Täiskogu istungite kaupa: Helir-Valdor Seeder
Kokku istungeid: 97
Täielikult profileeritud: 97
2025-10-15
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles põhjalikku asjatundlikkust valimisseaduste ja põhiseaduse muutmise protseduuride osas, viidates põhiseaduse koostajate algsele kavatsusele ja Riigikohtu soovitustele. Ta käsitleb detailseid aspekte nagu Valimiskogu proportsioonid, haldusreformide mõju ja kandidaatide esinemise vormistus. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "must hobune" ja viidatakse põhiseaduskomisjoni aruteludele.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles teadmisi konkreetsete maksude ja määrade osas, nimetades täpselt üksikisiku tulumaksu tõusu 20%-lt 22%-le, käibemaksu tõusu 24%-le ning automaksu kehtestamist. Ekspertiis on selgelt fiskaalpoliitika ja maksustamise valdkonnas, kasutades konkreetseid numbreid ja maksuinstrumentide nimetusi.
2025-10-08
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust eelarve- ja maksupoliitika valdkonnas, kasutades konkreetseid numbreid (nt 330 miljonit eurot RES-ist, 0,5 miljardit eurot tulumaksumuudatuse maksumus) ja viidates tehnilistele süsteemidele (ETS2, RES). Eriti põhjalik on kriitika uute maksude (automaks, kütusemaks) majandusliku mõju osas.
2025-10-06
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Näitab üles sügavat huvi maksueelnõu tehniliste ja juriidiliste detailide vastu, keskendudes maksusoodustuste rakendamisele rendiautode puhul ja ettemaksukonto toimimisele sõiduki müügi või mahakandmise korral. Käsitleb spetsiifilisi küsimusi nagu M- ja N-kategooria sõidukid ning maksutagastuse protseduurid, kritiseerides ministri ebakompetentsust just nendes detailides.
2025-09-24
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust EL-i kliimapoliitika detailides, viidates süsinikuheite eesmärkidele, ETS2-le ja LULUCF-ile, ning nõuab finantseerimisskeemide ja tehnoloogiliste lahenduste analüüsi. Samuti on ta kursis riigisiseste finantsjuhtimise probleemidega, tsiteerides Riigikontrolli ja Õiguskantsleri seisukohti eelarve põhiseaduspärasuse kohta ning ministeeriumide (Haridus-, Sotsiaal-, Kaitseministeerium) eelarve segadust.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust seadusandlikus protsessis ja juriidilises analüüsis, viidates põhiseaduse muutmise kvoorumile, presidendi veto menetlemisele ja täiendavale põhiseaduse analüüsile. Samuti on ta kursis julgeolekualaste teemadega, seostades Moskva alluvuses olevaid kogudusi Venemaa sõjalist agressiooni toetava poliitilise võrgustikuga, viidates Euroopa Liidu poliitikutele ja julgeolekuasutustele.
2025-09-17
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust haridusseaduse ja selle rakendamise osas, viidates konkreetsetele paragrahvidele, mis reguleerivad emakeele ja kultuuri õpetamist põhihariduses (vähemalt kümme sama emakeelega õpilase vanemat). Eriti rõhutatakse ressursside ja kvalifitseeritud õpetajate leidmise keerukust kohalikes omavalitsustes. Lisaks demonstreerib ta teadlikkust Riigikogu istungisaali protseduuridest ja tehnilistest anomaaliatest.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust sotsiaal- ja tervishoiu rahastamise valdkonnas, kasutades konkreetseid numbreid Tervisekassa defitsiidi (800 miljonit, vähendatud 400 miljonile) ja juhtide preemiate teemal. Rõhutatakse tõendus- ja teaduspõhise analüüsi olulisust poliitika kujundamisel, eriti peretoetuste kontekstis.
2025-09-10
XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund
Kõneleja demonstreerib autoriteeti parlamendi töökorralduse ja küsimuste esitamise protseduuride osas, viidates oma "päris pikaajalisele parlamendisaadiku kogemusele". Ta kasutab seda kogemust tõestamaks, et küsimuse sõnastus ei mõjuta vastuse sisu ega kvaliteeti. Ekspertiis on seotud pigem protseduurilise efektiivsuse kui konkreetsete poliitikavaldkondadega.
2025-09-09
XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust hoiu-laenuühistute (HLÜ) tegevuse, rolli ja regulatiivse ajaloo osas, viidates 2010. aasta seadusemuudatustele ja Euroopa Liidu õiguse kontekstile. Eelistatakse detailset arutelu järelevalve tugevdamise ja konkurentsi säilitamise üle finantssektoris, võrreldes HLÜ probleeme pankade tekitatud kahjudega. Samuti on esitatud põhjalikud protseduurilised teadmised Riigikogu kodukorrast ja parlamendikultuurist.
2025-09-04
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõrgeim asjatundlikkus on Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse ning põhiseaduse tõlgendamises, tsiteerides pidevalt paragrahve ja viidates Riigikohtu praktikale. Kasutab juriidilisi termineid ja tugineb õigus- ja analüüsiosakonna seisukohtadele, eriti vaidlustes juhatusega arupärimiste ja eelnõude menetlemise üle. Samuti näitab detailsust kodakondsuse ja kohalike valimiste seaduste muutmise vajaduse selgitamisel.
