Päevakorrapunktide kaupa: Leo Kunnas

Kokku päevakordi: 67

Täielikult profileeritud: 67

2025-09-24
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni või selle liikmesriigi, Euroopa Liidu või Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni juhitaval muul rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil sellesse esmakordsel panustamisel" eelnõu (705 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub, kuna kõneleja keskendub eelnõu menetluse tutvustamisele ja Riigikaitsekomisjoni konsensuslikele otsustele. Kriitikat ei esitata ühegi poliitilise rühmituse ega isiku suunas.
2025-09-15
Arupärimine kaitsetööstuse arengu takistamise kohta (nr 783)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud otsustajate vastu, kes vastutavad kaitsetööstuse arendamise ja riigihangete eest, süüdistades neid lühinägelikkuses ja majanduslikult kahjulike vigade tegemises. Ta kritiseerib poliitikat, mis eelistab odavaid välismaiseid sisseoste (nt Brasiiliast või Türgist) kodumaisele tootmisele. Samuti vihjab ta, et Kaitseväe juhataja on sunnitud vastu võtma talle antud otsuseid.
2025-09-10
Tsiviilkriisi ja riigikaitse seaduse eelnõu (668 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis või kriitika konkreetsete vastaste suhtes. Kõneleja tegeleb debatis tõstatatud probleemiga, kuid teeb seda lahendust pakkuval ja mitte ründaval viisil, kinnitades, et mure on juba menetluses lahendatud.
2025-09-09
Kaitseministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Kaitseministrile (Hanno) ja tema ettekandele. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes strateegiadokumendi eesmärkide eiramisele aruandluses ning esitatud materjali ebaolulisusele. Rünnaku intensiivsus on kõrge, seades kahtluse alla kogu strateegiadokumendi väärtuse.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastane on Vabariigi Valitsus ja peaminister Kaja Kallas, kellelt nõutakse vastuseid kaitsevõime puudujääkide ja varude taastamise osas. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust praktiliste sammude puudumises pärast Venemaa terroristlikuks režiimiks tunnistamist. Samuti avaldatakse protesti arupärimise sisulise käsitlemise eest, viidates protseduurilistele takistustele.
2025-06-16
Hädaolukorra seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (662 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse (või vastutava ministri) vastu, kes vastutab seaduseelnõu 662 SE eest. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes mitteavalike varjendite rajamise nõude edasilükkamise ohtlikkusele ja ebapraktilisusele.
2025-06-04
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud idealistlikele seisukohtadele, mis ei arvesta sõjalise reaalsusega, ning vastandub Rahvusvahelise Punase Risti argumentidele. Kolleegi Kalle toodud Kambodža näide lükatakse ümber, selgitades Eesti olukorra fundamentaalset erinevust. Kõneleja püüab elimineerida vastuväiteid, rõhutades, et Eestis puudub sissiliikumise oht, mis õigustaks konventsiooni järgimist.
2025-06-02
Arupärimine eesti keele kui teaduskeele kasutusala ahenemise ja ülikooliõppe kvaliteedi kohta (nr 764)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Hoiak on kontrolliv valitsuse suhtes, kuna küsimus esitatakse ministrile, nõudes selgitusi valitsuse poliitika kohta. Puudub otsene kriitika või vastandumine, hoiak on pigem protseduuriline. Ebapiisavad andmed.
2025-05-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (596 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Vabariigi Valitsus ja rahandusminister Jürgen Ligi, kelle väiteid maksutõusude põhjuste kohta rünnatakse. Kriitika on suunatud valitsuse retoorikale ja poliitilisele vastutuse vältimisele, seades kahtluse alla nende selgituste usaldusväärsuse. Rünnaku intensiivsus on kõrge, vaidlustades valitsuse kaitse alusväite.
2025-05-19
Arupärimine tööjõu tootlikkuse, Eesti konkurentsivõime ja odavtööjõu kohta (nr 742)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse majandusalastele väidetele. Kriitika on rangelt poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes majandusnäitajate (tootlikkuse ja konkurentsivõime langus) ebaõnnestumisele. Vastase positiivseid väiteid (innovatsioon, robotiseerimine) kasutatakse retooriliselt nende ebaefektiivsuse tõestamiseks.
2025-03-26
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja reageerib varasemale arutelule, mis puudutas halli passi omanike valmisolekut riiki kaitsta. Vastuseis on suunatud pigem ebatäpsete väidete parandamisele ja faktide selgitamisele, mitte otsesele isiklikule kriitikale. Ta pöördub otseselt ühe debatis osaleja poole ("Hea Ants!").
