Päevakorrapunktide kaupa: Andrei Korobeinik

Kokku päevakordi: 86

Täielikult profileeritud: 86

2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Vastasseis on intensiivne ja suunatud valitsuse (Vabariigi Valitsus) ja koalitsiooni (Reformierakond, Eesti 200) vastu, süüdistades neid ebaõnnestunud majanduspoliitikas ja parlamendi töökorra rikkumises. Eriti terav on kriitika Riigikogu juhatuse suunas, keda süüdistatakse opositsiooni õiguste piiramises ja "poliitilise teerulli" käivitamises (nt eelnõude päevakorda panemisel erakondliku kuuluvuse järgi). Rünnakud on peamiselt protseduurilised ja poliitilised, süüdistades vastaseid ebademokraatlikus käitumises.
2025-06-18
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond, keda süüdistatakse Eesti majanduse halvimasse seisu viimises ja riigieelarve ebaõiglases koostamises, kus rikkad võidavad ja pensionärid maksavad tulumaksu. Kriitika on nii poliitiline (ebavõrdsuse süvendamine) kui ka protseduuriline (riigirahanduse läbipaistmatus ja küsimustest kõrvalehoidmine). Kompromiss on välistatud, kutsudes üles lisaeelarvet mitte toetama ja tehes ettepaneku teha Reformierakonna programmile vastupidi, et saavutada edu.
2025-06-18
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud Reformierakonna ja isiklikult Annely Akkermanni vastu, keda kritiseeritakse nii poliitika (maksutõusud) kui ka eelnõu esitlemise (töövõiduna) eest. Kriitika on intensiivne ja isiklik, seostades vastase tegevuse otseselt ebaeetiliste palgatõusudega pensionäride arvelt.
2025-06-18
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 UA) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud istungi juhataja otsusele, seades kahtluse alla Eesti 200 esindajale antud vastusõnavõtu õiguspärasuse. Kriitika on puhtalt protseduuriline, mitte poliitiliselt sisuline ega isiklik.
2025-06-17
Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse ning rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud Reformierakonnale ja Eesti 200-le, keda kritiseeritakse parlamendi rolli vähendamise ja läbipaistmatu õigusloome eest ("kinniste uste taga"). Ettekandja Maris Lauri vastu esitatakse isiklikke süüdistusi ebakompetentsuses tehisintellekti ja andmekaitse teemadel. Kriitika on nii poliitika- kui ka protseduuripõhine, süüdistades valitsust majanduslanguses ja õigusriigi põhimõtete eiramises.
2025-06-11
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (645 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on Reformierakonnaga, keda süüdistatakse majanduse languses, poliitilises rumaluses ja rikaste eelistamises rahva arvelt. Sotsiaaldemokraate kritiseeritakse teravalt poliitilise silmakirjalikkuse eest astmelise tulumaksu küsimuses. Vastuseis on intensiivne ja kompromissitu, väljendades lootust, et eelnõu lendab koalitsiooni muutudes prügikasti.
2025-06-05
Liiklusseaduse muutmise seaduse (kergliikurite ja pisimopeedide regulatsioon) eelnõu (614 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Sotsiaaldemokraatide fraktsioonile, heites neile ette puudumist olulisel debatil ja kahtlustades nende toetust eelnõule. Lisaks kritiseeritakse teravalt Tallinna Linnavalitsuse (kus SDE esindaja on linnapea) ebakompetentsust, sidudes selle otseselt kergliikurite probleemiga.
2025-06-02
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud rahandusminister Jürgen Ligi ja Reformierakonna vastu, keda süüdistatakse majanduslanguse põhjustamises ja rikkamate eelistamises. Kriitika on suunatud ka Sotsiaaldemokraatidele ja Eesti 200-le, kes lubasid riigiaparaadi optimeerimist, kuid on selle asemel ametnike arvu kasvatanud. Rünnakud on intensiivsed, keskendudes poliitilisele ebaõnnestumisele ja läbipaistmatusele.
2025-05-20
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse, julgeolekumaksu seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (645 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja Eesti 200 valitsus ning rahandusminister Jürgen Ligi, keda süüdistatakse otseselt majanduse hävitamises ja rahvale valetamise eest maksutõusude osas. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilisi (maksutõusud) kui ka isiklikke süüdistusi (valetamine, mandaadi puudumine). Kompromiss on välistatud, kuna Keskfraktsioon teeb ettepaneku eelnõu tagasi lükata.