2025-06-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust jäätmekäitluse logistika ja tehnoloogia osas, rõhutades mehhaniseeritud sorteerimise eeliseid keskkonnajalajälje, veoringide ja kulude osas. Ta kasutab tehnilisi termineid ja vastandab kaasaegseid lahendusi arhailisele käsitsitööle. Samuti on tal teadmisi Riigikogu kodukorrast ja selle keelekasutusest.
2025-06-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust parlamendi menetlusõiguses, eriti Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse tõlgendamisel muudatusettepanekute hääletamiskõlbulikkuse osas. Tal on teadmised põhiseaduslikust õigusest, seadusandluse vastavusest Euroopa õigusele (Euroopa kohtu otsused) ning riigi suveräänsuse ja julgeolekupoliitika (viisakeeldumised, Kapo raportid) küsimustes.
2025-06-04
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib autoriteeti riigikaitse strateegilistes küsimustes, kasutades ajaloolisi viiteid (aastasajad, 2004. aasta hääletus) ja vanasõnu ning analüüsides sõjapidamise arengut. Samuti on tal põhjalikud teadmised erakondade rahastamise järelevalve regulatsioonidest ja protseduurilistest puudujääkidest, tuues esile konkreetseid näiteid ebavõrdsest kohtlemisest. Maksupoliitika osas näitab ta teadlikkust maamaksu tõusu ettemääratud ja hilisema järsu muutmise mehhanismidest.
2025-06-02
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigi rahanduse ja eelarveprotsesside vallas, kasutades termineid nagu lisaeelarve, tulude ja kulude planeerimine ning ülejääk. Erialane fookus on suunatud ministeeriumide haldusalade finantsjuhtimise detailidele, eriti energiakulude prognoosimise täpsusele.
2025-05-21
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi 2004. aasta Riigikogu arutelude ja hääletustulemuste kohta seoses rahvusvahelise konventsiooniga, rõhutades Isamaa erandlikku vastuseisu. Ta on kursis ka praeguse maksupoliitika ja majanduskriisi põhjendustega, kasutades võrdlusi naaberriikide (Soome, Läti) majandusstrateegiatega.
2025-05-19
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles põhjalikke teadmisi Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika (ÜPP) ebavõrdsuse ja ajalooliste läbirääkimiste osas, tuues näiteks Eesti ja Soome liitumise erinevused. Kasutatakse spetsiifilist terminoloogiat, nagu "mastaabiefekt," "maakasutuse kontsentreerumine" ja "viljaka põllumajandusmaa kaitse," rõhutades, et ÜPP on muutunud ühiseks keskkonnapoliitikaks.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust põhiseadusliku menetluse ja õigusriigi kontrollmehhanismide (Riigikohus, Õiguskantsler) osas, kaitstes komisjoni otsust seadust menetleda ja täpsustada. Ta on detailides kursis seaduseelnõu ulatusega, selgitades, et see on laiemalt kasutatav nii usuühingute kui ka kodanikuühenduste puhul, kui need ohustavad riigi julgeolekut. Lisaks on tal spetsiifiline huvi maade omandamise ja piirangute hüvitamise metoodika vastu, küsides konkreetseid hüvitamisskeeme.
2025-05-14
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust riigihalduse ja eelarvepoliitika valdkonnas, eriti ametnike arvu ja tööjõukulude osas, eristades 3000 professionaalset ametnikku laiemast töötajate ringist. Ta tugineb oma argumentatsioonis Riigikontrolli hinnangutele ja andmetele, tuues välja vastuolud valitsuse väidetavate kärbete ja tegelike kulude vahel. See viitab süvenemisele auditiaruannetesse ja finantsandmetesse.
2025-05-06
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Esineja näitab asjatundlikkust Riigikogu töökorra ja protseduurireeglite alal, eriti mis puudutab kaugtöövormi rakendamist ja ministrite kohaloleku nõudeid täiskogu istungitel. Ta eristab parlamendi tervikuna kaugtöövormis töötamist ja üksikute ettekandjate elektroonilist osalemist.
2025-04-23
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadlikkust kõrgetasemelistest poliitilistest ametissenimetamistest (Eesti Pank) ja fiskaalpoliitika vahenditest (automaks). Samuti on esindatud teadmised seadusandlikust protseduurist, paludes hääletada muudatusettepanekut.
2025-04-16
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib detailsust energiaturu mehhanismide osas, selgitades fikseeritud hinna ja börsihinna suhet universaalteenuse kontekstis. Ta kasutab tehnilisi termineid ja püüab parandada kolleegide esitatud eksitavaid väiteid universaalteenuse hinna kohta. Samas tunnistab ta, et ettekandja esitatud piima hinna kujunemise loogika jäi talle arusaamatuks.
2025-04-14
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust energiasektori planeerimise alal, viidates maismaatuuleparkide hangetele ja 2030. aasta eesmärkidele. Ta kasutab spetsiifilisi termineid ja nõuab detailseid prognoose energiajulgeoleku tagamise kohta, eristades imporditud ja kohapeal toodetud energiat.
2025-04-09
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Näitab teadmisi majandusprognoosidest, viidates Eesti Panga andmetele (6% inflatsioon, ostujõu langus) ja Riigikontrolli audititele. Samuti on detailne teadmine piiriülesest energiapoliitikast, tuues esile konkreetse näite Lode tuulepargi kohta Eesti-Läti piiril. Tõstatab spetsiifilisi küsimusi kutsehariduse rahastamise ja keeleküsimuste kohta Ida-Virumaal.
