Kuude kaupa: Lauri Laats

Kokku kuid: 19

Täielikult profileeritud: 19

10.2025

39 Sõnavõtud

Kõneleja tegutseb Keskerakonna fraktsiooni nimel, esitades nende poolt arupärimise taristuministrile. Ta viitab koalitsioonipartnerite (Sotsiaaldemokraadid, Eesti 200) varasematele vastuolulistele seisukohtadele automaksu osas. Otsest koostööd teiste fraktsioonidega ei mainita, kuid pakutakse välja alternatiivseid maksupoliitilisi lahendusi, mis võiksid olla laiapõhjalised.
09.2025

160 Sõnavõtud

Kuigi esineja rõhutab vajadust koalitsioonikriitikate avatud dialoogi ja koostöö järele, näitavad kõned ka tugevat maarja ja vastasseisu koalitsiooniga. On märgitud soovi kaasata teisi fraktsioone ning võtta vastu koostööna esitatud eelnõud, kuid samal ajal rõhutatakse, et kompromissid tuleb leida ning teatud ettepanekud ei toeta üles; koalitsiooni salvedega ei lepita.
06.2025

83 Sõnavõtud

Koalitsiooni suhtes suhteliselt nõrk ja kriitiline, kuid mõnel teemal näitab võimalust bipartisan lõimumise poole (nt teatud maksumuudatuste või sotsiaalpoliitika teemade koostööd puudutavad märgised). Otseselt ei pruugi olla suurtes plaanides sõbralik koostöö välja toodud; pigem esitatakse konkreetseid küsimusi ja nõudmisi ning kutsutakse koalitsiooni liikmeid kaasa mõtlema või ühiselt vastu võitlema teatud eelnõude vastu.
05.2025

82 Sõnavõtud

Avaldab mõningast valmisolekut koostööks (nt ENMAK-i ümber hindamine koos koalitsiooniga) ning rõhutab vajadust laiapõhjalise debati ja kaasatuse järele, kuid samal ajal seab piirid ja nõuab tähelepanu valijate huvidele. Kasutatakse laiapõhjalisi konsultatsioone ja on valmis kaasama partnerid lähenevate otsuste sõnastamises.
04.2025

90 Sõnavõtud

Avaldab valmisoleku koostööks ja konsensusele: rõhutab vajadust ühisest, osaliselt bipolaarsest diskussioonist ning cross‑party komisjoni loomist e-valimiste turvalisuse uurimiseks; soovib kaasata kõiki parteisid ja eksperte.
03.2025

17 Sõnavõtud

Kuigi ollakse tugevalt kriitiline, on märgata soovi konsensusele ja koostööle: soovitatakse erakondadega lauda istuda, arutada ja leida ühist arutelu ning eelnõu parandus. On rõhutatud, et vajalik on laiem konsensus enne edasisi samme ja soov kantakse läbi erakorralise ümarlauda või ühisarutelusid. Samas on koostöösse suhtumine varjundiga, kuna puuduv konsensus on süüdustatud muutuste edasi lükkamisel.
02.2025

67 Sõnavõtud

Kuigi peamiselt opositsiooniline, näitab teksti mõningaid avalikke soove koostööks: kutsutakse üles laiemale arutelule, komisjonide moodustamisele ja mitmeparteilise dialoogi arendamisele; vahel rändab toon kompromissi otsimisele, näiteks huvi regionaalse arengu ja kohalike omavalitsuste tulude ja teenuste tasaelustamiseks. Samas on kriitiline ja otsustav, kui koostöö puudub.
01.2025

66 Sõnavõtud

Otsib mõistlikku koostööd ja erakondateülest lähenemist, näiteks haigla projektide puhul rõhutatakse „erakondadeülese“ koostöö vajalikkust; samas on tahet näha laiemalt järjepidevat diskussiooni ja parandusettepanekuid. Kriitiline, kuid mõnikord kutsutakse üles kompromissidele ning otsitakse laiemat vastastikku kasulikku lahendust (nt energeetika ja riigieelarve läbipaistvus).
12.2024

105 Sõnavõtud

Näitab valmisolekut koostööks ning arvamuste arutamiseks, kuid peamiselt koalitsiooni vastu suunatud; pakub parandusettepanekuid ja teises lugemises osutub koostööd mitte-koalitsiooniliste fraktsioonidega; rõhutab vajadust “kõikide heade ideede” kaasamiseks (nt pangamaksu diskussioon, kuluhüvitiste läbipaistvus, Riigikogu tööpanuse sidumine palgaga). Tõstab esile vajaduse viljaka debati ja kõigi osapoolte kaasamise järele.
11.2024

