Päevakorrapunktide kaupa: Ants Frosch

Kokku päevakordi: 68

Täielikult profileeritud: 68

2025-09-25
Isamaa fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Hinnatõusu mõju majanduse konkurentsivõimele ja inimeste toimetulekule. Mida teha?" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud pigem valitsevale või varasemale mentaliteedile, mida kirjeldatakse kui "mentaalset stagnatsiooni" alates ajast enne 2021. aastat. See viitab kriitikale pikaajalise poliitilise suunamise või vaimse seisaku suhtes. Konkreetseid vastaseid või poliitikaid nimepidi ei kritiseerita.
2025-09-10
21 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks sotsiaalminister Karmen Jollerile

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud sotsiaalministrile Karmen Jollerile ja tema vastutusalale. Kriitika on suunatud poliitilise vastutuse puudumisele ja on protseduuriline, keskendudes standarditele, mis peaksid sundima ministrit tagasi astuma.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Väga tugev opositsiooniline hoiak, kritiseerides koalitsiooni eelnõude läbilaskmata jätmise eest ja Riigikogu juhatust ebaausate protseduurireeglite rakendamise eest. Kriitika on suunatud nii poliitikale (maksutõus, riigitoetuste väärkasutus) kui ka menetluslikule ebaõiglusele (küsimuste esitamise takistamine, obstruktsiooni sildi kleepimine). Lubab jätkata opositsioonilist tegevust "kild killu haaval" senikaua, kuni eesmärgid on saavutatud.
2025-06-18
Politsei ja piirivalve seaduse täiendamise seaduse eelnõu (670 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu ettevalmistajate vastu, kuna mõjuanalüüsist puudub oluline finantsiline detail, mis puudutab Hiina kaamerate väljavahetamise maksumust Eestis. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, mitte isiklik, ning keskendub seadusloome kvaliteedile.
2025-06-17
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastast ei kritiseerita, kuid esitatakse tugev protseduuriline ja poliitiline kriitika seaduseelnõu struktuuri suhtes. Kriitika on suunatud valitsuse kavatsusele tsentraliseerida võim rahandusministri kätte ja luua potentsiaalselt ebaturvaline superandmebaas. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes riskijuhtimise puudujääkidele.
2025-06-16
Jäätmeseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (657 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud eelnõu esitanud ministrile/valitsusele, kuna nad ei ole esitanud piisavat mõjuanalüüsi KOV-ide koormuse kohta. Kriitika on menetluslik ja poliitiline, rõhutades, et KOV-idele pandavad kohustused on ebaproportsionaalsed nende ressurssidega.
2025-06-09
Arupärimine numbrituvastusega kaamerate võrgustiku ja sellega seonduva andmebaasi kohta (nr 756)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse tegevusetusele või aeglusele julgeolekuohtude kõrvaldamisel, mis on seotud laialdaselt kasutatavate Hiina kaameratega. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes andmebaasi eraldamist ja kaamerate viivitamatut väljalülitamist.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei väljendata, kuna tegemist on informatsiooni küsimisega ministrilt. Implitsiitselt on fookus ministeeriumi tegevuse edenemisel, kuid kriitika on pigem protseduuriline kui isiklik.
2025-04-16
Personalipoliitika julgeoleku- ja kaitsevaldkonnas

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamised kriitika sihtmärgid on Vabariigi Valitsus (kahtlustatakse survet) ja Riigikantselei tippjuhtide valiku komisjon. Komisjoni süüdistatakse omaenda kehtestatud kriteeriumide eiramises, mis on eriti taunitav julgeolekuvaldkonnas. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, nõudes valikuprotsessi revisjoni ja komisjoni ümberkorraldamist.
2025-03-26
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub, kuna kõneleja ei kritiseeri eelnõu sisu ega vastaspoolt, vaid teeb menetlusliku ettepaneku. Kriitika on suunatud menetluse kiirusele, mitte poliitilisele sisule.
2025-03-26
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastandus Keskerakonna (Lauri Laats) ja Sotsiaaldemokraatide (Lauri Läänemets) seisukohtadele, kes hääletasid kompromissi vastu, kritiseerides nende arusaama õiguste äravõtmisest. Kritiseerib kaudselt eelmise valitsuse tegevusetust 2023. aasta kevadel, mis jättis julgeolekuga seotud teemad tähelepanuta. Peab viienda kolonni teema tõstatamist Riigikogu saalis äärmiselt kohatuks ja ähvardavaks.
