Päevakorrapunktide kaupa: Annely Akkermann

Kokku päevakordi: 142

Täielikult profileeritud: 142

2025-10-13
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (733 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated on kaudsed ja kajastuvad eelarvepunktide neutraalses raporteerimises, puudutades riigi investeeringuid (Eleringi aktsiakapitali suurendamine) ja Siseministeeriumi eelarve ümbertõstmisi. Isiklikku seisukohta fiskaaldistsipliini osas ei väljendata.
2025-10-09
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (625 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Toetatakse mootorsõidukimaksu kogumist (suurusjärgus 100 miljonit eurot aastas) ja rõhutatakse, et mediaanmaks (116 eurot) ei ole konfiskeeriva iseloomuga. Majandusvaated toetavad maksutulu suunamist sotsiaaltoetustesse, nähes seda olulise osakaaluna (10% kogutavast maksust) puuetega inimeste toetamiseks.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Toetab riigi laenamist ja suuri kulutusi, tingimusel et need on suunatud investeeringutesse ja riigikaitsesse, mitte jooksvaid püsikulusid katma. Rõhutab fiskaalset vastutust, eristades selgelt investeerimislaenu ja jooksvate kulude katteks võetavat laenu.
2025-10-08
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Toetab tugevalt maksukoormuse langetamist (1,4 protsendipunkti) ja lineaarset tulumaksusüsteemi, et parandada keskmise palgasaaja ostujõudu ja kaotada "kohutavalt ebaõiglane" maksuküür (33% efektiivne maksumäär vahemikus 1200–2100 eurot). Rõhutab fiskaalset distsipliini, püsides Maastrichti kriteeriumides, ja peab inflatsiooni ebameeldivaks kvaasimaksuks. Eelarve eesmärk on tulu langetamine ja kulude (kaitse) tõstmine.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (677 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Toetab mootorsõidukimaksu kehtestamist, märkides, et mediaanmaks on madal (116 eurot aastas) ja seega maks ei ole üldistel alustel konfiskeeriv. Peab seadusandluse pidevat arendamist ja kohandamist (nt tulumaksuseaduse muudatused) täiesti igapäevaseks Riigikogu tööks.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (694 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Toetab sihipärast maksusoodustust lastega peredele mootorsõidukimaksu kulude leevendamiseks, tunnistades samas, et see vähendab maksulaekumist. Rõhutatakse vajadust tagada maksutulu administratiivse vähendamise arvestamine eelarvemuudatustega ja märgitakse ära vajadus IT-investeeringuteks. Samuti viidatakse riigieelarvest toetatavale ühistranspordile kui alternatiivsele abimeetmele.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab huvi finantsjärelevalve institutsionaalse struktuuri vastu, väljendades ettevaatlikkust finantssektori konsolideerimise suhtes. Toetab spetsialiseeritud järelevalveorganisatsiooni säilitamist.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Toetab põhiseaduslike institutsioonide eelarveautonoomia suurendamist ja maksusüsteemi õiglasemat korraldamist, eriti mootorsõidukimaksu osas. Lähenemisviis on pragmaatiline, keskendudes süsteemi tõhususe parandamisele ja õiguslike vastuolude kõrvaldamisele.
2025-06-19
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (647 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab mootorsõidukimaksu kehtestamist, mis näitab avatust uutele maksudele riigitulude suurendamiseks. Mainib 100 miljoni eurost planeeritud tulusummat, mis viitab fiskaalpoliitika toetamisele.
2025-06-18
Eesti Vabariigi ja Valgevene Vabariigi vahelise tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu lõpetamise seaduse eelnõu (666 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab tulumaksulepingu lõpetamist Valgevenega, mis viitab pragmaatilisele lähenemisele majandussuhetele. Konkreetseid majandusfilosoofilisi seisukohti ei avalda.
2025-06-18
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab tugevalt praegust maksusüsteemi, rõhutades selle konkurentsivõimet ja OECD tunnustust. Vastustab maksutõuse ja rõhutab maksumaksjate koormuse vältimist. Kaitseb progressiivse tulumaksu põhimõtet, selgitades kuidas kõrgema sissetulekuga inimesed maksavad proportsionaalselt rohkem makse.
2025-06-18
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab progressiivset maksupoliitikat, rõhutades madalama sissetulekuga inimeste kaitsmist. Pooldab maksukoorma vähendamist keskmise sissetulekuga töötajatele (1500-2000 eurot kuus). Võrdleb Eesti maksutaset positiivselt teiste Euroopa riikidega, väites et Eesti jääb suhteliselt madala maksutasemega riigiks.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab fiskaaldistsipliini, vastuseisudes püsikulude tekitamisele lisaeelarvega. Näitab mõistmist maksumaksjate koormuse suhtes, märkides et lisataotlusi on rohkem kui maksumaksjad soovivad makse maksta. Toetab automaksu maksmist tähtajaks, lubades hilisemat tagastamist kui leevendused seadustatakse.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab finantsjärelevalve tugevdamist ja digitaalse majanduse reguleerimist. Väljendab muret investeerimispettuste pärast, viidates Aafrika investeerimisskeemidele. Näitab toetust struktureeritud finantsjärelevalve mehhanismidele.
