Päevakorrapunktide kaupa: Helir-Valdor Seeder

Kokku päevakordi: 137

Täielikult profileeritud: 137

2025-10-15
Vabariigi Presidendi valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (684 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastaste kritiseerimist ei esine, kuid kaudselt kritiseeritakse poliitilist suutmatust lahendada valimiskogu koosseisu proportsioonide küsimust. Kritiseerib haldusreformide tagajärjel tekkinud moonutusi algses proportsioonis, mis on viinud olulise tasakaalustamatuse tekkeni.
2025-10-08
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakonna juhtimisel elluviidav maksupoliitika. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele ebaaususele (lubaduste rikkumine) ning poliitika legitiimsusele (mandaadi puudumine).
2025-10-08
Eelarve ja maksupoliitika

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamised vastased on valitsus (peaminister) ja rahandusminister, keda kritiseeritakse poliitika (eelarve, automaks) ja ettevalmistuse puudumise eest automaksu eelnõu arutelul. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust demagoogias ja majanduse kahjustamises ning lubades automaksu võimule tulles tühistada. Kompromiss on välistatud, eriti automaksu osas.
2025-10-06
Mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu (694 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on minister, keda süüdistatakse ebakompetentsuses ja eelnõu mittetundmises, ning koalitsioonipartnerid, keda kritiseeritakse valimiseelsete lubaduste murdmise eest. Rünnakud on intensiivsed ja hõlmavad nii sisulist poliitikat kui ka protseduurilist juhtimist, süüdistades juhatust arutelu lämmatamises.
2025-09-24
Riigi rahandus

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus tervikuna, keda kritiseeritakse teravalt rahandusliku ebakompetentsuse ja süsteemse korralageduse eest ministeeriumides. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, rõhutades põhiseaduslikke rikkumisi ja Eesti passiivsust rahvusvahelisel areenil (ETS2). Eraldi tuuakse välja Haridusminister Kallas ja Sotsiaalminister Joller.
2025-09-24
Eesti valikud

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamised vastased on peaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse rumalate ja analüüsimata otsuste tingimusteta toetamise eest Euroopa Liidus. Kriitika on intensiivne ja süüdistab valitsust Eesti majanduse kahjustamises ning saatusekaaslaste (Läti, Poola) ettepanekute eiramises. Vastuseisu laiendatakse ka Euroopa Liidu asjade komisjonile (ELAK), viidates laiemale probleemile.
2025-09-17
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse (570 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Vabariigi Presidendile, kes tekitab pingete üleskruvimist, kaaludes pöördumist Riigikohtusse, kuigi see ei pruugi olla kõige mõistlikum. Samuti kritiseeritakse valitsust ja eelkõige peaministrit tegematajätmiste eest, kuna riiklike julgeolekuhuvide puhul oleks pidanud presidendiga eelnevalt kokku leppima. Keskerakonna muudatusi kritiseeritakse sisulise ebaefektiivsuse ja usuvabaduse suurema riive ohu tõttu.
2025-09-17
Valitsuse otsused

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud valitsuse vastuste kvaliteedile infotunnis, mis viitab rahulolematusele täitevvõimu sooritusega. Lisaks esitatakse protseduuriline kaebus Riigikogu tehnilise töökorralduse kohta.
2025-09-17
Eesti keel

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Peamine vastuseis on suunatud Narva juhtpoliitiku Jaan Tootsi avaldusele, kes nimetas eestikeelsele haridusele üleminekut äpardunud eksperimendiks. Kriitika on poliitikapõhine, nõudes valitsuselt selget distantseerumist tagasipööramise ideest ja kohalike omavalitsuste survestamist.
2025-09-10
21 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks sotsiaalminister Karmen Jollerile

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelkõige eelmisele ministrile (Signe Riisalo) kehva poliitika ja haldusotsuste eest ning praegusele ministrile (Karmen Joller) vastuolulise tegutsemise eest (nt preemiate poolt hääletamine). Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, intensiivistudes küsimusega ministrite jätkuva kuulumise kohta samasse erakonda.
2025-09-10
Infotund

