Päevakorrapunktide kaupa: Mario Kadastik

Kokku päevakordi: 61

Täielikult profileeritud: 61

2025-10-15
Atmosfääriõhu kaitse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia direktiivi muudatuste ülevõtmine) eelnõu (697 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on keskendunud taastuvenergia direktiivi ülevõtmise tehnilistele ja regulatiivsetele detailidele. Esile tõsteti vajadus paindlikkuse järele (nt murdosadeks jagatavad päritolusertifikaadid) ning püüti leevendada potentsiaalselt koormavaid kohustusi, näiteks soovides muuta elektriautode kahesuunalise laadimise kohustuslikkuse vabatahtlikuks. Seisukohad on poliitika- ja regulatsioonipõhised, rõhutades läbirääkimiste vajadust parema sõnastuse leidmiseks.
2025-10-14
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (725 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub ühistranspordiseaduse muudatustele, eriti teenindajakaardi fotonõudele. Kõneleja toetab tugevalt foto säilitamist turvatunde tagamiseks, seades selle efektiivsuse argumendist ettepoole. Positsioon on pragmaatiline, pakkudes tehnilist lahendust (rahvastikuregistri foto kasutamine) kulude minimeerimiseks.
2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2025-10-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele töötada välja mobiilside turu konkurentsi suurendamise ja numbriliikuvuse kiirendamise kava" eelnõu (658 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Fookuses on mobiilside turu konkurentsi suurendamine ja numbriliikuvuse kiirendamine, mille suhtes väljendatakse ettevaatlikkust, rõhutades võimaliku volatiilsuse ja pikaajaliste investeeringute probleeme. Poliitiline tegevus on suunatud valitsuse tegevuskava ja opositsiooni eelnõu vahelise suhte selgitamisele. Märgitakse ära Raini küsimuse "väga reformierakondlik" iseloom, mis näitab teadlikkust erakondlikest positsioonidest.
2025-09-24
Liikluskindlustuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (649 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt eelnõu tagasilükkamise poolt, tuginedes ratsionaalsusele, EL-i direktiividele ja rahvusvahelistele riskidele. Rõhutatakse, et liikluskindlustuse kohustus on vajalik kolmandate osapoolte kahjude katmiseks ja et eelnõu tooks kaasa põhjendamatuid kulusid enamikule autoomanikest. Positsiooni kujundamisel on oluline roll poliitika- ja õiguslikul raamistikul.
2025-09-23
Jäätmeseaduse muutmise seaduse eelnõu (676 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on jäätmeseaduse muudatustel ja akupassi regulatsiooni rakendusalal. Esineja väljendab muret selle üle, kas regulatsioon hõlmab ka suuri, megavattidesse ulatuvaid akusid, mida turule ei müüda, vaid jäetakse oma tarbeks (nt tootmishoonetes). Stants on poliitikapõhine ja keskendub regulatsiooni täpsusele.
2025-09-17
Liikluskindlustuse seaduse täiendamise seaduse (kergliikurite kindlustamine) eelnõu (631 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on tugevalt vastu antud eelnõule (631 SE), kuna see on liiga kitsas ja ei lahenda tegelikku probleemi, mis on seotud erakasutuses olevate tõukeratastega. Seisukoht on poliitika- ja regulatsioonikeskne, rõhutades vajadust terviklahenduse järele ning vältides direktiivi ülevõtmist rangemalt ilma piisava statistikata. Ta kritiseerib eelnõu kui "plaaster-eelnõu" ja vihjab, et see võib olla poliitiline "propagandateema" häälte saamiseks.
