Päevakorrapunktide kaupa: Mario Kadastik

Kokku päevakordi: 61

Täielikult profileeritud: 61

2025-10-15
Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia direktiivi muudatuste ülevõtmine) eelnõu (697 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu või kriitikat ei väljendata, vaid raporteeritakse neutraalselt eriarvamustest ja vastanduvatest seisukohtadest. Näiteks mainitakse, et Eesti seisukoht ETS2 tühistamise osas ei leidnud suurt toetust EL-is, ning et eelnõu esimese lugemise lõpetamise vastu hääletas kaks liiget.
2025-10-14
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (725 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis oli suunatud ministri algsele ettepanekule eemaldada teenindajakaardilt foto efektiivsuse nimel. Kriitika oli poliitikapõhine ja mõõdukas, keskendudes turvalisuse tagamise vajadusele. Vastasseis lahenes kompromissiga, kus minister lubas uurida komisjoni pakutud tehnilise lahenduse maksumust.
2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave
2025-10-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele töötada välja mobiilside turu konkurentsi suurendamise ja numbriliikuvuse kiirendamise kava" eelnõu (658 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooni (Keskerakond) suhtes on neutraalne, märkides vaid, et nad ei soovinud oma eelnõu tagasi võtta, kuigi valitsus tegeleb teemaga. Raporteerib Marek Reinaasi küsimuse eelnõu tagasivõtmise kohta, mis viitab koalitsioonipoolsele survele.
2025-09-24
Liikluskindlustuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (649 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu algatajate (sh Isamaa) ja eelnõu sisu vastu, rõhutades selle vastuolu EL-i direktiividega ja ebaratsionaalsust. Kriitika on poliitikapõhine, tuues esile ka Rahandusministeeriumi vastuseisu eelnõule. Eelnõu tagasilükkamise ettepanek tehti komisjonis selge häälteenamusega (7 poolt, 3 vastu).
2025-09-23
Jäätmeseaduse muutmise seaduse eelnõu (676 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2025-09-17
Liikluskindlustuse seaduse täiendamise seaduse (kergliikurite kindlustamine) eelnõu (631 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud eelnõu toetajatele, keda kritiseeritakse kitsa ja ebaefektiivse lahenduse pakkumise eest, mis ei lahenda tegelikku probleemi. Ta märgib ära ka Rahandusministeeriumi vastuseisu eelnõule, kuna see läheb direktiivist kaugemale ja võib pärssida innovatsiooni.
2025-09-11
Pühade ja tähtpäevade seaduse muutmise seaduse eelnõu (636 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu ettekandja esitatud väidetele, mida peetakse ebausaldusväärseks ja "natuke imelikuks". Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla ettekande majandusliku analüüsi kehtivuse energeetika ja töötasu osas.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Opositsiooni suhtes puudub otsene kriitika, kuid kõneleja tegeleb ennetavalt võimalike muredega (nt mure kohese tuumajaama ehitamise pärast), et selgitada ettepaneku tegelikku ulatust.
2025-06-18
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastandutakse neile, kes väidavad põlevkivi odavust ja konkurentsivõimelisust, nimetades seda väidet "loomulikult valeks." Kriitika on suunatud ka praeguse bürokraatliku süsteemi vastu, mis võimaldab menetluste pidevat venitamist korduvate ettepanekute esitamise kaudu.
2025-06-17
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastast ei kritiseerita, vaid pigem kritiseeritakse pikale veninud ja kulukat seadusandlikku protsessi ning varasemat otsustusvõimetust. Kriitika on protseduuriline ja fiskaalne, rõhutades, et trahvimaksmine on ebaratsionaalne.
2025-06-12
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud konkreetsete oponentide (Lauri, Mart, Anti) väidete ümberlükkamisele, keskendudes poliitiliste ja majanduslike faktide täpsustamisele. Kriitika on asjakohane ja eesmärgipärane, püüdes näidata, et vastaste esitatud info (nt subsideerimise eesmärgi või planeeringute ulatuse kohta) ei ole päris nii, nagu esitati.
2025-06-10
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu pole väljendatud, kuid kõneleja esitab kriitilise ja kahtleva küsimuse valitsuse pakutud seaduseelnõu lahenduste piisavuse kohta. Kriitika on suunatud poliitika ja menetlusliku korrektsuse tagamisele.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist opositsiooni ei kritiseerita ega nimetata. Kriitika on suunatud pigem üldistele süsteemsetele probleemidele (nt bürokraatia, kapitali kättesaadavus), mida valitsusliit püüab lahendada, ning rõhutatakse, et eksperdiraportis toodud väljakutsed ei olnud šokeerivad ega üllatavad.
