Päevakorrapunktide kaupa: Toomas Uibo

Kokku päevakordi: 46

Täielikult profileeritud: 46

2025-10-08
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastaste kritiseerimist ei esine; kriitika on suunatud varasemale poliitikale, mis lasi eelarve defitsiidil ja riigivõlal liiga kiiresti kasvada. Kõneleja vastandub elamisele tuleviku arvelt ja pimesi kärpimisele, rõhutades tarka prioriteetide seadmist.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse rahandusstrateegiale, kuid see väljendub pigem poliitikapõhise küsimuse esitamises ministrile, mitte otsese kriitikana. Intensiivsus on madal, keskendudes selgituse saamisele.
2025-09-18
Eesti Panga 2024. a aruanne

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita, kuid vastandutakse vastutustundetule võlgu elamisele ja probleemide eest põgenemisele. Kriitika on suunatud ka liigsele bürokraatiale, mis pidurdab uuendusi ja takistab ettevõtluskeskkonna lihtsust.
2025-09-09
Hoiu-laenuühistu seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (671 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Vastuseis on suunatud konkreetsetele, kuid täpsustamata päevakorramuudatustele, millega Eesti 200 fraktsioon ei ole nõus. Kriitika on puhtalt protseduuriline ja väljendatud mõõduka intensiivsusega.
2025-06-19
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (647 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest kriitikat ei esitata, kuid Isamaa erakonda kutsutakse üles kinnitama oma toetust lastega peredele suunatud automaksuleevendusele. Vastasseis on pigem poliitilise toetuse küsimine kui sisuline rünnak. Kompromissivalmidust näitab soov saada toetust ka opositsioonilt.
2025-06-18
Politsei ja piirivalve seaduse täiendamise seaduse eelnõu (670 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud konkreetsele poliitilisele meetmele, mis lubab kaamerate abil tuvastada sõidukis viibivaid inimesi. Kriitika on esitatud küsimuse vormis, seades kahtluse alla meetme õigustatuse ja pakkudes välja alternatiivse piirangu kehtestamise. Otsest isiklikku või protseduurilist rünnakut ei esine.
2025-06-12
Laulu- ja tantsupeoseaduse eelnõu (598 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu konkreetsetele sätetele, mis puudutavad repertuaari ja kunstilise poole reguleerimist. Kriitika on põhimõtteline, hoiatades riikliku ettekirjutuse ja vabaduste piiramise eest.
2025-06-12
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis on suunatud eelnõu (632 SE) kohesele edasisele menetlemisele, mitte konkreetsele poliitilisele rühmale. Kriitika aluseks on protseduuriline vajadus reageerida Riigikohtu esimehe poolt esitatud märkustele, mis viitab institutsionaalsele vastuseisule eelnõu praegusele vormile.
2025-05-22
Õiguskantsleri ettepanek anda nõusolek Riigikogu liikmelt Kalle Laanetilt saadikupuutumatuse äravõtmiseks ja tema suhtes kohtumenetluse jätkamiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt
2025-04-22
Kultuuriministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on selgelt opositsioonis, kritiseerides riiki lubaduste mittetäitmise ja ebamõistliku rahakasutuse eest, mis tõi kaasa 1,2 miljoni euro suuruse kahju. Kriitika on suunatud riigi (valitsuse) protseduurilistele vigadele ja finantsjuhtimise ebaefektiivsusele.
2025-04-16
Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (574 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Isamaa, keda kritiseeritakse ambitsiooni vähendamise ettepaneku eest energeetikaseaduses, mis on kõneleja hinnangul ebamõistlik. Vastast (Mart) süüdistatakse valede andmete kasutamises Hiina kliimaeesmärkide osas, mis viitab poliitika- ja faktipõhisele kriitikale.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on need poliitilised jõud, kes piidlevad uusi tehnoloogiaid kui ohte ja klammerduvad mineviku mudelitesse, kartes muutusi ja seades kahtluse alla senise status quo. Kritiseeritakse nende madalat ambitsioonikust, mis näeb Eestit vaid lihtsa allhankijamaana, ning vastandutakse neile tugevalt visionäärse lähenemisega. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine.
2025-04-09
Isikut tõendavate dokumentide seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (572 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2025-04-09
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (592 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on opositsioon, keda kritiseeritakse vastutustundetu käitumise ja vale narratiivi loomise eest, justkui valitsus "rööviks Eesti kodanikke". Kriitika on suunatud opositsiooni narratiivile, mis eirab riigirahanduse korrastamise vajadust ja julgeolekuolukorda. Opositsiooni süüdistatakse selles, et nad ei räägi vajadusest midagi oma riigi hoidmiseks ära anda.
2025-03-27
Riigikogu juhatuse valimised

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Puuduvad andmed.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse poliitika suunale, küsides, kas valitsus on valmis rohkem toetama turupõhiseid lahendusi. Samuti kritiseerib ta omavalitsuste puudulikku koostööd, mis tekitab elanikele reaalseid probleeme.
2025-02-26
Jahiseaduse muutmise seaduse eelnõu (567 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastandumine, kuid kõneleja on teadlik konkureerivatest seadusandlikest algatustest (Isamaa eelnõu) ja nõuab nende võrdlust, et hinnata EKRE eelnõu paremust. Kriitika on suunatud pigem eelnõu ebaselgetele regulatsioonidele ja lünkadele (nt hundi surmamise õiguse määratlemine).
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

