Päevakorrapunktide kaupa: Züleyxa Izmailova

Kokku päevakordi: 62

Täielikult profileeritud: 62

2025-10-16
Eesti Keskerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Miks toit on kallis?" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Keskerakond ja Eesti 200, keda kritiseeritakse teravalt silmakirjalikkuse ja valitsuses oldud ajal tegemata jäänud otsuste eest. Keskerakonda süüdistatakse selles, et nad ei kasutanud peaministriparteina aega ära toidu käibemaksu alandamiseks. Eesti 200 tembeldatakse silmakirjalikuks sihitud toetuste küsimuses.
2025-10-13
809 Kliimaseaduse tuleviku kohta

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud ministrile ja valitsuse poliitikale, mis võib püüda kliimaseaduse eelnõus teaduslikke fakte ideoloogiale vastavalt painutada. Kriitika on suunatud poliitika aluspõhimõtetele ja eelnõu sisule, eriti heitmete taseme osas.
2025-10-13
Arupärimine üldise pesitsusrahu kehtestamise vajalikkuse ja ajakohasuse kohta (nr 804)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Reformierakonna juhitavale valitsusele ja vastutavale ministrile, keda kritiseeritakse tegevusetuse, ettevalmistamatuse ja valimislubaduste eiramise eest. Eraldi kritiseeritakse peaminister Kristen Michalit RMK ootuste ümbersõnastamise eest, mis muutis elurikkuse kaitse "hambutumaks". Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna ja valitsuse vastu, keda süüdistatakse parempoolse poliitika hülgamises ja ebaõiglases maksupoliitikas. Kritiseeritakse valitsuse vastuolu hasartmängumaksu alandamise toetamisel samal ajal, kui vastustatakse toiduainete käibemaksu alandamist eelarvetulu kaotuse hirmus. Valitsust süüdistatakse SMS-laenu võtmises ja rikkamate toetamises.
2025-10-08
Planeerimisseaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (683 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud protseduurilistele takistajatele – valjuhäälsetele isikutele, kes ei kuulu kohalikku kogukonda, kuid suudavad planeerimisprotsesse lõpmatuseni pidurdada. Kriitika on suunatud protseduuri rikkujatele, mitte konkreetsele poliitilisele vastasele.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on minister Jürgen Ligi ja valitsus, keda kritiseeritakse 2026. aasta eelarve puudujäägi ja ebaõiglase maksupoliitika eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust rikkaimate eelistamises vaesemate arvelt ja seades kahtluse alla ministri patriootlikkuse.
2025-10-07
Arupärimine Haridus- ja Teadusministeeriumi eelarve jääkide kohta (nr 805)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Haridus- ja Teadusministeeriumi tegevusele, kritiseerides eelkõige ministeeriumi suutmatust eelarvet kasutada ja samal ajal läbi viia negatiivse mõjuga kärpeid. Kriitika on intensiivne ja keskendub halduslikule ebaefektiivsusele ning reformide mõjude hindamata jätmisele.
2025-10-06
Arupärimine koolitoidu ebapiisava riikliku rahastamise ja sellest tuleneva ebavõrdsuse kohta (nr 797)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse või vastutava ministri poliitikale ja vastustele, kritiseerides ebapiisavat riiklikku rahastamist. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades süsteemi ebaõiglust, mis jätab lapsed ilma kvaliteetsest toidust.
2025-10-06
Arupärimine Rootsi kurjategijate Eestisse toomise kohta (nr 803)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja ministrile, keda süüdistatakse kaoses, ebakompetentsuses ja ideede puudumises. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes eelarvedefitsiidile ja maksude jagamisele rikkamatele, ning on intensiivne.
2025-09-24
Riigikantselei leping Advokaadibürooga Sorainen OÜ „Dereguleerimine ning looduskaitselised piirangud metsade majandamisel – rahvusvaheline võrdlus ja ettepanekud Eestile"