2025-05-19
Arupärimine Via Baltica väljaehitamise kohta (nr 734)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonnale ja peaminister Kristen Michalile, keda süüdistatakse projektide arendamisest loobumises ja eelarveprioriteetide vales seadmises. Esineja kritiseerib ka narratiivi, justkui "Vladimir Putin teeb Eesti eelarvet," väites, et tegemist on valitsuse enda valikutega. Vastuseis on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades valitsust Eesti kaitsevõime ja majanduse kahjustamises.
2025-05-14
Töötuskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (519 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja Eesti 200, keda süüdistatakse eelmise koalitsiooni (Sotsiaaldemokraatide eestvedamisel) rünnakute jätkamises nõrgemate vastu. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, süüdistades neid Eesti tööjõuturu lammutamises ja rahva mandaadi eiramises. Sotsiaaldemokraate kritiseeritakse teravalt selle eest, et nad algatasid eelnõu ja avastasid selle vead alles väga hilja.
2025-05-07
Töötuskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (519 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Sotsiaaldemokraatlikule Erakonnale (SDE), keda süüdistatakse väärtuste reetmises, silmakirjalikkuses ja Eesti ühiskonna probleemide tekitamises. Kriitika on intensiivne, hõlmates nii poliitilisi otsuseid (automaks, pensionimaks) kui ka süüdistusi valetamises. Vastuseis on absoluutne, väljendudes korduvates soovis eelnõu menetlus katkestada.
2025-05-07
Toimetulek

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastuseis on suunatud Reformierakonnale ja Eesti 200-le, keda kritiseeritakse töötutoetuste kärpimise initsiatiivi eest. Kriitika on poliitiline ja keskendub sellele, et valitsuskoalitsioon ei esinda lihtsa inimese huve, vaid hoolitseb vaid saalis istujate eest.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja Eesti 200 valitsus. Kriitika on intensiivne ja suunatud nii tegevuste edasilükkamisele kui ka majanduspoliitilistele ebaõnnestumistele, süüdistades valitsust ebakompetentsuses. Eriti kritiseeritakse Reformierakonna õiguse võtmist otsustada, mis on õige, ilma valijate mandaadita.
2025-04-10
Õiguskantsleri ettepanek mootorsõidukimaksu seaduse ja liiklusseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakond ja Sotsiaaldemokraadid. Kriitika on nii poliitiline (maks on ebaõiglane) kui ka protseduuriline (koalitsioon ei lubanud Keskerakonna ettepanekuid hääletada). Kõneleja süüdistab koalitsiooni valijate petmises, kuna automaksu kommunikeeriti keskkonnamaksuna, kuigi selle tegelik mõju on negatiivne.
2025-02-19
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei kritiseeri kedagi isiklikult, vaid on huvitatud vastuseisu (kahe komisjoni liikme) motiividest ja ettekandja isiklikust seisukohast. Fookus on protseduurilisel selgusel ja vastutuse nõudmisel, mitte poliitilisel rünnakul.
2025-02-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (535 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on koalitsioonierakonnad Reformierakond, Sotsiaaldemokraadid ja Eesti 200. Kriitika on suunatud nii poliitilistele valikutele (automaks, maksutõusud, majanduslangus) kui ka poliitilisele ebaaususele (Sotside hääletamine Reformierakonna poolt, Eesti 200 truudusliit). Rünnakute intensiivsus on kõrge, süüdistades koalitsiooni Eesti majanduse hääbumises ja ebavõrdsuse kasvus.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on välisminister ja peaminister. Välisministrit kritiseeritakse välispoliitika ebaselguse ja valijate sildistamise eest, nimetades seda demokraatiavastaseks. Toetatakse tugevalt peaministri umbusaldamist, mis on suunatud valitsuse tegevuse vastu.
2025-02-10
Arupärimine omavalitsuste tulude lõhe süvenemise kohta (nr 675)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud Reformierakonnale ja peaministrile isiklikult, seades kahtluse alla nende võimekuse lahendada regionaalpoliitika probleeme. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes vastuolule Tallinna tasuta ühistranspordi säilitamise ja regionaalarengu vahel. Samuti viidatakse kaudselt Keskerakonna varasema poliitika õigsusele.
2025-02-10
Arupärimine pangamaksu kohta (nr 673)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja selle juhtivad poliitikud (Kallas, Michal, Ligi), keda süüdistatakse majanduse kahjustamises rohkem kui Venemaa sõda. Kriitika on intensiivne ja isiklik, süüdistades valitsust teiste süüdistamises ("Putin tõstab makse") ja ratsionaalsete mõõdikute eiramises.
