Kuude kaupa: Anastassia Kovalenko-Kõlvart

Kokku kuid: 19

Täielikult profileeritud: 19

10.2025

20 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust automaksu juriidiliste ja põhiseaduslike aspektide osas, viidates Õiguskantsleri pöördumisele ja Presidendi varasemale välja kuulutamata jätmise otsusele. Samuti on detailne teadmine sotsiaalpoliitika meetmetest, nagu puuetega inimeste toetused, vanemahüvitise ülempiir ja kodustelt emadelt ravikindlustuse äravõtmine. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "erisused" ja "mitmekordne maksustamine".
09.2025

85 Sõnavõtud

Esineja demonstreerib laiapõhjalist teadmistepagasit: majandus- ja maksupoliitika ning riigi rahandus (maksud, tulumaks, käibemaks, toetused), energiapoliitika (Enefit Green ja siseinfo juhtum), tervishoiu finantskorraldus (Tervisekassa), liikluskindlustus ja kergliiklejate regulatsioon, ning põhiseaduslikud õigused ja järelevalve. Viitab Riigikontrolli, Finantsinspektsiooni ja kriminaalmenetluse põhitõdedele ning kasutab konkreetseid numbreid ja õiguslikke referencesid (põhiseaduse §12, §284).
06.2025

68 Sõnavõtud

Näitab tugevat teadmistepagasit liiklusseaduse, linnaruumi reguleerimise ja ohutuse valdkonnas, kasutades konkreetseid näiteid (vanusekontroll, kiivri laenutamine, juhtimisõiguse kontroll) ning rahvusvahelisi võrdlusi. Toob välja numbreid ja uuringuid (2024. aasta õnnetuste statistika, riikide praktikad Saksamaa/Leedu/Pariis jne), mis illustreerivad põhjendatud analüüsi. Seega avaldub tema ekspertiis nii seadusandlike lahenduste kui ka ohutuse ja tervise kaitse nüansside selgitamisel.
05.2025

46 Sõnavõtud

Kohati näitab tugevat õiguspõhise regulatsiooni ning haldus- ja väärteomenetluse teemade kompetentsi (väärteomenetlus vs haldusmenetlus, menetlusõigus, Pandora-laeka risk). Viitab spetsiifilistele õigussüsteemi nüanssidele ning Riigikohtu otsusele (Olerex) ja õiguskantsleri seisukohtadele kui tõenditele. Demonstreerib pikaaegset arutelu direktiivide ülevõtu vormide kohta ning argumenteerib menetluste tehniliste aspektide põhjalikku teadasaamist.
04.2025

32 Sõnavõtud

Näidatud on tugevad teadmised energiatööstusest ja börsipoliitikast (Enefit Green, Eesti Energia erastamine/ostmine), finantspoliitikast (maksud, eelarve, tulumaks, käibemaks) ning korruptsioonivastase järelevalve teabega (insiderite nimekirjad, Finantsinspektsioon). Kasu tuuakse konkreetsete numbriliste näidetega (nt 68 miljonit eurot, 42% õnnetustest Bolti tõukeratastega, 25 kilogrammi piir). Kasutatakse õiguslikke ja põhiseaduslikke argumente (põhiseaduse § 28).
03.2025

19 Sõnavõtud

Näitab tugevat teadmistepagasit riigiabi tunnuste analüüsimisel, riigikontrolli auditide ning kohtupraegide kontekstis (nt Riigikohus, Olerex'i pretsedent). Viitab konkreetsetele andmetele (1,5 miljonit eurot, 1 140 000 eurot), KredExi laenude ja erikomisjonide menetluste osas ning rahvusvahelise lennunduse taustavaadete kaudu püüab selgitada riskantseid lepingulisi otsuseid. Käitab jaoskuhval tsiteeritavaid allikaid (erikomisjonid, prokuratuur, Riigikontroll) oma juttudes, et kinnitada väiteid ning näidata põhiseaduslikkuse ja riigiabi reeglite olulisust.
02.2025

