Päevakorrapunktide kaupa: Irja Lutsar

Kokku päevakordi: 58

Täielikult profileeritud: 58

2025-10-16
Eesti Keskerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Miks toit on kallis?" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud peaministri seisukohtadele toiduainete kõrgete hindade põhjuste osas, seades kahtluse alla diagnoosi liigsest kaubanduspinnast. Vastuseis on suunatud valitsuse majandusliku olukorra selgitustele ja nende usaldusväärsusele.
2025-10-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduse tulevik" arutelu

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavalt andmeid.
2025-10-08
Ravikindlustuse seaduse ning töötervishoiu ja tööohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (717 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Ei väljenda isiklikku vastuseisu, vaid raporteerib teiste liikmete kriitilisi küsimusi, mis puudutasid rasedate hüvitiste kaotajaid ja kolmandate riikide mittetöötavate isikute sotsiaalseid garantiisid. Vastuseis oli suunatud süsteemi kuritarvitamisele ja topelthüvitiste maksmisele, mida eelnõu püüab lahendada.
2025-10-08
Sotsiaalministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid esineja seab kahtluse alla valitsuse ja Rahandusministeeriumi rolli ja suuniste andmise ulatuse T&A eelarve jaotamisel ministeeriumide vahel. Kriitika on suunatud eelarve jaotamise protseduurile ja selle tagajärgedele teaduspõhisele ravile.
2025-09-17
Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (659 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud universaalse toetuse poliitilisele mehhanismile, kuna see ei arvesta laste erinevate vajadustega. Otsest vastanduvat poliitilist rühma või isikut ei kritiseerita, vaid keskendutakse poliitika ebatõhususele.
2025-09-16
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud liigsele andmekaitse regulatsioonile, mis takistab meditsiinilist progressi ja teadustööd. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes sellele, et süsteem on muutunud ebanormaalselt aeglaseks ja takistavaks. Kriitika ulatub Eesti piiridest kaugemale, hõlmates ka Euroopa Liidu ja kogu maailma regulatsioone.
2025-09-10
Tsiviilkriisi ja riigikaitse seaduse eelnõu (668 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu koostajatele (valitsusele/ministeeriumile) seaduse liigse mahukuse ja ebaotstarbeka ühendamise eest. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes seaduse praktilisele otstarbekusele. Kriitika esitatakse küsimuse vormis ministrile, mitte otsese rünnakuna.
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastuseis on suunatud protseduurilistele ebaõnnestumistele ja vastutuse vältimisele, kritiseerides Arvot teadmiste varjamise või ettevalmistamatuse eest. Samuti seab kõneleja kahtluse alla Evelin Poolametsa puudumise põhjendatuse, pidades isolatsiooni ettekäänet "väga-väga-väga kummaliseks". Nõutakse selget vabandust ja käitumise muutmist.
2025-06-18
Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse, töötuskindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse ning töövõimetoetuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (604 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastaste kritiseerimist ei esine, kuid kõneleja tegeleb aktiivselt avalikkuses levinud hirmude ja valearusaamadega seaduseelnõu kohta, näiteks seoses noorte õnnetusjuhtumitega. Kriitika on suunatud reguleerimata olukordadele, nagu abistatud vabasurm, mis tekitab segadust ja mille näiteks tuuakse niinimetatud Tammerti juhtum.
2025-06-12
42 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakostale

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on opositsioon, keda kritiseeritakse reformide eost mahasurumise ja tegevuse eest süüdistamise eest. Konkreetne kriitika on suunatud härra Läänemetsa varasemale sõnavõtule vangide tervise teemal, millele kõneleja vastandub oma erialase teadmisega. Opositsiooni tegevust kirjeldatakse kui takistavat ja ebamõistlikku.
2025-06-10
Riigikohtu esimehe ülevaade kohtukorralduse, õigusemõistmise ja seaduste ühetaolise kohaldamise kohta

