Päevakorrapunktide kaupa: Kalev Stoicescu

Kokku päevakordi: 39

Täielikult profileeritud: 39

2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud poliitikale või otsustajatele, kes on varem öelnud "ei" suurtele kaitsetööstuse investoritele, nagu Rheinmetall ja Nammo. Kriitika puudutab liiga jäikade tingimuste seadmist ja kompromissivalmiduse puudumist, mis on takistanud strateegiliste investeeringute kaasamist.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu või isiklikku kriitikat ei esine, kuid kõneleja seab kahtluse alla valitsuse praegused eelarveprioriteedid riigikaitse rahastamisel. Kriitika on poliitikapõhine, rõhutades ebapiisavat toetust elanikkonnakaitsele võrreldes sõjalise kaitsega.
2025-09-24
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni valmidusüksuste koosseisus" eelnõu (709 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastanduv seisukoht puudub; kõneleja ei kritiseeri ega maini ühtegi vastaspoolt ega vastuväiteid eelnõule.
2025-09-24
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Euroopa Liidu rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil EUNAVFOR Aspides" eelnõu (704 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-09-17
Hädaolukorra seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (662 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis või kriitika teiste fraktsioonide suhtes. Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni muudatusettepanekut mainitakse vaid menetlusliku faktina, ilma seda sisuliselt kritiseerimata või vastandamata. Kriitika puudub ka huvigruppide või ministeeriumite suunal.
2025-09-10
Tsiviilkriisi ja riigikaitse seaduse eelnõu (668 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on intensiivne ja suunatud ühele nimetamata jäänud erakonnale, keda kritiseeritakse teravalt. Kriitika on poliitiline, süüdistades seda erakonda selles, et nad annavad endast parima Eesti riigikaitse mittetugevdamise nimel.
2025-09-09
Kaitseministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud Venemaale, keda käsitletakse agressori ja kiskjana, kes peab psühholoogilist sõda lääne tahte murdmiseks. Sisekriitika on suunatud Kaitseministeeriumi haldusalale raamatupidamislike reeglite rikkumise ja puuduliku inventuuri tõttu, nõudes puuduste viivitamatut kõrvaldamist. Poliitilist tülitsemist riigikaitse küsimustes püütakse vältida, suunates kriitika konstruktiivsusele.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid kritiseeritakse varasemaid seadusandlikke otsuseid, täpsemalt 2017. aasta muudatusi, mis tekitasid alla viie elanikuga saarte elanike suhtes ebavõrdse kohtlemise. Kriitika on suunatud poliitika tulemustele, mitte isikutele.
2025-06-16
Hädaolukorra seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (662 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-06-11
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Moskva patriarhaadile alluv Eesti Kristlik Õigeusu Kirik (EKOÕK) ja selle juhtkond, keda süüdistatakse otseses alluvuses Putini režiimile ja Eesti-vastase propaganda levitamises. Kriitika on intensiivne ja poliitilis-julgeolekupõhine, viidates piiskop Danieli tegevusele Genfis ÜRO ees ja kaebamisele USA usuvabaduse komisjonile.
2025-06-04
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Siseriiklikku vastuseisu ega kriitikat ei mainita; vastupidi, rõhutatakse, et eelnõu kohta ei esitatud muudatusettepanekuid, mis viitab laiale konsensusele. Peamine vastanduv jõud on Venemaa, kelle agressioon on konventsioonist taganemise otsene põhjus. Kriitika on suunatud välisele ohule, mitte siseriiklikele poliitilistele vastastele.
2025-05-21
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis tuli rahvusvahelistelt humanitaarorganisatsioonidelt (ICRC, ICBL), kes püüdsid veenda Eestit konventsioonist taganemisest loobuma humanitaarsetel kaalutlustel. Venemaad käsitletakse kui otsest ja ohtlikku agressorit, kelle tegevust okupeeritud aladel Ukrainas tuuakse esile kui taganemise peamist ja vältimatut põhjust. Kriitika Venemaa suhtes on intensiivne ja põhjendab riikliku julgeoleku prioriteetsust.
2025-04-10
Õiguskantsleri ettepanek mootorsõidukimaksu seaduse ja liiklusseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei kritiseeri otseselt ühtegi vastaspoolt, vaid esitab küsimuse, mis vastandab riigi maksupoliitika ja inimeste enda vastutuse või käitumise. Kriitika on suunatud pigem käitumismustritele kui poliitilistele vastastele.
2025-03-19
Kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (563 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu 563 SE menetluslikule ja tehnilisele küljele, kritiseerides selle kuulumist Vabariigi Valitsuse pädevusse ning ebamõistlikku indekseerimismeetodit. Kriitika ei ole isiklik ega eita teema olulisust, vaid on suunatud seadusandluse kvaliteedile ja pädevuse jaotusele.
2025-03-19
Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (sanktsioonirikkumised) eelnõu (441 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastandus on suunatud Venemaale, keda nimetatakse "sariagressorriigiks" ja kes on huvitatud kõigest muust kui rahust. Kriitika on suunatud ka neile, kes püüavad sanktsioonidest mööda hiilida, rõhutades vajadust nende tegevust tõhusamalt menetleda. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine.
2025-02-25
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud neile, kes eitavad Venemaa kodanike lojaalsusprobleeme Eestis, nimetades nende väiteid "täielikuks hämaks". Eriti vastandutakse fraktsioonile või erakonnale, kes soovib vastanduda USA-le ja jätta NATO liitlaste kodanikud valimisõigusest ilma. Vastaste argumente, nagu jutud "kodakondsuseta isikute laviinist", peetakse absurdseteks väljamõeldisteks ja liialdusteks.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei kritiseeri ega vastandu ühelegi rühmale või poliitikale, vaid väljendab toetust käimasolevale arutelule.
2025-02-19
Kirikute ja koguduste seaduse muutmise seaduse eelnõu (570 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Moskva patriarhaat, mida nähakse Putini režiimi ja agressiivse *Russki Miri* tööriistana. Kriitika on intensiivne ja ideoloogiline, keskendudes MP poliitilisele rollile ja soovimatusele Venemaa agressiooni hukka mõista. Vastuseis on põhimõtteline, kuna MP alluvus on defineeritud kui oht Eesti demokraatiale.
2025-02-19
Kaitseväe korralduse seaduse ja majandusvööndi seaduse muutmise seaduse (merejulgeoleku tugevdamine) eelnõu (565 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Venemaa ja Hiina ("kurjuse teljeriigid"), keda süüdistatakse elutähtsa taristu kahjustamises ja kõikehõlmava hübriidsõja pidamises. Kriitika on intensiivne ja poliitiliselt laetud, viidates Venemaa GRU sabotaažiosakonnale ja nõudes kahtlust äratavate aluste jälgimist, kontrollimist ja vajadusel sisenemise keelamist.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine väline vastane on Venemaa, keda nimetatakse "sariagressoriks" ja kelle tegevus ohustab rahvusvahelist õigust ning toob kaasa jõupoliitika esiletõusu. Kriitika on suunatud ka sisemistele riskidele, mis väljenduvad endasse sulgumises ja liberaalsest demokraatiast lahknemises, mis tooks kaasa hävitava mõju. Vastuseis on poliitika- ja väärtuspõhine.
2025-01-22
Riigikogu avalduse "Gruusia rahva toetuseks" eelnõu (564 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud Gruusia Unistuse valitsusele, keda süüdistatakse inimeste õiguste jämedas rikkumises ja jõhkras käitumises euroopalike grusiinidega. Kriitika on poliitika- ja väärtuspõhine, rõhutades, et Gruusia valitsuse otsused (nt välisagentide seadus) on Venemaale väga meelepärased.
2025-01-21
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele 1,6 miljardi euro maksumuses laskemoona hankimiseks aastatel 2025–2028" eelnõu (540 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsioon (Isamaa) eelnõu 540 OE suhtes on tugev ja poliitika- ning protseduuripõhine. Kriitika keskendub sellele, et eelnõu on enneaegne, kuna valitsus on investeeringu juba planeerinud, ning et see pakub ebarealistlikke rahastusallikaid, mis on vastuolus EL-i õigusega. Lisaks heidetakse ette, et eelnõu keskendub liiga kitsalt laskemoonale, jättes tähelepanuta laiemad võimearendused (õhu- ja merevägi, elanikkonnakaitse).
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub sisemistele spekulatsioonidele ja süüdistustele, mis väidavad, et julgeolekumaks on tähtajatu või et sellega kaetakse muid eelarveauke, nimetades neid valedeks. Peamine väline vastane on Venemaa ja teised "kurjuse telje liikmed," keda süüdistatakse psühholoogilise sõja pidamises demokraatliku lääne vastu, püüdes eurooplasi hirmutada ja kurnata.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamise tähtaja pikendamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel konfliktijärgsel rahuvalveoperatsioonil Liibanonis, Iisraelis, Egiptuses, Jordaanias ja Süürias" eelnõu (486 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on need üheksa Riigikogu liiget, kes hääletasid Eesti kollektiivkaitse (eelnõu 485) vastu, mida ta peab šokeerivaks ja ohtlikuks hääleks Eesti püsimajäämise vastu. Ta kritiseerib ka neid, kes esitavad pidevalt samu küsimusi missioonide pealkirjade kohta, vihjates, et nad ei taha selgitusi kuulda võtta. Kriitika on tugevalt väärtuspõhine ja intensiivne.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni valmidusüksuste koosseisus" eelnõu (485 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooni ega vastaseid ei mainita ega kritiseerita. Pigem rõhutatakse, et eelnõu kohta ei esitatud muudatusettepanekuid ning komisjon kiitis selle heaks konsensuslikult, viidates laialdasele toetusele.
2024-12-04
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Euroopa Liidu rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil EUNAVFOR Aspides" eelnõu (482 OE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub. Eelnõu menetlust kirjeldatakse konsensuslikuna ning kriitikat ühegi poliitilise rühmituse või isiku suunas ei esitata.
2024-11-06
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni valmidusüksuste koosseisus" eelnõu (485 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub, kuna kõneleja esitleb juhtivkomisjoni konsensuslikku ettepanekut ning keskendub eelnõu sisulisele toetamisele.
2024-11-06
Riigikogu otsuse "Kaitseväe kasutamine Eesti riigi rahvusvaheliste kohustuste täitmisel Euroopa Liidu rahvusvahelisel sõjalisel operatsioonil EUNAVFOR ASPIDES" eelnõu (482 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandumist või kriitikat poliitiliste oponentide suunal ei esine. Kõneleja möönab, et julgeolekumaksu otsusele eelnes põhjalik debatt, mis on vabas ja demokraatlikus riigis loomulik.
2024-10-16
Riigikogu avalduse "Krimmitatarlaste 1944. aasta suurküüditamise genotsiidiaktiks tunnistamine" eelnõu (521 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Tsaari-Venemaa, Nõukogude Liidu juhid (Stalin, Beria) ja tänapäeva Venemaa Föderatsioon, keda süüdistatakse kuritegelikus poliitikas, okupatsioonis ja krimmitatarlaste kultuuri hävitamises. Kriitika on intensiivne ja keskendub režiimide jõhkrusele ja kuritegudele, nagu küüditamine ja sundvenestamine.