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Vastuseis on suunatud protseduurilisele seisukohale, mis rõhutab küsimuse täpse sõnastuse olulisust vastuse kvaliteedile. Kriitika on otsene ja intensiivne ("Absoluutselt mitte"), kuid keskendub menetluslikule poolele.
2025-09-09
Hoiu-laenuühistu seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (671 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Põhiline vastasseis on valitsuse algatatud eelnõu ja selle likvideerimisele suunatud poliitika vastu, nõudes eelnõu tagasilükkamist. Kriitika on suunatud ka istungi juhataja paindumatuse ja ministrite (kaitseminister Pevkur ja rahandusminister) lugupidamatuse vastu parlamendi suhtes, kuna nad lahkusid arutelu ajal saalist.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamised kriitika sihtmärgid on Riigikogu juhatus (eriti esimees) ja valitsuskoalitsioon. Kriitika on valdavalt protseduuriline ja õiguslik, süüdistades juhatust kodu- ja töökorra seaduse valikulises tsiteerimises, eiramises ja võimu kuritarvitamises. Samuti kritiseeritakse valitsust oluliste julgeoleku- ja majandusküsimuste (nt maksutõusud, hääleõigus) vältimise eest, nõudes avatud debatti.
2025-06-16
Jäätmeseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (657 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ministrile ja valitsuse jäätmekäitluspoliitikale, mida peetakse arhailiseks ja ebaefektiivseks. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla valitsuse plaanide keskkonnasõbralikkuse ja majandusliku mõttekuse. Lisaks kritiseeritakse parlamendi juhatajat bürokraatlike traditsioonide (kirjalikud lipikud) järgimise eest.
2025-06-12
Välismaalaste seaduse, halduskohtumenetluse seadustiku ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse (viisaotsuse vaidlustamine) eelnõu (603 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Euroopa Liidust tulevatele "kampaania korras kaasa minevatele vooludele" ja eksperimentidele, mis on minevikus toonud kaasa kaotusi ja kannatusi. Otseselt kutsutakse üles põhiseaduskomisjoni esimeest (kes räägib Eesti 200 nimel) oma pikaajalist plaani ümber hindama, viidates otsuse rumalusele julgeolekupoliitika vaates.
2025-06-11
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud neile, kes loovad mulje, nagu oleks parlament "kuri vandenõulaste selts", kes teadlikult rikub põhiseadust. Samuti kritiseerib ta teravalt üleskutset jätta seadus muutmata ja anda õiguskaitseorganitele (KAPO) suuniseid tegutseda jõulisemalt, nimetades seda tõsiseks ohuks Eesti õigusriigile.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud valitsuskoalitsioonile, eelkõige Reformierakonnale ja Sotsiaaldemokraatidele, keda kritiseeritakse teravalt silmakirjalikkuse eest nii riigi kui ka kohalikul tasandil. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitilisele ebausutavusele kui ka eelarveprotseduuride läbipaistmatusele.
2025-06-11
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on selgelt opositsiooni esindaja (Isamaa), kritiseerides rahanduskomisjoni ja kaudselt koalitsiooni protseduurilist praktikat. Kriitika on protseduuriline, kuna komisjoni tõlgendus kodu- ja töökorrast takistab opositsiooni muudatusettepanekute hääletamisele jõudmist. Kõneleja hoiatab, et selline tõlgendus võib tulevikus välistada enamiku opositsiooni muudatusettepanekutest.
2025-06-04
Energiakandjate aktsiisitõusude kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (627 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud avaliku võimu ehk Riigikogu otsuste vastu, mis muutsid järsult maamaksu tõusu, pöörates pea peale varasemad ettearvatavad plaanid. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, süüdistades võimu ettemääratuse ja kalliduse loomises ettevõtjatele ja majaomanikele.
2025-06-04
Riigikontrolli seaduse, erakonnaseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erakondade rahastamise kontrollorgan) eelnõu (599 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud ERJK vastu, mille tegevust peetakse süsteemituks, ebaõiglaseks ja sisuliselt enesekontrolliks, kus poliitikud kontrollivad iseennast. Kriitika on protseduuriline ja poliitiliselt laetud, kuna ERJK-d süüdistatakse üksikjuhtumite väljanokkimises ja poliitilises ärapanemises. Samuti märgib ta Riigikontrolli vastumeelsust uue ülesande vastuvõtmise suhtes.
2025-06-04
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud kolleegidele Sikkut ja Tali, samuti varasematele valitsustele ja parlamentidele (2004, 2023, 2024), kes ei suutnud vajalikku sammu astuda. Vastaseid süüdistatakse poliitilise tahte puudumises, lühinägelikkuses ja naiivse riigikaitsepoliitika ajamises, eriti seoses idanaabri püsiva ohuga.
2025-06-02
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Rahandusministeeriumile ja selle eelarve planeerimise ebatäpsusele, mis viis lisaeelarve vajaduseni. Kriitika on protseduuriline, kahtlustades, et ministeerium planeeris kulusid liiga suure varuga, arvestades kalli elektri hinnaga, mis ei realiseerunud. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, kuid terav, esitades otseseid küsimusi ministeeriumide erinevate arvestusmeetodite kohta.
2025-05-21
Maksurahu kehtestamise seaduse eelnõu (607 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev opositsioon on suunatud valitsuskoalitsiooni maksupoliitika vastu. Eraldi tuuakse esile ja kritiseeritakse sotsiaaldemokraate, keda süüdistatakse kõrge maksukoormuse vundamendi ladumises. Kriitika on poliitika- ja majanduspõhine, süüdistades valitsust eksperimentaalses ja ebaefektiivses kriisilahenduses.
2025-05-21
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud 2004. aasta otsustajatele (peavooluideid kandnud poliitikud ja diplomaadid), keda kritiseeritakse lühinägelikkuse eest julgeolekuküsimustes. Samuti vaidlustatakse komisjoni esindaja väidet, et konventsiooniga ühinemine toimus "pika hambaga", rõhutades, et toetus oli toona suhteliselt üksmeelne. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub otsuste kvaliteedile.
2025-05-19
Arupärimine Eesti põllumajanduse tuleviku kohta (nr 730)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud peaministri ja valitsuse tegevuse vastu, süüdistades neid ebaõnnestunud põllumajanduspoliitikas ja sisuliste vastuste puudumises. Valitsuse tegevust ministeeriumide ümbernimetamisel peetakse kahetsusväärseks, ebastabiilsust tekitavaks ja kulukaks. Samuti kritiseeritakse peaministri kalduvust põhjendada poliitika puudumist kliimamuutustega või propagandistlike viidetega maksupoliitikale.
2025-05-15
Looduskaitseseaduse, jahiseaduse ja riigivaraseaduse muutmise seaduse eelnõu (612 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-05-14
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada negatiivne lisaeelarve seaduse eelnõu valitsemiskulude vähendamiseks 2025. aastal" eelnõu (608 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsevale koalitsioonile, kellelt ei oodata toetust mõistlikule eelnõule. Kriitika on suunatud poliitika ebaselgusele 20% kärgete osas ja peaministri vastuste vältimisele, kes loetles vaid valdkonnad, kust ei kärbita. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine.
2025-05-14
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse (570 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud presidendi seisukohta toetavatele kolleegidele, keda kritiseeritakse kiire usalduse tekkimise eest presidendi õiglusesse, olles varem olnud presidendi suhtes kriitilised. Kõneleja lükkab teravalt tagasi süüdistused, nagu oleks ta teadlikult ja pahatahtlikult põhiseadusega vastuolus käitunud.
2025-05-14
Ligi ja lambad

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon (Reformierakond ja Eesti 200) ning otseselt peaminister. Kriitika on nii isiklik (nõudes peaministrilt parteikaaslase solvangute hukkamõistmist) kui ka poliitiline/protseduuriline (seades kahtluse alla kärbete tegelikkuse ja seaduseelnõude kvaliteedi). Kompromissivalmidust ei ilmne, hoiak on selgelt vastanduv.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Rahandusministri puudumisele ja tema katsele osaleda elektrooniliselt, samuti istungi juhataja tegevusele, kes seda formaati lubas. Kriitika on intensiivne ja rangelt protseduuriline, rõhutades ministri vastutuse puudumist Riigikogu ees.
2025-04-23
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2025-04-23
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmetest Eesti Panga Nõukogu liikmete nimetamine" eelnõu (629 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud poliitilisele tehingule, millega seostatakse Mart Võrklaeva nimetamist Eesti Panga Nõukogusse. Kriitika on isiklik ja protseduuriline, keskendudes väidetavale poliitilisele premeerimisele automaksu kehtestamise eest. Vastuseis on intensiivne, nõudes kohest vastutust ja selgitust.
2025-04-16
Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (574 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Sotsiaaldemokraadid, Eesti 200 ja Reformierakond, kes kritiseerisid Isamaad korduvalt. Sotsiaaldemokraate kritiseeritakse konkreetselt poliitika alusel, kuna nad ei toetanud Isamaa pakutud fikseeritud universaalteenuse hinna lahendust, mis oleks välistanud teenuse kallinemise börsihinnast.
2025-04-14
Arupärimine energia varustuskindluse kohta (nr 717)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on opositsioonilises rollis valitsuse suhtes, kritiseerides energiapoliitika planeerimise puudujääke ja ebakindlust varustuskindluse küsimuses. Kriitika on suunatud poliitika sisu ja oluliste seadusandlike dokumentide menetlusajakava vastu.
2025-04-09
Valitsuse otsused

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja selle sisemisele ebakõlale, kritiseerides poliitika vastuolulisust ja ebaselgust. Eraldi tuuakse välja Eesti 200 (Kristina Kallas) pensionikärbete ettepanek ja regionaalministri (Terras) seisukoht toiduainete käibemaksu osas, et näidata koalitsiooni killustatust.
2025-04-09
Varia

