Päevakorrapunktide kaupa: Andre Hanimägi

Kokku päevakordi: 101

Täielikult profileeritud: 101

2025-10-08
Politsei ja piirivalve seaduse täiendamise seaduse eelnõu (670 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib teravalt opositsiooni (Keskerakond ja Isamaa/Urmas Reinsalu) nii sisuliste kui ka protseduuriliste puuduste eest. Keskerakonda kritiseeritakse PPA ekspertide eiramise eest, samas kui Isamaa esindajale heidetakse ette oluliste vastuväidete esitamist alles kolmandal lugemisel. Vastaste hirme (nt automaksu trahviteated) nimetatakse otseselt hirmutamiseks.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, kelle poliitikat kritiseeritakse tugevalt sotsiaalse ebavõrdsuse suurendamise eest tulumaksumuudatustega. Kriitika on rangelt poliitikapõhine, rõhutades valitsuse valikute vastuolulisust ja hoiatades pikaajaliste ühiskondlike probleemide eest.
2025-09-24
Politsei ja piirivalve seaduse täiendamise seaduse eelnõu (670 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud erakondade vastu, kes väidavad, et numbrituvastussüsteem riivab liialt isikuvabadusi ja et plussid ei kaalu seda üles. Kõneleja peab vastaste seisukohta ebaratsionaalseks ja ebaadekvaatseks, eriti seoses "jälgimisühiskonna" retoorikaga. Ta vastandab oma seisukohta neile, kes tahavad politseil käed siduda.
2025-09-23
Arupärimine numbrituvastuskaamerate peatamise kohta (nr 793)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud Siseministri ja valitsuskoalitsiooni vastu, kritiseerides nende otsust peatada ANPR-süsteem ja sellele järgnenud seadusandlikku segadust. Kriitika on nii protseduuriline (aeglus, eelnõu tagasilükkamine) kui ka poliitiline, süüdistades ministrit rutakas otsuses ja poliitilises vastutuses lahendamata jäänud kuritegude eest. Kompromissi puudumine eelnõu algatamisel toob esile terava vastandumise koalitsiooniga.
2025-09-22
Arupärimine Rootsi vangide Eestisse toomise kohta (nr 792)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline seisukoht on suunatud valitsuse pikaajalise planeerimise puudulikkusele seoses Rootsi vangide teenuse pakkumisega. Kriitika on poliitikapõhine, nõudes selget strateegiat investeeringute õigustamiseks, et vältida olukorda, kus rootslased teenuse ootamatult lõpetavad. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, alustades isegi kiitusega peaministri suunas.
2025-09-17
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse (570 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on Vabariigi Presidendi ja tema õigusnõunikuga, kes vaidlustavad seaduse põhiseaduspärasust, ebaselgeid keelde ja proportsionaalsust. Kriitika on suunatud ka parlamendiliikmetele (nt Varro Vooglaid), kes näevad sügavamat põhiseaduslikku vastuolu. Kõneleja kritiseerib hirmutamist, justkui sekkutaks õpetuse autonoomiasse, kuid vastasseis on peamiselt poliitika- ja menetluspõhine.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Not enough data.
2025-09-15
Arupärimine kaitsetööstuse arengu takistamise kohta (nr 783)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse tegevusele, kritiseerides halduskiirust ("Eesti kiirus") ja seadusandlusest tulenevaid piiranguid, mis takistavad investeeringuid. Kriitika on protseduuriline ja keskendub konkreetsetele ebaõnnestumistele investeeringute kaasamisel. Vastandumine on suunatud ministri vastutusalale.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otseseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, kuid kritiseeritakse teravalt poliitilise tahte puudumist, mis on takistanud Finantsombudsmani eelnõu (valmis 2022) menetlemist. Kriitika on suunatud protseduurilisele inertsile ja seadusloome viivitustele, mis jätavad tarbijad kaitseta.
2025-09-11
Võlaõigusseaduse muutmise seaduse eelnõu (621 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse esindaja vastu seoses mõjuanalüüsi puudumisega ja selle vastu, et valitsus ei plaani seda analüüsi tellida. Samuti kritiseeritakse üldist seisukohta, mis peab panku "Eesti riigi ja kodanike partneriteks" ning eelistab lepingute puutumatust riiklikule sekkumisele laenuvõtjate kaitseks.
2025-09-11
Pühade ja tähtpäevade seaduse muutmise seaduse eelnõu (636 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed.
2025-09-10
21 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks sotsiaalminister Karmen Jollerile

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud sotsiaalministrile (Terviseministrile) passiivsuse eest eelarvekõnelustel, kuna ta ei ole ilmunud "barrikaadidele" raha nõudma. Kaudselt kritiseeritakse teisi ministreid ja poliitikuid, kes eelistavad maksukärpeid (automaaks, tulumaksutõus) riigi kriitilise tervishoiudefitsiidi katmisele. Kriitika on poliitika ja prioriteetide seadmise alusel.
