Päevakorrapunktide kaupa: Mario Kadastik

Kokku päevakordi: 61

Täielikult profileeritud: 61

2025-10-15
Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia direktiivi muudatuste ülevõtmine) eelnõu (697 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja protseduurikeskne, kuna kõneleja edastab juhtivkomisjoni ühiseid otsuseid ja arutelusid. Ta viitab tihedale koostööle Kliimaministeeriumi, Euroopa Liidu komisjoni ja turuosalistega, et leida direktiivi sätetele parem sõnastus. Kõneleja valiti konsensuslikult juhtivkomisjoni esindajaks.
2025-10-14
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (725 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kompromissile orienteeritud, rõhutades, et komisjoni otsused võeti vastu suuresti konsensuslikult. Kõneleja tegi koostööd ministriga, et leida tehniline lahendus (registri foto kasutamine), mille maksumust minister lubas teiseks lugemiseks hinnata.
2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave
2025-10-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele töötada välja mobiilside turu konkurentsi suurendamise ja numbriliikuvuse kiirendamise kava" eelnõu (658 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Komisjoni töö oli protseduuriliselt konsensuslik, kuna nii esindaja määramine kui ka eelnõu täiskogu päevakorda võtmine otsustati ühehäälselt. See viitab valmisolekule funktsionaalseks koostööks ja kompromissiks menetlusküsimustes.
2025-09-24
Liikluskindlustuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (649 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik protseduurilistes küsimustes (juhtivkomisjoni esindaja määramine, päevakorda võtmine). Sisulises küsimuses (tagasilükkamise ettepanek) saavutati selge enamuse toetus (7 poolt), mis näitab suutlikkust koondada komisjoni enamus ühise seisukoha taha.
2025-09-23
Jäätmeseaduse muutmise seaduse eelnõu (676 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Esineja pöördub viisakalt ja otsib selgitusi, mis viitab avatusele dialoogile ja poliitika eesmärkide mõistmisele, püüdes leida ühise arusaama regulatsiooni piiridest.
2025-09-17
Liikluskindlustuse seaduse täiendamise seaduse (kergliikurite kindlustamine) eelnõu (631 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kirjeldab koostööd komisjonis ja ministeeriumidega, märkides, et juhtivkomisjoni ettekandja määrati konsensuslikult. Rõhutab vajadust jätkata arutelu vastava ministeeriumiga laiemate regulatsioonide teemal, viidates Urve Tiiduse ja teiste kolleegide tõstatatud vajadusele parema regulatsiooni järele.
2025-09-11
Pühade ja tähtpäevade seaduse muutmise seaduse eelnõu (636 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kõneleja näitab üles koostöövalmidust, esitades otsuse, millele on alla kirjutanud 55 Riigikogu liiget, viidates laiapõhjalisele toetusele. Ta on pragmaatiline menetluse haldaja, kes teeb ettepanekuid (nt Toomas Kivimäe kaasamine juhatamisse) fraktsioonideülese koostöö kaudu menetlusega edasi liikumiseks.
2025-06-18
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Mainib Reformierakonna tugevat toetust eelnõule, näidates parteisisest ühtsust ja kindlat seisukohta. Andmed erakondadevahelise koostöö või kompromissivalmiduse kohta puuduvad.
2025-06-17
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kutsub Reformierakonda üles eelnõud toetama, näidates soovi saavutada seaduse vastuvõtmiseks konsensus. Väljendatakse valmisolekut hilisemaks koostööks seaduse parandamiseks, kui Konkurentsiamet vajab hoobasid juurde. Viidatakse ka ministri (Pakosta) kinnitusele, et eelnõu on piisav.
2025-06-12
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2025-06-10
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on formaalne ja küsiv, pöördudes lugupidavalt ministri poole selgituste saamiseks ("Aitäh, lugupeetud minister!"). Eesmärk on konstruktiivselt tuvastada ja lahendada eelnõu rakendamisega seotud lüngad.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja viitab koostööle valitsusliidus ja tunnustab teiste (nt minister Sutt) varasemaid tegevusi. Ta näitab üles avatust debati sisendile, märkides, et teatud ettepanekud (nt suurinvesteeringute sotsiaalne mõõde, energeetika ajaskaala) võetakse kaasa edasiseks uurimiseks ja ENMAK-i aruteludeks.
