Päevakorrapunktide kaupa: Madis Kallas

Kokku päevakordi: 72

Täielikult profileeritud: 72

2025-10-15
Kultuuritöötajate palgad

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud varasematele poliitilistele prioriteetidele, mis ei ole kultuuritöötajate palkade eest piisavalt tugevalt seisnud, erinevalt õpetajate palkadest. Praegust ministrit kritiseeritakse kaudselt küsimusega, miks ei ole sama tugevat seismist toimunud, kuigi tunnustatakse 2026. aasta eelarve pingutusi.
2025-10-09
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (661 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud koalitsioonierakondadele (Reformierakond, Eesti 200), kellelt nõutakse konkreetseid alternatiivseid lahendusi toiduhinna vähendamiseks. Vastuseis on pigem protseduuriline ja poliitiline, rõhutades koalitsiooni passiivsust või soovi puudumist lahenduste leidmisel, mitte isiklikke rünnakuid.
2025-10-08
Planeerimisseaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (683 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei kritiseeri ühtegi vastaspoolt ega rühmitust, vaid keskendub poliitika selgitamisele ja haldusmõju hindamisele. Vastuseis puudub, hoiak on pigem informatsiooni hankiv.
2025-10-08
Sotsiaalministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ministeeriumi haldusala suurusele ja sellega seotud suutlikkusele teemades süvitsi minna. Vastuseis on suunatud olemasoleva ressursi ja analüüsi puudulikkusele noorte tervise valdkonnas, mitte ministri isikule.
2025-10-08
Erihoolekanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, infotund

Kõneleja on opositsioonilises positsioonis valitsuse suhtes, esitades peaministrile väljakutse sõnastada ja lahendada erihoolekande kriis. Kriitika on suunatud valitsuse suutmatusele tagada teenuste võrdne kättesaadavus ja lahendada süsteemseid probleeme. Rünnakud on poliitika- ja protseduuripõhised, nõudes valitsuse juhilt vastutuse võtmist.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika või vastuseis puudub; kõneleja väljendab hoopis tänu ja toetust ministri seisukohtadele regionaalpoliitika teemal. Eesmärk on pigem saada täiendavat informatsiooni ja tagada poliitika edukas rakendamine.
2025-10-07
Arupärimine Haridus- ja Teadusministeeriumi eelarve jääkide kohta (nr 805)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandust ei esine, kuid kriitika on suunatud süsteemi vastu, mis normaliseerib kvalifitseerimata õpetajate aktsepteerimise ja vähendab õpetajate õigusi koolikeskkonnas. Samuti kritiseeritakse olukorda, kus lapsevanemate ja laste õigused on muutunud õpetajate õigustest tugevamaks.
2025-10-07
Arupärimine põhikooli lõpueksamite ja gümnaasiumis õpingute jätkamise korralduse kohta (nr 801)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis puudub, kuid kõneleja esitab valitsuse ministrile kriitilisi küsimusi hariduskorralduse tulemuste kohta. Kriitika on poliitika- ja andmepõhine, nõudes analüüsi, mis kinnitaks teatud koolide olulisust süsteemi toimimisel.
2025-10-06
Arupärimine põhikooli lõpueksamitelt läbikukkumise kohta (nr 800)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ei piisa andmeid.
2025-10-06
Arupärimine koolitoidu ebapiisava riikliku rahastamise ja sellest tuleneva ebavõrdsuse kohta (nr 797)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene kriitika või vastandumine; küsimus on esitatud pigem lahenduskeskselt ja koostööle kutsuvalt, isegi kui see on suunatud ministrile arupärimise raames.
2025-09-24
Regionaal- ja põllumajandusministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika ei ole suunatud ministri isiku või ministeeriumi üldise töö vastu, vaid keskendub kitsale poliitilisele otsusele regionaallennuliikluse piletihindade osas. Vastasseis on madala intensiivsusega ja esitatud küsimuse vormis, kusjuures ründav toon on teadlikult välistatud.
