Kuude kaupa: Anastassia Kovalenko-Kõlvart

Kokku kuid: 19

Täielikult profileeritud: 19

10.2025

20 Sõnavõtud

Koostöö on suunatud erakonnasisestele tegevustele, viidates Keskerakonna esitatud eelnõudele ja kaebustele kohtusse. Puuduvad viited valmisolekule koalitsioonipartneritega kompromisse otsida või erakondadeüleselt koostööd teha, kuna eesmärk on maksu täielik kaotamine.
09.2025

85 Sõnavõtud

Koostööpositsioon on peamiselt skeptiline: kuigi ta viitab mõnele ühisettepanekule ja ametnikega dialoogile, on tema toon tihti vastutulev ning rõhutab vajadust arutada laiemalt ja vajadusel peatada eelnõud. Euroopa- ja riigitasandi partnerlust mainitakse, kuid puudub selge märgistus varasemast või uutest lahendustest, mis oleksid laiapõhjalised.
06.2025

68 Sõnavõtud

Krempel koostööks valmis: rõhutab vajadust konsensuslike lahenduste järele ning on valmis tegema koostööd teiste fraktsioonidega (nt Tallinna Linnavolikogus konsensus mitme erakonna vahel). Samas on ta valmis väljendama kriitikat ja kasvatama survet koalitsioonile, kui näeb, et ühisosa puudub; soovib edendada erakorralisi istungeid ja kiired ühisettepanekud.
05.2025

46 Sõnavõtud

Kohalike erimeelsuste kontekstis kaldub tihti opositsiooninägemustega, kuid rõhutab vajadust korruptsioonivastase erikomisjoni ja avalike istungite kaudu kaasata erinevaid erakondi (nt kutsuda endised Keskerakonna liikmed Porto Franco arutelude juurde). Avatud on ideed laiapõhjaliseks aruteluks, kuid samal ajal on suhted tihti adversatiivsed ning kompromissi taotlus väljendub eelkõige erikomisjonide ja avalik-õiguslike arutelude kaudu.
04.2025

32 Sõnavõtud

Mainitakse koostööd kodanikuühendustega (las terikaste perede liit, puuetega inimeste kool) maksupoliitiliste paranduste jaoks; rõhutatakse vajadust laiapõhjaliste muudatusettepanekute ja ebavõrduste vähendamise nimel koostööle; näidatakse ka kriitikat, kui pandi eelnõud läbi ilma laiapõhjalise konsensuseta.
03.2025

19 Sõnavõtud

Peamiselt kontrolli- ja järelevalve suunitlusega ning koalitsiooni vastu suunatud; on viidanud koostöövajadusele huvigrupide ja Riigikogu erikomisjonide kaasamisel, kuid väidab, et koalitsioon lihtsalt ei kuula ja muudatusettepanekud ei pääse hääletusele. Nendib vajadust koostöös huvirühmadega, kuid rõhutab läbipaistvuse ja kontrolli olulisust; teeb ettepanekuid koostöö ja seadusandlike paranduste osas, kuid koostöömõõt on piiratud kogemusega valitsuse suhtes.
02.2025

34 Sõnavõtud

Otsib laia kaasaviimist ja arutelu Riigikogus; rõhutab vajadust eksperdiringide kaasamisel ja avaliku arutelu laiendamisel, kuid kriitikat esitab pigem protseduuriliste ning läbipaistvuse küsimustes. Näitab valmisolekut koostööks, kuid rõhutab, et koalitsiooni otsuseid tuleb demokraatlikult kontrollida ja avalikkusega arutada.
01.2025

39 Sõnavõtud

Otsib koostööd ja kaasamist: soovib, et koalitsioon ja opositsioon töötaksid koos muudatusettepanekute kallal (esimese ja teise lugemise jooksul); märgib vajadust paindlike, kuid läbipaistvate õigusaktide loomiseks ja Riigikogu laiemale heakskiidule; samas on valmis hoidma range järelevalvet ja nõudma vastutust.
12.2024

25 Sõnavõtud

Kuigi kriitiline, näitab vajadust koostöö järele ja palub koalitsioonil liikuda koos eelnõudega: 17.12 näitab soov ühildada või vähemalt kaasata vastavad eelnõud ning rõhutab lubaduste täitmist, et riigieelarve läbipaistvust muuta. Samas märgitakse, et koalitsioon ei ole varasemalt koostööks avatud olnud; näitab osalust koostöö vormide avardamise nimel, kuid on valmis kasutama opositsiooni positsiooni, et sundida partnerid tegutsema. Koalitsioonile mõeldud ettepanekud on viited koostöövõimalustele, kui lubadused täidetakse.
11.2024

34 Sõnavõtud

Kuivõrd koostöövalmis, näitab soov konsensusele ning cross-party dialoogile Rail Balticu teemal, kuid samas kujundab tugeva vastuseisu ja kontrolli kehtestamiseks. Eeldab huvide kaasamist ja läbipaistvuse eest seismist, kusjuures on valmis panustama mitme fraktsiooni ühiste meetmete arutamiseks (nt erikorra komisjonide koostöö).
10.2024