2025-05-21
Vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (622 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2025-05-14
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil hõlmab tingimuslikku lähenemist, pakkudes vastaspoolele (Rainile) motivatsiooni eelnõu poolt hääletada, kuna see võimaldab realiseerida tema soovi juhitavate võimsuste rajamiseks. Üldiselt on suhtlus pigem parandav ja vastuväiteid ümberlükkav, mitte kompromissile suunatud.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev koostöö Kliimaministeeriumi ja juhtivkomisjoniga, mille tulemusena esitati ühiseid muudatusettepanekuid (nt nr 7). Näitab üles pragmaatilisust, võttes arvesse ratsionaalseid ideid (otseliini pikkus), isegi kui algsed ettepanekud hääletati maha. Teeb koostööd eelnõu algataja ministeeriumiga.
2025-05-07
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab koostööd turuosalistega, kelle soovitused edastatakse Kliimaministeeriumi kaudu ametlike muudatusettepanekutena. Ta viitab konsulteerimisele ekspertidega (Kilk, Hääl) ja on avatud arutelule investeeringumeetmete teemal dotatsioonide asemel, näidates valmisolekut kaaluda alternatiivseid rahastusviise.
2025-04-24
Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuuletööstuse pahupoolest" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab vajadust pidada kvaliteetseid, objektiivseid ja avatud kaartidega debatte, kutsudes eksperte, kes teavad, millest räägivad. Ta viitab koostööle välise eksperdiga (ornitoloogist teadur Marko Mägi) faktide kontrollimiseks seoses linnupiirangute kaartidega.
2025-04-23
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Teeb tihedat koostööd Kliimaministeeriumi, Eleringi ja Konkurentsiametiga, et tagada eelnõu regulatiivne korrektsus ja optimaalne metodoloogia. Kaasas laialdaselt huvirühmi (bilansihaldurid, Kaubandus-Tööstuskoda) ja arvestas nende tagasisidega, kuid lükkas juhtivkomisjonis tagasi Isamaa fraktsiooni muudatusettepaneku saartalitluse rahastamise osas, pidades seda tarbijale ebaõiglaseks.
2025-04-16
Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (574 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Speaker on avatud koostööle ja dialoogile, pakkudes vastaspoolele (Mart) võimalust minna informaalsele lõuna- või õhtusöögile teema rahulikuks arutamiseks. Samuti rõhutab Speaker vajadust arendajate ja kohalike kogukondade vahelise koostöö parandamise järele, et lahendada planeerimisprobleeme.
2025-04-16
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada Riigikogule Eesti elektri tootmisvõimsuste ja elektrivõrkude arendamise tegevuskava energiakindluse tagamiseks" eelnõu (575 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja tegutseb Majanduskomisjoni konsensuslikult määratud esindajana, näidates valmisolekut menetluslikuks koostööks. Märgitakse, et komitees saavutati konsensus eelnõu päevakorda võtmise ja lõpphääletuse osas, kuigi sisulises hääletuses oli erimeelsusi (6 poolt, 3 vastu).
2025-04-15
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (578 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Not enough data.
2025-04-09
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele peatada ajutiselt kõigi tuuleparkidega seoses algatatud planeeringute menetlemine, edasilükkava tähtajaga kuni ajakohastatud infraheli mõõtmiste metoodika ja selle helirõhutasemete piirväärtuste kehtestamiseni" eelnõu (569 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esineja rõhutab konsensuslikke otsuseid Majanduskomisjonis nii menetluslikes küsimustes kui ka eelnõu lõpphääletusele viimisel. Viidatakse koostööle ministeeriumidega (Kliima-, Sotsiaalministeerium) ning rahvusvaheliste uuringute (Holland, Soome) ja teaduskirjanduse kasutamisele analüüsi alusena.
