Päevakorrapunktide kaupa: Margit Sutrop

Kokku päevakordi: 48

Täielikult profileeritud: 48

2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub tulevasele poliitikale, mis on sätestatud RES-is seoses 2027. aasta kõrghariduse rahastamise kärpega. Kriitika on poliitikapõhine, kuna see võib sundida ülikoole kehtestama õppemaksu, mida üliõpilased ei suuda maksta. Otsest isiklikku kriitikat ei esitata, vaid keskendutakse eelarve puudujääkidele.
2025-06-18
Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse, töötuskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse ning töövõimetoetuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (604 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastaseid otseselt ei kritiseerita, vaid käsitletakse kaalutlusi, mis võivad olla vastuolulised (nt religioossed kaalutlused), märkides, et Kirikute Nõukogu on eelnõu heaks kiitnud. Kriitika on suunatud pigem arstide senisele ebakindlusele seaduse rakendamisel, millele eelnõu pakub lahenduse.
2025-06-18
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse (direktorite atesteerimine ja õpetajate karjäärimudel) eelnõu (653 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-06-12
Teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni korralduse seaduse eelnõu (554 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist opositsiooni ei kritiseerita; käsitletakse huvigruppide (nt ülikoolid) tõstatatud muresid liigse riikliku sekkumise ja autonoomia piiramise osas. Need mured lahendati kompromisside ja muudatuste kaudu, näiteks eemaldati ministri volitus reguleerida teaduseetika valdkonnas osaliste õigusi määrusega. Samuti arvestati murega väikeste teadusasutuste rahastamise haavatavuse pärast.
2025-06-12
Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse, töötuskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse ning töövõimetoetuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (604 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis puudub; kõneleja tegeleb pigem eelnõu nimetuse ja sisu (nt patsienditestamendi vs tahteavalduse) ümber tekkinud küsimustega, pakkudes selgitusi. Ta viitab Priit Sibula varasematele märkustele, kuid kasutab seda pigem eelnõu sisu kinnitamiseks.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastast ei kritiseerita, kuid kõneleja väljendab tugevat kriitikat süsteemi suutmatuse suhtes lahendada korduvaid probleeme õigushariduses ja kohtunike ettevalmistuses. Kriitika on suunatud protseduurilisele ja tulemuslikkuse puudumisele.
2025-05-15
Haridus- ja teadusministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastuseisu ei väljendata, kuid viidatakse akadeemik Jaak Aaviksoo kriitikale, et raha on kõrghariduses üldse valesti paigutatud. Kõneleja eristab end kriitika teravusest, keskendudes konstruktiivsele poliitilisele lahendusele. Kriitika on suunatud pigem senisele süsteemile ja rahastamise loogikale.
2025-05-13
Alusharidusseaduse ning Eesti Vabariigi haridusseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (õppimiskohustuse kehtestamine) muutmise seaduse eelnõu (644 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis puudub. Kriitika on suunatud pigem seadusemuudatuse protseduurilisele põhjendatusele ja ajastusele, mitte konkreetsetele vastastele või poliitilistele rühmadele.
2025-05-13
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed.
2025-04-23
Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse (patsiendi elulõpu tahteavaldus) eelnõu (604 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist opositsiooni ei kritiseerita; peamine väljakutse on ajalooline meditsiiniline paternalism, kus arste on õpetatud elu säilitama, mis tekitab neile raskusi mõttetu ravi lõpetamisel. Samuti püütakse lahendada olukordi, kus arstidel on raske otsustada omaksete vaheliste konfliktide tõttu.
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis puudub; kõneleja esitab Ministrile strateegilise küsimuse, mis nõuab selgitust AI ohtude ja võimaluste haldamise prioriteetide kohta Kultuuriministeeriumis. Kriitika on suunatud strateegilise selguse puudumisele.
