Päevakorrapunktide kaupa: Annely Akkermann

Kokku päevakordi: 142

Täielikult profileeritud: 142

2025-10-13
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (733 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ekspertiis on selgelt protseduuriline ja eelarvemenetlusega seotud, tuues esile konkreetseid numbreid ja küsimusi, nagu 45 miljonit eurot Eleringile ja 1,8 miljoni euro ümbertõstmine Siseministeeriumis. Kõneleja tunneb hästi Riigikogu kodu- ja töökorra seadust, viidates muudatusettepanekute tähtajale.
2025-10-09
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (625 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles asjatundlikkust seadusloome protseduurides, olles juhtivkomisjoni esindaja, ning on hästi kursis mootorsõidukimaksu seaduse detailidega. Ta kasutab konkreetseid andmeid (9,1 miljonit eurot toetusteks, mediaanmaks 116 eurot) ning viitab õiguslikele ja tehnilistele takistustele, nagu Transpordiameti ja puuetega inimeste registrite ühendamise võimatus.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab asjatundlikkust riigieelarve ja kaitsekulude finantsdetailides, kasutades konkreetseid numbreid laenu (1,6 miljardit), investeeringute (1,3 miljardit) ja kaitsekulude (1,2 miljardit) kohta. Ta rõhutab oskust eristada investeeringuid ja jooksvaid püsikulusid ning viitab NATO-s kokkulepitud 2% normile. Ta eeldab, et oponendid peaksid olema lugenud eelarve esilehekülge.
2025-10-08
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõrge asjatundlikkus riigieelarve menetlusprotsesside ja tehnilise ülesehituse osas, selgitades detailselt rahanduskomisjoni tööd, eelarve infosüsteemi arendusi ja tegevuspõhise eelarve loogikat. Kasutab spetsiifilisi termineid nagu "administratiivsed üksused," "programmid," "Maastrichti kriteeriumid" ja "riigi raamatupidamise kontoplaan," rõhutades poliitika eesmärkide tähtsust raamatupidamisliku detaili ees. Oskab matemaatiliselt põhjendada tulumaksuküüru kaotamise mõju erinevatele palgatasemetele.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (677 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust seadusloome protsessis, eriti Rahanduskomisjoni töös ja mootorsõidukimaksu seaduse tehnilistes detailides. Ta kasutab spetsiifilisi termineid (maksustamisperioodi lühendamine, tagasiulatuv kehtivus) ja viitab täpsetele kuupäevadele ning protseduurilistele etappidele. Samuti on ta kursis seaduseelnõu varasema mõjuga, tuues näiteks 14 miljoni euro suunamise puuetega inimeste toetusteks.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (694 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust maksuseaduste ja haldusprotseduuride osas, viidates täpsetele numbritele, nagu IT-investeeringud 680 000 eurot ja 151 000 puudutatud lapsevanemat. Ta selgitab autoriteetselt seaduse definitsioone (lapse vanus kuni 18) ja Maksuameti ettemaksukonto toimimise tehnilisi detaile. Samuti on ta kursis Rahanduskomisjoni töö ja menetlusökonoomika kaalutlustega seaduseelnõude ühendamisel.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust finantsjärelevalve valdkonnas, viidates Finantsinspektsiooni üle 20-aastasele arengule ja organisatsiooni ülesehitamisele. Kasutab filosoofilist lähenemist, küsides väljakutsete, õnnestumiste ja probleemide kohta pikaajalises perspektiivis.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust rahandus- ja õigusküsimustes, eriti Eesti Panga nõukogu liikmete nimetamise protseduurides, riigieelarve seaduses ja maksunduses. Kasutab täpseid õiguslikke termineid ning viitab konkreetsetele seadustele, näidates head valdkonna tundmist ja pikaajalise kogemuse olemasolu.
2025-06-19
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (647 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab piiratud teadmisi mootorsõidukimaksu valdkonnas - tunnistab mitmel korral, et ei oska küsimustele vastata või ei ole teemat põhjalikult uurinud. Ainus konkreetne number, mida mainib, on planeeritud 100 miljoni eurone mootorsõidukimaks, kuid ka siin tunnistab ebakindlust registreerimistasu osas.
2025-06-18
Eesti Vabariigi ja Valgevene Vabariigi vahelise tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu lõpetamise seaduse eelnõu (666 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib head valdkonna tundmist, kasutades täpseid juriidilisi termineid nagu "tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise leping". Esitab konkreetseid kuupäevi ja protseduurilisi detaile, mis viitab põhjalikule teadmisele seadusandliku protsessi kohta.
