Päevakorrapunktide kaupa: Helmen Kütt

Kokku päevakordi: 84

Täielikult profileeritud: 84

2025-10-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (732 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu koostajatele (ministeeriumile) ja protseduurilistele puudustele, eelkõige normide jätmise eest seletuskirja, mitte seaduse teksti. Samuti kritiseeritakse vaegnägijate teenuste puudumist eelnõus. Kriitika on sisuline ja protseduuriline, mitte isiklik.
2025-10-15
Kultuuritöötajate palgad

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamine vastane on Kultuuriminister, keda kritiseeritakse teravalt poliitilise tegevusetuse ja kultuuritöötajate ebavõrdse kohtlemise eest. Kriitika on suunatud nii palgatasemete ebaõiglusele kui ka kavandatava süsteemimuudatuse protseduurilisele poolele, rõhutades, et muudatus võib kaotada palgatõusu võrdlusmomendi.
2025-10-13
Arupärimine üldise pesitsusrahu kehtestamise vajalikkuse ja ajakohasuse kohta (nr 804)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei kritiseeri ühtegi konkreetset vastaspoolt ega rühmitust. Fookus on informatsiooni hankimisel ministrilt ja valitsuselt, mitte rünnakute esitamisel.
2025-10-13
Arupärimine kohalike omavalitsuste tulubaasi kohta (nr 802)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Regionaal- ja Põllumajandusministri tegevuse vastu, keskendudes poliitika rakendamise ebaõnnestumisele põllumajanduses. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, viidates Ekseko poolt esitatud süüdistusele, et abi oli "liialt hilja, liialt vähe", mis tõi kaasa koondamised.
2025-10-09
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (625 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ettekandja väidete vastu puudetoetuste universaalse tõstmise osas. Kriitika on nii sisuline (poliitika ebaõiglus) kui ka menetluslik, heites ette oluliste huvigruppide (puuetega inimeste koda) kaasamata jätmist eelnõu arutelusse. Kriitika on intensiivne ja keskendub faktidele.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele, eriti Reformierakonnale ja peaministrile, keda süüdistatakse ettevõtjate ebapiisavas usaldamises ja kaasamises. Kriitika on protseduuriline, heites ette, et peaminister ei ole kutsunud kokku ümarlauda kaupmeestega, vaid tugineb kitsastele allikatele. Kõneleja kritiseerib ka seda, et arutelu toimub üle nende peade, keda tihti kasuvõtjateks nimetatakse.
2025-10-08
Sotsiaalministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigi ja ministeeriumi tegevusetuse vastu erihoolekande kriisi lahendamisel, mis on viinud ebamõistlike olukordadeni, kus omavalitsused on sunnitud kohtu kaudu õigust nõudma. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, rõhutades süsteemi ebaefektiivsust ja aeglust.
2025-10-08
Erihoolekanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamine vastane on peaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse otsese riigikohustuse täitmata jätmise eest erihoolekandes. Kriitika on intensiivne ja keskendub lahenduste puudumisele olukorras, kus 1000 inimest ootab teenust. Vastandab valitsuse tegevusetust omavalitsustega, kes on sunnitud riigi kohustusi täitma ja kohtusse pöörduma.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse eelarve koostamisele, eriti ajastuse ja erihoolekande lahenduste puudumise osas. Eelkõige vastandutakse Haridus- ja Teadusministrile vastutuse küsimuses, rõhutades, et erihoolekanne on riigi ülesanne. Kriitika on poliitikapõhine ja esitatud küsimuse vormis.
2025-10-06
Arupärimine koolitoidu ebapiisava riikliku rahastamise ja sellest tuleneva ebavõrdsuse kohta (nr 797)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigi poliitika ja valitsuse tegevuse vastu, mis on loonud ebaõiglase finantskoormuse ja kohustuste jaotuse omavalitsuste ja riigi vahel. Ta kritiseerib poliitilist suunda, mis võib viia nappide toetuste (nagu koolitoidu üks euro) edasise vähenemiseni.