2025-03-19
Kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (563 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud täitevvõimule (Kaitseministeeriumile ja Vabariigi Valitsusele) tegemata töö ja vastutuse hajumise eest, kuna toetuste määrad jäid kaheksa aastat korrigeerimata. Ta süüdistab olukorra tekkimises Kaitseväe personalivaldkonna (J1 struktuurid) Kaitseressursside Ametile üleviimist, mis on loonud ebanormaalse süsteemi.
2025-03-17
Arupärimine eesti keele kui teaduskeele kasutusala ahenemise kohta (nr 716)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud kehtivale kõrghariduspoliitikale ja implitsiitselt selle eest vastutavale ministrile, kellelt nõutakse selgitust. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes süsteemi ratsionaalsuse puudumisele ja ebaefektiivsusele rahvusvahelises konkurentsis.
2025-03-17
Arupärimine eesti keele kasutusala ahenemise kohta (nr 711)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse või poliitikute vastu, kes plaanivad sisserändekvoote veelgi tõsta. Vastuseis on poliitikapõhine, rõhutades, et selline tegevus ignoreerib senist integratsiooni ebaõnnestumist ja ohustab riigi suutlikkust.
2025-02-17
Arupärimine Saaremaa tuuletööstuspargi rajamise kavatsuste kohta (nr 680)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse poliitika vastu, küsides, kuidas on võimalik ühendada suuri kaitsekulude tõuse praeguse subsideeritud energiatootmise süsteemiga. Otsest isiklikku vastuseisu ei väljendata, vaid esitatakse poliitiline väljakutse.
2025-01-30
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse § 5 täiendamise seaduse eelnõu (530 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastastikku kritiseerimist ei esine, kuid kõneleja vaidlustab seisukohti, mis seavad kahtluse alla tema pakutud lahenduse põhiseaduslikkuse või Riigikogu avalduste juriidilise kaalu. Ta rõhutab, et kui avaldustel (nt Venemaa terroristlikuks tunnistamine) pole kaalu, pole neid mõtet vastu võtta. Ta ei ürita vaielda juriidilisel rindelõigul, kus tal puudub pädevus.
2025-01-21
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele 1,6 miljardi euro maksumuses laskemoona hankimiseks aastatel 2025–2028" eelnõu (540 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on kaudne, suunatud neile, kes peavad kaitsekulude suurendamist finantsiliselt võimatuks Euroopa Liidu stabiilsuskriteeriumite tõttu. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades Eesti suutmatust leida lahendusi võrreldes Läti, Leedu ja Poolaga.
2025-01-20
Arupärimine pere ja lasterikkuse propageerimise kohta (nr 667)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Vabariigi Valitsus tervikuna, kelle tegevust demograafilise katastroofiga võitlemisel hinnatakse kriitiliselt. Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ebaefektiivsusele ja tulemuslikkusele, nõudes otsest numbrilist hinnangut.
2024-12-09
Arupärimine fosforiidi kaevandamise plaanide kohta (nr 664)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud kaevandamisplaanide hindamise protsessile, kritiseerides seda, et analoogsete keskkonnakahjude kohta ei koguta piisavalt infot. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, seades kahtluse alla praeguse riskianalüüsi adekvaatsuse.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni või selle liikmesriigi, Euroopa Liidu või Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni juhitaval muul rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil sellesse esmakordsel panustamisel" eelnõu (479 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest opositsiooni ei kritiseerita, kuid kõneleja tegeleb kolleegide (nt Raini ja Kalle Grünthali) tõstatatud muredega ÜRO operatsioonide ja mandaadi võimaliku kuritarvitamise osas. Ta väljendab kaudset kriitikat varasemate täitevvõimu otsuste suhtes, mis tehti Riigikogust mööda minnes (nt Poola piiri operatsioon rahvusvahelise koostöö sildi all). Ta väljendab sügavat kahtlust ÜRO peasekretäri tegevuse suhtes, kes toetab Putini režiimi.
2024-11-13
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja juhtimise kvaliteedi vastu, mida nimetatakse halvaks ja mille tõttu ei suudeta adekvaatseid otsuseid teha. Kriitika on protseduuripõhine (eelarve kontrollimatus) ja poliitiline (kaitse-eelarve moonutamine Ukraina abiga, ebaotstarbekad strateegilised investeeringud). Vastuseis on intensiivne, kuna valitsuse tegevus annab kõneleja hinnangul vale signaali.
2024-11-13
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (511 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelkõige valitsuse ja ministeeriumide poolt loodud eelarve metoodikale, mida peetakse kontrollimatuks ja läbinähtamatuks. Kõneleja viitab, et ministeeriumid on mõõdikud välja mõelnud vaid ülesande täitmiseks, mitte tegelikkuse mõõtmiseks. Kriitika on tugevalt protseduuriline ja poliitikapõhine, nõudes süsteemi ümberkujundamist.