2025-06-18
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavaid teadmisi riigieelarve menetluses, selgitades detailselt lisaeelarve struktuuri, summade jaotust ja käibemaksu arvestamist. Valdab hästi maksusüsteemi nüansse, selgitades efektiivsete maksumäärade erinevusi sissetulekute lõikes. Näitab ekspertteadmisi rahanduskomisjoni töös ja eelarveprotseduurides.
2025-06-18
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Näitab head valdkonda maksupoliitika ja majandusstatistika osas, kasutades konkreetseid numbreid nagu maksukoorma langus 36,8%-lt 35,6%-le, 500 miljoni euro suurune kokkuhoid ja mediaanpalga vahemik 1500-2000 eurot. Viitab täpselt EL-i keskmisele maksumäärale (39% SKP-st) ja Põhjamaade näitajatele (43% SKP-st). Demonstreerib head arusaamist tulumaksuvaba miinimumi muutustest.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavaid teadmisi eelarveprotsessist, selgitades detailselt muudatusettepanekute menetlust ja hääletustulemusi. Valdab hästi maksupoliitika nüansse, sealhulgas hasartmängumaksu mehhanisme ja automaksu tagastamise protseduure. Näitab ekspertteadmisi SKAIS-i infosüsteemi probleemidest ja eelarve erinevate kihtide struktuurist.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavaid teadmisi finantstehnoloogia ja õigussüsteemi valdkonnas. Kasutab spetsiifilisi termineid nagu "fintech-äri", "finantsombudsman" ja viitab konkreetsetele juhtumitele. Demonstreerib arusaamist digitaalse äri ja traditsiooniliste investeerimisühingute vahelistest seostest.
2025-06-09
Eesti Vabariigi ja Valgevene Vabariigi vahelise tulumaksuga topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise tõkestamise lepingu lõpetamise seaduse eelnõu (666 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Näitab head valdkonda tundmist rahvusvaheliste maksulepingute ja nende lõpetamise protseduuride osas. Viitab täpselt Viini konventsioonile kui õiguslikule alusele lepingu peatamiseks ning demonstreerib teadmisi teiste riikide sarnastest sammudest. Kasutab tehnilisi termineid ja näitab üles menetluslikku kompetentsust.
2025-05-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (596 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust maksupoliitika, ettevõtluse ja majanduse valdkonnas. Ta kasutab konkreetseid numbreid (260 miljonit eurot, 654 eurot maksuvaba, 20% tulumaks), viitab Läti võrdlusandmetele ja analüüsib ettevõtete tulumaksusüsteemi detaile. Oma 1991. aastast ettevõtjakogemust mainides näitab ta praktilist turu- ja finantsjuhtimise tundmist.
2025-05-21
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (597 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavaid teadmisi maksupoliitika ja eelarve valdkonnas, kasutades konkreetseid numbreid nagu 200 miljonit eurot eelarve mõju ja 24% käibemaksu laekumise määr. Demonstreerib detailset arusaamist tulumaksuseaduse muudatustest ja nende mõjust erinevatele sihtgruppidele, eriti pensionäridele. Viitab ekspertide arvamusele ja rahanduskomisjoni aruteludele.
2025-05-21
Maksurahu kehtestamise seaduse eelnõu (607 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavat asjatundlust maksusüsteemide ja eelarvepoliitika valdkonnas. Kasutab konkreetseid numbreid (774 eurot pensionäride maksuvaba tulu, 1,6 miljardit eurot kaitsekuludeks) ja viitab rahvusvahelistele organisatsioonidele nagu OECD, IMF ja Euroopa Liit. Demonstreerib teadmisi Eesti maksusüsteemi rahvusvahelisest konkurentsivõimest ja võrdlustest teiste riikidega.
2025-05-14
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada negatiivne lisaeelarve seaduse eelnõu valitsemiskulude vähendamiseks 2025. aastal" eelnõu (608 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavaid teadmisi eelarveprotsessidest ja rahanduskomisjoni töökorraldusest. Kasutab täpseid menetluslikke termineid ja viitab konkreetsetele komisjoni otsustele. Demonstreerib head arusaamist eelarve läbipaistvuse küsimustest ja baaseelarve seadusandlusest.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja tunnistab ausalt, et keskkond ja põlevkivienergeetika pole tema töömaa, kuid demonstreerib põhjalikke teadmisi põlevkivi kaevandamise keskkonnamõjude kohta. Ta kasutab detailseid tehnilisi termineid ja andmeid: aheraine, püriidi oksüdeerumine, polüaromaatsed süsivesinikud, raskmetallid. Teadmised pärinevad ilmselt uurimistööst, mitte praktilisest kogemusest.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavaid teadmisi riigirahanduses, kasutades täpseid statistilisi andmeid (mediaanpalga tõus 7,7%, keskmise palga tõus 8,1%, vanaduspensioni tõus 5,7%). Valdab hästi maksupoliitika teemasid, viidates OECD 44 riigi võrdlusele ja Maastrichti kriteeriumidele. Näitab ekspertiisi riigieelarve positsiooni, reitingute mõju ja intressikulude seostes.