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud neile, kes vastutavad õigushariduse olukorra eest (ettekandja ja õigusteaduskond), kuna nad ei ole aasta jooksul suutnud probleeme lahendada. Vastuseis on intensiivne ja keskendub protseduurilisele tegevusetusele ja tulemuste puudumisele.
2025-06-04
Rahvatervise seaduse muutmise seaduse eelnõu (617 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud pigem eelnõu ettevalmistuse puudulikkusele ja ettekandja usaldusele, mitte isikutele. Kriitika väljendub nõudmises esitada tõendeid (uuringud, läbirääkimised) ettekandja uskumuste asemel. Kahtluse alla seatakse eelnõu rahvusvaheline kontekst ja avalik toetus.
2025-05-15
Haridus- ja teadusministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid ei ole piisavalt. Kriitika on suunatud pigem poliitika tulemuslikkusele kõrghariduse valdkonnas, mitte konkreetsetele vastaspooltele või isikutele.
2025-04-23
Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse (patsiendi elulõpu tahteavaldus) eelnõu (604 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otseseid poliitilisi vastaseid ei kritiseerita. Kriitika on suunatud seaduseelnõu konkreetsele puudusele – määramatule kehtivusajale. Kõneleja 2 distantseerib end selgelt eutanaasia seadustamisest, märkides, et ühiskond pole selleks veel valmis.
2025-04-16
Tubakaseaduse muutmise seaduse eelnõu (223 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis oli Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooniga, kelle 100 muudatusettepanekut tembeldati obstruktsioonilisteks ja jäeti arvestamata. Kriitika oli puhtalt menetluslik, keskendudes ettepanekute korduvale sisule (nt trahviühikute muutmine euro kaupa).
2025-04-16
Ravimiseaduse muutmise seaduse (haiglaerand) eelnõu (532 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja tegeleb eelkõneleja poolt tõstatatud vastuväitega, mis puudutas eetikakomitee nõude võimalikku ravimi kättesaamise aja pikendamist. Vastuseis on poliitikapõhine, kaitstes eetikakomitee rolli kui turvalisuse tagajat, mis lähtub ennekõike haige huvidest, ning kahtleb vastaspoole väite tõesuses.
2025-04-15
Justiits- ja digiministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastuseis puudub, kuid esitatakse kaudne kriitika riigi (Justiits- ja digiministeeriumi) suutmatuse kohta pakkuda abi identiteedivarguse ohvritele. Kriitika on poliitikapõhine, nõudes paremaid lahendusi.
2025-04-10
Õiguskantsleri ettepanek mootorsõidukimaksu seaduse ja liiklusseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja ei kritiseeri otseselt poliitilisi vastaseid, vaid seab kahtluse alla seaduseelnõu potentsiaalselt ebaõiglased tagajärjed haavatavatele rühmadele. Kriitika on suunatud poliitika rakendamise detailidele, mis võivad jätta puuetega inimesed liikumistoetuseta.
2025-04-09
Ravimiseaduse muutmise seaduse (haiglaerand) eelnõu (532 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooni ei kritiseerita ega identifitseerita; kõneleja rõhutab, et kaasamise käigus ühtegi muudatusettepanekut ei tulnud ja organisatsioonid olid seadusemuudatustega nõus. See viitab laialdasele toetusele eelnõule väljaspool parlamendi saali.
2025-04-09
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele peatada ajutiselt kõigi tuuleparkidega seoses algatatud planeeringute menetlemine, edasilükkava tähtajaga kuni ajakohastatud infraheli mõõtmiste metoodika ja selle helirõhutasemete piirväärtuste kehtestamiseni" eelnõu (569 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis puudub. Kõneleja ei kritiseeri isikuid ega rühmitusi, vaid otsib täpsustusi ja täiendavaid andmeid ettekandjalt, et hinnata planeeringute mõju.
2025-03-13