S2 kritiseerib opositsiooni liiget Mart Maastikut, väites, et ta ei mõistnud arutelu teemat erarahastuse kaasamise osas. Tugev kriitika on suunatud ka valitsuse osadele riigi ebausaldusväärsuse ja lubaduste täitmata jätmise eest, tuues esile Kliimaministeeriumi asekantsleri seisukoha ja Eesti filmilinnaku idee tühistamise.
2025-02-19
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kaudne kriitika on suunatud Moskva Õigeusu Kiriku hierarhia ja Patriarh Kirilli tegevuse vastu, keda nähakse julgeolekuohuna. Kõneleja seab kahtluse alla Ungari seisukoha, et usujuhtide sanktsioneerimine õõnestab rahupüüdlusi, viidates sellega rahvusvahelisele vastuseisule.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene kriitika puudub, kuid kõneleja märgib ära Ameerika Ühendriikide uue administratsiooni vastakad signaalid, mis tekitavad ebakindlust ja nõuavad Euroopalt ennetavat reageerimist. Vastanduv seisukoht on suunatud pigem ebaselgele välispoliitilisele suunale kui konkreetsele poliitilisele vastasele.
2025-01-28
Välismaalaste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (rändemenetluste tõhustamine) eelnõu (548 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud eelmisele valitsusjuhile, kes jättis tähelepanuta Eesti 200 majandusministri eestvedamisel sündinud laiapindse majandusplaani. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, viidates majanduse arengu pidurdamisele. Kõneleja rõhutab ka tugevat vastuseisu kontrollimatule ja massilisele sisserändele.
2024-12-10
Riigikogu liikme staatuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (528 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu esitajatele, kritiseerides nende fraktsiooni liikmete ebapiisavat osalemist Riigikogu töös, eriti komisjonides. Kriitika on protseduuriline ja keskendub järjepidevuse puudumisele, vihjates, et eelnõu esitajad ei järgi ise propageeritavat töökultuuri.
2024-11-21
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kliimamuutuste mõju Eesti õigusruumile ja majandusele" arutelu

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2024-10-22
Raamatupidamise seaduse muutmise ja sellest tulenevalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (516 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi vastu, kuna nende ettepanek (25% piirmäära tõstmine) ei korreleeru Eesti majandusolukorraga ja suurendab halduskoormust. Samuti vaidlustatakse Majanduskomisjoni esimehe Jaak Aabi esitatud andmeid ettevõtete varade kasvu kohta, pidades neid ebaõigeks mõõtmiseks. Kriitika on poliitika- ja metoodikapõhine, mitte isiklik.
2024-09-26
Peaminister Kristen Michali poliitiline avaldus seoses 2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu üleandmisega

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelmiste valitsuste vastu, keda süüdistatakse katteta lubaduste andmises, hiigelbürokraatia kasvatamises ja pidevas võlgu elamises. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes varasemale fiskaalsele vastutustundetusele, mis on kahjustanud riigi usaldusväärsust.
2024-06-12
Riigikogu otsus "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" (431 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastandutakse kolleegi ja tema erakonnakaaslaste väidetele, et tuumaenergia töörühma raport on koostatud kiirustades ja on puudulik. Kriitika on faktipõhine, viidates raporti vastavusele IAEA standarditele ja mahukale analüüsile, nimetades vastupidiseid väiteid ebatõsisteks.
2024-06-12
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis puudub; kõneleja pigem nõustub eelkõnelejaga, et uus maks ei meeldi kellelegi, kuid keskendub maksu vajalikkuse ja õigluse põhjendamisele. Kriitika on suunatud pigem eelnõu hetkel ebaõiglastele detailidele, mitte vastasparteidele.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelkõige varasemale otsustamatusele energiapoliitikas, mis on majandust kahjustanud ja viinud kõrgete energiahindadeni. Samuti kritiseeritakse tuumaenergia vastaste argumente (spetsialistide ja asukohtade puudumine) kui otsitud põhjuseid, mis väärivad edasist uurimist.
2024-05-15
Ehitusseadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (308 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2024-05-06
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on umbusaldusavalduse algatajad Keskerakond ja EKRE, keda süüdistatakse eestikeelsele haridusele ülemineku nurjamise katses. Kriitika on intensiivne, süüdistades vastaseid varasemate haridussüsteemi murede kuhjamises ja "Vene jutupunktide" rääkimises. Ajapikendus üleminekul lükatakse kategooriliselt tagasi.
2024-04-18
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuumaenergia kasutuselevõtmise vajadus ja võimalused Eestis" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid vastaste kritiseerimise või vastuseisu kohta ei ole piisavalt.
2024-04-16
Kultuuriministri 2024. aasta ettekanne "Riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest" (sealhulgas "Eesti spordipoliitika põhialused aastani 2030" elluviimisest)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu ei väljendata, kuid esitatakse kaudne kriitika Kultuuriministeeriumi praeguse rahastamismudeli suhtes, mis ei väärtusta piisavalt tippkultuuritöötajaid. Kriitika on suunatud poliitika ebaefektiivsusele palgaküsimustes.
2024-04-11
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tagada veterinaaria tulevik" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene kriitika on suunatud mõttetule bürokraatiale, mis takistab majanduse arengut, ning rohepöördele, mis ei tohi vähendada ettevõtete konkurentsivõimet. Kriitika on suunatud pigem süsteemsetele takistustele kui konkreetsetele poliitilistele vastastele.
2024-04-10
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (384 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu praeguse versiooni puudulikkusele ja vastuolule põhiseadusega, mitte isikutele. Eelkõige kritiseeritakse eelnõu puudulikku kohtumenetluse kirjeldust ja olukorda, kus suuri trahve (nt 100 miljonit) võiks määrata isikut ära kuulamata. Kriitika on protseduuriline ja õiguslik, nõudes eelnõu viimist kooskõlla põhiseaduse paragrahvidega 15 ja 24.
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud erinevate valitsuste majanduspoliitikale, eriti rõhutades ettevõtjate kriitilist suhtumist. Vastuseis on poliitikapõhine ja mõõdukalt intensiivne, esitades küsimuse kaudu kahtlusi plaani vastuvõetavuse osas.
2024-04-04
Riigikogu juhatuse valimised