2025-09-23
Jäätmeseaduse muutmise seaduse eelnõu (676 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud neile, kes ainult kordavad kitsaskohti, pakkumata lahendusi, ning riigiasutuste bürokraatia ja korralduse vastu, mis takistab teenuste kättesaadavust. Kõneleja kritiseerib ka piirkondade vastandamist. Konkreetseid poliitilisi vastaseid ei nimetata ega rünnata isiklikult, kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine.
2025-09-15
Arupärimine gümnaasiumihariduse kättesaadavuse kohta Eestis (nr 799)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Potentsiaalne vastasseis on suunatud riigi reformiplaanidele, mis võiksid viia Orissaare Gümnaasiumi sulgemiseni või ümberkorraldamiseni. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes riigi kavatsuste selgitamisele ja kohaliku haridusvõrgu kaitsmisele.
2025-09-15
Arupärimine haridusliku ebavõrdsuse kohta (nr 795)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud süsteemsetele puudujääkidele (nt ebapiisav huvihariduse transport) ja ministeeriumi tegevusetusele, mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele. Nõutakse valitsusasutustelt selgeid lahendusi ja plaane mahajäänud koolide järele aitamiseks.
2025-09-15
Arupärimine õpetajate töötasude erinevuste kohta (nr 790)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline hoiak puudub isiklikul tasandil, kuna kõneleja rõhutab, et ei ole plaanis kedagi süüdistada ega tuua välja tegematajätmisi. Kriitika on suunatud süsteemsetele puudujääkidele, nagu õpetajate palga liigne seotus õpilaste arvuga ja sellest tulenev regionaalne ebavõrdsus.
2025-09-11
Finantsinspektsiooni 2024. aasta aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid kriitika on suunatud kaudselt nendele finantsasutustele, kes pakuvad tarbimis- ja kiirlaene viisil, mis teeb kohustused inimestele liiga atraktiivseks ja tekitab suuri probleeme. Rõhutatakse vajadust reguleeriva asutuse surve järele nende asutuste suhtes.
2025-09-09
Kaitseministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid kõneleja võtab kriitilise järelevalve rolli, esitades küsimuse Kaitseministrile. Kriitika on suunatud süsteemsetele riskidele (avaliku usalduse kadu) ja protseduurilistele puudujääkidele, mis vajavad täiendavat kontrolli.
2025-09-08
Arupärimine valitsuse sisserände suurendamise plaanide kohta (nr 791)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riigi tegevuse vastu, mis on lubanud "sõelast läbi" isikuid, kes ei peaks Eestis tööl olema. Tegemist on poliitika ja protseduuride pinnalt tõusva kriitikaga valitsuse suunas, mitte isiklike rünnakutega.
2025-09-08
Arupärimine elutähtsate pangateenuste kadumise kohta maakonnakeskustest (nr 773)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Keskerakonna vastu, keda süüdistatakse praamipiletite hinna tõstmises Saaremaa ja Hiiumaa vahel. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, rõhutades selle negatiivset majanduslikku mõju saartele. Samuti kritiseeritakse üldiselt inimesi, kes annavad maaelu kohta hinnanguid, olemata sellega kursis.
2025-09-08
Arupärimine elulõpuga seonduvate regulatsioonide kohta (nr 766)

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Kriitika on suunatud valitsuse ministeeriumidele (Haridus- ja Teadusministeerium, Regionaal- ja Põllumajandusministeerium), keskendudes poliitilistele puudujääkidele haridusliku ebavõrdsuse ja palgatoetuste tagamisel. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivsus mõõdukas, nõudes vastuseid ja ülevaadet olemasolevate meetmete mõju kohta.
2025-06-18
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele" eelnõu (630 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Riigikogu komisjoni tegevusetuse vastu, kuna komisjon ei toetanud eelnõuga edasiliikumist, hoolimata probleemi tõsidusest. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, rõhutades, et probleem on liiga tõsine, et seda kõrvale jätta.