2025-04-16
Maamaksuseaduse eelnõu (582 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust maamaksuseaduse valdkonnas, kasutades täpseid statistilisi andmeid ja tehnilisi termineid. Ta viitab konkreetsetele protsendimääradele maksu tõusu kohta erinevates omavalitsustes, selgitab detailselt maksustamishinna määramise mehhanisme ja toetub Rahandusministeeriumi ekspertide selgitustele. Tema teadmised hõlmavad nii seadusandlikke aspekte kui ka praktilisi rakendamise küsimusi.
2025-04-08
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadmisi soolise tasakaalu küsimustes tööturul ja organisatsioonides. Ekspertteadmised avalduvad läbi konkreetsete valdkondade (börsifirmad, koolid, haiglad) nimetamise ja naiste karjääriprobleemide süvaanalüüsi.
2025-01-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (539 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib sügavat teadmist maksusüsteemidest, viidates konkreetsetele statistikatele (Soome 14%, Iirimaa 13,5% käibemaks toidule) ja OECD soovitustele. Ta kasutab täpseid andmeid eelarveliste mõjude kohta ja näitab head arusaamist sotsiaalpoliitikast ning maksukogumise mehhanismidest. Tema argumentatsioon tugineb majandusanalüüsidele ja rahvusvahelistele võrdlustele.
2025-01-22
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (538 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust maksupoliitika ja riigieelarve valdkonnas, kasutades konkreetseid numbreid ja tehnilisi detaile. Ta selgitab põhjalikult mootorsõidukimaksu komponente (baasosa, massiosa, heiteosa), registreerimistasu mehhanisme ja nende seoseid Euroopa Liidu õigusega. Ekspertteadmised hõlmavad ka makromajanduslikke aspekte ja sotsiaalsete siirrete süsteemi toimimist.
2024-12-16
Ülevaade "Kriminaalpoliitika põhialuste aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab ekspertiisi finantsjärelevalve valdkonnas, tuues välja Finantsinspektsiooni tegevuse ja finantsombudsmani ametikoha loomise ettepaneku. Demonstreerib teadmisi finantsasutuste järelevalve mehhanismidest ja kohtuväliste vaidluste lahendamise võimalustest.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavat asjatundlust eelarveküsimustes, kasutades täpseid numbreid ja protsente (nt tulude kasv 5,2%, kulude kasv 3,5%). Valdab hästi maksunduse tehnilist poolt, selgitades detailselt pankade avansilise tulumaksu mehhanismi ja erinevate maksuliikide mõjusid. Näitab head orienteerumist rahvusvahelistes võrdlustes (OECD, NATO, EL statistika) ja eelarve koostamise protseduurides.
2024-12-11
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavaid teadmisi aktsiisipoliitika ja kultuurirahastamise valdkonnas. Kasutab täpseid numbreid ja statistikat, näiteks hasartmängumaksu kasvu 12,6 miljonilt eurolt 28 miljonini ning kultuurkapitali eraldiste jaotuse protsente. Viitab rahandusministeeriumi ekspertide soovitustele aktsiisi kogumise kohta väikeste sammude kaupa.
2024-12-04
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavaid teadmisi maksupoliitika ja aktsiisiküsimustes, kasutades konkreetseid numbreid (10 miljoni euro vähemlaekumine, 20-30% piirikaubanduse kasv). Demonstreerib head arusaamist piirkondlike maksuvõrdluste tähtsusest, viidates Läti aktsiisipoliitikale ja selle mõjudele. Valdab hästi maksulaekumise mehhanisme ja piirikaubanduse majanduslikke tagajärgi.
2024-12-04
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavat asjatundlust riigieelarve menetluses ja rahandusküsimustes, kasutades täpseid numbreid (73 miljonit eurot, 14 miljonit eurot) ning selgitades detailselt eelarvetehnilist poolt. Valdab hästi õiguslikke nõudeid muudatusettepanekute esitamisel ning suudab selgitada keerulisi eelarveprotseduure. Näitab head orienteerumist haridussektori rahastamises ja kohalike omavalitsuste küsimustes.