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud ministri ja Riigikantselei vastu, keda kritiseeritakse analüüsi tellimise protseduuri ja ministeeriumisisese usalduse puudumise eest. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, seades kahtluse alla riigiasutuste pädevuse usaldamise.
2025-09-22
Arupärimine ettevõtjate nõukoja loomise ning selle liikmete võimaliku huvide konflikti kohta (nr 788)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja koalitsiooni vastu, kes kutsusid kokku ettevõtjate majanduskasvu nõukoja. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes läbipaistvuse puudumisele liikmete valikul, huvide konflikti vältimata jätmisele ning soolise tasakaalu eiramisele. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, esitatud küsimuste vormis.
2025-09-15
Arupärimine haridusliku ebavõrdsuse kohta (nr 795)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsusele/ministrile, kellelt nõutakse ülevaadet hariduslike erivajadustega õpilaste olukorrast. Kriitika on kaudne ja keskendub poliitika rakendamise puudujääkidele või teadmiste/andmete puudumisele hariduslõhe osas.
2025-09-15
Arupärimine kaitsetööstuse arengu takistamise kohta (nr 783)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ministri ja täitevvõimu vastu, kelle finantsjuhtimise praktikaid (ekslikud ettemaksed) kritiseeritakse Riigikontrolli märkuste alusel. Kriitika on protseduuriline ja keskendub haldusvigadele ning suutmatusele tagada finantsdistsipliin.
2025-09-10
21 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks sotsiaalminister Karmen Jollerile

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud riigi ja valitsuse tegevuse vastu, eriti sotsiaalministri vastutusalas. Kriitika on poliitika- ja finantspõhine, keskendudes riigi suutmatusele hüvitada vähiravi ja ebaõiglasele heategevusfondide maksustamisele. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, esitatud küsimuse vormis, kuid sisult terav.
2025-09-08
Arupärimine tuumaenergia arendamise kohta Eestis (nr 786)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse teravalt fookuse puudumise, ebajärjekindla poliitika ja suurprojektide tegemise võimetuse pärast. Kriitika on suunatud poliitika ebaefektiivsusele ja segastele sõnumitele, mis kahjustavad riigi mainet investorite silmis. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid rõhutatakse valitsuse süsteemset läbikukkumist.
2025-09-08
Arupärimine valitsuse sisserände suurendamise plaanide kohta (nr 791)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, keda kritiseeritakse selle eest, et nad peavad välistööjõu suurendamist peamiseks abinõuks, ignoreerides samal ajal kohalikku töötuse kriisi. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla valitsuse plaanide põhjendatuse. Kõneleja nõuab konkreetseid samme kohaliku tööjõu rakendamiseks enne välistööjõule uste avamist.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kriitika on suunatud peamiselt Riigikogu halva töökorralduse (puuduvad liikmed, eriti EKRE fraktsioonist) ja istungi juhataja tegevusetuse vastu. Tugev vastuseis on suunatud ka Prokuratuuri seisukohale, mis seadis kahtluse alla vägistamise tervisekahju tekitamise, nõudes vastutavate prokuröride ametist lahkumist.
2025-06-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele" eelnõu (630 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Vabariigi Valitsus ja Reformierakond, keda kritiseeritakse teravalt kodanike kaitsmise vastutuse veeretamise eest erasektorile. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, vihjates, et valitsus asub "jälle pättide kaitsele" ja on jätnud elanikkonna kaitseta.
2025-06-18
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond, keda kritiseeritakse nii majanduspoliitika jätkusuutmatuse kui ka valimislubaduste rikkumise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele ebaõnnestumisele ning vastutuse vältimisele kohalike omavalitsuste autonoomia taha peitumise kaudu. Rünnakud on poliitika- ja tulemuspõhised, seades kahtluse alla Reformierakonna majandusliku kompetentsi.
2025-06-18
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud pigem Riigikogu haldamise või protseduurilise juhtimise (juhataja) suunas, mitte poliitiliste vastaste vastu. Vastuseis väljendub rahulolematuses saali õhukvaliteedi ja ventilatsiooni puudulikkusega.
2025-06-18
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse (direktorite atesteerimine ja õpetajate karjäärimudel) eelnõu (653 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu või isiklikku kriitikat ei väljendata, kuid kõneleja esitab väljakutse valitsuse pakutud lahenduse (karjäärimudel) tõhususele. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, küsides, kas eelnõu suudab lahendada palgast tingitud puudust.
2025-06-12
42 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakostale

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakosta, keda kritiseeritakse teravalt läbipaistvuse takistamise ja õigusriigi põhimõtete rikkumise eest. Kriitika on protseduuriline ja eetilise alatooniga, süüdistades ministrit parlamendi kontrolli takistamises ja õiguse rääkimata jätmises. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid nõutakse vastutust.
2025-06-12
Töölepingu seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (602 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja ministrile (Erkki Keldo), kelle eelnõu sisu ja esitlust kritiseeritakse teravalt. Kriitika on suunatud nii poliitika sisule (töötajate sissetulekute vähendamine) kui ka ministri ebakompetentsusele vastamisel. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid pigem tugev vastuseis eelnõu algatamisele.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond ja selle juhitav valitsus, keda kritiseeritakse 2019. aasta valimislubaduse murdmise ja ebaõiglaste maksupoliitiliste otsuste eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust selles, et nad teenindavad kitsaid ärihuve lastega perede arvelt. Vastandatakse riigikaitse rahastamise ettekäänet hasartmängumaksu langetamise otsusega.
2025-06-11
Suurenevad raied pühapaikades

