Liikluskindlustuse seaduse täiendamise seaduse (kergliikurite kindlustamine) eelnõu (631 SE) esimene lugemine
Istung: XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kuupäev: 2025-09-17 22:02
Osalevad Poliitikud:
Sõnavõtte kokku: 68
Koosseis: 15
Päevakorra kestus: 48m
AI kokkuvõtted: 68/68 Sõnavõtud (100.0%)
Analysis: Structured Analysis
Poliitikute Kõneaeg
Poliitikud
Analüüs
Kokkuvõte
Riigikogu arutas Eesti Keskerakonna fraktsiooni algatatud liikluskindlustuse seaduse täiendamise seaduse (kergliikurite kindlustamine) eelnõu 631 esimest lugemist. Eelnõu eesmärk oli laiendada kohustuslikku liikluskindlustust kõikidele renditavatele kergliikuritele, sõltumata nende kaalust, et tagada kannatanutele piisav kaitse ja luua turul võrdsed konkurentsitingimused. Ettekandja Anastassia Kovalenko-Kõlvart (Keskerakond) kritiseeris teravalt kehtivat seadust, mis nõuab kindlustust vaid üle 25 kg kaaluvatele kergliikuritele. Ta tõi välja, et see piir on spetsiifiliselt seatud nii, et turuliidri Bolti tõukerattad (mis kaaluvad 24,8 kg) jäävad kindlustuskohustusest välja, samas kui teised ettevõtted (nagu Tuul) peavad kindlustuse tegema. Kovalenko-Kõlvart viitas Rahandusministeeriumi ametnike, PPA, Tervisekassa ja Konkurentsiameti toetusele ühtsele regulatsioonile ning süüdistas valitsust poliitilises otsuses, mis eelistab Bolti, viidates ettevõtte asutajate suurtele annetustele võimuerakondadele.
Majanduskomisjoni esindaja Mario Kadastik (Reformierakond) esitas komisjoni ettepaneku eelnõu esimesel lugemisel tagasi lükata (poolt 5, vastu 2). Komisjoni seisukoht oli, et eelnõu läheb liiga kaugele EL-i direktiivist ja võib pärssida innovatsiooni. Kadastik väitis, et tegelik probleem on eratõukeratastega, mille õnnetuste statistika kasvab hüppeliselt, ning pidas esitatud eelnõud kitsaks "plaastereelnõuks", mis ei lahenda valdkonna laiemat regulatsioonivajadust. Ta lükkas tagasi süüdistused poliitilisest mõjutamisest kui "kokkusattumuse". Riigikogu hääletas juhtivkomisjoni ettepaneku poolt eelnõu tagasi lükata.
Tehtud otsused 1
Eelnõu 631 (Liikluskindlustuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu) lükati esimesel lugemisel tagasi (poolt 36, vastu 11, erapooletuid 0).
Aktiivseimkõneleja
Kõige aktiivsem kõneleja oli Anastassia Kovalenko-Kõlvart, kes esitas eelnõu ja osales aktiivselt debatis, kaitstes oma seisukohti ja rõhutades poliitilise korruptsiooni ja ebavõrdse konkurentsi teemasid. Ta esindab opositsiooni (Keskerakond).
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Riigikogus käsitletakse kuuenda päevakorrapunktina Eesti Keskerakonna fraktsiooni algatatud liikluskindlustuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu 631 esimese lugemise ning ettekandjaks on Riigikogu liige Anastassia Kovalenko-Kõlvart.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Ta esitas eelnõu, mis seab renditõukeratastele ühtse liikluskindlustuse kohustuse kõigile rendiettevõtjatele, et kaitsta tarbijaid, vähendada tervisekassa kulusid ja tagada võrdsed konkurentsitingimused.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart tutvustas eelnõu, millega soovitakse liikluskindlustuse kohustus laiendada kõikidele renditõukerattaid pakkuvatele ettevõtetele, rõhutades, et praegune 25 kg kaalupiirang on poliitiliselt motiveeritud erand, mis jätab turuliider Bolti kindlustuskohustusest vabaks, moonutades konkurentsi ja jättes õnnetustes kannatanud ebapiisava kaitse ja hüvitiseta, mille tulemusena kasvavad ka Tervisekassa kulud.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees tänab ja teatab, et on küsimusi, ning kutsub Vladimir Arhipovi esinema.

Vladimir Arhipov
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Vladimir Arhipov tänas istungi juhatajat ja Anastassiat ning märkas Bolt'i varasemat lobitööd digiplatvormi töötajate õiguste kohta, küsides samas, kas see on sarnane juhtum ning miks Boltil on nii suur armastus meie valitsuse vastu.

