni töö ja otsuste (nt esimese lugemise lõpetamine) objektiivne raporteerimine täiskogule. Isiklikku seisukohta eelarve sisu suhtes ei väljendata.
2025-10-09
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (625 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugev vastuseis eelnõule 625 SE, mis puudutab mootorsõidukimaksu soodustuste laiendamist puuetega inimestele. Vastuseis on poliitikapõhine, rõhutades Vabariigi Valitsuse seisukohta ja põhiseaduslikke argumente, mis nõuavad isikute võrdset kohtlemist. Eelistatakse alternatiivset lahendust: sotsiaaltoetuste tõstmist 9,1 miljoni euro võrra, mis on märkimisväärne osa kogutavast maksust.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt valitsuse eelarvepoliitikat toetav, rõhutades, et laenuraha (1,6 miljardit) suunatakse investeeringutesse ja kaitsekuludesse, mitte jooksvate kulude katteks. Seisukoht on tulemuspõhine, keskendudes konkreetsetele finantsnäitajatele ja NATO 2% normi ületamisele. Kõneleja kaitseb valitsuse tegevust laenu võtmisel ja selle sihipärasel kasutamisel.
2025-10-08
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt toetav valitsuse 2026. aasta riigieelarvele, rõhutades kaitsekulude jõulist kasvu (üle 5% SKP-st) ja tulumaksu langetamist. Eelarve raamimine on poliitiliselt motiveeritud, viidates Reformierakonna valimislubaduste täitmisele ja fiskaalsele korrektsusele, vastandudes varasemale defitsiidi kasvatamisele. Peamised märksõnad on kaitsekulude tõus ja maksukoormuse langus.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (677 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on mootorsõidukimaksu seaduse kiirel ja konsensuslikul põhiseadusega kooskõlla viimisel, tuginedes õiguskantsleri ettepanekutele. Toetatakse tugevalt eelnõu 677 SE vastuvõtmist, et lahendada kõige otsesem põhiseaduse riive ja tagada parandused enne teist maksuteatist. Kõneleja esitab oma seisukohti poliitika- ja tulemuspõhiselt, rõhutades vajadust liikuda edasi sobivas tempos.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (694 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on mõõdukalt toetav mootorsõidukimaksu seaduse muutmise eelnõule (694 SE), mis pakub automaatset maksusoodustust lastega peredele. Fookus on poliitika elluviimisel, rõhutades IT-lahenduste õigeaegset valmimist ja lahenduse automaatset rakendamist. Samuti käsitletakse kompromissina tõstatatud sotsiaalseid ja soolisi ebavõrdsuse aspekte, mis komisjoni arutelul esile kerkisid.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab Finantsinspektsiooni iseseisvust ja väljendab skepsist ettevõtjate ning pangaliidu ettepaneku suhtes ühendada Finantsinspektsioon Eesti Pangaga. Seisukoht on ettevaatlik ja analüütiline, rõhutades kahe organisatsiooni eriilmelisust.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja keskendub peamiselt institutsiooniliste ja halduslike küsimuste lahendamisele, toetades põhiseaduslike institutsioonide suurema eelarveautonoomia loomist ning omandipõhiõiguse kaitse tagamist mootorsõidukimaksu valdkonnas. Seisukoht on selgelt reformimeelne, suunatud süsteemi täiustamisele ja õiguslike vastuolude kõrvaldamisele.
2025-06-19
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (647 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selge seisukoha mootorsõidukimaksu seaduse säilitamise kasuks, toetades valitsuse positsiooni ja soovitades eelnõu esimesel lugemisel tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja kompromissitu, kuigi põhjendused jäävad pinnapealseks.
2025-06-18
Eesti Vabariigi ja Valgevene Vabariigi vahelise tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu lõpetamise seaduse eelnõu (666 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab selgelt Eesti ja Valgevene vahelise tulumaksulepingu lõpetamist, mis kehtis alates 1998. aastast. Positsioon on kindel ja otsustav, ilma märgatavate vastuväideteta või kõhklusteta.
2025-06-18
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt kohaliku omavalitsuse autonoomiat, eriti lasteaiatasu küsimustes, väites et Riigikogu ei peaks sekkuma omavalitsuste eelarvelistesse otsustesse. Vastustab järsult lisaeelarvega püsikulude tekitamist, põhjendades seda maksumaksjate koormuse kasvuga. Kaitseb Reformierakonna rahanduspoliitikat, rõhutades Eesti A+ reitingut ja OECD poolt tunnustatud maksusüsteemi.