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus ja selle liikmed, keda kritiseeritakse vastuoluliste eelarve- ja maksupoliitiliste sõnumite eest. Kriitika on suunatud poliitika kaosele ja ebaefektiivsusele, tuues esile ministrite (Tsahkna, Taro, Kallas, Terras) erinevad seisukohad kärbete ja maksude osas. Valitsuse poliitikat nimetatakse "küürakaks" ja selle õgvendamist peetakse vajalikuks.
2025-04-08
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (571 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele, keda kritiseeritakse automaksu kehtestamise ja ebamõistliku käitumise eest. Lisaks kritiseeritakse Riigikogu komisjoni ja Juhatust parlamendi hea tava rikkumise eest eelnõu menetlemisel algataja puudumisel. Kriitika on suunatud nii poliitilisele sisule kui ka protseduurilistele puudujääkidele.
2025-03-27
Riigikogu juhatuse valimised

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-03-26
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud 2023. aastal ametisse astunud koalitsiooni suunas, kes eksitas avalikkust, otsides põhiseadust muutmata lahendusi, mida õigusruumis polnud võimalik realiseerida. Samuti kritiseeritakse neid, kes püüdsid muudatust komplitseerida meelsuskontrolli või registreerimiskohustusega. Vastaste argumenti hääleõiguse piiramise kui "kollektiivse karistuse" kohta lükatakse tagasi, viidates riikide suveräänsele otsustusõigusele.
2025-03-19
Poliitika

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Tugev opositsiooniline hoiak peaministri ja valitsuskoalitsiooni suhtes. Kriitika on suunatud nii poliitilisele sisule (ebapiisav kaitsevõime arendamine) kui ka isiklikule/protseduurilisele tasandile (peaministri süüdistamine suurushullustuses ja Isamaa seisukohtade väära esitamises). Kõneleja nõuab peaministri korrale kutsumist, kuna infotundi jälgivad tuhanded inimesed.
2025-03-12
Riigi juhtimine

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastuseis on suunatud sotsiaaldemokraatidele ja nende bürokraatlikele algatustele, samuti eelmise valitsuse maksupoliitikale. Praegust peaministrit ja potentsiaalset uut partnerit (Keit Kasemets) kritiseeritakse nende "kuulsusrikka ühise ajaloo" (Nordica, energiamajandus) tõttu, mis sisendab skepsist. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilistele tagajärgedele ning riigi raha raiskamisele.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on praegune valitsus ja Reformierakond, keda süüdistatakse kaose külvamises Eestis. Kriitika on intensiivne, keskendudes valitsuse tegevuse tulemustele ja protseduurilisele ebakorrapärale. Kompromissi võimalust ei pakuta, vaid nõutakse valitsuse tegevuse lõpetamist.
2025-02-25
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud koalitsioonisaadikute ebamõistliku muudatusettepaneku ja selle põhjenduste vastu, mis tekitaksid rahvusvahelisi probleeme, jagades liitlasi (NATO vs kolmandad riigid). Eriti terav on kriitika Keskerakonna liikmete suunas, keda süüdistatakse julgeolekuasutuste raporti eiramisel põhineva desinformatsiooni levitamises.
2025-02-17
Arupärimine Elroni piletihindade tõusu mõju kohta regionaalpoliitikale (nr 708)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja selle maksupoliitikale, eriti automaksule ja tulumaksureformile. Eraldi kritiseeritakse sotsiaaldemokraate (SDE) maksukompromissi eest, väites, et neid "tõmmati alatult alt" tehingus, mis andis kohalikele omavalitsustele vaid 60 miljonit eurot. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, seades kahtluse alla valitsuse lubaduste reaalsuse.
2025-02-17
Arupärimine regionaalsete esindajate kohta (nr 706)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on keskvalitsus, eriti regionaalminister, keda süüdistatakse parteipoliitikas ja regionaalpoliitika eiramises. Eriti intensiivselt kritiseeritakse ametnikke, kes töötavad kabinetivaikuses välja ebaloogilisi halduskavasid, mille eesmärk on vabaneda kohalikest omavalitsustest kui partneritest. Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (automaks) kui ka protseduuridele (konsulteerimise puudumine).
2025-02-17
Arupärimine Saaremaa tuuletööstuspargi rajamise kavatsuste kohta (nr 680)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse kitsale otsustusringile ja protseduurilistele puudujääkidele, süüdistades neid läbipaistmatuses ja parlamendi rolli eiramises. Eraldi tuuakse esile vastuolu peaministri ja rahandusminister Jürgen Ligi avalduste vahel, küsides, kumb ministritest valetab. Kriitika on suunatud ka riikliku koordineerimise puudumisele energiaplaneerimises.
2025-02-17
Arupärimine hariduslike erivajadustega laste koolide liitmise kohta (nr 684)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud Haridus- ja Teadusministeeriumi tegevusele, kritiseerides teravalt otsuste langetamist enne kohalike omavalitsuste ja teiste osapooltega läbirääkimisi. Protseduurilist kriitikat võimendab võrdlus valitsuse energeetikapoliitika käsitlusega, kus otsused langetatakse enne arutelu. Kriitika on suunatud ka väidetavale ebaefektiivsusele ja informatsioonivaegusele.
2025-02-13
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (544 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja 1 suhtub Valitsuse märkustesse pigem tehniliste küsimustena, mida saab lahendada ja ümber lükata, ilma et tekiks teravat poliitilist konflikti. Kõneleja 2 esitab tugeva ja sisulise kriitika valitsuskoalitsiooni energeetikapoliitika vastu, seades kahtluse alla selle aluste professionaalsuse ja legitiimsuse.
2025-02-12
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks peaminister Kristen Michalile

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised kritiseeritavad on peaminister Kristen Michal ja valitsuskoalitsioon, keda süüdistatakse otsuste tegemises "troika laadis" ilma parlamendi ja ekspertidega arvestamata. Kriitika on suunatud nii poliitikale (energeetika, maksud, pensionid) kui ka protseduuridele (kodukorra tõlgendamine). Kompromiss on välistatud, kuna kõneleja nõuab valitsuse tagasiastumist ja uue koalitsiooni moodustamist.
2025-02-12
Valitsuskoalitsiooni poliitika

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse otsuste langetamise viisi (kitsas ring) ja poliitika (energeetika) sisu eest. Kriitika on intensiivne, viidates läbipaistmatusele, rahandusministri kõrvalejätmisele ja kahtlustatavatele sidemetele Reformierakonna ja sotsiaaldemokraatidega seotud firmadega.
2025-02-12
Liitlassuhete kahjustamine ministrite poolt

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastane on peaminister, keda kritiseeritakse äärmiselt tõsiste ja alusetute süüdistuste esitamise eest opositsiooni suunas. Kriitika on intensiivne ja sisaldab isiklikke/eetilisi rünnakuid, süüdistades peaministrit suurusehullustuses ja riigi samastamises iseendaga ("riik – see olen mina"). Kompromissi ei otsita, vaid nõutakse peaministri avalduse tõsiduse uurimist.
2025-01-29
Sideteenused

