Päevakorrapunktide kaupa: Annely Akkermann

Kokku päevakordi: 142

Täielikult profileeritud: 142

2025-10-13
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (733 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ise ei väljenda vastuseisu ega kritiseeri kedagi, vaid raporteerib teiste poolt tõstatatud küsimustest (nt Aivar Sõerd). Mainitakse vaid, et esimese lugemise lõpetamise hääletusel oli üks komisjoni liige vastu.
2025-10-09
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (625 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu algatajatele ja nende argumentidele, keskendudes poliitilisele ja õiguslikule ebakorrektsusele (põhiseadusvastasus, registrite ühendamise võimatus). Kriitika on konkreetne ja poliitikapõhine, lükates tagasi ettepanekud alternatiivide arutamiseks, kuna valitsus on juba pakkunud välja põhiseaduspärase alternatiivi.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud oponentidele, kes ei mõista riigieelarve struktuuri ja laenu otstarvet, süüdistades neid eelarve esimese lehekülje lugemata jätmises. Eraldi kritiseeritakse Sotsiaaldemokraate ebakohase tegevuse eest (käibemaksu arvutuste tegemine Põllumajandusministeeriumis), rõhutades, et see on lubamatu protseduuriline viga.
2025-10-08
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Isamaa eelarvefilosoofiale ("langetage tulusid ja tõstke kulusid") ja varasemale EKREIKE valitsusele seoses suure defitsiidiga (5,2% SKP-st). Lükkab tagasi opositsiooni (Urmas Reinsalu) korduvad katsed arutleda "valitsemiskulude" üle, väites, et sellist rida eelarves ei eksisteeri, ning kritiseerib nende vaba definitsiooni sisustamist. Kriitika on poliitiliselt ja fiskaalselt põhjendatud.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (677 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastasseisu ei väljendata, kuid kõneleja kaitseb seadusloome protsessi ja juristide arutelude vajalikkust kriitika eest, mis viitab protsessi keerukusele või venimisele. Ta rõhutab, et seadusloomel on erinevad järelevalve kihid (Rahandusministeerium, Riigikogu juristid, õiguskantsler, Riigikohus).
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (694 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud kolleegide (nt Aivar Kokk) esitatud küsimustele ja kahtlustele, mis puudutavad seaduse tehnilist selgust ja Maksuameti ettemaksukonto kasutatavust. Kõneleja lükkab kindlalt ümber väited, et koalitsioonil oleks raskusi mootorsõidukimaksu eelnõude menetlemisega, nimetades sellist arusaama täiesti valeks.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja väljendab kaudset vastuseisu ettevõtjate ja pangaliidu ettepanekule Finantsinspektsiooni ühendamiseks Eesti Pangaga, küsides kriitiliselt kahe "eriilmelise organisatsiooni" ühendamise võimalikkuse kohta.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõnedes ei esine otsest kriitikat või vastandumist teistele poliitikutele või gruppidele. Kõneleja hoiak on koostöömeelne ja konsensusele suunatud, rõhutades näiteks rahanduskomisjoni ühehäälseid otsuseid ja konsensuslikku lähenemist.
2025-06-19
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (647 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei avaldu, kuid kõneleja kritiseerib kaudselt eelnõu algatajaid, kes ei ilmunud komisjoni istungile oma seisukohti selgitama. Kriitika on pigem protseduuriline kui sisuline.
2025-06-18
Eesti Vabariigi ja Valgevene Vabariigi vahelise tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu lõpetamise seaduse eelnõu (666 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Pole piisavalt andmeid
2025-06-18
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib teravalt Andrei Korobeinikut isiklike rünnakute eest, süüdistades teda valeväidete levitamises maksusüsteemi ja palgaküsimuste kohta. Lükkab tagasi sotsiaaldemokraatide muudatusettepanekud, põhjendades neid ebasobivaks lisaeelarve kontekstis. Vastustab järsult väiteid Reformierakonna rahanduspoliitika ebaõnnestumise kohta.