2025-06-18
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse ning kutseõppeasutuse seaduse muutmise seaduse (direktorite atesteerimine ja õpetajate karjäärimudel) eelnõu (653 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõnelejad ei kritiseeri ega vastandu otseselt eelnõule ega konkreetsetele rühmadele, vaid otsivad lahendusi ja selgitusi. Nende eesmärk on maandada riske, mis võivad tekkida kvalifikatsioonita õpetajate palgamaksmisel või regionaalse ebavõrdsuse süvenemisel.
2025-06-12
Töölepingu seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (602 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud Majandus- ja Tööstusministeeriumi esitatud eelnõule, kritiseerides selle sisu ja mõju töötajate õigustele. Kriitika on suunatud poliitilisele suunale, mitte ministri isiklikele kavatsustele, keda tunnistatakse mittepahatahtlikuks.
2025-06-12
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu sisule ja selle loojatele, kritiseerides poliitilise ja demokraatliku filtri kaotamist kohtute haldamisel. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilistele ning sisulistele riskidele, eriti poliitilise vastutuse delegeerimisele kohtunikele.
2025-06-12
Spordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (518 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud seotud ministeeriumidele, kes ei suutnud omavahel kokku leppida ja seeläbi lahendada spordiklubide maksusoodustuse probleemi. Vastuseis on suunatud ebaefektiivsele valitsemisele ja bürokraatia tekitamisele, mitte isikutele. Kõneleja kutsub ministeeriumeid üles teemat tõsiselt käsitlema.
2025-06-11
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Tallinna linna ja seal valitseva erakonna tegevusele, mis süvendab regionaalset ebavõrdsust, keskendudes lasteaia kohatasu arutelule jõukaimas omavalitsuses. Lisaks kritiseeritakse teravalt teiste saadikute (nimetatud Anti Allas) vahelesegamist ja kõnelejate häirimist istungisaalis.
2025-06-10
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastustab valitsuse kavandatud menetluslikku lahendust Konkurentsiseaduse eelnõus. Kriitika on suunatud protseduuri ebaefektiivsusele, kallidusele ja suutmatusele kõrvaldada ärihuvide kahtlusi. Vastuseis väljendub nõudmises, et minister põhjendaks, miks kallima ja keerulisema lahendusega edasi minnakse.
2025-06-05
Liiklusseaduse täiendamise seaduse eelnõu (616 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ei väljenda otsest vastuseisu, vaid seab kahtluse alla eelmise kõneleja väite aluse, küsides, kas see põhineb oletustel või varasematel indikatsioonidel. Kriitika on suunatud informatsiooni allika selgusele ja läbipaistvusele.
2025-06-04
Eesti inimeste toimetulek

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastasseis on valitsuse ja peaministri suunas, eriti seoses koalitsioonilepingu puudujääkidega inimeste toimetuleku osas. Kriitika on suunatud nii poliitilisele sisule kui ka vastaspoole seisukohtade ebatäpsele tõlgendamisele maksuküsimustes. Vastuseis on toonilt mõõdukas, kuid sisult nõudlik.
2025-06-03
Taristuministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud praegusele süsteemile, mis käsitleb äriloogikal töötavat Tallinna Lennujaama ja regionaalseid lennujaamu ühtses kulureas ja loogikas. Vastuseis on poliitiline ja protseduuriline, keskendudes finantsmudeli ebaõiglusele regionaalse aspekti täitjate suhtes.
2025-06-03
Arupärimine Pihlakodu juhtumi ja hooldekodude turvalisuse kohta (nr 750)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud vastutavale ministrile ja valitsusele tegemata jäänud otsuste eest, mis on põhjustanud laialdase ühiskondliku pettumuse. Rünnak on protseduuriline ja tulemuspõhine, nõudes konkreetse tegevuse (täiendava uurimise) algatamist.
2025-06-02
Arupärimine koolivõrgu kohta (nr 760)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis puudub, kuid kõneleja kritiseerib poliitilist suunda, mis tekitab kohapeal hirmu Orissaare Gümnaasiumi sulgemise osas. Kriitika on suunatud poliitika tagajärgedele (ebakindlus ja ruumipuudus), mitte konkreetsetele isikutele.