2024-11-21
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavat asjatundlust maksunduse ja eelarveküsimustes, kasutades konkreetseid numbreid ja tehnilisi detaile. Valdab hästi tulumaksuseaduse muudatuste mõjusid ja maksuvabastuste mehhanisme. Demonstreerib teadmisi kaitseväe rahastamisest ja MTÜ-de maksustamisest, viidates 2400 MTÜ-le Maksu- ja Tolliameti nimekirjas ning konkreetsetele maksupiirangutele.
2024-11-13
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavat asjatundlust eelarve- ja rahandusküsimustes, kasutades täpseid numbreid ja protsente. Selgitab detailselt tegevuspõhise eelarvestamise põhimõtteid ja riigieelarve struktuuri. Näitab head valdkondlikku teadmist NATO kaitsekulude arvutamisest, maksusüsteemi võrdlustest teiste riikidega ning eelarve menetluslikest aspektidest Riigikogus.
2024-11-13
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavat ekspertteadmist riigieelarve õiguslikest alustest, viidates täpselt riigieelarve baasseadusele, Riigikogu kodu- ja töökorra seadusele ning menetlusreeglitele. Kasutab tehnilisi termineid nagu struktuurne eelarve puudujääk, finantseerimistehingud ja valdkondade programmid. Opereerib täpsete summade ja kuupäevadega, demonstreerides põhjalikku eelarveprotsessi tundmist.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib sügavat ekspertteadmist riigieelarve valdkonnas, tuginedes oma kogemusele riigieelarve kontrolli erikomisjonis aastatel 2011-2015. Ta kasutab täpseid ajaloolisi fakte, nimetab konkreetseid isikuid ja aastaid ning selgitab tehnilisi termineid. Kõneleja näitab põhjalikku arusaamist eelarve esitamise metoodikast ja selle arengust.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavaid teadmisi riigieelarve koostamise protsessist, tuues välja konkreetseid numbreid ja protsentuaalseid näitajaid. Valdab hästi riigirahanduse põhimõtteid, Euroopa Liidu eelarvereegleid ning pensionisüsteemi toimimist. Kasutab täpseid statistilisi andmeid majanduskasvu, maksutulu ja sotsiaalkulude kohta.
2024-10-15
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavaid teadmisi maksuseadusandluses ja rahandusküsimustes. Opereerib täpsete arvudega (maksuküüru edasilükkamise mõju 474 miljonit eurot, käibemaksu mõju 113 miljonit eurot) ja selgitab tehnilisi detaile maksuvabade kulude kohta. Demonstreerib head arusaamist seadusandliku protsessi korraldamisest.
2024-10-15
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavat ekspertteadmist riigieelarve küsimustes, kasutades täpseid numbreid ja tehnilisi termineid. Valdab hästi eelarveprotsessi detaile, seadusandlikke tähtaegu ja komisjoni töökorda. Näitab põhjalikku arusaamist investeerimisprojektide tsüklitest ja ülekantavate vahendite olemusest, tuginedes konkreetsetele näidetele erinevates ministeeriumides.
2024-09-25
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (432 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõnelejad näitavad sügavat asjatundlikkust maksupoliitika valdkonnas, kasutades täpseid numbreid (700 eurot kuus, 8400 eurot aastas, marginaalne maksumäär 34,5%-lt 22%-le). Rahanduskomisjoni töö ja protseduuride tundmine on põhjalik, samuti sotsiaaltoetuste maksustamise reeglite selge valdamine.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Näitab sügavat asjatundlikkust maksuõiguses, eelarvekorralduses ja sotsiaalpoliitika küsimustes. Kasutab täpseid numbreid ja statistikat, viidates konkreetsetele summadele, protsendimääradele ja võrdlustele teiste riikidega. Demonstreerib põhjalikku teadmist seadusloome protsessidest, komisjonide tööst ja Euroopa Liidu õigusaktidest.
2024-07-15
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud mootorsõidukimaksu seaduse (364 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja demonstreerib sügavaid teadmisi maksupoliitika, eelarvekorralduse ja õiguslike protseduuride vallas. Ta kasutab täpseid viiteid põhiseaduse paragrahvidele, selgitab detailselt komisjoni istungite sisu ja tsiteerib presidendi kantselei esindaja seisukohti. Eriti tugev on tema arusaam tegevuspõhisest eelarvestamisest ja maksusüsteemi tehnilistest aspektidest.
2024-06-19
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Demonstreerib sügavaid teadmisi eelarveprotsessist, maksupoliitikast ja õiguslikest nõuetest. Kasutab täpseid numbreid ja statistikat (183 miljonit eurot meetmeid, 115 miljonit kokkuhoidu), selgitab detailselt maksuküüru mõju erinevatele sissetulekugruppidele konkreetsete näidetega. Näitab head valdamist Riigikogu töökorra seadusest ja eelarveseadusest, põhjendades muudatusettepanekute tagasilükkamist õiguslike nõuete mittetäitmisega.