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud valitsuse (digiministri) ja järelevalveasutuste tegevusetuse vastu ning telekommunikatsiooniettevõtte Telia ebaeetilise käitumise vastu tarbijate suhtes. Kriitika on intensiivne ja keskendub menetluslikele ning tarbijakaitsega seotud ebaõnnestumistele, nimetades Telia tegevust "vägisi õnnelikuks tegemiseks" ja varjatud hinnatõusuks.
2025-01-22
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (538 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud istungi juhataja poolt antud kodu- ja töökorra seaduse tõlgendusele vastusõnavõtu õiguse osas. Kriitika on protseduuriline ja õiguslik, süüdistades juhatajat ebaõiglases ja seadusega vastuolus olevas praktikas, mis rikub Riigikogu liikmete võrdseid õigusi. Vastuseis on intensiivne ja väljendub nõudmises muuta kehtivat tõlgendust.
2025-01-20
Arupärimine pere ja lasterikkuse propageerimise kohta (nr 667)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on ametis olev valitsus ja koalitsioon (viidates Kaja Kallase valitsusele), keda kritiseeritakse teravalt demograafia eiramise ja perepoliitikat kahjustavate sammude eest. Kriitika on poliitikaülene, süüdistades valitsust kindlustunde õõnestamises ja "kõige suurema karuteene" tegemises. Vastuseis on intensiivne ja nõuab konkreetsete poliitikate tagasipööramist.
2024-12-18
Majanduse valvurid

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud valitsuse regionaalpoliitika ja vastutava ministri vastu, keda kritiseeritakse nii poliitiliste otsuste (tsentraliseerimine) kui ka faktide ebatäpse esitamise eest. Kriitika on intensiivne ja lõpeb ettepanekuga ministri väljavahetamiseks, kui valitsus ei suuda poliitilist tahet ellu viia.
2024-12-18
Turismistrateegia

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Vastasseis on suunatud Kultuuriministeeriumi praeguse spordi rahastamise poliitika vastu, mis jättis Spordiliidu Jõud ja koolispordi liidu päevapealt riikliku toetuseta. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, kuid esitatud pigem informeeriva ja lootusrikka tooniga, mitte ründavana, väljendades lootust poliitika ümbervaatamiseks.
2024-12-17
Riigieelarve seaduse Eesti Vabariigi põhiseadusega kooskõlla viimise seaduse eelnõu (525 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse või parlamendi enamuse vastu, kes on vastutanud põhiseadusega vastuolus oleva ja läbipaistmatu riigieelarve loomise eest. Kriitika on protseduuriline ja institutsionaalsel tasandil, rõhutades, et isegi riigikontrolör ei suuda eelarvest vajalikku välja lugeda.
2024-12-12
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (523 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis konkreetsele poliitilisele rühmale, kuid kritiseeritakse ebaselgust eelnõu populistlikuks tembeldamisel. Kriitika on suunatud pigem debati ebamäärasusele ja sellele, et komisjonis jäi populismimõiste sisu ebaselgeks.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on rahanduskomisjon ja istungi juhataja, keda kritiseeritakse protseduurireeglite rikkumise ja opositsiooni ignoreerimise eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaspoolt selles, et muudatusettepanekud seoti "vägivaldselt kokku" ja kõrvaldati hääletustabelist. Juhib tähelepanu valitsuspoole ebakorrektsusele ja nõuab opositsiooni õiguste kaitsmiseks vaheaega.
2024-12-11
Segadust tekitav asendustegevus

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamised vastased on valitsusliikmed, eriti haridusminister ja regionaalminister, ning sotsiaaldemokraadid seoses põhiseaduse muudatusega. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilistele vigadele, nagu traditsiooniliste läbirääkimiste ignoreerimine ja raha raiskamine ebaefektiivsele tegevusele. Valitsuse tegevust nimetatakse ebamõistlikuks vandenõuteooriaks ja poliitiliseks kemplemiseks.
2024-12-10
Jäätmeseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (461 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on valitsuse ja eelnõu ettekandjaga, keda kritiseeritakse nii sisuliste vigade kui ka menetluslike puuduste eest, nagu vigaste muudatusettepanekute tabelite esitamine. Valitsusele heidetakse ette ebakompetentsust ja segadust maksupoliitikas, viidates peaministri väidetele maksurahu ja julgeolekumaksu kohta. Kompromissi asemel nõutakse lugemise katkestamist ja vigade parandamist.
2024-12-05
Kodakondsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (522 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on praegune valitsuskoalitsioon ja Siseminister, keda kritiseeritakse liiga laia kaalutlusõiguse ja ebaõiglase halduspraktika eest. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, süüdistades valitsust selles, et nad on lühikese ajaga andnud kodakondsuse korduvalt kuritegusid sooritanud isikutele. Eriti kritiseeritakse Siseministri seisukohta, mis lubab kodakondsuse andmist isegi inimsusevastaste kuritegude eest karistatutele.
2024-12-05
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Haridus- ja Teadusministeerium, Kultuurikomisjon ja valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse teravalt eelnõude ebakvaliteetse menetlemise eest. Kriitika on suunatud nii protseduurilistele rikkumistele (opositsiooni ettepanekute kõrvaldamine) kui ka vastuolulistele põhiseaduslikele tõlgendustele. Kõneleja süüdistab koalitsiooni soovis kõrvaldada ebamugavad ettepanekud ja tegelemises põhiseadusvastase tegevusega.
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuskoalitsiooni (rahanduskomisjon) ja Riigikogu juhtimise (juhataja) vastu. Kriitika on intensiivne ja peamiselt protseduuriline, süüdistades neid kodu- ja töökorra seaduse rikkumises, opositsiooni vaigistamises ning ebakorrektse juhtimiskultuuri viljelemises. Kompromiss on välistatud seni, kuni ebaseaduslikult välja jäetud muudatusettepanekud ei ole tabelisse kantud.
2024-12-04
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Ministeeriumi ja ministri vastu, keda süüdistatakse teadmatuses ja tegevusetuses täiskasvanute gümnaasiumide ülevõtmise osas. Kriitika on intensiivne ja keskendub eelarve planeerimise ebakorrektsusele, läbipaistmatusele ning elementaarsete vastuste andmata jätmisele.
2024-12-03
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-11-21
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-11-20
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (505 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on valitsuskoalitsiooniga, kelle tegevust nimetatakse ebaratsionaalseks ja riigi juhtimist kahjustavaks. Kriitika on suunatud nii protseduuridele (pidev ümberkorralduste paraad) kui ka sisule, eriti riigisekretäri juriidilise kõrghariduse nõude kaotamisele. Kõneleja teeb selgeks, et kompromiss on välistatud, nõudes teise lugemise katkestamist, et eelnõu parandada.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (527 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on koalitsioonierakonnad (eriti Sotsiaaldemokraadid), keda süüdistatakse koalitsioonileppe tõttu riigimehelikkuse puudumises ja sotside "punase joone" pantvangis olemises. Kriitika on suunatud vastase eelnõu õiguslikule ebamäärasusele (registreerimissäte) ja poliitilisele kompromissile, mis jätab kodakondsuseta isikutele valimisõiguse. Ta kritiseerib ka vastaspoole menetluslikku lähenemist, mis ei otsinud algselt laiapõhjalist kaasatust.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud Sotsiaaldemokraatide vastu, keda süüdistatakse koalitsiooni ahistamises ja parlamendi pantvangis hoidmises. Kriitika on poliitilis-eetiline ja sisuline, väites, et Sotsiaaldemokraadid püüavad maksimaalselt säilitada oma elektoraati, sõltumata valijate lojaalsusest Eesti riigile. Samuti kritiseeritakse siseministri (SDE) ähvardusi Narva kaotamise kohta kui tühje sõnu, millel puudub julgeolekupoliitiline analüüs.
2024-11-20
Põhiseaduse muutmine