2025-04-10
Õiguskantsleri ettepanek mootorsõidukimaksu seaduse ja liiklusseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasema seadusloome protsessi ja tehniliste lahenduste pakkujate vastu. Eelkõige kritiseeritakse Eesti Maksu- ja Tolliametit (EMTA) selle eest, et nad pidasid kuupõhist maksmist liiga keeruliseks ja kulukaks, kuigi see oleks lahendanud praegused probleemid. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud akadeemilist vabadust piiravatele poliitilistele sekkumistele, hoiatades EKREIKE valitsuse ja Donald Trumpi eeskujul teaduse autonoomia piiramise eest. Kriitikat pälvib ka bürokraatia, mis takistab keskmise suurusega AI-projekte, ning ministeeriumide kaudu jagatava teadusraha ebakvaliteetne ja killustatud korraldus.
2025-02-26
Teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni korralduse seaduse eelnõu (554 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud potentsiaalsete tulevaste poliitiliste sekkujate vastu, kes võiksid püüda suunata teadustoetusi valedele teemadele, ning ministeeriumidevahelise konflikti vastu teadusraha jagamise standardite kehtestamisel. Samuti kritiseeritakse Rahandusministeeriumi suutmatust välja töötada süsteemi teaduskulude mõõtmiseks ja Andmekaitse Inspektsiooni tekitatud takistusi andmepõhise poliitika kujundamisel.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu EOK presidendile ei väljendata, vaid nõustutakse üldiste murekohtadega. Kriitika on suunatud ettekande puudujääkidele, eriti seoses väitega teadlaste andmete puudumisest, viidates auhinnatud programmide eiramisele. Kriitika on pigem protseduuriline ja keskendub olemasolevate ressursside alahindamisele.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse välispoliitilisele tegevusele, mida kritiseeritakse Iisraeliga suhete kahjustamise eest. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes ebakindlale positsioonile rahvusvahelises konfliktis ja "vastakate signaalide" andmisele.
2025-01-22
Eesti Teaduste Akadeemia seaduse muutmise seaduse eelnõu (514 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseisu ei väljendata ega kritiseerita ühtegi rühmitust; vastupidi, seaduseelnõu ettevalmistamine läks kõneleja sõnul "väga ladusalt". Muudatusettepanek võeti Kultuurikomisjonis vastu konsensuslikult, mis viitab vastandumise puudumisele.
2024-12-18
Ravimiseaduse muutmise seaduse (haiglaerand) eelnõu (532 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-12-11
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud neile, kes tegelevad "vastandumine ja üksteisele süüdistuste esitamine" ning soovivad "separatistlikult moodustada rühmi". Vastuseis on poliitiliselt ja ideoloogiliselt põhjendatud, kuna need tegevused takistavad eestikeelse õppe- ja kasvukeskkonna täielikku juurutamist. Kõneleja lükkab tagasi igasuguse katse reformist taganeda või seda vältida.
2024-12-05
Kodakondsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (522 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu esitaja tegevuse protseduurilisele küljele, küsides korduvate esitamiste põhjendatuse kohta. Kriitika on kaudne ja keskendub seadusloome järjepidevusele, mitte eelnõu sisule endale.
2024-12-05
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis suunatakse Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekutele, eriti neile, mis puudutasid eestikeelsete laste eelistamist rühmade moodustamisel. Kriitika on poliitika- ja põhiseaduspõhine, väites, et selline ettepanek tooks kaasa segregatsiooni ja diskrimineerimise keele alusel, mis on põhiseadusega vastuolus. Kõneleja lükkab need ettepanekud kindlalt tagasi, viidates komisjoni hääletustulemustele (2 poolt, 6 vastu).
2024-11-21
Eesti Vabariigi haridusseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (õppimiskohustuse kehtestamine) eelnõu (447 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastaste kritiseerimist ei esine; fookus on pigem süsteemsetel puudujääkidel ja riskidel (nt pädevate õpetajate puudus, ebapiisavad õppekavad, rahalised riskid). Kriitika on suunatud haridussüsteemi praegusele "viltusele" orientatsioonile, kus gümnaasium on eelistatud, ning noorte eneseusu puudumisele.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (527 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud vastaspoole (Isamaa) esitatud faktivigadele seoses hääleõiguslike isikute kategooriatega, mida peetakse eksitavaks ja "ähvardavaks". Kriitika on sisuline ja mõõdukas, eesmärgiga korrigeerida narratiivi, mitte vastast isiklikult rünnata.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika puudub, kuna kõneleja rõhutab, et tegemist on riigi enesekaitsega, mitte kellegi süüdistamise või kahtlustamisega.