2025-04-08
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust transpordipoliitika ja hajaasustuse ühistranspordi probleemide osas, viidates konkreetsetele näidetele nagu Saaremaa nõudepõhisuse eksperiment ja liikuvusreformi puudulik elluviimine. Lisaks on tal tugev teadmine Riigikogu komisjonide töökorraldusest ja parlamendi heast tavast. Ta pöördub ettekandja poole kui rahandusasjadest informeeritud eksperdi poole, otsides kinnitust oma seisukohtadele.
2025-03-27
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Ei piisa andmeid
2025-03-26
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust põhiseadusõiguse ja valimisseaduse valdkonnas, sidudes need otseselt riigi julgeolekuaspektidega. Nad kasutavad argumentide toetuseks ajaloolisi pretsedente (1992. aasta põhiseaduse jõustumine ja 1999. aasta valimisseaduse muudatus) ning võrdlevad Eesti olukorda teiste riikide (Läti, Saksamaa, Prantsusmaa) praktikaga. Samuti on neil detailne teadmine eelnõu menetluskäigust ja varasematest poliitilistest algatustest alates 2022. aastast.
2025-03-19
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Esineja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigikaitse ja sisejulgeoleku valdkonnas, kasutades tehnilisi termineid nagu "sõjaaja struktuur", "tuletoetus" ja "logistiline tugisüsteem". Ta toob esile konkreetsed puudujäägid maakaitse varustuses ja Kaitseväe sõjaaja juhtimise korralduses. Samuti on tal teadlikkus Sisekaitseakadeemia sisseastumiskonkursi puudumisest.
2025-03-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab detailsust haldusreformi ja bürokraatia teemadel, viidates spetsiifilistele algatustele (nt maakondlike ühistranspordikeskuste ümberkujundamine, põllumajandusministeeriumi tööriistakastid). Samuti on ta kursis riigi eelarve ja personalipoliitika numbriliste eesmärkidega, küsides selgitust 1% SKTst T&A rahastuse ja ametnike arvu 20% vähendamise kohta.
2025-03-11
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Andmeid pole piisavalt.
2025-02-25
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust põhiseadusõiguse, julgeolekupoliitika ja rahvusvaheliste suhete vallas, rõhutades põhiseaduse muudatuste selguse ja rakendatavuse nõudeid. Ta viitab julgeolekuasutuste raportitele ja ekspertide (nt Jüri Adams) seisukohtadele, käsitledes spetsiifilisi juriidilisi probleeme, nagu tunnustamata riikide (nt Palestiina, Abhaasia) kodanike staatus. Samuti rõhutab ta infopuudust määratlemata kodakondsusega isikute seas olevate Vene kodanike arvu kohta.
2025-02-17
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib detailset teadmist regionaalhalduse (maavalitsuste kaotamine, maakondade roll) ja hariduslike erivajadustega laste koolivõrgu teemadel, nimetades konkreetseid koole (Ämmuste, Nurme) ja nende juhtimisstruktuure. Energeetikaküsimustes nõutakse terviklikke kalkulatsioone, viidates spetsiifilistele projektidele (Narva gaasijaam, Paldiski salvestusauk) ja finantsandmetele. Samuti kasutatakse konkreetseid andmeid ühistranspordi tiheduse kohta (60 rongi läänesuunal vs 5 Viljandisse) ja maksureformi rahalise mõju kohta.
2025-02-13
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi valimisseadusandlusest ja seadusloome protseduuridest, selgitades detailseid muudatusi valimistoimingute kuupäevades (nt 90 päeva asemel 60 päeva) ja mandaatide jaotuse alustes. Ta suudab eristada valijate arvu ja elanike arvu mõju seadusemuudatustele ning käsitleda põhiseaduse ja tavaseaduse koosmõju.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse tõlgendamise osas, viidates konkreetsele paragrahvile (§ 134) ja varasemale praktikale (Sven Sesteri umbusaldamine 2017). Ta on kursis hariduspoliitika detailidega, nagu kutsehariduse üleviimine neljale aastale ja Maarjamaa kooli ümberkorraldused. Samuti kasutab ta statistikat, viidates 146 000 pensionäri pensioni vähenemisele jaanuaris.
2025-02-12
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja demonstreerib detailset teadmist energiapoliitika finantsaspektidest ja infrastruktuuri kuludest, viidates konkreetsetele summadele nagu 2,6 miljardit eurot dotatsiooniraha, 1 miljard eurot Paldiski auku ja 60 miljonit eurot kuus sageduse hoidmise reservitasu. Ta rõhutab CO2-poliitika ja riigikaitseliste kulutuste mõju ning nõuab avalikkusele selgete rehkenduste esitamist elektri tulevikuhinna kujunemise kohta.
2025-01-29
XV Riigikogu, V istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust digitaalteenuste ja telekommunikatsiooni valdkonnas, viidates 5G leviala kättesaadavuse ja 4G teenuse nüanssidele. Ta tunneb hästi tarbijalepingute juriidilisi aspekte ning järelevalveasutuste (Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet) rolli ja vastutust.
2025-01-22
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust Riigikogu kodu- ja töökorra ning protseduurireeglite alal. Ta viitab konkreetselt kodukorraseaduse kommentaaridele ("kollane raamat") ja varasemale praktikale läbi kõikide koosseisude, et toetada oma argumenti vastulause õiguse kohta. Asjatundlikkus väljendub detailides, näiteks eristades eelnõu lugemiste etappe vastulause reeglite kontekstis.