2025-10-06
Arupärimine Rootsi kurjategijate Eestisse toomise kohta (nr 803)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on minister ja tema erakonnakaaslasest justiitsminister, keda kritiseeritakse kergekäelise suhtumise ja protseduuriliste vigade eest. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, rõhutades, et valitsuse plaan toob kaasa suuri kulusid ja halvendab Eesti inimeste elu. Vastuseis on intensiivne ja hoiatav.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (677 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud seadusandliku protsessi juhtimise vastu, heites ette ebaefektiivsust ja viivitusi õiguskantsleri ettepanekute lahendamisel. Vastuseis on protseduuriline, keskendudes sellele, miks ei lahendatud põhiseaduslikkuse küsimusi varasema eelnõuga.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (694 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse algatatud eelnõule, kuna see jätab tähelepanuta puuetega inimeste sihtrühmapõhised vajadused. Eelkõige kritiseeritakse sotsiaalpoliitiliste meetmete (toetuste tõus) ebapiisavust ja nende ebaõiglast jaotumist puude raskusastmete vahel. Samuti kritiseeritakse varasemaid vastaseid, kes väitsid sotsiaaldemokraatide olevat automaksu taga.
2025-09-24
Regionaal- ja põllumajandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja ministrile, keda süüdistatakse kriisi pikenemises riigi "tegevusetuse ja otsustusvõimetuse" tõttu. Kriitika on intensiivne ja poliitiliselt laetud, seostades valitsuse suutmatust otseselt töökohtade kaotuse ja tööstusharu kannatustega.
2025-09-23
Vaba mikrofon

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse ja riigi vastu erihoolekande pikaajalise alarahastamise eest. Kriitika on poliitika- ja majanduspõhine, süüdistades valitsust ka hiljutiste maksutõusude (käibemaks, automaks) negatiivses mõjus teenusepakkujatele. Kriitika intensiivsus on kõrge, viidates süsteemi kokkuvarisemise ohule.
2025-09-23
Arupärimine numbrituvastuskaamerate peatamise kohta (nr 793)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigiasutuste (eriti Maksu- ja Tolliameti) menetluslikele puudujääkidele päringute põhjendamisel. Kõneleja vastandub praktikale, kus inimesi ei teavitata nende andmete kasutamisest, kui menetlust ei järgne, pidades seda ebaturvalisust tekitavaks.
2025-09-22
Arupärimine Rootsi vangide Eestisse toomise kohta (nr 792)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on kriitiline valitsuse (peaministri) esitatud positiivse narratiivi suhtes Rootsi vangide lepingu osas. Vastuseis on poliitika- ja finantspõhine, keskendudes varjatud kulude ja tervishoiusüsteemi koormuse riskide väljatoomisele.
2025-09-22
Arupärimine ettevõtjate nõukoja loomise ning selle liikmete võimaliku huvide konflikti kohta (nr 788)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud peaministri ja valitsuskoalitsiooni suunas, kritiseerides nende valitud eksklusiivset otsustusformaati. Kriitika on protseduuriline, rõhutades, et riigi probleemide lahendamiseks on vaja kaasata laiemat poliitilist spektrit. Rünnakute intensiivsus on madal, keskendudes küsimuse esitamisele.
2025-09-18
Eesti Panga 2024. a aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud varasematele hoiakutele, mis propageerisid sularaha mittekasutamist, ning praeguse valitsuse/Riigikogu maksupoliitika suunale. Kriitika on poliitiline ja keskendub majanduslikele valikutele, pakkudes alternatiivina käibemaksu langetamist toiduainetele.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud süsteemi vigadele ("masin võib-olla ka eksib") ja üksikutele ebakompetentsetele ametnikele sotsiaalvaldkonnas, keda nimetatakse "tõrvatilkadeks". Poliitilisi vastaseid ei kritiseerita ning kriitika on pigem protseduuriline ja madala intensiivsusega.
2025-09-10
21 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks sotsiaalminister Karmen Jollerile

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud sotsiaalministrile (Karmen Joller), kritiseerides tema ebaselgust sotsiaalvaldkonna eelarveprioriteetide osas, millega ta läbirääkimistele läheb. Kriitika on poliitika- ja süsteemipõhine, puudutades tervishoiu ligipääsetavuse puudujääke, kus inimesed jõuavad ravile liiga hilja.
