Täiskogu istungite kaupa: Helir-Valdor Seeder

Kokku istungeid: 5

Täielikult profileeritud: 5

2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi 2004. aasta Riigikogu arutelude ja hääletustulemuste kohta seoses rahvusvahelise konventsiooniga, rõhutades Isamaa erandlikku vastuseisu. Ta on kursis ka praeguse maksupoliitika ja majanduskriisi põhjendustega, kasutades võrdlusi naaberriikide (Soome, Läti) majandusstrateegiatega.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles põhjalikke teadmisi Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika (ÜPP) ebavõrdsuse ja ajalooliste läbirääkimiste osas, tuues näiteks Eesti ja Soome liitumise erinevused. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat, nagu "mastaabiefekt," "maakasutuse kontsentreerumine" ja "viljaka põllumajandusmaa kaitse," rõhutades, et ÜPP on muutunud ühiseks keskkonnapoliitikaks.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust põhiseadusliku menetluse ja õigusriigi kontrollmehhanismide (Riigikohus, Õiguskantsler) osas, kaitstes komisjoni otsust seadust menetleda ja täpsustada. Ta on detailides kursis seaduseelnõu ulatusega, selgitades, et see on laiemalt kasutatav nii usuühingute kui ka kodanikuühenduste puhul, kui need ohustavad riigi julgeolekut. Lisaks on tal spetsiifiline huvi maade omandamise ja piirangute hüvitamise metoodika vastu, küsides konkreetseid hüvitamisskeeme.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigihalduse ja eelarvepoliitika valdkonnas, eriti ametnike arvu ja tööjõukulude osas, eristades 3000 professionaalset ametnikku laiemast töötajate ringist. Ta tugineb oma argumentatsioonis Riigikontrolli hinnangutele ja andmetele, tuues välja vastuolud valitsuse väidetavate kärbete ja tegelike kulude vahel. See viitab süvenemisele auditiaruannetesse ja finantsandmetesse.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esineja näitab asjatundlikkust Riigikogu töökorra ja protseduurireeglite alal, eriti mis puudutab kaugtöövormi rakendamist ja ministrite kohaloleku nõudeid täiskogu istungitel. Ta eristab parlamendi tervikuna kaugtöövormis töötamist ja üksikute ettekandjate elektroonilist osalemist.