Kuude kaupa: Priit Sibul

Kokku kuid: 19

Täielikult profileeritud: 19

10.2025

11 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust parlamendi protseduuride ja ajakavade osas, viidates konkreetselt Rahanduskomisjoni tööle ja Õiguskantsleri institutsiooni varasemale sekkumisele. Teadmised on suunatud seadusandliku menetluse detailidele.
09.2025

31 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib detailset asjatundlikkust avaliku sektori finantsjuhtimise (palgafond, tulemustasud, erisoodustusmaks) ja riigikaitse (relvahanked, varude arvelevõtmine) valdkonnas. Ta kasutab konkreetseid numbreid (nt 707,8 miljonit) ja tehnilisi termineid (tulemuskaart, sihtkaitsevöönd) ning on võimeline tuvastama dokumentide ja avalike andmete vahelisi lahknevusi.
06.2025

21 Sõnavõtud

Kõneleja näitab detailset asjatundlikkust seadusandluse ja haldusprotsesside osas, käsitledes eelarvevahendite ülekandmist, mürareguleerimise tehnilisi detaile ja seaduse delegeerimise piire. Demonstreerib teadmisi kiriku kanoonilisest õigusest ja meditsiinieetika teemadel (elulõpu tahteavaldus), nõudes terminoloogilist selgust.
05.2025

20 Sõnavõtud

Kõneleja näitab detailset asjatundlikkust keskkonnaõiguse ja omandireformi teemadel, tuues välja konkreetseid eelnõude numbreid (610, 612) ja kompensatsioonimäärade muutusi (200 € vs 160 €). Tal on põhjalikud teadmised sisejulgeoleku taristu (lasketiirude spetsifikatsioonid, taktikamaja) ja relvaseaduse rakendusmääruste osas. Samuti on ta kursis õiguskantsleri ja õigusteadlaste varasemate kriitiliste seisukohtadega seaduseelnõude suhtes.
04.2025

8 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust energeetikapoliitika (võimsuste rajamine, salvestamine, 100% eesmärk) ja piirivalve tehnoloogiliste lahenduste (droonimüür, rahastusallikad) teemadel. Ta kasutab argumentide toetuseks konkreetseid näiteid, nagu autode maksustamine riigikaitse eesmärgil arvel olevate sõidukite kontekstis Kagu-Eestis, ning nõuab terviknägemust.
03.2025

15 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles asjatundlikkust riigikaitse valdkonnas, eriti hangete, käibemaksu mõju eelarvele ja reservväelaste toetuste teemal, viidates konkreetsetele summadele ja tähtaegadele (1.6 miljardit, 2027 vs 2031). Ta on kursis Siseministeeriumi investeeringute (lasketiirud) ja välismaise tööjõu regulatsioonide (kvoodid, 1,5-kordne palk) detailidega. Samuti demonstreerib ta teadmisi õigeusu kiriku keerulisest ajaloost ja kanoonilisest õigusest.
02.2025

14 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib sügavat teadlikkust energeetikast, kasutades tehnilisi termineid nagu N-1 ja N-2 süsteemid ning arutades meretuuleparkide toetuste indekseerimist ja finantsküsimusi (raha hind). Ta on kursis valitsuse arutelude detailidega (nt indekseerimise idee turuosalistelt) ja tsiteerib akadeemikute arvamusi. Samuti näitab ta teadmisi välis- ja julgeolekupoliitikast, eriti Läänemere piirkonna ja Euroopa liidrite tegevuse osas.
01.2025

12 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib detailsust riigikaitse finantseerimise, laskemoona soetamise ajakavade ja Euroopa eelarvereeglite osas, viidates Kaitseväe juhataja nõuannetele. Kasutatakse konkreetseid finantsandmeid (Nordica laenud, 1,6 miljardit, 2,4 miljardit) ning ajaloolisi kaitsekulutuste protsente (SKT-st) ja viiteid SIPRI instituudile. Samuti näidatakse teadlikkust KredExi ja riigiabi reeglitega seotud protseduuridest.
12.2024

8 Sõnavõtud

Kõneleja näitab detailset teadmist lastekaitse ja karistusseadustiku spetsiifiliste paragrahvide osas, viidates § 20 lõigetele ning § 172, 173 ja 174. Ta tunneb hästi halduskoormuse vähendamise ja auditeerimise regulatsioone, küsides optimumi leidmise põhimõtete kohta. Samuti on ta kursis regionaalsete infrastruktuuri küsimustega, nagu kohalike vee-ettevõtete võimalik liitmine ja selle majanduslikud tagajärjed.
11.2024

27 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust eelarve- ja maksuküsimustes, viidates tasandusfondi kalkulatsioonidele ja maamaksu maksimummääradele. Samuti on tal põhjalikud teadmised riigikaitse rahastamise ajaloost ja praegustest puudujääkidest, kasutades konkreetseid protsente ja absoluutarve (nt 3% vs 7% SKT-st). Ta on kursis ka konkurentsiseaduse muudatuste ja EL-i direktiivide ülevõtmisega seotud bürokraatiaprobleemidega.
10.2024