2025-09-08
Arupärimine elutähtsate pangateenuste kadumise kohta maakonnakeskustest (nr 773)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu või isiklikku kriitikat ministri suhtes ei väljendata, kuid kritiseeritakse laiemat suundumust, mis viib teenuste kadumiseni ("uksi sulgevad"). Kriitika on suunatud poliitika puudulikkusele ja nõuab tulevikus astutavaid konkreetseid samme. Positiivselt eristatakse sotsiaaldemokraatide varasemaid vilja kandnud regionaalpoliitilisi samme.
2025-09-08
Arupärimine elulõpuga seonduvate regulatsioonide kohta (nr 766)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse (ministri) ja süsteemi haldamise vastu, mis on viinud pikkade järjekordade ja regionaalsete teenuste puudumiseni. Vastuseis on suunatud süsteemsetele puudustele tervishoiu rahastamises, mis sunnivad inimesi otsima drastilisi elulõpu lahendusi.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastasseis on suunatud Vabariigi Valitsuse ja sotsiaalminister Karmen Jolleri vastu. Kriitika on terav ja poliitikapõhine, keskendudes valitsuse suutmatusele tõsta toimetulekupiiri ja lahendada erihoolekande alarahastuse kriisi. Valitsust süüdistatakse ka eelarve kasutamises valimiskampaania eesmärgil, eirates tegelikke sotsiaalseid probleeme.
2025-06-12
42 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakostale

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on justiits- ja digiminister, keda kritiseeritakse teravalt ebapiisava vastutuse võtmise ja hilinenud empaatia eest Pihlakodu juhtumi ohvrite suhtes. Kriitika on suunatud ministri protseduurilistele vigadele (nt ekspertide hiline kaasamine) ja tema esinemisstiilile, mida peetakse ründavaks ja süüd teistele veeretavaks.
2025-06-12
Töölepingu seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (602 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on minister/valitsus, keda kritiseeritakse nii sisuliste muudatuste kui ka protseduuriliste vigade pärast (kaasamise puudumine). Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaspoolt ametiühingute ja erialaliitude arvamuste alavääristamises ja nende murede ignoreerimises.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond, keda kritiseeritakse vajaliku sotsiaalabi edasilükkamise eest, viidates peaministri seisukohale, et see on 2026. aasta eelarve teema. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, seades kahtluse alla Reformierakonna järjepidevuse vajaduspõhise toetuse rõhutamisel. Vastuseis on mõõdukas, keskendudes poliitilisele tegevusetusele.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud protseduurilistele ja süsteemsetele puudujääkidele õigusemõistmises, eriti pikkade menetluste ja enneaegse süüdimõistmise osas. Otseseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, vaid fookus on protsessi parandamisel.
2025-06-09
Arupärimine vaesuse leviku kohta Eestis (nr 757)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile ja peaministrile, kritiseerides nende prioriteete, mis keskenduvad maksuküüru kaotamisele ja automaksule, jättes tähelepanuta kõige vaesemad. Kriitika on poliitiline, kuna valitsus lükkab toetuse tõstmise 2026. aasta eelarve arutelu teemaks, kuigi olukord nõuab kohest lahendust. Apelleeritakse Reformierakonna maailmavaatelistele lubadustele aidata neid, kellel on päriselt raske.
2025-06-05
Liiklusseaduse täiendamise seaduse eelnõu (616 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei kritiseeri ühtegi vastaspoolt, vaid rõhutab, et tegemist ei ole maailmavaatelise erinevusega, mis viitab ootusele vastupanu puudumisele. Kriitika asemel otsitakse aktiivselt konsensust.
2025-06-04
2025. aasta lisaeelarve

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastuseis on suunatud valitsusele ja Reformierakonnale, kritiseerides nende otsust jätta toimetulekupiiri tõstmine ja SKAIS-i süsteemi rahastamine lisaeelarvest välja. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla valitsuse prioriteedid ja rahaliste vahendite nappuse argumendi.