2025-09-11
Pühade ja tähtpäevade seaduse muutmise seaduse eelnõu (636 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on eelnõu 636 SE majandusliku mõju hindamise suhtes skeptiline ja küsitlev. Kõneleja seab kahtluse alla ettekandja väited, keskendudes poliitika tagajärgedele energeetikale ja tootvale tööstusele ning töötajate kuupalkadele. Fookus on selgelt poliitika mõjudele ja majanduslikule realismile.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud tuumaenergia kasutuselevõtu ettevalmistamise toetamisele Eestis, rõhutades õigusraamistiku loomist ja ohutuse tagamist. Käsitlus on selgelt poliitikapõhine, keskendudes protsessi esimesele sammule ja vajalikele uuringutele, mitte kohesele ehitusele. Kõneleja rõhutab riigi rolli uuringute ja ettevalmistustega edasi minemisel.
2025-06-18
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt toetav planeerimismenetluste optimeerimisele ja taastuvenergia kiirendatud kasutuselevõtule (eelnõu 541 SE). Seisukoht on poliitikapõhine, rõhutades majanduse konkurentsivõime parandamist ja bürokraatia vähendamist. Kõneleja lükkab kategooriliselt ümber väited põlevkivi konkurentsivõimelisuse kohta. Reformierakond toetab eelnõu igal juhul.
2025-06-17
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt Konkurentsiseaduse eelnõu kohest vastuvõtmist, rõhutades vajadust lõpetada riigile tekkiv igapäevane trahvikulu (3000 eurot päevas). Poliitiline seisukoht on tugevalt tulemuspõhine ja keskendub eelarvedistsipliinile ning direktiivi ülevõtmise kiirele lõpetamisele, et vältida edasist kahju hariduse ja julgeoleku arvelt. Eesmärk on parandada konkurentsiolukorda.
2025-06-12
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt toetav taastuvenergia kiirendamise eelnõule, rõhutades vajadust toetada tuuleenergiat kui ainsat elujõulist alternatiivi järgmiseks 10–15 aastaks. Seisukoht on selgelt poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes elektrifitseerimise kasvavale nõudlusele ja turuhinna alandamisele. Toetust peetakse vajalikuks ajutise lahendusena, kuni stabiilsed tootjad (nt tuumajaam) on rajatud.
2025-06-10
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub ettevaatlikule ja tehnilisele lähenemisele Euroopa Liidu konkurentsidirektiivi ülevõtmisel. Peamine mure on seotud piiriülese tõendite jagamise õiguslike riskide maandamisega, et vältida Euroopa Komisjoni poolt mittetäitmise tuvastamist. Positsioon on tugevalt poliitika- ja õigusnormidepõhine, rõhutades seaduseelnõu rakendamise potentsiaalseid puudujääke.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on majanduse konkurentsivõime ja tootlikkuse tõstmisel läbi lisandväärtuse kasvatamise. Kõneleja toetab tugevalt valitsusliidu suunda investeerida teadus- ja arendustegevusse, oskustööjõu arendamisse ning energeetika ümberkujundamisse, seades eesmärgiks kliimaneutraalsuse 2050. Strateegiline raamistik on selgelt poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes olemasolevate programmide rakendamisele.
2025-05-21
Vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (622 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on vedelkütuse seaduse muudatustel ja keskkonnanõuete (tõenäoliselt SAF-i) rakendamise kuludel. Kõneleja toetab tugevalt regulatsiooni, rõhutades, et tavapiletite hinnatõus on marginaalne (1–2 eurot), ning süüdistab vastaseid teadlikus hirmutamises ja faktide moonutamises. Fookus on pigem tulemuspõhisel (kulude tegelik suurus) kui väärtuspõhisel raamistikul.
2025-05-14
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugev toetus Elektrituruseaduse muutmise eelnõule (556 SE), rõhutades läbipaistvuse ja varustuskindluse suurenemist. Eelnõu raamimine on poliitikapõhine, keskendudes konkreetsete turumehhanismide (fikseeritud liitumistasu, alakasutuse tasu) rakendamisele investeerimiskeskkonna parandamiseks. Poliitik rõhutab, et eelnõu loob selge motivatsiooni juhitavate võimsuste rajamiseks taastuvenergiaparkide asemele.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt toetav elektrituruseaduse muudatustele, rõhutades investeerimiskindlust (fikstasud) ja võrgu stabiilsust. Eelnõu on raamitud kui ratsionaalne ja tehniliselt vajalik samm, mis aitab elektri hinda alla tuua, vastandudes põlevkivienergia kallidusele. Seisukoht on valdavalt poliitika- ja tehniliste detailide keskne, kaitstes valitsuse ja ministeeriumi seisukohti.