2024-06-14
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Näitab sügavat asjatundlikkust eelarve- ja rahandusküsimustes, kasutades täpseid numbreid ja viidates konkreetsetele seadustele (riigieelarve seadus, Riigikogu kodu- ja töökorra seadus). Selgitab detailselt ülekantavate vahendite mehhanisme, maksuküüru kaotamise mõjusid ja eelarve koostamise protsesse. Demonstreerib põhjalikku teadmist Euroopa Liidu eelarvereeglite kohta ja nende rakendamisest Eesti kontekstis.
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavat arusaamist finantsjärelevalve valdkonnast, kasutades täpseid numbreid ja võrdlusi (1 miljon eurot trahve vs 500 miljoni euro pettus). Näitab teadmisi regulatsioonide toimimisest ja trahvide efektiivsusest, esitades tehnilisi küsimusi pettusega teenitud sissetuleku äravõtmise kohta.
2024-06-12
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab head valdkondlikku teadmist maamaksuseaduse tehnilisest sisust, tsiteerides täpselt paragrahv 81 sõnastust ja selgitades muudatuste olemust. Demonstreerib juriidilise teksti lugemise oskust ja seadusandlike detailide mõistmist.
2024-06-12
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavat asjatundlikkust maksunduse ja õigusloome valdkonnas. Kasutab täpseid tehnilisi termineid, viitab konkreetsetele Euroopa Liidu õigusaktidele ja selgitab detailselt maksumehhanisme. Demonstreerib põhjalikku teadmist eelnõu muutmise protsessist, mainides 831 muudatusettepanekut ja nende mõju.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavat asjatundlikkust eelarvepoliitika ja rahanduse valdkonnas, kasutades täpseid numbreid ja protsentmäärasid (183 miljonit eurot, 0,4-0,5% SKP-st, 2,6% SKP-st). Valdab hästi Euroopa Liidu Maastrichti kriteeriumeid ja Eesti eelarveseadusandlust, suudab selgitada keerulisi eelarve menetluslikke aspekte.
2024-06-05
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavaid teadmisi maksunduses, eriti mootorsõidukimaksu tehnilistes detailides, Euroopa Liidu õiguses ja eelarvepoliitika keerukustes. Kasutab täpseid numbreid (34% SKP, 200 miljonit eurot laekumist), selgitab detailselt registreerimistasu mehhanisme ja viitab Euroopa Komisjoni märkustele ning Riigikohtu lahenditele. Näitab ekspertteadmisi ka parlamendimenetluse protseduurides.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (445 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib head tundmist Eesti Panga seadusandlusest, Riigikogu töö- ja kodukorrast ning rahanduskomisjoni töökorraldusest. Viitab täpselt seaduslikele nõuetele, menetlustähtaegadele ja hääletamise protseduurile, näidates süvitsi tundmist finantsjuhtimise institutsioonidest.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (446 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab põhjalikku teadmist Eesti Panga seadusest ja Riigikogu töökorrast. Demonstreerib ekspertteadmisi parlamendi menetluskorra kohta, viidates täpselt seaduslikele nõuetele ja tähtaegadele. Kasutab professionaalset õiguskeelt ja näitab selget arusaamist institutsioonilisest raamistikust.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab sügavat ekspertiisi riigirahanduse ja eelarvepoliitika valdkonnas, kasutades täpseid numbreid ja tehnilisi termineid. Ta demonstreerib põhjalikku teadmist Eesti eelarvesüsteemi struktuurist, indekseerimismehhanismidest ja rahvusvahelisest võrdlusest. Ekspertiis hõlmab ka maksupoliitika, sotsiaalkulude dünaamikat ja Euroopa Liidu fiskaalnorme, tuues välja konkreetseid summasid ja protsente.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab head arusaamist parlamendimenetlusest ja komisjonide töökorraldusest. Ta demonstreerib täpset teadmist rahanduskomisjoni volitustest ja protseduurilistest piirangutest, rõhutades oma rolli komisjoni esimehena.
2024-05-29
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavaid teadmisi eelarveprotsessidest ja rahandusküsimustest, kasutades täpseid summasid ja protsentuaalseid näitajaid. Valdab hästi kaitsehanke mehhanisme ja rahvusvahelise koostöö õiguslikke aspekte. Selgitab detailselt kapitalirendilepingute toimimist ja raamatupidamislikke tagajärgi, näidates ekspertteadmisi finantsinstrumentide valdkonnas.