2025-06-09
Eesti Vabariigi ja Valgevene Vabariigi vahelise tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu lõpetamise seaduse eelnõu (666 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab maksualaste sanktsioonide rakendamist geopoliitiliste eesmärkide saavutamiseks. Näitab mõistmist rahvusvaheliste maksulepingute majanduslikust tähtsusest ja nende strateegilisest kasutamisest välispoliitika vahendina.
2025-05-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (596 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab praegust maksusüsteemi ja on skeptiline maksude langetamise suhtes, kui see ei too oodatud tulemusi. Ta väidab, et Eesti ettevõtete tulumaksusüsteem on helde ja toetab ettevõtete kapitaliseerimist. Majandusvaated on pragmaatilised, rõhutades turu mehhanisme ja konkurentsi rolli hindade kujundamisel.
2025-05-21
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (597 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab maksupoliitika muudatusi, mis suurendavad kodanike sissetulekuid, eriti pensionäride puhul. Väljendab muret eelarve miinuse pärast (200 miljonit eurot), kuid usub tarbimismaksude kompenseeriva mõju. Näitab pragmaatilist lähenemist majanduspoliitikale, kaaludes nii sotsiaalset mõju kui ka eelarve tasakaalu.
2025-05-21
Maksurahu kehtestamise seaduse eelnõu (607 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab konkurentsivõimelist maksusüsteemi ja rõhutab Eesti madala maksukoormusega eeliseid. Pooldab ettevõtete jooksvast maksustamisest loobumist majanduskasvu soodustamiseks. Tunnistab tarbimismaksude kõrget taset, kuid rõhutab üldise maksukoorma madalust võrreldes teiste Euroopa riikidega. Toetab maksuvaba tulu laiendamist ostujõu tõstmiseks.
2025-05-14
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada negatiivne lisaeelarve seaduse eelnõu valitsemiskulude vähendamiseks 2025. aastal" eelnõu (608 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab tugevalt valitsemiskulude vähendamist ja fiskaalset distsipliini. Rõhutab vajadust kulude kokkuhoiu ja kontrolli järele. Seisab eelarve läbipaistvuse ja selguse suurendamise eest, mis viitab vastutustundlikule majanduspoliitikale.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab, et põlevkivi pole "tasuta" ega "odav", arvestades keskkonnakulusid. Ta toetab taastuvenergia investeeringuid kui majanduslikult mõistlikumat alternatiivi. Majandusvaated on keskkonnakaitse kaudu prisma läbi vaadatuna.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab tugevalt konkurentsivõimelist maksukeskkonda, eriti ettevõtete kasumite maksustamist nende jaotamisel. Pooldab fiskaaldistsipliini Maastrichti kriteeriumide raamides, kuid aktsepteerib kaitsekulude erisust. Rõhutab majanduskasvu taastumist, ekspordi kasvu ja tugeva tööturu säilimist. Toetab pensionisambaid kui investeerimisvahendeid.
2025-04-16
Maamaksuseaduse eelnõu (582 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab turupõhist maksustamist, rõhutades et maamaks peaks põhinema maa turuväärtusel. Ta pooldab kohalike omavalitsuste suuremat otsustusõigust maksumäärade ja soodustuste osas ning näeb maamaksu kui olulist kohalike omavalitsuste tulubaasi. Seisukoht on pragmaatiline, toetades nii turumehhanisme kui ka kohalikku autonoomiat.
2025-04-08
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab börsiettevõtete juhtimise mitmekesistamist, mis viitab turumajanduse toetamisele koos sotsiaalsete reformidega. Rõhutab inimressursi optimaalset kasutamist majanduses.
2025-01-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (539 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt fiskaalset distsipliini ja eelarvetasakaalu, rõhutades maksukogumise vajadust sotsiaalsiirrete rahastamiseks. Ta eelistab otseseid toetusi maksusoodustustele ja toetab laia maksubaasi ühe kindla määraga. Tema seisukoht on, et tarbimismaksud on Eestis juba suhteliselt kõrged võrreldes varamaksudega.
2025-01-22
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (538 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt progressiivset maksupoliitikat, kus kallimate ja saastavate autode omanikud maksavad rohkem. Ta rõhutab maksutulude vajalikkust sotsiaalsete siirrete rahastamiseks, sealhulgas pensionide ja peretoetuste jaoks. Majandusvaated on suunatud eelarve tasakaalustamisele ja laenuvajaduse vähendamisele, toetades samal ajal keskkonnasäästlikku autoparki.
