Päevakorrapunktide kaupa: Marek Reinaas

Kokku päevakordi: 28

Täielikult profileeritud: 28

2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Tugevalt turumajandust ja ettevõtlust soosiv, rõhutades liberaalset ja parempoolset lähenemist. Nõuab struktuurseid muutusi, et liikuda kinnisvara ja laenude asemel ekspordi, innovatsiooni ja suurema lisandväärtusega majanduse suunas. Eesmärk on jõukuse kasvatamine tootlikkuse ja tehnoloogia abil.
2025-09-10
Konkurentsiseaduse täiendamise seaduse eelnõu (654 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated rõhutavad vajadust kaitsta siseturgu välisriigi subsiidiumide moonutava mõju eest, toetades regulatiivset sekkumist. Toetatakse ausa konkurentsi tagamist suurte koondumiste ja riigihangete puhul, kuigi tunnistatakse, et Eestis on selliseid juhtumeid EL-i kõrgete lävendite tõttu vähe.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Ebapiisavad andmed.
2025-06-17
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated on tugevalt turumajanduslikud ja liberaalsed, rõhutades konkurentsi olulisust parima hinna tagamisel tarbijatele ja õiglase turuolukorra loomisel nii väikestele kui ka suurtele ettevõtetele. Vastustatakse turumoonutusi ja toetatakse regulatsiooni, mis annab Konkurentsiametile tööriistad konkurentsi kiireks taastamiseks, eelistades seda karistamisele.
2025-06-16
Tarbijakaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (624 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud seisukohad toetavad regulatiivset sekkumist, mis kiirendab üleminekut elektroonilistele arveldusviisidele, pidades seda vajalikuks. Samas rõhutatakse, et see üleminek peab toimuma tarbija õigusi kaitsval viisil, pannes vaidluse korral tõendamiskohustuse kauplejale.
2025-06-11
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated keskenduvad regulatiivsele tõhususele, toetades Konkurentsiameti töövõime parandamist seadusemuudatuste kaudu. Näidatakse üles suurt kaasamist ja arvestamist erinevate majandusorganisatsioonide (nt Kaubandus-Tööstuskoda, Tööandjate Keskliit, Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioon) huvidega regulatsioonide kujundamisel.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Toetab tugevalt innovatsiooni, teadmusmahukat eksporti (IT-teenused) ja T&A investeeringuid eesmärgiga saavutada 120% EL keskmisest tootlikkusest. Pooldab riigi strateegilist osalust omakapitali rahastamisel (SmartCap Rohefond ja Kaitsefond) ning on kriitiline kinnisvarasse ülemäärase investeerimise suhtes. Näeb digitaliseerimises ja AI-s võtit tootlikkuse tõstmiseks ja odavast tööst eemaldumiseks.
2025-05-21
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisav teave.
2025-05-19
Tarbijakaitseseaduse § 4 muutmise seaduse eelnõu (624 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated keskenduvad regulatsiooni praktilisele mõjule ettevõtetele, eriti tarkvaraarenduse kuludele jae- ja hulgimüügi sektoris. Valitsuse seisukoht on, et muudatused ei too kaasa suuri lisakulusid, kuna vajalikud tarkvarad on enamasti juba olemas. Arutelu puudutas ka Kaupmeeste Liiduga suhtlemist, viidates tasakaalu otsimisele ärihuvide ja tarbijakaitse vahel.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated keskenduvad fiskaalsele täpsusele ja suurte kulude hindamisele, rõhutades vajadust õigesti arvutada miljarditesse ulatuvaid summasid. Nad rõhutavad, et 2 teravati kulu on 76 miljardit eurot, mitte kümneid miljoneid, mis viitab fiskaaldistsipliini ja täpsuse olulisusele.
2025-05-07
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated rõhutavad regulatsioonide lihtsustamise tähtsust tootjatele, et alandada elektri hinda tarbijatele. Peetakse oluliseks turu toimimist ja piisavat pakkumist (elekter turul), mis on hinna peamine tegur, mitte maksukomponendid nagu käibemaks.
2025-05-05
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated on suunatud regulatiivsele selgusele ja halduskoormuse minimeerimisele, rõhutades, et valitud menetlusviis on ressurssi säästev ja tugineb läbiproovitud lahendustele. Toetatakse Konkurentsiameti tööd rikkumiste menetlemisel, mis viitab soovile parandada konkurentsiolukorda.
2025-04-15
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (578 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud seisukohad toetavad taksoturu arengut, kus platvormide kasutamine on laialt levinud, ning vastustatakse regulatsioone, mis seda arengut piiraksid. Eelistatakse järelevalve tõhustamist turu reguleerimise asemel, kuna taksoteenuse kasutajad on muudatused omaks võtnud.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated rõhutavad tugevalt ekspordi edendamise ja Eesti ettevõtjate toetamise tähtsust. Peetakse äridiplomaatiat kriitiliseks riiklikuks ülesandeks majanduskasvu tagamiseks praeguses keerulises olukorras.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated keskenduvad fiskaalsele distsipliinile, kulude vähendamisele (kärpimisele) ja riigi efektiivsuse tõstmisele, et saavutada majanduskasv. Toetatakse struktuurseid reforme ja vajaduspõhiseid toetusi, et vältida tulevasi maksutõuse. Eesmärk on riigi rahandus korda saada.