2024-05-14
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadmisi alushariduse valdkonnas, eriti lastehoiu õpetajate palgaküsimustes ja kohalike omavalitsuste palgatoetuse mehhanismides. Esitab konkreetse tehnilise küsimuse tulevaste regulatsioonide kohta.
2024-05-13
Õiguskantsleri ettepanek rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse, krediidiasutuste seaduse, võlaõigusseaduse ja riigilõivuseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavat asjatundlikkust panganduse regulatsioonis ja rahapesu tõkestamise õigusraamistikus. Viitab konkreetsetele põhiseaduse paragrahvidele (§14 ja §15), Euroopa direktiividele ning nende vahelistele vastuoludele. Kasutab täpseid tehnilisi termineid ja demonstreerib head teadlikkust nii riigisisesest kui Euroopa õigusruumist.
2024-05-08
Rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2022. ja 2023. aastal)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib head tundmist parlamendiliku protseduuri ja retoorika valdkonnas, kasutades täpseid termineid nagu "argumentum ad hominem". Näitab pikaajalise Riigikogu liikme kogemust, viidates oma pikale karjäärile parlamendis.
2024-05-07
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavat asjatundlikkust riigieelarve küsimustes, opereerides täpsete summade ja protsentidega (9,27 miljonit eurot, 6,6% palgakasv, 2184 eurot keskmine palk). Demonstreerib põhjalikku teadmist maksuküüru mehhanismist, selgitades detailselt, kuidas 34% maksumäär vähendab õpetajate tegelikku palgatõusu 17 eurolt 11-12 euroni.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Spiiker näitab teadmisi usulistest traditsioonidest ja kalendrist, viidates täpselt kannatusnädalale, vaiksele neljapäevale ning teistele kristlikele pühadele. Tema ekspertteadmised keskenduvad usuliste ja geopoliitiliste küsimuste ristumiskohale, eriti õigeusu kiriku ja Venemaa sõjalise tegevuse vahelisele seosele.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab head valdkonda parlamendimenetluses ja Riigikogu töökorra seaduses, viidates täpselt muudatusettepanekute tähtaegadele ja menetluslikele nõuetele. Demonstreerib teadmisi komisjonitöö korraldusest ja seadusandliku protsessi etappidest.
2024-04-03
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab sügavaid teadmisi eelarveprotsessist ja rahandusküsimustest. Ta valdab detailselt komisjoni töökorda, seadusandlikke protseduure ja suudab selgitada keerulisi eelarvemuudatusi, nagu programmivahetuse mõju pensionäride toetustele. Ekspertiis hõlmab ka ministeeriumide sisemist tööd ja kulude planeerimist.
2024-04-03
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (337 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavat asjatundlikkust tulumaksuseaduse tehnilistes aspektides, selgitades detailselt investeerimisriskiga elukindlustuse maksustamise põhimõtteid ja tagasiulatuva jõustumise mehhanisme. Kasutab täpseid juriidilisi termineid ja demonstreerib head arusaamist maksupoliitika keerukustest.
2024-04-03
Maksualase teabevahetuse seaduse, maksukorralduse seaduse ja tulumaksuseaduse täiendamise seaduse eelnõu (379 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavat asjatundlikkust maksunduse ja seadusandluse valdkonnas. Kasutab täpseid tehnilisi termineid nagu "efektiivne maksumäär", "hargmaised kontsernid" ja viitab konkreetsetele summadele (750 miljonit eurot). Demonstreerib põhjalikku teadmist Euroopa direktiividest, OECD protsessidest ja Eesti maksusüsteemist.
2024-03-19
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele langetada vähiravimite käibemaksumäära" eelnõu (277 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib head valdkonna tundmist parlamendimenetluse ja komisjonitöö osas. Täpne teadmine menetluslikest sammudest, tähtaegadest ja otsustest näitab sügavat kogemust seadusandliku protsessiga.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete ja ravimite käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (272 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavaid teadmisi maksupoliitika ja käibemaksu valdkonnas, viidates konkreetsetele näidetele teistest riikidest (Läti kogemus köögiviljade käibemaksuga). Kasutab täpseid andmeid ja statistikat, mainides hulgi- ja jaekaubanduse kasumite kasvu ning 2%-list käibemaksu tõusu kontekstis.
