Kuude kaupa: Vadim Belobrovtsev

Kokku kuid: 11

Täielikult profileeritud: 11

12.2024

34 Sõnavõtud

Koostöövalmidus on madal, kuna nenditakse, et Keskerakonna konstruktiivsed ettepanekud hääletatakse koalitsiooni poolt ikkagi maha. Märgitakse, et Sotsiaaldemokraadid vajavad oma väärtuste kaitsmiseks Keskerakonna toetust. Tunnustatakse Välisministeeriumi (Tsahkna) kriitikat EKA otsuse suhtes, mis näitab valmisolekut toetada õigeid seisukohti sõltumata erakonnast.
11.2024

32 Sõnavõtud

Kõneleja on põhimõtteliselt avatud konstruktiivsele koostööle, eriti poliitikaülestes küsimustes (nt spordiseaduse eelnõu toetamine, kuna huvirühmad olid kaasatud). Ta pakkus koalitsioonile võimalust esitada ise riigipühade eelnõu, et see saaks toetuse. Samas rõhutab ta koalitsiooni koostöövõimetust, kuna kõik opositsiooni konstruktiivsed eelarvemuudatused lükati tagasi.
10.2024

26 Sõnavõtud

Tegutseb Keskerakonna fraktsiooni raames, esitades arupärimisi koos fraktsioonikaaslastega. Näitab üles pragmaatilist koostöövalmidust opositsioonipartneritega, pakkudes näiteks abi EKRE eelnõu ettekandmisel. Viitab varasemale koostööle Reformierakonnaga pensionide tulumaksuvabastuse teemal, et rõhutada praeguse valitsuse suunamuutust.
09.2024

41 Sõnavõtud

Näitab üles valmisolekut kompromissiks eelnõude detailides (nt lapsetoetuse summa korrigeerimine) ja otsib toetust apoliitilistele algatustele (nt ülestõusmispühade eelnõu). Samas väljendab pettumust, et koalitsioon hääletab opositsiooni ettepanekud automaatselt maha, viidates poliitilise kultuuri puudujääkidele.
07.2024

21 Sõnavõtud

Koostöö toimub Keskerakonna fraktsiooni sees, esitades automaksu eelnõule 63 sisulist muudatusettepanekut, ning teiste opositsioonierakondadega. Koalitsiooni suunas puudub koostöö, kuna kõneleja süüdistab valitsust opositsiooni ettepanekute kokkupakkimises ja maha hääletamises, mis viis õigusanalüüsi tellimise ja kohtusse pöördumiseni.
06.2024

28 Sõnavõtud

Koostöö on suunatud opositsioonifraktsioonidele, esitades näiteks Keskerakonna fraktsiooni nimel eelnõude tagasilükkamise ettepanekuid. Koalitsioonipartnereid (Sotsiaaldemokraadid, Eesti 200) kutsutakse üles hääletama oma valijate tahte järgi, kuid nende käitumist nimetatakse "skisofreeniliseks olukorraks", mis viitab madalale kompromissivalmidusele.
05.2024

44 Sõnavõtud

Kõneleja rõhutab opositsiooni koostööd (kolm erakonda toetavad umbusaldust) ja pöördub korduvalt koalitsioonipartnerite (sotsiaaldemokraadid, Eesti 200) poole, et nad veenaksid Reformierakonda loobuma kallitest maksupoliitilistest ideedest. Ta näitab üles valmisolekut kompromissiks Estonia juurdeehituse küsimuses, soovitades kõigil osapooltel ühise laua taha istuda. Ta kritiseerib valitsuse suutmatust konstruktiivselt edasi minna.
04.2024

30 Sõnavõtud

Kõneleja tegutseb tugevalt opositsioonist, kuid pakub valitsusele abi konkreetsete sotsiaalprobleemide lahendamisel, näiteks koolilõuna toetuse tõstmise kaudu. Ta rõhutab toetust väljastpoolt (Eesti Kirikute Nõukogu) algatatud eelnõudele, nagu ülestõusmispühade teise püha riigipühaks kuulutamine. Ta toetab õpetajate palgatõusu eelnõu, kuigi peab seda ebapiisavaks.
03.2024

17 Sõnavõtud

Kõneleja positsioneerib ennast ja oma fraktsiooni (Keskerakond) avatuna koostööle pangamaksu kehtestamisel, väites, et see oleks populaarne ja opositsioon (sh kaks teist fraktsiooni) toetaks seda. Ta rõhutab, et pangamaksu puhul ei tekiks obstruktsiooni ja see oleks võimalik vastu võtta enne jaanipäeva. Koostöövalmidus piirdub konkreetsete alternatiivsete meetmetega, mis vastanduvad valitsuse poliitikale.
02.2024

14 Sõnavõtud

Koostöö on nähtav Keskerakonna fraktsiooni siseselt (esitades arupärimise fraktsiooni nimel) ja väljaspool, kaasates majanduseksperte (Sirje Potisepp, Peeter Raudsepp) debattidesse. Koalitsiooni eelnõude puhul (nt õppelaen) leitakse idees küll positiivseid aspekte, kuid ebatäpsuste tõttu eelnõu toetamisest keeldutakse. Otsest kompromissi valitsusega ei mainita, vaid pakutakse oma alternatiivseid lahendusi.
01.2024

17 Sõnavõtud

Kõneleja tegutseb opositsioonifraktsiooni nimel, kuid viitab koostööle haridusvaldkonna ekspertidega seaduseelnõude ettevalmistamisel. Toetatakse Eesti Haridustöötajate Liidu kompromissettepanekut õpetajate palgatõusu rahastamise osas. Üleskutse paindlikkusele ja individuaalsele lähenemisele hariduspoliitikas viitab soovile leida lahendusi koostöös omavalitsustega.