2025-06-18
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt valitsuse algatatud maksumuudatusi, rõhutades eriti 2% tulumaksu tõusu ärajätmist madalama sissetulekuga inimestele ja pensionäridele. Positsioneerib end sotsiaaldemokraatliku poliitika toetajana, väites et eelnõu peaks olema sotsiaaldemokraatidele "igati meelepärane". Rõhutab, et Eesti jääb suhteliselt madala maksutasemega riigiks võrreldes EL-i keskmise ja Põhjamaadega.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt laiapindse riigikaitse rahastamist, rõhutades selle prioriteetsust praeguses julgeolekuolukorras. Väljendab selget vastuseisu sotsiaaldemokraatide ettepanekutele valitsuse reservi vähendamiseks sotsiaalkulude kasuks, põhjendades seda vajadusega vältida püsikulude tekitamist lisaeelarvega. Toetab kohalike omavalitsuste autonoomiat lasteaia kohatasu küsimustes, keeldudes riigi sekkumisest.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja keskendub õigussüsteemi moderniseerimisele ja finantsjärelevalve küsimustele. Toetab finantsombudsmani institutsiooni loomist kui seaduslikku lahendust kohtueelseks vaidluste lahendamiseks. Väljendab mõõdukat muret digitaalse äri kiire arengu ja õigussüsteemi kohanemise vahel.
2025-06-09
Eesti Vabariigi ja Valgevene Vabariigi vahelise tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu lõpetamise seaduse eelnõu (666 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt Valgevene vastaste sanktsioonide rakendamist maksuvaldkonnas, rõhutades vajadust lõpetada topeltmaksustamise vältimise leping Valgevenega. Seisukoht on selgelt sanktsiooniline ja järgib teiste Balti riikide eeskuju, mis näitab koordineeritud lähenemist piirkondlikus kontekstis.
2025-05-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (596 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selgelt vastu seisukoha käibemaksu langetamise vastu, väites tugevalt, et 2% käibemaksu vähendamine ei kanduksid tarbijahindadesse vaid liiguksid ettevõtete kasumitesse. Ta toetab kehtivat maksusüsteemi, rõhutades et 654-eurone tulumaksuvaba miinimum juba toetab madalapalgalisi. Seisukoht on kindel ja põhjendatud, tuginedes nii teoreetilistele argumentidele kui ka praktilisele kogemusele ettevõtjana.
2025-05-21
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (597 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt pensionäride olukorra parandamist ja kritiseerib Isamaa maksuküüru mõju töötavatele pensionäridele. Väljendab selget toetust Reformierakonna maksupoliitikale, eriti Kaja Kallase valitsuse muudatustele, mis andsid pensionäridele 100 miljonit eurot rohkem raha kätte. Seisukoht on selgelt sotsiaalselt orienteeritud ja valitsusmeelne.
2025-05-21
Maksurahu kehtestamise seaduse eelnõu (607 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab valitsuse uut maksustrateegiast, kus julgeolekumaksust loobutakse ja selle asemel tõstetakse tulu- ja käibemaksu 24%-ni. Põhjendab seda geopoliitiliste muutustega, eriti USA presidendi vahetumisega ja NATO kaitsekulude suurendamise vajadusega. Rõhutab, et maksufestival on läbi, kuid muutunud rahvusvahelisele olukorrale tuleb reageerida.
2025-05-14
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada negatiivne lisaeelarve seaduse eelnõu valitsemiskulude vähendamiseks 2025. aastal" eelnõu (608 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt valitsemiskulude vähendamist ja eelarve läbipaistvuse suurendamist. Rõhutab vajadust kulude kontrolli all hoidmise järele ja selgema riigieelarve järele. Positsioon on selgelt fiskaalkonservatiivne, keskendudes kulukärpele ja eelarvedistsipliinile.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selgelt keskkonnasõbraliku positsiooni, toetades tugevalt taastuvenergia (päike ja tuul) kasutamist ning kritiseerides teravalt põlevkivienergeetikat. Ta rõhutab, et päike ja tuul on "igavesed" energiaallikad, viidates isegi piiblile oma argumendi tugevdamiseks. Seisukoht on väärtuspõhine, ühendades keskkonnakaitse religioossete viidetega.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt riigikaitsekulude tõstmist 5%-ni SKP-st ja selleks vajalikku maksukoormuse kasvu, rõhutades et rahu ja turvatundeta elu ei edene. Pooldab Eesti 2035 strateegia elluviimist läbi stabiilse ja läbipaistva eelarvepoliitika. Väljendab selget vastuseisu ettevõtete klassikalisele kasumimaksule, kiites peaministri otsust see tühistada enne jõustumist.
2025-04-16
Maamaksuseaduse eelnõu (582 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab kehtivat maamaksuseadust ja vastustab tugevalt Isamaa fraktsiooni algatatud eelnõu, mis püüab taastada 2024. aasta alguse redaktsiooni. Ta rõhutab, et Vabariigi Valitsus otsustas ühehäälselt eelnõu mitte toetada ning et kehtiva seaduse rakendamine ei ole ebamõistlikuks muutunud. Seisukoht on selgelt valitsusmeelne ja toetab praegust maksupoliitikat.