2025-06-02
Arupärimine noorsootöötajate kvalifikatsiooninõuete kohta (nr 745)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2025-06-02
Riigi 2025. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (651 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja võtab valitsuse suhtes küsitleva positsiooni, seades kahtluse alla Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi madala prioriteedi lisaeelarves. Kriitika on suunatud eelarve jaotamise protseduurile ja valitsuse suutlikkusele katta olulisi puudujääke õigeaegselt.
2025-05-20
Arupärimine elektrienergia tootmisvõimsuste kohta (nr 746)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2025-05-19
Arupärimine Eesti keskkonnapoliitika kohta (nr 743)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasema valitsuse ebastabiilsusele ja hüplikele otsustele keskkonnavaldkonnas, tuues esile nelja ministri ja kolme ministeeriumi vahetumise kolme aasta jooksul. Konkreetseid poliitilisi vastaseid ei nimetata, vaid kritiseeritakse protseduurilist ja struktuurilist ebakorrektsust.
2025-05-19
Arupärimine loodusobjektide kaitsekorra ebaseadusliku muutmise kohta (nr 738)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika puudub, pigem väljendatakse toetust uuele ministrile. Ainus kaudne vihje on rahulolu, et keskkonnaministri ametikoht on taas tablool, mis võib viidata varasema valitsusstruktuuri mittetoetamisele.
2025-05-12
Arupärimine relvaseaduse võimalike muudatuste kohta (nr 755)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on ebapiisavalt.
2025-05-06
Arupärimine parvlaevaühenduse tuleviku kohta (nr 739)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud praeguse ministri tegevuse vastu, kes tühistas eelmise ministri poolt saavutatud püsielanikusoodustuse laiendamise otsuse. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes saarte elanikele oluliste otsuste tagasipööramisele. Kriitika on väljendatud pettumuse ja küsimuste vormis.
2025-05-06
Arupärimine Kehtna Kutsehariduskeskuse ja Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskooli ümberkorraldamise kohta (nr 733)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud ministri ja valitsuse tegevuste vastu, mis süvendavad ääremaastumist kiirustades ja ilma piisava mõjude analüüsita. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes ministrilt konkreetseid parandusmeetmeid ja teema arutamist valitsuses. Rõhutatakse, et tagajärgedega võitlemine ei ole varasemas praktikas olnud edukas.
2025-04-23
Toimetulek

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Opositsiooniline hoiak on suunatud valitsuse tegevusetuse vastu üliõpilaste toimetuleku teemal, kritiseerides poliitikat, mis on jätnud toetuste määrad ajale jalgu. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, nõudes valitsuselt arutelu ja tegevuskava olemasolu.
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetuse ja kultuuri ning spordi pideva edasilükkamise vastu, mis on surunud valdkonna teiste teemade taustale. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes ebapiisavale fookusele ja ebapiisavatele sotsiaalsetele garantiidele. Konkreetseid isikuid või poliitilisi rühmitusi otseselt ei kritiseerita, vaid rõhutatakse süsteemset viga.
2025-04-16
Eesti inimeste toimetuleku halvendamine

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud "tänasele valitsusele", keda manitsetakse kaaluma seadusemuudatuste negatiivset mõju inimeste toimetulekule. Vastuseis on poliitikapõhine, keskendudes teise kõrghariduse tasuliseks muutmise plaanidele, mis tooks ühiskonnale kaasa negatiivseid tagajärgi.
2025-03-26
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Riigikogu liikmete ebaeetilise käitumise vastu, kes on kasutanud mõjutustegevust ja jaganud telefoninumbreid. Kõneleja taunib sellist käitumist menetluse raames, pidades seda ebanormaalseks ja vältimist vajavaks.
