Päevakorrapunktide kaupa: Tanel Kiik

Kokku päevakordi: 134

Täielikult profileeritud: 134

2025-10-16
Eesti Keskerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Miks toit on kallis?" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõnestiil on küsitlev ja kriitiline, keskendudes valitsuse seisukohtade loogikavigadele ja ebakõladele ("Kus see loogika on?"). Kasutatakse retoorilisi küsimusi ja rõhutatakse probleemi olulisust, vastandades avalikkuse muret parlamendi tegevusetusele. Toon on formaalne, kuid sisaldab teravat protseduurilist kriitikat koalitsiooni madala osavõtu aadressil.
2025-10-14
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (725 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Stiil on formaalne, lugupidav ja analüütiline, pöördudes ministri poole austavalt. Kõneleja esitab loogilisi ja poliitiliselt kaalukaid küsimusi plaanide (ÜTK liitmine) ja rahavajaduse kohta, vältides emotsionaalseid üleskutseid. Märgata on teadlikkust protseduurilistest piirangutest, küsides laiema teema kohta.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Stiil on formaalne ja analüütiline, kasutades nii veenvaid argumente (vajadus liikuda Euroopa suunas) kui ka teravaid protseduurilisi ja poliitilisi küsimusi. Kõneleja püüab saavutada selgust ja rõhutab loogilist põhjendust, esitades ka retoorilisi küsimusi valitsuskoalitsiooni sisemise rollijaotuse kohta.
2025-10-08
Sotsiaalministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on kriitiline, loogiline ja analüütiline, rõhudes eelarveandmete ja poliitiliste lubaduste vastuolule. Kõneleja kasutab klassikalist tsitaati ("ära räägi mulle oma prioriteetidest, näita mulle oma eelarvet") ja struktureerib oma argumendid valdkonniti ("võtame siis viilu kaupa"). Toon on valdavalt formaalne, kuid sisaldab teravaid väljendeid, nagu valitsuse tegevuse nimetamine "terve mõistuse vastaseks" ja sotsiaalvaldkonna "närutamine".
2025-10-08
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on kriitiline ja küsitlev, väljendades rahulolematust ettekandja "rahuloleva tooni ja hoiakuga". Kasutatakse loogilist vastandamist (rikaste maksukingitus vs erihoolekanne) ebaõigluse rõhutamiseks. Toon on formaalne, kuid sisaldab tugevat eetilist apellatsiooni vastutustundetuse ja ebaõigluse teemadel.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Stiil on kriitiline ja faktipõhine, kasutades tugevaid kontraste (väike eraldis sotsiaalvaldkonda vs suur maksukergendus jõukatele) valitsuse prioriteetide küsimärgi alla seadmiseks. Apellatsioon on peamiselt loogiline ja andmepõhine, lõppedes otsese ja väljakutsuva küsimusega rahandusministrile.
2025-10-06
Arupärimine koolitoidu ebapiisava riikliku rahastamise ja sellest tuleneva ebavõrdsuse kohta (nr 797)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Retooriline stiil on formaalne ja otsene, kasutades teravaid retoorilisi küsimusi ministri vastutuse ja seisukohtade vaidlustamiseks. Toon on murelik ja loogiline, keskendudes pigem printsiipidele (ühtsus, kättesaadavus) kui emotsioonidele.
2025-09-25
Isamaa fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Hinnatõusu mõju majanduse konkurentsivõimele ja inimeste toimetulekule. Mida teha?" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tugevalt kriitilise ja emotsionaalselt laetud retoorikat, kombineerides faktipõhiseid argumente teravate süüdistustega. Stiil on otsekohene ja konfrontatsiooniline, kasutades korduvalt iroonilist tooni valitsuse suhtes.
2025-09-24
Regionaal- ja põllumajandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kasutab kriitilise analüüsi ja skeptilise hinnangu stiili, rõhutades praeguste meetmete ebapiisavust. Stiil on otsekohene ja nõudlik, keskendudes konkreetsetele tulemustele.
2025-09-22
Arupärimine Rootsi vangide Eestisse toomise kohta (nr 792)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kasutab otsekohest ja kriitilise analüüsi stiili, esitades loogikavigade kohta teravaid küsimusi. Stiil on professionaalne, kuid väljakutsuv, nõudes selgeid vastuseid.
2025-09-22
Arupärimine ettevõtjate nõukoja loomise ning selle liikmete võimaliku huvide konflikti kohta (nr 788)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsitlevat ja kriitilise analüüsi stiili, esitades otseseid küsimusi valitsuse otsuste kohta. Stiil on professionaalne, kuid nõudlik, keskendudes demokraatliku protsessi kvaliteedile.