2025-09-09
Kaitseministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud kaitseministri ja ministeeriumi vastu, seades kahtluse alla nende protseduurilise kompetentsi ja finantsjärelevalve. Kriitika on tulemuspõhine, tuues näiteks varasema 10 miljoni euro suuruse ettemaksu probleemi, mis viitab suutmatusele rahahulgaga hakkama saada.
2025-09-08
Arupärimine tuumaenergia arendamise kohta Eestis (nr 786)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud tuumajaama arendamise plaanidele ja nende finantsilisele põhjendatusele, rõhutades ohtu teha suuri kulutusi projektile, mis võib tulevikus töötada vaid osaliselt (30–40%). Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub ebamõistlike kulutuste vältimisele, mitte isikutele.
2025-09-08
Arupärimine valitsuse sisserände suurendamise plaanide kohta (nr 791)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse konkreetsele plaanile sisserännet suurendada, kritiseerides seda poliitilisel tasandil, kuna see ei kasuta ära olemasolevaid laialdasi erandeid. Kriitika on esitatud skeptiliste küsimuste ja alternatiivsete lahenduste pakkumise vormis, mitte isikliku rünnakuna.
2025-09-08
Arupärimine elutähtsate pangateenuste kadumise kohta maakonnakeskustest (nr 773)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuskoalitsiooni maksupoliitikale, eriti koalitsioonipartneri algatatud tulumaksureformile. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades reforme selles, et need suurendavad ebavõrdsust ja annavad kõige suurema kasu Tallinna ning jõukamate valdade elanikele. Vastuseis on tugev, kuna olukorda peetakse "ei ole päris okei" olevaks.
2025-09-08
Arupärimine elulõpuga seonduvate regulatsioonide kohta (nr 766)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele ja aeglusele seadusloome algatamisel, mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele. Küsimärgi alla seatakse, kas valitsuse plaanitavad arutelud viivad kunagi konkreetsete tulemusteni või jääb olukord õigusliku vaakumina püsima.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, eriti Siseministrile Igor Tarole ja Riigikogu juhatusele. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja poliitiline, rõhutades valitsuse suutmatust lahendada probleeme (ANPR-süsteemi segadus) ja sisemist ebakõla (ministeeriumide vastandlikud seisukohad). Kriitika intensiivsus on mõõdukas kuni tugev, nõudes ministrilt poliitilist vastutust.
2025-06-18
Politsei ja piirivalve seaduse täiendamise seaduse eelnõu (670 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud siseministrile, kelle otsust kaamerad sulgeda peetakse valeks ja Eesti turvalisusele karmimõjuliseks, eriti suveperioodi eel. Kriitikat jagub ka õiguskomisjonile, kes algselt keeldus Siseministeeriumi eelnõud menetlusse võtmast, tekitades segadust ja viivitusi.
2025-06-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele" eelnõu (630 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub neile, kes peavad pettuste vastast tegevuskava ideoloogiliseks küsimuseks või "lapsehoidjariigi" edendamiseks. Ta kritiseerib teravalt seisukohta, et igaüks vastutab ise, rõhutades, et ühiskond on täpselt nii tugev, kui tugev on kõige nõrgem lüli. Ta loodab, et arutelu ei jää opositsiooni ja koalitsiooni vaheliseks vägikaikaveoks.
2025-06-18
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 UA) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud Moskva patriarhaadi institutsiooni ja patriarh Kirilli vastu, keda peetakse Venemaa režiimi ideoloogiliseks toeks ja vägivallaideoloogia õigustajaks. Kritiseeritakse ka neid, kes väidavad, et riik ei tohi usuasjadesse sekkuda, rõhutades, et sekkumine on vajalik seaduse ja julgeoleku tagamiseks. Kriitika on ideoloogiline ja poliitiline.
2025-06-12
42 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakostale

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud justiits- ja digiministri juhitud protsessile, mis puudutab vanglarendi lepingut. Kriitika on protseduuriline ja institutsionaalne, rõhutades, et riiklike julgeolekuasutuste (KAPO ja peaprokuröri) hoiatused on jäänud piisavalt lahendamata.
2025-06-11
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Keskerakonna fraktsioon ja Varro Vooglaid, kes esitasid muudatusettepanekuid ja tõstatasid küsimusi põhiseadusvastasuse teemal, sageli viidates presidendi seisukohtadele. Kriitika on suunatud eelnõu sisu ja õigusliku selguse vastu, kuid kõneleja vastab neile faktiliselt, selgitades, miks komisjon enamikku ettepanekuid ei toetanud (nt Keskerakonna ettepanek sai vaid 2 toetushäält). Ta lükkab korduvalt tagasi süüdistused, et eelnõu on suunatud konkreetse usundi kiusamise vastu.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud Rahanduskomisjonile, kuna see ei toetanud ühtegi sotsiaaldemokraatide muudatusettepanekut, ja Reformierakonnale, keda süüdistatakse regionaalpoliitika kreenis hoidmises. Eriti terav kriitika on suunatud Keskerakonna (Lauri Laats) suunas, süüdistades neid poliitilises silmakirjalikkuses ja mineviku ebaõnnestumiste unustamises. Kriitika on nii poliitikapõhine (maksureform) kui ka sisuline/protseduuriline (komisjoni otsused).