2025-05-07
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev toetus eelnõule 541 SE, mille eesmärk on vähendada bürokraatiat ja kiirendada planeerimisprotsesse, eriti taastuvenergia kasutuselevõtu kontekstis. Kõneleja rõhutab, et tegemist on üldise menetlusprotsessi muutmisega, mis võimaldab planeeringuid teha optimaalsemalt. Poliitiline raamistik on selgelt poliitika- ja protsessipõhine, kaitstes eelnõu vastaste pessimistlike väidete eest.
2025-04-24
Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuuletööstuse pahupoolest" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud energiapöörde toetamisele, rõhutades energiajulgeoleku tähtsust ja vastandudes igasugusele koostööle Venemaaga. Kõneleja kritiseerib teravalt põlevkivienergia jätkuvat kasutamist selle kõrge hinna tõttu, viidates 15 miljardi eurosele lisakulule 15 aasta jooksul. Positsioon on tugevalt faktipõhine ja poliitika-keskne, keskendudes vastaspoole andmete korrigeerimisele.
2025-04-23
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev toetus eelnõule 555 SE, rõhutades selle kriitilist vajadust Eesti energiajulgeoleku tagamisel pärast Venemaa võrgust lahtiühendamist. Poliitiline seisukoht on suunatud süsteemiteenuste (sagedusreserv ja saartalitlus) reguleerimisele ja rahastamisele, toetades põlevkivijaamade elushoidmist üleminekuperioodil. Seisukoht on tugevalt poliitika- ja julgeolekupõhine, kaitstes valitud rahastusmetoodikat kui tarbijale optimaalset lahendust.
2025-04-16
Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (574 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis eelnõule 574 SE, mis püüdis alandada 100% taastuvenergia eesmärki, rõhutades, et see oleks suur samm tagasi ja pärsiks tootmisvõimsuse arendusi. Poliitiline raamistik on tugevalt poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes taastuvenergia abil madalama keskmise elektrihinna tagamisele ja riigi konkurentsieelise loomisele. Speaker kaitseb valitsuse seisukohta, mis otsustas eelnõud mitte toetada, viidates ka EL-i direktiivide täitmise probleemidele.
2025-04-16
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada Riigikogule Eesti elektri tootmisvõimsuste ja elektrivõrkude arendamise tegevuskava energiakindluse tagamiseks" eelnõu (575 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt valitsuse kehtiva energiastrateegia pooldaja, rõhutades, et enamik opositsiooni ettepanekutest on juba töös (ENMAK 2035). Keskendutakse energiakindluse tagamisele (juhitavad ressursid, eelnõu 555) ja hinna allatoomisele (maismaatuul). Toetus on tugev tuumaenergiale kui parimale pikaajalisele lahendusele, samas kui lühiajalises perspektiivis peetakse maismaatuult ainsaks realistlikuks valikuks. Poliitiline raamistik on selgelt poliitika- ja tulemuspõhine, tuginedes tehnoloogilisele ja majanduslikule teostatavusele.
2025-04-15
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (578 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub tugevalt kehtiva regulatsiooni täpsele järgimisele ja valeinfo ümberlükkamisele ühistranspordiseaduse kontekstis. Kõneleja rõhutab, et infoühiskonna teenuse kaudu taksoteenuse osutamine nõuab endiselt sõitjateveo luba ja sõidukikaarti. Positsioon on selgelt poliitika- ja regulatsioonipõhine, kaitstes olemasolevaid nõudeid.