2025-06-18
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib otseselt härra Reinsalu, härra Laatsi ja härra Läänemetsa, süüdistades neid vale teema käsitlemises. Eriti teravalt ründab Isamaa maksuküüri, nimetades seda "tõeliselt suureks koormuseks" maksumaksjatele. Kriitika on peamiselt poliitikakeskne, mitte isiklik.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Lükkab tagasi Isamaa korduvad muudatusettepanekud kui formaalselt nõuetele mittevastavad. Opponeerib sotsiaaldemokraatide ettepanekutele toimetulekupiiri tõstmiseks ja lasteaia kohatasu kaotamiseks, põhjendades seda eelarvepoliitiliste kaalutlustega. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja poliitikakeskne, mitte isiklik.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest opositsiooni ei väljendata, kuid on märgata kriitilist suhtumist põhiseadusevastasuse epiteti laialdasse kasutamisse. Väljendab ettevaatlikku muret seoses digitaalse äri ja traditsiooniliste investeerimisühingute sarnasusega.
2025-06-09
Eesti Vabariigi ja Valgevene Vabariigi vahelise tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu lõpetamise seaduse eelnõu (666 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Pole piisavalt andmeid
2025-05-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (596 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib eelnõu toetajaid, eriti Rain Eplerit, kuid teeb seda argumenteeritud ja asjaliku lähenemisega. Ta vaidlustab väited, et käibemaksu langetamine aitaks madalapalgalisi, kasutades matemaatilisi tõestusi ja võrdlusandmeid. Kriitika on põhimõtteline ja poliitikakeskne, mitte isiklik.
2025-05-21
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (597 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib teravalt Isamaa maksupoliitikat, süüdistades neid pensionäride olukorra halvendamises maksuküüru kehtestamise kaudu. Lükkab kategooriliselt tagasi Siim Pohlaku väited, nimetades neid "valeväideteks". Opositsioon on selgelt poliitiliselt motiveeritud ja suunatud konkreetsete erakondade vastu.
2025-05-21
Maksurahu kehtestamise seaduse eelnõu (607 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest kriitikat konkreetsetele isikutele või gruppidele. Pigem keskendub poliitiliste otsuste põhjendamisele ja vastuargumentide ümber lükkamisele. Mainib, et valitsus eelnõu ei toeta ja komisjoni enamus hääletas selle tagasilükkamise poolt.
2025-05-14
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada negatiivne lisaeelarve seaduse eelnõu valitsemiskulude vähendamiseks 2025. aastal" eelnõu (608 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Pole piisavalt andmeid.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib kaudselt rahvuskonservatiivset erakonda, vihjates, et nad peaksid paremini mõistma religioosseid väärtusi. Ta opponeerib põlevkivienergeetika pooldajatele, kes tema arvates ignoreerivad keskkonnakahjusid ja esitavad põlevkivi "tasuta" alternatiivina. Kriitika on peamiselt poliitikakeskne.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib otseselt kolleeg Urmas Reinsalu väiteid elanike toimetuleku kahanemise kohta, nimetades neid "baaspoliitilisteks sedastusteks" ja esitades vastuväiteid konkreetsete numbriliste andmetega. Kritiseerib ka ettevõtete kahe tulumaksusüsteemi paralleelset kehtimist kui "väga kummalise" olukorda.
2025-04-16
Maamaksuseaduse eelnõu (582 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja opponeerib selgelt Isamaa fraktsiooni algatatud eelnõule, kuid teeb seda peamiselt poliitiliste ja faktiliste argumentide kaudu, mitte isiklike rünnakutega. Ta rõhutab, et valitsus ei toeta eelnõu ja et selle tagasipööramine ei ole põhjendatud. Kriitika on pigem mõõdukas ja argumenteeritud kui terav või emotsionaalne.