2025-06-11
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuskoalitsiooni sisemistele vaidlustele ja suutmatusele jõuda kokkuleppele, mis avaldus "vägikaikaveona" Reformierakonna ja Eesti 200 vahel. Vastuseis on protseduuriline ja tulemuspõhine, rõhutades valitsuse tegevusetuse tagajärjel saadud trahvi ja avalikkuse ees tekkinud küsimusi.
2025-06-11
Toimetuleku kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud peaministrile ja Reformierakonnale, keda süüdistatakse regionaalpoliitika väljasuretamises ja Tallinna eelistamises. Kriitika on terav ja keskendub valitsuse vastutuse puudumisele kogu riigi ees ning poliitilisele ebaõiglusele. Tallinna olukorda nimetatakse erakonna reitingukriisiks, mitte juhtimiskriisiks.
2025-06-09
Arupärimine numbrituvastusega kaamerate võrgustiku ja sellega seonduva andmebaasi kohta (nr 756)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud siseministri ennatlikule otsusele süsteem peatada ja koalitsiooni sisemisele ebakõlale (Justiitsministeerium vs Siseministeerium). Tugevalt kritiseeritakse ka neid, kes levitavad jälgimisühiskonna foobiat, nimetades nende argumente "jamaks" ja "poliitiliseks sõnavahuks". Kriitika on suunatud nii protseduurilisele ebaõnnestumisele kui ka poliitilisele ebamõistlikkusele.
2025-06-05
Liiklusseaduse täiendamise seaduse eelnõu (616 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis tuleb valitsuselt ja koalitsioonilt (eriti Reformierakonnalt), kelle negatiivne tagasiside eelnõule on teada. Kriitika on suunatud valitsuse poliitilisele ebakõlale (erinevad seisukohad Tallinnas ja riigi tasandil) ja eriti tugevalt sellele, et Riigikogu ei ole andnud munitsipaalpolitseile (Mupo) vajalikke järelevalveõigusi, nimetades seda "emotsiooni ja meeldivuse küsimuseks".
2025-06-03
Taristuministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegematajätmistele ja süsteemsetele otsustele, mis on turukriisi süvendanud, tuues esile käibemaksu tõusu negatiivse mõju ehitushindadele. Vastandutakse riigi senisele praktikale müüa maad (RKAS-i või MaRu all) kiireks raha teenimiseks, nõudes poliitika põhimõttelist muutust. Samuti kritiseeritakse usaldust ainult turujõudude vastu.
2025-06-03
Arupärimine Tallinna Haigla rajamise kohta (nr 762)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuse ja sotsiaalministri tegevusetuse vastu, kritiseerides otsuste puudumist ja lisanalüüside nõudmist, mida peetakse venitamiseks. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilisele ebaõnnestumisele, viidates ka sellele, et koalitsioonist eemaldati küll "tuntud pidur", kuid otsuseid pole ikka tulnud.
2025-06-03
Arupärimine Pihlakodu juhtumi ja hooldekodude turvalisuse kohta (nr 750)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse (ministri) tegevusetusele või viivitustele lubatud töörühma ja pikaajalise plaani elluviimisel. Tegemist on protseduurilise ja tulemuspõhise kriitikaga, mis nõuab ülevaadet edasijõudmisest.
2025-05-21
Energeetika- ja keskkonnaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud kaudselt peaminister Kaja Kallase varasemale seisukohale tuumaenergia juhitavuse osas. Kriitika on poliitikapõhine ja mõõdukas, tunnustades samas osaliselt vastaspoole argumenti ("Tal selles mõttes on õigus"). Peamine eesmärk on poliitika selgitamine, mitte isiklik rünnak.
2025-05-21
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Venemaa, keda kirjeldatakse rahvusvahelist õigust rikkuva ja konventsioone eirava agressorina, kes ei hoidu jõu kasutamisest. Samuti adresseeritakse kriitikat neile, kes rõhutavad konventsioonist kinnipidamise humanitaarseid aspekte, kuid need vastuväited lükatakse ümber riikliku julgeoleku prioriteetsusega.
2025-05-15
Looduskaitseseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (Natura hindamine) eelnõu (610 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu tagajärgedele, mis tekitavad metsaomanikes muret ja toovad kaasa piiranguid. Vastasseis on suunatud poliitika sisule, mitte isikutele, ning seisneb selgituste ja leevendusmeetmete nõudmises.
2025-05-14
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse (570 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Vabariigi Presidendi õigusnõunike seisukohtadele, mis vaidlustavad seaduse sõnastuse põhiseaduspärasuse ja õigusselguse. Kõneleja kritiseerib presidendi lähenemist, mis keskendub liialt teoreetilisele kohtumenetlusele, mitte seaduse tekstile endale. Samuti lükkab ta tagasi poliitilise retoorika, mis püüab teemat taandada rünnakuks usklike vastu.
2025-05-13
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu 632 SE poolt loodava süsteemi vastu, mis võimaldab poliitikutel vastutust vältida ja muuta olulised otsused näiliselt mittepoliitilisteks. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes poliitilise rolli kadumisele haldamisest.