2025-02-25
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, kuid kõneleja pareerib võimalikke süüdistusi põhiseaduse muutmisega kiirustamises või lihtsustatud lähenemises. Samuti tunnistatakse, et õiguseksperdid on toonud esile muudatuse ohte ja kitsaskohti, kuid fraktsioon on valmis nendest hoolimata edasi liikuma.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõige intensiivsem vastuseis on suunatud agressorriikidele (Venemaa ja Valgevene) ning neile, kes soovivad lubada nende sportlasi rahvusvahelisele areenile, rõhutades, et poliitika ja sporti ei saa enam ammu lahus hoida. Kriitika on väärtuspõhine ja resoluutne, hoiatades karmi reaalsuse eest, et see võib lähiajal juhtuda. Sisemine kriitika puudutab nutiseadmete laialdast kasutamist liikumisharjumuste arvelt.
2025-02-19
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid napib.
2024-12-18
Ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse, keskkonnatasude seaduse ning planeerimisseaduse muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis puudub, kuna esitatakse küsimusi seaduse ettevalmistamise ja rakendamise kohta, mitte rünnata isikuid. S1 viitab kaudselt regionaalsele ebaõiglusele ja teatud piirkondade vastuseisule arendustele, mis on Ida-Virumaa koormust suurendanud.
2024-12-16
Ülevaade "Kriminaalpoliitika põhialuste aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed
2024-12-11
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Isamaa fraktsioon, keda süüdistatakse sotsiaaldemokraatide vastu suunatud valeväidete levitamises maamaksu tõusu ja töökohtade loomise osas. Kriitika on intensiivne ja suunatud süüdistuste ümberlükkamisele, et vältida valede väidete kõlama jäämist.
2024-12-11
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (505 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Konkreetseid poliitilisi vastaseid ega rühmitusi ei nimetata ega kritiseerita. Kriitika on suunatud pigem varasemale poliitilisele inertsile ja isevoolu teed liikumisele, mis on soodustanud linnastumist ja regionaalse lõhe kasvu. Nimetatakse, et riik on lasknud negatiivsetel trendidel iseeneslikult edasi liikuda.
2024-12-04
2024. aasta riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (517 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandumist ei ole, kuid viidatakse maailmavaatelistele erimeelsustele komisjoni esimehega. Kriitika on suunatud potentsiaalsele teabe puudujäägile ministeeriumidest, mitte isiklikule tasandile või poliitilisele vastasele endale.
2024-11-19
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (Maa-ameti ümberkorraldamine Maa- ja Ruumiametiks) eelnõu (457 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest opositsiooni või kriitikuid ei nimetata; kriitika on suunatud senisele killustunud riigikorraldusele ja maa- ning ruumiloome liiga soodustavale tegevusele, mis on viinud negatiivsete tagajärgedeni nagu valglinnastumine. Hoiak on pigem lahenduskeskne, mitte vastanduv.
2024-11-12
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (Maa-ameti ümberkorraldamine Maa- ja Ruumiametiks) eelnõu (457 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid kritiseeritakse reformiprotsessi pikaajalist venimist (kaheksa aastat), mis viitab rahulolematusele valitsuse tegevuse kiirusega. Samuti tehakse avalik parandus eelneva kõneleja (Mart Maastik) ilmselgele eksimusele ministeeriumide haldusalade osas, rõhutades vajadust faktilise täpsuse järele.
2024-11-11
Maamaksuseaduse muutmise seaduse osalise kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (489 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud tsentraliseeritud riiklikule juhtimisele, mis dikteerib kohalikele omavalitsustele maksustamise. Kaudselt seatakse kahtluse alla sotsiaaldemokraatide (SDE) seisukohad, eriti nende endiste linnapeade ja vallavanemate roll komisjonis, küsides nende arutelu sisu kohta.
2024-11-04
Spordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (518 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub, kuna kõne keskendub eranditult eelnõu toetamisele ja selle positiivsete külgede esiletoomisele, nähes seda olulise sammuna puhtama spordi suunas.
2024-10-23
Siseministri poliitiline avaldus sisejulgeoleku teemal

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud sotsidele, kes on korduvalt väljendanud vastuseisu hääleõiguse äravõtmisele teatud kodanikelt. Kriitika on poliitilisel tasandil, puuduvad isiklikud rünnakud, kuid vastanduv seisukoht on selgelt välja toodud.
