Täiskogu istungite kaupa: Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Kokku istungeid: 12
Täielikult profileeritud: 12
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Automaksu vastuolu põhiseadusega on minu jaoks keskne küsimus. Toetan Keskerakonna seisukohta, et automaksu puhul suureneb maksukoormus ning see on põhiseadusega vastuolus; soovin muudatusi või automaksu tühistamist. Riigikogu toetas seisukohta, kuid tegelikku muudatust pole tehtud, mis näitab vajadust edasise tegevuse järele. Olen valmis kasutama kõiki õiguskaitsevahendeid, sealhulgas Riigikohtu poole pöördumist, ning ootan Rahandusministeeriumi poolt uut või muudetud eelnõu.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline ning tugeva kontakti hoidmisele keskenduv. Kõne esimeses lõigus rõhutab vastutuse võtmist rahandusministri käitumise eest ja nõuab sisulist vastust; kriitika suunatud valitsuse poole ja Reformierakonna suhtes. Teises kõnes on kriitiline valitsuse maksupoliitika suhtes, kõrval tuleb esile inimeste toimetuleku ja riigi julgeoleku seos; selgelt vastu maksutõusude jäädavaks muutmisele.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine suund on bürokraatia vähendamine ja konkurentsivõime parandamine. Ta osutab, et Euroopa Liidu rohepoliitika raames kehtestatud keskkonnanõuded koormavad väiketalunikke ebaproportsionaalselt ning on vaja nende mõju leevendamiseks läbi rääkida ja võtta meetmeid. See on poliitikapõhine ja lahendustele suunatud, rõhuasetus on majanduskeskkonna paremale toimivusele läbi dialoogi.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esineja keskendub läbipaistvuse ja andmete täpsuse tagamisele seoses erametsaliidu ettepaneku ja kaitsealuste metsaelupaikade raiimisega. Ta on kriitiline numbrite osas, rõhutades, et likviidse juurdekasvu suurus tuleb täpsustada ning esitada reaalsed andmed. Seis on pigem andmete põhjendamise ja vastutuse nõudmise suunas, mitte spetsiifilise raiet pooldava või keelava avalduse suunas.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõige iseloomulikum on opositsiooni toetamist Rail Balticu rahastuse ja üldise kärpepoliitika osas: esineja on kriitiline valitsuse plaanide suhtes ning rõhutab, et laastav on kulude suurendamine maksumaksjate arvelt ning samal ajal suuremate investeeringute rahastamise vajadus. Ta rõhutab vajadust riskianalüüsi ja koostöö hinnanguid, ning on veidi rohkem jõuliselt suunanud tähelepanu projektide tegelikule maksumusele ja kasule. Framing on rohkem poliitikakujunduslik (fookus riigi kulude efektiivsusel ja läbipaistvusel) kui abi- või meeskonnatöö põhine.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kriitiline suhtumine praegustele otsustajatele ja rohepoliitika riskidele; rõhutab korruptsiooniohtudest kliimakorruptsiooni kontekstis ning vajadust läbipaistvuse järele hääletuste osas. Esineja viitab Keskerakonna muutunud positsioonile ning rõhutab, et nende enda olulist ettepanekut ei pruugi teised erakonnad täna toetada, mis viitab poliitilisele võitlusele ja eelkõige vastutuse ning läbipaistvuse nõudmisele.
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline seisukoht valitsuse suhtes, tugevalt kriitiline maksupoliitika, sotsiaalsete tagatiste ja järelevalve osas. Nõuab vastutust ja läbipaistvust ning on väljendanud vajadust valitsuse tagasiastumiseks seoses rahandus- ja kommunikatsioonivabade korraldustega. Paigutab keskmesse inimeste toimetuleku ja turvalisuse ning rõhutab, et seadusandja peaks läbi viima olulisi uuendusi ja kontrolli.
2025-05-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised teemad on juriidilise isiku vastutuse sätte rakendamine Pihlakodu kaasuse kontekstis ning ohvrite kaitse tugevdamine. Esineja on tugeva, reformile suunatud tooniga; ta rõhutab, et seadusandja eesmärk oli luua pretsedendi ja kohtupraktika laiendamise võimalus ning prokuratuuri aktsepteerimine ei tohi saada takistuseks. Ta rõhutab vajadust konsensuse ja läbipaistvuse järele, sealhulgas lobikohtumiste registreerimise nõuet.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Keskerakonna esindajana on esitatud tugeva opositsiooni positsioon: rünnatakse koalitsiooni poliitikat ja kõlavalt kritiseeritakse Reformierakonda, Eesti 200-d ja sotsiaaldemokraate; maksupoliitika (käibemaks, tulumaks, aktsiisid) on keskse tähtsusega ning nende tühistamist/edasimineku vastu nähakse ette kui plaani parandada elanike toimetulekut. Käesolevas tekstiirbes rõhutatakse silmakirjalikkuse vastasseisu ja vastutuse võtmise vajadust; rõhutatakse korruptsiooni ja riigi läbipaistvuse teemasid.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõige olulisemad teemad on korruptsioonivastase erikomisjoni töö tagamine ja erakondade vastutuse paljastamine; seis on tugevalt kriitiline koalitsiooni ja sotsiaaldemokraatide suunas ning rõhutab vajadust läbipaistva kontrolli järele. Eestis ellu viiakse peamiselt poliitikapõhine ja tulemuslikkuse keskne lähtekoht, kus avalik istungide korraldamine ja süstemaatiline järelevalve on tähtsal kohal. Lõunapoolse koalitsiooni suhtekontekstis üritatakse näidata, et korruptsioon ja halb juhtimine tuleb välja tuua ning valitsuse toimimist hinnata ausalt.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esineja rõhutab ametnike sõltumatust poliitilisest mõjust ning rõhutab, et ametnike palgatõus ei tohiks olla vahend poliitilise lojaalsuse tagamiseks. Ta kritiseerib ministri lauset, mis seob palgaküsimuse liberalismi ja demokraatia puudulikkusega, ning hoiatab riski, et selline retoorika saab ohustada demokraatia aluspõhimõtteid. Ta rõhutab, et ametnikud peaksid olema sõltumatud ka Reformierakonna poliitikast, ning jääb neutraalse ja põhiseaduslike väärtuste kaitse positsioonile. Üldine suund on institutsionaalne integriteet ja poliitilise manipuleerimise vältimine; mitteparteiline ning ennekõike väärtuspõhine.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõnekahvel on tugeva vastandumise ja praktiseeriva õigusriigi tõstmise suunal. Esindaja kriitikab sotsiaaldemokraatide eelnõu, mis püüaks Konkurentsiametit muuta karistusorganiks ning luua eraldi haldusmenetlus, nähtavalt kui ohtu põhiseaduslikule võimu jagunemisele; ta pooldab korrektset ülevõtmist Euroopa direktiivi väärteomenetluses ning rõhutab, et selline lahendus on tavapärane ja õigusriigi põhimõtetele vastav. Samas on ta valmis tunnistama vajadust eelnõu paremaks muutmiseks ja Riigikogu vedamiseks edasi, kui see ei riku põhiõigusi. Tõenäoline kuvand on poliitiliselt tsentraalse ja väärtuspõhise, kuid kriitiline tähelepanu suunatud opositsioonile ja valitsuse administratiivsetele lahendustele.