2025-01-27
Arupärimine mobiilirakenduse eesti.ee kohta (nr 674)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigisektori ebaefektiivsele projektijuhtimisele ja tulemustele, eriti seoses Ukraina koostööprojekti (pea miljon eurot) kehva väljundiga. Kuigi arupärimine on suunatud ministrile, rõhutatakse, et probleem on süsteemne ja seotud vastutuse puudumisega (product owner'i puudumine). Kriitika intensiivsus on tugev, kuna kulutatud raha ja saadud tulemus on rängas vastuolus.
2025-01-15
Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse ning ravikindlustuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (504 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond, keda süüdistatakse jõuliselt Eesti majanduslangusesse viimises ja majandusaugus hoidmises. Lisaks esitatakse kriitilisi küsimusi kolleeg Karmenile tema loogika osas haigete inimeste töölkäimise kasulikkuse kohta. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele ebaõnnestumisele ja ebaloogilistele eeldustele.
2025-01-15
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eraldada vahendid Tallinna Haigla kaasfinantseerimiseks" eelnõu (498 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakond, keda süüdistatakse suurprojektide aastakümnete pikkuses edasilükkamises. Kriitika on intensiivne ja suunatud nii poliitilisele tegevusetusele kui ka isikustatud rünnakule (Kristen Michal). Vastuseis on tugev, kahtlustades koalitsiooni tahtmatust Eestit majanduslangusest välja aidata.
2024-12-12
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (523 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, keda kritiseeritakse ebakompetentsuse ja majanduse hävitamise eest. Eriti tugevalt kritiseeritakse rahandusminister Jürgen Ligit vastutuse veeretamise eest (Putini süüdistamine maksutõusudes). Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse kehvadele majandustulemustele ning vastutuse vältimisele.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna juhitud valitsuse ja koalitsiooni (sh Annely Akkermann ja Kristen Michal) vastu. Kriitika on intensiivne ja keskendub valitsuse majanduspoliitilistele vigadele (majanduslangus, maksuralli) ja ebaeetilisele tegevusele (nt julgeolekumaksu sildi all eelarveaukude täitmine, pankade soodustamine). Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid rõhutatakse valitsuse süüd ja kutsutakse valijaid üles valitsust järgmistel valimistel karistama.
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond, keda süüdistatakse ebakompetentsuses, mis tekitas pool miljardit eurot eelarveauku. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilist sisu (fiskaalpoliitika) kui ka eetilist käitumist (rahva petmine maksu nimetusega). Lisaks kritiseeritakse istungi juhatajat erapooletuse rikkumise eest.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Riigi 2023. aasta majandusaasta koondaruande kinnitamine" eelnõu (503 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse või koalitsiooni poliitikale, mis puudutab ministrite suuremat eelarveotsustusõigust ja eelarve läbipaistvuse puudulikkust. Kõneleja kritiseerib kolleeg Annely seisukohta, mis õigustab ministrite iseseisvat otsustamist ilma Riigikogu nõusolekuta. Kriitika on protseduuriline ja keskendub parlamentaarse kontrolli vähenemisele.
2024-12-04
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud siseministrile, keda kritiseeritakse vastutusalas olevate suurte summade edasikandmise ja komisjonist kõrvale hoidmise eest. Samuti kritiseeritakse koalitsiooni eelarve baasseaduse vastuvõtmise eest, mis annab ministritele liiga suured volitused, ning väljendatakse šokki kolleegi hääletuse üle.
2024-11-20
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (505 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu muudatuste põhjenduste ebaselgusele ja komisjoni tööprotseduuride läbipaistmatusele. Kriitika on protseduuriline ja poliitiliselt motiveeritud, kahtlustades, et muudatused on tehtud konkreetse isiku (Kasemetsa) huvides, mitte laiaulatusliku poliitilise vajaduse tõttu.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud peamiselt ettekandja ebakompetentsusele ja suutmatusele vastata esitatud küsimustele, eriti Ukraina kodanike valimisõigusest ilmajätmise põhjendamise osas. Kriitika on protseduuriline ja rõhutab, et põhiseaduse muutmisel on vastaja tähelepanu hajunud, mis viitab debati lappamisele.
2024-11-14
Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (507 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonnale, keda süüdistatakse otseselt majanduslanguse põhjustamises, eirates väliseid tegureid nagu sõda Ukrainas. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, tuues esile ka ebaõigluse arstide palga osas.
2024-11-14
Sotsiaalhoolekande seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse (vaimse tervise teenus) eelnõu (500 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile/enamusele, kes hääletas vastuolulise eelarve poolt, mis sisaldas vaimse tervise ridade vähendamist. Kriitika on poliitika- ja rahastamispõhine, rõhutades vastuolu lubaduste (teenuste parandamine) ja tegelike tegude (eelarvekärped) vahel.