2025-06-03
Arupärimine Pihlakodu juhtumi ja hooldekodude turvalisuse kohta (nr 750)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Prokuratuuri tegevuse vastu, kuna see pisendas kannatanute läbielamisi ja ei leidnud alust menetluse algatamiseks asutuse suhtes. Samuti kritiseeritakse kaudselt valitsust ja koalitsiooni hooldereformi puudutava ebaselge sõnastuse pärast, mis tekitab sotsiaalvaldkonnas segadust ja muret. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja poliitiline, mitte isiklik.
2025-06-02
Arupärimine koolivõrgu kohta (nr 760)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis puudub, kuid kõneleja teostab järelevalvet täidesaatva võimu tegevuse üle, küsides ministrilt aru reformi edenemise kohta. Kriitika on suunatud pigem protseduurilisele läbipaistvusele ja sotsiaalsele vastutusele, mitte poliitika sisule.
2025-06-02
Arupärimine noorsootöötajate kvalifikatsiooninõuete kohta (nr 745)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed
2025-06-02
Arupärimine Pihlakodu juhtumi ja prokuratuuri tegevuse kohta (nr 748)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud ministrile ja sotsiaalhoolekande teenuse pakkujatele (nii omavalitsuse kui ka eraettevõtjate poolt) vastutuse puudumise eest. Kriitika on protseduuriline ja tulemuspõhine, lükates tagasi katsed õigustada puudujääke ja nõudes õppimist juhtunust. Eraldi kritiseeritakse asutuste passiivsust enne meedia sekkumist.
2025-06-02
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid esitatakse kriitiline küsimus lisaeelarve puudujääkide kohta SKAIS-i rahastamise osas. Kõneleja kaitseb endist ametnikku (Maret Maripuu), rõhutades, et probleem on rahalise ressursi puudumises, mitte tegemata töös. Kriitika on suunatud poliitilisele otsusele jätta kriitiline rahastus eelarvest välja.
2025-05-21
Puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (561 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev kriitika valitsuse ja sotsiaalministri Karmen Jolleri suunas, süüdistades neid kärpimises, tegevusetuses (SKAIS-i rahastamine) ja huvirühmade (Eesti Puuetega Inimeste Koda) eiramises. Kritiseerib peaministrit Sotsiaalkaitseameti juhi Maret Maripuu süüdlaseks tegemise eest SKAIS-i probleemides, rõhutades vastutust kõrgemal tasemel.
2025-05-20
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse, julgeolekumaksu seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (645 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse maksupoliitikale, kritiseerides seda poliitikapõhiselt, kuna see suurendab ebavõrdsust ja halvendab inimeste toimetulekut. Kriitika on intensiivne sotsiaalsete tagajärgede osas, kuid esitatakse küsimuste ja alternatiivide pakkumise vormis.
2025-05-20
Arupärimine elektrienergia tootmisvõimsuste kohta (nr 746)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis väljendub ministrile suunatud arupärimises, mis seab kahtluse alla ministeeriumi toetuse tõhususe kohalikele omavalitsustele. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
2025-05-19
Arupärimine Eesti keskkonnapoliitika kohta (nr 743)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ministrile ja valitsuse keskkonnapoliitikale, mida peetakse lühinägelikuks ja ebakindlaks. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes otsusele alandada raiutava metsa iga.
2025-05-19
Arupärimine loodusobjektide kaitsekorra ebaseadusliku muutmise kohta (nr 738)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on kriitiline valitsuse või vastutava ministeeriumi tegevuse suhtes, mis viis Eesti rikkumismenetluseni. Kriitika on suunatud protseduurilistele vigadele ja vastutuse puudumisele, nõudes süüdlaste tuvastamist.
2025-05-19
Arupärimine tööjõu tootlikkuse, Eesti konkurentsivõime ja odavtööjõu kohta (nr 742)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse või ministri tegevussuuna vastu, mis ei ole suutnud piisavalt tegeleda kasvava NEET-noorte ja tööturult eemale jäänud inimeste probleemiga. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades vajadust paremini kasutada olemasolevaid ressursse ja vältida olulise inimressursi kaotamist.
2025-05-15
Haridus- ja teadusministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika puudutab pigem tegevusetust või ebapiisavat propageerimist kutsehariduse valdkonnas, mitte otsest poliitilist vastuseisu ministri poliitikale. Konkreetseid vastaseid või kritiseeritavaid rühmi ei nimetata.
