Kuude kaupa: Irja Lutsar

Kokku kuid: 17

Täielikult profileeritud: 17

10.2025

7 Sõnavõtud

Otsene vastuseis puudub, kuid kõneleja esitab kontrolliva küsimuse Rahandusministeeriumi ja valitsuse suuniste kohta teadus- ja arendustegevuse rahastamise reguleerimisel. Kriitika on suunatud pigem protseduurile ja prioriteetide seadmisele, mitte isikutele.
09.2025

6 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud ebaefektiivsete protseduuride ja ülereguleerimise vastu, eriti andmekaitse valdkonnas, mis takistab teaduse arengut. Otseseid poliitilisi vastaseid või isikuid ei kritiseerita, vaid rõhutatakse seaduse mahtu ja keerukust, mis muudab selle lugemise ja rakendamise võimatuks.
06.2025

10 Sõnavõtud

Kõneleja kritiseerib teravalt opositsiooni (viidates umbusaldusavalduse esitajatele) selle eest, et nad kritiseerivad ministrit, kes teeb reforme, mitte aga neid, kes ei tee midagi. Ta vaidlustab ka härra Läänemetsa väiteid vangide halva tervise kohta, tuginedes oma uuringutele vanglas. Ta kritiseerib ka varasemat tegevusetust õigushariduse probleemide lahendamisel.
05.2025

1 Sõnavõtud

Kõneleja ei kritiseeri otseselt ühtegi vastaspoolt, kuid tema küsimus vihjab rahulolematusele haridusministeeriumi tegevusetusega kõrghariduse kvaliteedi tagamisel. Otseseid rünnakuid või kompromissist keeldumist ei esine.
04.2025

13 Sõnavõtud

Peamine vastasseis oli EKRE fraktsiooniga, kelle 100 muudatusettepanekut tubakaseaduse eelnõule nimetati obstruktsioonilisteks ja jäeti komisjonis konsensuslikult arvestamata. Kriitika oli protseduuriline, kuna ettepanekud olid sisuliselt korduvad ja takistasid seadusloomet. Samuti esitab kaudset vastuseisu neile, kes peavad eetikakomitee nõuet ravimite kättesaadavuse pikendajaks, rõhutades patsiendi turvalisuse prioriteetsust.
03.2025

5 Sõnavõtud

Ta vastandub tugevalt seaduseelnõu esitajatele, kritiseerides nende ebapädevust meditsiiniliste küsimustega tegelemisel ja kahtluste esitamist ravimiametite erapooletuses. Kriitika on suunatud eelnõu sisu ja menetlusliku pädevuse vastu, rõhutades, et Riigikogu ei ole õige koht ravimite turule lubamise otsustamiseks. Ta nõuab vastastelt argumente ja soovitab neil pöörduda Ravimiameti poole.
02.2025

2 Sõnavõtud

Ei ole piisavalt andmeid.
01.2025

11 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud Keskerakonnale seoses Tallinna Haigla projekti venitamise ja ettepanekute vananemisega. Samuti kritiseerib ta Keskerakonna esindaja väiteid Põhja-Eesti Regionaalhaigla (PERH) võlgade tasaarveldamise soovi kohta Tallinna haiglate ühendamise kaudu. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja poliitika sisuline, mitte isiklik.
12.2024

12 Sõnavõtud

Peamine vastuseis on suunatud terviseministri (Riina) ja tema esitatud ravimiseaduse muudatuste vastu, mille puhul kõneleja väljendab fundamentaalset eriarvamust ohutuse ja regulatsiooni küsimustes. Lisaks kritiseeritakse süstemaatilist töödistsipliini puudumist teatud saadikute grupi (mitte-koalitsioonisaadikute) seas komisjonides. Avalikus ruumis vastandutakse tugevalt vaktsineerimisvastastele seisukohtadele, viidates Kalle Grünthali üleskutsele ja Ravimiameti ekspertide vastusele.
11.2024

12 Sõnavõtud

Kõneleja vastandub tugevalt abordi rahastamise muutmise eelnõu algatajatele, kritiseerides nende ettepanekut kui diskrimineerivat ja sotsiaalselt kahjulikku. Ta kritiseerib ka Tervise- ja Sotsiaalministeeriumi eelarve koostamise metoodikat, leides, et tegevuspõhise eelarve mõõdikud on valed ja ebarealistlikud. Kriitika on suunatud poliitikale ja selle negatiivsetele tagajärgedele, mitte isikutele.
10.2024

8 Sõnavõtud

Otsene kriitika oli suunatud kolleegi vastu protseduurilise ebaõnnestumise tõttu (ettekandja puudumine), nõudes vabandust ja selgitust. Poliitiliselt väljendati kahtlust Sotsiaalministeeriumi laiaulatusliku ravimite sisseveoõiguse osas, muretsedes turu riigistamise ja konkurentsi vähenemise pärast, ning küsiti korduvalt ministrilt algtõuke ja mõõdikute kohta.
09.2024

4 Sõnavõtud

Vastuseis on suunatud Terviseameti praegusele rollile meditsiiniseadmete reguleerimisel, kuna neil puudub kõneleja hinnangul vajalik ekspertiis ravimite ja annustamise osas. Samuti väljendatakse selget vastuseisu varem arutatud ideele Ravimiameti ja Terviseameti ühendamisest, viidates asutuste erinevale ekspertiisile.
06.2024

4 Sõnavõtud

Otsest poliitilist vastasseisu või vastaste kritiseerimist ei esine. Kriitika on suunatud protseduurilistele puudujääkidele (nt sotsiaalkomisjoni kaasamata jätmine hädaolukorra seaduse arutellu) ja õiguslikele väljakutsetele seoses piirangute tagantjärele hindamisega.
05.2024

7 Sõnavõtud

Opositsiooniline seisukoht väljendub majanduse ja rahanduse kriisis oleku tunnistamises ning valitsuse tegevuse kaudses kritiseerimises. Otseselt kritiseerib ta Urmas Reinsalu, süüdistades teda populismis. Kriitika on suunatud pigem retoorikale ja poliitilisele tegevusetusele, mitte niivõrd isiklikule tasandile.
04.2024

3 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud olemasolevatele regulatsioonidele, mis takistavad andmete kiiret kasutamist ja seega andmepõhiste otsuste tegemist. Samuti esitatakse kriitiline vastuväide uuele ettepanekule, rõhutades selle puudujääke kriisiolukordade lahendamisel ja kommunikatsioonivajaduste eiramist. Vastuseis on pragmaatiline ja poliitikapõhine, mitte isiklik.
03.2024

4 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud peamiselt süsteemsetele puudujääkidele (nt ebapiisav kvaliteedikontroll meditsiinis, residentuuri jaotus) ja ebaselgetele seaduseelnõudele. Väljendab muret apteekide liigse sekkumise pärast meditsiiniteenuste turule, kartes meditsiinisüsteemi lahjendamist ja õdede äravoolu haiglatest. Samuti kritiseerib seisukohta, et meditsiinisüsteem peaks tuginema pelgalt konkurentsil põhinevale vabale turumajandusele.
01.2024

9 Sõnavõtud

Kriitika on suunatud valitsuse võimalikele plaanidele kärpida teaduse rahastust ja liigsele bürokraatiale, mis takistab teadlaste tööd. Ta kritiseerib kolleege (nt härra Poolamets), kes levitavad kahtlusi ravimifirmade ja vaktsiinide ohutuse kohta, kaitstes seejuures Ravimiameti ja Euroopa regulatsioonide tööd. Kriitika on poliitika- ja andmepõhine, mitte isiklik.