Päevakorrapunktide kaupa: Marek Reinaas

Kokku päevakordi: 28

Täielikult profileeritud: 28

2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Toetab tugevalt uut valitsust ja selle majandusministri esitatud uuendusmeelseid lahendusi, viidates koalitsioonisisesele koostööle ja ühisele visioonile. Kompromissivalmidust teiste osapooltega ei mainita, fookus on valitsuse poliitika elluviimisel.
2025-09-10
Konkurentsiseaduse täiendamise seaduse eelnõu (654 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik, kuna Majanduskomisjoni otsused eelnõu täiskogu päevakorda võtmise ja esimese lugemise lõpetamise kohta olid ühehäälsed. Rõhutatakse ka koostööd Euroopa Komisjoniga, kellele Konkurentsiamet määratakse kontaktpunktiks info hankimisel.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Ebapiisavad andmed.
2025-06-17
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on kaasav, eriti riigiasutuste suunal, rõhutades tihedat koostööd Konkurentsiametiga. Märgitakse, et Konkurentsiametiga peeti eraldi töökohtumine ja nende ettepanekutest võeti vastu üle 30 paranduse, mis näitab valmisolekut sisuliseks koostööks.
2025-06-16
Tarbijakaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (624 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik, rõhutades komisjonisiseste otsuste üksmeelt nii menetluslike otsuste kui ka teise lugemise lõpetamise osas. Märgitakse ära koostöö Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga ning arvamuste küsimine väliselt huvigrupilt (LHV Group) muudatusettepanekute kaalumisel.
2025-06-11
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja kompromissile orienteeritud, eriti Justiits- ja Digiministeeriumi ning Konkurentsiametiga, kelle ettepanekuid arvestati laialdaselt. Rõhutati edukat kompromissi Eesti Advokatuuriga seoses advokaatide õiguste riive küsimustega. Kaasamise ulatus oli erakordselt lai, hõlmates nii riigiasutusi, kohtuid kui ka erialaliite.
2025-06-05
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Rõhutab koostööd ja võrgustikke, tuues esile Team Estonia platvormi, mis ühendab ministeeriume, sihtasutusi ja saatkondi ekspordi edendamiseks. Tõstab esile ka koostööd Euroopa Investeerimisfondiga (Balti Innovatsioonifondid) ja nelja analüüsiasutuse teadmiste ühendamist eksperdikogus. Näitab avatust ekspertide soovituste elluviimisele.
2025-05-21
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja kaitseb kaudselt Eesti 200, Sotsiaaldemokraatliku Erakonna ja Reformierakonna mainet seoses juhatuste koosseisuga, lükates ümber neid puudutava negatiivse väite. Otsest koostööd või kompromissivalmidust kõnest ei selgu.
2025-05-19
Tarbijakaitseseaduse § 4 muutmise seaduse eelnõu (624 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja avatud, kuna majanduskomisjoni otsused eelnõu edasise menetlemise kohta tehti üksmeelselt. Minister Keldo rõhutas laialdast suhtlust huvigruppidega, eelkõige Kaupmeeste Liiduga, mis viitab valmisolekule kaasata partnereid. Nõunikud osalesid aktiivselt sisuliste lünkade tuvastamisel.
2025-05-07
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja teeb koostööd kolleegidega, viidates heakskiitvalt Mario Kadastikule, kes oli varem numbrid ja loogika selgeks teinud. See näitab toetumist ja ühise seisukoha jagamist oma poliitilise rühma sees, vältides teema kordamist.
2025-05-07
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on pragmaatiline ja kompromissialdis, eriti protseduurilistes küsimustes, toetades lugemise katkestamist eelnõu parandamiseks. Tunnustatakse kolleegide (Jaak, Mario) sisulist selgitustööd ja ollakse avatud turuosaliste ettepanekutele.
2025-05-05
Konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (609 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja institutsionaalne, hõlmates tihedat suhtlust Justiits- ja Digiministeeriumi ametnike ja ministriga, et saada põhjalik ülevaade eelnõu sisust. Samuti näidati üles koostöövalmidust teiste Riigikogu komisjonidega, pöördudes arvamuse saamiseks õigus- ja põhiseaduskomisjoni poole.
2025-04-15
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (578 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on nähtav ministeeriumide esindajate (Ruubas, Allvee) kaasamise kaudu, kelle seisukohti kasutatakse komisjoni enamuse otsuse toetamiseks. Komisjonis endas oli protseduuriline konsensus eelnõu päevakorda võtmise osas, kuid sisuline otsus (tagasilükkamine) võeti vastu hääletusega (5 poolt, 3 vastu).
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja tunnustab ministri portfelli (justiits- ja digiministeerium) kombinatsiooni mõistlikkust, mis viitab valmisolekule tunnustada struktuurseid lahendusi. Koostöö laadi kohta on siiski vähe otseseid andmeid.
2025-02-20
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Spordi tuleviku plaan: kuidas tuua medalid ja panna lapsed liikuma" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on otsene ja küsitlev, pöördudes kolleegide (Tanel, Kristina) poole nimepidi ja tunnustades nende potentsiaalset ekspertiisi. Eesmärk on saada konkreetseid ettepanekuid lahenduste leidmiseks, mis viitab avatusele headele ideedele.