2025-05-12
Arupärimine relvaseaduse võimalike muudatuste kohta (nr 755)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud siseminister Igor Tarole ja tema erakonnakaaslastele (nt Tarmo Tamm), kes pooldavad inimeste suuremat usaldamist ja relvade kättesaadavuse laiendamist. Kriitika on poliitiline ja väärtuspõhine, lükates ümber väite, et relvade hulga kasv tagab parema turvalisuse, ning eitades süüdistusi Sotsiaaldemokraatliku Erakonna poolt relvaomanike ahistamises.
2025-05-08
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne "Kriminaalpoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika ja vastuseis on suunatud otseselt pettuste toimepanijate ja rahapesu vahendajate ("muulade") vastu, kelle elu soovitakse seadusemuudatustega karmimaks muuta. Poliitilisi vastaseid ega ministeeriumi tegevust otseselt ei kritiseerita, vaid esitatakse konstruktiivseid küsimusi.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on opositsioonis valitsuse tegevusega, kritiseerides koalitsioonipartneri (välisminister Margus Tsahkna) varasemat retoorikat "jõhkratest kärbetest". Kriitika on suunatud poliitika läbipaistmatusele, nõudes selgitusi kärbete ulatuse, sihtrühmade ja avaliku sektori kokkuhoiu tegeliku edenemise kohta.
2025-05-06
Arupärimine parvlaevaühenduse tuleviku kohta (nr 739)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ei kritiseeri otseselt vastaseid, vaid pigem protseduurilist suutmatust lahendada korduvat poliitilist vaidlust (viidatud kui "jauramine") põhjaliku analüüsi puudumise tõttu. Kriitika on suunatud poliitika kujundamise meetodile, mitte isikutele.
2025-05-06
Arupärimine Kehtna Kutsehariduskeskuse ja Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskooli ümberkorraldamise kohta (nr 733)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse või ministeeriumi tegevuse vastu, mis puudutab kooli ümberkorraldamist ja võimalikku sulgemist. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes suutmatusele kooli Eesti vajadustele vastavaks ümber kujundada, mitte seda kinni panna.
2025-05-05
Arupärimine maapiirkondade kohta (nr 713)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastanduvat seisukohta või kriitikat ei esine; kõneleja esitab küsimusi ministrile poliitika suuna selgitamiseks ja tulevaste plaanide kohta teabe saamiseks.
2025-05-05
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud täitevvõimu (ministri/valitsuse) tegevusetusele ja ebaefektiivsusele direktiivi ülevõtmisel, mis on põhjustanud riigile rahalist kahju. Vastuseis on protseduuriline ja tulemuspõhine, keskendudes valitsuse haldusvõimekuse puudustele.
2025-04-23
Tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest teavitaja kaitse seaduse ja rahvusvahelise sanktsiooni seaduse täiendamise seaduse (liidu piiravate meetmete direktiiv) eelnõu (584 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Konkreetseid vastaseid või poliitilist kriitikat ei esitata, kuid märgitakse ära, et teise lugemise lõpetamise ettepaneku vastu hääletas komisjonis 3 liiget. Vastuseis oli pigem menetluslik, mitte sisuline.
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Kultuuriministeeriumi tegevuskava puudujääkidele, kritiseerides seda, et e-sport ja mängutööstus ei ole arutelus esile kerkinud. Kriitika on poliitika ja strateegia fookuse teemal, mitte isiklik. Intensiivsus on mõõdukas, väljendudes küsimuse vormis.
2025-04-17
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 9-le protsendile" eelnõu (579 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Reformierakonnale, kelle narratiive ja dogmasid peab faktidega murdma. Lisaks kritiseeritakse konkreetset ettekandjat (Härra Laats) sisuliste vastuste vältimise ja paberilt mahakandmise eest, mis näitab rahulolematust protseduurilise korrektsusega.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse ja Justiitsministeeriumi tegevusele, kritiseerides teravalt sotsiaaldialoogi rikkumist Töölepingu seaduse muudatuste puhul ja ebatõhusat õigusloomet (Konkurentsiseaduse killustamine). Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades valitsust usalduse õõnestamises ja eurobürokraatia tekitamises. Eriti terav oli kriitika riigi esialgsete sõnade suhtes Pihlakodu juhtumis, mis riivasid ühiskonna õiglustunnet.
2025-04-10
Õiguskantsleri ettepanek mootorsõidukimaksu seaduse ja liiklusseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud varasemale ebaõnnestunud seadusloomele ja Presidendi veto tagajärgedele, mis viisid ebamõistliku olukorrani. Kriitika on suunatud protseduurile, mis sunnib puuetega inimesi halduskohtusse pöörduma, mida peetakse ebamõistlikuks lahenduseks.
2025-03-26
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Keskerakonna fraktsioon, kelle sisulised muudatusettepanekud õiguskomisjonis toetust ei leidnud, ja Varro Vooglaid, kelle ettepanek teine lugemine katkestada hääletati maha. Kriitika vastaste suunas on suunatud menetluslikele ja sisulistele erimeelsustele, rõhutades, et Keskerakonna ettepanekud olid juba Siseministeeriumi poolt arvestatud.