2025-04-08
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei avalda otsest vastuseisu konkreetsetele isikutele või gruppidele, vaid keskendub süsteemsete probleemide käsitlemisele soolise ebavõrdsuse vallas.
2025-01-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (539 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja opponeerib selgelt EKRE algatatud eelnõule, tuginedes peamiselt majanduslikele ja poliitilistele argumentidele. Tema kriitika on faktiline ja protseduuriline, mitte isiklik, keskendudes eelnõu puudustele nagu alternatiivse rahastamise puudumine ja ebaefektiivsus sihtgruppide aitamisel.
2025-01-22
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (538 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib EKRE liikmete vähest osalemist rahanduskomisjoni istungitel, märkides, et nad "väga harva külastavad" neid. Ta väljendab ka üldist kriitikat koalitsioonide suhtes, kus "isikud tahavad olla usklikumad kui paavst ise" ja siis "kaovad ära erakonna otsuste tagant". Kriitika on pigem protseduuriline kui isiklik, keskendudes töökorraldusele.
2024-12-16
Ülevaade "Kriminaalpoliitika põhialuste aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekute vormilisi puudujääke, nimetades neid kodu- ja töökorra seaduse nõuetele mittevastavaks. Teeb iroonilise märkuse Urmas Reinsalu kohta, soovitades tal õppida Keskerakonnalt muudatusettepanekute koostamist. Üldiselt säilitab konstruktiivse tooni, keskendudes protseduurilistele küsimustele.
2024-12-11
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest opositsiooni või kriitikat ei avalda. Mainib neutraalselt kolleegi Anti Haugase arvutusi alkoholi odavnemise kohta. Näitab pigem koostööaldist suhtumist, tunnistades erinevaid seisukohti rahanduskomisjonis.
2024-12-04
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei avalda, vaid pigem tasakaalustab erinevaid seisukohti. Tunnistab terviseedendajate õigustatud murekohti, kuid seab neile vastu majanduslikud argumendid. Lähenemisviis on diplomaatiline, mitte konfrontatsiooniline.
2024-12-04
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekuid kui tehniliselt mittekorrektseid ja formaalselt nõuetele mittevastavaid. Opositsioon on peamiselt protseduuriline, mitte ideoloogiline - rõhutab, et ettepanekud ei vasta õiguslikele nõuetele. Säilitab konstruktiivse lähenemise, selgitades põhjalikult, miks teatud ettepanekuid ei saa vastu võtta.
2024-11-21
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib Isamaa fraktsiooni ettepanekuid, märkides et nende kolm muudatusettepanekut ei leidnud toetust. Väljendab kriitikat maksuküüru loomise suhtes, mida peab Isamaa eestvedamisel valesti tehtud otsuseks. Säilitab siiski konstruktiivse lähenemise, keskendudes poliitikameetmetele, mitte isiklikele rünnetele.
2024-11-13
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib EKRE ja Isamaa muudatusettepanekuid kui ebakorrektseid või ebareaalseid, eriti Isamaa "alternatiivset eelarvet" nimetades seda "poliitiliseks satiiriks". Kaitseb valitsuse poliitikat opositsiooni süüdistuste vastu, väites et kriitika on sageli põhjendamatu. Säilitab siiski konstruktiivse lähenemise, tunnustades hästi vormistatud ettepanekuid.
2024-11-13
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib otseselt Isamaa fraktsiooni ja eriti Helir-Valdor Seederit, süüdistades neid tehniliselt vigastes muudatusettepanekutes ja sõnade väänamisel. Leiab, et opositsioon ei järgi korrektseid menetlusreegleid ja esitab ebaprofessionaalseid ettepanekuid. Samas ootab opositsiooni tunnustust valitsuse kärpeotsuste suhtes.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib teravalt neid poliitikuid, kes varem toetasid tegevuspõhisele eelarvele üleminekut, kuid nüüd seda kritiseerivad. Ta väljendab imestust nende vastuolulise käitumise üle ja nimetab konkreetselt Aivar Sõerda kui pidevat metoodika kriitikut. Kriitika on põhimõtteline ja faktidel põhinev.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib otseselt varasemat valitsust (2018-2019), süüdistades neid reservide ebaõiges kasutamises. Vaidlustab opositsiooni väiteid, et maksutõusud lämmatavad majanduskasvu, esitades vastuargumente. Kritiseerib ka teise pensionisamba lammutamist kui "küünilikku viga".