2025-02-11
Väliskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimusena välispoliitika arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on formaalne ja protseduuriline, väljendudes parlamendiküsimuse esitamises. Tunnustatakse ministri ettekande põhjalikkust, mis viitab viisakale suhtlusviisile.
2024-12-11
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja toetab tugevalt valitsuskoalitsiooni eelarvet, rõhutades, et Eesti 200 ideed on leidnud elluviimist riigi efektiivsemaks muutmisel. Väljendatakse soovi laiapõhjalise toetuse järele, lootes, et kõik parlamendi liikmed eelarve vastu võtavad.
2024-12-09
Riigikogu liikme staatuse seaduse täiendamise seaduse eelnõu (545 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab koostööd ja kompromissi vajadust, märkides, et praegune vähendamine on nelja fraktsiooni suurim ühisnimetaja. Ta tunnustab vanematekogu formaati kui olulist vahendit erakondadeülese kokkuleppe saavutamiseks. Eesmärk on saavutada võimalikult lai toetus, ideaalis kõikide Riigikogu liikmete hääled.
2024-12-04
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja rõhutab oma lojaalsust ja hääletusdistsipliini ("hääletan alati õigesti"), viidates kindlale koostööle koalitsiooni või fraktsiooniga. Kuigi isiklik suhtlus vastaspoolega on meeldiv ("alati naeratan sulle üle laua"), ei ilmne valmisolekut kompromissiks julgeolekumaksu küsimuses.
2024-11-07
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (492 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja protseduuriline. Ta rõhutab, et komisjon tegi otsused eelnõu täiskogule saatmise ja ettekandja määramise osas konsensuslikult. Ta nimetab istungil osalenud komisjoni liikmed (sh Annely Akkermann, Tanel Kiik, Mart Võrklaev), näidates avatust.
2024-11-06
Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab üles avatust koostööks ja nõustumiseks, tunnistades Riigikontrolli järelduste õigsust ja nõustudes professor Irja Lutsari kriitikaga mõõdikute osas. See viitab valmisolekule tunnustada väliseid eksperte ja järelevalveorganeid, isegi kui kaitstakse üldist poliitilist raamistikku.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja näitab tugevat koostööd koalitsioonipartneritega, toetades kindlalt valitsuse esitatud riigieelarvet. Ta kutsub teisi Riigikogu liikmeid üles eelarvet palavalt toetama, rõhutades ühise eesmärgi saavutamist. Kompromissivalmiduse kohta andmed puuduvad, kuna eelarvet peetakse juba tasakaalupunktile lähedaseks.
2024-09-11
Eesti Vabariigi valitsuse ja Katari Riigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (450 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik, kuna rahanduskomisjon langetas kõik otsused üksmeelselt. See näitab valmisolekut fraktsioonideüleseks koostööks seaduseelnõu kiirel ja sujuval menetlemisel.
2024-06-11
Eesti Vabariigi valitsuse ja Katari Riigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (450 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on väga konsensuslik ja efektiivsusele suunatud. Kõneleja rõhutab, et menetluslikud otsused võeti vastu "konsensuslikult" ning päevakorra muudatus saavutati "kokkuleppel", näidates valmidust sujuvaks koostööks.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on avatud ja protseduuriliselt konsensuslik, märkides, et komisjoni otsused eelnõu täiskogu päevakorda võtmise ja esindaja määramise osas olid konsensuslikud. Ta rõhutab intellektuaalse debati olemasolu ja osalist konsensust Korobeiniku ja Ligi vahel vaeste inimeste ostukäitumise vaatluse osas. Ta viitab ka võimalusele, et varasemate arutelude käigus on konsulteeritud teiste komisjonidega (nt kaitsekomisjon, maaelukomisjon).
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja otsib kinnitust poliitika kooskõlale, küsides, kas majanduskomisjoni arutelu sobib kokku ministri valitsusse viidud plaaniga. See viitab soovile tagada koostöö ja strateegiline ühtsus täidesaatva ja seadusandliku võimu vahel majandusküsimustes.
2024-04-03
Eesti Vabariigi valitsuse ja Pakistani Islamivabariigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (368 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja kollegiaalne, rõhutades, et rahanduskomisjon otsustas eelnõu edasise menetlemise osas konsensuslikult. See näitab valmisolekut sisemiseks kokkuleppeks ja ühiseks tegutsemiseks.
2024-03-06
Eesti Vabariigi valitsuse ja Pakistani Islamiriigi valitsuse vahelise tulumaksudega topeltmaksustamise vältimise ning maksudest hoidumise ja maksupettuste tõkestamise lepingu ja selle juurde kuuluva protokolli ratifitseerimise seaduse eelnõu (368 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Koostööstiil on konsensuslik ja protseduuriline, kuna kõneleja esitab juhtivkomisjoni ühise ettepaneku esimene lugemine lõpetada. Ta kutsub saali üles komisjoni otsusega nõustuma, viidates arusaadavale ja olulisele debatile komisjoni sees.