114 Sõnavõtud

Kandvaks peetakse koostöö ja koalitsioonideülest dialoogi: rõhutab, et regionaalpoliitikas ja Rail Balticu küsimuses on vaja ülene koostööd koalitsiooni ja opositsiooni vahel, ning kutsub üles Riigikogu tasandil ühisele uurimiskomisjonile; soovib Balti riikidega koordineeritud samme ja mitmepartiilist lähenemist. Samuti propageerib ta konsensuslikku ja läbipaistvat seadusloomet ning juhib tähelepanu vajadusele kaasata kõiki fraktsioone.
10.2024

72 Sõnavõtud

Näitab valmisolekut koostööks ja koalitsiooniülest ning teiste fraktsioonide kaasamiseks (nt pangamaksu ettepanek jagab tuge mitmete fraktsioonide seas). Samas rõhutavad nad vajadust kiireloomuliste ja läbipaistvate arutelude ning koostööga leiutavate lahenduste järele ja kutsuvad teisi ka arupärimiste kaudu kaasa.
09.2024

45 Sõnavõtud

Tõstab esile vajaduse koostööks ja kaasamiseks (huvigruppide kaasamine, ringmajandusliidu kaasatus), kuid samas näitab ka tihedaid kriitikat ning valmisolekut koalitsiooniga kokkuleppest eemalduda, kui hädavajalikud nõuded ei rahuldata. Näitab valmisolekut laiapindset dialoogi ja arutelu kaudu lahendusi leida, kuid ei ava laiapõhjalist konsensuseni jõudmist enne konkreetseid muudatusi.
07.2024

4 Sõnavõtud

Keskendub internalismile ja fraktsiooni positsioonide kooskõla: esitatud on muutatusettepanekud ja õiguslik analüüs, mille koalitsioonile peaks läbi vaatama; näitab valmisolekut arutleda ja esitada edaspidigi ettepanekuid, kuid otsesest laiapõhjalisest bipartisan koostööst ei ole selgesõnalist viidet.
06.2024

45 Sõnavõtud

Kohal kõneisik rõhutab koostööd ja mitme tasandi kaasamist: kutsutakse osalema diplomaadid, ministeeriumite eksperdid ning liitlased; soovib laialdast arutelu ja kollegide mõtlemispausi enne otsuste vastuvõtmist. On näha valmisolekut teha koostööd ning neid, kelle ideed või seisukohad erined, käsitleda konstruktiivselt.
05.2024

46 Sõnavõtud

Kaasava tooniga opositsioon, rõhutab vajadust koostööks nii riigikogu fraktsioonide kui Euroopa Liidu ja liitlastega. Eelistatakse koostööle keskenduva lähenemisega lahendusi (nt ajutine pangamaksu kui solidaarsust), on valmis arutama vanematekogu ja kommunikatsiooniplaane, ning rõhutab komisjonide koostöö ja läbipaistvuse tagamist.
04.2024

18 Sõnavõtud

Koos töötamise stiil: tugevalt koalitsioonivastane, kuid samas suhtub kolleegidesse ja tunnistab nende rolli; rõhutab protseduurilist korrektsust ja opositsiooni õiguste kaitset ning viitab kolleegidele “hea kolleeg” – samas on valmis pakkuma alternatiive ning koostööd leida rahastuse asemel. Kasutab näiteid ja koostöötera, kuid peamiselt valitsuse vastu suunatud kriitikat.
03.2024

16 Sõnavõtud

Näitab valmisolekut kaaluda erinevaid ettepanekuid (pangamaks, maksuküüri säilitamine, ei toeta automaksu); rõhutab vajadust kuulata vastavates aruteludes kolleege ja eksperte ning jätkata diskussiooni erinevates vormides; näitab mõningast koalitsioonide ja bipartisan lähenemist lahenduste leidmisel.
02.2024

10 Sõnavõtud

Koostööst ühenduses märgata: viitab koalitsiooni otsustele ja on kriitiline nende poliitikale; esitab eelnõu- ja arupärimiste vormis pakkumisi, kuid otsene koostööjaotuse rõhutamine puudub. Toimib tugevasti opositsioonina, kuid näitab valmisolekut arutleda ning viitab olemasolevatele koalitsiooniliinidele eitavalt või paranduse suunas.
01.2024

6 Sõnavõtud

Hindan koostööd ja laiapõhjalist kaasamist: eelneb omavalitsuste, kogukondade ning kohalike ja rahvusvaheliste ekspertide kaasamine laiemasse arutellu tuumaenergia ja energiapoliitika teemal. Rõhutab bipartisansust või laiapõhjalist lähenemist (koalitsioonikõnelused) ning näitab valmisolekut koostööks mitme sidusrühmaga.