2024-10-15
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Märgib, et Martin Helme ja Aivar Kokk hääletasid esimese lugemise lõpetamise vastu, kuid ei avalda nende suhtes otsest kriitikat. Suhtub opositsiooni seisukohta neutraalselt, keskendudes faktilisele informatsioonile.
2024-10-15
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest opositsiooniseisukohta ei avalda, kuid väljendab mõningast kriitikat eelarve järelevalve praeguse sageduse suhtes. Mainib vaidlusi ministritega ülekantavate vahendite põhjendatuse üle, kuid säilitab konstruktiivse lähenemise. Ei rünna isiklikult ega kasuta teravat retoorikat.
2024-09-25
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (432 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Selge vastuseisu väljendamine Isamaa fraktsiooni esitatud eelnõule, mida nimetatakse "väljamõeldud maksuküüruks". Kriitika on peamiselt poliitikavaldkondlik, mitte isiklik, keskendudes eelnõu sisulisele põhjendamatusele.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kritiseerib teravalt opositsioonifraktsioonide (EKRE, Keskerakond, Isamaa) muudatusettepanekuid, nimetades neid obstruktsiooniks ja tehniliselt kehvaks. Süüdistab opositsiooni 374 muudatusettepaneku esitamises, millest paljud on tema hinnangul tehniliselt vigased või mõttetud. Kaitseb komisjoni otsust muudatusettepanekuid siduda, viidates Riigikohtu seisukohtadele.
2024-07-15
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud mootorsõidukimaksu seaduse (364 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja kritiseerib mõõdukalt opositsiooni obstruktsioonilist taktikat, viidates 831 muudatusettepanekule, mida ta peab sisutühjadeks ("1 euro ja 0,01% kaupa"). Ta eristab selgelt sisulisi ettepanekuid obstruktsioonist, kuid säilitab diplomaatilise tooni. Kriitikat esitatakse protseduuriliselt, mitte isiklikult.
2024-06-19
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Kritiseerib otseselt Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekuid, nimetades neid "topeltpopulistlikeks" ja õiguslikus mõttes puudulikeks. Lükkab tagasi Reinsalu süüdistused, osutades et 2023. aasta eelarve anti üle eelkäija poolt ja leidis kõikide fraktsioonide toetuse. Säilitab professionaalse lähenemise, keskendudes pigem tehniliste puuduste kui isiklike rünnakute esitamisele.
2024-06-14
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Kritiseerib otseselt Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekuid, nimetades neid seaduslikele nõuetele mittevastavateks ja ebakonkreetseteks. Vaidleb vastu Urmas Reinsalu väidetele eelarve jääkide kohta, süüdistades teda numbrite segamises ja erinevate fondide (Töötukassa, Tervisekassa) jääkide ekslikult kaasamisest. Lükkab tagasi süüdistused, et koalitsioon tõstab makse.
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei väljendu otsene opositsioon konkreetsete isikute või gruppide suhtes. Pigem väljendab konstruktiivset kriitikat praeguse regulatiivse raamistiku suhtes, keskendudes süsteemi puudustele mitte isiklikele rünnetele.
2024-06-12
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtus ei ilmne otsest opositsiooni või kriitikat teiste suhtes. Pigem on tegemist toetava ja koostöövalmis lähenemisega.
