Kuude kaupa: Siim Pohlak

Kokku kuid: 18

Täielikult profileeritud: 18

09.2025

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadmisi valitsuse kommunikatsioonipoliitika, kriisijuhtimise ja parlamendi teavitamise protseduuride vallas. Ta viitab avaliku arvamuse uuringutele, et toetada väidet rahva usalduse puudumisest. Eraldi rõhutatakse parlamendiliikmete hoidmist "infosulus", mis viitab süsteemse teavitamise ebaõnnestumisele.
06.2025

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadlikkust kultuurikorraldusest ja suurürituste spetsiifikast, viidates konkreetselt Viljandi folgi festivalile ja selle esindajale. Teadmisi kasutatakse selleks, et rõhutada poliitika otsest negatiivset mõju praktiseerivatele kultuuritegijatele.
05.2025

18 Sõnavõtud

Kõneleja näitab spetsiifilist teadlikkust maksupoliitikast, eriti käibemaksu ja kütuseaktsiiside määradest, ning nende võrdlemisest Euroopa Liidu miinimummääradega. Ta kasutab majandusanalüüsi, et seostada kõrgeid makse inflatsiooni ja ettevõtluskeskkonna halvenemisega. Samuti on ta kursis konkurentsiprobleemide ja turuosaliste arvu arenguga Eestis alates 2000. aastate algusest.
04.2025

5 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust energiapoliitikas, käsitledes põlevkivi investeeringuid, koostootmisjaamade võrku ja geotermaali uurimist. Samuti on ta kursis rahvusvaheliste sotsiaalpoliitiliste meetmetega, tuues näiteid Prantsusmaa, Ungari ja Hispaania suurperede toetustest. E-valimiste teemal rõhutatakse julgeolekuohtu, läbipaistvuse puudumist ja arenenud riikide loobumist e-hääletusest.
03.2025

7 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust energeetika valdkonnas, eristades juhitavaid võimsusi (põlevkivi, koostootmisjaamad) ebastabiilsest tuuleenergiast ning viidates konkreetsetele rahasummadele (2,5–3 miljardit eurot). Samuti kasutab ta majandus- ja demograafilisi andmeid (sündimuskordaja statistika, ettevõtlusorganisatsioonide tagasiside) oma seisukohtade toetamiseks. Ta on kursis Ungari edulooga sündimuse kasvatamisel ja Eesti ettevõtluse kitsaskohtadega.
02.2025

4 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust energiapoliitika ja turumajanduse valdkonnas, viidates konkreetsetele hinnatasemetele (500 EUR/MWh, 4–5 senti/kWh) ja infrastruktuuri maksumusele (2,5 miljardit tuuleenergia eest). Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu desünkroniseerimine ja börsielekter, rõhutades vajadust stsenaariume läbi mängida.
01.2025

14 Sõnavõtud

Kõneleja näitab sügavat teadlikkust energia- ja majanduspoliitika detailidest, eriti põlevkivienergeetika ja maksunduse valdkonnas. Ta kasutab spetsiifilisi termineid (elektrivõrgu ümbersünkroniseerimine, megavati hind) ja viitab konkreetsetele majandusnäitajatele, nagu 900 miljoni eurone saamata jäänud maksutulu valitsuse ebakompetentsuse tõttu. Samuti on ta kursis Euroopa taastuvenergia tootjate pankrottide ja teiste riikide käibemaksumääradega.
12.2024

15 Sõnavõtud

Kõneleja näitab detailset teadmist seaduseelnõude tekstist, viidates konkreetsetele paragrahvidele ja punktidele (nt lastekaitseseaduse muudatused, kus "keeld" asendatakse "piiranguga"). Majandusteemadel kasutab ta statistilisi andmeid (käibemaksu määrad, majanduslanguse kvartalid, tööhõive vähenemine) ning esitab konkreetseid arvutusi maksutõusude mõju kohta keskmisele palgasaajale (viis päeva lisatööd kuus). Ta puudutab ka tehnilisi aspekte, viidates tuulikute tekitatud tsiviilraadio häiretele.
11.2024

16 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadmisi maksupoliitika detailides, eriti automaksu registreerimistasu ja auto ostuhinna suhte osas, ning on kursis käibemaksumäärade võrdlusega Euroopas. Ta demonstreerib ajaloolist teadlikkust, viidates DIGAR-i andmebaasile ekstreemsete ilmastikunähtuste (hiidrahe) esinemise kohta Eestis viimase 100 aasta jooksul. Samuti on ta kursis Lääne-Euroopa segregatsiooni ja getostumise probleemidega.
10.2024