2025-03-26
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-03-20
Naiste diskrimineerimise kõigi vormide likvideerimise konventsiooni fakultatiivprotokolliga ühinemise ja konventsiooni artikli 20 lõike 1 muudatuse heakskiitmise seaduse eelnõu (583 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ministrile, kelle poliitilisi valikuid ja suutlikkust majandusega tegelemisel kaudselt kahtluse alla seatakse. Kriitika on pigem isiklik/protseduuriline, viidates sellele, et parem koostöö oleks olnud võimalik, kui minister oleks teinud teistsuguse otsuse.
2025-03-20
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele sulgeda Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni ajutine kontrolljoon" eelnõu (562 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu esitajate vastu, keda kahtlustatakse usalduse puudumises Eesti julgeolekuasutuste ja valitsuse vastu. Vastuseis on pigem protseduuriline ja institutsionaalse usalduse küsimus, mitte otsene poliitiline rünnak. Ta küsib otse: "Kas te ei usalda meie julgeolekuasutusi?"
2025-03-19
Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (sanktsioonirikkumised) eelnõu (441 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastasseisu ei väljendata, kuid käsitletakse erimeelsusi komisjonis ja ametkondade vahel Maksu- ja Tolliameti jälituspädevuse laiendamise osas. Kõneleja lükkas tagasi ettepaneku see muudatus kiirel viisil eelnõusse lisada, leides, et see oleks ebamõistlik ja tekitaks segadust. Kriitika on protseduuriline, mitte isiklik.
2025-03-18
Erakonnaseaduse ja krediidiasutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (585 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud EKRE-le ja teistele erakondadele, kes soovivad eelnõu kiiret tagasilükkamist, ning on intensiivne ERJK-d puudutavate väärväidete ümberlükkamisel. Kõneleja lükkab korduvalt ümber väite, et ERJK on ühe erakonna karistusorgan või sotsiaaldemokraatide organisatsioon, nõudes vastastelt statistilist tõestust nende süüdistustele. Kriitika on suunatud ka vastaste väitele, justkui oleks eelnõu tulnud ootamatult, rõhutades, et seda on arutatud aastaid.
2025-03-18
Tsiviilkohtumenetluse seadustiku muutmise seaduse eelnõu (493 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine allikas, mis tõi esile murekohti, oli Justiitsministeerium, kes kahtles eelnõu laiendamises hagimenetlusele, kartes kohtupidamise aeglustumist. See vastuseis oli menetluslik ja poliitikapõhine, kuid komitee lükkas selle kõrvale, leides, et põhiõiguste tagamine on kaalukam. Õiguskomisjoni hääletustel oli üks liige, kes hääletas järjepidevalt menetluslike otsuste vastu.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse (eriti Kliimaministeeriumi) haldussuutlikkusele ja ebaefektiivsusele, mis väljendus vajalike arvutuste puudumises energeetikaküsimustes. Kriitika on protseduuriline ja jõuline, viidates valitsuse avalikule ebaõnnestumisele ("saite piki päid").
2025-02-19
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Moskva patriarhaadi poliitilisele mõjutustegevusele ja Patriarh Kirilli tegevusele, keda süüdistatakse õigeusu kaaperdamises poliitilistes huvides, mis toetavad tapmist ja inimelude hävitamist. Ta märgib neutraalselt ära ka komisjonis vastuhääletanud liikmed (Varro Vooglaid ja Anastassia Kovalenko-Kõlvart), kes olid eelnõu toetamise vastu.
2025-02-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (535 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Keskerakonnale, kahtluse alla seades nende valimisprogrammi teostatavuse ja praeguse poliitilise mõju (vähene toetus saalis). Opositsiooni eelnõu nimetatakse "kehaks" ja viidatakse, et see on justkui AI abil loodud, rõhutades nende poliitilist ebaefektiivsust. Kritiseeritakse ka endist Keskerakonna juhtkonda, nimetades seda "jubedaks erakonnaks".
2025-02-12
Kriminaalmenetluse seadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (kohtumenetluse optimeerimine ja kohtulahendite avalikkus) eelnõu (560 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastuseisu ei väljendata, vaid kritiseeritakse varasemat praktikat, kus ohtlikke välismaalastest kurjategijaid vabastati vanglast ilma sisulise kontrollita rahalise kokkuhoiu eesmärgil. Kõneleja seisab vastu igale lähenemisele, mis riivab tugevalt õiglustunnet või ohustab avalikku korda.
2025-01-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (539 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on EKRE, kelle eelnõu kritiseeritakse teravalt nii sisuliste (400 miljoni suuruse mõju eitamine) kui ka menetluslike vigade (puudulik seletuskiri, vale käibemaksumäärade kasutamine) pärast. EKRE väiteid eelarveneutraalsuse kohta peetakse "totaalseks valeks" ja nende loogikat arusaamatuks. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele vastutustundetusele.
