Kuude kaupa: Mario Kadastik

Kokku kuid: 17

Täielikult profileeritud: 17

10.2025

4 Sõnavõtud

Vastasseis avaldub poliitika sisu küsimärgi alla seadmises, eriti Keskerakonna eelnõu vajalikkuse osas, kuna valitsus tegeleb sama teemaga. Kriitika on suunatud poliitilisele otstarbekusele ja eelnõu turumõjudele, mitte isiklikule tasandile. Samuti refereeriti Marek Reinaasi küsimust Keskerakonnale eelnõu tagasivõtmise kohta.
09.2025

22 Sõnavõtud

Vastandub eelnõudele, mis on tema hinnangul poliitiliselt motiveeritud ja kitsad, nimetades neid "propagandateemaks, et taguda Bolti, et saada hääli". Ta kritiseerib seaduseelnõusid, mis ei lahenda tegelikku probleemi (nt eratõukerataste illegaalne tegevus) ja on vastu Rahandusministeeriumi seisukohtadele, kui need on liiga ranged.
06.2025

8 Sõnavõtud

Kritiseerib otseselt väiteid põlevkivi konkurentsivõime kohta, nimetades neid valeks ja tuues välja kõrge omahinna koos CO2 tasudega. Kritiseerib bürokraatlikku venitamist planeeringuprotsessides ja viivitusi konkurentsiseaduse vastuvõtmisel, mis on toonud kaasa suured trahvid. Kritiseerib ka neid, kes arvavad, et taastuvenergia toetusmeede teeb elektri hinna kallimaks, selgitades, et see toob keskmist hinda alla.
05.2025

27 Sõnavõtud

Tugevalt vastanduv Urmas Reinsalule (Isamaa) ja Rain Eplerile (EKRE), süüdistades neid järjepidevas valetamises, numbrite moonutamises ja ebakorrektsete infoallikate (nt Hando Sutter) kasutamises. Kriitika on nii poliitiline (energeetika väärtõlgendamine) kui ka isiklik, lükates intensiivselt ümber vastaste väiteid suurtest koormistest ja kuludest.
04.2025

44 Sõnavõtud

Peamised vastased on Isamaa (Mart Maastik, Urmas Reinsalu) ja EKRE (Rain Epler), keda kritiseeritakse teravalt valeinfo, populismi ja ebakorrektsete numbrite kasutamise eest energeetika ja infraheli teemadel. Kriitika on valdavalt faktipõhine, süüdistades vastaseid tahtlikus eksitamises ja teadmatuse baasil hirmutamises. Kõneleja kritiseeris ka EKRE-t Venemaa-lembuse eest (BRELL-süsteemi taga nutmine ja Venemaa tuumatehnoloogia mainimine).
03.2025

15 Sõnavõtud

Kõneleja kritiseerib vastaseid peamiselt poliitika ja faktide ebatäpsuse pinnalt, lükates ümber väited suurtest tuuleenergia toetuste summadest ("miljardeid"). Ta vaidles ideoloogiliselt fossiilenergia hinna üle, nimetades põlevkivielektrit kalliks. Isiklikul tasandil mõistis ta teravalt hukka alatu väite, mis sidus kolleegi putinismiga.
01.2025

6 Sõnavõtud

Otsene vastasseis puudub; esineja mainib vaid Mart Maastiku protesti menetlusliku otsuse vastu, mis puudutas muudatusettepanekute liitmist eelnõuga 555. Kriitika on suunatud pigem regulatiivsetele piirangutele, näiteks 15 kilomeetri piirangule otseliinide puhul, kui see ei ole kulude katmisega seotud.
12.2024

1 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud konkreetse kärpemeetme finantsloogika vastu, mitte isikute või rühmade vastu. Kõneleja väljendab skepsist meetme tegeliku kokkuhoiu osas, küsides, kas tegemist on reaalsete säästudega.
11.2024

