Täiskogu istungite kaupa: Anastassia Kovalenko-Kõlvart
Kokku istungeid: 5
Täielikult profileeritud: 5
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Automaksu vastu võitlev ja kriitiline seisukoht. Väidab, et kolmekordne maksustamine (käibemaksu tõus, aktsiis ja automaks) koormab sõidukite omanikke märkimisväärselt ning kutsub üles kaaluma alternatiivi, näiteks ühekordset lisapangamaksu. Positsioon on tugevalt policy-driven ja rõhutab maksurajatiste läbivaatamise vajadust, mitte praeguse kavandi toetust.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Esineja väljendab tugevat opositsiooni valitsuse automaksu plaanile. Ta toob välja kolmeosalise maksustamise mõju – käibemaksu, aktsiiside ja eraldi automaksu – ning rõhutab, et need suurendavad autoomanike kohustusi. Ta kempsib, et raha ei tohiks olla ainult tasu kogumine, vaid investeeringud ning mobiilsus maapiirkondades peaksid paranenema, mitte halvenema. See on policy-driven kriitika, keskendudes maksupoliitika ja infrastruktuuri rahastamise mõjudele ning puudub märkimisväärne varasemast erinev pöördumine.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Peamised positsioonid on kõrgkoolide rahastuse suurendamine ja eestikeelse kõrghariduse säilitamine. EKRE eelnõu nähakse liiga radikaalseks ning kvootide kehtestamist ingliskeelsetele õppekavadele peab ta ebapraktiliseks. Ta rõhutab, et riik peaks koostama finantsmudeli ja tagama vähemalt 1,5% SKP-st kõrgkoolide rahastamiseks ning et investeeringud peavad majandusse ja tööturule tagasi jõudma ning tudengid peaksid Eestis tööle jääma. Samuti väidab ta, et kõrghariduse alarahastamine ohustab demokraatiat ja julgeolekut ning keeleareng sõltub kõrgkoolide rahastamisest ja eestikeelse õppe säilitamisest.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kriitiline opositsioon PMi teepoliitika suhtes; rõhutab, et teehoiukava vähendab investeeringuid ja et automaksu plaan pole arusaadavalt põhjendatud ning võib viidata investeeringute kärpimisele. Seis muutub konkreetsete arutelude põhjal: taamal on soov suurendada või säilitada teede rahastamist ning vildistada automaksu kaudu riigi majanduse mõjutamist. Ta kasutab küsimuskõnesid, et sundida selgitusi ja kontrollida planeeritud suundi; see on tugeva, lahkelt ontoloogilise kontrolli-fookusega.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Opositsiooniline ning maksupoliitika kriitiline kritiseerija; rõhutab, et majutusasutuste käibemaksuerandi kaotamine peab põhinema mõjuanalüüsidel ja regionaalsel mõjust, mitte kitsas eelarveaugus. Toetab maksuvaheleiduse ja regionaalse stabiilsuse tagamist, otsustuste põhjalikumat läbivaatust ning vajadust leevendusmeetmete järele. Kehtiva valitsuse maksumuudatuste suhtes on tugevalt vastumeelne ning soovib nende taastamist või põhjalikku ümbermõtestamist.