Kuude kaupa: Tõnis Lukas

Kokku kuid: 19

Täielikult profileeritud: 19

10.2025

1 Sõnavõtud

Peamine sotsiaalne teema on haridus ja õpetajate töötasu ning karjäärimudel. Kõneleja toetab tugevalt õpetajate palgatõusu ja uue karjäärimudeli kehtestamist, et tagada haridussüsteemi kvaliteet ja õpetajate rahulolu.
09.2025

10 Sõnavõtud

Peamine sotsiaalne teema on eesti keele ja kultuuri kaitse, mida käsitletakse eestlaste väärikuse ja põhiseadusliku õigusena. Käsitletakse ka integratsiooni küsimust, rõhutades, et keelekasutuse puudumine tööhõives vähendab sisserändajate perekondade õpimotivatsiooni ja levitab teadmist, et siin saab vene keeles hakkama.
06.2025

47 Sõnavõtud

Kõneleja on tugevalt keskendunud eesti keele ja kultuuri püsimisele, nõudes keelenõuete rangemat täitmist teeninduses ja akadeemias. Väljendab muret kontrollimatu sisserände ja sellega kaasnevate sotsiaalsete ja julgeolekuriskide pärast (klanniühiskonnad, Tartu vangla juhtum), rõhutades vajadust täiskasvanud sisserändajate keeleõppe ja integratsiooni järele.
05.2025

11 Sõnavõtud

Kõneleja peamine sotsiaalne prioriteet on eesti keele ja kultuuriruumi kaitsmine, rõhutades, et eestikeelsele õppele üleminek on ühiskondlik hüve, mitte ainult individuaalne võimalus. Ta on mures integratsiooni puudumise pärast, viidates 80 000 keelenõuetele mittevastavale töötajale. Lisaks hoiatab ta tehisaru kasutamise eest, mis võiks lammutada ühiskonna põhitõdesid.
04.2025

4 Sõnavõtud

Keskendub kultuuri, hariduse ja spordi rollile rahvuse kujundamisel ja sotsiaalse sidususe tagamisel. Tõstab esile sotsiaalset lõhet, mis tekib kultuurisündmuste kättesaamatusest piletihindade tõttu, rõhutades vajadust riikliku toetuse järele. Peab oluliseks seltsiliikumise ja rahvusliku vaimustuse kandjate tunnustamist.
03.2025

20 Sõnavõtud

Sotsiaalpoliitikas on esikohal eesti keele ja kultuuri staatus ning demograafia, rõhutades vajadust peatada eestlaste väljavool. Ta toetab lasterikaste perede huvihariduse toetust ja nõuab hariduslike erivajadustega laste kohtlemisel turvalisuse tagamist. Nõuab rangemaid keelenõudeid teenindussektoris (taksojuhid, kullerid) ja kritiseerib keeleseaduse eelnõu puudulikkust.
02.2025

16 Sõnavõtud

Keskendub julgeolekuga seotud sotsiaalsetele küsimustele, toetades valimisõiguse piiramist kohalikel valimistel, et tagada lojaalsus ja vältida riigi ülevõtmist. Haridusvaldkonnas kaitseb hariduslike erivajadustega laste koole, rõhutades vajadust spetsialistide ja õpilaskodude säilitamise järele ning hoiatades kaasava hariduse "fanaatilise rakendamise" eest.
01.2025

5 Sõnavõtud

Sotsiaalpoliitiliselt keskendub kõneleja lasterikkuse toetamisele ja rahvastiku püsimajäämisele, rõhutades perekonna loomise ja laste saamise olulisust eneseteostusena. Taunib negatiivseid kampaaniaid, mis välistavad sõnad "ema", "isa", "perekond" ja "abielu" õppekavast. Kriitiline hariduslike erivajadustega laste koolide liitmise suhtes ning skeptiline immigratsioonipoliitika suhtes, kartes majanduspagulaste sissevoolu.
12.2024

10 Sõnavõtud

Kõneleja keskendub hariduse kvaliteedile ja toetab õppimiskohustuse ea tõstmist. Ta seisab kindlalt selle eest, et lasteaia direktoritel oleks õigus rühmitada lapsi eesti keele oskuse taseme alusel, et vältida metoodilist solkimist ja tagada lapse areng. Ta peab vastupidist seisukohta eestlasi diskrimineerivaks.
11.2024

26 Sõnavõtud

Keskendub hariduse kättesaadavusele maapiirkondades ja õpetajate palga väärtustamisele. Toetab agressori riigi kodanike ja kodakondsuseta isikute hääleõiguse äravõtmist julgeolekukaalutlustel, kuna nad võivad olla varjatud Vene kodanikud. Küsib selgitust abordi riikliku rahastamise lõpetamise eelnõu ulatuse kohta, et teada saada, kas terviseriskiga seotud abordid jäävad rahastatuks.
10.2024