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja eriti Sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse parlamendi enamuse pantvangis hoidmises ja ebatõeste hirmujuttude levitamises. Kriitika on terav, süüdistades koalitsiooni opositsiooni eelnõu mahahääletamises ja kompromissi vältimises, kuigi ühisosa oleks olemas.
2024-11-18
Arupärimine maksumuudatuste kohta (nr 657)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja peaminister, keda kritiseeritakse nii protseduuriliste vigade (kaasamise puudumine, lühikesed tähtajad) kui ka poliitiliste otsuste (maksutõusud) eest. Vastuseis on intensiivne, süüdistades valitsust otseses möödarääkimises või ebaaususes ettevõtjatega suhtlemisel.
2024-11-18
Arupärimine huvigruppide kaasamise kohta (nr 656)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja peaministrile, süüdistades neid kahepalgelises õigusloome kultuuris ja valijate eest tegelike plaanide varjamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilistele rikkumistele (kooskõlastamata otsused) ning poliitilisele vastutustundetusele. Kõneleja tunneb kahetsust, et kogu parlament vastutab valitsuse tegevuse tõttu kannatada saanud maine eest.
2024-11-13
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuskoalitsioonile ja Rahandusministeeriumile, süüdistades neid ebakompetentsuses, läbipaistmatuses ja ebaseaduslikes menetlustes (muudatusettepanekute kõrvaldamine). Eriti kritiseeritakse Jürgen Ligit vastuste vältimise eest ühistranspordi rahastamise osas. Kriitika on intensiivne ja põhimõtteline, eriti õiguskindluse rikkumise osas maamaksu tõstmisel.
2024-11-13
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Rahanduskomisjonile ja koalitsioonile, keda süüdistatakse kodu- ja töökorra seaduse rikkumises ning Isamaa muudatusettepanekute pahatahtlikus ja eksitavas tõlgendamises. Vastuseis on intensiivne ja resoluutne, nõudes juhtivkomisjonilt oma "praagi likvideerimist". Kriitika on peamiselt protseduuriline, kuid puudutab ka eelarve sisulist käsitlust.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei väljendata, kuid märgitakse rahulolematust eelmise hääletuse tulemusega ("ei läinud küll hästi"). Kriitika on suunatud pigem ebaefektiivsele protseduurile või hääletustulemusele, mitte vastaste poliitilisele sisule.
2024-11-13
Relvaseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (468 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud juhtivkomisjoni otsustele, mis puudutavad Isamaa muudatusettepanekute kokkusidumist, nähes selles ebaõiglast menetlust võrreldes Riigikaitsekomisjoni ettepanekutega. Samuti lükatakse tagasi kolleeg Kaljulaidi kriitika Isamaa riigikaitsega tegelemise osas. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja poliitiliselt kaitsev.
2024-11-13
Regionaalpoliitika

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud ministri ja tema ministeeriumi "agarate ametnike" vastu, keda süüdistatakse ebaloogiliste ja kunstlike regioonide pealesurumises ja omavalitsuste survestamises. Kriitika on poliitiline ja protseduuriline, väites, et ametnikud soovivad tsentraliseerida raharessursside ja otsustusprotsessi juhtimist administratiivse üksuse puudumise kaudu.
2024-10-23
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks rahandusminister Jürgen Ligile

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on rahandusminister, keda kritiseeritakse intensiivselt nii poliitiliselt (põhiseadusvastase arvamuse avaldamine) kui ka isiklikult. Kriitika on suunatud ministri etteheidetele parlamendi pealiskaudsuse kohta ning tema püüdlustele parlamendi eelarverolli vähendada. Kõneleja seab kahtluse alla kogu istungi legitiimsuse.
2024-10-23
Siseministri poliitiline avaldus sisejulgeoleku teemal

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud siseministri ja kaudselt Sotsiaaldemokraatide tegevusetuse vastu agressorriigi kodanike valimisõiguse küsimuses. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, süüdistades ministrit ebamäärasuses ja viivitamises. Kõneleja seab kahtluse alla ministri eristuse ametliku rolli ja parteijuhi rolli vahel.
2024-10-23
Punasümboolika avalikus ruumis

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud peaministri vastu, keda süüdistatakse korduvas valeinformatsiooni levitamises Riigikogu infotunnis. Kriitika on intensiivne ja keskendub peaministri suutmatusele lugeda läbi eelnõu enne avalikku esinemist, mis on nii protseduuriline kui ka sisuline rünnak.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja ministrile, keda kritiseeritakse eelarve koostamise ebaausa ja läbipaistmatu metoodika pärast, mis eksitab eelarve lugejat ja avalikkust. Kriitika on protseduuriline ja sisuline, süüdistades valitsust teadlikus kulude varjamises.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsusele ja täitevvõimule (ministrile), kritiseerides nende valikut julgeolekumaksu mitte-sihtotstarbelise lahenduse osas. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes läbipaistvuse puudumisele ja ohule, et maksuraha läheb eelarveaukude katteks.
2024-10-16
Riigi julgeolek

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Vastasseis on suunatud otse Siseministrile ja Sotsiaaldemokraatidele, keda süüdistatakse Eesti sisejulgeoleku pantvangis hoidmises ja paremerakondade tasalülitamises. Kriitika on intensiivne ja süsteemne, keskendudes poliitilisele tegevusetusele kriitilistes julgeolekuküsimustes, ning vihjatakse, et valitsusliikmed tegelevad omavahelise vastandumisega, mitte riigi juhtimisega.
2024-10-15
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud pigem liigsele protseduurilisele jäikusele ja kodukorra takistavale rollile, mis võiks parlamendi tööd pidurdada. Otsest poliitilist või isiklikku vastandumist teiste fraktsioonidega ei esine, vaid rõhutatakse paindlikkuse vajadust.
2024-10-14
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (505 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud valitsuskoalitsioonile ja peaministrile, keda kritiseeritakse isikupõhise seadusloome (viidates Keit Kasemetsale) ja protseduuriliste vigade eest. Eelnõu kritiseeritakse ka selle eest, et muudatused on juba peaministri korraldusega de facto ellu viidud, muutes Riigikogu arutelu sisuliselt "järelhüüdeks". Kritiseeritakse ka valitsuse selgituste ebaveenvust.
2024-10-14
Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (507 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ministri ja valitsuskoalitsiooni vastu. Kriitika on nii protseduuriline (ebapiisav seletuskiri, kompetentsi puudumine) kui ka poliitiline (perehüvitiste vähendamine, maksutõusud). Eraldi tuuakse esile koalitsioonipartneri Eesti 200 esimehe Kristina Kallase seisukohad, et näidata koalitsiooni sisemist ebakõla sotsiaaltoetuste vajaduspõhiseks muutmise osas.
2024-10-10
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastandub otseselt "auväärt koalitsiooni liikmetele", kritiseerides nende menetluslikku käitumist ja soovi eelnõud kiirustades läbi suruda. Kriitika on suunatud protseduurile, mitte eelnõu sisule, eriti vastuseisuga ministriga telefoni teel konsulteerimisele istungi vaheajal.
2024-09-25
Regionaal- ja põllumajandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Regionaal- ja Põllumajandusministrile ning valitsuse poliitikale, eriti strateegia ja kompetentsi puudumisele viljaka maa kaitsel. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades valitsust transpordikorralduse killustamises ja ebaõiglases tulude ümberjagamises. Teine kõneleja kahtleb otseselt ministri valdkonna valdamises.
2024-09-25
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (432 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond, kelle maksukava nimetatakse "kõige kallimaks valimislubaduseks" ja keda süüdistatakse ebastabiilsuse suurendamises. Kogu valitsuskoalitsiooni kritiseeritakse eelarveaukude tekitamise ja seadusloome hea tava rikkumise eest (kuue kuu printsiip). Sotsiaaldemokraate süüdistatakse ääretus silmakirjalikkuses, kuna nad toetavad jõukamaid soosivat maksukava.
2024-09-25
Julgeolek