2025-09-17
Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (659 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kasutab emotsionaalset ja veenvat retoorikat, rõhutades laste võrdsuse ja õigluse tähtsust. Kombineerib faktipõhiseid argumente (konkreetsed summad, ajaloolised andmed) tugevate väärtusavalduste ja üleskutsetega.
2025-09-15
Arupärimine kaitsetööstuse arengu takistamise kohta (nr 783)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kasutab kriitilise, kuid konstruktiivse tooni, rõhutades vastutuse ja läbipaistvuse vajadust. Stiil on otsekohene, kuid professionaalne, keskendudes konkreetsetele lahendustele.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tunnustavat ja austusavalduslikku tooni, rõhutades positiivseid aspekte. Stiil on viisakas ja konstruktiivne, keskendudes tulevikuvaatele ja soovituste andmisele.
2025-09-10
21 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks sotsiaalminister Karmen Jollerile

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tugevalt emotsionaalset retoorikat, rõhutades inimõiguste ja solidaarsuse tähtsust. Kombineerib faktipõhiseid argumente (konkreetsed protsendid, rahvusvahelised võrdlused) emotsionaalsete apellatsioonidega, kasutades selgeid ja otsekoheseid väljendeid.
2025-09-09
Kaitseministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Sõnavõtja kasutab mõõdukat, kuid kindlat tooni, kombineerides kriitikat konstruktiivsete ettepanekutega. Retoorika on pigem loogiline kui emotsionaalne, kasutades viisakaid pöördumisi ("Lugupeetud", "Austatud") ja struktureeritud argumentatsiooni.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kasutab protseduurilisi küsimusi ja täpsustusi Riigikogu töökorra kohta, säilitades viisakas aga kriitiline tooni. Toetub faktidele ja ajaloolistele precedentidele, esitades küsimusi otsekoheselt kuid lugupidavalt.
2025-06-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele" eelnõu (630 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutas kriitilist ja otsest tooni, süüdistades ministrit probleemi naeruvääristamises. Rõhutas tõsiduse vajadust küberpettuste teemas, kasutades konkreetseid kahjusummasid.
2025-06-18
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutas teravat ja otsest retoorikat, süüdistades Reformierakonda silmakirjalikkuses. Kombineeris emotsionaalseid argumente laste võrdsuse kohta konkreetsete arvuliste andmetega.
2025-06-18
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse (direktorite atesteerimine ja õpetajate karjäärimudel) eelnõu (653 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ei piisavalt andmeid
2025-06-18
Konkurentsiseadus

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Kõneleja kasutab konfrontatsioonilist ja süüdistavat tooni, esitades järjestikuselt kolm teravat küsimust. Retoorika on struktureeritud ja loogiline, tuginedes "lihtsale matemaatikale" ja konkreetsetele faktidele. Stiil on ametlik, kuid samas emotsionaalselt laetud, kasutades selliseid väljendeid nagu "mingil põhjusel, mida te ei taha avada".
2025-06-12
42 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakostale

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab kriitilist ja nõudlikku tooni, rõhutades läbipaistvuse ja aususe vajadust. Stiil on otsekohene ja süüdistav, keskendudes konkreetsetele juhtumitele ja nende ebapiisavale käsitlemisele.
2025-06-12
Töölepingu seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (602 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab teravat ja süüdistavat retoorikat, esitades kuus konkreetset põhjust eelnõu vastu. Stiil on emotsionaalne ja võitlev, sisaldades isiklikke kogemusi ja konkreetseid näiteid valitsuse ebaõnnestumistest.
2025-06-11
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab asjalikku ja tunnustavat tooni, rõhutades positiivseid arenguid tervishoiuvaldkonnas. Stiil on professionaalne ja koostööaldis, keskendudes konkreetsetele paranendustele ja tulevikuväljavaatele.
2025-06-11
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab võitluslikku ja konfrontatsioonilist retoorikat, seades end selgelt valitsuse vastandiks. Kasutab emotsionaalseid võtteid nagu "rindejoone" metafoori ja isiklikke väljakutseid, küsides otsesõnu, kes on tugevam konkurentsiõiguse valdkonnas - minister või Kaja Kallas. Retoorika on populistlik, rõhutades "Eesti inimeste" ja "ausa konkurentsi" kaitsmist ning süüdistades valitsust ärihuvidele allakäimises.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab küsimustele orienteeritud retoorilist stiili, esitades järjekindlalt konkreetseid küsimusi ettekandja suunas. Sõnavõttudes on märgatav kriitiline, kuid viisakas toon, mis kombineerib faktipõhiseid argumente emotsionaalselt laetud näidetega (nt "teiste riikide mõrtsukaid ja vägistajaid"). Kõneleja tunnustab vastaspoole tööd ("täitsa asjalik oli", "tunnustan"), kuid esitab seejärel teravaid küsimusi valitsuse poliitika järjepidevuse ja loogika kohta.