2024-11-13
Kinnistusraamatuseaduse muutmise seaduse eelnõu (467 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud istungi juhataja tegevusele ja Riigikogu menetluslikule praktikale, mis takistab muudatusettepanekute saali jõudmist. Kriitika on protseduuriline ja eesmärgiga sundida muutma reegleid, et saadikud saaksid ise otsustada muudatusettepanekute üle. Mainitakse ka võimalikku erapoolikust (Isamaa vastu on tunne soojem), kuid see on pigem retooriline võte protseduurilise ebaõigluse rõhutamiseks.
2024-11-07
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine Rail Balticu projektiga seonduvate asjaolude uurimiseks" eelnõu (460 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud koalitsioonisaadikutele, kelle "leige suhtumine" uurimiskomisjoni loomisse tekitab küsimusi. Kriitika on protseduuriline ja puudutab vastutuse vältimist, mitte otsest poliitilist rünnakut.
2024-11-07
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (492 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev kriitika koalitsiooni ja Reformierakonna suunal, süüdistades neid Eesti majanduse ummikusse viimises ja pankade huvide kaitsmises (viidates Jürgen Ligile). Kritiseerib ka endise peaministri Kaja Kallase seisukohta, et kauplused ei langeta hindu, nimetades seda naiivseks. Kriitika on peamiselt poliitika- ja protseduuripõhine, süüdistades koalitsiooni vaeste arvelt raha võtmises.
2024-11-04
Arupärimine riigiasutuste maapiirkondadest lahkumise kohta (nr 653)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud riigiasutuse või valitsuse vastu, kes langetas otsuse Lüganuse büroo sulgemise kohta. Kriitika on suunatud otsuse põhjendatuse ja läbipaistvuse puudumise vastu, mitte isiklikule tasandile.
2024-11-04
Arupärimine narkootikumide leviku kohta (nr 650)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse (terviseministri) poliitika ebaefektiivsuse vastu, kuna olukord pole paranenud ja Eesti on endiselt maailma esireas. Vastasseis on poliitikapõhine, nõudes selgitusi riigi poliitika järelduste ja edasiste plaanide kohta.
2024-10-23
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks rahandusminister Jürgen Ligile

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on rahandusminister Jürgen Ligi ja valitsev Reformierakond. Kriitika on suunatud majandustulemuste ebaõnnestumisele, vihjates erakonna oskuste puudumisele, kuna nad on pikalt võimul olnud. Vastase seisukohtade vaidlustamiseks kasutatakse ka võrdlust teiste Euroopa riikidega ja tsiteeritakse Reformierakonna siseseid kriitilisi hääli (Andrus Ansip).
2024-10-22
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (487 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev kriitika Reformierakonna ja valitsuskoalitsiooni aadressil, süüdistades neid majanduslanguses ja vaeste maksustamises. Reformierakonda kritiseeritakse selle eest, et ainus peetud lubadus oli pankade mittemaksustamine. Kritiseeritakse ka rahandusministrit Jürgen Ligit faktide puudumise ja sisetundel põhinevate väidete eest.
2024-10-21
Arupärimine hooldusreformi kohta (nr 649)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuse finantsplaneerimise vastu hooldusreformi kontekstis. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub ebatäpsetele prognoosidele ning vasturääkivustele teenuste eelarve ülejäägi ja pensioni vähenemise arvestamisel. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, kuid nõudlik.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on valitsuskoalitsiooni ja Reformierakonnaga, keda süüdistatakse vaesemate arvelt raha võtmises ja kehvas riigijuhtimises. Kriitika on nii sisuline (maksupoliitika) kui ka protseduuriline (eelarve läbipaistmatus ja ministeeriumide soovimatus säästa). Vastuseis on intensiivne, kuna ta teeb ettepaneku eelnõu menetlemine katkestada.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on tugevas opositsioonis valitsusega, kritiseerides Reformierakonna majanduspoliitikat ja kaitseministri (Hanno Pevkur) väidete usaldusväärsust maksuraha jaotuse osas. Kriitika on suunatud nii poliitilistele narratiividele (võlgades elamine) kui ka konkreetsetele seaduse detailidele. Vastaseid süüdistatakse eelmiste valitsuste süüdistamises praeguses majanduskriisis.