2024-11-14
Eesti Teaduste Akadeemia seaduse muutmise seaduse eelnõu (514 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Konkreetse eelnõu osas vastuseisu ei esine, kuna komisjoni otsus oli konsensuslik ja Vabariigi Valitsus toetas seda. Kriitika on kaudne, suunatud pigem laiemate teaduspoliitiliste otsuste viibimisele, eriti Teadus- ja arendustöö ning innovatsiooni korralduse seaduse osas. Vastandumist ei väljendata, vaid pigem kahetsust otsustamatuse üle.
2024-09-19
Täiskasvanute koolituse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (465 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid napib.
2024-09-11
Kaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseisu ei väljendata; kõneleja pigem tunnustab ministrit ja esitab täpsustavaid küsimusi valitsuse tegevuse kohta kaitsetööstuse arendamisel.
2024-06-11
Riigikogu avalduse "Demokraatia kriisist Gruusias" eelnõu (449 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi ja valitsuse tegevuse vastu, eriti seoses TAI kulude arvestusmetoodikaga. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades ministeeriumi teadust toetavate kulude lisamises, et näidata suuremat eraldist, mis tegelikkuses on kokkuleppest kaugel.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei piisa andmeid.
2024-05-14
Alusharidusseaduse eelnõu (419 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastaspoolt ei kritiseerita, kuid ta reageerib Tõnis Lukase (kolleeg) kaudsele vihjele Reformierakonna ebapiisavast arusaamast alushariduse tähendusest. Raporteerib neutraalselt Anti Poolametsa ja Eeva Holmi kriitikat eestikeelsele haridusele ülemineku ja multikultuursuse teemal, kuid toetab Haridusministeeriumi selgitusi.
2024-05-07
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (389 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Tugev kriitika on suunatud eelmise valitsuse (Jüri Ratase üle-eelmise valitsuse, Isamaa algatusel) vastu, keda süüdistatakse astmelise tulumaksu ehk maksuküüru kehtestamises, mis "röövib õpetajatelt raha". Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, nimetades seda süsteemi ajalooliseks ebaõigluseks. Lisaks kritiseeritakse Tallinna linna diferentseerimisfondi vale kasutamise eest.
2024-05-07
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele leida lahendus rahvusooper Estonia juurdeehituse rajamiseks" eelnõu (410 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei kritiseeri otseselt ühtegi rühma, kuid identifitseerib Muinsuskaitseameti kui peamise regulatiivse takistuse allika, mis "ei luba Estoniale suurt juurdeehitust". Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik, ning eesmärk on probleemi olemust selgitada.
2024-04-18
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuumaenergia kasutuselevõtmise vajadus ja võimalused Eestis" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puudub. Kõneleja esitab Keskkonnakomisjonile selgitava küsimuse turvalisuse väärtustamise kohta, kuid ei kritiseeri otseselt vastaspoolt ega vastandu konkreetsetele rühmadele.
2024-04-16
Kultuuriministri 2024. aasta ettekanne "Riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest" (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis konkreetsele poliitikule või rühmale; kriitika on suunatud teadusrahastuse praegusele struktuurile, kus humanitaaria osakaal on liiga väike võrreldes teiste teadusharudega.
2024-04-10
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele likvideerida ministeeriumide ja teiste valitsusasutuste kodulehtede venekeelsed versioonid" eelnõu (365 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu algatajatele (EKRE) ja nende kategoorilisele nõudmisele likvideerida venekeelsed kodulehed. Kriitika on suunatud eelnõu vahenditele, mida peetakse tarbetuks ja mõttetuks, kuna see ei arvesta kriisikommunikatsiooni vajadusi ja info tegelikku liikumist. Samas tunnustatakse vastaspoole eesmärgi olulisust (eesti keele väärtustamine).