34 Sõnavõtud

Kasutab konjunktuuriinstituudi ja Riigikontrolli materjale ning energiapoliitika arutelusid kui tõendusbaasi (nt Peeter Raudsepp, Riigikontroll, energiamajanduse arengukava). Mainib majanduse ja tarbijakäitumise nüansse (tarbimislaenud, säästud, automaksu ja käibemaksu mõju). Esindab teaduslikku lähenemist arvutuste ja mõjuanalüüside vajalikkusele (mõjuanalüüsid, arengukavad).
01.2025

39 Sõnavõtud

Näitab tugevat teadmistepagasit tervishoiu infrastruktuuri, eelarveprotsessi ja rahastuse keerukustest: eraldi välja toodud Euroopa Liidu rahastus (2021–2022) 280 miljonit eurot, riigilt oodatav lisa 300 miljonit ning Tallinnale kavandatav osalus umbes 550 miljonit; käsitleb ka korruptsiooniga seotud erikomisjonide materjale ning Nordica juhtumi detaile (190 000 eurot kuus lepingu korral); rõhutab kulu- ja tuluread ning tegevuspõhise eelarve kriitikat ja võimalikke lahendusi.
12.2024

25 Sõnavõtud

Esindaja näitab teadmisi riigieelarvest, osaluspoliitikast ja korruptsioonivastase erikomisjoni kontekstist, viidates Riigikontrolli auditi tulemuste ja maksulaekumiste muutustele (nt septembris võrreldakse prognoosega 43 mln eurot väiksemat laekumist). Ta analüüsib omaniku ootuste vastuolusid Riigi Energia valdkonnas ning seletuskirjade rolli ja asendustegevust, näidates tehnilist käsitlust eelarve ja ettevõtete juhtimise teemadel. Ta toob esile keerukused nõukogude töö ja vajaduse läbipaistvuse järele, kasutades näiteid nagu Rail Balticu andmed ja osaluspoliitika küsimused.
11.2024

34 Sõnavõtud

Kogu kõnesarjas ilmneb tugev riigieelarve ja avaliku sektori rahastuse pädevus: viitab Riigikontrolli auditele (mõjude analüüs puudulik), RMK salajaste lepingute probleemidele, metsa hindade ja kasvukulusid puudutavatele tähelepanekutele ning Rail Balticu tasuvusanalüüsi erinevustele. Kasutab konkreetseid numbreid (nt 23,8 miljardi euro kulud, 11,8 miljardit eurot potentsiaalseid tulukäibeid, 9 erinevat summat Rail Balticule) ning rõhutab vajadust selgete aluste ja vastavate dokumentide juriidilistele nõuetele.
10.2024

40 Sõnavõtud

Kasutab ja viitab riigieelarve seadusele, kulureadade nähtavusele ja seletuskirja õiguslikule mõjule ning Riigikontrolööri ja õiguskantsleri kriitikale. Mainib tehnilisi terminoid nagu kuluread, seletuskiri ja 500 000 euro suurune künnis, näidates arusaama eelarve läbipaistvusnõuetest.
09.2024

20 Sõnavõtud

Näitab tugevat teadmistebaasi põhiseaduslikkusest ja õigusloome kvaliteedist (viitab põhiseaduse sätetele §50, §10, §28; arutleb seletuskirjade ja menetluse teemade üle). Kasutab argumentatsioonis riigieelarve mõjuanalüüsi ja Euroopa Liidu normide ülevõtmise kriitikat ning rõhutab nõuet, et need normid tuleb sobitada põhiseadusega. Esitab konkreetseid küsimusi ja analüüse seoses automaksu ning õiguskantsleri tähelepanekutega, näidates juriidilist ja poliitilist tähelepanelikkust.
07.2024

3 Sõnavõtud

Näitab tugevat põhiseadus- ja Euroopa Liidu õiguse ning võrdse kohtlemise põhimõtte temaatilist teadmistepagasit, viidates õigusanalüüsidele ja Riigikohtu tähelepanekutele. Rõhutatakse põhiseaduslike ja rahvusvaheliste kohustuste kontekstis puudega inimeste õiguste kaitset ja toetusmehhanismide mõju hindamist.
06.2024