2024-10-16
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse ja ministrite tegevusele, kritiseerides nii eelarve läbipaistmatust kui ka ministri ebaeetilist käitumist parlamendis. Kriitika on intensiivne, keskendudes ministri ütluste vastuolulisusele ja parlamendiliikme küsimuse rumalaks nimetamisele. Rünnakud on nii poliitilised (eelarve ebatäpsus) kui ka protseduurilised/isiklikud (ministri ausus).
2024-10-15
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse esitatud aktsiisiseaduse eelnõule, mida peetakse Eesti majandusele kahjulikuks. Lisaks kritiseeritakse protseduurilist ebakorrektsust, nõudes ministri kohalolekut ja lõppsõna selguse toomiseks. Kriitika on nii poliitika- kui ka menetluspõhine.
2024-10-15
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (509 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus, eriti Reformierakond ja ministrid Jürgen Ligi ning Kristen Michal. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades valitsust ebaõnnestunud majanduspoliitikas ja vaesemate "röövimises". Kompromiss on välistatud, kuna kõneleja lubab järgmise aasta eelarvet mitte toetada.
2024-10-15
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna majanduspoliitikale, mida peetakse riigieelarve puudujäägi peamiseks põhjuseks. Spetsiifilised ministrid (Siseminister) on kritiseeritud kasutamata palgafondi edasikandmise eest, süüdistades neid näilise tegevuse loomises. Poliitik lükkab teravalt ümber Jürgen Ligi väited, korrigeerides faktilisi ebatäpsusi seoses eelarveformaadi juurutamisega Taavi Rõivase valitsuse ajal.
2024-10-07
Arupärimine Eesti inimestele pakutavate internetiteenuste kohta (nr 646)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud vastaja (Liisa) esitatud poliitilisele selgitusele interneti kõrge hinna kohta, mida peetakse faktiliselt ebaõigeks ja olematuks põhjuseks. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitika aluseks olevate andmete ebatäpsusele.
2024-09-25
Tulumaksuseaduse ja kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu (432 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon (Reformierakond, Sotsiaaldemokraadid, Eesti 200). Kriitika on intensiivne ja mitmetahuline, keskendudes nii menetluslikele puudustele (arutelu puudumine automaksu puhul) kui ka poliitilistele valikutele (rikaste soodustamine sotsiaaltoetuste arvelt). Koalitsiooni süüdistatakse rekordilise inflatsiooni tekitamises ja eelarveaugu loomises.
2024-09-24
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (463 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja esitab kahtluse eelnõu esitajate poolt antud informatsiooni selguse osas, viidates vastuolule varasema vastuse ja seaduseelnõu teksti vahel. See on sisuline ja protseduuriline kriitika, mis nõuab täpset selgitust maksukäsitluse kohta.
2024-09-24
Käibemaksuseaduse ja maksukorralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (462 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu ettekandjale (Jürgen), keda kritiseeritakse nii eelnõu sisu väära esitamise kui ka paberi pealt lugemise eest. Vastuseis on intensiivne ja keskendub poliitika (maksureeglite muutumine) ja protseduuri vigadele, süüdistades ettekandjat reaalsuse eiramises.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) kolmas lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamised vastased on Reformierakond ning valitsusjuhid Kaja Kallas ja Kristen Michal, kelle poliitikat nimetatakse teadlikuks provintsi loomiseks. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, süüdistades koalitsiooni majanduslanguse ja ebakindluse tekitamises ning eelarveraha raiskamises. Kompromissivalmidust ei ilmne, pigem lubatakse automaksu tühistamist tulevikus.
2024-07-29
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (443 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Vastuseis on suunatud eelnõu ettekandjale, kelle väiteid LVL toetuse kohta peetakse ebatäpseteks või eksitavateks. Lisaks kritiseeritakse kaudselt valitsuskoalitsiooni, keda süüdistatakse majanduskriisi tekitamises ja ebaõige ümberjagamispoliitika rakendamises. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon, eriti Reformierakond, keda süüdistatakse majanduse halvenemises ja juhtimisvigades, mis on viinud Eesti majanduse Euroopa viimaseks. Kriitika on nii poliitika (ebavõrdne maksustamine) kui ka menetluslik (seaduse jõustumise tähtaja rikkumine). Kompromiss on välistatud ning fraktsioon on pöördunud kohtusse ja julgustab ka autoomanikke oma õiguste kaitseks kohtusse pöörduma.
2024-07-22
Peaministrikandidaat Kristen Michalile valitsuse moodustamiseks volituste andmine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kriitika on suunatud peaministrikandidaadi (Kristen Michal) väidete faktilisele ebatäpsusele, kus ta omistas pensionide indekseerimise ärajätmise ettepaneku opositsioonile. Kõneleja vastuseis seisneb valede poliitiliste seisukohtade omistamises, tuues esile, et tegelik probleem puudutab koalitsioonipartneri (Eesti 200) seisukohti.
