Päevakorrapunktide kaupa: Marek Reinaas

Kokku päevakordi: 28

Täielikult profileeritud: 28

2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastast ei nimetata, kuid kritiseeritakse varasemat majandusstruktuuri ja mõtteviisi, mis on viinud madala tootlikkuseni. Kriitika on suunatud struktuursetele probleemidele, nagu liigne sõltuvus kohalikust kinnisvara- ja pangandussektorist ning puudulik ekspordile suunatud "kehahoia".
2025-09-10
Konkurentsiseaduse täiendamise seaduse eelnõu (654 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine kriitika on suunatud Lauri Läänemetsa käitumisele, keda süüdistatakse potentsiaalselt ebakorrektses ja sihilikus parlamendi töö takistamises. Kriitika on suunatud nii isiklikule motivatsioonile kui ka protseduurilisele õigustusele, seades kahtluse alla tema väite kiireloomulisusest. Istungi juhataja otsuse korrektsus seatakse samuti küsimärgi alla.
2025-06-17
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastandutakse neile, kes esitasid umbusaldusavalduse minister Liisa Pakosta vastu, lükates kategooriliselt ümber süüdistused seaduse vastuvõtmise venitamises ja Konkurentsiameti nõrgestamises. Kriitika on suunatud ka neile, kes eelistavad ametnike poolt määratavat karistamist turuolukorra kiirele taastamisele, seades kahtluse alla nende maailmavaatelise prioriteedi.
2025-06-16
Tarbijakaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (624 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-06-11
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsioon suunati Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni muudatusettepanekule nr 1, mis lükati juhtivkomisjonis selgelt tagasi (2 poolt, 6 vastu). Samuti lükati tagasi Õiguskomisjoni algne muudatusettepanek nr 35, kuna eelnõu algataja esitas sisuliselt sama, kuid vormistuslikult korrektsema alternatiivi.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud peamiselt varasematele poliitilistele otsustele, mis takistasid pikaajalist majandusarengut, näiteks pensionisamba vabatahtlikuks muutmine, mis sundis pensionifonde taganema omakapitaliinvesteeringutest. Samuti kritiseerib ta ebamõistlikku narratiivi tootlikkuse languse õigustamise kohta. Välispoliitiliselt nähakse ohtu president Trumpi tollipoliitikas.
2025-05-21
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on härra Varro Vooglaid, kelle väidet naiste olulisest vähemusest erakondade juhatustes lükatakse ümber. Kriitika on intensiivne ja rangelt faktipõhine, keskendudes konkreetse väite ebatäpsusele.
2025-05-19
Tarbijakaitseseaduse § 4 muutmise seaduse eelnõu (624 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu eelnõule ei väljendatud, vaid esitati konstruktiivseid küsimusi ja muresid. Urve Tiidus uuris võimaliku digitaalse prügi kasvu ja tarkvaraarenduse kulukuse kohta, mis oli pigem ettevaatlikkuse väljendus. Kriitika oli poliitikapõhine ja suunatud eelnõu rakendussätete puudujääkidele (Piia Schults).
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Urmas Reinsalu, kelle kriitika on suunatud tema esitatud numbriliste väidete ebatäpsusele ja matemaatilistele vigadele. Vastuseis on intensiivne, kuna parandatakse konkreetseid arvutuskäike, et näidata vastase eksimust kulude suurusjärgus (76 miljardit, mitte kümneid miljoneid).
2025-05-07
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Urmas Reinsalu ja Isamaa erakonna vastu, keda süüdistatakse matemaatika eiramises ja liigses keskendumises käibemaksule. Vastaste seisukohti hinnatakse ebaadekvaatseteks, tuues esile ajaloolisi elektrihinna tippe (4000 €) nende valitsuses oleku ajal, mis on tugev poliitiline rünnak.
2025-05-05
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis avaldub komisjoni hääletustulemuses (4 vastuhäält) ja kriitilistes küsimustes, mida esitasid Tõnis Mölder ja Jaak Aab. Kriitika oli suunatud eelnõu menetluslikele tagajärgedele, nagu kohtute halduskoormuse kasv ja ettevõtjate kohustus faktilisi tõendeid esitada. Kõneleja ei kritiseeri vastaseid, vaid esitab nende küsimused ja ministri vastused neutraalselt.
2025-04-15
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (578 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud härra Grünthali esitatud eelnõule, kritiseerides selle sisu kui ebavajalikku ja järelevalveprobleeme mittelahendavat. Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne, tuues esile, et eelnõu dubleerib juba kehtivaid seadusi (nt keeleseadust).