2025-06-05
Liiklusseaduse täiendamise seaduse eelnõu (616 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutas huumorit ja kerget iroonia, võrreldes olukorda "skisofreeniaga". Stiil oli kriitiline, kuid mitte ründav, püüdes pigem konstruktiivset lahendust leida.
2025-06-02
Arupärimine Pihlakodu juhtumi ja prokuratuuri tegevuse kohta (nr 748)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab mõõdukat ja analüütilist tooni, rõhutades ühiskonna õiglustunde probleeme. Retoorika on loogiline ja struktureeritud, tuginedes konkreetsetele näidetele ja võrdlustele prokuratuuri erinevate otsuste vahel. Kõneviis on viisakas kuid kriitiline, kasutades küsimusi ministri suunas probleemi tõstatamiseks.
2025-06-02
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab viisakat aga sihikindlat lähenemist, alustades alati lugupidavate pöördumistega ("Lugupeetud Riigikogu esimees! Austatud minister!"). Retoorika on argumenteeriv ja faktipõhine, tuues konkreetseid näiteid (2022. aasta lisaeelarve võrdlus) ja kasutades ministri enda sõnavara vastuvaidlemiseks. Lõpus muutub toon kriitilisemaks, osutades ministri käitumisele ja nõudes vastastikust head tava järgimist.
2025-05-20
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse, julgeolekumaksu seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (645 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab otsest ja kriitilist tooni, toetudes konkreetsetele andmetele. Küsimused on teravad ja nõuavad selgeid vastuseid maksupoliitika õigluse kohta.
2025-05-20
Makseasutuste ja e-raha asutuste seaduse ning makse- ja arveldussüsteemide seaduse muutmise seaduse eelnõu (634 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutas tehnilisi küsimusi ja ettevaatlikku tooni, keskendudes riskide hindamisele. Säilitas neutraalse lähenemise, küsides täpsustavaid küsimusi.
2025-05-20
Arupärimine elektrienergia tootmisvõimsuste kohta (nr 746)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõnelemisstiil on selgelt konfrontatsiooniline ja kriitiline, kasutades emotsionaalselt laetud väljendeid nagu "võimetus" ja "kahjuks". Lõpetab süüdistava küsimusega avalikkuse eest varjamise kohta, mis näitab agressiivset lähenemist valitsuse suhtes. Tonaalsus on tungiv ja nõudlik.
2025-05-19
Arupärimine Eesti keskkonnapoliitika kohta (nr 743)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab ametlikku ja viisakat tooni, pöördudes "Austatud Riigikogu esimees" ja "Lugupeetud minister" poole. Esitab küsimuse struktureeritult, alustades üldisest kontekstist ja liikudes konkreetse küsimuse juurde. Stiil on faktipõhine ja otsekohene, ilma emotsionaalsete hinnanguteta.
2025-05-19
Arupärimine loodusobjektide kaitsekorra ebaseadusliku muutmise kohta (nr 738)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Retoorika on otseselt konfrontatsiooniline ja kriitiline, kasutades emotsionaalselt laetud väljendeid nagu "segadus", "läbi kukkunud projekt". Kõneisik kasutab retoorilisi küsimusi ja nõuab "ausaid" vastuseid, luues survet ministri suunas. Stiil on pigem süüdistav kui konstruktiivselt kriitiline.
2025-05-15
Haridus- ja teadusministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsivat lähenemist hariduspoliitika kohta, toon on konstruktiivne ja võrdsust toetav.
2025-05-15
Looduskaitseseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (Natura hindamine) eelnõu (610 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi keskkonnapoliitika kohta, kasutades kriitilist argumentatsiooni. Toon on murelik ja süüdistav.
2025-05-14
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab analüütilist lähenemist soolise võrdsuse küsimustes, toetades argumente numbriliste andmetega. Toon on veenev ja faktipõhine.
2025-05-14
Töötuskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (519 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab kriitilist lähenemist valitsuse poliitika suhtes, toon on murelik ja nõudlik.
2025-05-13
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsivat lähenemist õigussüsteemi kohta, toon on konstruktiivne ja analüütiline.
2025-05-12
Arupärimine relvaseaduse võimalike muudatuste kohta (nr 755)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi julgeoleku kohta, kasutades sotsiaalset argumentatsiooni. Toon on murelik ja ettevaatlik.
2025-05-12
Arupärimine toimetulekupoliitika kohta (nr 736)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab analüütilist ja andmepõhist lähenemist, tuginedes konkreetsetele konjunktuuriinstituudi uuringutele ja võrdlustele teiste Euroopa Liidu riikidega. Retoorika on formaalne ja struktureeritud, keskendudes loogilistele argumentidele emotsionaalsete apellide asemel. Kõnetoon on mõõdukas ja uuriv, kasutades küsimust ministri seisukoha väljaselgitamiseks konkreetse maksupoliitilise lahenduse (toiduainete käibemaksu langetamine) osas.