2024-12-16
Ülevaade "Kriminaalpoliitika põhialuste aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib otseselt opositsiooni, nimetades Isamaa erakonda ja Jaanus Karilaidi, kes kritiseerisid kärpeid. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, heites ette, et opositsioon nõuab kärpeid, kuid ei paku alternatiivses eelnõus välja konkreetseid katteallikaid. Ta kaitseb koalitsiooni tööd kui paratamatute ja ebapopulaarsete otsuste tegemist riigi huvides.
2024-12-11
Tsiviilkohtumenetluse seadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (kollektiivse esindushagi menetluse loomine) eelnõu (334 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Konkreetseid poliitilisi vastaseid või kriitikuid ei nimetata ega kritiseerita. Ainus käsitletud vastuseis puudutab direktiivi eesmärgi (tarbijaühenduste teke) realistlikkust Eesti kultuuriruumis, mis tingis vajaduse kaasata riigiasutused. Kriitika on suunatud pigem kultuurilisele ja sotsiaalsele kontekstile kui poliitilistele jõududele.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsene kriitika on suunatud alternatiivsele põhiseaduse muutmise eelnõule, mis näeb ette valimisõiguse andmist kolmandate riikide kodanikele rahvusvaheliste lepingute kaudu, tuues esile selle juriidilise keerukuse ja õigusselguse puudumise. Vastandutakse rahvuspõhisusele, rõhutades, et piirang peab olema kodakondsusepõhine.
2024-11-19
Tsiviilkohtumenetluse seadustiku muutmise ja sellega seonduvalt tsiviilkohtumenetluse seadustiku ja täitemenetluse seadustiku rakendamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (493 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis oli peamiselt protseduuriline ja sisuline, keskendudes küsimusele, kas õiguskantsler oleks pidanud pöörduma Riigikohtusse ning kas muudatus suurendab tsiviilkohtumenetluste hulka. Konkreetsed vastased (Anti Haugas, Valdo Randpere, Vilja Toomast) olid vastu esimese lugemise lõpetamise ettepanekule komisjonis.
2024-11-14
Karistusseadustiku muutmise seaduse eelnõu (490 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastaspool on ettekandja, kes soovib § 151¹ tühistada, ning kriitika on suunatud nii poliitilisele lahendusele kui ka retoorilistele võtetele. Kõneleja süüdistab vastaspoolt rahvuslusele apelleerimises ja ebapädevate üksikjuhtumite esiletoomises, küsides korduvalt alternatiivseid lahendusi normi kaotamise korral.
2024-11-13
Kinnistusraamatuseaduse muutmise seaduse eelnõu (467 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud Isamaa kõnele, kritiseerides selle teemavälisust ja eelnõu reguleerimisalast kõrvale kaldumist. Kriitika on menetluslik, keskendudes sellele, et vastaspool tõi debatti maksukoormuse, põhitrasside ja elektrivarustuse teemad, mis ei olnud arutluse all oleva seadusega seotud.
2024-11-06
Kinnistusraamatuseaduse muutmise seaduse eelnõu (467 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub; kõneleja keskendub sidusrühmade (Pangaliit, Erametsaliit) tõstatatud murekohtade lahendamisele ja kompromisside leidmisele. Kriitika asemel rõhutatakse, et Justiitsministeerium andis selgitusi ja leiti lahendused, millega "kõik osapooled olid rahul".
2024-10-17
Tsiviilkohtumenetluse seadustiku ja täitemenetluse seadustiku rakendamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (439 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud eelnõu 439 SE sisule ja selle autorile Mart Maastikule. Kriitika on rangelt poliitikapõhine ja õigustehniline, rõhutades eelnõu õiguslikku ebakindlust ja põhiseadusvastasuse kahtlust. Kõneleja eitab, et oleks õiguskomisjonis toimunut valikuliselt tõlgendanud.
2024-10-16
Vangistusseaduse muutmise seaduse eelnõu (506 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis või kriitika eelnõu sisu või menetluse suhtes. Kõneleja raporteerib neutraalselt teiste komisjoniliikmete (nt Ando Kiviberg) esitatud küsimusi, mis puudutasid muudatuse ajastust ja eelarvet.
2024-10-14
Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (507 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on kaudne, märkides, et parempoolsed erakonnad tunnevad muret vanemahüvitise tulu lae pärast. Samuti mainitakse sotsiaaldemokraatide kiiret vastuseisu vanemahüvitise perioodi vähendamise alternatiivile, mida kõneleja peab positiivseks, seega sotsiaaldemokraadid ei ole selles küsimuses vastased.
2024-10-10
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otseseid vastaseid ei kritiseerita, kuid kõneleja kritiseerib kaudselt eelnõu koostamise protsessi, mis on tekitanud parlamendis "segadust". Kriitika on suunatud eelnõu ebaselguse vastu, mis võib jätta mulje, justkui oleks pedofiilidele lastega töötamine lubatud.
2024-09-25
Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (sanktsiooniväärteod) eelnõu (441 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt. Kõne keskendub komisjoni konsensuslikule otsusele ja ei maini vastuseisu ega kritiseeri teisi poliitilisi osapooli.