Vladimir Arhipov
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Vladimir Arhipov tunnustab ettekannet, kuid väljendab muret Bolti ulatusliku lobitöö pärast Eesti valitsuse suunal, viidates varasemale juhtumile, kus Eesti torpedeeris Bolti huvides platvormitöötajate õigusi kaitsva direktiivi, ning küsib valitsuse ja Bolti vahelise "suure armastuse" põhjuste kohta.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart tõstatab küsimuse Bolti varjatud lobitöö ja huvide konfliktide kohta, viidates varasemale juhtumile, kus ettevõtte mõju tõttu jäi Eesti digiplatvormi töötajate direktiivi hääletusel erapooletuks, ning kahtlustab, et sama poliitiline eelistamine ja erakondade toetamine takistab praegu vajaliku liikluskindlustuse eelnõu vastuvõtmist, eelistades üht konkreetset ettevõtjat riigi ja ametnike soovitustele vaatamata.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart toob välja Bolti lobitöö ja huvide konflikti ning küsib, miks lihtsa ühtse liikluskindlustuse eelnõu vastuvõtmine seotakse poliitilise eelistamisega Boltile.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller teeb protseduurilise märkuse Lauri Laatsile ja küsib, mida tuleb istungi juhatajale öelda.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller andis sõna Lauri Laatsile, et too saaks esitada istungi juhatajale protseduurilise märkuse või küsimuse.

Lauri Laats
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Lauri Laats ütles, et ta proovis seaduseelnõu riiulist välja võtta, et korraks meelde tuletada mõned aspektid, kuid seda ei olnud välja trükitud, ja ta küsis, kas probleem on seotud uute pultidega või muude tehniliste probleemidega.

Lauri Laats
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Lauri Laats juhtis tähelepanu sellele, et arutusel oleva seaduseelnõu trükitud versioon puudus tavapäraselt riiulilt, ning küsis istungi juhatajalt, kas tegemist on uue praktikaga eelnõude väljatrükkimisest loobumisel seoses uute tehniliste lahendustega või on see tingitud tänastest tehnilistest probleemidest.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller lükkas tagasi kahtlused materjalide puudumise osas, kinnitades, et kõik on kolleegide abiga leitav, kas siis vasakult või paremalt poolt, soovitades vajadusel kasutada ka virgatsi abi, ning pöördus seejärel küsimusega ettekandja Vadim Belobrovtsevi poole.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Arvo Aller ütles, et küsimus pole tehniline, kõik on olemas ning kui midagi ei ole vasakul real, on see paremal ning vahel saab kasutada virgatsi abi, et näidata puudumist või kohalolu, ning küsimus esitatakse ettekandjale Vadim Belobrovtsevile.

Vadim Belobrovtsev
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Vadim Belobrovtsev juhib kolleegi tähelepanu sellele, et koalitsioon hääletab järjepidevalt maha eelnõud, mis püüavad reguleerida tänavatel kaost tekitavaid elektritõukerattaid ja minimopeede, ning palub selgitust, kas see muster on tingitud Boltiga seotud huvidest ja miks see nii on.

Vadim Belobrovtsev
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Ta väljendab muret, et koalitsioon hääletab pidevalt maha eelnõud elektritõukerataste ja minimopeedide reguleerimise kohta, mis tekitavad tänavatel kaost ning on seotud Boltiga.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart rõhutas vajadust reguleerida kergliikureid ja pisimopeede, andes kohalikele omavalitsustele õiguse piirata nende hulka ning kehtestada vanuse- ja kiivrinõuded, tuues näiteid teiste riikide praktikast, kuid avaldas kahetsust, et need ettepanekud on pidevalt maha hääletatud, vihjates, et otsuste taga võivad olla Bolti asutajate suured annetused teatud erakondadele.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart rõhutab, et eelnõu eesmärk on anda kohalikele omavalitsustele õiguse piirata kergliikurite ja pisimopeedide arvu tänavatel ning kehtestada vanusepiir ja kiivri kasutamise nõuded, võttes eeskuju teiste riikide praktikast, ning tõstab esile Bolti annetusi erakondadele ning vajadust parandada turvalisust ja kontrolli.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller ütles, et nad on liikluskindlustuse seaduse täiendamise juures, ning kutsus Peeter Ernitsit küsimust esitama.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller andis teada, et käsil on liikluskindlustuse seaduse täiendamine, ning palus seejärel Peeter Ernitsal esitada oma küsimus.

Peeter Ernits
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Peeter Ernits palub juhataja ja ettekandja laiemalt selgitada, kuidas seadusandlus tegelikult käib või võiks käia, ning avada selle protsessi sidemeid ja osapoolte suhteid.