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Vastuseis on suunatud valitsuse ja peaministri otsustusprotsesside vastu, mis näivad eelistavat teatud majandusharude survet ja huve. Kriitika on protseduuriline ja väärtuspõhine, küsides, kas valitsus on lähtunud kultuuri- ja loodusväärtusi arvestavatest kaalutlustest.
2025-06-10
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on minister/Justiitsministeerium, keda kritiseeritakse nii poliitika sisu (monopolistide toetamine, ausa konkurentsi takistamine) kui ka protseduuriliste vigade (Riigikohtu esimehe arvamuse eiramine) pärast. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, vihjates ebaausatele motiividele ("miks te tegutsete monopolistide... huvides").
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigiasutustele, eelkõige Keskkonnaametile, nende suutmatuse eest tagada kohtuotsuste täitmine ressursside puudumise tõttu. Vastuseis on protseduuriline ja keskendub täitevvõimu ebaefektiivsusele ning järelevalve puudumisele. Esineja kritiseerib olukorda, kus otsuseid ei täideta, kuigi need kaitsevad keskkonda ja inimesi.
2025-06-03
Arupärimine Tallinna Haigla rajamise kohta (nr 762)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse teravalt järjepidevuse puudumise eest. Kriitika on suunatud poliitilisele ebaõnnestumisele viia ellu pool aastat tagasi tehtud strateegiline otsus, küsides otse, mis on muutunud. Vastasseis on protseduuriline ja poliitika elluviimise põhine.
2025-06-03
Arupärimine Pihlakodu juhtumi ja hooldekodude turvalisuse kohta (nr 750)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud hooldekodu pidaja tegevusetuse vastu, kes jättis kaebustele õigel ajal reageerimata. Kaudselt vaidlustatakse Justiitsministri ja prokuratuuri seisukohta, kes leidsid, et asutusel ei olnud kuritegude takistamisel mingit rolli.
2025-06-02
Arupärimine noorsootöötajate kvalifikatsiooninõuete kohta (nr 745)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2025-06-02
Arupärimine Pihlakodu juhtumi ja prokuratuuri tegevuse kohta (nr 748)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised kriitika sihtmärgid on Prokuratuur ja Justiitsminister Liisa-Ly Pakosta. Prokuratuuri kritiseeritakse teravalt väärtusruumiga vastuolus olevate hinnangute ja juriidilise isiku vastutusele võtmata jätmise eest. Ministrit kritiseeritakse tegevusetuse, ettepanekute puudumise ja vastutuse vältimise pärast tema haldusalas, nimetades seda "väga kurvaks."
2025-05-21
Energeetika- ja keskkonnaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, Energeetika- ja keskkonnaminister ning Reformierakond, keda süüdistatakse teaduspõhiste otsuste eiramises ja kitsaste ärihuvide teenimises. Kriitika on intensiivne ja süsteemne, puudutades nii poliitilist ambitsioonitust kui ka demokraatlike protsesside (Keskkonnaameti kärpimine, teadlaste marginaliseerimine) murendamist.
2025-05-21
Metsandus