2025-05-12
Arupärimine hooldusreformi kohta (nr 719)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab mõõdukat ja analüütilist tooni, tasakaalustades emotsionaalseid ja loogilisi argumente. Esimeses kõnes on stiil otsekohene ja küsiv, keskendudes konkreetsetele probleemidele. Teises ja kolmandas kõnes muutub retoorika keerukamaks ja detailsemaks, kasutades nii statistilisi andmeid (üle 60 miljoni euro, omaosalus 80%-lt 50%-le) kui ka emotsionaalseid argumente eriti seksuaalse kuritarvitamise teema juures. Kõneleja väldib otsest poliitilist rünnakut, rõhutades sisu olulisust päevapoliitika ees, kuid lõpetab tugevalt emotsionaalse üleskutsega nulltolerantsi kohta.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab viisakat ja ametlikku tooni, pöördudes "lugupeetud aseesimees" ja "austatud minister" kaudu. Retoorika on tugevalt andmepõhine, viidates konkreetselt Eesti Konjunktuuriinstituudi uuringu tulemustele ja statistilistele võrdlustele naaberriikidega. Kõnelajas on märgata mõõdukat muret ühiskonna kihistumise pärast, mida ta peab "väga ohtlikuks", kuid säilitab konstruktiivse lähenemise, otsides valitsuselt konkreetseid lahendusi.
2025-05-06
Arupärimine parvlaevaühenduse tuleviku kohta (nr 739)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutas otsest kriitikat valitsuse tegevusetuse kohta. Rõhutas "radikaalsete sammude" vajadust, kasutades võrdlusi teiste riikidega.
2025-05-06
Arupärimine Kehtna Kutsehariduskeskuse ja Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskooli ümberkorraldamise kohta (nr 733)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab viisakat ja ametlikku tooni, alustades traditsiooniliste pöördumistega "Lugupeetud Riigikogu esimees! Austatud minister!". Retoorika on faktiline ja andmepõhine, tuues välja konkreetsed numbrid (130 000 inimest, paarikümme aastat). Kõnelaad on küsiv ja konstruktiivne, keskendudes lahenduste otsimisele pigem kui süüdistamisele, kuigi sisaldab kergelt kriitilist vihjet "superkoalitsioonikõnelustel, mis kestavad poole suveni".
2025-05-06
Arupärimine Rohuküla raudtee rajamise katkestamise kohta (nr 731)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab mitteametlikku, veidi iroonilist tooni, mis sisaldab nii toetavaid kui ka kriitilisi elemente. Retoorika on otsekohene ja sisaldab emotsionaalseid hinnanguid koalitsioonipartnerite kohta ("teie kallid koalitsioonipartnerid"), kuid säilitab samal ajal viisakuse vormi. Kõne struktuur on küsimuse vormis, mis loob dialoogilist lähenemist ja kasutab konkreetseid näiteid (Tallinna Haigla) argumentatsiooni tugevdamiseks.
2025-05-05
Arupärimine maapiirkondade kohta (nr 713)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab viisakat ja konstruktiivset lähenemist, alustades traditsiooniliste viisakusväljendite ja ametlike pöördumistega. Retoorika on pragmaatiline ja otsekohene, keskendudes konkreetsetele küsimustele regionaalse tasakaalu kohta. Kõneleja tunnistab realistlikult olukorra keerukust ("Ma ei ole nii naiivne") ja otsib praktilisi lahendusi, kasutades struktureeritud küsimuste esitamist (kolm kuni viis meedet). Üldine toon on koostööaldis ja faktipõhine, ilma emotsionaalsete või konfrontatiivsete elementideta.
2025-05-05
Arupärimine sotsiaalhoolekande reformi kohta (nr 720)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab emotsionaalset lähenemist, rõhutades inimlikku aspekti hooldekodude probleemides. Toob välja konkreetseid näiteid ja statistikat, kuid säilitab empaatilise tooni. Rõhutab valdava osa töötajate head tööd, vältides üldistamist kogu sektori kohta.
2025-05-05
Arupärimine töölepingu seaduse muudatuste ehk juhupalga lepingute kohta (nr 735)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutas jõulist ja süstemaatilist argumentatsiooni, esitades kuus konkreetset põhjust eelnõu vastu. Kombineeris tehnilisi selgitusi emotsionaalsete näidetega töötajate olukorra kohta.