2024-06-12
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib mõõdukalt opositsiooni seisukohti, väites et eelnõu liikus siiski opositsiooni soovitud suunas. Parandab konkreetselt Urmas Reinsalu ekslikke väiteid registreerimistasu kumuleerumise kohta. Üldiselt säilitab konstruktiivse tooni, keskendudes faktiliste vigade parandamisele.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest kriitikat, kuid toob objektiivselt välja opositsiooniliikme Aivar Koka seisukohti, kes pidas kokkuhoiumeetmeid ebapiisavateks. Mainib ka Aivar Sõerdi kriitikat ettevõtlustoetuste vähendamise kohta, kuid jääb ise neutraalseks vahendajaks ilma isiklike rünnakuteta.
2024-06-05
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib opositsioonierakondade (Isamaa, EKRE, Keskerakond) obstruktsioonilist taktikat, esitades 831 muudatusettepanekut ilma konstruktiivse koostööta. Süüdistab neid selles, et nad ei suutnud fraktsioonisiseselt kokku leppida ühtses seisukohas. Rõhutab, et opositsioon ei pakkunud sisulist alternatiivi, vaid püüdis eelnõu menetlust takistada.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (445 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Pole piisavalt andmeid.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (446 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib mõõdukalt neid, kes soovitavad laenukoormuse kasvatamist majanduskasvu eesmärgil, nimetades selliseid seisukohti põhjendamatuks. Kriitika on suunatud pigem poliitiliste valikute kui konkreetsete isikute vastu. Eriti kritiseerib ta indekseerimissüsteemi ülemäärast kasutamist, viidates Jürgen Ligi varasematele hoiatustele selles küsimuses.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-05-29
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest kriitikat konkreetsete isikute või gruppide suhtes. Kaitses menetlusprotsessi kiiruse osas, lükkab tagasi süüdistused "kilpkonnatempos" töötamises. Tunnistab, et mõned omavalitsused ei ole valitsust usaldanud õpetajate palkade ennetähtaegse tõstmise osas.
2024-05-14
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-05-13
Õiguskantsleri ettepanek rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse, krediidiasutuste seaduse, võlaõigusseaduse ja riigilõivuseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest kriitikat konkreetsete isikute või parteide suhtes. Pigem osutab süsteemsetele probleemidele pangandussektoris ja regulatsioonide vastuoludele. Kriitika on konstruktiivne ja suunatud probleemide lahendamisele, mitte süüdistamisele.
2024-05-08
Rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2022. ja 2023. aastal)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib kaudselt teisi fraktsioone või kõnelejaid, kes kasutavad isiklikke rünnakuid sisu asemel. Kriitika on pigem protseduuriline kui poliitiliselt motiveeritud, keskendudes debatikultuuri standarditele.
2024-05-07
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Lükkas tagasi kõik seitse opositsioonifraktsiooni (Isamaa ja EKRE) muudatusettepanekut, põhjendades seda ebapiisava katteallika ja valitsuse reservide piiratusega. Kriitika on põhimõtteline ja protseduuriline, mitte isiklik.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Moskva patriarhaat kui Venemaa sõjalist agressiooni toetav institutsioon. Kriitika on nii poliitilise kui ka usulis-moraalse iseloomuga, rõhutades vastuolu kristliku õpetuse ja sõjategevuse toetamise vahel. Kompromissi võimalust ei mainita.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest opositsiooniseisukohta ei avaldu - kõneleja keskendub faktide esitamisele ja menetluslike küsimuste selgitamisele ilma kriitiliste hinnanguteta.
2024-04-03
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest opositsiooniseisukohta ei avaldu. Kõneleja ei kritiseeri teisi poliitilisi jõude ega isikuid, vaid keskendub konstruktiivsele probleemide lahendamisele ja küsimuste esitamisele ministeeriumidele.
2024-04-03
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (337 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Mainib, et EKRE esitas 200 muudatusettepanekut, kuid võttis need hiljem tagasi, ning Isamaa viis ettepanekut lükati tagasi. Suhtumine on neutraalne ja faktiline, ilma teravate hinnanguteta opositsioonile, keskendudes pigem protseduurilistele aspektidele.