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Opositsioon on suunatud otse peaministrile ja energeetika- ja keskkonnaministrile Andres Sutile, kritiseerides nende esitatud metsandusraamistiku põhjendatust. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla konkreetse 70% arvu valiku ja hoiatades, et see avab ukse metsatööstuse edasistele nõudmistele (nt raiemahtude piirangute kaotamine).
2025-05-20
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse, julgeolekumaksu seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (645 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond ja selle juhtkond (Kristen Michal), samuti rahandusminister, keda kritiseeritakse ebakompetentsuse ja vananenud maksupoliitika eest. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, seades kahtluse alla vastaspoole võime viia Eesti AAA-reitinguga riikide tasemele. Vastaseid süüdistatakse ebaselgete ja vastuoluliste eesmärkide seadmises.
2025-05-20
Arupärimine elektrienergia tootmisvõimsuste kohta (nr 746)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigi tegevusetuse või ebapiisava toe vastu, mis puudutab planeeringute ja loamenetluse kiirendamist. Mainitakse osapoolte nurinat, et riik võiks olla rohkem toeks, mis viitab protseduurilisele vastuseisule valitsuse senisele tegevusele.
2025-05-19
Arupärimine Eesti keskkonnapoliitika kohta (nr 743)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja Michali valitsus, keda süüdistatakse avalikkusele "puru silma ajamises" ja demokraatia murendamises. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust kitsaste ärihuvide teenimises ja ebaausa eelise andmises suurärimeestele, eriti välismaiste emaettevõtetega seotud metsatöösturitele. Vastuseis on nii poliitiline kui ka protseduuriline, keskendudes läbipaistvuse puudumisele ja järelevalve nõrgestamisele.
2025-05-19
Arupärimine loodusobjektide kaitsekorra ebaseadusliku muutmise kohta (nr 738)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on "praegune valitsus", keda kritiseeritakse metsaraie otsuse vastuvõtmise meetodi pärast. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilisele ebaõnnestumisele (kaasamise puudumine), süüdistades valitsust avalikkuse fakti ette panemises.
2025-05-15
Haridus- ja teadusministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid roll on kontrolliv, esitades ministrile küsimusi haridusliku erivajadusega õpilaste toetamise tegevuste ja kvaliteedi kohta. Kriitika on suunatud oodatavale tulemuslikkusele ja tegevuste planeerimisele.
2025-05-15
Looduskaitseseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (Natura hindamine) eelnõu (610 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonnale, keda süüdistatakse olukorra halvakspanemises ja pikaajalises tegevusetuses Natura kohustuste täitmisel alates 2004. aastast. Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse juhtimisvigadele ning protseduurilistele ebaõnnestumistele, mis on viinud vajaduseni vältida rikkumismenetlust.
2025-04-23
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed.
2025-04-23
Sooline palgalõhe

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud valitsuse tegevuskavale, küsides, millised on plaanid hooletöölõhe vähendamiseks lisaks palgalõhele. Vastuseis on poliitikapõhine, seades kahtluse alla valitsuse tegevuse piisavuse hoolduskoormuse ebavõrdsuse osas.
2025-04-16
Maade riigile võõrandamise tingimused

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja eelkõige erakonna Eesti 200 poliitika vastu, süüdistades neid looduse kaitsmise asemel raiumise eelistamises (70% raiemaht). Kriitika on poliitiliselt sisuline, keskendudes lubatud õigusselguse puudumisele ja prioriteetide vääramisele.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud justiitsministrile, keda peetakse vastutavaks prokuratuuri moraalse käitumise eest, ning konkreetsele prokurörile, kelle seisukoht vägistamise tagajärgede kohta on vastuvõetamatu. Rünnak on intensiivne ja nõuab prokuröri ametis jätkamise küsimärgi alla seadmist, viidates süsteemsele ja eetilisele ebaõnnestumisele.
2025-03-26
Maksupoliitika

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud valitsusjuhi (Peaminister, Kristen Michal) ja valitsuse tegevusetuse vastu toiduhindade ohjeldamisel. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes valitsuse keeldumisele langetada toiduainete käibemaksu, mida peetakse ebaproportsionaalselt kõrgeks. Vastasele heidetakse ette reaalsustaju puudumist ("Kas teie, austatud peaminister, ise üldse käite toidupoes?").
2025-03-18
Välismaalaste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (rändemenetluste tõhustamine) eelnõu (548 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuse plaanile ja komisjoni esindajale, kelle poliitikat kritiseeritakse kui kohalikele inimestele kahjulikku. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes negatiivsetele majanduslikele tagajärgedele, mis tulenevad välismaalaste eelistamisest madalama palgakriteeriumi kaudu.
2025-03-17
Arupärimine kolmandat aastat rekordmadala sündimuse kohta Eestis (nr 703)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud uue valitsuse poliitikale, eriti plaanile suurendada loodusressursside kasutuselevõttu ja leevendada looduskaitselisi piiranguid. Vastuseis on tugevalt poliitika- ja mudelipõhine, kahtlustades valitsuse tegevuse võimet lahendada süvenevaid kriise.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, kelle bürokraatia vähendamise poliitika elluviimist kahtluse alla seatakse. Kriitika on protseduuriline ja keskendub valitsuse siseasjadele, tuues näiteks rahandusminister Ligi raskused julgeolekuloa saamisel.
2025-01-22
Kaebemenetlust käsitleva lapse õiguste konventsiooni fakultatiivprotokolliga ühinemise seaduse eelnõu (534 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastanduvat rühma ei kritiseerita, kuid esitatakse kaudne väljakutse vastutavatele poliitikutele, nii praegustele kui ka tulevastele, kes ei ole piisavalt tõsiselt tegelenud kliimakriisi lahendamisega. Kriitika on suunatud tegevusetusele ja globaalsete kliimameetmete rakendamise aeglusele, mis süvendab probleemi.
2024-12-11
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud pigem eelnõu ümber tekkinud väärarusaamadele ja kolleegide kartustele, mis puudutavad lastega töötamise piirangute leevendamist. Kõneleja lükkab need kartused kategooriliselt ümber, kinnitades, et piirangud jäävad jõusse. Kriitika on suunatud ka süsteemi puudustele, nagu kohalike omavalitsuste (KOV) kasvav töökoormus ja spetsialistide puudus.
2024-12-05
Kaebemenetlust käsitleva lapse õiguste konventsiooni fakultatiivprotokolliga ühinemise seaduse eelnõu (534 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastanduvaid seisukohti ega kritiseeritavaid gruppe ei mainita, fookus on eranditult eelnõu toetamisel ja selle positiivsete mõjude rõhutamisel.
2024-12-03
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja tegeleb aktiivselt eelnõu ümber tekkinud väärarusaamade ümberlükkamisega, eriti seoses hirmuga, et sobimatud isikud võivad lastega tööle pääseda. Rõhutatakse, et lastega töötamise piirangud jäävad jõusse, viidates kolleeg Eero Merilinnu kinnitustele. Kriitika on suunatud eksliku arusaama vastu, mitte konkreetsete poliitiliste vastaste isikute vastu.
2024-11-21
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kliimamuutuste mõju Eesti õigusruumile ja majandusele" arutelu