2024-11-11
Raseduse katkestamise ja steriliseerimise seaduse täiendamise seaduse eelnõu (459 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud neile, kes ei tunnista aborti tapmisena, luues saalis "moraalse või kõlbelise veelahkme". Kriitika on tugevalt eetiline ja väärtuspõhine, keskendudes ühiskonna suutmatusele mõista teo tegelikku olemust.
2024-11-06
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni või selle liikmesriigi, Euroopa Liidu või Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni juhitaval muul rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil sellesse esmakordsel panustamisel" eelnõu (479 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-10-21
Arupärimine mobilisatsiooniealistele Ukraina kodakondsusega meestele rahvusvahelise kaitse andmise kohta (nr 643)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandumist ei esine, kuid kriitika on suunatud nii Ukraina kui ka liitlaste praegusele strateegilisele lähenemisele, mis ei ole suutnud tagada võitu. Eriti kritiseeritakse liigset keskendumist sõjalisele abile (relvad ja raha) personali süsteemi reformimise asemel. Samuti mainitakse korruptsiooni Ukraina sõjakomissariaatides.
2024-10-21
Arupärimine Eesti sõduri mälestusmärgi konfiskeerimise kohta (nr 642)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ajaloolise poliitika vastu, mis on jätnud Punaarmee vastu võidelnud eestlased riikliku mälestamise fookusest välja. Vastuseis on suunatud pigem narratiivile ja tegevusetusele, mis on loonud olukorra, kus vaid Punaarmee võitlejate mälestus on väärikalt jäädvustatud.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasemate perioodide kaitsepoliitika (doktriin "jõukohane riigikaitse") ja "peenhäälestamise" vastu, mis viisid kümneaastase mahajäämuse kuhjumiseni. Kõneleja rõhutab, et see tegevusetus toimus ajal, mil ohupilt oli juba muutunud (Krimmi annekteerimine). Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub strateegilistele tegematajätmistele.
2024-09-24
Kogumispensionide seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (464 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2024-09-18
Hädaolukorra seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (426 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist opositsiooni ei kritiseerita, kuid tuuakse esile vastuseis või kõhklused teatud kaasatud osapoolte seas. Eriti mainitakse toidutootjaid ja perearste, kes olid kõhklevad või lausa palusid, et neid elutähtsate teenuste hulka ei pandaks. See kriitika on suunatud nende vastumeelsusele riigikaitseliste kohustuste suhtes.
2024-09-16
Siseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt, kuna kõneleja esitas küsimusi selgituse saamiseks, mitte kriitika või vastuseisu väljendamiseks.
2024-09-11
Kaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Tugev kriitika on suunatud Kaitseressursside Ameti (KRA) tegevväelaste personali konsolideerimise süsteemi vastu. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, rõhutades, et süsteem on ebatõhus, ainulaadne NATO kontekstis ja sobimatu sõjaajal juhtimiseks.
2024-07-22
Peaministrikandidaat Kristen Michalile valitsuse moodustamiseks volituste andmine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Opositsiooniline hoiak väljendub pidevas võrdluses eelmise valitsuse otsustega ja RES-iga, seades kahtluse alla uute plaanide tegeliku ulatuse ja erinevuse varasemast. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub finantsilisele läbipaistvusele ja tegevuste sisule.
2024-06-10
Arupärimine sõjaaja kaitseväe pioneerivõimekuse kasvatamise kohta Venemaa-Ukraina sõja käesoleva etapi kogemuste valguses (nr 607)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsusele ja Peaministrile, keda peetakse lõplike rahanduslike otsuste tegijaks ja seega vastutavaks kaitsevõimekuse tagamise eest. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes selgeid vastuseid ja ajakavasid loovutatud varude taastamise ning uue tugevduspaketi sisu kohta. Kriitika intensiivsus on mõõdukas, kuid nõudlik.
2024-06-04
Hädaolukorra seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (426 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-06-04
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kohustada kõiki reservväelasi hoidma kodus alaliselt tulirelvi koos arvestatava laskemoona kogusega ning anda reservväelastele selleks ka vajadusel finantsabi" eelnõu (331 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud poliitilisele inertsile ja Riigikogu liikmete ebapiisavale ohutundele, mis takistab eelnõu vastuvõtmist. Samuti viidatakse Kaitseministeeriumi seisukohale, et kehtiv õigus ei võimalda muudatust ilma ulatusliku õigusruumi muutmiseta. Kriitika on suunatud poliitilise tahte puudumisele, mitte isikutele.