12 Sõnavõtud

Kõneleja on tugevalt sisserändevastane, rõhutades, et massiline tööjõu sissetoomine koos kiire valimisõiguse ja nõrkade keelenõuetega käib Eesti rahvale üle jõu ning tekitab sotsiaalse ja julgeolekulise koorma. Ta toetab pereväärtusi, küsides, kas last kasvatav inimene peaks olema tulevikus riigi teenuste osas võrdne lastetuga. Ta tõstatab ka siseriikliku julgeoleku küsimusi (vanglakohad, putinistid).
09.2024

9 Sõnavõtud

Peamised sotsiaalsed teemad on hariduse kvaliteet, õpilaste ja perekondade õiglane kohtlemine riiklike vigade korral ning eesti keele õiguste kaitsmine. Lisaks rõhutatakse ajaloolise mälu väärtustamist, küsides 1944. aasta vabadusvõitlejate mälestuse väärtustamise kohta.
07.2024

13 Sõnavõtud

Olulised sotsiaalküsimused on hariduspoliitika, õpetajate palgad ja eesti keele nõuete rangus, kusjuures kõneleja loodab, et keelenõudeid ei leevendata. Väljendatakse muret lasterikaste perede toetuste vähendamise ja nende maksukoormuse suurendamise pärast. Samuti kritiseeritakse ohvrimentaliteedi loomist ja rõhutatakse vajadust teenida Eesti rahvast ja eestlust.
06.2024

5 Sõnavõtud

Kõige olulisem sotsiaalne teema on eestikeelse haridussüsteemi loomine ja eesti keele rolli tugevdamine ühiskonnas, nõudes laste keeleoskuse piisavat uurimist kooli ja lasteaeda vastuvõtmisel. Ta väljendab muret Euroopa Liidu institutsioonide algatatud sammude pärast jälgimisühiskonna loomiseks.
05.2024

23 Sõnavõtud

Keskendub sisserändele, pidades massiimmigratsiooni kontrolli alt väljuvaks ja julgeolekuohtlikuks, kui eesti keele oskust ei nõuta. Ta rõhutab eesti keele domineerimist avalikus ruumis, et vältida "muukeelseid slumme" ja välisriikide mõju. Samuti peab ta oluliseks alushariduse rolli rahvusliku kultuuri ja traditsioonide (laulu- ja tantsupidu) järjepidevuse tagamisel professionaalse muusikaõpetuse kaudu.
04.2024

23 Sõnavõtud

Keskne sotsiaalne teema on eestikeelne haridus ja integratsioon, kus nõutakse täielikku üleminekut ja kritiseeritakse venekeelse elanikkonna kasvanud vastuseisu. Lisaks kaitstakse lasterikaste perede huve, nõudes neile huvihariduse toetuse taastamist, mille valitsus ära võttis. Sisseränne on käsitletud julgeoleku ja sotsiaalse sidususe probleemina, hoiatades massilise sisserände negatiivsete tagajärgede eest.
03.2024

19 Sõnavõtud

Kõige olulisemad sotsiaalküsimused on haridus ja keelepoliitika. Ta kaitseb eesti keele staatust avalikus ruumis, seostades selle kahanemist majandusmigratsiooniga ja hoiatades isoleeritud vähemuste tekke eest. Hariduses rõhutab ta kvalifitseeritud õpetajate ja ühtluskooli põhimõtte säilitamist. Toetab ka loomeinimeste sotsiaalsete garantiide parandamist.
02.2024

13 Sõnavõtud

Sotsiaalsetest teemadest domineerib sisseränne, mida käsitletakse julgeoleku ja kultuurilise püsimise seisukohast. Rõhutatakse vajadust kaitsta eestikeelset inforuumi ja kultuuri ning hoiatatakse, et kontrollimatu sisseränne toob kaasa sotsiaalseid ja hariduslikke probleeme (viidates Soome PISA tulemuste langusele). Nõutakse agressorriikide kodanikelt kohalikel valimistel hääleõiguse äravõtmist.
01.2024

17 Sõnavõtud

Haridus on peamine sotsiaalne teema, rõhutades vajadust ühtse eestikeelse haridusstandardi järele riikluse säilitamiseks ja "teiste riikide" sisse ehitamise vältimiseks. Õpetajate palkade ja töötingimuste parandamist käsitletakse sotsiaalse stabiilsuse ja hariduse kvaliteedi võtmeküsimusena. Rõhutatakse, et maal elamine on õpetajatele kallis ja nende palk peab olema võrreldav teiste õpetajatega üle Eesti.