2025-04-08
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt soolise võrdõiguslikkuse edendamist tööturul, eriti naiste julgustamist börsiettevõtete juhtorganitesse kandideerima. Seisukoht on selgelt progressiivne, rõhutades naiste võimekust kõrgetel ametikohtadel ja kritiseerides allapoole võimete töötamise negatiivset mõju.
2025-01-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (539 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selgelt vastu seisukoha käibemaksu alandamise vastu toiduainetele, toetades valitsuse seisukohta 400 miljoni euro suuruse eelarvelise kulu ebaotstarbekuse kohta. Ta rõhutab tugevalt eelarvetasakaalu hoidmise vajadust ja sotsiaalsete siirrete tähtsust haavatavate gruppide toetamiseks. Reformierakonna liberaalset poliitikat esindades rõhutab ta üksikisiku vabadusi ja kohustusi.
2025-01-22
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (538 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt mootorsõidukimaksu säilitamist, põhjendades seda eelarveliste vajadustega ja keskkonnakaitse eesmärkidega. Ta väljendab selget vastuseisu maksu tühistamisele, rõhutades, et valitsuse algne põhjendus on jätkuvalt asjakohane. Seisukoht on kindel ja kompromissitu - maks peab jääma kehtima nii riigieelarve tasakaalustamiseks kui ka vanemate saastavate autode importimise vältamiseks.
2024-12-16
Ülevaade "Kriminaalpoliitika põhialuste aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt riigikaitse rahastamise suurendamist (9,3% kasv) ja Ukraina abistamist, rõhutades seda kui kogu läänemaailma kaitsmist. Pooldab praegust maksupoliitikat vaatamata maksukoormuse kasvule 0,7 protsendipunkti võrra, kuid väljendab kahetsust maksuküüru kaotamata jätmise pärast. Näitab tugevat toetust välisabi kasutamisele ja laenuvõtmisele riigikaitse eesmärkidel.
2024-12-11
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt aktsiisitõuse riigieelarve positsiooni parandamiseks ja defitsiidi vähendamiseks. Pooldab alkoholi- ja tubakaaktsiisi tõstmist tervisekaalutlustel, rõhutades alkoholi liigtarbimise väliskulusid ühiskonnale. Näitab pragmaatilist lähenemist, toetades rahanduskomisjoni otsust jätta ära alkoholiaktsiisi täiendav 5%-line tõus 2025. aasta juulis, arvestades Läti piiri konkurentsi.
2024-12-04
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt alkoholiaktsiisi tõusu ärajätmist järgmise aasta juulis, põhjendades seda piirikaubanduse kasvuga ja maksulaekumise vähenemisega. Seisukoht on pragmaatiline ja majanduslikult põhjendatud, kuigi tunnistab terviseedendajate argumente alkoholi kallistamise kasuks. Rõhutab vajadust tasakaalustada terviseeesmärgid majanduslike kaalutlustega.
2024-12-04
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt eelarvedistsipliini ja kontrolli valitsuse kulutuste üle, rõhutades vajadust takistada kasutamata vahendite automaatset ülekandmist järgmisse eelarveaastasse. Võtab selge seisukoha, et Riigikogu peab terasemalt jälgima valitsuse tegevust ja tagama lubatud projektide täitmist. Näitab mõõdukat kriitilist suhtumist valitsuse otsustesse, kuid tunnistab samas ministrite juhtimisautonoomia vajadust.
2024-11-21
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab maksuküüru kaotamise edasilükkamist 2026. aastasse, kuigi tunnistab seda "väga halva otsusena", mis on tingitud eelarveolukorrast ja NATO uutest kaitseplaanidest. Toetab Ukraina sõjaga seotud MTÜ-de maksusoodustusi, kuid rõhutab maksuriskide vältimise vajadust. Kritiseerib Isamaa eestvedamisel loodud maksuküüru olemasolu.
2024-11-13
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt riigikaitse ja julgeoleku prioriteete, rõhutades NATO kaitseplaanide rakendamist ja kaitsekulude kasvatamist üle 3% SKP-st. Pooldab sotsiaalkulude kasvatamist 7,6% võrra, sealhulgas pensionitõusu ja tervishoiukulude suurendamist. Kaitseb valitsuse maksutõuse kui vajalikke julgeoleku tagamiseks, rõhutades et riik paneb majandusse rohkem raha tagasi kui maksudega kogub.
2024-11-13
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt eelarvedistsipliini ja korrektsete menetlusreeglite järgimist. Kritiseerib teravalt Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekuid kui tehniliselt mittevastavaid ja ebaprofessionaalseid. Rõhutab valitsuse 69 miljoni euro suuruse kärbe positiivsust ja ootab sellele opositsiooni tunnustust.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt tegevuspõhist riigieelarvet ja kaitseb selle reformi vajalikkust. Ta rõhutab, et administratiivne eelarve esitus ei ole piisavalt informatiivne ega võimalda strateegilisi arutelusid. Kõneleja kritiseerib teravalt neid, kes varem toetasid tegevuspõhisele eelarvele üleminekut, kuid nüüd seda kritiseerivad.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt riigikaitsekulude kasvatamist ja eelarvedefitsiidi järkjärgulist vähendamist. Rõhutab, et Eesti on NATO riikide hulgas kaitsekulude osakaalu poolest esikolmikus ning maksutõusud julgeolekukulude katteks on õigustatud. Kaitseb valitsuse eelarvepoliitikat ja väidab, et riigirahandus on korras vaatamata defitsiidile.