2025-05-21
Vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (622 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Urmas Reinsalu, keda süüdistatakse süsteemses ja teadlikus valetamises ning pooltõdede esitamises parlamendi puldis. Kriitika on intensiivne ja isiklik, keskendudes vastase ebaeetilisele käitumisele ja faktide moonutamisele, et tekitada rahva seas hirmu. Vastase retoorikat nimetatakse "lollusteks" ja "jamaks".
2025-05-14
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud konkreetsetele kolleegidele (Rain, Aleksei, Aivar), kritiseerides nende faktivigu (eelnõu number, majanduse olukord) ja poliitika tagajärgede liialdamist. Alekseid kritiseeritakse "tohutu suure koormise" väite eest, mis lükatakse ümber konkreetsete kulunumbritega. Aivarit korrigeeritakse majanduslanguse kestuse ja Kanada tuumareaktorite maksumuse osas.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on terav, suunatud peamiselt EKRE ja Isamaa fraktsioonidele ning konkreetsetele isikutele (Reinsalu, Epler, Helme, Poolamets). Kriitika on suunatud nii poliitilistele ettepanekutele (nt keskkonna eriloa idee) kui ka vastaste matemaatilistele ja faktivigadele. Kasutab endise Eesti Energia juhi Hando Sutteri mainimist vastase autoriteedi diskrediteerimiseks, viidates kriminaalasjale.
2025-05-07
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis Urmas Reinsalule, süüdistades teda numbrite liialdamises (140 miljonilt 200 miljonile) ja ebausaldusväärsete allikate (Hando Sutter) kasutamises. Kritiseerib EKRE-t ja teisi vastaseid (Tšaplõgin, Helle-Moonika Helme) eksliku informatsiooni levitamise eest, eriti Hispaania elektrikatkestuse põhjuste osas. Vastaste kriitika on suunatud nii poliitika sisule kui ka argumentide metoodilisele ebakorrektsusele.
2025-04-24
Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuuletööstuse pahupoolest" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastaspool (EKRE) on tugeva kriitika all, kuna nende algatatud arutelu jättis kõvasti soovida, oli faktiliselt ebakorrektne ja kasutas eksitavaid andmeid (nt lindude piirangute kaart). Eriti teravalt kritiseeritakse vastaspoole "tohutu Venemaa-lembust," sealhulgas BRELL-süsteemist lahkumise taga nutmist ja Vene tuumatehnoloogia kasutamise soovi, nimetades Venemaad terroristlikuks riigiks.
2025-04-23
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud peamiselt Isamaa fraktsioonile (Urmas Reinsalu ja Rain Epler), kritiseerides nende poliitilist retoorikat kui "totaalset populismi" ja numbriliste väidete (nt 120 miljoni euro suurune kulu) alusetust. Kriitika on suunatud ka Isamaa vastuolulisele käitumisele, kes üritab katkestada eelnõu, mis aitab põlevkivienergeetikat elus hoida. Vastaste väiteid lükatakse ümber tehniliste detailide ja turuprognoosidega.
2025-04-16
Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (574 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on Mart Maastiku ja teiste eelnõu 574 SE toetajatega, kelle seisukohti (nt 100% eesmärgi ebarealistlikkus, põlevkivielektri odavus) peetakse ekslikeks või vananenud andmetel põhinevateks. Kriitika on suunatud poliitika sisu ja faktide tõlgendamise vastu, näiteks lükatakse tagasi väide, et CO2-kvoot moodustab põlevkivi turuhinnast suurema osa.
2025-04-16
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada Riigikogule Eesti elektri tootmisvõimsuste ja elektrivõrkude arendamise tegevuskava energiakindluse tagamiseks" eelnõu (575 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Isamaa esindaja Mart Maastiku vastu ENMAK-i hinnaprognooside ebarealistlikuks pidamise eest ning eelnõu 575 OE ebarealistliku tähtaja (1. mai) seadmise eest. Samuti kritiseeritakse kaudselt oponente, kes unustavad CO2-kvoodi mõju energiahinnale, ja üht teist erakonda meretuule liigse toetamise eest, mis oli nende koalitsioonist lahkumise põhjus. Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne.
2025-04-15
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (578 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud neile, kes levitavad valeinfot taksoregulatsiooni kohta, rõhutades, et nende allikad on ebausaldusväärsed. Kriitika on suunatud allikate valikule (nt "Foruse taksojuhid") ja teadmiste puudumisele seadusandluses, soovitades neil lugeda regulatsiooni.