2024-06-19
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Peamine vastane on Reformierakond, keda süüdistatakse majanduslanguses ja ebakompetentsuses, ning kogu koalitsioon valeliku julgeolekupoliitika eest. Kriitika on suunatud nii poliitikale (kärped, maksureform) kui ka parlamendi menetluskorrale (komisjoni otsus Isamaa ettepanekute osas). Kompromiss on välistatud, kuna Keskfraktsioon leiab, et lisaeelarve on parandamatult vigane.
2024-06-12
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja sotsiaaldemokraadid, keda kritiseeritakse teravalt poliitilise ebakompetentsuse ja valimiste-eelsete lubaduste rikkumise eest. Kriitika on kõrge intensiivsusega ja lõpeb üleskutsega Reformierakonnalt riigi juhtimisest loobuda. Kompromiss on välistatud, kuna esitatakse ettepanek menetluse katkestamiseks.
2024-06-12
Riigikogu otsus "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" (431 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised kritiseeritavad on koalitsiooni esindajad ja sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse Riigikogu töökorra rikkumises ja "teerulli" kasutamises. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, väljendades lootust karmale karistusele. Samuti kritiseeriti Aivar Kokka totaalselt vale väite esitamise eest rahvusvahelise tuumaenergia kohta.
2024-06-12
Krediidiinkassode ja -ostjate seaduse eelnõu (376 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud koalitsioonile, valitsusele ja Rahandusministeeriumile, keda süüdistatakse ebapädevuses ja valedes prioriteetides. Kriitika on poliitiline (pensionitulumaks) ja protseduuriline (krediidiregistri viivitamine), ning vastuseis on intensiivne. Esineja rõhutab, et Keskfraktsioon toetab eelnõu, kuid mitte seda valitsust.
2024-06-12
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuskoalitsioonile, keda süüdistatakse seaduse "teerulliga" läbisurumises ja sisuliste muudatusettepanekute ignoreerimises. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilist sisu (majanduse kahjustamine) kui ka menetluslikke rikkumisi. Eraldi kritiseeritakse sotsiaaldemokraate, kellelt ei oodata vastuhääletamist, ning kompromiss on välistatud, kuna plaanitakse pöörduda kohtusse.
2024-06-10
2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja valitsus tervikuna, keda süüdistatakse riigi juhtimise oskamatuses ja majanduslanguses. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilistele valikutele (kärped) ja valitsuse ebaefektiivsusele, viidates Andrus Ansipi kriitikale valitsuse aadressil. Kompromiss on välistatud, kuna lisaeelarvet toetada mitte mingil juhul ei saa.
2024-06-05
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile (Reformierakond, sotsiaaldemokraadid, Eesti 200) ja isiklikult peaminister Kaja Kallasele. Kriitika on nii sisuline (kahjulik maksupoliitika) kui ka menetluslik (muudatusettepanekute ebaaus käsitlemine). Vastaseid süüdistatakse rikaste eelistamises, riigi majanduse hävitamises ja paindlikus ideoloogias (viidates endistele automaksu vastastele, kes nüüd poolt hääletavad).
2024-06-05
Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, keda kritiseeritakse nii poliitika (majanduse kahjustamine, idapiiri ehituse edasilükkamine) kui ka menetluslike rikkumiste eest. Kriitika intensiivsus on kõrge, vihjates, et valitsuse otsused on niivõrd veidrad, et need võivad olla tehtud kellegi kohustamisel või ähvardusel.
2024-06-04
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile, eriti Reformierakonnale, Eesti 200-le ja Sotsiaaldemokraatidele. Kriitika on intensiivne ja mitmetasandiline, keskendudes nii poliitilistele otsustele (maksutõusud) kui ka eetikale (valimislubaduste murdmine ja pidev valetamine). Opositsioon on resoluutne ja välistab igasuguse kompromissi eelnõu osas, süüdistades vastaseid pensionäride petmises.
2024-06-03
Arupärimine platvormitöö direktiivi kohta (nr 629)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud ministri ja erakonna Eesti 200 maailmavaate vastu, mida süüdistatakse kaasaegse orjapidamise toetamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele filosoofiale, mis eelistab sotsiaalgarantiide puudumisel "vaba valikut". Kõneleja väljendab rahulolu selle üle, et Eesti 200 seisukoht suudeti "maha suruda".
