Päevakorrapunktide kaupa: Mait Klaassen

Kokku päevakordi: 33

Täielikult profileeritud: 33

2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ettekandja esitluse sisu vastu, täpsemalt inimkapitali teema käsitlemata jätmise eest, mitte isiklik. Vastuseis on poliitikapõhine ja mõõdukas, esitatud küsimuse vormis, mis otsib lahendusi ja lisateavet.
2025-10-08
Kemikaaliseaduse muutmise seaduse eelnõu (701 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2025-09-24
Regionaal- ja põllumajandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kritiseerib valitsuse (ministri ettekandes esitatud) investeerimispoliitikat, pidades maapiirkondadele suunatud 40% osakaalu liialt väikeseks. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes sellele, et praegune jaotus ei suuda regionaalset mahajäämust likvideerida.
2025-09-18
Eesti Panga 2024. a aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav andmestik.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud levinud administratiivsele praktikale, kus looduskaitselisi piiranguid kehtestatakse ilma omanike teavitamise või kaasamise kohustuseta. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, rõhutades, et selline tegevus lõhestab omanikke ja takistab looduskaitselisi töid.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud haridussüsteemi ja õppekava arenduse puudujääkidele, otsides vastutust isiku või asutuse järele, kes takistab integreeritud õppekava edasiviimist. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, nõudes süsteemi vigade parandamist.
2025-06-04
Rahvatervise seaduse muutmise seaduse eelnõu (617 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-06-04
Keskkonnatasude seaduse muutmise seaduse eelnõu (615 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu ettekandja ja regulatsioonide kehtestajate vastu, keskendudes poliitika detailidele, nagu 20 km ja 3 km kaugusnõuete põhjendatusele. Kriitika on suunatud poliitika ratsionaalsuse puudumisele, mitte isikutele, kuigi mainitakse kolleegi teise fraktsiooni esindajana. Intensiivsus on mõõdukas, väljendudes küsimuste ja kahtluste esitamises.
2025-03-20
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele sulgeda Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni ajutine kontrolljoon" eelnõu (562 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu ettevalmistuse puudujääkidele, eriti kriitika puuduliku analüüsi suunas Vene kodanike liikumise kohta. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub andmete ebaadekvaatsusele ning potentsiaalsetele juriidilistele probleemidele (sanktsioonid, konventsioonid).
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on opositsioonilises kontrollrollis uue valitsuse suhtes, kritiseerides potentsiaalseid kärpeid kõrghariduse rahastamises ja nõudes selgust valitsuse tulevikuplaanide osas. Kriitika on poliitika- ja eelarvepõhine.
2025-02-26
Jahiseaduse muutmise seaduse eelnõu (567 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid napib.
2025-02-19
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ministrile ja keskendub eelnõu rakendamise praktilistele puudujääkidele, eriti naaberriikidega koordineerimise osas. Vastuseis ei ole eelnõu vastu tervikuna, vaid selle teostamise ettevalmistuse vastu, rõhutades, et potentsiaalselt ohtlikku laeva ei tohiks naabritele lihtsalt "kingituseks" saata.
2025-01-28
Jahiseaduse muutmise seaduse eelnõu (553 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-12-18
Maapõueseaduse täiendamise seaduse eelnõu (435 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on opositsioonierakonnad, keda kritiseeritakse seaduse põhiseadusevastasuse korduva toonitamise eest. Kõneleja peab seda opositsiooni ülesandeks, kuid kahtleb nende väidete õigsuses, rõhutades, et analüüsid ei ole seadust põhiseadusevastaseks tunnistanud. Kriitika on suunatud poliitilisele rollile ja protseduurilisele vaidlustamisele.
2024-12-11
Maapõueseaduse täiendamise seaduse eelnõu (435 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandumist ei esine, kuid kõneleja tegeleb aktiivselt õigusliku opositsiooniga, mis tuleneb Riigikogu õigus- ja analüüsiosakonna hinnangust põhiseadusega vastuolu kohta. Ta vastandab sellele Kliimaministeeriumi seisukoha, et lubade peatamine on eesmärgipärane ja isikuid kõige vähem koormav lahendus. Samuti käsitletakse keskkonnaühenduste soovi pikendada peatamist veel aastaks.
2024-12-10
Jäätmeseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (461 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis oli Isamaa fraktsiooniga, kelle muudatusettepanekud mootorsõidukimaksu kehtetuks tunnistamiseks ja riigilõivu välistamiseks lükati tagasi. Vastuseis oli poliitilisel ja eelarvelisel alusel, viidates valitsuse tegevuskavale ja riigieelarve arvestustele. Samuti lükati tagasi Raimond Kaljulaidi ettepanekud kergliikurite kohta, kuna need ei seondunud käesoleva eelnõuga.
2024-11-21
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kliimamuutuste mõju Eesti õigusruumile ja majandusele" arutelu