2024-12-16
Ülevaade "Kriminaalpoliitika põhialuste aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Pooldab pragmaatilist lähenemist - aktsepteerib maksutõuse riigikaitse vajaduste tõttu, kuid rõhutab, et riik paneb majandusse tagasi 2,5 korda rohkem kui kogub makse. Toetab konkurentsivõimelise maksusüsteemi säilitamist EL-i madalama kolmandiku piires. Väljendab skepsist pangamaksu suhtes, viidates selle võimalikule negatiivsele mõjule kodumaisele pangandusele.
2024-12-11
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetab maksutõuse riigieelarve tasakaalustamiseks ja defitsiidi vähendamiseks. Näitab pragmaatilist suhtumist, tunnistades, et madalamad maksud võivad mõnikord tähendada suuremat eelarvetulu. Rõhutab aktsiisipoliitika majanduslikku tõhusust ja konkurentsivõime säilitamist.
2024-12-04
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetab ettevaatlikku maksupoliitikat, mis arvestab konkurentsivõimega naaberriikidega. Rõhutab maksulaekumise säilitamise tähtsust ja hoiatab ülemäärase maksutõusu negatiivse mõju eest. Lähenemisviis on pragmaatiline ja turuorienteeritud, kuid tunnistab ka sotsiaalse vastutuse aspekte.
2024-12-04
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetab tugevalt fiskaalset distsipliini ja eelarve tasakaalu, rõhutades vajadust vähendada kasutamata vahendite ülekandmist. Peab oluliseks eelarve täpset planeerimist ja kontrolli kulutuste üle. Näitab pragmaatilist lähenemist - tunnistab, et paremad on jäägid kui defitsiidi kulutamine, kuid nõuab samas rangemat järelkontrolli vahendite kasutamise üle.
2024-11-21
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetab maksuvabastuste indekseerimist inflatsiooniga ja tööandjate võimalusi hüvitada töötajate tervishoiu- ja spordikulusid. Rõhutab eelarvedistsipliini vajadust ja maksuriskide vältimist. Näitab pragmaatilist lähenemist, tunnistades raskeid eelarvelisi valikuid kaitsekulude suurendamise kontekstis.
2024-11-13
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Pooldab pragmaatilist lähenemist, kus maksutõusud on õigustatud julgeoleku ja sotsiaalvajaduste rahastamiseks. Rõhutab, et riik paneb majandusse rohkem raha (2,4 miljardit) kui maksudega kogub (1 miljard). Toetab konkurentsivõime säilitamist läbi madala maksutaseme (35,8% SKP-st) ja tõhusa maksusüsteemi. Näeb inflatsiooni kui peamist majandusprobleemi.
2024-11-13
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetab tugevalt fiskaalset distsipliini ja eelarve kärpeid. Peab 69 miljoni euro suurust kulukärbet märkimisväärseks saavutuseks ja rõhutab, et need vahendid ei kanta järgmisesse aastasse üle. Lähtub rangelt seaduslikest piirangutest eelarve kogumahu muutmisel ja struktuurse puudujäägi vältimiseks.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab läbipaistvat ja strateegilist eelarve planeerimist, rõhutades vajadust arutleda tegevuste vajalikkuse ja mahtu üle. Ta pooldab sellist eelarve esitust, mis võimaldaks hinnata, kas mingit tegevust tuleks teha vähem, rohkem või üldse mitte teha.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetab fiskaaldistsipliini ja eelarvedefitsiidi järkjärgulist vähendamist, kuid aktsepteerib ajutist laenuvõttu riigikaitsekulude katteks. Rõhutab, et maksutõusudest hoolimata ergutab riik majandust läbi välistoetuste ja investeeringute. Toetab strateegiliste suurprojektide rahastamist ja teadus-arendustegevusse panustamist.
2024-10-15
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetab pragmaatilist maksupoliitikat, mis tasakaalustab riigi rahanduslikke vajadusi. Aktsepteerib maksukoormuse tõusu riigi jätkusuutlikkuse tagamiseks. Suhtub positiivselt ettevõtete tervisekulude maksusoodustuste laiendamisse ja kulude korrigeerimisse vastavalt inflatsioonile.
2024-10-15
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetab vastutustundlikku eelarve haldamist ja kulude kokkuhoidu, rõhutades laenukohustuste vähendamise tähtsust. Näitab pragmaatilist lähenemist investeerimisprojektide rahastamisele ja ülekantavate vahendite kasutamisele. Väljendab toetust eelarve positsiooni parandamisele kasutamata vahendite tagasivõtmise kaudu.