15 Sõnavõtud

Kõneleja näitab detailset teadlikkust tervishoiu haldusküsimustes (Terviseameti delegeerimine, PERH-i infosüsteemi hange) ja aktsiisipoliitika majanduslikest mõjudest, sealhulgas piiriülese kaubanduse riskidest. Eriti silmapaistev on oskus nõuda ja analüüsida konkreetseid eelarve investeeringuid ja nende asukohti, viidates eelarveprotsessidele (RES) ja ametnike poolt esitatud detailidele.
09.2024

11 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust riigikaitse rahastamise (julgeolekumaks, moona soetamine), Riigikogu menetlusreeglite ja EL-i direktiivide ülevõtmisega seotud halduskoormuse teemadel. Kasutatakse tehnilisi termineid (CER-direktiiv, ETO, istungiosakonna otsus) ja viidatakse spetsiifilistele institutsioonidele, nagu Euroopa Keskpank panganduse reguleerimisel. Samuti on esile toodud teadmised vanglapoliitika ja õiguslike probleemide kohta seoses välisvangide Eestisse toomisega.
07.2024

10 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust seadusandluse menetlemise osas, kritiseerides põhiseaduskomisjoni arutelude puudumist ja eelnõude kiirkorras vastuvõtmist. Ta demonstreerib teadmisi fiskaalpoliitika detailidest, nõudes konkreetseid andmeid maksukoormuse kasvu ja kaitseinvesteeringute (nt 1,6 miljardit või 4 miljardit) realiseerimise kohta. Eriti nõutakse täpsust laiapindse julgeolekumaksu kogumise ja jaotamise osas erinevate ministeeriumide vahel.
06.2024

15 Sõnavõtud

Näitab põhjalikke teadmisi maksupoliitikas, eriti maamaksu ja automaksu detailides ning prognoositavuses, kasutades konkreetseid näiteid ja protsente (nt maahind 5300 eurot/ha, 10–100% piirmäär). On kursis ka seadusandliku menetluse eripäradega ning energeetika (tuuma- ja tuuleenergia toetused) ja õigussüsteemi (Riigikohtu surve) teemadega. Kasutab majanduslikuks võrdluseks Läti ja Leedu näiteid.
05.2024

14 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust parlamendi kodukorra ja menetlusnormide osas, viidates juhatuse rollile ja varasematele muudatustele. Ta on kursis ka maksunduse (maksuobjektid, mõjuanalüüs), julgeolekupoliitika (hääleõigus) ja energeetikavaldkonna (tuumaenergia, meretuul) regulatiivsete piiridega. Ta kasutab ajaloolist konteksti, et vaidlustada valitsuse väiteid, näiteks viidates Moskva Patriarhaadi registreerimisele 2002. aastal.
04.2024

13 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust õigussüsteemi ja menetluskorra küsimustes, eriti konkurentsiõiguse (ECN+) ja halduskohtute rolli osas trahvimisel. Tal on sügav huvi ja teadmised maaelu, veterinaaria, toidujulgeoleku ning riigikaitse ja põllumajanduse koostöö teemadel. Samuti on ta kursis makromajanduslike teemadega, küsides Eesti Panga presidendilt inflatsiooni ohjeldamise ja Euribori poliitika kohta.
03.2024

8 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust hariduspoliitikas, käsitledes spetsiifilisi teemasid nagu pearahamudel, koolivõrgu planeerimine, õppekavade paindlikkus ja õpilaste väljalangemise probleemid. Samuti on ta detailitäpne kultuuriobjektide rahastamise juriidilistes ja menetluslikes küsimustes, rõhutades parlamendi tahte järgimise olulisust. Lisaks esitab ta täpseid küsimusi tervishoiu arengukava mõõdikute ja müra sihtväärtuste terminoloogia kohta ehitusregulatsioonis.
02.2024

17 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust Riigikogu menetlusreeglite osas, eristades arupärimisi ja kirjalikke küsimusi ning kritiseerides dokumentide tehnilist käitlemist. Ta on kursis kultuuriobjektide rahastamise ajaloolise taustaga (alates 1996. aastast) ning omab teadmisi energiapoliitikast (universaalteenus, reservvõimsused) ja majandusanalüütikute terminoloogiast, näiteks "kasumiahnus".
01.2024

13 Sõnavõtud

Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust riigi rahanduse (RES, 400 miljoni euro rida, võlakirjade emiteerimine) ja haldusõiguse valdkonnas. Ta on detailne avaliku teabe seaduse ja ametkondliku kasutamise piirangute teemal, viidates konkreetsetele seaduseparagrahvidele ja halduspraktika muutumisele. Samuti on ta kursis kultuurkapitali seaduse muudatuste ja riiklikult tähtsate objektide rahastamise mehhanismidega.