2024-03-12
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (391 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust eelarveprotsesside, põhiseadusõiguse ja parlamentaarse menetluse valdkonnas. Kasutab täpseid tehnilisi termineid nagu "tegevuspõhine eelarve", "klassikaline eelarve", "kinnisvarainvesteeringute juhtimiskava protsess" ning viitab konkreetsetele seaduse paragrahvidele. Demonstreerib põhjalikku teadmist Riigikogu töökorrast ja eelarveprotseduuridest, tuginedes üle kümneaastasele kogemusele.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavaid teadmisi energiamajandusest, viidates konkreetsetele näidetele Põhjamaade energiaturgudest ja nende hinnatasemest. Valdab Euroopa Liidu energiapoliitika detaile, mainides rahandus- ja majanduskomisjonide kohtumisi ning energialiidu kontseptsiooni. Näitab arusaamist energia infrastruktuurist ja turu mehhanismidest.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab põhjalikke teadmisi haridusfinantseerimisest, sealhulgas SKT-põhiste võrdluste metodoloogiast ja Euroopa Liidu toetuste arvestamisest. Demonstreerib ekspertteadmisi soolisest lõhest hariduses, tuues välja konkreetsed probleemid poiste akadeemilise edukusega põhiastmes. Kasutab täpseid statistilisi võrdlusi ja rahvusvahelisi näiteid.
2024-02-21
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (286 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab sügavaid teadmisi maksupoliitika ja majanduse valdkonnas, kasutades konkreetseid numbreid (efektiivne käibemaksu tõus 1,67%, eelarvest välja viiakse üle 400 miljoni euro). Demonstreerib arusaamist regressiivsete maksude mõjust ja inflatsiooni dünaamikast, viidates jaekauplejate tulude kasvule inflatsiooni ajal.
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib sügavat teadmist maksunduse, rahanduspoliitika ja avaliku halduse valdkondades. Viitab konkreetsetele seadustele (põhiseaduse § 106), kasutab täpseid näiteid (2022. aasta 50-eurone lapsetoetus) ja tsiteerib kolleegi Jürgen Ligi seisukohti. Näitab head orienteerumist nii kohaliku omavalitsuse probleemides kui ka riigi registrite korraldamises.
2024-02-07
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (264 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmete puudulikkuse tõttu ei ole võimalik hinnata kõneleja ekspertiisi käibemaksuküsimustes. Kõneleja viitas üksnes komisjoni otsusele ja menetluslikele aspektidele, sisulisi argumente ei esitatud.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (230 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab head tundmist parlamendi töökorraldusest ja komisjonide menetlusprotsessidest. Demonstreerib teadmisi hääletustulemuste täpsest kajastamisest ja otsuste vastuvõtmise korrast, viidates ka rahvusvahelisele võrdlusele Leedu maksuettepanekuga.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (217 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab head valdkonda parlamendimenetluse ja komisjonitöö osas, kasutades täpseid protseduurile viitavaid termineid ja kuupäevi. Demonstreerib põhjalikku teadmist hääletustulemuste ja menetluslike sammude kohta. Ekspertiis keskendub pigem formaalsele menetlusele kui sisulisele maksupoliitikale.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (182 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadmisi parlamendi töökorrast ja seadusandliku protsessi kohta, viidates eelnõude identsusele ja rahanduskomisjoni seisukohale.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (177 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab head valdkonda tundmist maksuseaduste ja parlamentaarse protsessi osas. Kasutab täpseid viiteid eelnõude numbritele (177 SE, 182), paragrahvidele ja komisjoni otsustele, demonstreerides süvitsi minevat teadmist seadusandliku töö korraldusest.