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine COVID-19 modifitseeritud mRNA vaktsiinidega seonduvate ohtude hindamiseks" eelnõu (557 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on eelnõu esitajatega, kelle pädevust ja argumente kahtluse alla seatakse, kuna Riigikogu ei ole õige koht ravimite hindamiseks. Kriitika on suunatud ka neile, kes kahtlevad Ravimiameti ekspertide erapooletuses, mida kõneleja peab ilma selge tõenduseta pahatahtlikuks. Kompromiss on välistatud seoses eelnõu tagasilükkamise toetamisega, ning vastaspoolel soovitatakse pöörduda Ravimiameti poole.
2025-03-11
Peaministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (sh ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2025-02-26
Teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni korralduse seaduse eelnõu (554 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Ei kritiseerita otseselt vastaseid ega poliitilisi rühmitusi, vaid keskendutakse seaduseelnõu (TAIKS) puudujääkidele ja ebakindlusele teadlaste kindlustunde ning andmehaldusregulatsiooni osas. Kriitika on poliitikapõhine ja mõõduka intensiivsusega.
2025-01-29
Puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (561 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Konkreetne vastuseis puudub, kuna kõneleja toetab eelnõu täielikult. Kriitika on kaudselt suunatud varasematele seadusandlikele praktikatele, kus IT-kulud on olnud põhjendamatult suured, kuid konkreetseid vastaseid või kritiseeritavaid rühmi ei nimetata.
2025-01-15
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eraldada vahendid Tallinna Haigla kaasfinantseerimiseks" eelnõu (498 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Keskerakonna algse ettepaneku aegumise ja Tallinna haiglate juriidilise ühendamise vastu ilma selge ideoloogilise plaanita. Samuti kritiseeritakse protsessi venimist ja tõstatatakse kahtlus Põhja-Eesti Regionaalhaigla (PERH) võimalike võlgade tasaarveldamise motiivide osas ühendamise kaudu. Reformierakonna meditsiinivastasust kõneleja ei tähelda, pigem rõhutab nende huvi süsteemi korrastamise vastu.
2024-12-18
Ravimiseaduse muutmise seaduse (haiglaerand) eelnõu (532 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud terviseministri ja valitsuse eelnõu vastu, mida peetakse liigselt liberaalseks ja ohutust eiravaks. Kriitika on poliitika- ja menetluslik, kaheldes ministri juriidilises tõlgenduses ja väites, et muudatused võivad takistada uute tõhusate ravimite kättesaadavust. Lisaks kritiseeritakse ka Tervisekassa rahastamispõhimõtteid, mis eelistavad odavamaid, potentsiaalselt ohtlikumaid lahendusi (Avastini näide).
2024-12-16
Ülevaade "Kriminaalpoliitika põhialuste aastani 2030" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastast ei kritiseerita, kuid kriitika on suunatud Hiina tootjatele, kes toodavad legaalselt aineid, mis Euroopas levivad ebaseaduslikult. Kõneleja nõuab tegevust selle leviku peatamiseks.
2024-12-11
Rahvatervishoiu seaduse eelnõu (433 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Kalle Grünthal, keda kritiseeritakse vaktsineerimisvastase üleskutse eest Eesti rahvale. Kriitika on sisuline ja intensiivne, rõhutades, et vastase väited on Ravimiameti ekspertide poolt avalikult ümber lükatud.
2024-12-10
Riigikogu liikme staatuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (528 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud teatud saadikute grupi vastu, keda kirjeldatakse kui "mitte-koalitsioonisaadikuid", süstemaatilise protseduurilise rikkumise (komisjonidest varajane lahkumine) pärast. Vastuseis on suunatud pigem käitumismustritele kui poliitilistele seisukohtadele.
2024-12-05
Kaebemenetlust käsitleva lapse õiguste konventsiooni fakultatiivprotokolliga ühinemise seaduse eelnõu (534 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja on ettevaatlik ja vastandub eelnõu riskidele, kritiseerides puudulikku läbimõtlemist lapse vastutuse ja manipulatsiooni vältimise osas. Samuti kritiseeritakse protseduurilist kõrvalekaldumist päevakorrapunktist, kui arutelu kaldub peretoetuste või hooldekodude teemadele.
2024-11-21
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kliimamuutuste mõju Eesti õigusruumile ja majandusele" arutelu