2025-02-25
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud 30 aastat kestnud praktikale, mis lubab mittekodanikel kohalikel valimistel hääletada, nimetades seda vastutuse lahjendamiseks oma riigi ees. Samuti kritiseeritakse Põhiseaduse Assamblee toonaseid otsuseid, mis tehti heas lootuses, kuid mis tänaseks ei ole ennast õigustanud. Vastandutakse ideele, et kohalik omavalitsus ei tegele riigielu küsimustega, viidates lahendamata vastuoludele Tallinnas.
2025-02-13
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (544 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on tugev valitsuskoalitsiooni suhtes, keda süüdistatakse Riigikogu töö ignoreerimises ja demokraatia põlguses. Konkreetne poliitiline kriitika on suunatud koalitsiooni põhiseaduse muudatuse vastu, mis puudutab kodakondsuseta isikute valimisõigust. Lisaks kritiseerib ta Sotsiaaldemokraatliku Erakonna kolleege, süüdistades neid sõnade suhu panemises.
2025-02-12
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks peaminister Kristen Michalile

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud peaministrile ja valitsusele, keskendudes kõrgete riigiametnike (riigisekretär, kantslerid) ebaausana näivale vahetamise protseduurile. Rünnakud on intensiivsed ja protseduurilised, vihjates poliitilisele manipuleerimisele ("kaadrimängu ellu viia") ning eeldades, et vallandamised jätkuvad.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ministri ja tema kõnekirjutaja vastu, kritiseerides valitsuse esitatud faktide ebatäpsust. Kriitika on protseduuriline ja faktipõhine, seades kahtluse alla ametliku informatsiooni usaldusväärsuse, viidates vastuoludele NATO kodulehe ja eksperdi arvamusega.
2025-01-28
Välismaalaste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (rändemenetluste tõhustamine) eelnõu (548 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave.
2025-01-22
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (538 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja selle ametitele, rõhutades koalitsiooni sisemist segadust ja ametkondade (MTA ja Transpordiamet) suutmatust ühtset pilti luua. Vastuseis on intensiivne ja protseduuriline, kuna väidetakse, et kogu maksu konstruktsioon on sedavõrd ebaõnnestunud, et ainus lahendus on selle tühistamine.
2025-01-21
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele 1,6 miljardi euro maksumuses laskemoona hankimiseks aastatel 2025–2028" eelnõu (540 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja peaministri vastu, eriti kaitsevaldkonna personalipoliitika juhtimise osas. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, keskendudes eetilistele ja protseduurilistele puudujääkidele, mida nimetatakse "nepotismiks". Vastuseis on suunatud valitsuse tegevusele kõrgemate ametnike määramisel ja lahkumistel, mitte niivõrd konkreetsele seaduseelnõule.
2025-01-20
Arupärimine pere ja lasterikkuse propageerimise kohta (nr 667)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, pigem kasutatakse peaminister Michali valitsuse konteksti (viidates "Michali valitsuse kõige empaatilisema ministri" tiitlile) küsimuse esitamiseks. Kriitika on kaudne, keskendudes vajadusele selge kampaania ja eeskuju järele.
2024-12-09
Arupärimine fosforiidi kaevandamise plaanide kohta (nr 664)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Eesti ametiasutuste suunas, kes on kuuldavasti arutanud fosforiidi väävelhappelise töötlemise võimalusi Eestis. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, seades kahtluse alla ametnike kaalutlused ohtliku tehnoloogia kasutuselevõtu osas.
2024-12-09
Arupärimine Eesti käitumise kohta ÜRO Peaassamblees (nr 663)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse välispoliitilisele lähenemisele, mis piirdub lähinaabritega konsulteerimisega. Vastuseis on poliitikapõhine, süüdistades seda Eesti rahvusvahelise positsiooni alandamises ja perifeerseks muutumises.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (527 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud Keskerakonnale, kritiseerides nende suhtumist Kaitsepolitseiametisse ja endise peadirektori avalikku arvamuse avaldamist tundlikus küsimuses. Kriitika on suunatud eetilistele ja poliitilistele vastuoludele, mitte niivõrd isiklikule tasandile.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastaste kritiseerimist ei esine, kuid esitatakse teravaid küsimusi eelnõu õiguslike aluste kohta. Kriitika on suunatud eelnõu koostajate poolt esitatud konstruktsioonide (nt hallipassiinimeste ootused) põhjendatusele ja retsiprooksuse tagamise puudumisele NATO kodanike hääletusõiguse puhul.