2025-04-09
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele peatada ajutiselt kõigi tuuleparkidega seoses algatatud planeeringute menetlemine, edasilükkava tähtajaga kuni ajakohastatud infraheli mõõtmiste metoodika ja selle helirõhutasemete piirväärtuste kehtestamiseni" eelnõu (569 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt eelnõu 569 OE vastu, mis taotleb tuuleparkide planeeringute peatamist infraheli tõttu. Seisukoht on poliitikapõhine, rõhutades energiatootmise vajadust ja väites, et hirmud põhinevad teadmatusel, mitte teaduslikel andmetel. Esineja rõhutab vajadust jätkata arendustegevust, viidates Kliimaministeeriumi seisukohale energiapuudujäägi kontekstis.
2025-03-24
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (568 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on tugev vastane eelnõule 568 SE, mis taotleb taastuvenergia toetuste lõpetamist, rõhutades, et see on vastuolus Eesti energeetika- ja kliimaeesmärkidega. Poliitiline fookus on pikaajalisel energiasõltumatusel, odava baasvõimsuse (tuumajaam) rajamisel ja taastuvenergia hinnalangetaval turumõjul. Ta kaitseb valitsuse ja komisjoni seisukohta, et toetused on vajalikud suurte investeeringute tegemiseks, mis lükkaksid kalli elektri turult välja.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on teadus- ja arendustegevuse rahastamise strateegial, eriti alusteaduste (füüsika, bioloogia, keemia) säilitamisel. Esineja on tugevalt mures, et poliitiline pendel on liikunud liiga palju rakendusteaduste poole, unustades teaduse baasvundamendi. Seisukoht on poliitikapõhine, kritiseerides praegust grantide jaotamise mehhanismi killustatuse tekitamise eest.
2025-01-29
Õiguskantsleri ettepanek elektrituruseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on elektrituruseaduse põhiseaduslikkuse tagamisel, toetades tugevalt õiguskantsleri ettepanekut riive kõrvaldamiseks. Kuigi Euroopa Komisjonil on vastupidine seisukoht toetuse maksmise osas, peab kõneleja ülimuslikuks Eesti põhiseaduse järgimist. Seisukoht on selgelt poliitika- ja menetluskeskne, rõhutades õigusliku aluse olemasolu muudatuse sisseviimiseks.
2025-01-22
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud energiasektori regulatsioonide parandamisele, toetades nii taastuvenergia kui ka tuumaenergia arendamist. Eelnõu toetatakse, kuna see aitab kaasa tootmise suurenemisele ja elektri hinna langusele teatud tundidel, rõhutades poliitikapõhist ja majanduslikku efektiivsust. Kõneleja seab kahtluse alla regulatiivsed piirangud (nt 15 km otseliini piir), kui kulud kaetakse 100% tootja ja tarbija poolt.
2025-01-22
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on suunatud Elektrituruseaduse muutmise eelnõu menetluslikule edasiviimisele, rõhutades konsensuslikke otsuseid juhtivkomisjonis. Keskendutakse poliitika ja tehniliste detailide lahendamisele, nagu topeltmaksustamise reeglid ja saartalitluse püsikulude katmine. Seisukoht on selgelt poliitika- ja tulemuspõhine, toetades eelnõu esimest lugemist.
2024-12-09
Riigikogu liikme staatuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (545 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht keskendub Riigikogu liikmete kuluhüvitiste kärpimise tegelikule finantsmõjule. Kõneleja on skeptiline kavandatava kokkuhoiu suhtes, küsides, kas tegemist on reaalse säästuga või hoopis Riigikogu hoone remondifondi kärpimisega. Seisukoht on poliitika- ja protseduurikeskne, rõhutades seaduseelnõu praktilist tulemust.
2024-11-21
Konkurentsiseaduse muutmise seaduse eelnõu (466 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud Konkurentsiseaduse muudatuste (466 SE) edasiviimisele, rõhutades menetluslikku korrektsust ja konsensuslikke otsuseid. Näidatakse mõõdukat toetust Justiitsministeeriumi pakutud 10 miljoni euro suurusele vertikaalsete kokkulepete käibekünnisele, eelistades ettevaatlikkust maksimaalse dereguleerimise asemel. Kadreering on tugevalt poliitika- ja menetluskeskne.