Peeter Ernits
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Peeter Ernits tunnustab eelmist ettekandjat tema põhjaliku Bolti ja tõukside alase asjatundlikkuse eest ning palub tal publikut, sealhulgas Mariot ja iseennast, laiemalt valgustada teemal, kuidas huvitavad seosed seadusandluses tegelikult käivad või peaksid käima, et kuulajate silmi avada.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart väidab, et seaduseid võetakse vastu konkreetsete huvirühmade huvides ning politiline korruptsioon juhib neid, viidates riigisekretäri määramise seaduse muutmisele ja liikluskindlustuse direktiivi rakendamisele nii, et ei kahjustaks ühe konkreetse ettevõtja huvisid.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart kritiseerib teravalt seadusloome protsessi, väites, et seaduseid võetakse vastu viisil, mis teenib konkreetsete huvirühmade huve, tuues näiteks liikluskindlustuse direktiivi ülevõtmise, kus teatud tõukerattad jäeti poliitilise korruptsiooni kahtluse all kindlustuskohustusest välja, eirates ministeeriumi varasemaid ettepanekuid ja luues vähem eelistatud olukorra teistele.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller kutsub Lauri Laatsi kõnelema.

Lauri Laats
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Lauri Laats rõhutas, et eelnõu on oluline ausa konkurentsi tagamiseks, kuid arutelu keskmes on 25-kilogrammine kaalupiirang kindlustuse jaoks ja vajadus kaaluda, kas piir võiks olla suurem, ning samas tuleb selgelt käsitleda kõnniteedel liiguvate tõukerataste reguleerimist, sest saadud tagasiside on murettekitav ja ohtlik.

Lauri Laats
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Lauri Laats pidas menetletavat eelnõud oluliseks, kuid kritiseeris ausa konkurentsi seisukohast kindlustusnõude 25 kg kaalupiiri elektritõukeratastele, pidades seda meelevaldseks, ning rõhutas, et kõige olulisem ja probleemsem teema on kõnniteedel liikuvate tõukerataste ohtlikkus, mille kohta saadakse pidevalt negatiivset tagasisidet.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart väidab, et praegune tõukerataste seadus on ebavõrdne ja põhiseadusega vastuolus, kuna 25-kilogrammine künnis annab teatud ettevõtjatele eelise ning ei täida liikluskindlustuse eesmärki.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart kritiseerib teravalt liikluskindlustuse seaduse muudatusi, mis puudutavad tõukerattaid, väites, et 25 kg kaalupiiri kehtestamine oli ebaaus ja rikkus põhiseaduse võrdse kohtlemise printsiipi, soosides suuri ettevõtjaid väiksemate (nt Tuul) arvelt, ning jättis kindlustuskohustuseta just need tõukerattad, millega juhtub linnaruumis enim raskeid õnnetusi, mistõttu seadus ei täida oma eesmärki kaitsta tarbijaid ja vähendada Tervisekassa kulusid.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller kutsub Peeter Ernitsit esinema.

Peeter Ernits
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Peeter Ernits tänab komplimendi ja küsib, kas kaitsepolitsei või keskkriminaalpolitsei on sellega juba tegelenud ning kas on tehtud avaldus või kas seda ei tohi avaldada.

Peeter Ernits
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Peeter Ernits avaldas heameelt esitatud briljantse analüüsi üle, kuid pöördus kohe edasi küsimuse juurde, kas vastavate asutuste (Kaitsepolitsei või Keskkriminaalpolitsei) esindajad on teemaga juba tegelema hakanud ning kas selle kohta on tehtud ametlik avaldus.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart kriitikaga poliitilise korruptsiooni ja annetuste maailmavaatelise laadiga seotud probleemide üle ning seaduste muutmise isiklike huvide nimel, rõhutab ta vajadust kaitsta Eesti ettevõtteid ja vältida seadusandluse mõjutamist sponsorite poolt, viidates Tuul-ettevõtte raskustele ja selle müügile Läti ettevõttele.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart heidab valitsusele ette poliitilise korruptsiooni ja "jokk" suhtumise valitsemist, kus maailmavaatelisteks maskeeritud annetused valitsuserakondadele ja seaduste muutmine kindlate ettevõtjate huvides viivad olukorrani, kus Eesti riik kaotab oma ettevõtteid, nagu juhtus Tuulega, rõhutades, et sellist ebaeetilist käitumist on äärmiselt keeruline defineerida ja tõendada.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller lõpetab küsimused ja teatab, et juhtivkomisjonis toimunud arutelu ülevaate annab majanduskomisjoni liige Mario Kadastik.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller lõpetas küsimuste esitamise, tänas osalejaid ning juhatas sisse järgmise päevakorrapunkti, milleks oli ülevaade juhtivkomisjonis toimunud arutelust, mille esitamiseks andis ta sõna majanduskomisjoni liikmele Mario Kadastikule.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Mario Kadastik andis ülevaate komisjonis arutatud eelnõust, millele Rahandusministeerium andis negatiivse hinnangu, kuna see ületab EL-i direktiivi ja ei lahenda tegelikku probleemi, milleks on hüppeliselt kasvanud õnnetuste statistikaga seadust eiravad erakasutuses olevad tõukerattad, mistõttu tegi komisjon ettepaneku eelnõu esimesel lugemisel tagasi lükata (poolt 5, vastu 2).