2025-05-05
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutas teravat kriitikat ja süüdistusi ärilobi kohta. Kombineeris isiklikke kogemusi terviseministrina faktipõhiste argumentidega konkurentsi vajalikkuse kohta.
2025-04-23
Hädaolukorra seaduse muutmise seaduse eelnõu (589 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi küberturvalisuse kohta, kasutades tehniliselt argumentatsiooni. Toon on professionaalne ja murelik.
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi kultuuripoliitika kohta, kasutades sotsiaalset argumentatsiooni. Toon on murelik ja kaitsev.
2025-04-17
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (593 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kasutab otsest ja veidi iroonilise alatooniga lähenemist, alustades sotsiaaldemokraatide "võimsuse" tunnustamisega sarkastilises võtmes. Retoorika on pigem dialoogiline ja küsiv, keskendudes praktiliste küsimuste esitamisele vastaspoole strateegia kohta. Kõnelaev taotleb konkreetseid vastuseid ja välditakse emotsionaalset retoorikat, eelistades loogilist argumentatsiooni.
2025-04-17
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 9-le protsendile" eelnõu (579 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsivat lähenemist maksupoliitika kohta, toon on analüütiline ja kriitiline.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tugevalt kriitilist tooni, rõhutades valitsuse ebaõnnestumisi dialoogis. Apelleerib demokraatlikele väärtustele ja kolmepoolse koostöö traditsioonidele.
2025-04-10
Õiguskantsleri ettepanek mootorsõidukimaksu seaduse ja liiklusseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tasakaalustatud lähenemist, toetades ettepanekut aga nõudes laiemaid muudatusi. Toon on konstruktiivne ja analüütiline.
2025-04-09
Tallinna Haigla ja tervishoiu rahastus

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Kasutab otsest küsimist tervishoiupoliitika kohta, toon on konstruktiivne ja toetav.
2025-04-09
Valitsuse otsused

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Esitab struktureeritud arupärimise, kasutades ametlikku stiili. Toon on professionaalne ja nõudlik.
2025-04-09
Töötajate õiguste vähendamine

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Kasutab tugevat kriitikat valitsuse dialoogikultuuri suhtes, toon on süüdistav ja nõudlik.
2025-04-08
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab kriitilist lähenemist soolise võrdsuse küsimustes, toon on irooniliselt ja nõudlik.
2025-03-27
Riigikogu juhatuse valimised

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab lühikest ja ametlikku stiili nõusoleku andmisel. Toon on professionaalne ja koostööaldis.
2025-03-26
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi kodakondsuse küsimuste kohta, kasutades ajaloolist perspektiivi. Toon on murelik ja konstruktiivne.
2025-03-20
Naiste diskrimineerimise kõigi vormide likvideerimise konventsiooni fakultatiivprotokolliga ühinemise ja konventsiooni artikli 20 lõike 1 muudatuse heakskiitmise seaduse eelnõu (583 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsivat lähenemist rahvusvahelise õiguse küsimustes, toon on uuriv ja konstruktiivne.
2025-03-19
Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (547 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab põhimõttelist argumentatsiooni solidaarsuse kaitsmisel, toon on veenev ja väärikas.
2025-03-18
Erakonnaseaduse ja krediidiasutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (585 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi demokraatia toimimise kohta, kasutades hüpoteetilisi näiteid. Toon on murelik ja analüütiline.
2025-03-18
Välismaalaste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (rändemenetluste tõhustamine) eelnõu (548 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab kriitilist lähenemist valitsuse konsultatsiooniprotsessi suhtes, toon on nõudlik ja murelik.
2025-03-17
Arupärimine kolmandat aastat rekordmadala sündimuse kohta Eestis (nr 703)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab emotsionaalset ja hoiatavat tooni, rõhutades kriisi tõsidust konkreetsete numbrite kaudu. Apelleerib moraalsele vastutusele ja põhiseaduslikele kohustustele.
2025-03-13
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine COVID-19 modifitseeritud mRNA vaktsiinidega seonduvate ohtude hindamiseks" eelnõu (557 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Retoorika oli terav ja hoiatav, kasutades tugevaid väljendeid nagu "vastutustundetu" ja "küüniline". Rõhutas tõsisust konkreetsete surmajuhtumite näidete kaudu, luues tunnetuslikku mõju.
2025-03-12
Uue valitsuse maksupoliitika

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Kasutab otsest küsimist ja nõuab selgeid vastuseid maksupoliitika kohta. Toon on kriitiline ja nõudlik.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esitab põhjaliku ja emotsionaalse kriitika, kasutades konkreetseid näiteid ja statistikat. Toon on kirglik ja süüdistav.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsivat lähenemist, otsides konkreetseid lahendusi rahvatervise edendamiseks. Toon on konstruktiivne ja tulevikku suunatud.