2024-11-11
Pühade ja tähtpäevade seaduse muutmise seaduse eelnõu (453 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2024-10-21
Arupärimine mobilisatsiooniealistele Ukraina kodakondsusega meestele rahvusvahelise kaitse andmise kohta (nr 643)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse poliitikale, mis puudutab Ukraina mobilisatsiooniealiste meeste varjupaika, kahtlustades, et majanduslikud huvid võivad kaaluda üles Ukraina kaitsevõime toetamise. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, nõudes ministrilt selget valikut.
2024-10-21
Arupärimine Eesti sõduri mälestusmärgi konfiskeerimise kohta (nr 642)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud Vabariigi Valitsusele ja Siseministeeriumile, keda kritiseeritakse ametkondliku kontrolli puudumise ja vastutuse vältimise eest. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, süüdistades valitsust selles, et ta laseb julgeolekuasutused kontrolli alt välja ja kahjustab seeläbi riigi julgeoleku tagamise protseduure.
2024-10-07
Arupärimine teedeehituse ja neljarealiste teede kohta (nr 408)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse tegevusetusele või aeglusele taristuprojektide elluviimisel, viidates varasemale ebaõnnestumisele. Kriitika on suunatud ministri hiljutise lubaduse (erakondadeülese rahastuse ettepanek) täitmise ajastamisele, nõudes konkreetset vastust.
2024-10-07
Arupärimine Via Baltica kohta (nr 234)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse tegevusetuse vastu, kritiseerides ebaselgeid vastuseid (2030. aasta tähtaeg) ja ambitsiooni puudumist Via Baltica arendamisel. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades, et Eesti jääb naabritele alla.
2024-09-23
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele tühistada Välisministeeriumi otsus Eesti Vabariigi peakonsulaadi sulgemise kohta New Yorgis" eelnõu (328 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Välisministeeriumi ja Välisministri otsuse vastu sulgeda peakonsulaat. Kriitika on intensiivne ja iseloomustab vastase motiive kui lühinägelikke ja sümboleid mittemõistvaid, viidates "vürtspoodnike ajale". Kriitika on nii poliitika- kui ka väärtuspõhine.
2024-09-23
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele viia Eesti Vabariigi suursaatkond lisraelis Tel Avivist Jeruusalemma" eelnõu (325 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud kõnepuldist kostunud ebatäpsustele või ebatõele, mitte konkreetsele poliitilisele rühmale. Kriitika on intensiivne, kuna nõutakse kohest faktivea parandamist istungi juhataja kaudu. Vastuseis on rangelt faktipõhine ja protseduuriline.
2024-09-19
Riigikogu otsuse "Riigikogu otsuse "Euroopa Nõukogu Parlamentaarse Assamblee Eesti delegatsiooni moodustamine" muutmine" eelnõu (491 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud ettekandja esitatud ebatäpsele informatsioonile, mis puudutab kõneleja lahkumist delegatsioonist. Kriitika on faktipõhine ja keskendub protseduurilisele ebaõigsusele, mitte poliitilisele sisule.
2024-09-16
Siseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Siseministeeriumi tegevusele, heites ette ebavõrdset ressursside jaotust ja poliitilist kallutatust. Kahtlustatakse, et Valga ja Otepää valdade väljajätmine õppusest on seotud nende vallavanemate Isamaa liikmelisusega, mis muudab kriitika protseduurilisest poliitiliseks.
2024-07-22
Peaministrikandidaat Kristen Michalile valitsuse moodustamiseks volituste andmine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Vastasseis on suunatud peaministrikandidaadi ja tema kavandatava valitsuse vastu, kritiseerides tugevalt koalitsioonileppe sisu, eriti riigireformi peatüki ebaadekvaatsust. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, seades kahtluse alla nii pakutud lahenduste (optimeerimine) tõhususe kui ka kõrgemate riigiametnike valikusüsteemi adekvaatsuse.