2025-01-20
XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib kõrget asjatundlikkust demograafia ja perepoliitika valdkonnas, kasutades statistilisi võrdlusi (nt Saksamaaga) ja viidates rahvastikuteadlastele. Probleemi analüüs on kompleksne, jagades sündimust mõjutavad tegurid kolmeks peamiseks teemaks: majanduslik olukord, kindlustunne ja eluasemepoliitika. Ta rõhutab demograafiliste teemade inertsust ja komplekssust.
2024-12-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi regionaalhaldusest ja ettevõtluse arendamisest, korrigeerides ministri arusaama arenduskeskuste maakondlikust olemusest ja ülesannetest. Samuti on tal autoriteetne positsioon spordivaldkonnas, esinedes spordiliidu Jõud presidendina ning omades detailset teavet spordi rahastamise poliitika ja regionaalsete spordirajatiste arendamise kohta. Ta kasutab konkreetseid näiteid ebaloogilistest regionaalsetest piiridest (Kesk-Eesti piirkond) ja infrastruktuuri arengust (Paide jalgpallihall).
2024-12-17
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust riigieelarve menetlemise, põhiseaduslikkuse ja järelevalve institutsioonide (õiguskantsler, riigikontrolör) tegevuse osas. Kasutatakse tehnilisi termineid ja viidatakse otseselt riigikontrolöri ning õiguskantsleri üliteravale kriitikale, mis näitab teema sügavat tundmist.
2024-12-12
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust Riigikogu menetluse (viide Põhiseaduskomisjonile) ja poliitilise terminoloogia (populism, vasakpopulism, parempopulism) osas. Ta tugineb komisjonis toimunud aruteludele, et tõstatada kontseptuaalseid küsimusi täiskogu istungil.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust Riigikogu menetlusreeglite osas, kritiseerides komisjoni esimehe volituste delegeerimist ja muudatusettepanekute sidumist/kõrvaldamist. Samuti on tal detailne teadmine riigieelarve spetsiifikast, küsides konkreetseid ridu ja summasid ühistranspordi toetuse kohta. Ta viitab stenogrammidele ja seletuskirjadele, rõhutades vormilise korrektsuse vajadust.
2024-12-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust kohaliku omavalitsuse rahastamise, riigieelarve strateegia ja ühistranspordi korraldamise teemadel. Eriti rõhutatakse konkreetse rahalise katte puudumist reformidel, viidates nii järgmise aasta eelarvele kui ka eelarvestrateegiale. Tuginetakse ka põhiseaduse muudatuste osas akadeemilise taustaga juristide ja tegevjuristide ekspertarvamustele.
2024-12-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse ning menetlusreeglite osas, rõhutades dokumentide korrektsust ja hääletamise protseduure. Tal on ka teadmisi maksude ja lõivude (riigilõiv, keskkonnalõiv) juriidilisest eristamisest ning nõudest, et riigilõivud peaksid olema kulupõhised.
2024-12-05
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Näitab sügavat asjatundlikkust kodakondsuse seaduse, selle ajaloo (1995. aasta algne versioon, 2006. aasta muudatus) ja halduspraktika osas. Kasutab detailset statistikat ja võrdlevaid andmeid erinevate valitsuste (Jüri Ratase valitsused, Kaja Kallase valitsused) kodakondsuse andmise otsuste kohta. Viitab otse Siseministeeriumi vastustele arupärimistele ja kohtupraktika näidetele, et toetada oma argumenti.
2024-12-04
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles põhjalikke teadmisi Riigikogu kodu- ja töökorra seadusest, kritiseerides rahanduskomisjoni otsuseid ja juhataja tegevust protseduuriliste rikkumiste eest. Tal on detailne arusaam haridusministeeriumi tegevusetusest (täiskasvanute gümnaasiumid ja 10 miljoni rea puudumine) ning maksude sihtotstarbelise kasutamise teooriast ja praktikast. Ta viitab spetsiifilistele seaduse paragrahvidele ja põhiseaduse sätetele (nt § 12) hariduseelnõu arutelul.
2024-12-03
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust Riigikogu töökorralduse ja seadusloome protseduuride haldamisel, eriti mis puudutab muudatusettepanekute menetlemist. Puuduvad andmed sisulise asjatundlikkuse kohta majandus-, sotsiaal- või muudel poliitikavaldkondadel.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust põhiseadusõiguse ja seadusloome menetluse alal, rõhutades õiguskindluse põhimõtteid ja põhiseaduse kultuuri. Ta kasutab julgeolekupoliitilist analüüsi, viidates Läti ajaloolisele praktikale ja Riigikantselei tellitud uuringutele kodakondsuseta isikute hoiakutest. Samuti näitab ta teadmisi haldusreformi ja ministeeriumide funktsioonide ebaratsionaalse jagamise osas, kritiseerides dubleerimise vajadust.
2024-11-20
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust põhiseaduse muutmise protseduurilistes nõuetes, rõhutades 21 Riigikogu liikme vajadust muudatusettepanekute tegemiseks ja fraktsioonide piiratud võimalusi. Samuti kasutab ta ajaloolisi paralleele (Eesti 1992 vs Läti) ja julgeolekualaseid argumente, et toetada oma seisukohta valimisõiguse piiramise osas.