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuskoalitsioonile, keda süüdistatakse valimislubaduse murdmises ja ebaefektiivse kliimakindla majanduse seaduse eelnõu esitamises. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades valitsust vastutustundetus riskide tõstmises ja reaalsete meetmete aastate võrra edasilükkamises. Kõneleja viitab ka laiemale retoorikale, mis õigustab vähest pingutust (Me oleme niigi tublid, las suured pingutavad!), kuigi Eesti on saastamises inimese kohta esirinnas.
2024-11-20
Sotsiaalhoolekande seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse (vaimse tervise teenus) eelnõu (500 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub; kõneleja keskendub ainult eelnõu toetamisele ja selle positiivsete külgede esiletoomisele.
2024-11-11
Raseduse katkestamise ja steriliseerimise seaduse täiendamise seaduse eelnõu (459 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on eelnõu algataja ja EKRE saadikud, kelle tegevust nimetatakse aja ja ressursside raiskamiseks. Kriitika on intensiivne ja sisaldab nii poliitilist (valed prioriteedid, asendustegevus) kui ka isiklikku laadi (viited algataja emaka puudumisele). Vastastele heidetakse ette tõeliste ohtude (keskkond, kliimamuutused) ignoreerimist.
2024-10-23
Siseministri poliitiline avaldus sisejulgeoleku teemal

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud välisele ohule, nimelt Venemaa ja Kremli režiimi tegevustele, mida peetakse ohuks Eesti õigeusklikele. Kodumaiseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita.
2024-09-25
Regionaal- ja põllumajandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on ebapiisavalt.
2024-06-12
Riigikogu otsus "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" (431 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Keskkonnakomisjoni juhtidele, keda süüdistatakse sõnaõiguse piiramises ja ebaeetilises käitumises. Samuti kritiseeritakse eelnõu toetajaid seadusandliku protsessi kvaliteedi (valeinfo, muudatusettepanekute eiramine) ja otsuse langetamise eest ühe konkreetse ettevõtte lobi tulemusel. Vastuseis on intensiivne ja hõlmab nii protseduurilist kui ka eetilist tasandit.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu esitajatele ja menetluse läbiviijatele, heites ette menetluse pealiskaudsust ja kiirustamist. Vastuseis on protseduuriline ja finantsriskidele keskenduv, nõudes realistlikke kuluprognoose ja korrektset regulatiivset järjekorda.
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse pikaajalise strateegia "Eesti 2035" eesmärkide ambitsioonikuse vastu, kuid see on esitatud poliitilise ja sisulise küsimusena ministrile. Vastuseis on suunatud eesmärkide madalale tasemele, mitte isikutele või protseduuridele.
2024-02-20
Riigikogu avalduse "Venemaa poolt küüditatud laste tagasitoomiseks Ukrainasse" eelnõu (375 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Euroopa Liidu liikmesriikidele (konkreetselt Austriale) ja nende energiaettevõtetele, kes jätkavad Vene gaasi impordiga, vastandudes EL-i eesmärkidele. Vastuseis on intensiivne ja poliitikapõhine, keskendudes sõjakassa täitmise takistamisele.
2024-01-16
Veeseaduse muutmise seaduse eelnõu (346 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid