Päevakorrapunktide kaupa: Aivar Sõerd

Kokku päevakordi: 34

Täielikult profileeritud: 34

2025-10-15
Euroopa Liidu asjade komisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti valikud ja võimalused Euroopa Liidu 2028–2034 pikaajalises eelarves" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2025-10-13
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise ning julgeolekumaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (734 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööd näidatakse üles komisjoni töö raames, kus protseduurilised otsused (päevakorda võtmine, esindaja määramine) tehti konsensuslikult. Kõneleja rõhutab koalitsiooni ühist hoiakut eelnõu kiireks vastuvõtmiseks, viidates sisemisele poliitilisele toetusele.
2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Not enough data.
2025-10-08
Planeerimisseaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (683 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2025-10-08
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2025-10-06
Väärtpaberituru seaduse muutmise seaduse eelnõu (690 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja avatud, rõhutades, et kõik rahanduskomisjoni otsused eelnõu osas tehti üksmeelselt ("konsensuslik"). Samuti mainitakse koostööd Rahandusministeeriumi esindajatega (minister Jürgen Ligi ja ametnikud), kes osalesid komisjoni arutelul.
2025-09-24
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellest tulenevalt teiste seaduste muutmise seaduse (tuletis- ja repotehingute regulatsioon) eelnõu (633 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on tugevalt konsensuslik, rõhutades korduvalt, et kõik juhtivkomisjoni otsused ja üheksa muudatusettepanekut võeti vastu konsensuslikult. Toimus tihe koostöö Rahandusministeeriumi ja Finantsinspektsiooni esindajatega, samuti huvigruppide ärakuulamine. Valmidus kompromissiks väljendus selgitava teksti lisamises kinnisvara hindamise teemal.
2025-09-18
Eesti Panga 2024. a aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Näitab toetust komisjoni tööle ja otsusele Isamaa muudatusettepaneku osas, rõhutades, et komisjon oli "õigel teel" nõuetele mittevastava ettepaneku tagasilükkamisel. See viitab valmisolekule toetada protseduurilist konsensust.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-05-20
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellest tulenevalt teiste seaduste muutmise seaduse (tuletis- ja repotehingute regulatsioon) eelnõu (633 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kollegiaalne, rõhutades Rahanduskomisjoni üksmeelseid otsuseid eelnõu menetlemisel. Koostöö Rahandusministeeriumi esindajatega (minister ja ametnikud) on tihe ja detailne, keskendudes eelnõu sisu selgitamisele ja küsimustele vastamisele.
2025-05-07
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (594 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tegutseb institutsionaalselt Rahanduskomisjoni nimel, edastades komisjoni kollektiivset otsust eelnõu tagasi lükata (6 poolt, 2 vastu). Viitab koostööle Rahandusministeeriumi esindaja Lauri Lelumehega, kes andis fiskaalse hinnangu, ja komisjoni liikmetega (Tanel Tein), kes esitasid olulisi küsimusi.
2025-05-06
Rahandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise strateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2024. aastal)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Esineja viitab kolleeg Valgele, kes küsis sama küsimuse, mis viitab teatud määral koordineeritud tegevusele või ühisele murele antud teema osas. Puuduvad andmed laiemast erakondadeülesest koostööst või kompromissivalmidusest.
2025-04-23
Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmetest Eesti Panga Nõukogu liikmete nimetamine" eelnõu (629 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja fraktsioonidevaheline. Rahanduskomisjon langetas kõik otsused konsensuslikult ning asendusliikmete nimetamise ettepanekud tulid erinevatelt fraktsioonidelt (Eesti 200 ja Reformierakond). See viitab avatusele laiapõhjalisele koostööle institutsionaalsete küsimuste lahendamisel.
2025-04-17
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (593 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja viitab varasemale koalitsioonile (EKRE ja Keskerakond), kuid kasutab seda ajalugu vastase ründamiseks ja nende tegevusetuse rõhutamiseks. Puuduvad viited praegusele koostöövalmidusele või kompromissidele.
2025-04-09
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (566 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Töötab koos rahanduskomisjoni liikmetega, esitades komisjoni enamuse seisukoha eelnõu tagasi lükata. Viitab koostööle valitsusega, edastades Vabariigi Valitsuse ja Rahandusministeeriumi seisukohti eelnõu mittetoetamise kohta. Märgib ära kolleeg Tanel Kiige nõustumise tema seisukohtadega eelnõu puuduste osas.
2025-02-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (535 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kirjeldab rahanduskomisjoni arutelu kui asjalikku ja põhjalikku, märkides, et protseduurilised otsused (päevakorda võtmine, ettekandja määramine) tehti konsensuslikult. Sisulises debatis toetub ta teiste komisjoniliikmete (Mart Võrklaev, Rain Epler) esitatud argumentidele.