2024-11-21
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt suunatud tulumaksuküüru kaotamise toetamisele, rõhutades selle positiivset mõju keskmise palga saajatele. Kõneleja sekkus debatti, et korrigeerida vastaspoole väiteid, mis tema hinnangul olid "jama". Seisukoht on pigem poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes konkreetsete elanikegruppide rahalise olukorra parandamisele.
2024-10-14
Konkurentsiseaduse muutmise seaduse eelnõu (466 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on Konkurentsiseaduse muutmise eelnõul, kus keskne küsimus on vertikaalse integratsiooni grupierandite käibenivoo tõstmine (10 miljonit vs 50 miljonit). Kõneleja esitab seda kui poliitilise otsustamise kohta, rõhutades vajadust kaaluda turu suurust. Suhtumine on pigem protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes eelnõu menetluse edastamisele.
2024-09-18
Energiamajanduse korralduse seaduse, elektrituruseaduse ning keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse muutmise seaduse eelnõu (359 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugev toetus taastuvenergia projektide kiirendamisele, rõhutades selle ajutist iseloomu (kuni 2025. aasta suveni) energiakriisi lahendamiseks. Toetust põhjendatakse poliitiliselt vajadusega võtta üle EL-i direktiivid ja sotsiaal-majandusliku kasuga (elektrihinna langus). Kõneleja on selgelt poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes regulatiivsete takistuste kõrvaldamisele.
2024-06-12
Riigikogu otsus "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" (431 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt toetav tuumaenergia kasutuselevõtu õigusraamistiku loomisele Eestis (431 OE). Küsimust raamitakse poliitika- ja faktipõhiselt, rõhutades, et see on vajalik kliimaneutraalsuse, energiajulgeoleku ja majanduse konkurentsivõime saavutamiseks. Kõneleja lükkab ümber väited kohestest sadade miljonite kuludest, keskendudes seadusloome etappidele.
2024-06-11
Euroopa Tuumauuringute Organisatsiooni asutamiskonventsiooni ja selle juurde kuuluva finantsprotokolli ning eesõiguste ja puutumatuse protokolliga ühinemise seaduse eelnõu (451 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt toetav Euroopa Tuumauuringute Organisatsiooni (CERN) täisliikmelisuse ratifitseerimisele, rõhutades selle majanduslikku ja tehnoloogilist kasu. Tegemist on poliitikapõhise positsiooniga, mis keskendub pikaajaliste strateegiliste eesmärkide saavutamisele, mille algatamises kõneleja ise osales üle kümne aasta tagasi. Eesmärk on kaotada piirangud Eesti ettevõtete osalemisel CERN-i hangetes ja tagada Eesti osalemine olulistes otsustusprotsessides.
2024-06-06
Liikluskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (400 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud Liikluskindlustuse seaduse muutmise eelnõu (400 SE) edasiviimisele, rõhutades juhtivkomisjoni poolt tehtud põhjalikku tööd. Fookus on protseduurilisel ja poliitikapõhisel lähenemisel, tagades eelnõu sujuva liikumise teisele ja kolmandale lugemisele. Seisukoht on toetav, rõhutades, et isegi opositsiooni tõstatatud sisulised küsimused said eelnõu tekstis lahendatud.
2024-06-06
Liiklusseaduse ning politsei ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu (429 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt suunatud Liiklusseaduse ja Politsei- ja Piirivalve Seaduse muutmise eelnõu (429 SE) menetluse edendamisele. Fookus on protseduurilisel täpsusel, tagades eelnõu jõudmise teisele ja kolmandale lugemisele kindlaksmääratud kuupäevadel. Seisukoht on selgelt poliitikapõhine, keskendudes seadusandliku töö efektiivsusele.
2024-06-06
Energiamajanduse korralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (356 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja positsioon on tugevalt protseduuriline, keskendudes Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise eelnõu (356 SE) edasiviimisele. Toetatakse majanduskomisjoni ja Kliimaministeeriumi koostöös valminud muudatusettepanekute menetlemist, rõhutades seadusloome etappide täitmist. Stants on poliitiliselt neutraalne ja keskendub pigem tulemuslikule menetlusele.
2024-06-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele rakendada tõhusaid meetmeid kaitsmaks alaealisi kokkupuudete eest pornograafiaga" eelnõu (409 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt vastu interneti sisu kontrolli ja kohustusliku autentimise meetmetele, pidades neid ebaratsionaalseks ja võrreldes Hiina totalitaarse režiimi praktikatega. Seisukoht on väärtuspõhine, keskendudes ohtudele vabadustele ja hoiatades riigivõimu laienemise eest ("täna on see teema, homme on teine teema").
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on riigi eelarve struktuursetel probleemidel, eriti kulude automaatsel kasvamisel (indekseerimine, alampalga seosed) võrreldes tulude aeglasema kasvuga. Seisukoht on suunatud riigi rahanduse kontrolli parandamisele ja on tugevalt tulemuspõhine, otsides lahendusi võlgu elamise vältimiseks. Eelkõige rõhutatakse vajadust mõista, kui suur osa SKP kasvust on kulude poolel juba ette lukus.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja väljendab tugevat, poliitikapõhist toetust tuumaenergia kasutuselevõtu ettevalmistamisele Eestis, rõhutades vajadust säilitada tehnoloogianeutraalsus ja tagada emissioonivaba energia pikkadeks aastakümneteks. Praegune eelnõu on raamistikku loov põhimõtteline otsus, mis annab valitsusele mandaadi liikuda edasi õigusraamistiku väljatöötamisega. Poliitiline fookus on pikaajalisel energiajulgeolekul ja kliimaeesmärkide täitmisel, pidades tuumaenergiat rohetaksonoomia osaks.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on majanduse struktuursel muutusel, liikudes odavast tööjõust ja sisendressursist kõrge lisandväärtusega ekspordi suunas. Seisukoht on tugevalt toetav rahvusvahelisele teaduskoostööle (CERN, ESA) kui innovatsiooni ja tootlikkuse võimendajale. Poliitika on tugevalt tulemuspõhine, rõhutades vajadust luua atraktiivseid tõmbekeskusi targa tööjõu motiveerimiseks.
2024-05-15
Liiklusseaduse ning politsei- ja piirivalve seaduse muutmise seaduse eelnõu (429 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on peamiselt protseduuriline ja neutraalne, keskendudes Majanduskomisjoni töö ja otsuste edastamisele. Kõige olulisemad teemad on Liiklusseaduse muudatused, eriti külgvahe nõuete rakendamise ajastus ja määratluse täpsus. Positsioon on poliitika-põhine, keskendudes eelnõu tehnilisele käsitlusele.
2024-05-15
Ehitusseadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (308 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamisele ja bürokraatia vähendamisele, et viia eelnõu eesmärgid ellu. Esineja toetab kindlalt juhtivkomisjoni menetluslikke otsuseid, mis on suunatud obstruktsiooni ületamisele ja seadusloome efektiivsuse tagamisele. Fookus on poliitika- ja protseduuripõhine, rõhutades vajadust vähendada kohtuvaidluste arvu ja tagada õigusselgus.
2024-05-15
Kliimaministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt riikliku eesmärgi saavutamist salvestusmahu suurendamisel, mis on seotud strateegiaga "Eesti 2035". Ta eelistab turupõhiseid ja regulatiivseid lahendusi, nagu võrgutasust vabastamine, et motiveerida erainvesteeringuid. Poliitiline fookus on suunatud riiklike sihtmärkide saavutamisele võimalikult väikese riikliku subsideerimisega.
