Kuude kaupa: Margit Sutrop

Kokku kuid: 9

Täielikult profileeritud: 9

12.2024

21 Sõnavõtud

Kõnelejal on väga tugev asjatundlikkus alushariduse, lasteaedade korralduse ja seadusloome protseduuride alal, tuginedes 15-aastasele kogemusele ja akadeemilisele tööle (nt "Hea lasteaia käsiraamat", Jaak Aaviksoo raport). Ta kasutab konkreetseid statistilisi andmeid alushariduse rahastamise (KOV-ide panus ~390 miljonit eurot, 500 eurot lapse kohta kuus) ja PISA uuringute tulemuste kohta, et oma seisukohti põhjendada.
11.2024

13 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib põhjalikke teadmisi haridus- ja teaduspoliitika valdkonnas, kasutades tehnilisi termineid ja viidates seaduste muudatuste detailidele (nt eestseisus, peasekretäri nõuded). Ta toetab oma seisukohti statistiliste andmetega, tuues esile murettekitavaid arve (nt et iga viies noor on ilma keskhariduseta) ning viitab teaduskirjandusele koolist väljalangemise põhjuste analüüsimisel.
09.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust riigikaitse ja kaitsetööstuse arendamise teemadel, rõhutades teadusasutuste ja teadusmahukate ettevõtete kaasamist innovatsiooni. Teine tugev teema on hariduspoliitika, eriti mikrokraadide regulatsiooni ja nende tunnustamise küsimused tööturul. Ta rõhutab nii tehnoloogilist kui ka sotsiaal- ja humanitaarteaduste panust kaitsetahte tekitamisse.
06.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab tehnilist asjatundlikkust TAI rahastamise ja arvestusstandardite osas, viidates Frascati käsiraamatule, Statistikaameti andmetele ja konkreetsetele protsentidele (0,77% vs 1%). Samuti on tal isiklik nõustamiskogemus Gruusias kõrghariduse, teaduse ja väärtusarenduse valdkonnas. See annab talle autoriteedi nii eelarveküsimustes kui ka rahvusvahelises diplomaatias.
05.2024

9 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust haridusvaldkonnas, eriti alushariduse rahastamise ja struktuurireformide osas, viidates Jaak Aaviksoo analüüsile ja PISA testi edule. Ta kasutab tehnilisi termineid nagu "diferentseerimisfond" ja "maksuküür" ning esitab detailseid ülevaateid Kultuurikomisjoni aruteludest, näidates protseduurilist autoriteeti.
04.2024

7 Sõnavõtud

Kõrge asjatundlikkus haridus- ja regionaalpoliitika rahastamismehhanismides, kasutades spetsiifilisi termineid nagu "tagamaalisuse koefitsient" ja "väikekoolide meede" ning esitades konkreetseid eelarvenumbreid (nt 2,4 miljonit eurot algkooli toetuseks). Näidatakse teadmisi ka kommunikatsiooniteaduses, arutades info hankimise viise (Google, TikTok) ja ministeeriumide kodulehtede funktsiooni kriisiolukorras. Lisaks on teadmisi teaduse rahastamise (humanitaarteadused, ETAG-i grandid) ja seadusloome protseduuride vallas.
03.2024

6 Sõnavõtud

Kõneleja näitab detailset asjatundlikkust hariduspoliitikas, tuues esile matemaatikaõpetajate kvalifikatsiooni andmeid ja väljalangevuse probleemi. Samuti on tal teadmisi energeetikast (võrkude stabiliseerimine, salvestustehnoloogiad, viidates professor Lustile) ja tervishoiu tööjõu planeerimisest. Asjatundlikkust toetab konkreetsete numbrite ja prognooside kasutamine, kirjeldades puudust psühhiaatrite ja radioloogide osas.
02.2024

10 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib sügavat asjatundlikkust kõrghariduspoliitika ja teaduse rahastamise valdkonnas, kasutades tehnilisi termineid (nt baasfinantseerimine, konkurentsipõhine rahastus, ESI andmed) ja statistikat (nt 70% töötavaid tudengeid, 1/11 edukat granti). Ta on võimeline detailidesse laskudes selgitama õppekavade keelepiiranguid (magistri- vs doktoriõpe) ja teadusmonograafiate hindamise probleeme. Samuti on tal teadmisi välispoliitika ja majandusdiplomaatia teemadel (Eesti-Hiina strateegia, Venemaa kriminaalasjad).
01.2024

7 Sõnavõtud

Kõnelejal on kõrge asjatundlikkus haridus- ja teaduspoliitika valdkonnas, kasutades ulatuslikult andmeid ja rahvusvahelisi võrdlusi. Ta viitab spetsiifilistele mõõdikutele (Essential Science Indicators, PISA uuringud) ja akadeemikutele (Jüri Allik, Marek Tamm), et toetada väiteid Eesti teadusrikkusest ja akadeemilise personali vananemisest. Samuti demonstreerib ta ajaloolist teadmist Eesti hariduse algusaegadest (Ignatsi Jaak, Forselius).