2025-04-09
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele peatada ajutiselt kõigi tuuleparkidega seoses algatatud planeeringute menetlemine, edasilükkava tähtajaga kuni ajakohastatud infraheli mõõtmiste metoodika ja selle helirõhutasemete piirväärtuste kehtestamiseni" eelnõu (569 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastaseid kritiseeritakse selle eest, et nad üritavad inimesi "üles kütta teadmatuse baasil" ja esitavad eelnõu, mis ei ole teaduslikult põhjendatud. Kriitika on suunatud eelnõu sisule ja vastaste teadmiste puudujäägile, tuues paralleele ohtudega, mida ei nähta ega tunta (radiatsioon, vingugaas). Samuti viidatakse notseeboefektile kui sümptomite tekkimise põhjusele.
2025-03-24
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (568 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu algatajatele ja neile, kes propageerivad põlevkivienergiat kui odavat alternatiivi, tuues esile selle tegeliku kõrge hinna (130–200 eurot/MWh). Ta lükkas tagasi isikliku rünnaku ("putinist") kui alatu väite ning vaidles ideoloogiliselt vastu neile, kes peavad fossiilenergiat ratsionaalselt odavamaks. Ta kritiseerib ka väiteid, et maismaatuule toetusteks on planeeritud miljardeid.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse teaduspoliitika ja hiljutise Teadusagentuuri reformi vastu, mida süüdistatakse rahastuse killustamises ja alusteaduste baasvundamendi ohustamises. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes valitsuse prioriteetide (liigne rõhk rakendusteadustel) valele seadmisele.
2025-01-29
Õiguskantsleri ettepanek elektrituruseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on peamiselt menetluslik, suunatud Mart Maastiku protestile, kes soovis õiguskantsleri ettepaneku menetlemist eraldi seaduseelnõust 555. Sisulist vastuseisu põhiseaduse riive kõrvaldamisele komisjonis ei mainita.
2025-01-22
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis puudub; kõneleja tegeleb pigem tekkinud segaduse ja küsimustega (nt Lasnamäe teema, Anti küsimus) selgituste ja tehniliste detailide esitamise kaudu. Kriitika on suunatud pigem ebamõistlikele regulatiivsetele piirangutele (15 km piir), mitte konkreetsetele osapooltele.
2025-01-22
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis puudub; kõne keskendub arutelude kokkuvõttele ja konsensuslike otsuste esitamisele.
2024-12-09
Riigikogu liikme staatuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (545 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu (545 SE) esitajatele, kelle väidetavat kokkuhoidu kahtluse alla seatakse. Kriitika on protseduuriline ja keskendub sellele, kas kuluhüvitiste kärbe toob kaasa reaalset säästu või kannatab hoopis remondifond.
2024-11-21
Konkurentsiseaduse muutmise seaduse eelnõu (466 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad otsesed vastased või kriitika. Märgitakse, et Riigikogu liikmetelt ei laekunud muudatusettepanekuid, mis viitab laialdasele vaikivale nõusolekule eelnõu suhtes. Huvigruppidest laekus arvamus vaid õiguskantslerilt, mis samuti ei viita vastuseisule.
2024-11-21
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Isamaa erakond, keda süüdistatakse tulumaksuküüru loomises ja vastuseisus keskmise palga saajate toetamisele. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, väites, et Isamaa ei soovi, et päästjad ja õpetajad saaksid rohkem raha kätte.
2024-10-14
Konkurentsiseaduse muutmise seaduse eelnõu (466 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis puudub. Kõneleja rõhutab konsensuslikke otsuseid ja hääletustulemusi, kus vastuhääli polnud (0 vastu), mis viitab sujuvale menetlusele komisjonis.
2024-09-18
Energiamajanduse korralduse seaduse, elektrituruseaduse ning keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse muutmise seaduse eelnõu (359 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud peamiselt EKRE fraktsioonile ja teistele Riigikogu liikmetele, kes esitasid suure hulga muudatusettepanekuid ja soovisid menetlust edasi lükata. Kriitika on suunatud ka Euroopa Komisjoni ebamäärasele sõnastusele, mis võimaldas "jokk-skeemi", mille parandamiseks komisjon ise paranduse sisse viis.
2024-06-12
Riigikogu otsus "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" (431 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis keskendub opositsiooni väidete ümberlükkamisele, eriti seoses koheste kulutustega ("sadu miljoneid eurosid") ja toetuse puudumisega arendajate väliselt. Kriitika on faktipõhine ja suunatud ebatäpsete väidete parandamisele, mitte isiklikule ründamisele.