2024-10-15
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab valitsuse maksupoliitikat, sealhulgas maksuküüru kaotamise edasilükkamist riigi rahandusliku olukorra tõttu. Rõhutab riigi rahastuse jätkusuutlikkuse ja kulude katmise vajadust. Suhtub neutraalselt maksuvabade kulude hüvitiste korrigeerimisse vastavalt inflatsioonile.
2024-10-15
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt valitsuse eelarvemuudatusi ja rõhutab nende tehnilist iseloomu ning põhjendatust. Seisukohad on pragmaatilised ja protseduurikesksed, keskendudes eelarve haldamise parandamisele ja läbipaistvuse suurendamisele. Väljendab mõõdukat kriitikat praeguse eelarve järelevalve sageduse suhtes, soovitades tihedamat kontrolli.
2024-09-25
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (432 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõnelejad võtavad selge seisukoha tulumaksuseaduse muudatuste vastu, rõhutades et Vabariigi Valitsus ei toeta eelnõu 432. Rahanduskomisjoni ettepanek on lükata eelnõu esimesel lugemisel tagasi. Reformierakonna esindaja selgitab aktiivselt sotsiaaltoetuste maksustamise küsimusi, näidates toetavat suhtumist kehtivasse süsteemi.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja toetab tugevalt mootorsõidukimaksu kehtestamist 2025. aasta algusest, põhjendades seda riigi tulubaasi vajaduse ja keskkonnaeesmärkidega. Rõhutab, et Eesti peab liikuma Põhjamaade maksutaseme suunas, et tagada soovitud avalikud teenused ja riigikaitse. Kaitseb järjekindlalt valitsuse maksupoliitikat, väites et riik on aastaid kulutanud rohkem kui kogunud.
2024-07-15
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud mootorsõidukimaksu seaduse (364 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja toetab tugevalt mootorsõidukimaksu kehtestamist, rõhutades selle vajalikkust riigi pidamiseks ja keskkonnakaalutluste tõttu. Ta võtab pragmaatilise lähenemise presidendi põhiseaduslike märkuste suhtes, tunnistades nende õigsust ja vajadust seadust parandada. Kõneleja näitab mõõdukat paindlikkust, soovides lahendada puuetega inimeste võrdse kohtlemise probleemi läbi sotsiaaltoetuste, mitte maksuerisuste.
2024-06-19
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Kõneleja toetab tugevalt riigi fiskaaldistsipliini ja Euroopa Liidu eelarvereeglite täitmist, kaitses 2024. aasta lisaeelarvet, mis vähendab valitsussektori puudujääki alla 3% SKP-st. Võttis selge seisukoha maksuküüru kaotamise kasuks, põhjendades seda tööjõumaksude alandamisena ja konkurentsivõime toetamisena. Kaitses Reformierakonna riigikaitsealaseid otsuseid, rõhutades riigikaitsekulude tõusu üle 3% SKP-st Kaja Kallase valitsusajal.
2024-06-14
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Kõneleja toetab tugevalt riigi 2024. aasta lisaeelarvet, rõhutades vajadust täita Euroopa Liidu eelarvereegleid ja hoida eelarvedefitsiit alla 3% SKP-st. Kaitseb valitsuse otsust vähendada kulusid 104 miljoni euro võrra ja lükata investeeringuid edasi, nimetades seda "sammuks õiges suunas". Vastustab Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekuid, kritiseerides neid kui ebakonkreetseid ja seaduslikele nõuetele mittevastavaid.
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võtab selge seisukoha finantsjärelevalve tõhustamise vajalikkuse osas, rõhutades tugevalt, et praegused trahvid on ebaproportsionaalselt väikesed võrreldes järelevalvatavate varade mahuga. Toob konkreetse näite 500 miljoni euro suurusest krüptopettusest, väljendades muret, et praegune regulatsioon ei hoia piisavalt ära korduvaid pettusi.
2024-06-12
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab maamaksuseaduse muudatusi, mis annavad kohalikele omavalitsustele suurema paindlikkuse maamaksu määramisel. Seisukoht on selgelt reformimeelne, toetades detsentraliseerimist ja kohaliku omavalitsuse otsustusvabaduse laiendamist maksuküsimustes.