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis puudub, pigem kritiseeritakse valitsuse kommunikatsiooni ebaselgust seoses "personaalne riik" mõistega. Kriitika on suunatud arusaadavuse parandamisele, mitte poliitika sisu vastu.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud üldise "halamise" vastu sporditulemuste osas, nõudes selle asemel konkreetseid ja teostatavaid lahendusi. Otseseid poliitilisi vastaseid nimepidi ei kritiseerita, vaid rõhutatakse vajadust vältida ebamäärast juttu.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ei väljendata otsest vastuseisu ega kritiseerita ministrit isiklikult, vaid esitatakse tegevuspõhine küsimus Välisministeeriumi rolli kohta. Kriitika on suunatud pigem tegevuse ulatusele ja tulemuslikkusele, mitte poliitika aluspõhimõtetele.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Isamaa erakonnale ja härra Reinsalule. Kriitika on suunatud nende väidetele nulleelarve nullmõju kohta, mida peetakse matemaatiliselt valeks. Lisaks heidetakse ette vastuolu: Reinsalu uhkustas Ukraina toetusega eelarves, kuid Isamaa võib eelarve vastu hääletada.
2024-12-09
Riigikogu liikme staatuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (545 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud parlamendiliikmetele, kes pidasid Lauri Hussari algset ettepanekut populismiks või lihtsameelseks, vihjates nende skeptitsismile ja solidaarsuse puudumisele. Konkreetseid erakondi otseselt ei kritiseerita, vaid rõhutatakse, et kokkulepe saavutati vaatamata esialgsele vastuseisule.
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Aivar Kokk, kelle numbritega žongleerimist tunnustatakse kui virtuooslikku ja efektset. Kuigi vastase oskust kiidetakse, lükatakse tema argumendid julgeolekumaksu paratamatuse tõttu sisuliselt tagasi. Kriitika on poliitikapõhine, kuid esitatud viisakalt.
2024-11-07
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (492 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Esineja ei väljenda otsest vastuseisu eelnõule ega kritiseeri teisi poliitikuid, hoides rangelt ettekandja rolli. Ta suunab poliitilised või erakondlikud küsimused (nt Eesti 200 reitingu kohta) kõrvale, märkides, et need ei kuulunud komisjoni arutelu hulka.
2024-11-06
Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on "ortodokssed kulupõhise eelarve fännid", kelle seisukohti peetakse ebapiisavaks riigi tegevuse hindamiseks ja kokkuhoiukohtade leidmiseks. Kriitika on suunatud protseduurilisele vastuseisule tegevuspõhisele eelarvele. Samuti kritiseeritakse kaudselt ministeeriume "jaburate" ja "mõttetute" eesmärkide ning mõõdikute loomise eest.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Konkreetseid vastaseid või opositsioonigruppe ei kritiseerita, kuid kriitika on suunatud varasematele harjumuspärastele riigitegevustele ja bürokraatiale, mida tuleb nulleelarve abil vähendada. Rõhutatakse, et paljusid asju tehakse harjumusest, ilma et küsitaks nende vajalikkuse järele.
2024-09-11
Eesti Vabariigi valitsuse ja Katari Riigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (450 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub: kõneleja rõhutab, et muudatusettepanekuid ei esitatud ning komisjoni istungil küsimusi ega kommentaare ei esitatud. See viitab eelnõu laialdasele heakskiidule menetluse selles faasis.
2024-06-11
Eesti Vabariigi valitsuse ja Katari Riigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (450 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseisu ei väljendata ega mainita; pigem rõhutatakse konsensust ja seda, et Rahandusministri ettekanne oli nii põhjalik, et komisjonis ei tekkinud küsimusi ega kommentaare.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Isiklikku vastuseisu ei väljendata, kuid ta edastab täpselt kriitikat eelnõu suhtes, mis keskendus mõjuanalüüside puudumisele ja eelarve kaalutlustele. Ta toob esile Jürgen Ligi kriitika, et igasuguse käibemaksu alandamise korral tuleb vaadata eelarvet ja sotsiaal-majanduslikku mõju. Samuti edastab ta kriitika, et kapitalistlikus turumajanduses määrab hinna pakkumise ja nõudluse vahekord, mitte maks.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2024-04-03
Eesti Vabariigi valitsuse ja Pakistani Islamivabariigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (368 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseisu hoiak puudub täielikult; pigem rõhutatakse, et eelnõu kohta ei laekunud muudatusettepanekute esitamise tähtajaks ühtegi parandusettepanekut. Kriitikat ei esitata ühegi grupi ega poliitilise vastase suunal.
2024-03-06
Eesti Vabariigi valitsuse ja Pakistani Islamiriigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (368 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid refereeritakse teiste saadikute (Aivar Sõerd, Rain Epler) poolt komisjonis tõstatatud kriitilisi küsimusi lepingu sisu ja olulisuse kohta. Kriitika oli poliitikapõhine (maksude protsent, kaubanduspartneri olulisus) ja sellele anti faktilised vastused.