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave
2024-03-19
Terviseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub seisukohtadele, mis välistavad kiirabilendude teenuse reformimise juba eos, viidates liiga vähestele lendudele või kõrgele hinnale. Kriitika on suunatud protseduurilisele eelarvamusele, mis takistab patsiendikeskset lähenemist ja reformi võimaluste kaalumist. Vastuseis on suunatud eelkõige negatiivsetele väljaütlemistele, mis reformi takistavad.
2024-02-21
Lennundusseaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (347 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud riikliku monopoli ja senise ebaefektiivse korralduse vastu meditsiinilendude turul, mis on erasektorile sisuliselt lukus. Kõneleja heidab ette, et riik on eelistanud mugavust teenuse kvaliteedile, mille tulemuseks on elude kaotamine ja üleliigse raha kulutamine. Otsest isiklikku süüdistamist välditakse, rõhutades, et meditsiinitöötajad andsid endast parima.
2024-02-20
Riigikogu avalduse "Venemaa poolt küüditatud laste tagasitoomiseks Ukrainasse" eelnõu (375 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ei kritiseerita ühtegi konkreetset vastaspoolt ega poliitilist rühmitust. Kriitika on suunatud pigem olukorra raskusele ja Riigikogu tegevuse potentsiaalsele piiratud mõjule rahvusvahelises kontekstis.
2024-02-15
Isamaa fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduslanguses. Mida teha?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud mineviku valitsuste ja kõigi Riigikogus esindatud erakondade riigivalitsemise tulemuste pihta viimastel aastakümnetel, mis on majanduslangusele kaasa aidanud. See kriitika on ajalooline ja poliitikapõhine, kuid kõneleja rõhutab tungivalt vajadust lõpetada süüdistamine ja keskenduda lahendustele.
2024-02-14
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otseseid vastaseid ei kritiseerita, kuid viidatakse kaudselt neile, kes otsivad lihtsat punktivõitu lühivaates, vastandades seda koalitsiooni vastutuse võtmisele. Kriitika on suunatud lühinägelikkusele ja soovile elada võlgu, selle asemel et panustada riigi tulevikku.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Euroopa ühtsust õõnestavatele seisukohtadele, tuues konkreetselt esile Ungari peaministri puhvertsooni idee. Vastuseis on poliitiliselt motiveeritud ja keskendub geopoliitilisele ohule, mida selline mõtteviis Euroopale kujutab.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (217 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud süüdistajale, kes tõi esile Eesti 200 ja Lehtme nimega seotud kuriteo väited. Kriitika on protseduuriline ja juriidiline, nõudes, et süüdistaja viiks kõik tõendid politseisse, vastasel juhul riskib ta ise süüdistuse saamisega tõendite varjamise eest.
2024-01-23
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (345 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu algatajatele (Isamaa), kritiseerides nende ettepanekut kui ebavõrdsust loovat ja turumoonutusi tekitavat. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades, et ühe valdkonna esiletõstmine ei ole teiste suhtes normaalne. Samuti kritiseeritakse eelnõu puudulikku ettevalmistust, kuna puudusid arvutused mõju kohta riigieelarvele.
2024-01-16
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eemaldada nn. Pronkssõduri kuju avalikust ruumist" eelnõu (104 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub neile, kes püüavad eelnõu toetamist sildistada ainsa patriootliku teona, kritiseerides sellist vaenulikku vastandamist. Ta kritiseerib ka ettekandja poolt esitatud lahenduse läbimõtlematust ja kitsast fookust, mis ei lahenda suuremat probleemi.