2025-05-15
Looduskaitseseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (Natura hindamine) eelnõu (610 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse või täitevvõimu tegevusele, mis puudutab rikkumismenetluse sisu salajasust. Kriitika on menetluslik, rõhutades, et saadikutele ei ole võimaldatud tutvuda olulise teabega, mis mõjutab seadusloomet.
2025-05-14
Puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (561 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Sotsiaalministri ja valitsuse tegevuse vastu, eriti seoses ebapiisava erihoolekandeteenuse rahastamise ja kohtade vähesusega. Esineja väljendab muret, et valitsuse kärpimisrežiim võib puudutada "kõige haavatavamaid ja nõrgemaid". Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, nõudes ministrilt aktiivset tegutsemist ja valdkonna eest seismist eelarveläbirääkimistel.
2025-05-07
Töötuskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (519 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsioon on suunatud Keskerakonna ametikaaslaste vastu, keda kritiseeritakse kahel korral seadusandlike terminitega eksimise eest. Kriitika on rangelt protseduuriline, mitte sisuline ega isiklik, ning selle eesmärk on viga parandada ja avalikku arusaama selgitada.
2025-05-07
Inimeste toimetulek

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud Sotsiaalkindlustusameti infosüsteemide ebausaldusväärsele toimimisele ja valitsuse suutmatusele tagada süsteemi rahastamine. Otsest isiklikku vastuseisu ei väljendata, vaid nõutakse valitsuselt lahendust eelarve läbirääkimiste kaudu. Vastuseis on protseduuriline ja tulemuspõhine.
2025-05-06
Arupärimine parvlaevaühenduse tuleviku kohta (nr 739)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse tegevusetusele või takistustele täieliku dotatsiooni kehtestamisel. Kriitika on suunatud poliitilistele, majanduslikele ja juriidilistele takistustele, mitte isikutele, olles pigem poliitika- kui isikupõhine.
2025-05-05
Arupärimine maapiirkondade kohta (nr 713)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse planeerimisprotsessi vastu, kuna see võib luua vastukäivaid ideid, mis ei arvesta ühistranspordi lisaressursside vajadusega. Vastuseis on mõõdukas ja keskendub poliitika elluviimise praktilistele ja ressurssidega seotud aspektidele. Kriitika on protseduuriline, mitte isiklik.
2025-05-05
Arupärimine pensionäride toimetuleku kohta (nr 726)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Sotsiaalministri ja valitsuse tegevusetuse vastu vananenud infosüsteemide parandamisel, mis on põhjustanud ligi 100 inimese pensioni hilinemise. Kriitika on protseduuriline ja tulemuspõhine, rõhutades, et süsteem on kokkuvarisemise äärel ja esines eelmisel aastal 11 korral tõrkeid.
2025-05-05
Arupärimine sotsiaalhoolekande reformi kohta (nr 720)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud neile erakondadele, kes peavad reformi ebaõnnestunuks ja seda parastades väljendavad, selle asemel et keskenduda parandamisele. Protseduuriline kriitika on suunatud kohalikele omavalitsustele, kes ei korralda hankeid, lastes seeläbi hinnarallil jätkuda. Väljendatakse heameelt, et sotsiaaldemokraatide valitsuses olles esinenud jutt pensionitõusu pidurdamisest on lõppenud.
2025-04-23
Toimetulek

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud praegusele valitsusele ja Peaministrile, süüdistades neid ebaselguses sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna kärbete osas ning eakate toimetuleku eiramises 2025. aastal. Kriitika on poliitikapõhine ja nõuab valitsuselt läbirääkimiste sisu avaldamist, vältides vastust "enne kui pole kõik kokku lepitud, pole midagi kokku lepitud". Samuti tuuakse esile erimeelsused koalitsioonipartneri Eesti 200 seisukohtadega pensionisüsteemi jätkusuutlikkuse osas.
2025-04-22
Võlaõigusseaduse muutmise ja sellest tulenevalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (613 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmed puuduvad.