2024-06-03
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalole

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo ning peaminister Kaja Kallas, keda süüdistatakse huvipuuduses ja valedes otsustes. Kriitika on suunatud poliitilisele tegevusetusele, läbipaistmatusele ja ministri suutmatusele oma visiooni valitsuses kehtestada. Vastuseis on intensiivne ja lõpeb umbusalduse avaldamise toetamisega.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja koalitsioonipartnerid (sh Eesti 200), keda kritiseeritakse teravalt majanduse halva juhtimise ja passiivse ootamise eest. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, süüdistades neid suutmatuses riiki juhtida ja tegemast ebapädevaid kärpeid "Exceli baasil". Rünnakute intensiivsus on kõrge, vihjates, et valitsus peaks kõrvale astuma, kui nad riiki juhtida ei oska.
2024-05-30
Krüptovaraturu seaduse eelnõu (398 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna juhitud valitsuse ja ministeeriumide tegevuse vastu, süüdistades neid bürokraatia tekitamises ja majanduse tapmises. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, eriti seoses topeltandmete küsimise ja majandusvabaduse piiramisega. Ta viitab ka Margus Tsahknale seoses valitsuse aruteludega topeltandmete keelamise teemal, heites ette vastuolu valitsuse ja ministeeriumide tegeliku tegevuse vahel.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele taastada noorte koolispordi toetus" eelnõu (405 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on "Valitsus", keda kritiseeritakse laste heaolu ignoreerimise eest. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla suhkrumaksu kui tervist parandava meetme piisavuse ja efektiivsuse. Vastuseis on tugev, kuna valitsuse tegevust peetakse ebapiisavaks.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele noorte huvitegevuse toetuse suurendamiseks" eelnõu (407 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud koalitsiooni vastu, kritiseerides nii nende poliitilist meetodit (teerull) kui ka maksu (suhkrumaks) tegelikku eesmärki. Vastuseis on intensiivne ja poliitiliselt põhjendatud, keskendudes poliitika ebaotstarbekale rakendamisele.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele digitaalsete teenuste maksu rakendamiseks Eestis" eelnõu (408 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond ja valitsus, keda kritiseeritakse teravalt ebaõiglase maksupoliitika ja Eesti majanduse languse eest, mis on viinud Eesti Euroopas viimasele kohale. Kriitika on nii poliitiline (rikaste soodustamine) kui ka protseduuriline, süüdistades vastaseid Riigikogu debatikultuuri kahjustamises ja eelnõude sisust arusaamatuses.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja identifitseerib end selgelt opositsiooni esindajana ning kritiseerib teravalt valitsuse või enamuse tegevust parlamentaarse demokraatia piiramisel. Kriitika on suunatud protseduurilisele ebaõiglusele, viidates muudatusettepanekute kokkupanemisele ja vaheaja võtmise keelamisele.
2024-05-28
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud Reformierakonna juhitud koalitsioonile ja nende majandusotsustele, mida peetakse sügavalt ebaõiglasteks. Vastast (Jürgen Ligi) kritiseeritakse teravalt tema retoorika ja faktivigade pärast, samuti süüdistatakse valitsust eakate raha äravõtmises. Kriitika on intensiivne, kutsudes koalitsiooni üles kõrvale astuma või eelnõu mitte toetama.
2024-05-08
Riigikogu otsuse "Eesti esindaja nimetamine Põhjamaade Investeerimispanga kontrollkomiteesse" eelnõu (403 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Esineja on teravas opositsioonis valitsuskoalitsiooniga, süüdistades Reformierakonda ebakompetentsuses ja Eesti 200 majanduse põhjalaskmises. Eesti 200-t kritiseeritakse ka ebakindluse ja tegevusetuse eest (nuppu üles ei leidnud). Sotsiaaldemokraate peetakse puhta PR-strateegia esindajateks, kes ei kavatse oma lubadusi täita.
2024-05-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (367 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud Reformierakonna ja peaminister Kaja Kallase vastu, keda süüdistatakse majanduspoliitilises ebaõnnestumises, lubaduste rikkumises ja ebaõiglases poliitilises valikus kaitsta Skandinaavia panku. Kriitika on intensiivne, viidates, et valitsus peaks ebaõnnestumise tõttu lahkuma, ning süüdistades Kallast isiklikus valikus pankade kaitsmisel.
2024-04-30
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsus, minister ja Reformierakond, keda kritiseeritakse nii poliitika (maksude jaotamine) kui ka protseduuriliste rikkumiste eest. Kriitika on suunatud ministri vastamisest kõrvalehoidmisele ja rahanduskomisjoni ettekandja (Jürgen Ligi) poolt istungi sisu moonutamisele. Vastuseis on intensiivne ja kompromissitu, sisaldades üleskutseid valitsuse tagasiastumiseks.