39 Sõnavõtud

Esineja näitab kõrgetasemelist arusaamist parlamentaarsetest protsessidest, põhiseaduspõhise kontrolli ja Riigikogu tööreeglitest ning viitab Euroopa Liidu ning siseõiguse kooskõla probleemidele. Kasutatakse konkreete näiteid: menetluse sidumine, muudatusettepanekute tabelid, põhiseaduse piiramised ja rahvusvahelised õigusaktid, mis nõuavad täpset õiguskorda ja läbipaistvust. Tõstab esile ka rahandus- ja maksuotsuste majandusliku mõju analüüsi puudumist, tuginedes seaduste seletuskirjade ning Kohtu ja õiguskaitse argumentidele.
05.2024

65 Sõnavõtud

Esineja demonstreerib teadmisi parlamentaarsetest protseduuridest, Euroopa Liidu õiguse ülevõtmise keerukusest ning mõjuanalüüsi vajalikkusest. Tsiteeritakse Euroopa Komisjoni arvamusi ja viidatakse eelnõude tehniliste aspektide koostoimesse, näiteks vilepuhuja ja vaenukõne seaduste ning e-valimiste tehniliste riskide kontekstis. Samuti on näha valmidust käsitleda muinsuskaitse, kohalike omavalitsuste rahastamise ja koolispordi toetusprogrammide nüansse ning nende riigieelarvelist mõju.
04.2024

61 Sõnavõtud

Esindatud põhilised valdkonnad on põhiseadusõigus ja Euroopa Liidu õiguse seosed ning maksumuudatuste mõju sotsiaalsetele gruppidele. Esineja viitab põhiseaduslikule kaitsele (põhiseaduse § 28 lasterikastele peredele ja puuetega inimestele), avaldab kriitikat seoses Euroopa Komisjoni hinnangutega ning kasutab õiguslikke analüüse ja õiguskantslerite seisukohti. Samuti toob välja maksu- ja eelarveküsimustes vajaliku mõjuanalüüsi ning mõju rahvusvahelisele õigusele. Reaalseks alusmaterjaliks on arupärimised, õiguslikud analüüsid ja põhiseaduslikkuse vaatekoordinaadid.
03.2024

34 Sõnavõtud

Esindaja demonstreerib sügavat seost põhiseaduslike ja Euroopa Liidu õigusreeglitega, viidates põhiseaduse §28-le (lasterikkad pered riigi erilise hoole all) ja õiguskindluse printsiibile ning õiguspärase ootuse põhimõttele. Ta mainib Euroopa Liidu õigust ja artikkel 110 seoses mootorsõidukimaksuga ning kasutab õiguslikke analüüse (arupärimised, õiguslikud uuringud) kui tõendusmaterjali. Näitab pidevat õigusalast ja sotsiaalpoliitilist kompetentsi ning riigi õiguskorrale keskendumist.
02.2024

14 Sõnavõtud

Esindaja demonstreerib tugevat majandus- ja avaliku rahanduse tausta, viidates Riigikontrolli raportile ning hotellide liidu analüüsidele ning kasutab näiteid nagu „80 miljonit eurot kumulatiivset kahjumit” ja „turismi 20% kulutustest hotellile”. Hindab mõjuanalüüside olulisust ning mõtiskleb maksumuudatuste laiemate majanduslike tagajärgede üle. Tugineb statistikale ja uuringutele (Riigikontroll, hotellide liit), ning kasutab numbreid ja võrdlusi (Läti näide, EURIBOR, jne) argumentide fundamenteerimiseks.
01.2024

30 Sõnavõtud

Näitab tugevat teadmistepagasit hariduse rahastamisest, kohalike omavalitsuste eelarvest, majandusest ja investeeringutest; viitab konkreetsetele numbritele (näiteks 1,5% SKP kõrgharidusele, 3% teadus- ja arendustegevusele, 2% erasektorile). Õigussüsteemi protseduuridest rääkimisel rõhutab väljatöötamiskavatsuse, mõjuanalüüsi ja põhiseaduspärasuse kontrolli olulisust. Kasutab viiteid Euroopa prognoosidele ja teiste institutsioonide analüüsidele, et põhjendada oma seisukohti.