2024-11-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust maksupoliitika ja õigusloome protsesside vallas, tuues esile maamaksu reformi ajaloo alates 2001. aastast ja selle seose turupõhise hindamisega. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "hea õigusloome põhimõtted," "turupõhine maamaks" ja viidatakse põhiseaduse muudatuste fundamentaalsele olemusele.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi riigieelarve koostamise protseduuridest, eriti seoses baasseaduse, kodu- ja töökorra seaduse ning muudatusettepanekute esitamise reeglitega. Ta on ekspert tegevuspõhise eelarve (TPE) kriitikas, selgitades selle mõju ministeeriumideülesele juhtimisele ja Rahandusministeeriumi võimu kasvule. Samuti on ta detailne maamaksuseaduse ja õiguskindluse põhimõtete osas.
2024-11-13
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust regionaalhalduse, administratiivse jaotuse ja regionaalpoliitika ajaloolise konteksti osas. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu "tõmbepiirkonnad" ja "administratiivne üksus" ning rõhutatakse, et maakond on Eestis optimaalne regionaalse juhtimise tasand. Samuti nõutakse analüüsi ja ekspertiisi olemasolu väidete taga, et maakond on ettevõtluskeskkonna arendamiseks liiga väikese mastaabiga.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi julgeolekualase seadusloome valdkonnas, kaheldes uue seaduse vajalikkuses, kuna peab nõudeid juba kehtivaks ja elementaarseks. Ta on pädev ka eelarveprotseduuride teemal, esitades küsimusi nii riigieelarve menetlemise kui ka kohalike omavalitsuste kaasavate eelarvete kohta.
2024-10-23
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust seadusandluse ja põhiseaduslike muudatuste alal, keskendudes täpselt Isamaa esitatud eelnõu detailidele, mis puudutavad kolmandate riikide ja agressorriikide kodanike valimisõigust. Ta rõhutab lepinguliste mehhanismide (vastastikku sõlmitud lepingud) olulisust liitlaste kaasamiseks ja nõuab peaministrilt eelnõu läbilugemist.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigi rahanduse, eelarve metoodika ja maksustamise vallas, kasutades tehnilisi termineid nagu "sihtotstarbeline julgeolekumaks," "reservfond" ja "negatiivne majanduskasv." Eriti autoriteetselt käsitletakse eelarve läbipaistvuse ja kuluridade varjamise küsimusi, korrigeerides ministri väiteid eelnevate aastate rutiini kohta.
2024-10-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust sisejulgeoleku teemadel, viidates Kaitsepolitsei (KAPO) muredele ja topeltkodakondsuse probleemidele. Ta kasutab konkreetseid statistilisi andmeid rände kohta, märkides, et sisserände saldo (+14 000) ületas eelmisel aastal sündimust 10 000 võrra. Samuti tunneb ta hästi koalitsiooniläbirääkimiste ajalugu eestikeelsele haridusele ülemineku seaduse osas, rõhutades administratiivse sunni vajalikkust protsessi käivitamiseks.
2024-10-15
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Esineja näitab asjatundlikkust Riigikogu kodukorra ja menetlusreeglite osas, käsitledes ettepanekute esitamise ajastust ja päevakorrapunktide haldamist. Ta tunnistab fraktsiooni nimel tehtud protseduurilist viga ("õige ettepaneku valel ajal"), mis viitab detailsele teadmisele reeglitest.
2024-10-14
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust riigivalitsemise ja haldusõiguse valdkonnas, eriti mis puudutab riigisekretäri ametikoha nõudeid ja ministeeriumide vahelist vastutusvaldkondade jagamist. Ta käsitleb detailselt telekommunikatsiooni, side, Maa- ja Ruumiameti ning ühistranspordi valdkondade jagunemist erinevate ministeeriumide vahel, tuues esile dubleerimise riske. Samuti on ta kursis sotsiaaltoetuste süsteemi ja koalitsioonilepingu detailidega.
2024-10-10
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust Riigikogu menetluskorra ja eelnõude lugemise protseduuride osas, kasutades spetsiifilisi termineid nagu "lugemise katkestamine" ja viidates komisjoni rollile. Samuti on tal teadmine sotsiaalkomisjoni varasema arutelu puudulikkusest antud küsimuses.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust rahandus- ja maksupoliitikas, viidates konkreetsetele seaduseparagrahvidele, eelarve mõjudele ja maksuseaduste muutmise protseduurireeglitele. Erakordselt detailne on ka teadmine regionaalpoliitika, põllumajandusmaa kaitse seaduse puudumise ning kutsehariduse rahastamise mudelite osas. Samuti valdab ta teemat ühistranspordi korraldusest ja selle killustatusest ministeeriumite vahel.
2024-09-25
XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust valimisõiguse ja seadusandluse valdkonnas, eristades tavaseaduse muutmist ja põhiseaduse muutmise vajadust. Ta on kursis Isamaa esitatud eelnõu detailidega, mis puudutavad kolmandate riikide kodanikke ja vastastikuseid lepinguid liitlasriikidega (nt Jaapan, USA). Ta suudab täpselt ümber lükata vastaspoole väärkirjeldused seaduseelnõu sisu kohta.
2024-09-18
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse valdkonnas, viidates otseselt seaduse sätetele (nt § 48) ajagraafiku muutmise õigustamiseks. Teadmised on sügavad parlamendi protseduurireeglite ja istungi tehnilise läbiviimise korra osas, nõudes detailset selgitust hääletuste ja küsimuste esitamise kohta erakorralises olukorras.