2024-05-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "E-valimised – oht demokraatiale" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt e-hääletamise poolt, rõhutades selle tehnoloogilist elegantsust ja krüptograafilist turvalisust. Kõneleja kaitseb Eesti digitaalset identiteedisüsteemi kui e-hääletamise eelduse alustala ja peab vastaste kriitikat pigem poliitiliseks meetodiks valimistulemuste mittetunnistamiseks. Ta toetab tugevalt digitaalse ühiskonna usaldusväärsust, võrreldes seda panganduse turvalisusega.
2024-05-08
Liikluskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (400 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub Liikluskindlustuse seaduse muutmise eelnõu (400 SE) menetlemisele ja tehnilisele rakendamisele. Ta toetab direktiivi ülevõtmist, kuid rõhutab vajadust jätkata arutelu valikuvabaduse (12 kuu küsimus) ja elektritõukerataste kindlustamise piirmäärade üle. Käsitlus on tugevalt poliitika- ja menetluskeskne, keskendudes seaduse täpsele rakendamisele.
2024-05-07
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugev e-hääletuse toetamine ja selle õigusruumi täpsustamine eelnõu 344 SE kaudu. Rõhutatakse süsteemi edukat toimimist 19 aasta jooksul ja selle turvalisust, seades fookusesse tehnoloogilise eelise ja õigusselguse. Tegemist on selgelt poliitika- ja tulemuspõhise lähenemisega, mille eesmärk on süsteemi edasi arendamine. Reformierakonna nimel kutsutakse eelnõu toetama.
2024-04-18
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuumaenergia kasutuselevõtmise vajadus ja võimalused Eestis" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt tuumaenergia arendamise järgmise faasi (uuringud, seadusandlik raamistik) poolt. Rõhutatakse, et praegune otsus on pragmaatiline ja puudutab edasiste võimaluste uurimist, mitte jaama asukohta. Peamised argumentide raamid on riigi konkurentsivõime tõstmine, energiajulgeoleku tagamine ja pikaajalise (kuni 2100) stabiilse energiatootmise loomine, mis on selgelt poliitika- ja tulemuspõhine.
2024-04-17
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõige silmatorkavam teema on e-valimiste tehnoloogiline turvalisus ja usaldusväärsus. Kõneleja toetab tugevalt kehtivat süsteemi, lükates ümber väärad arvamused kontrollimatuse kohta, ning rõhutab, et süsteem on tehniliselt valideeritav. Lisaks toetab ta m-valimiste sissetoomist, pidades seda potentsiaalselt paremaks privaatsuse tagamisel. Tema seisukohad on tugevalt poliitika- ja tehnoloogiapõhised.
2024-04-10
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (384 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja positsioon on suunatud Euroopa Liidu konkurentsidirektiivi kiirele ja nõuetekohasele ülevõtmisele haldusmenetluse vormis, et vältida suuri rikkumismenetluse trahve (kuni 5220 eurot päevas). Seisukoht on tugevalt poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades vajadust viia seadusandlus vastavusse EL-i nõuetega, hoolimata mõningate huvirühmade vastuseisust haldusmenetluse valikule.
2024-04-10
Väärismetalltoodete seaduse, riigilõivuseaduse ja seadme ohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (363 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt eelnõu 363 SE (väärismetalltooted, riigilõivud, seadme ohutus) menetluslikku edasiviimist, rõhutades regulatsioonide uuendamist. Positsioon on poliitiliselt protseduuriline ja keskendub seadusandluse sujuvale, konsensuslikule läbiviimisele. Fookus on suunatud väärismetalle sisaldavate materjalide ja toodetega seotud reeglistiku korrastamisele.
2024-04-10
Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (universaalteenuse lõpetamine ja varustuskindluse tagamine) eelnõu (351 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt seotud valitsuse algatatud eelnõu 351 SE toetamisega, mille eesmärk on lõpetada universaalteenus ja tagada varustuskindlus. Positsioon on pigem poliitikapõhine, keskendudes seaduse tehnilisele täpsustamisele ja menetluse läbiviimisele. Kõneleja toetab Kliimaministeeriumi esitatud ettepanekuid, mis arvestati komisjonis täielikult.
