Päevakorrapunktide kaupa: Marek Reinaas

Kokku päevakordi: 28

Täielikult profileeritud: 28

2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt parempoolne ja liberaalne, toetades uue valitsuse uuendusmeelset majanduspoliitikat. Peamine rõhk on majanduse struktuursel arenguhüppel ja suurema lisandväärtuse loomisel, rõhutades, et majanduse tulevik sõltub ettevõtete edust. Kadreerimine on tugevalt poliitika- ja väärtuspõhine, rõhutades uuendusmeelsust ja võidutahet.
2025-09-10
Konkurentsiseaduse täiendamise seaduse eelnõu (654 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on Euroopa Liidu siseturgu moonutavaid välisriigi subsiidiume käsitleva määruse (654 SE) rakendamisel. Toetus eelnõule on tugev, rõhutades selle tehnilist laadi ja vajadust määrata riiklik kontaktpunkt (Konkurentsiamet) EL-i nõuete täitmiseks. Käsitlus on selgelt poliitika- ja protseduuripõhine, keskendudes administratiivsete ülesannete täitmisele.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Poliitiline positsioon keskendub tugevalt parlamendi töökorra ja istungi juhataja otsuste korrektsuse küsimärgi alla seadmisele. Kõneleja kritiseerib teravalt konkreetse saadiku (Lauri Läänemets) käitumist, kahtlustades, et tegemist oli sihilikult halva käitumise või "parlamentaarse kiusuga". Fookus on parlamendi sisemise käitumise ja protseduurilise aususe tagamisel.
2025-06-17
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugev toetus Konkurentsiseaduse muudatustele (609 SE), mis on raamitud kui vaba turumajanduse ja õigusriigi põhimõtete kaitse. Kõneleja rõhutab, et seadus vastab Eesti 200 liberaalsele ja parempoolsele maailmavaatele, kus prioriteet on toimiva konkurentsi kiire taastamine, mitte karistamine. Seisukoht on tugevalt väärtuspõhine, rõhutades vajadust vältida ametnike omavoli halduskaristuste määramisel. Samuti rõhutatakse otsustamise tähtsust, et lõpetada Eesti riigile tiksuv igapäevane trahv.
2025-06-16
Tarbijakaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (624 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt suunatud tarbijakaitse tugevdamisele, rõhutades, et vaidluse korral peab kaupleja tõendama tarbija nõusolekut e-arve saamiseks. Toetatakse kiiret üleminekut paberarvetelt elektroonilistele, seades uueks jõustumiskuupäevaks 2025. aasta 1. septembri. Seisukoht on selgelt poliitika- ja tulemuspõhine, keskendudes seadusemuudatuse praktilisele rakendamisele ja tarbija õiguste kaitsmisele.
2025-06-11
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt toetav Konkurentsiseaduse muutmise eelnõule, rõhutades selle menetluse erakordset kaasavust ja demokraatlikkust. Rõhk on menetluslikul korrektsusel ja eelnõu sisulisel vajalikkusel, eriti Konkurentsiameti töövõime parandamise osas. Vastustati Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni ettepanekut asendada eelnõu täies ulatuses tagasivõetud tekstiga.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on tugevalt suunatud Eesti majanduse konkurentsivõime ja tootlikkuse tõstmisele, tuginedes eksperdikogu analüüsile (poliitikapõhine lähenemine). Toetab aktiivset riiklikku sekkumist strateegiliste investeeringute (SmartCap fondid) ja majandusdiplomaatia (Team Estonia) kaudu. Kriitiline varasema pensionireformi suhtes, mis kahjustas omakapitaliinvesteeringuid, ning rõhutab vajadust tegeleda demograafilise siirdega.
2025-05-21
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõige silmatorkavam teema on sooline esindatus erakondade juhtorganites. Kõneleja võtab tugeva, faktidel põhineva seisukoha, et kaitsta Eesti 200 juhatuse koosseisu kriitika eest, rõhutades, et naissoost liikmeid on seal rohkem kui meessoost liikmeid. Seisukoht on väärtuspõhine ja suunatud faktide täpsustamisele.