2025-03-24
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (568 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab konsensuslikku koostööd Majanduskomisjonis protseduurilistes küsimustes ja toob esile komisjoni tugeva enamuse (7 poolt, 2 vastu) ettepaneku eelnõu tagasi lükata. Ta viitab ka Vabariigi Valitsuse ühehäälsusele eelnõu mittetoetamisel, näidates valitsuse ja komisjoni seisukohtade ühtsust.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-01-29
Õiguskantsleri ettepanek elektrituruseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik, kuna majanduskomisjon toetas õiguskantsleri ettepanekut üksmeelselt. Samuti rõhutatakse institutsionaalset koostööd Kliimaministeeriumi ja õiguskantsleri bürooga lahenduse leidmisel.
2025-01-22
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja toetav; kõneleja rõhutab, et kõik menetluslikud otsused komisjonis tehti konsensuslikult. Samuti tegeletakse kolleegide küsimustega ja antakse neile täiendavat kasulikku informatsiooni, näiteks tuumajaamale soodsamate liitumistingimuste kohta.
2025-01-22
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja avatud, kuna kõneleja rõhutab, et kõik menetluslikud otsused eelnõu osas tehti majanduskomisjonis üksmeelselt. Samuti rõhutatakse, et kõikidele aruteludes tõstatatud küsimustele leiti vastused.
2024-12-09
Riigikogu liikme staatuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (545 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave.
2024-11-21
Konkurentsiseaduse muutmise seaduse eelnõu (466 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kaasav, rõhutades, et kõik menetluslikud otsused ja muudatusettepanekud leidsid komisjonis konsensusliku toetuse. Toimus tihe koostöö Justiitsministeeriumi ja Rahandusministeeriumiga, kelle ettepanekud integreeriti eelnõusse.
2024-11-21
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-10-14
Konkurentsiseaduse muutmise seaduse eelnõu (466 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja avatud. Komisjoni otsused olid konsensuslikud ning näidati üles valmisolekut küsida nõu Riigikogu Kantselei õigus- ja analüüsiosakonnalt "hübriidlahenduse" juriidilise hinnangu saamiseks.
2024-09-18
Energiamajanduse korralduse seaduse, elektrituruseaduse ning keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse muutmise seaduse eelnõu (359 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud huvirühmadele ja ministeeriumidele (Kliimaministeerium) ning töörühmades arutati ettepanekuid põhjalikult. Kompromissivalmidus ilmnes salvestuse definitsiooni täpsustamisel, kuid komitee otsused tehti selgete hääletustulemustega (nt 6 poolt- ja 3 vastuhäälega) vastaste ettepanekute tagasilükkamisel.
2024-06-12
Riigikogu otsus "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" (431 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on kompromissialdis, tuues esile edukat erakondadeülest koostööd komisjonis. Märgitakse, et olulise muudatusettepaneku (omandiküsimus) tegi ja toetas opositsioonierakonna (EKRE) liige Arvo Aller, näidates valmisolekut vastaspoole ettepanekuid integreerida.
2024-06-11
Euroopa Tuumauuringute Organisatsiooni asutamiskonventsiooni ja selle juurde kuuluva finantsprotokolli ning eesõiguste ja puutumatuse protokolliga ühinemise seaduse eelnõu (451 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja viitab koostööle ministriga ja kutsub Riigikogu liikmeid üles eelnõu toetama. Koostööstiil on suunatud konsensuse saavutamisele seaduseelnõu kiireks vastuvõtmiseks, kuid otsest erakondadeülest koostööd ei kirjeldata.
2024-06-06
Liikluskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (400 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud huvigruppide ja ministeeriumi esindajatega, kelle arvamused töötati läbi ja võeti arvesse. Juhtivkomisjoni sisemised menetluslikud otsused olid konsensuslikud, mis viitab soovile saavutada laialdane toetus eelnõu edasiviimisel. Opositsiooni ettepanekuid püüti sisuliselt arvestada, kuigi need ametlikult toetust ei leidnud.
2024-06-06
Liiklusseaduse ning politsei ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu (429 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja kaasav, rõhutades kõigi osapoolte ärakuulamist Majanduskomisjonis. Koostöö väljendus ka selles, et Riigikogu liikme esitatud muudatusettepanekut arvestati sisuliselt ja see lisati komisjoni ettepanekusse.