2024-09-25
Regionaal- ja põllumajandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud regionaalpoliitika praeguste puudujääkide ja turutõrgete vastu, mitte isiklik. Intensiivsus on mõõdukas, esitades probleeme küsimuste vormis, mis viitab pigem murele kui otsesele rünnakule.
2024-09-17
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otseseid vastaseid ei kritiseerita, kuid kriitika on suunatud süsteemsele ebaõiglusele ja institutsioonide (Riigikogu, minister) suutmatusele tagada õiglust, mis väljendub õiguskantsleri murettekitavas lauses. Kriitika on protseduuriline ja süsteemipõhine.
2024-09-16
Siseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigi kulutuste üldistele kritiseerijatele, kes väidavad, et riik on "paks" ja ametnikke on liiga palju, rõhutades, et siseturvalisuse valdkond on juba "piisavalt õhukeseks lihvitud." Samuti viidatakse väljastpoolt tulevatele katsetele Eesti ühiskonda destabiliseerida ja inimesi hirmutada.
2024-06-13
Finantsinspektsiooni 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene kriitika on suunatud ministeeriumidele, kus finantsombudsmani loomise küsimus on takerdunud lahendamata jäänud siduvate ja mittesiduvate otsuste küsimuse taha. Lisaks väljendatakse muret kontrollimatu laenutegevuse (nt Facebooki gruppides) leviku pärast, mis vajab Finantsinspektsiooni tähelepanu.
2024-06-13
Eesti Panga 2023. a aruanne

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud pangandussektorile, eriti seoses kõrgete intressimarginaalide ja solidaarsuse puudumisega, mida ka Eesti Pank on tõdenud. Kõneleja esitab väljakutse ka Eesti Panga seisukohale pangamaksu mittetoetamise osas, paludes selle detailset põhjendust.
2024-06-11
Riigikogu avalduse "Demokraatia kriisist Gruusias" eelnõu (449 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandumist poliitilistele rühmadele ei ole, kuid kõneleja seab kahtluse alla välisministri ja valitsuse praeguse Gruusia-poliitika suuna, nõudes selgitust, miks on liigutud ajalooliselt toetamiselt vastandumisele.
2024-06-06
Õiguskantsleri ettepanek looduskaitseseaduse ehituskeeluvööndi regulatsiooni põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis ei ole suunatud konkreetsetele poliitilistele vastastele, vaid pigem hüpoteetilistele "pahatahtlikele inimestele", kes võiksid seadusemuudatusi kuritarvitada. Rõhutatakse ohtu, et seadusemuudatus annab võimaluse kaldakaitsevööndis piirangutest kõrvale hoidmiseks.
2024-06-06
Õiguskantsleri ettepanek tsiviilkohtumenetluse seadustiku põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on õiguskantsleri bürooga ja nendega, kes leidsid, et põhiseaduse riive on olemas. Kõneleja vahendab Justiitsministeeriumi argumente, mis vaidlustavad põhiseaduse riive olemasolu ja rõhutavad kohtu diskretsiooni piisavust. Vastasseis on puhtalt õiguslik ja protseduuriline, mitte isiklik.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastast ei kritiseerita, kuid kõneleja seab kahtluse alla levinud arusaama või jutupartnerite argumendi, et suur võlg ei too kaasa pikaajalisi negatiivseid tagajärgi. Kriitika on suunatud pigem finantsilise vastutustundetuse või lühinägelikkuse õigustamise vastu, kasutades Kreekat näitena.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu algatajate poolt valitud seadusandliku lähenemise vastu, kritiseerides seda kui ennatlikku ja ebapiisavalt analüüsitud. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes loogikaveale, et toetust avaldatakse enne uurimist.
2024-05-29
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasematele valitsustele ja poliitikutele ("siin minu vasakul käel olevad eri inimesed valitsuses"), kes jätsid maa korralise hindamise 20 aasta jooksul tegemata. Vastuseis on protseduuriline ja poliitilise soorituse põhine, seostades mineviku tegevusetuse tänase maksukoormusega.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud süsteemsetele puudujääkidele, nagu ebapiisav taristu arendus ja riiklikud regulatsioonid, mis piiravad ettevõtluse arengut. Otseseid poliitilisi vastaseid või isikuid ei kritiseerita, vaid rõhk on riigi suutlikkusel muredega tegeleda.
2024-05-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis puudub. Kõne rõhutab sotsiaalkomisjoni üksmeelt ja konsensuslikke otsuseid eelnõu menetluse edasiviimisel, märkides, et kõik menetluslikud otsused tehti konsensuslikult.
2024-05-13
Õiguskantsleri ettepanek rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse, krediidiasutuste seaduse, võlaõigusseaduse ja riigilõivuseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud pankade tegevuse vastu, kes sulgevad kontosid sisulise põhjenduseta ja võivad kasutada tarbimislaenudes Eesti seadustega mittekooskõlas olevaid lepinguid. Samuti kritiseeritakse ametnikkonda, kes on juriidiliselt pidurdanud finantsombudsmani ametikoha loomist, hoolimata Finantsinspektsiooni enda tõdemusest selle vajalikkusest.