2024-04-03
Maksualase teabevahetuse seaduse, maksukorralduse seaduse ja tulumaksuseaduse täiendamise seaduse eelnõu (379 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljenda. Pigem rõhutab konsensuslikku lähenemist, märkides et muudatusettepanekuid ei esitatud ja huvigrupid ei teinud muutmisettepanekuid. Näitab koostööaldist suhtumist seadusandlusprotsessi.
2024-03-19
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele langetada vähiravimite käibemaksumäära" eelnõu (277 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Mainib neutraalselt Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna 50 alternatiivset muudatusettepanekut, mis hiljem tagasi võeti. Kriitika puudub, keskendudes vaid faktilisele kirjeldusele.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete ja ravimite käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (272 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest kriitikat Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna vastu, kuid lükkab nende ettepaneku tagasi faktiliste argumentidega. Kritiseerib kaudselt 50 alternatiivse muudatusettepaneku esitamist ja nende hilisemat tagasivõtmist kui ebaefektiivset tegevust.
2024-03-12
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (391 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest opositsiooniseisukohta ei avaldu, kuid kõneleja kritiseerib kaudselt praegust süsteemi, kus põhiseaduslikud institutsioonid peavad pidama eelarveläbirääkimisi nendega, keda nad kontrollivad. Mainib probleemina palkade mahajäämust ja autonoomia puudumist, kuid esitab seda konstruktiivse kriitikana, mitte rünnakuna.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest kriitikat konkreetsete vastaste või gruppide suhtes. Pigem väljendab muret riigi liigselt toetatud ja kinniste energiaturgude pärast, eelistades turupõhiseid lahendusi. Suhtumine on konstruktiivne, mitte konfrontatsiooniline.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vaidlustab ministri esitatud hariduskulutuste võrdluse metodoloogia, kritiseerides Euroopa Liidu toetuste ebaõiget arvestamist. Seab kahtluse alla lahenduse kohustusliku hariduse pikendamiseks, pakkudes alternatiivset lähenemist. Kriitika on pigem metoodiliselt põhjendatud kui isiklik.
2024-02-21
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (286 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest kriitikat isikute suhtes, vaid keskendub poliitiliste seisukohtade erinevustele. Viitab Jürgen Ligi vastuväidetele ja küsimustele, kuid esitab need neutraalselt kui osa arutelust, mitte kui isiklikku konflikti.
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib mõõdukalt obstruktsioonilist käitumist seadusloomes, viidates "obstruktsioonilistele eelnõudele" millel puudub väljatöötamiskavatsus. Väljendab vastuseisu üldistele maksusoodustustele, mis ei jõua tõeliselt abivajajateni. Kriitikat esitatakse pigem süsteemselt kui isiklikult.
2024-02-07
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (264 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest opositsiooniseisukohta ei avaldata. Kõneleja lihtsalt teatab komisjoni ja valitsuse ühisest seisukohtast eelnõu tagasilükkamise kohta, kuid ei esita isiklikke kriitikaargumente.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (230 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest vastasseisu, vaid edastab komisjoni kollektiivset otsust eelnõu tagasilükkamise kohta. Märgib valitsuse mittetoetavat seisukohta neutraalselt, ilma isikliku kriitikuta.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (217 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest vastuseisu, kuid märgib ära valitsuse mittetoetava seisukoha eelnõu suhtes. Toob neutraalselt välja, et komisjonis oli eelnõu tagasilükkamise ettepaneku poolt 6 liiget, mis viitab kriitilisele suhtumisele eelnõu praegusse vormistusse.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (182 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja väljendab selget vastuseisu tulumaksuseaduse muutmise eelnõule, põhjendades seda eelnõu identsusega eelmisega ja soovitades seda tagasi lükata.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (177 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest kriitikat isikute või parteide suhtes, vaid keskendub eelnõude sisulisele ja protseduurilisele kriitikale. Toob välja tehnilised puudused nagu kirjavead ja ebaselge jõustumise tähtaeg.