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse poliitika elluviimise ja reformide (rahvaraamatukogude reform) vastu, keskendudes poliitilistele tagajärgedele, nagu riigi toetatud töökohtade kadumine. Vastuseis on poliitikapõhine ja esitatud küsimuse vormis, mitte isikliku rünnakuna. Eelkõige kritiseeritakse seda, et riik loobub teatud ülesannetest, jättes omavalitsustele täiendavaid kohustusi.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigi tegevuse vastu õigussüsteemi haldamisel, eriti riigi poolt määratud kaitsjate kvaliteedi osas, vihjates süsteemsele nõrkusele. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik, kuigi see esitatakse ministrile.
2025-03-26
Kindlustunne

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, keda kritiseeritakse suutmatuse eest lahendada koheseid toimetulekuprobleeme ja kavandatavate tööturvalisust vähendavate seadusemuudatuste eest. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, seades kahtluse alla peaministri juhtimisvõime.
2025-03-18
Välismaalaste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (rändemenetluste tõhustamine) eelnõu (548 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse või eelnõu toetajate prioriteetidele, eriti sisserändemenetlustele kulutatavale energiale ja rahale. Kriitika on poliitikapõhine, küsides, kas ressursse ei peaks suunama siseriiklike sotsiaalsete ja majanduslike probleemide lahendamisele.
2025-03-17
Arupärimine eesti keele kui teaduskeele kasutusala ahenemise kohta (nr 716)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed.
2025-03-17
Arupärimine Maarjamaa ühendkooli kohta (nr 710)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud Haridus- ja Teadusministeeriumi vastu seoses erikoolide ühendamise protseduuri ja sisuga. Kriitika on suunatud protseduurilisele ebaõnnestumisele (analüüsi puudumine) ning poliitilisele suunale, mis puudutab erikoolide tulevikku ja kaasava hariduse kitsaskohti. Kõneleja nõuab ministrilt julget tunnistamist, kui reformi käigus on midagi valesti läinud.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika puudub; kõneleja pakub vaid konstruktiivse ettepaneku arutelu pealkirja prioriteetide ümberkorraldamiseks. Vastandumist ei esine, pigem on tegemist täiendava rõhuasetuse pakkumisega.
2025-02-17
Arupärimine hariduslike erivajadustega laste koolide liitmise kohta (nr 684)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ministri ja tema valitsuse väidete vastu, mis puudutavad koolide liitmise eesmärke. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, seades kahtluse alla, kas on tehtud piisav sisuline analüüs, mis õigustaks struktuurseid muudatusi.
2025-02-10
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele viia läbi noorte sotsiaalmeedia kasutamise mõju analüüs" eelnõu (550 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid napib.
2025-01-29
Puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (561 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu kõneleja poolt ei väljendata, kuna ta on raportöör. Küll aga dokumenteeritakse teiste komisjoniliikmete (Kingo, Solman) kriitikat Sotsiaalkindlustusameti puude määramise praktika ja riigi juriidilise eelise suhtes puuetega inimeste organisatsioonide ees.
2024-11-21
Töötuskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (519 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-11-21
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastast ei kritiseerita, kuid esitatakse kaudne kriitika komisjoni ja varasema menetluse suunas, mis on jätnud kriteeriumid ebaselgeks. Kriitika on suunatud protseduurilistele puudujääkidele, mis on viinud kahetsusväärsete tulemusteni ("kõigil on häbi").
2024-10-24
Ravimiseaduse muutmise seaduse eelnõu (501 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu väärtõlgendamisele, kus seda on varasemalt esitletud kohustusena. Kõneleja lükkab selle väite ümber, rõhutades, et tegemist on valikuga, mitte rünnates otseselt vastaseid või nende poliitikat.
2024-10-21
Arupärimine hooldusreformi kohta (nr 649)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis puudub, kuna kõneleja toetab käimasolevat reformi. Kriitika on suunatud varasema süsteemi ebaefektiivsusele, kus hoolduskoormus lasus sugulastel ja pensionäridel. Samuti kritiseeritakse omavalitsuste varasemat ebaühtlast suhtumist omaosaluse määramisel.