2024-06-06
Energiamajanduse korralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (356 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on rõhutatult konstruktiivne, tuues esile majanduskomisjoni töörühma ja Kliimaministeeriumi vahelise tiheda koostöö muudatusettepanekute kujundamisel. Samuti viidatakse arvamuste kogumisele erinevatelt osapooltelt, mis näitab avatust sisendile.
2024-06-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele rakendada tõhusaid meetmeid kaitsmaks alaealisi kokkupuudete eest pornograafiaga" eelnõu (409 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on viisakas ja lugupidav, alustades ettekande eest tänamisega. Eesmärk on saada täpsustusi ja täiendavaid andmeid, mis viitab valmisolekule sisuliseks ja konstruktiivseks aruteluks.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles valmisolekut koostööks, andes valitsusele ja ministeeriumidele mandaadi õigusraamistiku väljatöötamiseks ning rõhutades, et detailid (nt riigi osalus, toetused) on tulevase debati ja seaduse väljatöötamise küsimused. Eelistatakse laia avalikku debatti ja kaasamise momenti, et saada rahvasaadikutelt laiem mandaat edasiliikumiseks.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on toetav ja tunnustav ettekandjate suhtes, tänades neid sisuka arutelu eest. Rõhutatakse tugevalt rahvusvahelist koostööd suurte teaduskeskustega (CERN, ESA) kui meetodit Eesti majanduse ja ettevõtete võimestamiseks.
2024-05-15
Liiklusseaduse ning politsei- ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu (429 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on rõhutatult konsensuslik, kuna kõneleja mainib korduvalt, et nii menetluslikud otsused (juhtivkomisjoni esindaja määramine, lugemise lõpetamine) kui ka muudatusettepanekute lühema tähtaja määramine olid konsensuslikud. See viitab valmisolekule saavutada kompromisse ja ühiseid otsuseid.
2024-05-15
Ehitusseadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (308 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ministeeriumide ja huvigruppide kaasamisele, et täpsustada sätteid ja tagada õigusselgus. Kuigi enamik opositsiooni ettepanekuid lükati tagasi, rõhutati, et mõned sisulised ettepanekud (nt Varro Vooglaiu ja Arvo Alleri omad) võeti konsensuslikult arvesse. Komisjon tegi tihedat koostööd Kliimaministeeriumiga eelnõu algataja esindajana.
2024-05-15
Kliimaministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja pakub ministrile otse välja konkreetse poliitilise lahenduse, näidates üles avatust ideede jagamisele ja koostööle riiklike eesmärkide täitmisel. Ta esitab ettepaneku küsimusena, otsides ministri hinnangut pakutud lahendusele.
2024-05-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "E-valimised – oht demokraatiale" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab ja tunnustab kolleeg Andres Suti argumente ning püüab vastata küsimustele, millele teised on jätnud vastamata. Ta rõhutab vajadust kaasata aruteludesse tehnilisi eksperte (RIA, VVK) tasakaalukama ja sisulisema debati nimel, näidates avatust tehnilisele koostööle.
2024-05-08
Liikluskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (400 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja avatud, rõhutades, et kõik menetluslikud otsused tehti komisjonis üksmeelselt. Ta viitab aktiivsele arvamuste kogumisele kaasamiskirjade kaudu, mis näitab valmisolekut kompromissideks ja laiapõhjaliseks kaasamiseks. Arutelu jätkumist peetakse vajalikuks.
2024-05-07
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kutsub kõiki Riigikogu saadikuid ja erakondi üles osalema testvalimistel, et süsteemi toimimisest täpselt aru saada. Viidatakse OSCE soovituste arvesse võtmisele süsteemi arendamisel, mis näitab avatust rahvusvahelisele tagasisidele. Eelnõu toetamise üleskutse tehakse Reformierakonna nimel.
2024-04-18
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuumaenergia kasutuselevõtmise vajadus ja võimalused Eestis" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on suunatud spetsiifilisele huvigrupile, kuna eelnõu algatatakse tuumaenergia toetusrühma nimel, viidates sisemisele koalitsioonile. Väljendatakse avatust jätkata debatti ja arutelu eelnõu menetluse raames, et koguda tarkust juurde.