2024-06-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele rakendada tõhusaid meetmeid kaitsmaks alaealisi kokkupuudete eest pornograafiaga" eelnõu (409 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave.
2024-06-03
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalole

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on opositsioonis valitsusega, esitades kriitilise küsimuse majandus- ja infotehnoloogiaministrile. Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetusele ja strateegiliste eesmärkide saavutamata jätmisele kaitsetööstuse arendamisel.
2024-05-27
Arupärimine laste eluõiguse sünnieelse kaitsmise vajaduse kohta (nr 554)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ministrile või istungi juhatajale ja seisukohale, mis eitab sündimata laste õigusvõimet. Kriitika on äärmiselt intensiivne ja moraalipõhine, süüdistades vastaspoolt totalitaarsetele riikidele omase meelevaldsuse toetamises. Vastase seisukohta peetakse ohtlikuks ja põhimõtteliselt valeks.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ebapiisavalt.
2024-05-09
Julgeolekuasutuste seaduse muutmise seaduse eelnõu (330 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, kuid viidatakse varasemale riigikaitse poliitikale, mis vähendas sõjaaegset kaitseväge, kui ebaefektiivsele. Kõneleja lükkab ümber murekohti, mis puudutavad Kaitseväe ja Kaitsepolitsei vahel tekkida võivat konflikti, pidades seda välistatuks. Kriitika on suunatud pigem inertsile ja süsteemi aeglasele kohanemisele muutunud julgeolekuolukorraga.
2024-05-06
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis väljendub ministrile suunatud küsimuses hariduspoliitika tulevikusuundade kohta, mis viitab valitsuse tegevuse kontrollimisele. Kriitika on poliitika selguse nõudmine ja puudub isiklik või ründav toon.
2024-05-02
Riigikogu avalduse "Moskva patriarhaadi kuulutamisest Venemaa Föderatsiooni sõjalist agressiooni toetavaks institutsiooniks" eelnõu (420 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis oli suunatud eelnõu esialgsele versioonile, kuna selle sisu oli liiga lai ja põhimõtteliselt vale, kuulutades tervikliku usuorganisatsiooni terroristlikuks. Kriitika on suunatud varasema seadusandliku teksti sisu vastu, mitte konkreetsete poliitiliste vastaste vastu.
2024-04-17
Riigikogu valimise seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (344 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline seisukoht on suunatud Riigikogu komisjoni tegevuse vastu, mis kvalifitseeris sisulised muudatusettepanekud "ebasiirasteks" ja liitis need ebaseaduslikult kokku. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, süüdistades vastaspoolt elementaarse turvalisuse ja läbipaistvuse tagamise eiramises. Vastaste tegevust seostatakse autoritaarsete režiimide praktikaga, viidates Stalini tsitaadile häältelugemise olulisusest.
2024-04-16
Kultuuriministri 2024. aasta ettekanne "Riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest" (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse jätkuvale toetumisele strateegiale "Eesti 2035" selle praegusel kujul. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, kuna dokumenti peetakse muutunud olukorras ebapädevaks. Kriitika intensiivsus on mõõdukalt tugev, nõudes terviklikku ümbervaatamist.
2024-04-16
Väärismetalltoodete seaduse, riigilõivuseaduse ja seadme ohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (363 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasematele valitsustele, kes müüsid maha Eesti ajaloolise kullavaru, ja praegusele finantspoliitikale, mis ei ole loonud tõelisi reserve. Vastuseis on poliitika- ja strateegiapõhine, keskendudes lühinägelikkusele finantsriskide hindamisel ja reservide haldamisel.
2024-04-10
Kaitseliidu seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (335 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja lükkab tagasi üldise kriitika, mis on suunatud komisjoni töötempo ja efektiivsuse pihta, kinnitades, et komisjon teeb lihtsalt oma tööd. Ta viitab ka varasematele "uitmõtetele" Kaitseministeeriumist, näiteks Kaitseliidu maja müügi ideele, millele Kaitseliidu keskorganid vastu seisid, näidates institutsionaalset vastuseisu ministeeriumi drastilistele plaanidele.
2024-04-03
Elektroonilise side seaduse ja looduskaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (392 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastaspool on need, kes esitasid muudatusettepanekud, mis eemaldasid riigikaitse erandid seaduseelnõust. Kritiseeritakse nende kõhklust ja soovi arutelu pikendada, mis on kõneleja hinnangul ilmselge asja juures ebamõistlik. Kriitika on suunatud menetluslikule ebakindlusele ja poliitilisele otsustusvõimetusele kriisiolukordade reguleerimisel.