2024-09-25
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (432 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetavad kehtivat tulumaksusüsteemi ja väljendavad muret maksuküüru negatiivse mõju pärast tööturule ja majandusarengule. Rõhutatakse tööjõukulude surve vähendamise vajadust tööandjatele ning töötamise motivatsiooni säilitamist.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Toetab tugevalt maksutõusu, väites et Eesti maksukoormus (34-35% SKT-st) peab liikuma Põhjamaade taseme (üle 40%) suunas. Kaitseb varamaksude kehtestamist ja rõhutab riigi tulubaasi vajadust riigikaitse ja sotsiaalteenuste rahastamiseks. Väidab, et Eesti maksusüsteem on maailma konkurentsivõimelisim tänu ühtlasusele.
2024-07-15
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud mootorsõidukimaksu seaduse (364 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja toetab maksude kogumist riigi toimimiseks ja väliskulude katmiseks, rõhutades mootorsõidukimaksu mitmejalalist põhjendust. Ta toetab tegevuspõhist eelarvestamist ja näitab mõistmist majanduslike mõjude suhtes erinevatele sihtgruppidele. Tema lähenemine on pragmaatiline, tasakaalustades keskkonna- ja sotsiaalmajanduslikke kaalutlusi.
2024-06-19
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Toetab tugevalt fiskaaldistsipliini ja vastutustundlikku eelarvepoliitikat, rõhutades vajadust täita EL-i eelarvereegleid. Pooldab maksuküüru kaotamist kui tööjõumaksude alandamist ja konkurentsivõime tõstmist. Tunnistab, et Eesti muutub kõrge tööjõuhinnaga maaks ja vajab maksusüsteemi kohandamist. Näeb maksusüsteemi paindlikkust normaalsena, märkides et "maksud ei ole kivisse raiutud" ja peavad kohanema ühiskonna vajadustega.
2024-06-14
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Toetab fiskaaldistsipliini ja eelarvedefitsiidi vähendamist Euroopa Liidu nõuete täitmiseks. Kaitseb maksuküüru kaotamist kui maksualandust madalama ja keskmise sissetulekuga töötajatele, samal ajal õigustades kõrgepalgaliste maksukoorma tõusu. Selgitab, et rahanappus on majanduse käimapanev jõud ja eelarves tuleb teha valikuid prioriteetide vahel.
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab tugevamat finantsjärelevalvet ja tõhusamat regulatsiooni. Väljendab seisukohta, et trahvid peaksid olema piisavalt suured, et hoida ära korduvaid rikkumisi ja tagada, et pettused ei oleks majanduslikult tasuvad.
2024-06-12
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab kohalike omavalitsuste maksuautonoomia suurendamist, mis viitab detsentraliseeritud majanduspoliitika eelistamisele. Aktsepteerib maamaksu märkimisväärset tõusu (kuni 100%), mis näitab pragmaatilist suhtumist maksukoormusse.
2024-06-12
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab tasakaalustatud fiskaalseid meetmeid, kombineerides maksutõuse ja kulude kärpimist. Soosib keskmise palgaga töötajate maksukoorma vähendamist maksuküüru kaotamise kaudu. Näitab mõistmist ettevõtlussektori muredele, tunnistades automüüjate õigustatud muret registreerimistasu mõju pärast müügile.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab fiskaaldistsipliini ja eelarve tasakaalu saavutamist vastavalt nii EL-i kui Eesti nõuetele. Suhtub kriitiliselt eelarve defitsiiti, tunnistades selle inflatsioonilist mõju. Aktsepteerib vajadust kokkuhoiumeetmete järele, et täita Maastrichti kriteeriumeid ja hoida eelarve defitsiit alla 3% SKP-st.
2024-06-05
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab maksukoormuse ümberjaotamist varakamate suunas läbi varamaksude (automaks, maamaks) ja maksuküüru kaotamist. Rõhutab, et maksukoormus peab jääma alla 34% SKP-st ning toetused peavad olema personaalsed ja suunatud neile, kes tegelikult abi vajavad. Kaitseb riigi õigust koguda makse riigi toimimiseks ja kaitsekulude katmiseks.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (445 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab Eesti Panga institutsionaalset stabiilsust ja nõukogu liikmete vahetuse sujuvat korraldamist, mis viitab finantssüsteemi stabiilsuse väärtustamisele. Rõhutab seaduslike nõuete täitmise olulisust finantsjuhtimises.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (446 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab Eesti Panga institutsionaalset stabiilsust, rõhutades vajadust täita nõukogu koosseis vastavalt seaduslikele nõuetele. Näitab austust keskpanga sõltumatuse ja professionaalsuse vastu läbi korrektse menetluskorra järgimise.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt konservatiivset fiskaalpolitikat, rõhutades madalate maksude ja võlakoormuse eeliseid konkurentsivõime tagamisel. Ta peab Eesti maksusüsteemi maailma parimaks ja rõhutab innovatsiooni ning teadus-arendustegevuse tähtsust majanduskasvu saavutamisel. Seisukoht on selgelt suunatud fiskaalse distsipliini säilitamisele ja struktuursetele reformidele.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-05-29
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab avaliku sektori töötajate palkade tõstmist, eraldades selleks 9,27 miljonit eurot. Pooldab riigi laenukoormuse vähendamist, tagastades kasutamata vahendeid. Näitab toetust põllumajandusettevõtjate kapitali kättesaadavuse parandamisele läbi kapitalirendilepingute, rõhutades ettevõtluse toetamise vajadust kriisiolukorras.
2024-05-14
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-05-13
Õiguskantsleri ettepanek rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse, krediidiasutuste seaduse, võlaõigusseaduse ja riigilõivuseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab mõistmist pangandussektori äriloogikast, tunnistades et enamik kliente ei ole pangale kasumlikud. Pooldab tasakaalustatud lähenemist, kus arvestatakse nii rahapesu tõkestamise vajadust kui ka inimeste õigust pangateenustele. Toetab reguleeritud ligipääsu finantsteenustele.
2024-05-08
Rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2022. ja 2023. aastal)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-05-07
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab avaliku sektori töötajate (õpetajate) palgafondi suurendamist, kuid on ettevaatlik reservide kasutamise suhtes pikaajaliste kulude katmiseks. Näitab konservatiivset lähenemist eelarve tasakaalule, rõhutades katteallikate piisavust ja jätkusuutlikkust.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Piiratud andmete põhjal ei ole võimalik majandusvaadete kohta järeldusi teha.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab kaudselt magusa joogi maksu kehtestamist, mis viitab maksupõhise regulatsiooni pooldamisele tervisekahjulike toodete puhul. Aktsepteerib 5 miljoni euro suurust bürokraatiakulusid nelja aasta peale.
2024-04-03
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab range eelarvedistsipliini ja kulude kokkuhoidu. Ta kiidab heaks ministeeriumide püüdlusi leida kokkuhoiukohti ja toetab tehnoloogilisi lahendusi (AI) inimtööjõu kulude vähendamiseks. Majandusvaade on konservatiivne ja tõhususele suunatud.
2024-04-03
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (337 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab maksusoodustusi humanitaarabiks ja perekondadele, näidates sotsiaalselt vastutustundlikku majanduspoliitikat. Rõhutab topeltmaksustamise vältimise tähtsust investeerimisriskiga elukindlustuse puhul, mis viitab ettevõtlussõbralikule lähenemisele ja õiglase maksustamise põhimõtetele.
2024-04-03
Maksualase teabevahetuse seaduse, maksukorralduse seaduse ja tulumaksuseaduse täiendamise seaduse eelnõu (379 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab maksustamise läbipaistvust ja rahvusvahelist koostööd maksudest kõrvalehoidmise vastu võitlemisel. Pooldab pragmaatilist lähenemist - toetab 15% miinimummaksu põhimõtet, kuid soovib vältida enneaegseid kulutusi enne OECD reeglite valmimist. Näitab tasakaalustatud suhtumist ärihuvidesse.
2024-03-19
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele langetada vähiravimite käibemaksumäära" eelnõu (277 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab vähiravimite käibemaksu langetamist, mis viitab sotsiaalselt orienteeritud majanduspoliitikale tervishoiu valdkonnas. Seisukoht näitab valmisolekut kasutada maksusüsteemi sotsiaalse õigluse edendamiseks.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete ja ravimite käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (272 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab stabiilset maksupoliitikat ja riigi tulude tagamist avalike teenuste rahastamiseks. Rõhutab, et maksud on vajalikud teede, politsei, kohtute, hariduse ja tervishoiu rahastamiseks. Skeptiline käibemaksu langetamise mõju suhtes tarbijahindadele.
2024-03-12
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (391 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab vastutustundlikku eelarvepoliitikat, rõhutades vajadust jääda riigi võimaluste piiridesse ja säilitada eelarve tasakaal. Mainib vajadust arvestada suvist majandusprognoosi ja avaliku sektori palgauuringut. Näitab mõistmist tegevuspõhise eelarve paindlikkusest ja selle mõjust palkade kujunemisele erinevates sektorites.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab turuvabadusel põhinevat majandusmudelit energiasektoris, uskudes, et vabad turud toovad madalamad hinnad. Rõhutab energiamahuka majanduse tähtsust riigi jõukuse seisukohalt. Näitab huvi selle vastu, kuidas energiatootmisest saadav tasu jõuaks tarbijateni.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Rõhutab maksumaksjate võrdset kohtlemist ja nõuab täpset arvestust avalike kulutuste võrdlemisel. Toetab läbipaistvat ja õiglast haridusfinantseerimise hindamist, kritiseerides moonutatud statistilisi võrdlusi.