2024-09-16
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab autoriteeti rände- ja demograafiaandmete osas, viidates konkreetsetele statistilistele faktidele, nagu 2023. aasta sisserände saldo (ligi 14 000) ja 2021. aasta rahvaloenduse andmed eesti emakeelega inimeste vähemuse kohta Tallinnas. Samuti on tal detailne teadmine siseturvalisuse kitsaskohtadest, näiteks Kaitseliidu instruktorite ametikohtade koondamisest. Teadmisi kasutatakse valitsuse poliitika vastuargumentide esitamiseks.
2024-09-11
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust riigikaitse ja sõjalise planeerimise valdkonnas, kasutades spetsiifilist terminoloogiat nagu "tsükliväline kiirendatud võimearendus" ja viidates NATO kaitse planeerimise protsessile. Esitatakse detailseid andmeid Kaitseliidu personalimuutuste kohta, mainides enam kui 6000 uut liiget ja ametikohtade vähendamist eelmise ministri poolt.
2024-09-09
XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust hariduspoliitika ja haldusküsimuste vallas, keskendudes riigigümnaasiumide sisseastumiskatsete korralduslikele puudujääkidele. Eriti rõhutatakse, kuidas ebaõnnestumine mõjutas ebasoodsamas olukorras olevaid õpilasi, kes nägid katsetes täiendavat võimalust. Ekspertiis seisneb protsessi mõistmises ja selle sotsiaalse mõju hindamises.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab autoriteeti välis- ja julgeolekupoliitika teemadel, eriti mis puudutab Petserimaa staatust ja Eesti-Vene piirilepingu ettevalmistamist. Samuti on tal tugev asjatundlikkus Riigikogu kodu- ja töökorra alal, mida ta kasutab protseduuriliste protestide esitamisel, rõhutades seaduse rikkumist vastulause õiguse äravõtmisel.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab üles autoriteetset teadmist Riigikogu kodukorra ja töökorra seaduse (KTS) alal, tsiteerides täpselt § 83 ning viidates kommenteeritud väljaandele. Ekspertiis on keskendunud protseduuriliste küsimuste juriidilisele tõlgendamisele, eriti vaheaegade võtmise õiguse osas alatise komisjoni aseesimehe poolt.
2024-07-29
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab asjatundlikkust seadusloome protseduurides ja maksukorralduses, viidates põhiseaduslikkuse ja Maksukorralduse seaduse nõuete rikkumisele. Eriti rõhutatakse vajadust detailse mõjuanalüüsi järele konkreetsete sihtrühmade (nt lasterikkad pered, maaelanikud) kohta, mitte abstraktse keskmise inimese kohta. Samuti on esitatud argumenteeritud seisukohti regionaalpoliitika ja ühistranspordi korraldamise majanduslikust loogikast.
2024-07-22
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Kõneleja näitab asjatundlikkust võrdlevas majandus- ja julgeolekupoliitikas, tuues esile spetsiifilisi näiteid Läti ja Leedu kaitsetööstuse arengust ning liitlasvägede kohalolekust. Samuti on esitatud detailne kriitika Eesti maksupoliitika erisuste kohta regioonis, viidates välisfaktorite sarnasusele naaberriikides.
2024-07-15
XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk
Ekspertiis keskendub parlamendi töökorraldusele, Riigikogu juhatuse ülesannetele ja täitevvõimu kogemuse väärtustamisele. Rõhutatakse kandidaadi pikaajalist parlamentaarset ja täitevvõimu töökogemust kui pädevuse alust. Kõneleja demonstreerib teadmisi parlamendi juhtimise ja valitsussuhete hoidmise vajalikkusest.
2024-06-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung
Ebapiisavad andmed.
2024-06-12
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust maksuseaduse detailides, eriti maamaksu tõusu piirmäärade (10–100%) matemaatilises ja juriidilises tõlgendamises. Samuti on tugev fookus õiguskindluse põhimõttel ja seadusloome protseduuridel, kritiseerides eelnõu menetlemise pealiskaudsust ja ebakompetentsust. Ta rõhutab, et seaduseelnõu puudutab kümneid ja sadu tuhandeid maaomanikke.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi Riigikogu kodu- ja töökorra seadusest, eriti muudatusettepanekute sidumise, tagasivõtmise ja hääletamise protseduuride osas, viidates ka Riigikohtu otsustele. Samuti näitab ta detailsust maksupoliitika ja riigilõivude (nt isikutunnistuse lõivud) kulupõhisuse küsimustes, kaheldes esitatud arvutuste usaldusväärsuses.
2024-06-05
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab detailset teadmist eelarve- ja maksupoliitika muudatustest, eriti pensionide tulumaksuvabastuse kaotamise ja automaksu eelnõu osas. Ta tsiteerib täpselt koalitsioonilepingu sotsiaalpoliitika punkti ja kasutab konkreetseid numbrilisi näiteid (nt 800 eurot pension) muudatuste netomõju selgitamiseks. Lisaks rõhutab ta õiguskindluse põhimõtte rikkumist seoses tagasiulatuvalt kehtestatavate maksudega.
2024-06-04
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab teadmisi koalitsioonilepingu detailidest, tsiteerides lubadust hoida keskmine vanaduspension tulumaksuvaba, ning viitab Reformierakonna rahandusministrite järjestikusele ametiajale. Samuti on ta kursis makromajandusliku kontekstiga, mainides kolmandat aastat kestvat majanduskriisi ja Euroopa lähimineviku suurimat inflatsiooni. Ta seostab sotsiaalkaitsemeetmete tagasipööramist otseselt Eesti demograafilise kriisiga.