2024-04-10
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele algatada õigusaktide eelnõud, millega tagatakse koolivõrgu kujundamise arusaadavus ja etteplaneeritus" eelnõu (285 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline kriitika jaguneb kaheks: protseduuriline kriitika EKRE suunal 50 vastandliku muudatusettepaneku esitamise eest, mis põhjustas menetluse pikaajalise viivituse. Sisuline kriitika on suunatud eelnõu (285 OE) vastu selle finantsmõju ja eesmärkide konflikti tõttu, näiteks erakoolide rahastamise kohustuse jätmine KOV-idele.
2024-03-19
Terviseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele tervishoiu kättesaadavuse ja personali puuduse lahendamisel. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades, et teenus ei vasta inimeste ootustele.
2024-03-12
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (391 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitikat või vastuseisu konkreetsete poliitiliste rühmade suhtes ei väljendata. Fookus on lahenduste leidmisel ja ministrilt teabe küsimisel, mitte ründamisel.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib Haridus- ja Teadusministri pakutud lahendust (õppimise pikendamine), seades kahtluse alla selle piisavuse ("kas see üksinda päästab?"). Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades vajadust tegeleda algpõhjustega, nagu matemaatikaõpetajate puudus ja õpilaste madal matemaatiline võimekus.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud välisriikide tegevusele: Venemaa Siseministeeriumi kriminaalasja algatamisele ja Hiina varjatud koostööle Venemaaga. Esimene kõneleja kritiseerib kaudselt valitsuse suutmatust pakkuda ettevõtjatele selget strateegilist juhist, mis on toonud kaasa kahjumeid.
2024-02-07
Teadus- ja arendustegevuse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (192 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu algatajate (EKRE) vastu, kritiseerides nende retoorikat ülikoolide laimamise osas. Kriitika on suunatud protseduurile ja eetilisele käitumisele, nõudes tõendite esitamist väidetele diplomite pesu kohta. Samas tunnustatakse vastaspoole teemapüstituse õigsust rahvusteaduste rahastamise osas.
2024-02-07
Õppetoetuste ja õppelaenu seaduse muutmise seaduse eelnõu (288 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

S2 vastuseis on suunatud EKRE fraktsiooni esitatud eelnõule (288 SE), kritiseerides seda nii sisuliselt (võrdse kohtlemise printsiibi rikkumine) kui ka menetluslikult (mitu teemat korraga, mõjuanalüüsi puudumine). S2 refereerib valitsuse seisukohta, mis eelnõu ei toeta, ning toob välja mure laenude mittesihipärase kasutuse ja riigi kanda jäävate kohustuste pärast. S1 vastandub pigem riigi praegusele intressipoliitikale, nimetades seda ebaõiglaseks ja liiga koormavaks.
2024-02-07
Kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (291 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE), kelle algatatud seaduseelnõu ja selle aluseks olev diagnostika lükatakse teravalt tagasi. Kriitika on poliitika- ja andmepõhine, süüdistades EKRE-t meelevaldses seose loomises rahvusvahelistumise ja kvaliteedi languse vahel, mis ei ole andmetepõhiselt tõestatud.
2024-01-23
Ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) poliitilisele otsusele luua Metroserti baasil rakendusuuringute keskus, mis seab ohtu ülikoolide inimressursid. Samuti väljendab kõneleja eriarvamust Teaduste Akadeemia presidendiga teaduseetika koodeksi valiku osas, eelistades Eesti head teadustava ALLEA koodeksile. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud neile, kes eiravad tegelikkust (madal iive, linnastumine) ja püüavad püsiväärtusi hoida muutumise hinnaga ("nad ei tohiks seda teha tegelikkust eirates"). Samuti kritiseeritakse praeguseid ebaefektiivseid lahendusi õpetajate palgaprobleemile, märkides, et 33-eurone tõus ei lahenda probleemi, vaid tegelik mure on töökoormus.