2024-02-21
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (286 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab fiskaaldistsipliini, rõhutades koalitsioonileppes sätestatud eesmärki jõuda eelarve tasakaalu poole. Eelistab otsetoetusi üldiste maksusoodustuste asemel, argumenteerides, et käibemaksu alandus ei ole efektiivne viis abivajajate toetamiseks.
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Järgib selgelt liberaalset majandusfilosoofiat, toetades madalaid makse ja minimaalset riigi sekkumist. Usub, et inimesed teavad ise kõige paremini, kuidas oma raha kasutada. Toetab maksude kogumist riigi ülesannete täitmiseks, kuid rõhutab vajadust vältida ebavajalikke soodustusi jõukatele gruppidele.
2024-02-07
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (264 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kuigi tegemist on käibemaksuseaduse muutmisega, ei avalda kõneleja oma majandusvaateid ega põhjenda eelnõu tagasilükkamist sisuliselt.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (230 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kaudne seisukoht tulumaksu küsimuses, toetades eelnõu tagasilükkamist. Viitab Leedu maksuettepaneku sarnasusele, kuid ei avalda selget isiklikku majanduspoliitilist seisukohta.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (217 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Käsitleb tulumaksu küsimusi peamiselt menetlusliku nurga alt, mainides mittetulundusühingutele annetamise maksuvabastuse teemat. Ei avalda selget seisukohta maksupoliitika suuna osas, keskendudes pigem õigusliku selguse vajadusele.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (182 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja suhtub kriitiliselt tulumaksuseaduse muutmise ettepanekusse, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad selgusetuks lühikese kõne tõttu.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (177 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab konservatiivset eelarvepoliitikat, rõhutades maksutulude säilitamise tähtsust ja vastuseisu maksumäärade alandamisele praeguses majandusolukorras. Peab oluliseks eelarveliste eesmärkide täitmist.
2024-02-06
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme tagasikutsumine ja uue liikme nimetamine" eelnõu (366 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmed puuduvad - kuigi tegemist on Eesti Panga Nõukogu liikmete vahetusega, ei avalda kõneleja majanduspoliitilisi seisukohti.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (248 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetas tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab reserveeritud suhtumisele antud maksumuudatustesse. Konkreetsed majandusvaated jäid siiski selgusetuks.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (219 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker näitas kriitilist suhtumist isikliku sõiduauto hüvitise piirmäärade regulatsiooni, mis viitab ettevaatlikule lähenemisele maksupoliitika muudatustele.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (197 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker näitas selget vastuseisu tulumaksuseaduse kavandatud muudatustele, mis viitab kriitilisele suhtumisele antud maksupoliitika muudatustesse.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (186 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab konservatiivsemale lähenemisele maksusüsteemi muudatuste suhtes, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad ebaselgeks.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (180 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad selgusetuks.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (179 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetas tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, kuid konkreetsed majandusvaated või põhjendused jäid selgusetuks.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (154 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tulumaksuseaduse muudatuste tagasilükkamist, mis viitab konservatiivsemale lähenemisele maksupoliitika muudatuste suhtes.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (152 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetas tulumaksuseaduse muudatuste tagasilükkamist, kuid konkreetsed majandusvaated või põhjendused jäid esitamata.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (125 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetas tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab konservatiivsemale lähenemisele maksupoliitika muudatustele. Täpne majanduslik seisukoht jääb ebaselgeks.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (120 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetas tulumaksuseaduse muudatuste tagasilükkamist, mis viitab kriitilisele suhtumisele antud maksupoliitika muudatustesse, kuid konkreetsed majandusvaated jäid selgusetuks.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (117 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab konservatiivsemat lähenemist isikliku sõiduauto hüvitise määrade tõstmisele, järgides valitsuse seisukohta nende muudatuste mittevajalikkuse osas. Lähtub fiskaaldistsipliini põhimõtetest.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (255 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kaudne vastuseismine aktsiisimaksude muutmisele, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad ebaselgeks lühikese sõnavõtu tõttu.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (237 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetas aktsiisimaksude muudatuste tagasilükkamist, mis võib viidata konservatiivsemale lähenemisele maksusüsteemi muudatustele. Täpsemate majandusvaadete kohta andmed puuduvad.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (202 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetas rahanduskomisjoni otsust lükata tagasi aktsiisimaksude muudatused, mis võib viidata konservatiivsemale lähenemisele maksusüsteemi muutmistele.