2024-06-11
Euroopa Tuumauuringute Organisatsiooni asutamiskonventsiooni ja selle juurde kuuluva finantsprotokolli ning eesõiguste ja puutumatuse protokolliga ühinemise seaduse eelnõu (451 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2024-06-06
Liikluskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (400 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis tekkis Keskerakonna fraktsiooniga, kes esitasid muudatusettepanekud mittevaralise kahju hüvitamise sätete osas. Kuigi juhtivkomisjon väitis, et sisulised küsimused said lahendatud, ei leidnud Keskerakonna ettepanekud toetust, mistõttu need märgiti mittearvestatuteks. Vastuseis oli pigem sisuline ja protseduuriline, mitte isiklik.
2024-06-06
Liiklusseaduse ning politsei ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu (429 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-06-06
Energiamajanduse korralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (356 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooni (Isamaa fraktsioon) mainitakse neutraalselt vaid seoses ühe muudatusettepaneku esitamisega, mis laekus tähtajaks. Kriitika või vastuseis puudub, nende ettepanekut käsitleti menetluse käigus. Vastasseis ei ole esitatud, pigem on tegemist faktilise teabega opositsiooni osaluse kohta.
2024-06-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele rakendada tõhusaid meetmeid kaitsmaks alaealisi kokkupuudete eest pornograafiaga" eelnõu (409 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on eelnõu esitajad ("lugupeetud ettekandja"), keda kritiseeritakse ebarealistlike ja vabadusi piiravate lahenduste pakkumise eest. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades vastaspoolt totalitaarsete meetodite järgimises ja ratsionaalse argumentatsiooni puudumises.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud peamiselt energeetika valdkonna otsustamatuse vastu Eestis, rõhutades, et on vaja vastu võtta otsuseid ja edasi liikuda. Kõneleja lükkab ümber väited, nagu oleks eelnõu ajastatud Euroopa Parlamendi valimiste tõttu või et tuumaenergia oleks hädavajalikkuse puudumise tõttu välistatud. Samuti vaidlustatakse kriitikute hinnanguid tuule- ja tuumaenergia suhtelise hinna ja eluea kohta.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastasseisu ei väljendata. Kriitika on suunatud pigem Eesti ettevõtjate ja ekspertide seas valitseva "üldise pessimismi" vastu majanduse konkurentsivõime osas, millega kõneleja ei ole päris nõus.
2024-05-15
Liiklusseaduse ning politsei- ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu (429 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-05-15
Ehitusseadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (308 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud EKRE fraktsiooni obstruktsioonilistele taktikatele, mis väljendusid 238 muudatusettepaneku esitamises. Kriitika on menetluslik, rõhutades, et ettepanekud olid "ebasiirad" ja "üksteist välistavad" ning et Riigikogus on vaja teha ka muud tööd peale obstruktsiooni. Esineja kaitseb komisjoni otsust siduda ebasiirad ettepanekud kokku.
2024-05-15
Kliimaministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-05-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "E-valimised – oht demokraatiale" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud EKRE-le, kelle korduvaid katseid e-valimiste tulemusi vaidlustada peetakse edutuks ja protseduuriliselt vigaseks (nt kaebuse vale ajastus). Kõneleja kritiseerib vastaste motiive, vihjates, et tegemist on poliitilise meetodiga valimistulemuste eiramiseks, mitte sisulise murega turvalisuse pärast.
2024-05-08
Liikluskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (400 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis konkreetsetele poliitilistele rühmadele või isikutele. Kriitika on suunatud pigem avalikkuse teadlikkuse puudumisele kaasnevatest kahjudest ja tagasinõude kohustusest. Debatt käib pigem direktiivi ülevõtmise detailide ja kaalutluskohtade üle.
2024-05-07
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastaseid käsitletakse kui isikuid, kes levitavad kuulujutte, kõlakaid ja hüpoteese, ilma et oleks registreeritud ühtegi reaalset intsidenti. Konkreetselt lükatakse ümber võrdlus Venemaa e-valimiste süsteemiga ja Anastassia märkused m-valimiste riskide kohta seoses Google'i/Apple'i turgudega. Kriitika on suunatud vastuväidete tehnilisele ja faktilisele ebatäpsusele.
2024-04-18
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuumaenergia kasutuselevõtmise vajadus ja võimalused Eestis" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasema riikliku otsustamatuse vastu, mis on kestnud aastakümneid ja vähendanud Eesti konkurentsivõimet, tuues näiteks ära jäänud suured investeeringud. Otseseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, vaid kritiseeritakse protseduurilist aeglust ja otsustusvõimetust.