2024-10-17
Tsiviilkohtumenetluse seadustiku ja täitemenetluse seadustiku rakendamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (439 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-09-25
Kinnistusraamatuseaduse muutmise seaduse eelnõu (467 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei väljenda otsest vastuseisu ega kritiseeri teisi osapooli, kuna tema roll on komisjoni töö neutraalne ettekandmine. Raportis mainitakse küll Anastassia Kovalenko-Kõlvarti kommentaari vastuolulisuse kohta erisustes, kuid seda ei esitata kõneleja enda vastuseisuna.
2024-09-25
Regionaal- ja põllumajandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud tsentraliseeritud otsustusprotsessidele ja valitsevale olukorrale, kus enamik otsustajaid elab Harjumaal ega koge piirkondade probleeme. See on protseduuriline ja poliitikapõhine vastuseis praegusele regionaalarengu mudelile.
2024-07-29
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (443 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Otsene kriitika puudub, kuid kõneleja vastandub tugevalt tegevusetusele ja tasakaalust väljas Eesti arengu süvendamisele, rõhutades, et otsuseid ja muudatusi ei tohi karta. Ta hoiatab, et tänane otsustamatus viib veel suuremal määral tasakaalust väljas Eesti suunas.
2024-06-14
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise ja selle tõttu teiste seaduste muutmise seaduse (Maa-ameti ümberkorraldamine Maa- ja Ruumiametiks) eelnõu (457 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Vastuseis puudub, kriitika on suunatud pigem praegusele killustunud info- ja teenuste süsteemile, mis takistab paremate poliitikaotsuste tegemist. Vastanduti killustatusele, mitte konkreetsetele poliitilistele rühmadele.
2024-06-12
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vaidles kategooriliselt vastu seisukohale, et kohalike omavalitsuste juhid ei soovi autonoomiat juurde saada. Kriitika on suunatud neile, kes ei usalda KOV-e ja soovivad nende otsustusvabadust Toompealt piirata.
2024-06-06
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (443 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu või kriitikat ei esitata, kuid mainitakse faktiliselt, et komisjonis oli üks liige, kes hääletas eelnõu päevakorda võtmise ja esimese lugemise lõpetamise vastu. Kriitika on suunatud protseduurilistele küsimustele, mitte isikutele.
2024-06-04
Hädaolukorra seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (426 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika või vastuseis puudub; kõneleja keskendub konstruktiivse küsimuse esitamisele ja avaldab tunnustust eelnõu tutvustamise eest.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-05-29
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandumist ei esine, kuid kõneleja tegeleb sotsiaaldemokraatide fraktsiooni ja teiste esitatud küsimustega, eriti seoses prognooside puudumise ja 10% kasvupiirangu tõlgendamisega. Kriitika on suunatud pigem eelnõu ebaselgete osade selgitamisele ja arusaamatuste hajutamisele. Ta rõhutab, et maatulundusmaa maksumäära muutmise osas on arvestatud Talupidajate Keskliidu selge sõnumiga.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud süsteemsetele puudujääkidele ja aeglastele protsessidele riigiasutustes ja kohalikes omavalitsustes. Kriitika on suunatud kas administratiivsele ebaefektiivsusele või seadusandluse aeglusele, mitte konkreetsetele vastastele.
2024-05-15
Sotsiaalhoolekande seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erihoolekandeteenused ja elukoha aadressi muutmine) eelnõu (421 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-05-08
Rahandusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas ülevaade avaliku teenistuse arengusuundadest 2022. ja 2023. aastal)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse fiskaalpoliitika vastu, mis ei suuda saavutada eelarve stabiilsust vajalike kärbetega, ning administratiivsete praktikate vastu, mis soodustavad tsentraliseerimist. Eriti kritiseeritakse seda, et optimeerimine ja konsolideerimine viib töökohtade sulgemiseni kaugemates piirkondades ja koondumiseni suurematesse linnadesse. Samuti heidetakse ette EL-i vahendite regionaalset ebavõrdset jaotust.