2024-04-03
Elektroonilise side seaduse ja looduskaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (392 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on seaduseelnõu (392 SE) vastuvõtmise poolt, kuna privaatsusriskide (ohuteavituse positsioneerimine) aluseks olnud eeldus osutus tehniliselt ebatäpseks. Kõneleja leiab, et seaduse vastuvõtmine on hetkel mõttekas, kuna privaatsuse rikkumist tõenäoliselt ei toimu. Seisukoht on tugevalt poliitika- ja tehnika-põhine, keskendudes õigusliku takistuse kõrvaldamisele.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt suunatud pikaajalise (30+ aastat) energiastrateegia loomisele, et tagada investeerimiskindlus. Kõige olulisemaks peetakse tehnoloogilist mitmekesisust, toetades taastuvenergia lühiajalist arendamist ja tuumaenergiat baaskoormuse tagamiseks alates 2040. aastast. Fossiilkütuste (gaas) kasutamine tuleks lõpetada hiljemalt 2040. aastaks, rõhutades puhta keskkonna väärtust. Fookus on tugevalt poliitika- ja tulevikupõhine.
2024-03-06
Energiamajanduse korralduse seaduse ning keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse täiendamise seaduse eelnõu (359 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on suunatud energiamajanduse korraldamise seaduse eelnõule (359 SE), rõhutades vajadust tasakaalustada arendushuve ja keskkonnakaitse protseduure. Kõneleja toetab eelnõu, selgitades, et keskkonnamõjude hindamise (KMH) ärajätmise võimalus on tingimuslik ja mõeldud topelttöö vältimiseks. Samuti rõhutatakse kohaliku omavalitsuse autonoomia säilimist menetluse algatamisel, isegi kui ülekaalukas avalik huvi kiirendab menetlusjärjekorda.
2024-03-05
Energiamajanduse korralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (356 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt kliimameetmete ja dekarboniseerimise poolt, rõhutades vajadust tegeleda kliimakriisiga, mis toob kaasa katastroofe. Toetatakse taastuvenergiat kui ainsat mõistlikku lahendust üleminekuetapis tuumaenergeetikani, märkides, et fossiilsed tehnoloogiad ei ole jätkusuutlikud ega mahu turule CO2 kvootide tõttu. Lisaks rõhutatakse regulatiivsete muudatuste abil võrdse konkurentsi paremat tagamist vedelkütuste turul, kus on esinenud turu solkimist.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt haridusreformi toetav, rõhutades vajadust arendada innovaatilisi ja iseseisvalt mõtlevaid noori, vastandudes "tuimale tööjõule". Seisukoht on poliitikapõhine, keskendudes õpetamismetoodikate (nt Montessori) laiendatud toetamisele ja kitsa matemaatikaeksami lõpetamisele. Suund on selgelt suunatud haridussüsteemi kaasajastamisele vastavalt muutunud maailma vajadustele.
2024-02-14
Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (universaalteenuse lõpetamine ja varustuskindluse tagamine) eelnõu (351 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Keskne teema on elektrituruseaduse muutmine, eriti universaalteenuse lõpetamine ja varustuskindluse tagamine. Esineja roll on neutraalne ja protseduuriline, keskendudes komisjoni arutelu ja konsensuslike otsuste edastamisele. Poliitiline raamistik on selgelt poliitika- ja regulatsioonipõhine, käsitledes turu toimimist ja riigi rolli kriisimehhanismide loomisel.
2024-01-23
Ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on teadus- ja arendustegevuse (TA) rahastamise struktuuril ja pikaajaliste projektide säilitamisel. Kõneleja toetab tugevalt struktuurseid muudatusi, mis suurendaksid kestvate teadusprojektide komponenti, et vältida teaduskoolkondade kadumist. Seisukoht on selgelt poliitika- ja süsteemipõhine, rõhutades pikaajalise stabiilsuse vajadust teadussüsteemis.