2024-05-13
Arupärimine Andrei Šumakovi auto väidetava lõhkumise kohta (nr 630)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Siseministrile ja laiemalt julgeolekuasutuste läbipaistmatusele, eriti uurimise ajaraami ja tõendite kättesaadavuse osas. Kriitika on protseduuriline ja eesmärgiga saavutada suurem selgus, tuues välja järelevalvekomisjoni piiratud võimekuse tõe avaldamisel.
2024-05-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "E-valimised – oht demokraatiale" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised kritiseeritavad pooled on valitsuskoalitsioon ja Vabariigi Valimiskomisjon (VVK). Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes valitsuse tahte puudumisele probleeme lahendada ja VVK suutmatusele tagada läbipaistvus ning usaldusväärsus. Vastuseis on intensiivne, viidates sellele, et olukord liigub "nagu laste liumäel allamäge".
2024-05-09
Julgeolekuasutuste seaduse muutmise seaduse eelnõu (330 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Vabariigi Valitsus ja Kaitseministeeriumi ametnikud, keda kritiseeritakse eelnõu toetamata jätmise ja analüüsidega viivitamise eest. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades valitsust vastutustundetus ning Kaitseministeeriumi ametnikke eriarvamustes kaitseväelaste endiga.
2024-05-06
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud haridus- ja teadusministrile ning tema juhitava poliitika rakendamisele. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes eritoe puudumisele ja selle negatiivsele mõjule eesti laste haridusele. Kriitika intensiivsus on kõrge, kuna see puudutab laste tulevast konkurentsivõimet ja hariduslikku arengupeetust.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud täitevvõimule, eriti siseminister Läänemetsale, kelle töövõimet kahtluse alla seatakse. Samuti kritiseeritakse Riigikogu juhtkonda ja komisjoni protseduuriliste vigade ja kirikujuhtide pöördumiste ignoreerimise eest, hoiatades "teerulli" kasutamise eest.
2024-04-30
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud valitsusele ja peaministrile, kritiseerides viimase väidetavat suhtumist regioonidesse ("kurjad inimesed"). Kriitika on terav, sidudes maksuseaduse negatiivse mõju peaministri isikliku arvamusega Võru elanike kohta. Vastuseis on nii poliitika- kui ka isiklikul tasandil provokatiivne.
2024-04-17
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on koalitsioon ja peaminister, keda süüdistatakse ainuvõimu kehtestamises ja parlamentarismi hävitamises. Kriitika on suunatud ka põhiseaduskomisjoni esimehe (Terras) vastu, heites talle ette sisulise arutelu vältimist ja diskussiooni pinnapealsust.
2024-04-17
Eesti julgeolekupoliitika ja transatlantilise suhte jätkusuutlikkus

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ja strateegilise planeerimise vastu, eriti seoses "miljoni mürsu idee" läbikukkumisega. Samuti kritiseeritakse ebaselgust Eesti Ameerika-poliitika pikaajalises suunitluses, mis viitab strateegilise juhtimise puudujääkidele. Välispartnerite osas märgib kõneleja, et nii Biden kui ka Trump ei ole viimasel ajal olnud Euroopa julgeolekusse panustajad.
2024-04-16
Kultuuriministri 2024. aasta ettekanne "Riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest" (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud "Tartu 2024" programmi koostajate ja kaudselt ka Kultuuriministri prioriteetide vastu, keda süüdistatakse rahvuslike väärtuste eiramises. Kriitika on intensiivne ja keskendub väärtuspõhisele valikule, kus rahvuslikud sündmused on kõrvale jäetud.
2024-04-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muutmiseks" eelnõu (279 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-04-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele valmistada ette ja taastada sõjaväestatud piirivalve eraldi ametina" eelnõu (274 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasematele otsustajatele, kes PPA ühendasutuse "uisapäisa" lõid, tuginedes õigustamata lootustele. Kõneleja nõuab vastutust neilt, kes lasevad praegusel struktuuril jätkuda, kui see ohustab riigi julgeolekut. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes haldusotsuste ebakvaliteedile.
2024-04-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele prokuratuuri üle teenistusliku järelevalve teostamise tõhustamiseks" eelnõu (280 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Prokuratuuri juhtkonna (mainitakse Parmast) ja teiste kõrgete riigiametnike vastu, kes üritavad vastutusest põgeneda või ametist ennetähtaegselt lahkuda. Kritiseeritakse ka kohtusüsteemi aeglust, mis teeb protsessist karistuse, rõhutades vajadust poliitilise sekkumise järele. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja tulemuspõhine.