2024-10-17
Sotsiaalhoolekande seaduse muutmise seaduse (pensionäritoetus) eelnõu (508 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud kohalike omavalitsuste praktikale, kus eakatelt võetakse hooldekodutasu katteks liiga suur osa pensionist (kuni 95%), jättes neile taskuraha. Samuti väljendatakse muret Sotsiaalministeeriumi suunatud suurte kärbete pärast, mis ohustavad juba alarahastatud valdkondi. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
2024-10-17
Sotsiaalhoolekande seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse (vaimse tervise teenus) eelnõu (500 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-09-25
Regionaal- ja põllumajandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika ei ole suunatud isikutele, vaid pigem valitsuse fiskaalpoliitikale ja selle mõjule lubatud reformidele. Kõneleja seab kahtluse alla, kas kärpimisolukord lubab reforme teostada.
2024-09-25
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei esine, kuid kõneleja käsitleb kriitiliselt Eesti Linnade ja Valdade Liidu (ELVL) muret varjatud kohustuste panemise pärast kohalikele omavalitsustele. ELVL näeb ohtu, et riigi rahaline olukord võib mõjutada Sotsiaalkindlustusameti suunamisotsuseid, jättes omavalitsustele kanda teenusekulud, mida riik ei kata. Kõneleja tunnustab muret, kuid rõhutab regulatsiooni vajalikkust valitseva olukorra lahendamiseks.
2024-09-17
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt. Kõnes puudub igasugune kriitika või vastandumine teistele poliitilistele jõududele või ametkondadele, keskendudes konstruktiivsele probleemipüstitusele.
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud eelnõu toetajate vastu, kes eelistavad kiiret tegutsemist läbimõtlemisele ja peavad rahalist plaani ebaoluliseks. Eriti kritiseeritakse seisukohta, mis lubab väliskapitalil kasumi võtta, jättes Eestile saaste ja pikaajalise koormuse.
2024-05-29
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on madala intensiivsusega ja puudutab peamiselt varasemaid seadusandlikke protseduure. Vabaerakonda kritiseeriti kaudselt 2019. aasta puuetega laste toetuste eelnõu puhul, kuna nende rahaline arvestus oli vigane ja riigieelarve seisukohalt vastuvõetamatu. Kriitika oli poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
2024-05-27
Sotsiaalkaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika puudub, valitseb pigem tunnustav ja konstruktiivne toon ministri töö suhtes. S2 teeb küll faktilise paranduse "hea ametikaaslase Lauri Laatsi" varasemale väitele puuetega laste toetuste tõusu ajaloo kohta, kuid see on protseduuriline täpsustus, mitte isiklik rünnak.
2024-05-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed.
2024-04-11
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tagada veterinaaria tulevik" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud majandus- ja infotehnoloogiaministrile, keskendudes protseduurilisele ebakõlale ja poliitilistele lünkadele. Eelkõige heidetakse ette töötushüvitise muudatuste varjamist sotsiaalkomisjoni eest, mis tegelikult selle teemaga tegeleb. Vastuseis on pigem protseduuriline ja poliitiline, mitte isiklik.
2024-03-12
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (289 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu ettekandja seisukoha vastu, kes ei näe vastuolu valimisliitude piiramise ja osalemissoovi vahel. Vastuseis on suunatud väitele valimisliitude ebastabiilsuse kohta, nõudes selle tõestuseks uuringuid. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
2024-03-06
Ravikindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (töövõimetuse ennetamine) eelnõu (377 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis puudub.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud kaasava hariduse rakendamise protseduurilistele ja tulemuslikkuse aspektidele, mitte ministri isikule või poliitika algsele suunale. Kõneleja vastandub praktikale, mis ei arvesta kõigi erivajadustega laste vajadusi, luues neile vaimse tervise probleeme. Konkreetseid vastaseid või rühmitusi ei nimetata.
2024-01-11
Perekonnaseisutoimingute seaduse muutmise seaduse eelnõu (106 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Vabariigi Valitsuse ja Sotsiaalministeeriumi seisukohale, mis eelnõu ei toeta, viidates valele seadusele ja potentsiaalsele inimkaubanduse riskile. Kriitika on mõõdukas, kuid selge, rõhutades, et ministeeriumid tunnistavad probleemi olemasolu, kuid ei paku kiiret lahendust. Valitsuse seisukohta kirjeldatakse kui ebamõistlikku menetlust.