2024-02-06
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme tagasikutsumine ja uue liikme nimetamine" eelnõu (366 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmed puuduvad - kõnes ei kritiseeri kedagi ega võta vastandlikke seisukohti.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (248 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (219 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (197 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker väljendas selget vastuseisu tulumaksuseaduse muudatustele, nõudes eelnõu täielikku tagasilükkamist. Vastuseisu iseloom oli protseduuriline ja kategooriline, ilma kompromisside otsimiseta.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (186 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja väljendab institutsionaalset vastuseisu tulumaksuseaduse muutmise eelnõule, kuid ei esita isiklikke või teravaid rünnakuid. Vastuseis on formaalne ja protseduuriline.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (180 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, kuid ei avalda konkreetseid vastuväiteid ega kriitikat.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (179 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (154 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja seisab vastu tulumaksuseaduse muudatustele, kuid ei avalda konkreetseid vastuväiteid ega kriitikat. Opositsioon on protseduuri põhine, mitte sisuline.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (152 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja esitas selge vastuseisu tulumaksuseaduse muudatustele, kuid ei esitanud konkreetseid argumente ega kritiseerinud otseselt vastaspoolt.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (125 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (120 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja esindas rahanduskomisjoni seisukohta eelnõu vastu, kuid ei esitanud konkreetseid argumente ega kritiseerinud otseselt vastaspoolt.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (117 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmete puudulikkus.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (255 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (237 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (202 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (185 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker ei väljendanud otsest kriitikat konkreetsete isikute või gruppide suhtes, vaid esitas ainult rahanduskomisjoni ametliku seisukoha eelnõu tagasilükkamise kohta.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (170 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (129 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja väljendas vastuseisu konkreetsele seaduseelnõule, kuid ei esitanud detailseid argumente ega kritiseerinud otseselt vastaspoolt. Vastuseisu põhjendused jäid selgitamata.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (126 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (123 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (119 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja väljendab vastuseisu konkreetsele seaduseelnõule, kuid ei esita otseseid süüdistusi või kriitikat vastastele. Vastuseisu põhjendused või intensiivsus jäävad antud kõnes selgusetuks.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (111 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Seisab vastu Martin Helme, Aivar Koka, Siim Pohlaku ja Kersti Sarapuu poolt toetatud aktsiisimuudatustele. Opositsioon on selgelt poliitiliselt motiveeritud, mitte isiklik.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja väljendab kriitikat nende suhtes, kes külاstavad Lääneranna valda ja töötavad omavalitsuse vastu väikekoolide ühendamisel. Kriitika on pigem protseduuriline ja puudutab omavalitsuse autonoomia rikkumist.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (254 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (252 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker väljendab vastuseisu tulumaksuseaduse muutmise eelnõule, kuid ei esita otseseid kriitikasuundi ega nimetanud konkreetseid vastaseid. Vastuseisu põhjendused jäävad selgitamata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (211 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker väljendab vastuseisu tulumaksuseaduse muutmise eelnõule, kuid ei kritiseeri otseselt konkreetseid isikuid või gruppe. Vastuseisu põhjendused jäävad mainimata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (201 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (200 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (172 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnastaja opositsioon on suunatud konkreetse eelnõu vastu, mitte isiklike rünnakute kaudu. Kriitika on selgelt poliitika-põhine, keskendudes eelnõu majanduslikele tagajärgedele ja puudulikule analüüsile. Kompromissi võimalust ei mainita - seisukoht on kategooriline tagasilükkamine.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (134 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib eelnõu tutvustajat mitte isiklikul, vaid protseduurilisel tasandil, rõhutades vale informatsiooni edastamist. Opositsioon on konstruktiivne ja suunatud õige menetluse tagamisele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (131 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (113 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (109 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (107 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest vastasseisu, kuid märgib neutraalselt, et valitsus ei toeta antud ega järgmisi eelnõusid. Seisukoht on pigem informatiivne kui konfrontatsiooniline.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (249 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (247 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (242 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Väljendab selget vastuseisu tulumaksumäära alandamise eelnõule, kuid kriitika on puhtalt poliitilise sisu põhine, mitte isiklik või protseduuriline.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (235 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (234 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (233 SE) esimene lugemine.