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (185 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetas aktsiisimaksude muudatuste tagasilükkamist, mis viitab ettevaatlikule suhtumisele maksusüsteemi muudatustesse, kuid täpsemad majandusvaated jäävad ebaselgeks.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (170 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetas aktsiisimaksude muudatuste tagasilükkamist, mis võib viidata konservatiivsemale lähenemisele maksupoliitika muudatuste suhtes. Konkreetsed majandusvaated jäid sõnavõtus avamata.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (129 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kuigi tegemist oli aktsiisimaksude seaduseelnõuga, ei avaldanud sõnavõtja oma majanduslikke seisukohti ega põhjendanud vastuseisu majanduslikest aspektidest lähtuvalt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (126 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kaudselt võib järeldada kriitilisust aktsiisimaksude muudatuste suhtes, kuna toetas eelnõu tagasilükkamist, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad ebaselgeks.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (123 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kaudselt võib järeldada vastuseisu aktsiisimaksude muutmisele, kuid konkreetsed majanduslikud põhjendused või seisukohad jäid väljendamata.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (119 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetab aktsiisimaksude seaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis võib viidata konservatiivsemale lähenemisele maksusüsteemi muudatuste suhtes, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad ebaselgeks.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (111 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab kehtivat aktsiisipoliitikat, vastustades alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi muudatusi. Järgib Vabariigi Valitsuse konservatiivset maksupoliitikat.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (254 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker seisab tulumaksuseaduse muudatuste vastu, kuid konkreetsed majandusvaated või põhjendused jäävad selgusetuks antud kõne põhjal.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (252 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab konservatiivsemale lähenemisele maksusüsteemi muudatuste suhtes, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad ebaselgeks.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (211 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab konservatiivsemale lähenemisele maksupoliitika muudatuste suhtes.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (201 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetas tulumaksuseaduse muudatuste eelnõu tagasilükkamist, mis viitab konservatiivsele lähenemisele maksusüsteemi muudatustele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (200 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, kuid konkreetsed majandusvaated või põhjendused jäävad selgusetuks.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (172 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab konservatiivset lähenemist riigieelarve tasakaalule ja on vastu drastilistele maksuvähendamistele ilma selge rahastamisplaanita. Ta näitab head arusaamist Eesti ettevõtete tulumaksusüsteemi eripärast ja selle mõjust majandusele. Seisukoht on fiskaalse vastutuse poolt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (134 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab komisjoni seisukohta, mis lükkas tagasi ettepaneku säilitada füüsilise isiku tulumaks 20% juures ja vähendada juriidilise isiku tulumaksu 12%-le. See viitab kriitilisele suhtumisele antud maksumuudatustesse.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (131 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab kriitilisele suhtumisele kavandatud maksumuudatustesse.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (113 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker näitas kriitilisust tulumaksuseaduse kavandatud muudatuste suhtes, soovitades eelnõu tagasilükkamist. Konkreetsed majandusvaated jäid siiski täpsustamata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (109 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab kriitilisele suhtumisele kavandatud maksumuudatustesse.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (107 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab ettevõtete maksukoorma vähendamist läbi juriidilise isiku tulumaksu määra langetamise jaotatud kasumilt. Seisukoht viitab ettevõtlussõbralikule majanduspoliitikale.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (249 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetas tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab kriitilisele suhtumisele kavandatud maksumuudatustesse, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad ebaselgeks.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (247 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab kriitilisele suhtumisele kavandatud maksumuudatustesse, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad ebaselgeks.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (242 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab praeguse tulumaksumäära säilitamist, vastustades selle alandamist 1,4%-le, mis viitab konservatiivsemale fiskaalpositsioonile maksutulu säilitamise osas.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (235 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetas komisjoni otsust lükata tagasi tulumaksuseaduse muutmise eelnõu, kuid konkreetseid majanduslikke seisukohti ei väljendatud.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (234 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetas tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab kriitilisele suhtumisele kavandatud maksumuudatustesse. Konkreetne majanduslik põhjendus jäi esitamata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (233 SE) esimene lugemine.