2024-06-12
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt mootorsõidukimaksu kehtestamist, tunnistades samas, et maksutõusud ei ole populaarsed. Rõhutab pragmaatilist lähenemist - riigieelarvesse on vaja tulusid koguda ja selleks tuleb kasutada nii kulude kärpimist kui ka tulude suurendamist. Väljendab selget seisukohta, et maksude kogumine on vajalik riigi iseseisvuse ja õiguskorra tagamiseks.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab mõõdukalt valitsuse eelarve kokkuhoiumeetmeid, leides et 1% jäägi suurendamine on mõistlik ja ei tohiks olla väga keeruline. Suhtub neutraalselt eelarve defitsiidi mõjudesse, tunnistades selle ambivalentset olemust - teoreetiliselt peaks soodustama majanduskasvu, kuid praktikas võib hoopis inflatsiooni õhutada.
2024-06-05
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt mootorsõidukimaksu kehtestamist 2025. aastast, põhjendades seda keskkonnaeesmärkide ja maksukoormuse ümberjaotamisega jõukamate suunas. Rõhutab, et Eesti on üks viimaseid Euroopa riike ilma automaksuta ning maksukoormus peab jääma alla 34% SKP-st. Kaitseb maksuküüru kaotamist kui ebaõiglase süsteemi likvideerimist, mis kahjustab keskmise sissetulekuga töötajaid.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (445 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja esindab Riigikogu rahanduskomisjoni ja toetab tugevalt Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna ettepanekut nimetada Rene Kokk Eesti Panga Nõukogu liikmeks. Seisukoht on selgelt toetav ja protseduuriline, keskendudes õiguslikele nõuetele ja formaalsele menetlusele.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (446 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja esindab rahanduskomisjoni ametlikku seisukohta Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamise küsimuses. Toetab selgelt Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni ettepanekut nimetada Ester Karus Anti Allase asemele nõukogu liikmeks. Seisukoht on menetluslik ja neutraalne, keskendudes õiguslikele nõuetele ja formaalsele protseduurile.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selgelt konservatiivse fiskaalpoliitika positsiooni, rõhutades tugevalt riigi võlakoormuse kontrolli all hoidmise vajadust. Ta väljendab mõõdukat kriitikat praeguse valitsuse eelarvepoliitika suhtes, eriti puudujäägi ja indekseerimise küsimustes. Seisukoht on tugevalt põhjendatud majanduslike argumentidega ning suunatud pikaajalise fiskaalse jätkusuutlikkuse tagamisele.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-05-29
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt õpetajate palkade tõstmist, rõhutades vajadust tõsta alammäära 1820 euroni ja kiirendada seaduse jõustumist. Pooldab kaitsekoostööd liitlasriikidega, eriti Ukraina ja Moldova toetamist kaitsevarustuse hankimisel. Seisab riigi laenukoormuse vähendamise eest, tagastades kasutamata jäänud vahendeid riigieelarve tasakaalu parandamiseks.
2024-05-14
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-05-13
Õiguskantsleri ettepanek rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse, krediidiasutuste seaduse, võlaõigusseaduse ja riigilõivuseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt õiguskantsleri ettepanekut viia rahapesu ja terrorismi rahastamise seadus põhiseadusega kooskõlla. Rõhutab, et pangakontode sulgemine ilma põhjenduseta on "habemega probleem", mis on süvenenud. Pooldab pragmaatilist lähenemist, kus inimestele pakutakse põhimaksekontot või sotsiaalkontot rangema järelevalve all, selle asemel et suunata neid sularaha kasutama.
2024-05-08
Rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2022. ja 2023. aastal)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja keskendub parlamendiliku kultuuri ja kombestiku küsimustele, väljendades muret debatikultuuri languse pärast. Võtab selge seisukoha argumentum ad hominem kasutamise vastu poliitilistes aruteludes, rõhutades, et arutlused peaksid keskenduma sisule, mitte isiklikele rünnetele.
2024-05-07
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt õpetajate palgafondi suurendamist ja palga alammäära tõstmist 1820 euroni, suunates selleks 9,27 miljonit eurot kohalike omavalitsuste toetusfondi. Võtab selge seisukoha vastu opositsioonifraktsioonide muudatusettepanekute, põhjendades seda valitsuse reservide ebapiisavuse ja pikaajalise katteallikana sobimisega.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võtab selge seisukoha Venemaa sõjalise agressiooni vastu Ukrainas, rõhutades tugevalt oma vastuseisu Moskva patriarhaadile kui sõda toetavale institutsioonile. Isiklik usuline taust (õigeusklik) annab tema seisukohale eriti kaalu, kuna ta kritiseerib oma usulise kogukonna kõrgemat hierarhiat. Seisukoht on väärtuspõhine ja emotsionaalselt laetud.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab magusa joogi maksu seaduse eelnõu, refereerides neutraalselt rahanduskomisjoni arutelusid ja menetluslikke otsuseid. Positsioon on mõõdukas ja protseduurikeskne, keskendudes eelnõu edendamisele läbi õigete menetluslike sammude.