2025-01-16
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (520 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid koostööstiili kohta ei ole piisavalt. Kõneleja esineb kriitilise küsitlejana, mitte koostööpartnerina.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Riigi 2023. aasta majandusaasta koondaruande kinnitamine" eelnõu (503 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab koostööd Rahanduskomisjonis, märkides, et otsus eelnõu lõpphääletusele viimiseks oli "konsensuslik seisukoht". Samuti näidatakse üles koostöövalmidust välise järelevalveorganiga (Riigikontroll), nõustudes nende soovitustega eelarve läbipaistvuse ja tulemusnäitajate parandamise osas.
2024-12-04
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on küsitlev ja nõudlik, pöördudes otse Rahanduskomisjoni esimehe poole, et saada ülevaade sarnaste eelarve ümbersuunamiste hulgast. Kõneleja püüab tuvastada, kas komisjonil on üldse võimalik valitsuse tegevust kontrollida. Koostöö või kompromissi otsimist teiste osapooltega kõnes ei mainita.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ei piisa andmeid.
2024-11-06
Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles koostöövalmidust Riigikontrolöriga, väljendades temaga täielikku nõusolekut eelarvereformi läbikukkumise osas. See viitab valmisolekule toetada sõltumatute järelevalveorganite kriitilisi seisukohti.
2024-11-06
Riigikogu otsuse "Riigi 2023. aasta majandusaasta koondaruande kinnitamine" eelnõu (503 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kaasav, rõhutades, et kõik rahanduskomisjoni otsused eelnõu menetlemise kohta langetati üksmeelselt. Koostöö hõlmas nii valitsuse esindajat (rahandusminister Jürgen Ligi) kui ka sõltumatu järelevalve esindajat (riigikontrolör Janar Holm), kellelt saadi vastuseid komisjoni küsimustele.
2024-11-06
Tulumaksuseaduse ja kogumispensionide seaduse muutmise seaduse eelnõu (434 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kaasav, rõhutades tihedat tööd Rahandusministeeriumi ja Kaitseministeeriumiga muudatusettepanekute koostamisel. Oluline on huvigruppide (nt Pangaliit) kaasamine, kelle tähelepanekute alusel enamik muudatusi koostati. Kõik komisjoni otsused eelnõu edasise menetluse kohta tehti konsensuslikult.
2024-10-22
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (487 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on formaalne ja protseduuriline, tegutsedes juhtivkomisjoni raames. Märgib, et komisjoni otsused eelnõu täiskogu päevakorda võtmiseks ja esindaja määramiseks olid konsensuslikud. Hoiab vastustes selgelt protseduurilisi piire, viidates sellele, mis jäi komisjoni arutelu raamidesse.
2024-09-16
Siseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-07-29
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (443 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Not enough data
2024-06-06
Tulumaksuseaduse ja kogumispensionide seaduse muutmise seaduse eelnõu (434 SE ) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on komisjonis konsensuslik ja protseduuriline. Kõneleja rõhutab, et kõik Rahanduskomisjoni otsused eelnõu menetlemise osas (päevakorda võtmine, esimese lugemise lõpetamine, esindaja määramine) tehti konsensuslikult.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja stiil on koostööle suunatud ja lugupidav, pöördudes austusega nii juhataja kui ka ettekandja poole. Ta otsib aktiivselt järeldusi ja selgitusi teiste riikide kogemustest, mis viitab soovile jagatud analüüsi järele.
2024-05-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (367 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on protseduuriline ja konsensuslik, rõhutades, et Rahanduskomisjonis tehti otsused (nt esindaja määramine, päevakorda võtmine) konsensuslikult. Ta viitab Keskerakonna fraktsiooni esindaja (Andrei Korobeinik) osalemisele ja toetusele eelnõu arutelul komisjonis. Ta on avatud küsimustele, kuid piiritleb rangelt, milliseid teemasid saab komisjoni ettekande ajal käsitleda.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2024-03-19
Terviseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-03-06
Maksualase teabevahetuse seaduse, maksukorralduse seaduse ja tulumaksuseaduse täiendamise seaduse eelnõu (379 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on komiteesiseselt konsensuslik, rõhutades, et kõik Rahanduskomisjoni menetluslikud otsused (sh eelnõu päevakorda võtmine ja lugemise lõpetamine) olid konsensuslikud. Teeb koostööd Rahandusministeeriumi esindajatega, edastades nende vastuseid ja uuringute tulemusi.
2024-01-24
Ülevaade "Õigusloomepoliitika põhialuste aastani 2030" täitmise kohta 2022. aastal

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on küsiv ja lahendustele orienteeritud, pöördudes otse ministri poole selgituste ja lahendusettepanekute saamiseks. Andmeid koostöö kohta teiste poliitiliste rühmitustega pole.