2024-05-29
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust maamaksupoliitika ja kohalike omavalitsuste finantside osas, tuues välja konkreetseid andmeid (nt 12/79 omavalitsust kasutab maksimummäära). Eriti rõhutatakse õiguskindluse põhimõtte ja eelnõu mõjude analüüsi ebakvaliteeti. Samuti on teadmised regionaalpoliitika mõjudest maksude erinevustele.
2024-05-28
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Näitab asjatundlikkust rahandus- ja eelarvepoliitika valdkonnas, kasutades spetsiifilisi termineid nagu tulumaksuvabastus, maksuküür ja teise samba katteks laenu võtmine. Esitab konkreetseid rahalisi lahendusi (miljardiline lahendus, 500 miljoni säästmine) riigi eelarvepuudujäägi katteks. Viitab varasematele poliitilistele kokkulepetele ja Isamaa ajaloolisele käitumisele maksureformide osas, demonstreerides teema sügavamat tundmist.
2024-05-15
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust Eesti ajaloolise mälu ja küüditamise teemal, tuues näiteks Mulgimaa korrelatsiooni pealekaebajate arvu ja kannatuste vahel. Samuti on ta kursis seadusandluse menetluslike aspektidega, kritiseerides muudatusettepanekute kokkusidumist ja direktiivi ülevõtmise ulatuse laiendamist. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "direktiivi ülevõtmine" ja viitab arhiivimaterjalidele.
2024-05-13
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust julgeolekupoliitika ja õigusloome valdkonnas, viidates Kaitsepolitseiameti (KAPO) julgeolekuraportile ja riigiõiguse ekspertide hinnangutele. Ta on kursis varasemate Vene kodanikele suunatud piirangutega (nt relvaload, viisad, autonumbrid) ning suudab eristada põhiseaduse muutmisega ja muutmata jätmisega seotud õiguslikke probleeme. Ta rõhutab, et Isamaa ettepanekud on kooskõlas julgeolekuasutuste riskianalüüsidega.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse ning menetlusreeglite alal, vaidlustades õiguskomisjoni esimehe tõlgendusi muudatusettepanekute sidumise osas. Tal on põhjalikud teadmised valimisõiguse ja põhiseadusõiguse debattidest (seaduse vs. põhiseaduse muutmine, Riigikohtu praktika) ning Euroopa Liidu õiguse (direktiivid, liikmesriikide suveräänsed otsused) valdkonnas. Kasutab võrdlusi Läti ja teiste Euroopa riikide praktikaga.
2024-05-08
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab kompetentsi põhiseadusõiguse ja seadusandliku protsessi osas, viidates ekspertide, õiguskantsleri ja presidendi arvamustele hääleõiguse peatamise võimatuse kohta ilma põhiseadust muutmata. Ta on kursis alternatiivsete lahendustega (nt kahepoolsed lepingud) ja teab Isamaa eelnõu detaile, sealhulgas EL-i kodanikke puudutavate eranditega.
2024-05-07
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust valimisseaduse ja -menetluse alal, viidates valimisringkondade ebaproportsionaalsusele, hääletamise ühetaolisuse puudumisele ning tehnilistele kontrolliprobleemidele nutiseadmete operatsioonisüsteemidega. Teadmisi toetatakse ekspertide, õiguskantsleri, valimiskomisjoni ja valimisteenistuse seisukohtade tsiteerimisega. Samuti näitab ta asjatundlikkust maksuteemadel, korrigeerides vastaspoole väiteid maksuküüru ja tulumaksumuudatuse tegeliku mõju kohta.
2024-05-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Poliitik näitab ekspertiisi õigusloome protseduurides, rõhutades väljatöötamiskavatsuse ja sisulise mõjuanalüüsi puudumist. Ta kasutab maksupoliitika analüüsimisel spetsiifilisi termineid, nagu kumuleeruvad majandusmõjud ja tootjate ebavõrdne kohtlemine, ning viitab rahvusvahelisele praktikale magusamaksu tühistamise osas. Lisaks on ta kursis julgeolekuküsimustega, viidates KAPO raportitele ja riskianalüüsidele.
2024-04-17
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles põhjalikke teadmisi Riigikogu kodu- ja töökorra seadusest ning muudatusettepanekute menetlemisest, viidates senisele praktikale ja pretsedentidele. Erialane pädevus on ilmne valimistehnoloogia ja -õiguse valdkonnas, tsiteerides Valimiskomisjoni märkusi nutiseadmetega hääletamise riskide (salajasus, läbipaistvus, rakenduste poed, autentsuse tuvastamine) kohta. Samuti käsitletakse valimisringkondade proportsionaalsuse ja hääletamise ühetaolisuse küsimusi.
2024-04-08
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ekspertiis on selgelt perepoliitika ja demograafia valdkonnas, kasutades konkreetseid statistilisi andmeid (nt sündide arvud 1923. vs 2023. aastal) ja Soome võrdlust. Kõneleja viitab sotsioloogilistele uuringutele kindlustunde puudumise teemal ja esitab detailseid andmeid toetuste mõju kohta laste arvule (30% lastest on lasterikastes peredes). Näidatakse teadmisi konkreetsete seadusemuudatuste (tulumaksuvabastuse kaotamine, toetuste vähendamine) ja nende ajastuse kohta.