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Peamine vastane on Reformierakond ja peaminister, keda kritiseeritakse teravalt protseduurilise tegevusetuse ja poliitilise tahte puudumise eest. Neid süüdistatakse teadlikus teema vältimises, eelnõu riiulil hoidmises ja teiste erakondade konsultatsiooni tahte torpedeerimises. Kriitika on suunatud nii poliitilisele ebakindlusele kui ka julgeoleku prioriteetide eiramisele.
2024-09-18
Energiamajanduse korralduse seaduse, elektrituruseaduse ning keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse muutmise seaduse eelnõu (359 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud istungi juhataja tegevusele ja Riigikogu tehnilisele võimekusele, mis on töö takistanud. Vastuseis on protseduuriline, keskendudes ebakorrapärasele töökorraldusele erakorralises olukorras. Kõneleja kritiseerib teadmatust ootamise pikkuse osas ja nõuab selgitusi istungi läbiviimise korra kohta (küsimuste esitamise järjekord, signatuuri andmine).
2024-09-16
Siseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Vabariigi Valitsus, Siseminister ja Sotsiaaldemokraadid (SDE), keda kritiseeritakse oluliste julgeolekuküsimuste lahendamise blokeerimise eest. Kriitika on intensiivne ja suunatud nii poliitilistele otsustele (rändepoliitika, Kaitseliidu koondamised) kui ka väärtustele (SDE süüdistamine klassiviha õhutamises). Minister on kritiseeritud kidakeelsuse ja uinutava ettekande eest.
2024-09-11
Kaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on selgelt opositsioonilises rollis, kritiseerides nii praegust valitsust (suutmatuse eest taotleda kiirendatud võimearendust ja lahendada instruktorite puudust) kui ka varasemat kaitseministrit Laanetit Kaitseliidu ametikohtade kärpimise eest. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
2024-09-09
Arupärimine riigigümnaasiumide ühiskatsete tehnilise rikke kohta (nr 627)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Haridusministeeriumi ja ministri vastu, kritiseerides protseduurilist ebaõnnestumist ja vastutuse ebamäärast kirjeldamist. Kriitika on intensiivne, vihjates, et ministeerium ei taju vastutust, mis peaks kaasas käima noorte tuleviku küsimustega. Kriitika on suunatud tegevuse (või tegevusetuse) ja ebaõigluse vastu.
2024-07-29
23 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks taristuminister Vladimir Svetile

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Vastuseis on suunatud taristuministrile ja Sotsiaaldemokraatlikule Erakonnale, kritiseerides nende ebaselget seisukohta julgeolekuküsimustes ja toetust Vene kodanike hääleõigusele. Kriitika on intensiivne ja ulatub poliitilisest sisust parlamendi protseduurireeglite rikkumise etteheideteni.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) kolmas lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine kriitika on suunatud Riigikogu istungi juhataja ja juhatuse vastu ebaühtlase reeglite tõlgendamise pärast. Kriitika on protseduuriline ja institutsionaalne, rõhutades, et erinev praktika on "väga halb" ja tunnistab kultuuri käest minemist.
2024-07-29
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (443 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastane on valitsus, kelle maksupoliitikat kritiseeritakse teravalt kui ebaõiglast ja regionaalset tasakaalu rikkuvat. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust omavalitsuste vastandamise taktika kasutamises ("jaga-ja-valitse") ning riigieelarve kasvatamises KOV-ide arvelt. Vastuseis on intensiivne, kuid kompromiss on lubatud eelnõu parandamise kaudu.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastane on Vabariigi Valitsus ja koalitsioon, keda süüdistatakse valedes valikutes, juhtimiskriisis ja maksusõjas oma rahva vastu. Kriitika on suunatud ka eelnõu ettekandjale (Annely Akkermann), kelle vastuseid peetakse ebapiisavaks, ebaloogiliseks ja absurdseks. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, kompromiss on välistatud, kuna nõutakse eelnõu lugemise katkestamist.
2024-07-22
Peaministrikandidaat Kristen Michalile valitsuse moodustamiseks volituste andmine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastane on Reformierakond ja selle juhitavad valitsused, keda kritiseeritakse teravalt fiskaalvigade, maksutõusude ja julgeoleku nõrgestamise eest. Kriitika on nii poliitika- kui ka protseduuripõhine, nõudes valitsuserakonna vigade tunnistamist ja vastutuse võtmist.
2024-07-15
Riigikogu aseesimeeste erakorraline valimine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kriitika on suunatud senise Riigikogu juhatuse töökorraldusele, mida peetakse ebaefektiivseks ja mille tööd Reinsalu suudaks paremini korraldada. Vastuseis on protseduuriline ja tulemuspõhine, mitte isiklik.
2024-06-14
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Otsene vastandumine puudub, kriitika ei ole suunatud konkreetsetele isikutele ega poliitikatele. Hoiatus "tagajärgede" eest viitab kaudsele vastuseisule või murele teatud poliitiliste otsuste võimaliku mõju pärast, kuid see jääb üldiseks.
2024-06-12
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud koalitsioonile, ministrile ja rahanduskomisjoni esindajale, kritiseerides teravalt nende pealiskaudsust ja ettevalmistamatust (komisjoni esindaja ei osalenud istungil ega omanud eelnõu). Koalitsiooni kritiseeritakse valede rõhuasetuste (omavalitsuste tulud vs. maaomanikud) ja sõnamurdlikkuse pärast seaduse muutmisel. Kompromiss on välistatud, nõudes menetluse katkestamist.
2024-06-06
Riigilõivuseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (417 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse paanilise ja ebamõistliku poliitika pärast majanduskriisi ajal. Kriitika on suunatud nii maksutõusudele kui ka perepoliitika ebakindluse tekitamisele. Kõneleja heidab ette, et valitsus ei arvestanud ühtegi opositsiooni muudatusettepanekut, näidates suhtumist, mis ei pea kompromissi vajalikuks.
2024-06-05
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni ja rahanduskomisjoni vastu, süüdistades neid valetamises, lubaduste murdmises (pensionid, Eesti 200 lubadused) ja kodu- ja töökorra seaduse räiges rikkumises. Kriitika on intensiivne, nimetades valitsuse käitumist silmakirjalikuks ja valelikuks ning hoiatades, et nad "saevad seda oksa, mille peal nad püsite". Ta kritiseerib ka 80 000 allkirjaga pöördumise sisulise aruteluta prügikasti viskamist.
2024-06-05
Maksupoliitika