2024-09-16
Siseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on agressiivne Venemaa, kelle tegevust (hübriidrünnakud, provokatsioonid, sabotaaž) peetakse mastaapsemaks kui külma sõja ajal. Kriitika on suunatud ka Eesti seadusandlusele, mis lubab agressorriikide (Venemaa ja Valgevene) kodanikel osaleda kohalikel valimistel. Samuti kritiseeritakse Moskva patriarhaadile alluva kiriku jätkuvat tegevust Eestis, kuna see pole Moskvast lõplikult lahti öelnud.
2024-09-11
Kaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastast ei kritiseerita, kuid kõneleja lükkab intensiivselt ümber kahtlused NATO kollektiivkaitse usaldusväärsuse osas, nimetades neid küsimusi "valusateks". Samuti viidatakse kaudselt neile, kes võivad viriseda kaitsekulutuste või julgeolekumaksu kehtestamise üle. Kriitika on suunatud poliitilisele ebakindlusele ja kahtlustele, mitte isikutele.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud varasematele valitsustele (2019 ja 2022), keda süüdistatakse majanduslikult valede ja ülipopulistlike otsuste tegemises. Samuti kritiseeritakse kaudselt praegust valitsuskoalitsiooni ja Riigikogu, küsides, kas nende tegevus eelarve tasakaalustamisel on ebapiisav. Kriitika on suunatud poliitilisele tegevusele ja tulemuslikkusele.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine" eelnõu (431 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud tuumaenergia vastastele, kes rõhutavad keskkonnaohte ja katastroofiriski. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, väljendudes sarkastiliste küsimuste kaudu, mis seavad kahtluse alla vastaste murede põhjendatuse. Vastaseid otseselt ei nimetata, kuid nende argumendid lükatakse ümber viitega Põhjamaade praktikale.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid on kaudne kriitika Euroopa suurriikide (Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia) valitsuste suunas. Kriitika puudutab nende valmidust ja kiirust investeerida kaitsetööstusesse, mis on võtmetähtsusega Euroopa kaitsevõime jaoks.
2024-05-08
Rahvusvahelise sanktsiooni seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (332 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest kriitikat kodumaiste vastaste või opositsiooni suunas ei esitata, kuna fookus on seaduseelnõu sisulisel toetamisel ja välispoliitilistel eesmärkidel. Kogu negatiivne fookus on suunatud Venemaale kui agressorile, kes peab oma kuritegude eest vastutama.
2024-03-20
Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni lepingu õigusabi ja õigussuhete kohta tsiviil-, perekonna- ja kriminaalasjades denonsseerimise seaduse eelnõu (362 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Venemaa Föderatsioon ja selle juht Vladimir Putin, keda kirjeldatakse kui kuritegelikku režiimi ja tsaari. Kriitika on intensiivne, keskendudes Venemaa ebainimlikkusele, valimispettustele ja sõjamasina toetamisele. Venemaa valimisi nimetatakse "niinimetatud presidendivalimisteks," mis on demokraatlike valimiste täielik vastand.
2024-02-20
Riigikogu avalduse "Venemaa poolt küüditatud laste tagasitoomiseks Ukrainasse" eelnõu (375 AE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Putini Venemaa, keda kirjeldatakse kui "barbaarset" ja "kuritegelikku režiimi," ning konkreetsed isikud (Putin, Lvova-Belova), keda nimetatakse timukateks. Kriitika on intensiivne ja keskendub sõjakuritegudele, dehumaniseerimisele ja imperiaalsetele ambitsioonidele. Kompromiss on välistatud, nõudes Venemaa sõjakurjategijate vastutusele võtmist.
2024-02-13
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Putini Venemaa, keda kirjeldatakse kui riiki, mis kasutab "toore ja jõhkra jõu" meetodeid ning ei ole huvitatud diplomaatiast. Kriitika on eksistentsiaalne, vastandades Venemaa džungliseadused rahvusvahelisele õigusele. Samuti kritiseeritakse kaudselt neid, kes alahindavad Eesti ambitsioone Põhjamaade Nõukogusse pürgimisel, nimetades nende arvamust ebaõigeks.