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab tulumaksu määra säilitamist praegusel tasemel, vastustades selle vähendamist 1,1%-le. See viitab fiskaalselt konservatiivsemale seisukohale, mis eelistab riigi tulubaasi säilitamist.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (198 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab konservatiivsemale lähenemisele maksureformidele, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad selgusetuks.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (195 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja näitab vastuseisu tulumaksuseaduse muudatustele, kuid ei avalda konkreetseid majanduslikke seisukohti ega põhjendusi antud maksureformi suhtes.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (187 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetas tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab konservatiivsemale lähenemisele maksusüsteemi muudatuste suhtes.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (183 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab kehtivat tulumaksumäära säilitamist, vastustades maksude vähendamist. See viitab fiskaalselt konservatiivsele seisukohale, mis eelistab riigi tulubaasi stabiilsust.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (178 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetas tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab konservatiivsemale seisukohale maksureformide suhtes või rahulolematusele konkreetse eelnõu sisuga.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (153 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Rahanduskomisjon soovitas tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasi lükata, mis näitab kriitilist suhtumist pakutud maksumuudatustesse.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (128 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab tulumaksuseaduse muudatuste tagasilükkamist, kuid konkreetsed majandusvaated või põhjendused jäid avalikustamata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (122 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tulumaksuseaduse muudatuste tagasilükkamist, kuid konkreetsed majanduslikud seisukohad või põhjendused jäävad selgusetuks.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (118 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja keskendus kehtiva maksusüsteemi selgitamisele, rõhutades tööandja rolli maksu kinnipidamisel ja riigieelarvesse kandmisel. Ettevõtluse tulumaksu eraldamine füüsilise isiku tulumaksust näitab süsteemset lähenemist maksupoliitikale.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (115 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab tulumaksuseaduse muudatuste tagasilükkamist, kuid konkreetsed majanduslikud seisukohad või põhjendused jäävad selgitamata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (114 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetas tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, kuid konkreetsed majanduslikud põhjendused jäid esitamata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (103 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tulumaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, kuid ei avalda konkreetseid seisukohti maksupoliitika suhtes.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (102 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja esindab valitsuse seisukohta tulumaksuseaduse muutmise vastu, kuid konkreetseid majanduslikke argumente või põhjendusi ei esitata. Seisukoht on selgelt vastanduv, kuid põhjendused jäävad avamata.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (250 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetas käibemaksumäära tõstmist 18,6%-ni maksustatavast väärtusest, mis näitab pragmaatilist suhtumist maksureformidesse. Seisukoht oli esitatud neutraalselt ilma ideoloogiliste põhjendusteta.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (245 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja toetas käibemaksuseaduse muudatuste tagasilükkamist, mis viitab ettevaatlikule suhtumisele maksupoliitika muudatustesse antud vormis.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (241 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab käibemaksuseaduse muudatuste tagasilükkamist, mis viitab kriitilisele suhtumisele antud maksupoliitika muudatustesse.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (240 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Käibemaksuseaduse muudatuste tagasilükkamine viitab kriitilisele suhtumisele antud maksupoliitika muudatustesse, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad ebaselgeks.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (239 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab käibemaksuseaduse eelnõu tagasilükkamist, kuid ei avalda oma isiklikku seisukohta maksumäärade või laiema majanduspoliitika suhtes. Rõhutab vajadust järjepideva ja selge maksupoliitika järele.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (238 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetas käibemaksuseaduse eelnõu tagasilükkamist, mis viitab kriitilisele suhtumisele pakutud maksumuudatustesse, kuid konkreetsed majandusvaated jäid selgusetuks.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (236 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker toetab käibemaksuseaduse muudatuste tagasilükkamist, mis viitab ettevaatlikule suhtumisele maksupoliitika muudatustesse.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (220 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kuigi tegemist on käibemaksuseaduse aruteluga, ei avalda kõneleja konkreetseid majanduslikke seisukohti ega põhjenda eelnõu tagasilükkamise majanduslikke aspekte.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (196 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab käibemaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, kuid konkreetsed majandusvaated jäävad selgusetuks lühikese sõnavõtu tõttu.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (193 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab käibemaksuseaduse praeguse eelnõu tagasilükkamist, mis viitab ettevaatlikule suhtumisele käibemaksualastesse muudatustesse.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (184 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Toetab mõõdukat maksukoormust, mis jääks 33-34% piiridesse SKP-st, lisaks riigikaitsemaksuga. Rõhutab, et maksud peavad kohanema majandusmudelite ja elu arenguga ajas. Näitab pragmaatilist lähenemist maksupoliitikale, kus muutused on normaalsed ja vajalikud.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (169 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab valitsuse majanduspoliitikat käibemaksu küsimustes, väljendades vastuseisu käibemaksuseaduse muudatustele. Seisukoht on konservatiivne olemasoleva regulatsiooni säilitamise suhtes.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (149 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Suhtub käibemaksu küsimustesse tehnilisest vaatenurgast, keskendudes EL-i direktiivide nõuetele ja maksumäärade vahemikele. Näitab mõistmist maksusüsteemi keerukusest ja liikmesriikide võimalustest teha erisusi.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (132 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab käibemaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, kuid ei avalda konkreetseid seisukohti maksupoliitika või majandusküsimuste kohta.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (108 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja väljendab vastuseisu käibemaksuseaduse muudatustele, mis viitab konservatiivsemale lähenemisele maksusüsteemi muutmiste suhtes. Eelistab kehtiva maksukorra säilitamist.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (87 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab käibemaksuseaduse muutmise eelnõu tagasilükkamist, mis viitab valitsuse praeguse maksusüsteemi toetamisele Martin Helme ettepaneku vastu.