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud praeguse majandamismudeli vastu, mis on viinud kriisiolukorrani ja nõuab vaid tagajärgede kustutamist (S1). Samuti kritiseeritakse äärmiselt tugevat vastuseisu biomassist seotava süsiniku kasutamisele, mis takistab fossiilse süsiniku asendamist (S2).
2024-09-25
Regionaal- ja põllumajandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegevusele, eelkõige liigse bürokraatia ja keeruliste dokumentide loomise eest, mis nõuavad erialast kõrgharidust. Samuti kritiseeritakse potentsiaalset lünka väärtusliku põllumaa kaitse seadusandluses, mis on poliitikapõhine kriitika.
2024-09-18
Jäätmeseaduse, liiklusseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (461 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja edastab kriitikat, mis puudutab 800-eurose riigilõivu mõju, märkides, et see võib suunata inimesi otsima alternatiive ja tekitada kohustusi vähem maksejõulistele omanikele. Samuti vahendati arvamust, et illegaalsete jäätmekäitlejate probleemi on võimalik lahendada ka ilma kõrge riigilõivuta. Otsest isiklikku opositsioonilist hoiakut ei väljendata, vaid vahendatakse arutelus esitatud vastuväiteid.
2024-09-17
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) hiljuti levima hakanud praktikale, mis puudutab relvaomanike kodude ette teatamata külastamist. Kriitika on protseduuriline ja põhiseaduslik, seades kahtluse alla PPA tegevuse kooskõla kodu puutumatuse põhimõttega.
2024-09-11
Maapõueseaduse täiendamise seaduse eelnõu (435 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis avaldub komisjoni hääletustulemustes, kus kaks liiget hääletasid eelnõu täiskogu päevakorda võtmise ja esimese lugemise lõpetamise vastu. Kõneleja ei kritiseeri vastaseid ega analüüsi nende motiive, vaid märgib vastuseisu ainult protseduuriliselt ja numbriliselt.
2024-06-12
Riigikohtu esimehe Villu Kõve ülevaade kohtukorraldusest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2024-06-06
Õiguskantsleri ettepanek looduskaitseseaduse ehituskeeluvööndi regulatsiooni põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja lükkab ümber potentsiaalse vastuväite, et inimesed hakkavad muudatust pahatahtlikult kasutama, väites, et see hirm on alusetu. Otsest vastaste kritiseerimist või rühmituste nimetamist ei esine.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Eesti Vabariigi valitsuse otsuste suuna vastu, kaheldes nende õigsuses eelarve korrastamise osas. Vastuseis on intensiivne, kuna hoiatatakse otsese katastroofi tekke eest, kui eelarvet ei korrastata. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine.
2024-05-13
Õiguskantsleri ettepanek rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse, krediidiasutuste seaduse, võlaõigusseaduse ja riigilõivuseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud pigem seaduseelnõu potentsiaalsetele tagajärgedele, mitte konkreetsetele vastastele. Kriitika on poliitikapõhine, väljendades muret liigse pangakontrolli ja põhiõiguste riive pärast.
2024-04-11
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tagada veterinaaria tulevik" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigi rahastuspoliitikale, eriti ettepanekule lisada 2 miljonit eurot, mida peetakse vaid tasulise õppe asendamiseks riigieelarvelise rahaga, mitte reaalset paranemist toovaks lahenduseks. Samuti kritiseeritakse riigi suutmatust eraldada piisavalt vahendeid kliinilise õppe toetamiseks.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eesti rahva sündivuse suurendamiseks" eelnõu (283 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandumist konkreetsetele isikutele või rühmadele ei esine. Kriitika on suunatud menetluslikule puudujäägile, nimelt sotsiaaluuringute puudumisele uute toetusmeetmete alusena.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse investeerimisotsuste aluspõhimõtetele, kahtlustades, et need võivad olla empiirilised, mitte aga põhjalikule uuringule tuginevad. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, rõhutades vajadust vältida varasemaid vigu, kus investeeringud jäid tühjalt seisma.
2024-02-22
Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (287 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastaspool on eelnõu esitajad, kelle poliitilist optimismi poliitmängude kadumise osas peetakse alusetuks. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes sellele, et eelnõu võtab kohalikelt elanikelt õiguse moodustada valimisliite ja osaleda kohalikus elus.
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastaste ründamist ei esine, kuid kõneleja kritiseerib levinud narratiivi maksu nimetamise kohta pelgalt "automaksuks". Kriitika on suunatud maksu eesmärgi väära mõistmise vastu, püüdes rõhutada selle keskkonnalist eesmärki.
2024-01-25
Atmosfääriõhu kaitse seaduse muutmise seaduse eelnõu (160 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ettekandja ja Keskkonnakomisjoni väidete vastu, keda kritiseeritakse atmosfäärifüüsika põhitõdede analüüsimata jätmise eest. Kriitika on intensiivne ja rangelt sisuline, rõhutades, et vastaspoole väited ei saa mitte mingisugustel tingimustel tõesed olla.
2024-01-18
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tugevad maakoolid ja tugev koolivõrk" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt. Kõneleja ei kritiseeri ega vastandu ettekandjale, vaid esitab täpsustavaid küsimusi.