2024-02-06
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme tagasikutsumine ja uue liikme nimetamine" eelnõu (366 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab head valdkonda tundmist Eesti Panga Nõukogu liikmete nimetamise protseduuri osas. Kasutab täpseid kuupäevi ja viitab konkreetsetele komisjoni otsustele, demonstreerides parlamentaarse töö mehhanismide tundmist.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (248 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (219 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (197 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (186 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (180 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadmisi parlamendimenetluse kohta, viidates rahanduskomisjoni arutelule ja eelnõu tagasilükkamise ettepanekule tulumaksuseaduse muutmise kontekstis.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (179 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (154 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (152 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (125 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (120 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (117 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab head orienteerumist maksupoliitika ja parlamentaarse menetluse küsimustes. Opereerib täpsete numbriliste andmetega (32-50 senti kilomeetri kohta, 345-435 eurot kuus) ja tunneb hästi komisjoni töökorraldust ning menetluslikke protseduure.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (255 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (237 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (202 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (185 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (170 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (129 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (126 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (123 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (119 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (111 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib head tundmist parlamendi töökorralduses ja komisjonide menetluses. Valdab täpselt hääletustulemusi, osalejate nimesid ja menetluslikke detaile, mis viitab kogemusele rahanduskomisjoni töös.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab head orienteerumist Pärnumaa haridusvõrgu küsimustes, tuues konkreetseid näiteid Saarde valla edukatest reformidest. Ta demonstreerib teadmisi kohalike omavalitsuste haridusvõrgu kohandamise praktikatest ja nende tulemustest.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (254 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (252 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (211 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (201 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (200 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (172 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib head arusaamist Eesti tulumaksusüsteemist, selgitades täpselt, et ettevõtete tulud maksustatakse alles dividendide väljamaksmisel. Ta näitab ekspertteadmisi ka eelarvepoliitika valdkonnas, mainides konkreetselt "mõne miljardi suurust eelarveauku" ja selle mõju riigi rahandusele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (134 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab head asjatundlikkust tulumaksuseaduse valdkonnas, suutes täpselt selgitada eelnõu sisu - füüsilise isiku tulumaksu säilitamine 20% juures ja juriidilise isiku tulumaksu vähendamine 12%-le. Demonstreerib komisjonitöö protseduuride tundmist.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (131 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (113 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (109 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (107 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab head valdkonna tundmist tulumaksuseaduse ja seadusandliku protsessi osas. Kasutab täpseid juriidilisi termineid nagu "juriidilise isiku tulumaks jaotatud kasumilt" ja orienteerub kindlalt komisjoni töökorralduses.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (249 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (247 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (242 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab head orienteerumist maksunduse ja seadusandliku protsessi küsimustes, viidates konkreetselt tulumaksumäära alandamisele 1,4%-le ning rahanduskomisjoni töökorraldusele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (235 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (234 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (233 SE) esimene lugemine.

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (198 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (195 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (187 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (183 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib head orienteerumist maksunduses ja seadusandlikus protsessis. Kasutab täpseid tehnilisi termineid nagu "füüsilise isiku ja mitteresidendi tulult makstav tulumaksumäär" ning näitab komiteemenetluse põhjalikku tundmist.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (178 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (153 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (128 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (122 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (118 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitas head arusaamist Eesti maksusüsteemist, selgitades täpselt füüsilise isiku ja mitteresidendi tulumaksu olemust ning tööandja kohustusi maksu kinnipidamisel. Tehnilised terminid ja maksukorralduse mehhanismide kirjeldus viitavad pädevusele maksuküsimustes.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (115 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (114 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (103 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadmisi parlamendi töökorraldusest ja komisjonide otsustusprotsessidest, viidates rahanduskomisjoni arutelule ja soovitusele eelnõu tagasi lükata.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (102 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Piisavalt andmeid ei ole.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (250 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (245 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (241 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (240 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (239 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadlikkust maksunduse valdkonnast, viidates konkreetselt käibemaksuseadusele ja maksumääradele. Rahanduskomisjoni liikmena demonstreerib ta menetluslikku kompetentsust, kuid tehnilisi detaile või statistikat ei esitata.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (238 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (236 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (220 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitas head orienteerumist parlamendi töökorralduses, mainides täpselt seitsme nädala reeglit ja komisjoni istungi kuupäevi. Demonstreeris teadmisi seadusandliku protsessi protseduuridest ja tähtaegadest.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (196 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Näitab pädevust rahanduskomisjoni töös ja seadusandlike protseduuride valdkonnas. Esitab komisjoni seisukoha autoriteetselt ja tehniliselt korrektselt.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (193 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (184 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib põhjalikke teadmisi maksupoliitika ja Euroopa Liidu direktiivide valdkonnas. Viitab konkreetsetele käibemaksu direktiividele, maksueranditele (0% ja 4% vahel) ning opereerib täpsete numbritega maksukoormusest (33,8% SKP-st). Näitab head orienteerumist nii riigisiseses maksupoliitikas kui ka Euroopa regulatsioonides.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (169 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (149 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreeris head teadmist Euroopa Liidu käibemaksu direktiividest, selgitades maksumäärade vahemikke ja erisusi. Mainis konkreetseid näiteid nagu ravimite maksuerandused ja liikmesriikide võimalusi teha kahte erinevat maksujärku. Tunnistas siiski ausalt oma teadmiste piire EL-i lepingute osas.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (132 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab teadmisi parlamendimenetluse kohta, viidates rahanduskomisjoni tööle ja esimese lugemise protseduurile käibemaksuseaduse muutmise kontekstis.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (108 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (87 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja demonstreerib head tundmist parlamendipraktikast ja komisjonitööst, esitades täpseid kuupäevi, hääletustulemusi ja protseduure. Valdab hästi õigusloome protsessi etappe ja formaalseid nõudeid.