2025-02-19
Rahvusvahelise Rekonstruktsiooni- ja Arengupanga põhikirja muudatuste heakskiitmise seaduse eelnõu (558 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esitab faktipõhiseid selgitusi rahanduskomisjoni töö kohta, kasutades ametlikku ja informatiivselt tooni.
2025-02-13
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (544 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab emotsionaalset ja isiklikku lähenemist, rõhutades Ukraina toetamise vajadust ja sõja tagajärgede tõsidust.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktipõhist lähenemist, esitades küsimusi NATO poliitika kohta neutraalse tooniga.
2025-01-28
Rahvusvahelise Rekonstruktsiooni- ja Arengupanga põhikirja muudatuste heakskiitmise seaduse eelnõu (558 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tehnilisi küsimusi ja viiteid komisjoni tööle, säilitades ametliku ja faktipõhise tooni.
2025-01-22
Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (547 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab emotsionaalset ja isiklikku lähenemist, rõhutades laste ja perede toetamise vajadust. Kritiseerib valitsuse prioriteete otsekoheselt.
2025-01-22
Riigikogu avalduse "Gruusia rahva toetuseks" eelnõu (564 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktipõhist ja analüütilist lähenemist, rõhutades Gruusia olukorra tõsidust ja rahvusvahelise koostöö vajadust.
2025-01-15
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eraldada vahendid Tallinna Haigla kaasfinantseerimiseks" eelnõu (498 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kasutab konstruktiivset, kuid kriitilist tooni, tuues välja nii positiivseid aspekte kui ka murekohtasid. Rõhutab faktilisust ja vastutuse jaotust riigi ja omavalitsuse vahel.
2024-12-18
Riigikogu otsus "Eesti Vabariigi osaluse suurendamine Euroopa Rekonstruktsiooni- ja Arengupangas" (542 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esitab lühikesi selgitusi komisjoni töö kohta, kasutades ametlikku stiili. Toon on professionaalne ja informatiivselt.
2024-12-11
Rahvatervishoiu seaduse eelnõu (433 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tugevat retoorikat libameditsiini vastu, toon on kirglik ja kaitsev.
2024-12-11
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab põhimõttelist argumentatsiooni maksupoliitika kohta, toon on veenev ja visionäärne.
2024-12-05
Kaebemenetlust käsitleva lapse õiguste konventsiooni fakultatiivprotokolliga ühinemise seaduse eelnõu (534 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi lastekaitset kohta, kasutades sotsiaalset argumentatsiooni. Toon on murelik ja kaitsev.
2024-12-04
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esitab detailseid selgitusi komisjoni töö kohta, kasutades tehnilisi andmeid. Toon on professionaalne ja informatiivselt.
2024-12-03
Riigikogu otsuse "Eesti Vabariigi osaluse suurendamine Euroopa Rekonstruktsiooni- ja Arengupangas" eelnõu (542 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esitab struktureeritud arupärimise tervishoiu kohta, kasutades ametlikku stiili. Toon on professionaalne ja nõudlik.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsivat lähenemist rahvatervise küsimustes, toon on konstruktiivne ja tulevikku suunatud.
2024-11-11
Raseduse katkestamise ja steriliseerimise seaduse täiendamise seaduse eelnõu (459 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi naiste õiguste kohta, kasutades meditsiinilist argumentatsiooni. Toon on murelik ja kaitsev.
2024-11-05
Ülevaade Vabariigi Valitsuse tegevusest Euroopa Liidu poliitika teostamisel

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi geopoliitika kohta, kasutades konkreetseid näiteid. Toon on analüütiline ja murelik.
2024-10-24
Ravimiseaduse muutmise seaduse eelnõu (501 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tugevat kriitikat monopolide vastu, toetades argumente isikliku kogemusega. Toon on veenev ja emotsionaalne.
2024-10-23
Siseministri poliitiline avaldus sisejulgeoleku teemal

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab otsest kriitikat parlamendi käitumiskultuuri suhtes, toon on nõudlik ja korralik.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tugevat kriitilist retoorikat valitsuse maksupoliitika suhtes, toetades argumente konkreetsete andmetega. Toon on veenev ja emotsionaalne.
2024-10-15
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esitab detailseid selgitusi komisjoni töö kohta, kasutades tehnilisi andmeid ja numbreid. Toon on professionaalne ja informatiivselt.
2024-10-10
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab protseduurilist lähenemist, nõudes selgust õiguslike küsimuste osas. Toon on konstruktiivne ja täpsusele suunatud.
2024-09-25
Rahvusvahelise Tööorganisatsiooni (ILO) töömaailmas esineva vägivalla ja ahistamise kõrvaldamist käsitleva konventsiooni (nr 190) ratifitseerimise seaduse eelnõu (469 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab pikka, analüütilist ja emotsionaalset argumentatsiooni, toetudes faktidele ja ühiskondlikele väärtustele. Kritiseerib vastaseid otsekoheselt kuid säilitab konstruktiivse tooni.