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Eelnõu arutati kahel komisjoni istungil ning Rahandusministeeriumi seisukoht oli, et valitsus seda ei toeta ning teemat tuleks järgmise aasta statistika saabumise järel tagasi võtta ning käsitleda terviklahendust tõukerataste reguleerimise osas, kuid komisjon otsustas esimesel lugemisel eelnõu tagasi lükata (5 poolt, 2 vastu).
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller täpsustas kuupäeva, rõhutades, et viidatud 18. juuni ei ole tänane päev.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller täpsustab kuupäeva ja märgib, et tähtajaks on 18. juuni, mis ei ole täna.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Mario Kadastik kinnitas elavalt, kuid kerge kõhklusega, et tänane kuupäev on ilmselt 17.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Ta arutleb kuupäeva üle ja leiab, et täna on tõenäoliselt 17., mitte 18.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller toob välja, et praegu on septembrikuu.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Mario Kadastik selgitab publiku küsimuse peale kuupäeva ebatäpsusi, tunnistades, et aasta jäi märkimata ja algselt suveks planeeritud sündmus lükkus edasi, lisades, et numbrite 6 ja 9 sarnasus tekitas ajamääratluses täiendavat segadust.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Ta selgitab, et aasta jäi märkimata, see hetk jäi välja ning kuupäev tundus sarnane ning 6 ja 9 on vaid tagurpidi.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Ta märgib, et kuigi on selge, võivad küsimused anda selguse, ning kutsub Vladimir Arhipovi kõnelema.

Vladimir Arhipov
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Vladimir Arhipov küsib ettekandjalt komisjoni poolt selgitust, kuidas 200-grammise kaaluerinevuse tõttu ühel tõukerattal maksab kindlustus ja teisel mitte ning kas see on õiglane.

Vladimir Arhipov
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Vladimir Arhipov pöördub komisjoni esindaja poole palvega selgitada, miks on tekkinud olukord, kus vaid 200-grammine kaaluvahe määrab tõukerataste kindlustuskohustuse, ning kas sellist reeglit peetakse õiglaseks.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Rääkija meenutab Euroopa Liidu direktiivi algupärast rakendamist ja arutelu, kas võtta see rangemalt, rõhutades, et Eesti eelistas mitte üleliigset rangust, ning toob välja Bolt’i väited elektritõukerataste erineva kaaluga (alla ja üle 25 kg) ning seda, et 25 kg on Euroopa tasandil paika pandud number, mis põhineb statistikast ja tekitab arutelu registrisse võtmise ja rangema reguleerimise üle.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Mario Kadastik selgitas, et elektritõukerataste 25 kilogrammi kaalupiirang pärineb Euroopa Liidu direktiivist, mis kehtestati õnnetuste raskuse statistika alusel, ning rõhutas, et Eesti otsustas seda piirangut algselt rangemalt mitte üle võtta, vältimaks direktiivide ülereguleerimist, kuigi Bolt on väitnud, et kasutab erineva kaaluga tõukerattaid.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller kutsus lavale Anastassia Kovalenko-Kõlvarti.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart kritiseerib direktiivi kitsast ülevõtmist, rõhutades, et regulatsioon peab lähtuma Eesti turu reaalsusest, kus enamuse õnnetusi põhjustavad renditõukerattad, ning nõuab teadmist, kas eelnõu mahahääletamise korral on koalitsioonil valmis pakkuda laiem lahendus kergliikurite, sealhulgas pisimopeedide reguleerimiseks, mis on olnud teravalt üleval juba kevadest saati.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart ütles, et direktiivi ei tohiks võtta kitsalt ning tuleb lähtuda turul toimuvast, sest Bolti 24‑kilogrammised tõukerattad moodustavad suurema osa ja neist tekivad õnnetused; kui koalitsioon hääletab eelnõu maha, tuleks esitada laiem lahendus kergliikurite reguleerimiseks, mis hõlmaks ka pisimopeedide ja üldist reguleerimisküsimust.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Kadastik ütles, et elektritõukerataste teemat tuleb vaadata laiemalt koos regulatsiooni ja liikluskindlustuse muudatuste üle ning arutada seda ministeeriumiga, kuna kahjude statistika on seni suhteliselt väike.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Mario Kadastik rõhutab vajadust vaadata elektritõukerataste regulatsiooni üle laiemalt kui vaid liikluskindlustuse aspektist, kuna kuigi LKF-i statistika näitab kindlustusjuhtumeid olevat suhteliselt vähe (eriti võrreldes pisimopeedidega), puudutab kahjude probleem eelkõige eratõukerattaid ning kogu teema vajab põhjalikku ülevaatamist koostöös vastava ministeeriumiga.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller pöördub Vadim Belobrovtsevi poole ning palub teda.