2024-04-03
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt eelarve läbipaistvust ja vastutustundlikku rahaliste vahendite kasutamist. Ta rõhutab eelarverevisjoni vajalikkust, tuues näiteid ministeeriumide ebatõhusast planeerimisest, nagu Siseministeeriumi kasutamata kolimisraha. Seisukoht on pragmaatiline ja suunatud riigi rahaliste vahendite parema kontrolli poole.
2024-04-03
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (337 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt Ukraina abistamist, pikendades tulumaksusoodustusi organisatsioonidele, kes aitavad Ukrainat võitluses Venemaaga. Samas märgib selgelt, et Slava Ukraini tulumaksuvabastust ei pikendata. Toetab ka perekonnasõbralikke meetmeid, laiendades huvihariduse kulude mahaarvamise võimalust üle 18-aastastele õpilastele, kes veel koolis käivad.
2024-04-03
Maksualase teabevahetuse seaduse, maksukorralduse seaduse ja tulumaksuseaduse täiendamise seaduse eelnõu (379 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt rahvusvaheliste maksureeglite ühtlustamist ja hargmaiste kontsernide maksustamise läbipaistvuse suurendamist. Pooldab Euroopa direktiivide ülevõtmist Eesti õigusesse, kuid pragmaatiliselt - välditakse topeltaruandluse loomist ja eelistatakse kulutõhusat lähenemist OECD miinimummaksu reeglite osas.
2024-03-19
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele langetada vähiravimite käibemaksumäära" eelnõu (277 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab vähiravimite käibemaksu määra langetamist, mis näitab sotsiaalset suunitlust tervishoiu kättesaadavuse parandamisel. Positsioon on selgelt poliitikakeskne ja suunatud konkreetsele majanduslikule meetmele.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete ja ravimite käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (272 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selgelt vastu seisukohta käibemaksu langetamise vastu toiduainetele ja ravimitele, põhjendades seda riigi tulude vajadusega avalike teenuste rahastamiseks. Rõhutab, et käibemaksu langetamine ei too tarbijale tegelikku kasu, kuna hinnad on ostja ja müüja vahelised kokkulepped.
2024-03-12
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (391 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt põhiseaduslike institutsioonide eelarvelise sõltumatuse suurendamist, rõhutades vajadust vähendada täitevvõimu mõju nende rahastamisele. Seisukohad on selgelt institutsioonilised ja põhiseaduslikud, keskendudes võimude lahususele ja demokraatliku õigusriigi alustele. Kõneleja esitab kompromisslikku lähenemist, tunnistades nii põhiseaduslike institutsioonide autonoomia vajadust kui ka valitsuse eelarvekoostamise kohustusi.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab turuvabadusel põhinevat energiapoliitikat, rõhutades Põhjamaade kogemust, kus vabam turg on toonud madalamad elektrihinnad. Pooldab energiamahuka majanduse arendamist kui jõukuse allikat ning näitab huvi Euroopa Liidu energialiidu kontseptsiooni vastu kui võimaliku lahenduse energia efektiivsemaks jaotamiseks.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selge seisukoha hariduspoliitika küsimustes, rõhutades vajadust tegeleda soolise ebavõrdsusega hariduses. Toetab kriitilist lähenemist hariduskulutuste võrdlemisele teiste riikidega, nõudes täpsemat arvestust. Pooldab pedagoogiliste meetodite reformimist, eriti poiste õppeedukuse parandamiseks.
2024-02-21
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (286 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selge seisukoha käibemaksu langetamise vastu toiduainetele, toetades valitsuse positsiooni eelnõu tagasilükkamiseks. Rõhutab, et käibemaksu alandus ei jõua abivajajateni, vaid suurettevõtete kasumisse, ning et jõukamad tarbijad võidaksid sellest kolm korda rohkem kui vaesemad.
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt mootorsõidukimaksu kehtestamist, põhjendades seda keskkonnaeesmärkide, linnaruumi paremaks korraldamiseks ja riigi tulude suurendamiseks. Väljendab selget liberaalset maailmavaadet, toetades õhukest riiki ja askeetlikke sotsiaaltoetusi. Rõhutab, et maksusoodustused peaksid olema personaalsed ja suunatud tõeliselt abivajajatele, mitte üldised.