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker seisab vastu EKRE algatatud tulumaksu vähendamise eelnõule, tuginedes rahanduskomisjoni kollektiivsele otsusele. Kriitika on pigem protseduuriline ja poliitiline kui isiklik, kasutades pehmelt iroonilist tooni.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (198 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker väljendab vastuseisu tulumaksuseaduse muutmise eelnõule, kuid ei esita otseseid kriitikaargumente ega nimeta konkreetseid vastaseid. Vastuseisu põhjendused jäävad mainimata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (195 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja väljendab vastuseisu tulumaksuseaduse muutmise eelnõule, kuid ei esita konkreetseid kriitilisi argumente ega nimetanud vastaseid - keskendub vaid komisjoni otsusele eelnõu tagasi lükata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (187 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (183 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmete vähesuse tõttu ei ole võimalik opositsioonilist suhtumist hinnata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (178 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (153 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (128 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker seisab vastu tulumaksuseaduse muudatustele, kuid ei avalda konkreetseid vastuväiteid ega kriitikat eelnõu sisu kohta. Vastuseisu põhjendused jäid mainimata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (122 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (118 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja väljendas selget vastuseisu tulumaksuseaduse muutmise eelnõule, toetades komisjoni seisukohta eelnõu tagasilükkamiseks. Vastuseisu põhjendused jäid siiski täpsustamata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (115 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker väljendab vastuseisu tulumaksuseaduse muudatustele, kuid ei esita konkreetseid kriitilisi argumente ega nimeta vastaseid. Vastuseisu põhjendused jäävad selgitamata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (114 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (103 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab rahanduskomisjoni otsust soovitada tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, kuid ei avalda konkreetseid vastuväiteid ega kriitikat.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (102 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Piisavalt andmeid ei ole.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (250 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (245 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (241 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (240 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (239 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib EKRE-t otseselt, süüdistades erakonda sisemistes vastuoludes maksumäärade küsimuses. Kriitika on poliitiline ja protseduuriline, mitte isiklik, keskendudes erakonna järjepidevuse puudumisele.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (238 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (236 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker väljendab selget vastuseisu käibemaksuseaduse muudatustele, tuginedes rahanduskomisjoni kollektiivsele otsusele. Kriitika on protseduuriline ja institutsiooniline.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (220 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei avalda otsest kriitikat isikute või parteide suhtes, kuid märgib neutraalselt, et eelnõu tutvustaja Martin Helmele küsimusi ei esitatud. Opositsioon on pigem protseduuriline kui isiklik.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (196 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (193 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (184 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Lükkab tagasi Martin Helme ja tema esindatud jõudude süüdistusi, eriti valetamise süüdistuse. Opositsioon ei saa valitsuselt toetust oma käibemaksuseaduse muudatuste ettepanekutele. Kriitika on pigem faktiline kui isiklik, keskendudes poliitiliste seisukohtade erinevustele.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (169 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja märgib, et Martin Helmele ei esitanud komisjonis küsimusi, kuid see on pigem neutraalne tähelepanek kui otsene kriitika või vastasseis.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (149 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (132 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab rahanduskomisjoni ettepanekut lükata käibemaksuseaduse muutmise eelnõu esimesel lugemisel tagasi, kuid ei avalda konkreetseid vastuväiteid ega kriitikat.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (108 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (87 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab otseselt opositsiooniesindaja Martin Helme algatatud eelnõu tagasilükkamist. Opositsiooniga ei otsita kompromissi, vaid järgitakse selget koalitsioonilist häälteenamust komisjonis.