40 Sõnavõtud

Katsub saavutada koostööd nii opositsiooni kui koalitsiooni vahel ning rõhutab, et läbipaistvuse nimel võiks koostööd teha. Soovib koalitsiooni ja opositsiooni ühiseid tegevusi ning kiidab vajadust päevakorra avada ja arutada läbi ühiselt vastu võetavaid eelnõusid, sealhulgas alternatiivseid lahendusi.
09.2024

20 Sõnavõtud

Kutsub koostööle huvirühmade ning Riigikogu toetusrühmadega, rõhutab tehtud muudatusettepanekute koostööd (koostöös huvigrupidega), kuid samal ajal kurdab, et neid seotakse kokku ja ei arutata. Näitab valmisolekut leida ühisosa ning kriitikaga korrigeerida koalitsiooni otsuseid. Väga vajadusel rõhutab, et parlament peab kuulama rahva häält ja tegema koostööd erinevate osapooltega.
07.2024

3 Sõnavõtud

Kordab koostööd huvirühmadega ja kolmanda sektori esindajatega ning on esitanud koostöös neile koostatud olulisi muudatusettepanekuid; samas on kriitiline koalitsiooni käsitluse suhtes. Näitab valmisolekut teha koostööd, kuid rõhutab, et koostöö ei tähenda nõustumist eelnõu valemiga.
06.2024

39 Sõnavõtud

Näitab mõningast koostöövalmidust opositsiooni raames (nt Keskerakonna fraktsioon esitas sisulisi muudatusettepanekuid ja mõnes kontekstis mainitakse koostööd teiste fraktsioonide vahel), kuid kriitika keskendub peamiselt koalitsiooni tegevusele. Mainitakse ka teistsuguseid fraktsioone (Isamaa, EKRE, Reformierakond) kontekstis, kuid kompromisside saavutamine näib raske ja sageli puudub toetus. Korralduses huvirühmade esindamiseks ning ametliku arutelu läbiviimiseks rõhutatakse vajadust laiemale koostööle ja arutelule.
05.2024

65 Sõnavõtud

Näitab valmisolekut koostööks ja dialoogiks, kuid rõhutab samaaegselt esmaseid piire ning demokraatlike väärtuste kaitset. Kutsutakse piiskop Danieliga kohtuma ja fraktsioonidevahelise koostöö leidmisele ning tihti on avaldused selgelt suunatud vastutuse ja avatuse poole. Ühiskondlike huvidega arvestamine ning erinevate osapoolte kaasamine on esiplaanil, kuid kompromissi saavutamist seostatakse kindlate kriteeriumitega.
04.2024

61 Sõnavõtud

Näitab soovitada alternatiive ja teatud koostööd, kuid peamiselt rõhutab opositsiooni rolli istungitel ja arupärimistes koalitsiooni vastu. On välja toodud, et Keskerakonna fraksioon esitab oma toetusmeetmete paketi ja ammutab koostööd huvirühmadega ning esitab oma muudatusettepanekud koalitsiooni aruteludes; kuid peamine retooriline toon on vastasseis, mitte ulatuslik sotsiaalsete kokkulepete saavutamine.
03.2024

34 Sõnavõtud

Konstruktsioonis näitab stiil, mis on tugevalt opositsiooniline, kuid kasutab kogukondlikku ja meeleavalduse vormi liikmete kaasamiseks ning 300+ muudatusettepanekut sisuliste eesmärkide saavutamiseks. Vähemalt retoorikas kutsub laiemat valitsusest sõltumatut meeleavaldusega koostööle ning viitab vajadusele koalitsioonide ja ühiselt tegutseva vastutuse poole. Kõrvale märgib mõningaid võimalikke kompromissimaldu, kuid peamiselt tegutseb tugevate põhiseaduslike ja sotsiaalsete argumentide alusel.
02.2024

14 Sõnavõtud

Kuva koostöövalmidust: mainib koostööd hotellide liiduga ja regionaalsete huvirühmade ning kohalike omavalitsuste kaasamist demokraatlikus arutelus. Kujutab ette dialoogi huvirühmadega ja vajadust teistega koostöös leevendusmeetmete leidmiseks. Samas on toon kriitiline ning rõhutab vajadust vastastikusel mõistmisel, mitte ühepoolses otsustamises.
01.2024

30 Sõnavõtud

Otsib koostööd ja avatud dialoogi: rõhutab ühise laua taha istumise olulisust ja koalitsiooniga koostöövajadust hariduse ja regionaalpoliitika teemadel. Samas on ta valmis kriitiliselt vastu võtma ja mõistagi alternatiivseid, põhjalikult põhistatud lahendusi, kui need on vaja paremaks muuta.