2025-05-19
Tarbijakaitseseaduse § 4 muutmise seaduse eelnõu (624 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on Tarbijakaitseseaduse muudatusel, mis puudutab üleminekut digitaalarvetele. Üldine hoiak eelnõu suhtes oli toetav, mida kinnitas konsensuslik otsus esimene lugemine lõpetada. Õnne Pillak väljendas ambitsioonikat soovi kiirendada muudatuste jõustumist, pakkudes välja varasema tähtaja (1. september). Eelnõu raamimine on selgelt poliitika- ja protseduuripõhine.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on seotud Elektrituruseaduse muutmise eelnõuga (556 SE), kus keskendutakse vastaspoole esitatud kulude ja numbrite täpsusele. Positsioon on tugevalt faktipõhine ja suunatud vastase matemaatiliste vigade parandamisele, rõhutades, et numbrid "üldjuhul ei valeta".
2025-05-07
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline rõhuasetus on elektri hinna langetamisel Eesti tarbijate jaoks, mida peetakse eelnõu ülioluliseks eesmärgiks. Toetatakse regulatsioonide lihtsustamist ja enampakkumiste tulemuslikkuse parandamist, et tagada odavam energia. Kuigi eelnõu eesmärki toetatakse tugevalt, tunnistatakse menetluslikke puudujääke, mis viitab pragmaatilisele ja tulemuspõhisele lähenemisele.
2025-05-05
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on toetav valitsuse valitud lähenemisele konkurentsiseaduse muudatuste osas, rõhutades, et eelnõu tugineb õigusselgetele ja praktikas läbiproovitud lahendustele. Eelkõige toetatakse otsust mitte luua uut haldustrahvimenetlust, mis ministri sõnul säästab haldusressurssi. Kogu käsitlus on tugevalt poliitika- ja protseduurikeskne, keskendudes direktiivi turvalisele ülevõtmisele.
2025-04-15
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (578 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on tugevalt eelnõu 578 SE tagasilükkamise poolt, kuna see ei lahenda taksoteenuse osutamise probleeme. Seisukoht on poliitika-põhine, rõhutades, et probleemid on järelevalve, mitte seaduse puudujäägid. Toetatakse turu arengut, kus platvormide kasutamine on laialt omaks võetud.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on suunatud personaalse riigi kontseptsiooni elluviimisele, mida peetakse õigus- ja digiteemade mõistlikuks ühenduseks. Kuigi sisu toetatakse, kritiseeritakse mõiste arusaamatust avalikkusele, nõudes selget ja arusaadavat selgitust. Fookus on pigem poliitika rakendamise ja kommunikatsiooni (performance-driven) aspektidel.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on tulemuspõhine, nõudes konkreetseid ettepanekuid laste spordis ja huvitegevuses osalemise suurendamiseks. Rõhutatakse tugevalt ebavõrdsuse kaotamise vajadust, eriti seoses "liikuvus- ja spordilõhega," ning suunatakse vastutus Haridusministeeriumile. Stants on tugevalt suunatud poliitika elluviimise ja konkreetsete lahenduste leidmisele.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on nihutatud traditsiooniliselt välis- ja julgeolekupoliitikalt majandusküsimustele. Kõige olulisemaks teemaks peetakse äridiplomaatiat, rõhutades selle kasvavat aktuaalsust praeguses majandusolukorras. Stants on tegevuspõhine, nõudes Välisministeeriumilt konkreetseid tulemusi Eesti ettevõtjatele eksporditurgude leidmisel.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugev toetus 2025. aasta riigieelarvele, mida peetakse tasakaalupunktiks julgeoleku, majanduskasvu ja riigi rahanduse korrastamise vahel. Kõneleja rõhutab Eesti 200 poliitika (nulleelarve) edukat elluviimist ning vajadust tulevikus viia ellu personaalse riigi idee ja struktuursed reformid. Eelarve toetamine on esitatud kui ülitähtis samm Eesti kestmiseks ja majanduse edendamiseks.
2024-12-09
Riigikogu liikme staatuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (545 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline fookus on Riigikogu liikmete kuluhüvitiste vähendamisel, mida käsitletakse elementaarse sammuna solidaarsuse näitamiseks ühiskonnaga kitsastel aegadel. Kõneleja toetab eelnõu tugevalt, kuigi märgib, et Eesti 200 oleks eelistanud kuluhüvitiste vähendamist poole võrra, mitte praeguse kuuendiku võrra. Seisukoht on väärtuspõhine, rõhutades hoolimist ja vastutust riigieelarve kärpimise kontekstis.
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugevalt toetav julgeolekumaksu kehtestamise suhtes, mida käsitletakse riigieelarve seisukohalt paratamatu vajadusena. Seisukoht on poliitikapõhine ja rõhutab matemaatika ning fiskaalreaalsuse olulisust otsuste tegemisel. Kõneleja kinnitab oma hääletusdistsipliini ja õiget poliitilist valikut.
