Täiskogu istungite kaupa: Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Kokku istungeid: 12
Täielikult profileeritud: 12
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Põhieesmärk on automaksu muutmine või tühistamine; viitab, et Keskerakond on esitanud kaks halduskohtusse kaebust ja Riigikogu on toetanud põhiseaduslikkuse seisukohat, kuid tegelik edasiminek on aeglane. Eesmärk on uue või muudetud eelnõu koostamine Rahandusministeeriumi poolt.
2025-05-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamine eelnõu viitab 24%-lisele käibemaksu ja tulumaksu kehtestamise küsimusele; kõnes rõhutatakse vajadust põhikirjeldatud eelnõu vastuvõtmise või vastu võtmise osas. Ühine rõhk seadusandlike meetmete kriitikale ja valitsuse tegutsemise jälgimisele plenaaristungil.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Pole piisavalt andmeid.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Keskendub eelnõu seletuskirja läbipaistvusele ja reaalsele numbrile; nõuab ministeeriumilt tegelikke andmeid ja selgitusi. Tunnistab parlamentaarse kontrolli vajalikkust ning rõhutab arutelu teadmuspõhisust.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Legislatīva fookus näib keskenduvat järelevalvele ja läbipaistvusele Rail Balticu rahastuses: viidatakse korruptsioonivastase erikomisjoni istungile ja Riigikontrolli hinnangutele ning rõhutatakse vajadust riskianalüüsiks ja koostöö sünkroniseerimiseks. Pole otseselt viidatud konkreetsetele seaduseelnõude või plaanidele, kuid keskendumine valitsuse poliitika kriitikale ja rahastuse läbipaistvusele.
2025-05-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõne keskmes on eelnõu esimesel lugemisel tehtud hääletuste nimelise avalikustamise nõue; rõhutatakse protokolli läbipaistvust ja hääletuste avalikustamist kui parlamentaarset põhimõtet. Soov täpsustada, kes hääletas poolt vs vastu.
2025-05-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Väljendab prioriteetseid põhiharudena järelevalve tugevdamist ja uute seaduste loomist: soovib arutada riigikogus ja valitsuse vahel ning koostöös parlamendiga luua paremini tõlgendatavad ja ennetavad seadused. Keskendub eelkõige juriidilise vastutuse laiemale rakendamisele juriidiliste isikute puhul (Pihlakodu), ning uurib ja arutab terviklikke mehhanisme hooldekodude ja vägivaldsete juhtumite käsitlemiseks.
2025-05-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Põhiväärtuseks on juriidilise isiku vastutuse sätte tegelik rakendamine ning kohtupraktika loomiseks vajaliku arengu soosimine; rõhutab, et parlament võttis sätte vastu ennetuslikult ning nüüd tuleb seda tõhusalt rakendada ja testida piire kohtupraktikas; näitab soovi luua eelnevaid pretsente ja kaasata laiemat tulu seadusandlikku tegevusse.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Peamised prioriteedid on eelnõude tühistamine/maksukaotuse saavutamine (käibemaks, tulumaks), erakorralised eelnõud (aktsiisid) ning valitsuse maksuspetsifikatsioonide ümbervaatamine; soovitakse avatud ja avalikku arutelu algatusi (Porto Franco), samuti korruptsioonivastase erikomisjoni loomist ning konkurentsiseaduse teemade arutelu.
2025-05-07
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Põhivähemuslik prioriteet on avalike istungite korraldamine, korruptsioonivastase erikomisjoni töö järelevalve ja eelarve/rahastamise teemade uurimine; ning soov avalikus ruumis kõigi erakondade kaasamisel. Reaalset seadusandlust puudutavat konkreetset algatust (bills) välja toodud ei ole; fookus on järelevalve ja menetluste ellu viimine.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Legisilatiivne fookus keskendub ametnike sõltumatuse tagamisele ja riigikorra aluspõhimõtete kaitsmisele; rõhutatakse protseduurilise sobivuse olulisust ning arutelu riigiaparaadi ja demokraatia aluspõhimõtete eestkõnelejana. Ei toodud välja konkreetseid seaduseelnõusid, kuid ilmekalt esile tõstetud on institutsioonide kaitse ja neutraalsuse põhimõtted.
2025-05-05
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Legislatiivne prioriteet keskendub EU direktiivide õigeaegsele üle võtmisele väärteomenetluses, mitte eraldi haldusmenetluse loomisele konkreetsete asutuste jaoks, ja sellele järgnevatele muudatustele eelnõudes. Ta rõhutab Riigikohtu ja õiguskantsleri seisukohtade järgimist ning vajadust eelnõu edasi liigutada, vältimaks põhiseaduslikke riske. Lisaks mainitakse korruptsioonivastase erikomisjoni teemat ja eelnõude menetluse läbipaistvust.