2024-05-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "E-valimised – oht demokraatiale" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on EKRE ja varasemalt Keskerakond, keda kritiseeritakse e-valimiste vastase kampaania vedamise ja ühiskonna polariseerimise eest. Kriitika on suunatud poliitilisele taktikale, mis põhineb valimistulemuste kahtluse alla seadmisel ja valitsuse legitiimsuse õõnestamisel, mitte faktidel. Kõneleja märgib irooniliselt, et EKRE ei suutnud leida pettuse fakte ka siis, kui nad ise vastutavaid ministreid andsid.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on need Riigikogu liikmed, kes püüavad kõnealust avaldust "maha teha" ja eelnõu mitte toetada. Kriitika on intensiivne ja väärtuspõhine, küsides otse, kas need inimesed saavad aru, kelle või mille eest nad praegu seisavad. Vastastele heidetakse ette ohu mittemõistmist ja ideoloogilise agressiooni kaitsmist.
2024-04-18
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuumaenergia kasutuselevõtmise vajadus ja võimalused Eestis" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud protseduurile ja üldisele poliitilisele otsustamatusele, mis tuleneb selgete alternatiivide puudumisest. Konkreetseid vastaseid või rühmitusi ei kritiseerita, vaid nõutakse paremat ettevalmistust otsustamiseks.
2024-04-16
Kultuuriministri 2024. aasta ettekanne "Riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest" (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-04-16
Ravikindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (töövõimetuse ennetamine) eelnõu (377 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub täielikult; kõne on keskendunud ainult tunnustamisele ja eelnõu positiivsete külgede esiletoomisele.
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse tulemuslikkusele investeeringute meelitamisel, väljendades muret, et Eesti majandusminister ei ole piisavalt edukas võrreldes Läti kolleegiga. Kriitika on suunatud tulemuslikkuse parandamisele, mitte isiklik.
2024-03-19
Terviseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud tervishoiusüsteemi praeguse juhtimise ja rahastamise vastu, mis on viinud alarahastuse ja kättesaadavuse probleemideni. Vastuseis on poliitika- ja süsteemipõhine, nõudes riigilt tugevamat kontrolli ja suunamist haiglate tegevuse üle.
2024-02-22
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (287 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu ettekandjale ja toetajatele, keda kritiseeritakse inimeste valikute ebapiisava usaldamise eest. Kriitika on filosoofiline ja poliitiline, seades kahtluse alla kitsenduste vajaduse ning eeldused, et valimisliidud on erakondadest ebastabiilsemad.
2024-02-21
Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni lepingu õigusabi ja õigussuhete kohta tsiviil-, perekonna- ja kriminaalasjades denonsseerimise seaduse eelnõu (362 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kahtlus ja kriitika on suunatud Venemaa Föderatsiooni tegevuse ja kavatsuste vastu, küsides, kas naaberriigil puudub igasugune tahe lepingut heas usus kasutada. Venemaad nähakse kui osapoolt, kellega igasugune koostöö tekitab küsimusi.
2024-02-21
Eesti Kultuurkapitali seaduse ja hasartmängumaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (338 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Isamaa erakonnale ja kolleeg Priit Sibulale, kes soovitasid eelnõu mitte toetada. Kõneleja B kritiseerib Isamaa lähenemist kui vastuvõetamatut ning lükkab tagasi Sibula väite, et eelnõu pakub "tagaukse" lahendust, pakkudes selle asemel terminit "paralleeluks." Kriitika on suunatud poliitilistele seisukohtadele ja protseduurilisele vastuseisule.
2024-02-20
Riigikogu avalduse "Venemaa poolt küüditatud laste tagasitoomiseks Ukrainasse" eelnõu (375 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub, fookus on positiivsel tegevusel ja toetusel. Kaudne vastuseis on suunatud Venemaa tegevusele, mida peetakse "hulluks".
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (230 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud pankadele nende märkimisväärse kasumlikkuse ja ebapiisava sotsiaalse solidaarsuse tõttu, eriti kõrgete laenuintresside kontekstis. Lisaks kritiseeritakse valitsuse (koalitsiooni) "hektilist" ja ebastabiilset maksupoliitikat, mis võib õõnestada finantsstabiilsust. Martin Helmele vastates kaitstakse Sotsiaaldemokraatide järjepidevust pangamaksu küsimuses, lükates ümber väite 180-kraadisest pöördest.
2024-02-07
Kinnisasja omandamise kitsendamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (284 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud poliitika struktuuriliste vastuolude vastu, eriti "alt üles aluspõhimõtte" ja reformisoovide konflikti osas. Kõneleja märgib, et see konflikt on viinud tülideni kogukondade ja omavalitsuste vahel, kuhu on segatud ka tipp-poliitikud, rõhutades seega poliitika rakendamise ebaõnnestumist.
2024-01-11
Perekonnaseisutoimingute seaduse muutmise seaduse eelnõu (106 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub, kõneleja keskendub eelnõu detailide selgitamisele ja täiendamisele, et tagada terviseaspektide arvestamine.