2024-11-07
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (492 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on rangelt protseduuriline ja neutraalne, kuna esineja täidab ettekandja rolli. Ta rõhutab toiduainete käibemaksu langetamise eelnõu korduvat arutelu (neljas kord) ja toob esile peamise poliitilise küsimuse: eelarve mõju kompenseerimise allikate leidmise. Isiklikku seisukohta ta avalikult ei väljenda, rõhutades oma ametipositsiooni.
2024-11-06
Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon keskendub tugevalt tegevuspõhise eelarve säilitamisele ja arendamisele, rõhutades selle vajalikkust dubleerimise tuvastamiseks ja kokkuhoiukohtade leidmiseks. Kõneleja toetab kindlalt Eesti 200 põhimõttelist lubadust viia läbi nulleelarve ehk eelarverevisjoni protsess. Positsioon on tugevalt poliitikapõhine, keskendudes eelarve metoodika ja strateegilise planeerimise parandamisele.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on eelarve tugev toetamine, rõhutades tasakaalupunkti leidmist julgeoleku, majanduse ja riigirahanduse kordategemise vahel. Kõige olulisemad teemad on kaitsevõime tugevdamine uue doktriini valguses ja riigieelarve kulude vähendamine läbi kärpimise ja nulleelarve. Kõneleja esitab oma seisukohti tulemuspõhiselt, uskudes, et eelarve on õigel teel majanduskasvu ja riigi kulude vähendamise suunas. Eesti 200 seisukoht on, et tasakaalupunkt on leitud või sellele väga lähedal.
2024-09-11
Eesti Vabariigi valitsuse ja Katari Riigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (450 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõige olulisem teema on Eesti ja Katari vahelise topeltmaksustamise vältimise lepingu ratifitseerimine, mida kõneleja toetab tugevalt ja konsensuslikult. Seisukoht on protseduuripõhine, keskendudes eelnõu kiirele edasiliikumisele lõpphääletusele, kuna muudatusettepanekuid ei esitatud.
2024-06-11
Eesti Vabariigi valitsuse ja Katari Riigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (450 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on selge toetus Eesti ja Katari vahelise topeltmaksustamise lepingu ratifitseerimisele (450 SE). Rõhk on menetluslikul efektiivsusel ja poliitika sisulisel ettevalmistusel, mida näitab Rahandusministri põhjalik ettekanne. Toetus on tugev ja konsensuslik, keskendudes seadusandliku protsessi kiirele edasiviimisele.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on peamiselt protseduuriline ja neutraalne, keskendudes rahanduskomisjoni arutelu kokkuvõttele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamise eelnõu osas. Ta rõhutab debati intellektuaalset sisu ja sotsiaal-majanduslike mõjude kaalumise vajadust. Kuigi ta toob esile vastanduvad seisukohad, hoidub ta isikliku seisukoha avaldamisest, öeldes, et jätab oma arvamuse enda teada.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt Eesti 200 majandus- ja kommunikatsiooniministri esitatud pikaajalist majandusplaani, mille eesmärk on Eesti majanduse kahekordistamine aastaks 2035. Poliitiline fookus on tulemuspõhine, rõhutades konkurentsivõime üliolulist rolli selle eesmärgi saavutamisel. Stants on toetav ja poliitika-keskne.
2024-04-03
Eesti Vabariigi valitsuse ja Pakistani Islamivabariigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (368 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline positsioon on tugev toetus tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise lepingu ratifitseerimise seaduseelnõu (368 SE) kiirele edasiliikumisele. Rõhk on pandud eelnõu efektiivsele ja konsensuslikule menetlemisele, viies selle otse lõpphääletusele. Kadreering on puhtalt protseduuriline ja poliitika elluviimisele suunatud.
2024-03-06
Eesti Vabariigi valitsuse ja Pakistani Islamiriigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (368 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Poliitiline seisukoht on selgelt toetav Eesti ja Pakistani vahelise topeltmaksustamise vältimise lepingu ratifitseerimisele. Kuigi komisjonis tõstatati küsimusi (nt 12,5% kinnipidamise protsent), peetakse lepingut oluliseks kaubavahetuse õitsemise soodustajana. Seisukoht on protseduuriline ja poliitiliselt suunatud rahvusvahelise leppe heakskiitmisele.