2024-04-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele valmistada ette ja taastada sõjaväestatud piirivalve eraldi ametina" eelnõu (274 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasematele valitsustele ja riigi juhtimiskontseptsiooni puudumisele, süüdistades eeskätt peaministreid, kes ei suutnud nõuda tervikliku juhtimiskontseptsiooni loomist. Kriitika on kontseptuaalne ja struktuurne, keskendudes "silotornistumisele" ja ametite ühendamise veale, mitte niivõrd isiklik.
2024-04-02
Arupärimine PPA-poolse võimu kuritarvitamise kohta seoses sõna- ja meelsusvabaduse õigusvastase mahasurumisega (nr 620)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud vastutavatele asutustele või valitsusele, kes pole lahendanud Nõukogude pärandi sümbolite küsimust, hoolimata ajalooliste faktide selgumisest. Kriitika on protseduuriline, keskendudes tegevusetusele ja vastutuse puudumisele.
2024-04-01
Arupärimine massiimmigratsiooni kohta (nr 617)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei kritiseerita poliitilisi vastaseid ega protseduurilisi vigu; fookus on riiklikel ohtudel ja julgeolekuasutuse võimekusel. Peamised ohud, millele viidatakse, on Venemaa õõnestustegevus ja radikaalne islam.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele koostada kuni 2045. aastani ulatuv terviklik riigikaitse arenguvisioon ja sellest lähtuv uus erakorraline riigikaitse arengukava kuni aastani 2034" eelnõu (322 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelkõige varasemate Kaitseväe juhtkondade, Kaitseministeeriumi tippametnike ja poliitikute strateegilise mõtlemise puudulikkuse vastu, mis on viinud "jõukohase" riigikaitse ja personalivaldkonna vigadeni. Kritiseerib ka praegust valitsust uue tugevduspaketi otsustamisega viivitamise eest. Välispoliitiliselt heidab ette Euroopale, et see püüab edasi minna "nagu seda sõda ei oleks".
2024-03-06
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (290 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-03-04
Arupärimine automaksu kehtestamise kohta (nr 304)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse esitatud automaksu eelnõu konkreetsele sõnastusele ja erandite ulatusele. Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne, tuues esile eelnõu ebamõistlikkuse riigiasutuste tegevuse seisukohalt.
2024-02-07
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (264 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Liiga vähe andmeid
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (182 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt.
2024-01-25
Hädaolukorra seaduse muutmise seaduse eelnõu (124 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Riigikantselei tegevusetusele seaduseelnõu edasiviimisel, märkides kahe aasta pikkust viivitust. Samuti tuuakse esile Regionaalministeeriumi struktuurne puudujääk, kuna neil puudub eraldi organ, kes varude haldamisega füüsiliselt tegeleda saaks. Kriitika on protseduuriline ja struktuurne.
2024-01-24
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (186 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (129 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (254 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (200 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (195 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (178 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-01-15
Arupärimine siseturvalisuse tagamise võimekuse kohta uues olukorras, kus kontrollimatu immigratsioon on muutnud eesti inimesed murelikuks oma vara ja oma elu pärast (nr 536)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei esine; kõneleja esitab küsimuse, et täpsustada andmeid ja mõisteid seoses migratsiooniga. Kriitika on suunatud pigem ebaselgele arutelule migratsiooni mõiste üle.
2024-01-15
Arupärimine sõjaaja kaitseväe kaudtulevõimekuse kasvatamise kohta (nr 72)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsusele ja peaministrile, keda süüdistatakse aeglases otsustusprotsessis ja ebapiisavas rahastamises kaudtulevõimekuse kasvatamisel. Eriti rõhutatakse, et valitsus viib ellu vaid eelmiste valitsuste otsuseid ega ole loonud piisavat asendusplaani Ukrainale antud relvasüsteemidele. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (132 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (108 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse maksutõusu poliitikale, mida kritiseeritakse ebaefektiivsuse ja majandusliku kahju tekitamise pärast. Kriitika on poliitiline ja majanduslik, keskendudes oodatavale käibe vähenemisele ja ostjate liikumisele Lätti. Isiklikke rünnakuid ei esine, vaid keskendutakse poliitika ebaõnnestumise ennustamisele.
2024-01-09
Riigivaraseaduse ja maakatastriseaduse muutmise seaduse eelnõu (327 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud menetluslikult eelnõu juhtivkomisjoni või ettekandja tegevuse vastu, kuna jäeti kaasamata riigikaitsekomisjon. Vastuseis on intensiivne, kuid keskendub ainult protseduurilisele veale, mitte eelnõu sisule.