2024-04-03
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust julgeolekuteemade ja maksupoliitika detailides, viidates konkreetsetele maksupakettidele (auto-, magusa-, aktsiisimaks) ja nende jõustumise kuupäevadele. Ta tugineb julgeolekuasutuste raportitele ning tunneb põhiseaduslikke vaidlusi ja pretsedente (nt pensionireformi vaidlustamine Riigikohtus).
2024-04-02
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust Riigikogu protseduurireeglite ja põhiseaduslike nõuete osas, eriti seoses eelnõude hääletamise künnistega (51 hääle nõue). Samuti on tal teadmisi kehtivast maksupoliitikast, viidates kaudsetele maksudele, tarbimismaksudele ja maksuküüru kaotamisele, ning oskab neid seostada erakondade ideoloogiatega.
2024-03-19
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Esineja näitab asjatundlikkust hariduspoliitika rahastamise ja Riigikogu menetlusprotsesside osas, viidates spetsiifiliselt õpetajate palkadele, koolivõrgule ja riigieelarve menetlemisele. Rõhutatakse, et kokkulepete saavutamine eeldab parlamendipoolseid seadusemuudatusi ja eelarve heakskiitmist. Märgitakse ära detailne teadmine läbirääkimiste ajakavast (lõpetamine mais, allkirjastamine sügisel).
2024-03-11
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust Riigikogu menetluskorra ja seadusloome detailides, eriti riikliku tähtsusega küsimuste kategoriseerimise ja arutelu protseduurides. Samuti käsitletakse riigi efektiivsuse ja ressursside kasutamise mõistlikkuse teemasid. Teises kõnes viidatakse projektide realiseerimisele ja järjestamisele ("seitsmes, kaheksas ja üheksas objekt").
2024-03-06
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab teadmisi valimisõiguse peatamise õiguslikust ja põhiseaduslikust raamistikust, viidates Justiitsministeeriumi ja ekspertide järeldustele selle teostamatuse kohta ilma põhiseadust muutmata. Samuti on ta kursis koalitsioonipartnerite (Sotsiaaldemokraadid) varasemate ja praeguste seisukohtadega ning nende tingimustega põhiseaduse muutmiseks.
2024-03-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Ekspertiis on nähtav Riigikogu sisemiste protseduuride ja fraktsioonide esindamise küsimustes. Esineja viitab teadmistele komisjonides toimunud arutelude loogika kohta, mõistes esitatud ettepaneku sündi. Andmeid või statistikat ei kasutata, fookus on parlamenditööl.
2024-02-21
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab teadmisi riigiõiguse ja põhiseaduse muutmise keerukuse osas, väites, et koalitsiooni pakutud valimisõiguse peatamine ilma põhiseadust muutmata on õiguslikult võimatu. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "õiguslik raamistik" ja viitab rahvusvahelisele praktikale Lätis, Leedus, Saksamaal ja Prantsusmaal, et toetada oma seisukohta.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab asjatundlikkust seadusandluse menetluse (vanematekogu, vaheaeg) ja maksunduse juriidiliste aspektide (tagasiulatuv maksustamine) osas. Eraldi rõhutatakse regionaalpoliitika ja transpordivajaduste (hajaasustus) spetsiifikat, tuues esile detailseid näiteid maaelu ja põllumajanduse (ATV-d, kombainid) vajadustest. Samuti viitab ta julgeolekuprobleemidele rändeküsimustes, tuginedes Kaitsepolitsei varasematele tähelepanekutele.
2024-02-14
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust rändepoliitika ja välismaalaste seaduse muudatuste osas, tsiteerides seletuskirja eesmärke ja olemasolevaid palgakriteeriume (1,5-kordne keskmine palk). Ta viitab ka varasematele valitsusaruteludele ja julgeolekuasutuste (Kaitsepolitsei) kriitikale sisserände teemal.
2024-02-07
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab asjatundlikkust Riigikogu töökorralduse ja infotunni reeglite osas, teades küsimuste järjekorda ja jaotamise põhimõtteid. Samuti on tal detailne teadlikkus maksupoliitikast, kritiseerides automaksu eelnõu toorust ja küsides spetsiifiliste sõidukite (traktorid, ATV-d, vanasõidukid) maksustamise kohta.
2024-02-05
XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung
Kõneleja näitab üles asjatundlikkust rändepoliitika, julgeoleku (viidates Kaitsepolitsei aastaraamatule) ja lõimumisküsimuste alal. Ta kasutab majanduslikke argumente, selgitades Eesti tööturu avatust (EL, USA, Jaapan) ligi miljardi elanikuga piirkonnale ning analüüsib kvoodipoliitika mõju odava tööjõu sissetoomisele. Eraldi rõhutatakse haridussüsteemi ja lõimumise ajaloolisi probleeme (30 aastat).
2024-01-24
XV Riigikogu, III istungjärk, infotund
Kõneleja näitab detailset teadlikkust riigieelarve numbritest ja ministeeriumide vastukäivatest seisukohtadest (nt 400 miljonit vs miljard eurot). Samuti on ta kursis haridusreformi spetsiifiliste aspektidega, nagu koolikohustuse ea tõstmine ja kutsehariduse pikkus. Kasutab teadlikult juriidilisi protseduure ja näiteid (Riigikohtu poole pöördumine, maamaksuseadus) julgeolekuküsimuste lahendamisel.