15 Sõnavõtud

Kõneleja näitab autoriteeti riigi rahanduse ja majanduspoliitika teemadel, käsitledes detailselt maksutõuse, eelarve läbipaistvust ja ettevõtluskeskkonda. Kasutatakse majandustermineid ja viidatakse uuringutele (Norstat, tööandjate spidomeeter) ning võrreldakse Eesti olukorda Leedu kogemusega pangamaksu osas. Samuti on fookuses seaduseelnõude mõjuhinnangute salastamine ja sellega seotud küsimused.
09.2024

8 Sõnavõtud

Poliitik näitab asjatundlikkust majandus- ja rahanduspoliitika teemadel, kasutades võrdlusi Euroopa riikidega ja pakkudes alternatiivseid rahastusmeetodeid (riigivõlakirjad). Ta on kursis ka riigikaitse võimekuse küsimustega, eriti seoses ootamatute objektide tuvastamise ja neile reageerimisega (drooniintsident). Lisaks on esil sotsiaalpoliitika ja demograafia teemad, kus otsitakse eeskujusid teistest riikidest.
07.2024

5 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust makromajanduse ja isikliku rahanduse teemadel, viidates konkreetsetele numbritele, nagu Eesti inimeste vaba raha hulk (–200 eurot) ja maksutõusude aastane kulu (1500–2000 eurot). Ta kasutab võrdlusi Skandinaavia riikidega ning rõhutab riigi bürokraatia paisumist ja korruptsiooni tekitatud rahalist kahju.
06.2024

15 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles asjatundlikkust majanduse ja väikeettevõtluse valdkonnas, viidates konkreetsetele andmetele (90%+ väikeettevõtted, miljardiline eelarvemiinus). Eriti tugev on tema teadmiste tase Riigikogu menetluskorra osas, kus ta viitab korduvalt "kollasele raamatule" ja vaidlustab eelnõude (Automaks) menetluskäiku. Ta on teadlik ka rahvusvahelistest näidetest e-valimiste ja panganduse maksustamise osas.
05.2024

16 Sõnavõtud

Näitab teadmisi majanduspoliitika (maksude mõju sissetulekurühmadele ja kohalikule ettevõtlusele) ning strateegilise julgeoleku (islamiterrorism, toidujulgeolek, tuumaenergia riiklik kontroll) teemadel. Kasutab argumentatsiooni toetuseks rahvusvahelisi paralleele, näiteks Venemaa e-valimiste praktikate ja Lääne-Euroopa radikaalsete sotsiaalpoliitiliste ideede (lihamaks) võrdlemist.
04.2024

20 Sõnavõtud

Kõneleja näitab detailset asjatundlikkust valimiskorralduse ja e-hääletuse turvariskide osas, viidates isegi eelretsenseeritud uurimisartiklitele ja Ameerika professor Drew Springallile. Ta on kursis riigieelarve puudujäägi suuruse ja maksuküüru kaotamise maksumusega. Samuti on ta pädev Riigikogu protseduurireeglite osas, esitades proteste juhatuse otsuste vastu vaheaegade piiramisel.
03.2024

38 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust maksupoliitika valdkonnas, tuues võrdluseks konkreetseid käibemaksumäärasid Euroopa Liidu riikides (nt Taani, Saksamaa, Austria). Ta kasutab majandusstatistikat, et vaidlustada valitsuse väiteid (nt ostujõu ja tööstustoodangu langus 2018. aasta tasemele). Samuti on ta kursis Riigikogu menetlusreeglitega, eriti seoses eelnõude häälteenamuse nõuetega ja kuluhüvitiste süsteemi administreerimiskuludega.
02.2024

25 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib head teadmiste taset maksunduse ja panganduse alal, viidates konkreetsetele seaduseparagrahvidele ja tuues näiteid teiste Euroopa riikide (Leedu, Hispaania, Tšehhi, Ungari) pangamaksude ja käibemaksumäärade kohta. Samuti on ta kursis Riigikogu kodukorra ja parlamendikomisjonide tööprotseduuridega, esitades detailseid proteste menetluskorra rikkumiste osas. Lisaks on esitatud spetsiifiline teadmine kohaliku omavalitsuse korruptsioonimustritest (Kose volikogu näitel).
01.2024

17 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadmisi majanduspoliitika (maksutõusude mõju inflatsioonile ja ettevõtete taastumisele), taristuprojektide (Rail Balticu kiiruse ja rööpapaaride arvu detailid) ning õigusprotseduuride (prokuratuuri järelevalve, jälitustoimingud) osas. Kasutatakse konkreetseid numbreid ja viiteid (eelnõude numbrid, aktsiisimäärad) ning seatakse kahtluse alla Eurostati andmete usaldusväärsus ministri vastuste valguses.