2024-04-17
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja viitab toetavalt kolleegile ("Martin") auditeerimise teemal, näidates üles ühisosa toetajate seas. Ta mainib ka, et RIA ja Vabariigi Valimiskomisjon (VVK) on korraldanud koolitusi, mis viitab koostööle riigiasutustega süsteemi selgitamisel.
2024-04-10
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (384 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab laiemat kaasamist ja koostööd seadusandlikus protsessis, mainides plaanitavat ühisistungit Õigus- ja Põhiseaduskomisjoniga esimese ja teise lugemise vahel. Komisjon tegi konsensuslikke otsuseid arvamuste küsimise osas mitmetelt juriidilistelt institutsioonidelt (kohtud, õiguskantsler).
2024-04-10
Väärismetalltoodete seaduse, riigilõivuseaduse ja seadme ohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (363 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on väga konsensuslik, rõhutades, et kõik juhtivkomisjoni otsused eelnõu edasisaatmise ja esindaja vahetamise osas tehti üksmeelselt. Koostööd tehti ka huvirühmadega, keda menetlusest teavitati.
2024-04-10
Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (universaalteenuse lõpetamine ja varustuskindluse tagamine) eelnõu (351 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik, rõhutades, et kõik juhtivkomisjoni menetluslikud otsused teise lugemise lõpetamise ja kolmanda lugemise ajastamise kohta olid konsensuslikud. Toimus tihe koostöö eelnõu algataja Kliimaministeeriumiga, kelle ettepanekud arvestati täielikult, ning kaasati erinevaid huvigruppe (elektrimüüjad, Linnade-Valdade Liit).
2024-04-03
Elektroonilise side seaduse ja looduskaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (392 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on suunatud seadusandliku protsessi edendamisele, pakkudes tehnilist selgitust, et kõrvaldada takistus seaduse vastuvõtmise teelt. Kõneleja tegeleb aktiivselt juriidiliste ja tehniliste küsimuste lahendamisega, et saavutada konsensus seaduse vastuvõtmiseks.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja konstruktiivne, rõhutades, et pikk plaan on oluline kõigile erakondadele, mitte ainult Eesti 200-le. Kõneleja toetab laiapõhjalist debatti Riigikogus tuumaenergeetika võimalikkuse üle, et hoida "kõik uksed valla" ja võimaldada teema edasist uurimist.
2024-03-06
Energiamajanduse korralduse seaduse ning keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse täiendamise seaduse eelnõu (359 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on koostööaldis, olles konsensuslikult määratud juhtivkomisjoni esindajaks. Ta teeb koostööd ministeeriumiga, edastades nende vastuseid ja paludes lisateavet energiaskeemi kohta. Samuti tehti konsensuslik otsus küsida arvamust Riigikogu Keskkonnakomisjonilt, mis näitab valmisolekut laiapõhjaliseks kaasamiseks.
2024-03-05
Energiamajanduse korralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (356 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik, rõhutades, et kõik komisjoni menetluslikud otsused (esindaja määramine, päevakorda võtmine, lugemise lõpetamine) olid konsensuslikud. Keeruliste, komisjonis arutamata küsimuste puhul delegeeritakse vastamine ministrile või eelnõu koostajatele, näidates valmisolekut koostööks eelnõu algatajatega.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave.
2024-02-14
Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (universaalteenuse lõpetamine ja varustuskindluse tagamine) eelnõu (351 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja protseduuriliselt korrektne, kuna kõik kolm komisjoni otsust (juhtivkomisjoni esindaja määramine, eelnõu päevakorda võtmine ja esimese lugemise lõpetamine) tehti konsensuslikult. Samuti rõhutatakse koostöö otsimist huvigruppidega (Energiasalve) kitsaskohtade lahendamiseks.
2024-01-23
Ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on lugupidav ja konsensuslik, tänades peaministrit kõne eest ja viidates sellele, et teema (struktuurireformid) on juba valitsuse poolt tõstatatud. Otsitakse ühiseid mõtteid pikaajaliste projektide säilitamiseks, viidates rahvusvahelisele koostööle.