2024-04-01
Arupärimine Ukrainast pärit mobilisatsiooniealiste meeste kohta Eestis (nr 619)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse (ministri) suunas, kritiseerides poliitika puudumist või ebaselgust seoses julgeolekuohtude ja massiimmigratsiooni piiride määratlemisega. Kriitika on poliitika- ja ettevalmistuspõhine, nõudes vastutajalt selget tegevuskava.
2024-04-01
Arupärimine massiimmigratsiooni kohta (nr 617)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ettekandjale, kelle poliitikat kritiseeritakse liiga kitsa fookuse eest, kuna ta räägib pidevalt vaid Ukraina põgenike eriseisundist. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades, et valitsus peaks tegelema ülejäänud immigratsiooni totaalse peatamisega.
2024-04-01
Arupärimine Vabariigi Valitsuse sisserände suurendamise plaanide kohta (nr 614)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse poliitikale, mis puudutab sisserände suurendamise plaane. Vastuseis on poliitiline ja keskendub valitsuse tegevuse negatiivsele mõjule riigi julgeolekule. Valitsuse tegevust kirjeldatakse kui olukorda, mis on viinud "keerulise" olukorrani massimigratsiooni mõttes.
2024-03-20
Sanktsioonid

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Tugev kriitika on suunatud valitsuspartei Eesti 200 vastu seoses eetilise skandaaliga, nõudes annetuse tagastamist kui "väga lihtsat" sammu. Seadusandluse osas rõhutatakse, et opositsioonisaadikud (sh EKRE) on tõstatanud olulisi õiguslikke ja julgeolekuriske puudutavaid küsimusi, viidates seega laiemale opositsioonilisele konsensusele protseduurilistes küsimustes.
2024-03-18
Arupärimine prokuratuuri ja Kaitsepolitseiameti (KaPo) tegevuse põhjendatuse kohta (nr 528)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud uurimisorganite (Prokuratuur/KaPo) tegevuse vastu, heites ette põhiseadusega kaitstud õiguste rikkumist ja proportsionaalsuse põhimõtte eiramist. Kriitika on intensiivne ja keskendub menetluslikele ebaõnnestumistele ning õigusemõistmise taktikalisele kasutamisele.
2024-03-12
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (276 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja koalitsioonipartnerid (Sotsiaaldemokraadid, Eesti 200), keda süüdistatakse eelnõu mahahääletamises ja idarahaga seotuses. Kriitika on intensiivne ja ulatub protseduurilisest vastuseisust süüdistusteni ebademokraatliku riigikorra säilitamises ja julgeolekuohtude ignoreerimises.
2024-03-12
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (289 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu tagasilükkamist pooldava komisjoni seisukoha ja saali käitumise vastu. Kriitika on protseduuriline ja seotud demokraatlike väärtustega, viidates "kahetsusväärsele olukorrale".
2024-03-11
Arupärimine automaksu negatiivsete mõjude kohta lastega peredele (nr 602)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud peaministri ja valitsuse vastu, keda kritiseeritakse maapiirkondade transpordiprobleemide ignoreerimise eest. Kriitika on suunatud nii poliitika ebaõnnestumisele (ühistranspordi puudumine) kui ka peaministri väidetavale eemalehoidmisele kohalikest elanikest.
2024-03-11
Arupärimine Eestist lähtuva Venemaaga seotud äritegevuse kohta Ukraina sõja ajal (nr 598)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud peaministrile ja valitsusele, kelle poliitikat Venemaa suhtes peetakse vastuoluliseks ja ebaloogiliseks. Kriitika on poliitiline, keskendudes valitsuse narratiivi ebakõlale rahvusvahelises meedias.
2024-02-21
Vene agendid kõrgkoolides

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud valitsuse või vastutavate asutuste suutmatusele ohjata piiriületajate hulka, mis võimendab julgeolekuohtu. Vastuseis on poliitika- ja tulemuspõhine, nõudes koheseid ja olulisi kärpeid piiriületuses üldpreventiivsete meetodite kaudu.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud valitsuse otsusele kärpida Eesti välisesinduste võrku, eriti USA-s, mida peetakse kahjulikuks ja ebaadekvaatseks. Kriitika on suunatud ka USA sisepoliitilisele vastasseisule, mis on halvanud abi Ukrainale ja seadnud kahtluse alla NATO usaldusväärsuse. Vastuseis on poliitikapõhine ja intensiivne, kasutades tugevaid sõnu nagu "kohitsemine".