2024-02-07
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (264 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võttis selge seisukoha käibemaksuseaduse muutmise eelnõu vastu, toetades komisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja kategoriseeritud, kuna nii komisjon kui ka valitsus ei toeta antud eelnõu.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (230 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamise poolt, tuginedes rahanduskomisjoni otsusele. Seisukoht on mõõdukas ja protseduuriline, keskendudes komisjoni töö tulemustele ning valitsuse mittetoetavale arvamusele.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (217 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selgelt neutraalse ja protseduurikeskse positsiooni tulumaksuseaduse muudatuste käsitlemisel. Ta ei avalda isiklikku seisukohta eelnõu sisu osas, vaid keskendub menetluslike küsimuste ja komisjoni töö objektiivsele kajastamisele. Rõhutab, et valitsus eelnõu ei toetanud ning komisjonis puudus piisav ülevaade MTÜ Ukraina Eest tegevusest.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (182 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (177 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selge seisukoha tulumaksuseaduse muudatuste vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõud tagasi lükata. Seisukoht on mõõdukas aga kindel, tuginedes eelarvepõhistele argumentidele ja valitsuse mittetoetamisele.
2024-02-06
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme tagasikutsumine ja uue liikme nimetamine" eelnõu (366 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab selgelt institutsionaalset korda ja fraktsioonilise esindatuse põhimõtet Eesti Panga Nõukogus. Seisukoht on pragmaatiline - kui Ester Karuse lahkus Keskerakonna fraktsioonist, ei saa ta enam seda fraktsiooni esindada panga nõukogus. Toetab Lauri Laatsi kandidatuuri asendajana.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (248 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise eelnõu vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kindel ja otsustav, ilma kompromissivalmiduseta.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (219 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muudatuste vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Vastuseisu põhjuseks oli isikliku sõiduauto hüvitise piirmäärade regulatsioon, mida peeti ebasobivaks.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (197 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge vastasseisu tulumaksuseaduse muudatuste suhtes, nõudes eelnõu tagasilükkamist. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu, mis viitab tugevale vastuseisule kavandatud maksumuudatustele.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (186 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, esindades rahanduskomisjoni soovitust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kategooriline ja otsustav.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (180 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (179 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (154 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni ettepanekut eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (152 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muudatuste vastu, esindades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (125 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, esindades rahanduskomisjoni soovitust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli otsustav ja kompromissitu.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (120 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni ettepanekut eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (117 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab valitsuse seisukohta tulumaksuseaduse muudatuste tagasilükkamise osas. Esindab selgelt rahanduskomisjoni ametlikku positsiooni, mis soovitab eelnõu tagasi lükata, viidates valitsuse mittetoetavale seisukohale.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (255 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kindel ja kompromissitu.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (237 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võttis selge seisukoha alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (202 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise vastu, esindades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (185 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (170 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (129 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise eelnõu vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (126 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise eelnõu vastu, esindades rahanduskomisjoni soovitust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (123 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kindel ja kompromissitu.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (119 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise eelnõu vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kategooriline ja otsustav.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (111 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab aktsiisiseaduse muudatuste tagasilükkamist, järgides rahanduskomisjoni ja Vabariigi Valitsuse seisukohta. Tema positsioon on selgelt konservatiivne maksupoliitika küsimustes, vastustades aktsiisimäärade muutmist.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selge seisukoha hariduspoliitika küsimuses, toetades kohalike omavalitsuste autonoomiat koolivõrgu korraldamisel. Ta kritiseerib välissekkumist omavalitsuste haridusotsustesse, viidates Lääneranna valla külastamistele ja väikekoolide ühendamise survestamisele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (254 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muudatuste vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja otsustav, ilma kompromissivalmiduseta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (252 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja otsustav, ilma kompromissivalmiduseta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (211 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja otsustav, ilma kompromissideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (201 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (200 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, tuginedes rahanduskomisjoni otsusele. Seisukoht on selge ja otsustav, kuid põhjendused jäävad esitamata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (172 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnastaja võtab selgelt vastu seisukohta tulumaksu drastilise vähendamise vastu ettevõtetele, rõhutades tugevalt riigi rahanduslikku vastutust. Tema seisukoht on kategooriline - eelnõu lükkaks riigieelarve "totaalselt külili" ja seetõttu tuleb see tagasi lükata. Poliitilise positsiooni aluseks on pragmaatiline lähenemisviis riigieelarve tasakaalule.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (134 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab selge seisukoha tulumaksuseaduse muudatuste vastu, toetades komisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Tema positsioon on protseduuriline ja faktipõhine, rõhutades eelnõu vale tutvustamise problemaatikat.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (131 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja otsustav, ilma kompromissideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (113 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise eelnõu vastu, soovitades seda tagasi lükata. Positsioon oli kindel ja kompromissitu, näidates tugevat vastuseisu pakutud muudatustele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (109 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja otsustav, ilma kompromissivalmiduseta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (107 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab juriidilise isiku tulumaksu määra vähendamist jaotatud kasumilt ja sarnastelt väljamaksetelt. Seisukoht on selgelt majanduspoliitiliselt suunatud ettevõtluse toetamisele läbi maksukoorma vähendamise.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (249 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kategooriline ja otsustav.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (247 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja otsustav, ilma kompromissideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (242 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võtab selge seisukoha tulumaksumäära alandamise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Positsioon on kindel ja otsustav, ilma kompromissivalmiduseta antud küsimuses.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (235 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise eelnõu vastu, edastades komisjoni otsuse eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli ametlik ja protseduriline, keskendudes komisjoni kollektiivsele otsusele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (234 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja otsustav, ilma kompromissideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (233 SE) esimene lugemine.

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võtab selge seisukoha EKRE tulumaksu vähendamise eelnõu vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Positsioon on kindel ja kompromissitu, kuigi eelnõu sisu tunnustatakse "väga heldeks".
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (198 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja otsustav, ilma kompromissideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (195 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise eelnõu vastu, soovitades seda tagasi lükata. Positsioon põhineb komisjoni kollektiivsel otsustusel ja näitab tugevat vastuseisu antud seadusemuudatusele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (187 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (183 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Vastuseisu tulumaksumäära vähendamisele 19,9%-le näitab fiskaalselt konservatiivset lähenemist.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (178 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kindel ja otsustav, ilma kompromissideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (153 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (128 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muudatuste vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (122 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (118 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise eelnõu vastu, toetades komisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu, ilma täiendavate selgitusteta või alternatiivide pakkumiseta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (115 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muudatuste vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja otsustav, ilma kompromissideta.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (114 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha tulumaksuseaduse muutmise eelnõu vastu, toetades komisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kategooriline ja kompromissitu.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (103 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (102 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja esindab valitsuse seisukohta ja teeb selgelt märku, et valitsus ei toeta käsitletavat tulumaksuseaduse muutmise eelnõu. Seisukoht on üheselt vastanduv opositsiooniliikmete Kert Kingo, Kalle Grünthali ja Martin Helme algatatud ettepanekule.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (250 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võttis selge seisukoha käibemaksu küsimuses, toetades 18,6% käibemaksumäära kehtestamist maksustatavast väärtusest. Seisukoht oli esitatud faktiliselt ja otsekoheselt, ilma täiendavate selgituste või põhjendusteta.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (245 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja võttis selge seisukoha käibemaksuseaduse muutmise vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli kindel ja kompromissitu.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (241 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha käibemaksuseaduse muudatuste vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja kompromissitu.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (240 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha käibemaksuseaduse muudatuste vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht on kindel ja kompromissitu.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (239 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab käibemaksuseaduse eelnõu tagasilükkamist, põhjendades seda EKRE sisemiste vastuoludega maksumäärade küsimuses. Seisukoht on selge ja kategooriline - seadusandlik protsess peaks ootama, kuni opositsioonierakond oma seisukoha selgeks teeb.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (238 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha käibemaksuseaduse muudatuste vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli otsustav ja kompromissitu.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (236 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha käibemaksuseaduse muudatuste vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Positsioon on kindel ja kompromissitu.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (220 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võttis selge seisukoha käibemaksuseaduse muutmise eelnõu vastu, toetades komisjoni ettepanekut eelnõu tagasi lükata. Märkis, et valitsus samuti ei toetanud antud eelnõud, mis näitab kooskõla valitsuse positsiooniga.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (196 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha käibemaksuseaduse muutmise eelnõu vastu, toetades rahanduskomisjoni otsust eelnõu tagasi lükata. Seisukoht oli otsustav ja kompromissitu.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (193 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab rahanduskomisjoni seisukohta käibemaksuseaduse muudatuste vastu. Võtab selge positsiooni eelnõu tagasilükkamise kasuks, tuginedes komisjoni soovitusele.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (184 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja esindab valitsuse seisukohta käibemaksu küsimustes, toetades praegust maksupoliitikat ja kaitses koalitsiooni maksustrateegia põhimõtteid. Rõhutab, et maksukoormus peaks jääma 33-34% piiridesse SKP-st, välja arvatud riigikaitsemaks. Võtab selgelt kaitsva positsiooni valitsuse otsuste suhtes.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (169 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab valitsuse seisukohta käibemaksuseaduse muutmise eelnõu suhtes, väljendades selget vastuseisu eelnõule. Seisukoht on kindel ja otsustav, ilma kompromissideta.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (149 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker võttis selge seisukoha käibemaksuseaduse muutmise eelnõu vastu, toetades rahanduskomisjoni ettepanekut see tagasi lükata. Seisukoht oli otsustav ja kompromissitu, kuid põhjendused jäid minimaalseks.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (132 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (108 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja esindab valitsuse seisukohta käibemaksuseaduse muudatuste suhtes, väljendades selget vastuseisu Martin Helme algatatud eelnõule. Seisukoht on kindel ja kompromissitu - valitsus eelnõu ei toeta ning soovitab selle tagasi lükata.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (87 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja esindab valitsuskoalitsiooni seisukohta, toetades käibemaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist. Positsioon on selgelt opositsioonivastane, kuna komisjonis hääletati 7:4 eelnõu tagasilükkamise poolt, kusjuures opositsioon oli vastu.