3 Sõnavõtud

Kõneleja vastandub teravalt Isamaa erakonnale, süüdistades neid tulumaksuküüru loomises ja vastuseisus keskmise palga saajate elujärje parandamisele. Lisaks kritiseerib ta vastaspoolt protseduuriliste reeglite eiramise eest, et pikendada oma kõneaega.
10.2024

2 Sõnavõtud

Andmeid pole piisavalt.
09.2024

20 Sõnavõtud

Opositsioon on identifitseeritud EKRE fraktsiooni liikmete (Rene Kokk, Martin Helme, Mart, Kalle Grünthal) kaudu, kes esitasid muudatusettepanekuid ja küsisid kriitilisi küsimusi finantseerimise ja keskkonnakaitse piirangute kohta. Kõneleja vastab kriitikale otse, lükates ümber väited maksutõusude kohta ja selgitades, et direktiiv ei anna vaba voli keskkonnanõuetest üle sõita.
06.2024

7 Sõnavõtud

Kõneleja kritiseerib teravalt ettepanekuid, mis viivad riikliku kontrolli suurenemiseni internetis, nimetades seda totalitaarse režiimi (Hiina) järgi juhendite võtmiseks. Ta käsitleb ka opositsiooni (Keskerakond) muudatusettepanekuid, märkides, et kuigi sisu arvestati, ei leidnud ettepanekud komisjonis toetust, ning lükkab ümber vastaspoole väited tuumaenergia raamistiku loomise kohese sadade miljonite euroste kulude kohta.
05.2024

50 Sõnavõtud

Peamine kriitika on suunatud EKRE fraktsioonile, süüdistades neid e-valimiste tulemuste edutus vaidlustamises protseduurilistel põhjustel ja obstruktsiooniliste (ebasiiraste) muudatusettepanekute (238 tk) esitamises taastuvenergia eelnõu menetlemisel. Ta kritiseerib vastaseid selle eest, et nad tegelevad poliitilise pallimänguga, mitte sisulise aruteluga, ning rõhutab, et kriitika peaks toimuma valimistevahelisel ajal, mitte vahetult pärast tulemusi.
04.2024

13 Sõnavõtud

Vastuseis suunatakse peamiselt e-valimiste tehnoloogilist turvalisust kahtluse alla seadvatele arvamustele ja tuumaenergia hirmudele, mida ta püüab faktidega ümber lükata. Seadusloomes märgib ta Isamaa fraktsiooni muudatusettepanekute (universaalteenuse jätkamine) mittetoetamist. Ta käsitleb ka Anastassia Kovalenko-Kõlvarti ja Mart Maastiku protseduurilisi vastuväiteid eelnõu 384 menetlemise osas, kuid need on poliitika- ja menetluskesksed.
03.2024

31 Sõnavõtud

Opositsiooniga (nt Martin Helme) tegelemine on otsene, kuid keskendub pigem ideoloogilistele ja poliitilistele erimeelsustele, eriti kliimamuutuse ja fossiilkütuste osas. Ta kritiseerib fossiilseid tehnoloogiaid nende jätkusuutmatuse ja turule mittemahtumise tõttu (CO2-kvoodi kontekstis). Debatt on sisuline, mitte isiklik, ning ta tunnistab erinevate arvamuste olemasolu.
02.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja ise hoiab neutraalset positsiooni, kuid edastab teiste komisjoni liikmete (nt Rain Epler, Mart Maastik) kriitilisi küsimusi ja vastuväiteid universaalteenuse lõpetamise otstarbekuse ning Konkurentsiameti rolli kadumise kohta. Vastuseis on suunatud poliitika sisu ja mehhanismide vajalikkuse küsimärgi alla seadmisele.
01.2024

1 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud pigem teadussüsteemi olemasolevatele struktuursetele puudujääkidele (madal baasfinantseering ja lühiajaliste projektide domineerimine), mitte konkreetsetele vastastele. Hoitakse konstruktiivset ja mittekonfliktset tooni, esitades küsimuse lahenduste leidmiseks.