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Opositsiooniline hoiak on tugev, kritiseerides valitsuskoalitsiooni (sh sotsiaaldemokraadid ja partnerid) nii poliitilise usalduse rikkumise kui ka ebaõiglase maksupoliitika eest. Kriitika on suunatud ka välisministrile peaministri ülesannetes, keda süüdistatakse eelarvepoliitika mittetajumises.
2024-06-05
Maksupoliitika

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, keda süüdistatakse saamatuses, valetamises ja lubaduste rikkumises. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitilisele ebaaususele (valetamine pärast valimisi) kui ka konkreetsetele poliitilistele otsustele (pensionide ja peretoetuste kärpimine). Kõneleja hoiatab, et valitsus õõnestab oma tegevusega poliitikute ja Riigikogu usaldusväärsust.
2024-06-04
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon – Reformierakond, Sotsiaaldemokraatlik Erakond ja Eesti 200. Kriitika on äärmiselt intensiivne, süüdistades neid valetamises nii enne kui ka pärast valimisi ning koalitsioonilepingu rikkumises. Rünnakud on nii poliitilised (kärped) kui ka iseloomustavad, nimetades valitsust "valede valitsuseks" ja hoiatades riigi usalduse fataalse kaotuse eest.
2024-05-29
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud ministri ja valitsuse vastu, süüdistades neid omavalitsuste ja maaomanike vastandamises ning ebaadekvaatse analüüsi esitamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitika sisule kui ka seadusandlikule protseduurile, eriti õiguskindluse rikkumisele.
2024-05-28
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja Sotsiaaldemokraadid, keda kritiseeritakse valimislubaduste täitmise (maksuküüru kaotamine) ja teiste lubaduste murdmise (pensionide tulumaksuvabastus) eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust riigi majandusele kahjulikus ja ohtlikus poliitikas. Eriti kritiseeritakse Reformierakonda kui kogu "jandi" taga seisvat jõudu.
2024-05-15
Tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest teavitaja kaitse seaduse eelnõu (257 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud koalitsioonile, keda süüdistatakse sisuliste sõnavõttude ignoreerimises ja halbade menetluslike praktikate jätkamises. Kriitika on nii poliitika- kui ka protseduuripõhine, märkides, et eelmises koosseisus Isamaa fraktsioon pidurdas eelnõu menetlemist. Vastuseis on intensiivne ja kompromiss on lõpphääletusel välistatud.
2024-05-13
Arupärimine Venemaa kodanike hääleõiguse kohta Eesti kohalike omavalitsuste valimisel Venemaa Ukraina-vastase sõja ajal (nr 624)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, eriti Sotsiaaldemokraadid (SDE) ja siseminister, keda süüdistatakse sisuliste lahenduste puudumises ja enesele vastu rääkimises. Kriitika on nii poliitiline (SDE "punane joon" hääleõiguse peatamisel) kui ka protseduuriline (suutmatus täita koalitsioonilepingu lubadust). Kõneleja süüdistab ministrit julgeolekuasutuste hinnangutega manipuleerimises ja vastuste tühjuses.
2024-05-08
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (387 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsuskoalitsiooni erakonnad, eriti Sotsiaaldemokraadid kui eelnõu tuliseimad vastased, ja Reformierakond, keda süüdistatakse teadlikus tegevusetuses ja poliitilise tahte puudumises. Kriitika on suunatud nii poliitilisele ebakompetentsusele (koalitsioonileppe juriidiliselt võimatu sätte kirjutamine) kui ka protseduurilistele rikkumistele (seadusloome heade tavade eiramine maksuseaduste vastuvõtmisel).
2024-05-08
Toiduseaduse muutmise seaduse eelnõu (378 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud konkreetse ettepaneku esitaja motiividele ja ettepaneku asjakohasusele. Kriitika on protseduuriline ja kahtlev, seades kahtluse alla ettepaneku siiruse.
2024-05-08
Tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest teavitaja kaitse seaduse eelnõu (257 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on õiguskomisjon ja selle esimees, keda süüdistatakse seadusevastases ja vägivaldses muudatusettepanekute kokkusidumises ning Riigikogu eksitamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub menetlusnormide rikkumisele ning opositsiooni õiguste kaitsmise vajadusele. Samuti kritiseeritakse Riigikogu juhatust passiivsuse eest tekkinud olukorrale reageerimisel.
2024-05-08
Valimislubadused ja kokkulepete täitmine

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele, eelkõige peaministrile ja Reformierakonnale, keda süüdistatakse tegevusetuses, vastutuse veeretamises ja koalitsioonileppe lubaduste mittetäitmises. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilise tahte puudumisele ning ebaõnnestunud protseduuridele (nt Isamaa algatuste tagasilükkamine). Vastaseid süüdistatakse "saladuslikus vaikimises" ja ebarealistlikus lahenduses kinni hoidmises.
2024-05-07
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on Reformierakonna ja valitsuse maksupoliitikaga, kritiseerides nende väiteid maksuküüru ja maksukoormuse vähenemise kohta. Kriitika on intensiivne, sildistades vastaspoole väiteid "täiesti valeks" ja "eksitavaks." Vastuseis on suunatud nii poliitika sisule kui ka vastaspoole ebakompetentsusele teema valdamisel.
2024-05-07
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse kui algataja ja Põhiseaduskomisjoni vastu, heites ette ekspertide märkuste eiramist ja menetluslikke rikkumisi. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii sisulistele puudujääkidele (turvalisus, ühetaolisus) kui ka seadusevastasele muudatusettepanekute liitmisele ja "ebasiirasteks" liigitamisele. Samuti kritiseeritakse juhatuse tegevust obstruktsiooni ajal vaheaegade võtmisel.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Tugev kriitika on suunatud koalitsioonile, kes ei soovi tegeleda Vene kodanikelt hääleõiguse äravõtmisega, mida peetakse julgeoleku seisukohast oluliseks. Kolleegi (Juku-Kalle) kritiseeritakse ebatäpsuse ja lahmimise eest, nõudes korrektsust stenogrammi jaoks. Siseministrit kritiseeritakse kaudselt julgeolekuriskide loomingulise vahendamise eest.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, minister ja Sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse maksude kaskaadi kehtestamises ja valimislubadustest taganemises. Kriitika on nii poliitiline (maksusõda, ebaõiglus) kui ka protseduuriline (hea õigusloome tava rikkumine). Kõneleja välistab kompromissi, tehes ettepaneku eelnõu tagasi lükata.
2024-04-17
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline hoiak on suunatud Riigikogu juhatuse ja juhtivkomisjoni vastu, kritiseerides teravalt muudatusettepanekute "vägivaldset" kokkusidumist kui Riigikogu liikmete põhiõiguste rikkumist. Samuti kritiseeritakse valitsuskoalitsiooni valimiste turvalisusega seotud riskide eiramise eest, tuues esile, et see kahjustab usaldust valimiste vastu. Ta eitab, et praegune tegevus vastaks Riigikohtu poolt määratletud pikaajalisele ja ulatuslikule parlamendi töö halvamisega seotud obstruktsioonile.
2024-04-08
Arupärimine vaenu õhutamise kohta lastega perede suhtes (nr 612)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on sotsiaalkaitseminister ja Reformierakonna juhitud valitsus, keda süüdistatakse perepoliitika tühistamises ja lubaduste murdmises pärast valimisi. Kriitika on intensiivne ja suunatud nii poliitilistele otsustele (toetuste vähendamine, maksupoliitika) kui ka protseduurilistele puudustele (otsuste tegemine enne analüüsi valmimist). Valitsust süüdistatakse õiguskindluse põhimõtte rikkumises ja vastutustundetus käitumises.
2024-04-03
Riigi julgeolek