2024-04-30
Riigilõivuseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (417 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on kaudne ja suunatud eelnõu ettevalmistamise protseduurile, küsides, kas komisjonis toimus piisav arutelu tasu adekvaatsuse üle. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, mitte isiklik.
2024-04-29
Arupärimine mootorsõidukimaksu vastuolu kohta põhiseaduse ja Euroopa Liidu õigusega (nr 623)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna vastu, kritiseerides nii istungi juhtimist kui ka maksutõusude poliitikat. Kriitika on suunatud poliitilisele lähenemisele (kaasamise puudumine) ja protseduuridele. Kõneleja spekuleerib ka Reformierakonnas tekkinud sisepingete üle.
2024-04-29
Arupärimine mootorsõidukimaksu vastuolu kohta Euroopa Liidu õigusega (nr 622)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Reformierakond ja selle peaminister, keda süüdistatakse otseselt majanduslanguse põhjustamises ja riigi halvas juhtimises. Kriitika on intensiivne ja poliitika- ning tulemuspõhine, rõhutades, et Reformierakond on riigi juhtimisel ebakompetentne ja seega "ühine probleem". Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse poliitika muutmist.
2024-03-13
Õigusriik

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud neile, kes vastutavad parlamendi protseduuride eest ja kes keelduvad andmast sisulisi vastuseid või eiravad väljaspool saali toimuvat. Vastasseis on protseduuriline, kritiseerides väidet, et vastused ei põhine kodu- ja töökorral.
2024-03-04
Arupärimine pankade liigkasumi ajutise maksustamise kohta (nr 595)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja Reformierakond, keda kritiseeritakse majanduse halva juhtimise ja pangandussektori kaitsmise eest. Kriitika on intensiivne, süüdistades peaministrit pangandussektori advokaadi rollis ja faktide moonutamises (nt Itaalia ja lisatulu osas). Kõneleja lükkab tagasi valitsuse väited tagantjärele maksustamise ohu kohta.
2024-02-20
Riigikogu avalduse "Venemaa poolt küüditatud laste tagasitoomiseks Ukrainasse" eelnõu (375 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on selgelt identifitseeritud: Venemaa ja Valgevene, kelle tegevust (laste süstemaatiline küüditamine) mõistetakse hukka kui selget sõjakuritegu. Kriitika on poliitiliselt ja moraalselt intensiivne ning nõuab nende tegevuse ühist ja resoluutset hukkamõistu.
2024-02-19
Arupärimine narkootikumidega seotud surmade kohta (nr 496)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ministri esitatud andmete ja väidete usaldusväärsuse kontrollimisele, eriti seoses USA opioidisurmade kasvu ja vaimsete probleemide suurenemisega. Kriitika on puhtalt poliitika- ja uuringupõhine, nõudes ministeeriumilt nende väidete aluseks olevate uuringute jagamist.
2024-02-14
Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (universaalteenuse lõpetamine ja varustuskindluse tagamine) eelnõu (351 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on selgelt opositsioonis, kritiseerides ministrit (Kristen) sisulise vastuse puudumise ja poliitilise tegevusetuse eest, mis on viinud vaesemate inimeste rahalise kahjuni. Peamine kriitika on suunatud valitsuse poliitilisele eelarvamusele, mis takistab opositsiooni (Keskfraktsioon) heade ettepanekute vastuvõtmist.
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Reformierakonna valitsusele ja peaminister Kaja Kallasele, kritiseerides nii majanduspoliitikat kui ka eelnõu menetlemise protseduurilisi piiranguid rahanduskomisjonis. Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust Eesti majanduse ajalooliselt suurimas languses Euroopa Liidus. Opositsioon on kompromissitu, tehes ettepaneku eelnõu tagasi lükata.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on praegune valitsus, keda kritiseeritakse teravalt majanduse hävitamise ja sisepoliitiliste puudujääkide varjamise eest Ukraina sõja taustal. Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (konsulaatide sulgemine, ametnike arvu suurendamine) kui ka ebakompetentsusele, mis on kuulutatud tõsiseks julgeolekuriskiks. Kompromissivalmidust valitsuse suhtes ei väljendata, vaid nõutakse riigi taaskäivitamist tühjalt lehelt.
2024-02-05
Arupärimine majutusasutuste käibemaksu erisuse kaotamise kohta (nr 289)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegevusele (Kaja) seoses seadusloome protseduuriga, kuna viidatud mõjuanalüüs puudub eelnõu juurest. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, mitte isiklik.