2024-04-17
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub e-valimiste skeptikutele ja neile, kes levitavad väärarusaamu süsteemi kontrollimatuse kohta. Kriitika on suunatud tehnilistele arusaamatustele, näiteks väitele, et tarkvara ei ole võimalik kontrollida. Vastuseis on tehniliselt põhjendatud, eesmärgiga kummutada valeinformatsiooni.
2024-04-10
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (384 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Opositsioon (eelkõige Anastassia Kovalenko-Kõlvart ja Mart Maastik) oli suunatud eelnõu menetluslikule kiirusele ja haldusmenetluse valikule, eelistades väärteomenetlust ja pikemat kaasamisaega. Kõneleja raporteerib opositsiooni argumente ja hääletustulemusi neutraalselt, märkides, et enamus komisjonist lükkas ettepanekud menetluse edasilükkamiseks tagasi.
2024-04-10
Väärismetalltoodete seaduse, riigilõivuseaduse ja seadme ohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (363 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub täielikult; kõneleja rõhutab, et muudatusettepanekuid ei laekunud ning huvirühmadelt (nagu kaubandus-tööstuskoda ja erialaliidud) arvamusi ega ettepanekuid ei saadud.
2024-04-10
Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (universaalteenuse lõpetamine ja varustuskindluse tagamine) eelnõu (351 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis tekkis Isamaa fraktsiooniga, kelle kuus muudatusettepanekut universaalteenuse mingis formaadis jätkamise teemal lükati komisjonis hääletuse tulemusena tagasi. Vastasseis oli poliitikapõhine ja menetluslik, kuna ettepanekud ei kuulunud hääletamisele suures saalis. Kriitika oli suunatud sisulistele erimeelsustele teenuse jätkamise osas.
2024-04-03
Elektroonilise side seaduse ja looduskaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (392 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otseseid vastaseid ei kritiseerita, kuid parandatakse õigusosakonna ja Andmekaitse Inspektsiooni poolt esitatud eeldust, mis käsitles ohuteavituse edastamise tehnilist poolt. Kriitika on suunatud eelduste ebatäpsusele, mitte isikutele.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis avaldub Martin Helme (ilmselt) kliimamuutuste eitamise teemal, kuid see on pigem ideoloogiline erimeelsus, mitte isiklik rünnak. Kriitika on suunatud senisele otsustamatusele ja pikaajalise plaani puudumisele energeetikas, mis takistab investeeringuid. Fossiilkütused on selgelt ebasoodsad ja tulevikus ebasoovitavad.
2024-03-06
Energiamajanduse korralduse seaduse ning keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse täiendamise seaduse eelnõu (359 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene ja isiklik kriitika puudub. Vastuseis avaldub pigem menetluslikul tasandil, mida näitab hääletustulemus esimese lugemise lõpetamise ettepaneku osas (3 liiget oli vastu). Kõneleja tegeleb peamiselt eelnõu sisu puudutavate murede (KMH ärajätmine, KOV autonoomia) selgitamisega, et hajutada kahtlusi.
2024-03-05
Energiamajanduse korralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (356 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, kuid esitatakse kriitikat nende ettevõtjate suunas, kes on vedelkütuste turul tegelenud "turu solkimisega." Samuti lükatakse ümber fossiilsete tehnoloogiate jätkusuutlikkuse argument, viidates nende turule mittemahtumisele CO2 kvootide tõttu.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub kaudselt praegusele haridussüsteemile, mis rõhutab tuima tööjõu tootmist, ning kritiseerib kitsa matemaatikaeksami jätkumist. Kriitika on suunatud olemasolevatele õpetamispraktikatele ja eksamikorraldusele.
2024-02-14
Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (universaalteenuse lõpetamine ja varustuskindluse tagamine) eelnõu (351 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esineja ise ei väljenda vastuseisu, kuid edastab detailselt komisjoni liikmete (nt Rain Epler, Mart Maastik) kriitilised küsimused universaalteenuse lõpetamise otstarbekuse ja Konkurentsiameti rolli kadumise kohta. Kriitika on suunatud poliitika sisu ja mehhanismide (nt reservvõimsuste ajakava) selguse puudumisele.
2024-01-23
Ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastanduvaid seisukohti või kriitikat ei esitata, vaid pöördutakse konstruktiivse küsimusega valitsuse poole teadusrahastuse pikaajalise komponendi säilitamise osas. Kriitika on suunatud pigem olemasoleva süsteemi puudujääkidele (äkkmuutus, koolkondade kadumine), mitte isikutele.