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on Reformierakond ja valitsuskoalitsioon, keda süüdistatakse Isamaa julgeolekualaste eelnõude mahahääletamises ja julgeoleku eiramises. Eraldi kritiseeritakse siseministrit, keda peetakse täiendavaks julgeolekuohuks julgeolekuasutuste raportite meelevaldse tõlgendamise tõttu. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii poliitika sisu kui ka protseduurilist tegevusetust.
2024-04-02
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele loobuda automaksu kehtestamisest ja võtta Riigikogu menetlusest tagasi mootorsõidukimaksu eelnõu" eelnõu (374 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsev koalitsioon, eriti sotsiaaldemokraadid, mainides nimeliselt Läänemetsa ja Ossinovskit. Kriitika on suunatud nii protseduurilisele ebaõiglusele (jõuga kehtestamine) kui ka poliitilisele vastuolule (sotside ideoloogiale vastupidise maksupoliitika elluviimine). Kompromiss on välistatud, kuna olukorda kirjeldatakse kui paratamatut enamuse võitu vähemuse õiguse üle.
2024-03-19
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele õpetajate töötingimuste parandamiseks" eelnõu (373 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline hoiak on suunatud koalitsiooni ja haridusministri tegevuse vastu, kritiseerides läbirääkimiste ajakava ja potentsiaalset ebakindlust kokkulepete allkirjastamisel. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, viidates ohule, et kokkulepet ei pruugita allkirjastada koalitsiooni sisese raha leidmise ebaõnnestumise tõttu.
2024-03-11
Arupärimine riikliku tähtsusega kultuuriehitiste rahastamise kohta (nr 600)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud konkreetsele Riigikogu otsusele või muudatusele, kritiseerides selle ebamõistlikkust, ebapraktilisust ja juriidilist küsitavust. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, mitte isiklik, ning keskendub uue korra tekitatavatele probleemidele.
2024-03-06
Koalitsioonileping

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon (Reformierakond, Eesti 200, Sotsiaaldemokraadid) ja peaminister, keda süüdistatakse ebaeetilises käitumises ja riigi huve kahjustavate otsuste vastuvõtmises. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitikale (maksutõusud) ning eetilistele puudujääkidele (lubaduste murdmine). Sotsiaaldemokraate kritiseeritakse eraldi julgeolekuküsimusega kauplemise ja tingimuste seadmise eest.
2024-03-05
Riigikogu otsuse "Riigimetsa Majandamise Keskuse nõukogu liikme tagasikutsumine ja uue liikme nimetamine" eelnõu (386 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika ja väljakutse on suunatud Reformierakonnale, seades kahtluse alla nende poliitilise esindatuse jagamise kriteeriumid. Kriitika on protseduuriline, küsides, miks jagatakse esindusõigust vaid fraktsioonitule saadikule, mitte aga teistele fraktsioonidele.
2024-02-21
Vene kodanike hääleõigus

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamised vastased on Sotsiaaldemokraadid ja valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse teravalt julgeolekuküsimustes poliitmängurluse ja tahtejõuetuse eest. Kriitika on intensiivne ja süüdistab vastaspoolt olulise aja mahamagamises ning julgeolekuküsimuste käsitlemises "vorst vorsti vastu" kauplemisena.
2024-02-14
Välismaalaste seaduse muutmise seaduse (Euroopa Liidu sinine kaart) eelnõu (349 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele, keda kritiseeritakse vastuoluliste signaalide ja rändepoliitika fundamentaalsete otsuste puudumise eest. Kriitika on suunatud ka ametnikele Euroopas ja Eestis, kes mõtlevad välja uusi regulatsioone, mida tegelikult vaja ei oleks. Vastuseis on poliitika- ja menetluskeskne, nõudes eelnõu tagasilükkamist.
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakonna juhitav valitsus ja rahandusminister, keda kritiseeritakse nii ebakvaliteetse eelnõu kui ka ebaadekvaatsete vastuste eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust maksusõjas; kompromiss on välistatud, tehes ettepaneku eelnõu esimesel lugemisel tagasi lükata. Eraldi kritiseeritakse Eesti 200-t valimislubaduse murdmise eest.
2024-02-14
Sisseränne

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile, kritiseerides selle ebaühtlast kommunikatsiooni ja ministrite (Sotsiaalkaitseminister, Majandusminister) vastukäivaid seisukohti. Kriitika on suunatud poliitika sisule ja valitsuse suutmatusele kujundada ühtne seisukoht, viidates ka sotsiaaldemokraatide varasematele liberaliseerimiskatsetele.
2024-02-07
Maksupoliitika

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus ja peaminister, keda kritiseeritakse nii poliitika (kahjulikud maksutõusud) kui ka protseduuri (toore eelnõu esitamine) pärast. Kriitika on intensiivne ja poliitika-põhine, rõhutades valitsuse tegevuse kahjulikkust majandusele ja elanikkonnale. Samuti kritiseeritakse peaministrit koalitsioonipartneri ettepanekute eiramise eest.
2024-02-07
Automaks

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud infotunni ebaefektiivsele tulemusele, kus info jagamine on ebaproportsionaalne, mitte konkreetsetele vastastele või poliitikatele. Kõneleja väldib otsest vastandumist, märkides, et juhatuse reegleid on "ühiselt aktsepteeritud" ja ta ei kritiseeri neid absoluutselt.
2024-02-05
Arupärimine sisserände kohta (nr 588)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse siseste vastuolude pihta, eriti ministrite Riisalode vastu, kes propageerivad odava tööjõu sisserännet demograafia ja tööjõuprobleemide lahendusena. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades ministreid valede signaalide saatmises ja Eesti majanduse arenguprioriteetide eiramises.
2024-01-24
Vene kodanike hääleõigus

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on Reformierakond, justiitsminister ja valitsus tervikuna, keda süüdistatakse tahtlikus viivitamises ja juriidiliste argumentide taha pugemises. Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse suutmatusele lahendada julgeolekuküsimust ja tuua eelnõu parlamenti.
2024-01-24
Raha

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud valitsusele tervikuna ja peaminister Kaja Kallasele, keda süüdistatakse rahaliste lahenduste leidmata jätmises. Kritiseerib valitsuse liikmete (Läänemets, Võrklaev, Tsahkna) vastuolulisi avaldusi eelarvevajaduste ja kärbete osas, tuues esile sisemise ebakõla. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes valitsuse finantsjuhtimise ebaefektiivsusele.