2024-09-25
Regionaal- ja põllumajandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktipõhist ja analüütilist lähenemist, esitades küsimusi regionaalpoliitika kohta konstruktiivse tooniga.
2024-09-17
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktipõhist ja analüütilist lähenemist, esitades küsimusi hariduspoliitika kohta konstruktiivse tooniga.
2024-09-16
Siseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktipõhist lähenemist, esitades küsimusi sisejulgeoleku kohta neutraalse ja konstruktiivse tooniga.
2024-09-11
Riigikogu otsuse "Nõusoleku andmine Eesti Vabariigi kvoodi suurendamiseks Rahvusvahelises Valuutafondis" eelnõu (440 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kasutab struktureeritud ja põhjalikku argumentatsiooni, toetudes faktidele ja isiklikule kogemusele. Säilitab ametliku kuid veenva tooni.
2024-07-29
23 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks taristuminister Vladimir Svetile

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kasutas emotsionaalset ja isiklikku lähenemist, rõhutades siirast muret ja toetust. Stiil oli otsekohene ja kaitsev, kasutades konkreetseid näiteid poliitiliste süüdistuste ümberlükkamiseks.
2024-07-22
Peaministrikandidaat Kristen Michalile valitsuse moodustamiseks volituste andmine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kasutab otsekohest ja kriitilist retoorikat, rõhutades valitsuse vastuolusid ja ebajärjekindlust. Toetub faktidele ja konkreetsetele näidetele, säilitades samas konstruktiivse tooni.
2024-06-13
Eesti Panga 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsivat ja uurivat tooni, keskendudes faktidele ja andmetele. Väljendab muret, kuid jääb konstruktiivseks ja analüütiliseks.
2024-06-13
Rahvatervishoiu seaduse eelnõu (433 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab pikka, analüütilist ja faktipõhist argumentatsiooni, toetudes isiklikule kogemusele ja konkreetsetele näidetele. Säilitab konstruktiivse kuid kriitiline tooni.
2024-06-12
Riigikogu otsus "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" (431 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab otsekohest ja kriitilist retoorikat, esitades teravaid küsimusi valitsuse otsuste kohta. Toetub faktidele ja loogilistele argumentidele, säilitades samas viisakas tooni.
2024-06-11
Riigikogu otsuse "Nõusoleku andmine Eesti Vabariigi kvoodi suurendamiseks Rahvusvahelises Valuutafondis" eelnõu (440 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab struktureeritud ja põhjalikku argumentatsiooni, toetudes faktidele ja isiklikule kogemusele. Säilitab ametliku kuid veenva tooni, rõhutades konsensuse vajadust.
2024-06-11
Riigikogu avalduse "Demokraatia kriisist Gruusias" eelnõu (449 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esitab lühikesi täpsustavaid küsimusi neutraalse ja ametliku tooniga, keskendudes faktilisele informatsioonile.
2024-06-06
Õiguskantsleri ettepanek tsiviilkohtumenetluse seadustiku põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab tehnilisi küsimusi ja viiteid komisjoni tööle, säilitades ametliku ja faktipõhise tooni ilma emotsionaalse värvinguta.
2024-06-04
Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (401 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Demonstreerib analüütilist ja faktipõhist lähenemist, kasutades konkreetseid näiteid ja numbreid. Säilitab konstruktiivse tooni, kuigi väljendab selget kriitikat valitsuse tegevuse suhtes.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele taastada noorte koolispordi toetus" eelnõu (405 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab lühikest, otsekohest küsimisstiili ilma pikema argumentatsiooni või emotsionaalse värvinguta.
2024-05-29
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab konstruktiivset ja toetavat tooni haridusvaldkonna rahastamise küsimustes, kuid lõpetab kriitilise noodiga maksureformi vajaduse kohta. Kombineerib praktilisi ettepanekuid poliitilise visiooniga.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutas mõõdukat ja tasakaalustatud tooni, rõhutades erinevate valdkondade omavahelist seotust. Kombineeris julgeoleku ja sotsiaalse poliitika argumente.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Stiil oli toetav ja konstruktiivne, rõhutades positiivseid aspekte bürokraatia vähendamises. Kasutas praktilisi näiteid ja isiklikku kogemust argumentide tugevdamiseks.
2024-05-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Stiil oli kriitiline, kuid viisakas, kasutades irooniat olukorra absurdsuse rõhutamiseks. Püüdis säilitada konstruktiivset tooni, kutsudes üles parlamendi normaalse töö jätkamisele.