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (177 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastandumine konkreetsetele poliitilistele rühmadele. Kriitika on suunatud pigem eelnõu menetlemise protseduurilistele puudujääkidele (nt komisjoni töö ja jõustumiskuupäeva osas), mitte sisulistele vastastele.
2024-02-07
Prokuratuuriseaduse ja kohtute seaduse muutmise seaduse eelnõu (167 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Prokuratuuri institutsiooni vastu, mida süüdistatakse õiguse kaitsmata jätmises ja adekvaatse juhtimise puudumises. Lisaks kritiseeritakse tendentsi, kus kõrgemad riigiametnikud (sh peaprokurör) ei suuda oma ametiaega lõpuni teenida, mis viitab süsteemsele probleemile ametnike määramise korras.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (197 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid napib.
2024-01-22
Arupärimine automaksu kehtestamise kohta (nr 310)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kritiseeritav vastane on Reformierakond, keda süüdistatakse Eesti viimises majandusliku tagasimineku ajastusse. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, keskendudes valitsuse tegevuse negatiivsele sotsiaal-majanduslikule mõjule maaelanikele. Vastuseis on esitatud otsese süüdistuse vormis ("Reformierakond on asunud Eestit punnvõrristama").
2024-01-22
Arupärimine riigi infrastruktuuri alarahastamise kohta (nr 334)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse infrastruktuuripoliitikale, kuna tuuakse esile vajadus õppida välismaistest edulugudest. Kriitika on poliitikapõhine, viidates puudulikule arengudünaamikale ja suutmatusele saavutada Poolaga võrreldavat arengut.
2024-01-22
Arupärimine hoonete sundrenoveerimise keskkonnamõju ning kodanike maksevõime kohta (nr 123)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse vastu, täpsemalt kaasamismenetluse puudulikkuse ja omanike maksevõime eiramise osas. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, rõhutades, et riik ei pruugi omada ülevaadet reaalse omaniku arvamusest ja võimekusest.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (242 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-01-17
Tolliseaduse muutmise seaduse eelnõu (350 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud ministeeriumi või valitsuse poolt esitatud eelnõu puudujääkidele, eriti kontrollimeetmete puudumisele eraelu puutumatuse tagamiseks. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub lahenduste nõudmisele, küsides korduvalt täiendavate meetmete rakendamise plaane.
2024-01-16
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eemaldada nn. Pronkssõduri kuju avalikust ruumist" eelnõu (104 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Põhiseaduskomisjoni tegevusetuse vastu, kuna nad ei küsinud julgeolekuasutuste hinnangut Vene propaganda narratiividele. Samuti viidatakse irooniliselt "värsketele sotsiaaldemokraatidele", vihjates nende võimalikule valgustamatusele julgeolekuküsimustes.
2024-01-15
Arupärimine Rail Balticu vajalikkuse ja väljaehitamise kohta (nr 262)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse ja peaministri vastu seoses infrastruktuuri prioriteetidega ning varasemate valikute (2007–2008) eest. Vastuseis on poliitiline ja protseduuriline, heites ette, et oluline otsus tehti Brüsselis, mitte Eestis, eirates kohalikku vajadust ja rahva eelistusi.
2024-01-15
Arupärimine demograafilise kriisi ja selle lahendamise kohta (nr 232)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsusele, küsides nende valmisoleku ja arutelude kohta pensioniea kiirema tõstmise osas. Kriitika on poliitiline ja protseduuriline, kahtlustades valitsuse tegevusetust olulise reformi kiirendamisel.
2024-01-15
Arupärimine immigratsiooni kohta (nr 133)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud peaministrile ja valitsusele, keda kritiseeritakse eetilise ja juriidilise selguse puudumise eest Ukraina meeste küsimuses. Kriitika on intensiivne, kasutades süüdistusi "eetilises relativismis" ja "juriidilises nihilismis", mis viitab tugevale rahulolematusele valitsuse tegevusega.