Vadim Belobrovtsev
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Vadim Belobrovtsev palub komisjoni liikmel hinnata olukorda, kus Bolti asutajatelt annetusi saanud erakonnad ei toeta Bolt’i soodsat turuolukorda muutvaid seadusandlikke algatusi, küsides retooriliselt, kas tegu on pelgalt kokkusattumuse või millegi sügavamaga, vihjates võimalikule huvide konfliktile.

Vadim Belobrovtsev
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Ta küsib kolleegi komisjoni liikmena, kas erakondadele Bolti asutajatelt antud annetused ja nende mittetoetus praegusele seadusandlikule initsiatiivile, mis üritab muuta Boltile soodsa olukorra Eesti turul, on vaid kokkusattumus või midagi enamat.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Mario Kadastik kinnitab, et komisjonis toimunud arutelud olid tavapärased, turuosalised vaid argumenteerisid oma seisukohti, ning lükkab ümber väited mõjutustest, selgitades, et otsus võtta direktiiv üle ilma seda rangemaks muutmata oli majanduskomisjoni konkreetne valik, vältimaks Eestile omast ülereguleerimist.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Kokkuvõtteks ütles Mario Kadastik, et komisjonis polnud näha survet ning turuosalised esitasid vaid oma seisukohti, ning majanduskomisjon otsustas praegu direktiivi lihtsalt üle võtta, mitte rangemalt üle võtta, kuna konkreetseid elemente polnud.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
Ta eitab kokkusattuvuse juttu ja rõhutab vajadust tagada kõigile turuosalistele võrdsed tingimused, sealhulgas liikluskindlustus, nagu Läti tegi.

Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Profiileerimine Eesti Keskerakonna fraktsioonAI kokkuvõte
atiivsusest ja nõuab teadmist, miks vastustatakse kõigile tõukeratastele võrdsete liikluskindlustuse tingimuste kehtestamist, nagu tegi Läti, rõhutades, et ametnikud soovisid algselt turuosaliste võrdset kohtlemist ja praegune vabatahtlik kindlustus on paljudel juhtudel, sealhulgas joobes juhtide põhjustatud õnnetuste puhul, ebapiisav.</summary>
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Anastassia Kovalenko-Kõlvart kutsutakse esinema.

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Mario Kadastik kritiseerib käesolevat eelnõud kui kitsast ja propagandistlikku katset rünnata Bolti poliitiliste punktide nimel, rõhutades, et tegelik probleemistik – mis hõlmab ka erakasutuses olevaid tõukerattaid ja nende registreerimist – vajab laiemat analüüsi, mitte pelgalt "plaastereelnõud".

Mario Kadastik
Profiileerimine Fraktsiooni mittekuuluvad Riigikogu liikmedAI kokkuvõte
Mario Kadastik leiab, et antud eelnõu ei lahenda probleemi, on kitsas ning lausa propagandateemaga sarnane ning tuleb laiemalt käsitleda erakasutuses olevate tõukside registreerimist ja muid sellega seotud teemasid.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Arvo Aller teatas, et juhtivkomisjoni ettepanek on eelnõu 631 esimesel lugemisel tagasi lükata ning paneb selle hääletusele.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Aseesimees Arvo Aller teatab, et Riigikogu toetas ülekaalukalt, 36 poolthäälega 11 vastu, ettepanekut, mille tulemusena vastav eelnõu menetlusest välja langes.
Aseesimees Arvo Aller
AI kokkuvõte
Riigikogus sai ettepanek 36 poolt, 11 vastu ning erapooletuid polnud, mille tulemusena eelnõu langeb menetlusest välja.