2024-12-09
Riigikogu liikme staatuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (545 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated keskenduvad fiskaalsele vastutusele ja kokkuhoiule, toetades riigieelarve kärpimise kontekstis solidaarsuse näitamist. Eesmärk on näidata, et ka Riigikogu liikmed panustavad kitsastel aegadel, vähendades oma isiklikke hüvitisi.
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud seisukohad keskenduvad fiskaalsele distsipliinile ja riigieelarve vajadustele, toetades julgeolekumaksu kui paratamatut tulude suurendamise meedet. Rõhk on riigi rahanduse tasakaalustamisel ja matemaatilisel reaalsusel.
2024-11-07
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (492 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated on esitatud neutraalselt, rõhutades fiskaalset vastutust ja eelarve mõjusid. Ta toob esile küsimuse riigieelarvele tekkivast mõjust ja vajadusest leida katteallikad käibemaksu langetamise kompenseerimiseks. Ta refereerib ka seisukohta, et loomasööda käibemaksu langetamine aitaks põllumeestel toota toitu odavamalt.
2024-11-06
Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated rõhutavad tugevalt fiskaalset distsipliini, läbipaistvust ja nulleelarve protsessi vajalikkust kokkuhoiukohtade leidmiseks. Eesmärk on tagada, et eelarveraha investeerimine oleks strateegiliselt põhjendatud ja tulemuspõhine, küsides pidevalt kulutuste eesmärgi kohta.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Toetab tugevalt fiskaaldistsipliini, rõhutades kärpimise vajadust ("rohkem kärpimine – veel parem") ja nulleelarve rakendamist. Majanduskasvu nähakse ettevõtjate vedada, riigi roll on luua võimalused, toetades kaitsetööstust ja suunates 160 miljonit eurot suurinvesteeringutesse. Julgeolekumaksu peetakse vajalikuks investeeringuks uue kaitsedoktriini elluviimiseks.
2024-09-11
Eesti Vabariigi valitsuse ja Katari Riigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (450 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Majanduslik seisukoht toetab rahvusvaheliste lepingute sõlmimist, mis väldivad topeltmaksustamist ning tõkestavad maksudest hoidumist ja maksupettusi. See viitab toetusele stabiilsele ja reguleeritud rahvusvahelisele investeerimiskeskkonnale.
2024-06-11
Eesti Vabariigi valitsuse ja Katari Riigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (450 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated toetavad rahvusvahelisi lepinguid, mis on suunatud topeltmaksustamise vältimisele ning maksudest hoidumise tõkestamisele. See viitab toetusele rahvusvahelise äritegevuse hõlbustamisele ja fiskaaldistsipliinile.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud seisukohad on esitatud teiste argumentide kaudu, rõhutades vajadust arvestada käibemaksuerisuste loomisel eelarvet ja sotsiaal-majanduslikku mõju. Ta toob esile turumajandusliku põhimõtte, et hinda kujundab pakkumise ja nõudluse vahekord, mitte üksikud maksud. Ta edastab seisukohti, mis rõhutavad fiskaaldistsipliini ja eelarvekulude vältimist maksusoodustuste kaudu.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Majandusvaated on tugevalt kasvule orienteeritud, seades eesmärgiks majanduse kahekordistamise 2035. aastaks. Konkurentsivõimet peetakse selle eesmärgi saavutamisel ülioluliseks teguriks, toetades strateegilist ja pikaajalist planeerimist.
2024-04-03
Eesti Vabariigi valitsuse ja Pakistani Islamivabariigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (368 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated toetavad rahvusvahelist kaubandust ja fiskaalset distsipliini, kuna kõne all on topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise leping. See viitab toetusele stabiilsele rahvusvahelisele majanduskeskkonnale.
2024-03-06
Eesti Vabariigi valitsuse ja Pakistani Islamiriigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (368 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Majanduslikud vaated toetavad rahvusvahelise kaubanduse edendamist, nähes lepingut vahendina kaubavahetuse elavdamiseks Pakistaniga. Arutelu keskendub maksude vältimise tõkestamisele ja kinnipidamise maksude tehnilistele detailidele, mis on olulised ärihuvide kaitseks.