2024-05-14
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Lähenemisviis oli ettevaatlik ja analüütiline, rõhutades vajadust kaalutletud otsuste järele. Kasutas küsimuste esitamist selguse saamiseks ja väljendas konstruktiivset muret.
2024-05-13
Õiguskantsleri ettepanek rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse, krediidiasutuste seaduse, võlaõigusseaduse ja riigilõivuseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab küsivat ja uurivat tooni, keskendudes sularaha kasutamise praktiliste aspektide selgitamisele. Rõhutab digitaliseerimise ja bürokraatia vähendamise tasakaalu leidmise vajadust.
2024-05-07
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab toetavat retoorikat hariduspoliitika suhtes, toon on konstruktiivne ja julgustav.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi usuvabaduse kohta, kasutades analüütilist lähenemist. Toon on murelik ja kaitsev.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktipõhist argumentatsiooni tervishoiupoliitika kaitsmisel, toon on veenev ja järjekindel.
2024-04-18
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuumaenergia kasutuselevõtmise vajadus ja võimalused Eestis" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutas tasakaalustatud ja analüütilist lähenemist, rõhutades faktipõhise debati vajadust. Välitas mõõdukat kriitikat ühepoolse argumentatsiooni kohta.
2024-04-11
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tagada veterinaaria tulevik" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutas konstruktiivset ja küsivat tooni, keskendudes konkreetsetele lahendustele. Rõhutas valdkonna olulisust majanduse ja julgeoleku seisukohast.
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi tööpoliitika kohta, kasutades sotsiaalset argumentatsiooni. Toon on murelik ja kaitsev.
2024-04-03
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab toetavat retoorikat hariduspoliitika suhtes, toon on konstruktiivne ja julgustav.
2024-03-19
Terviseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi tervishoiupoliitika kohta, kasutades ekspertteadmisi. Toon on professionaalne ja murelik.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab huumorit tehniliste probleemide käsitlemisel, toon on kerge ja praktiliselt suunatud.
2024-02-21
Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni lepingu õigusabi ja õigussuhete kohta tsiviil-, perekonna- ja kriminaalasjades denonsseerimise seaduse eelnõu (362 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi usuvabaduse kaitse kohta, kasutades konkreetseid näiteid. Toon on murelik ja kaitsev.
2024-02-21
Eesti Kultuurkapitali seaduse ja hasartmängumaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (338 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab toetavat retoorikat kultuuripoliitika suhtes, toon on konstruktiivne ja visionäärne.
2024-02-20
Riigikogu avalduse "Venemaa poolt küüditatud laste tagasitoomiseks Ukrainasse" eelnõu (375 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab emotsionaalset ja humanitaarset retoorikat Ukraina toetamisel, toon on kirglik ja kaastundlik.
2024-02-15
Isamaa fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduslanguses. Mida teha?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esitab ajaloolisi võrdlusi ja küsib järjepidevuse kohta, kasutades konkreetseid näiteid. Toon on uuriv ja analüütiline.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esitab konkreetseid küsimusi välispoliitika prioriteetide kohta, kasutades struktureeritud lähenemist. Toon on professionaalne ja sisuline.
2024-01-24
Riigikogu otsuse "Riigikogu otsuse "Euroopa Nõukogu Parlamentaarse Assamblee Eesti delegatsiooni moodustamine" muutmine" eelnõu (360 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktipõhist lähenemist, esitades küsimusi laste õiguste kaitse kohta empaatilise ja konstruktiivse tooniga.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esitab küsimusi hariduspoliitika kohta faktipõhise ja konstruktiivse tooniga.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (114 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esitab otsekoheseid küsimusi maksupoliitika kohta, kasutades kriitilist kuid konstruktiivset tooni.
2024-01-17
Tolliseaduse muutmise seaduse eelnõu (350 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktipõhist ja analüütilist lähenemist, esitades küsimusi bürokraatia vähendamise kohta neutraalse tooniga.
2024-01-16
Veeseaduse muutmise seaduse eelnõu (346 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab faktipõhist ja analüütilist lähenemist, esitades küsimusi keskkonnapoliitika kohta neutraalse tooniga.
2024-01-16
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eemaldada nn. Pronkssõduri kuju avalikust ruumist" eelnõu (104 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esitab otsekoheseid küsimusi julgeoleku valdkonna kohta, kasutades faktipõhist ja analüütilist lähenemist ilma emotsionaalse värvinguta.
2024-01-11
Perekonnaseisutoimingute seaduse muutmise seaduse eelnõu (106 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kasutab viisakas ja konstruktiivset tooni, esitades tehnilisi küsimusi ja täpsustusi. Rõhutab praktiliste lahenduste vajadust ja näitab üles empaatiat probleemide suhtes.