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-11-14
Eesti Teaduste Akadeemia seaduse muutmise seaduse eelnõu (514 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2024-11-14
Sotsiaalhoolekande seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse (vaimse tervise teenus) eelnõu (500 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest poliitilist vastuseisu ei kritiseerita ega nimetata. Kõneleja käsitleb muresid, mis on seotud spetsialistide puudusega väiksemates omavalitsustes, kuid need on pigem praktilised probleemid, mitte vastuseis eelnõule.
2024-11-11
Raseduse katkestamise ja steriliseerimise seaduse täiendamise seaduse eelnõu (459 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu 459 SE algatajate vastu, kelle motiive (rahastamise muutmine) küll tunnistatakse, kuid kritiseeritakse teravalt eelnõu negatiivseid sotsiaalseid tagajärgi. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, süüdistades eelnõu naiste häbiposti panemises ja trotsi tekitamises. Kõneleja kutsub üles eelnõu esimesel lugemisel tagasi lükkama.
2024-11-06
Ülevaade riigi vara kasutamisest ja säilimisest 2023.–2024. aastal. Viis aastat tegevuspõhist riigieelarvet: reformi tulemused ja vajalikud edasised otsused

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud tegevuspõhise eelarve reformi kehvale rakendamisele ja valedele mõõdikutele, mis on ilmselt kehtestatud vastutava ministeeriumi poolt. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes süsteemi ebaefektiivsusele. Esineja ei ründa isikuid, vaid süsteemi vigu.
2024-10-24
Ravimiseaduse muutmise seaduse eelnõu (501 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu laiaulatuslikkusele, mis võib riigistada kolmandiku ravimiturust ja suurendada haiglate töökoormust ning bürokraatiat. Eesti 200 esindaja kritiseerib ka ministri kohati ambivalentseid sõnumeid ja hoiatab, et monopolid ja amatöörid ei ole probleemide lahendamiseks parim vahend. Kriitika on suunatud poliitilisele ulatusele, mitte isikutele.
2024-10-17
Sotsiaalhoolekande seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse (vaimse tervise teenus) eelnõu (500 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-10-10
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Ei ole piisavalt andmeid.
2024-09-17
Õiguskantsleri ülevaade õigustloovate aktide kooskõlast põhiseadusega ja muude õiguskantslerile seadusega pandud ülesannete täitmisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud laiemale ühiskondlikule tegevusele ja ennetussüsteemidele, küsides, mida "me ühiskonnana praegu valesti teeme". Konkreetseid poliitilisi vastaseid või ametkondi ei kritiseerita.
2024-09-11
Meditsiiniseadme seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (pädevuse andmine Ravimiametile) eelnõu (448 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja vastandub selgelt varasemale ettepanekule Terviseameti ja Ravimiameti ühendamiseks, nimetades seda halvaks ideeks asutuste erineva ekspertiisi tõttu. Vastuseis on poliitiliselt põhjendatud ja keskendub institutsioonide funktsionaalsele eristamisele. Vastandumine on suunatud eelküsijale või varasematele aruteludele.
2024-09-11
Kaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid kõneleja kritiseerib kaudselt kaitseministri ettekande fookust, viidates võimalikule ebapiisavale tähelepanule küberohtudele. Kriitika on suunatud poliitika ja ressursside jaotuse tasakaalule, mitte isikutele.
2024-06-13
Rahvatervishoiu seaduse eelnõu (433 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis puudub konkreetsete poliitiliste vastaste või rühmade suhtes. Kriitika on suunatud pigem süsteemsetele puudujääkidele, nagu ebapiisav registrite olemasolu ja emotsioonidepõhiste otsuste tegemise oht rahvatervises.
2024-06-12
Riigikohtu esimehe Villu Kõve ülevaade kohtukorraldusest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu konkreetsetele isikutele või rühmadele ei väljendata. Kriitika on suunatud pigem protseduurilisele raskusele hinnata tagantjärele kriisiaegseid otsuseid, kusjuures viidatakse kohtuprotsessile, mis piirangu õigustühiseks kehtestas.
2024-06-04
Hädaolukorra seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (426 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ega kriitikat ei väljendata. Kõneleja seab kahtluse alla Riigikaitsekomisjoni kitsa fookuse (keskendudes kallaletungile), kuid teeb seda protseduurilise küsimuse vormis, mitte isikliku rünnakuna.
2024-05-30
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas riigina mitte elada võlgu?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu või isiklikku kriitikat ei esitata. Kaudne kriitika on suunatud valitsuse praegusele suutmatusele kriisiolukorda rahvale usutavalt selgitada ja sõltumatut nõu saada. Kriitika on protseduuriline, mitte poliitiliselt ründav.
2024-05-30
Euroopa Parlamendi valimise seaduse muutmise seaduse (valimis- ja kandideerimisea langetamine) eelnõu (414 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud nii konkreetsetele kolleegidele (Jaak Valge, Urmas Reinsalu) kui ka üldistele skeptilistele argumentidele noorte valimisõiguse osas. Kõneleja lükkab ümber väited noorte kergemast mõjutatavusest ja elukogemuse puudumisest, märkides, et ka täiskasvanud hääletavad muude tunnuste alusel. Reinsalu kritiseeritakse otseselt populismis süüdistamise teel.
2024-05-27
Sotsiaalkaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud pigem levinud ühiskondlike hoiakute ja ideoloogiate vastu, mis näevad eakaid koormana või mis on loonud "väike pere on popp" ideoloogia. Samuti kritiseeritakse kaudselt seniseid poliitilisi meetmeid, mis on keskendunud peretoetuste pidevale suurendamisele, kuna need on end ammendanud.
2024-05-16
Majanduskomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tõsta tootlikkust Eesti majanduses?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastandust või isiklikku kriitikat ei esine, kuid kõneleja kritiseerib kaudselt praeguse majandusolukorra analüüsi puudulikkust. Kriitika on suunatud sellele, et esitaja ei ole analüüsinud 60% töötavate inimeste tegevusvaldkondi, mis on struktuurse probleemi mõistmiseks hädavajalik.
2024-05-06
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastanduvat seisukohta ei väljendata, kuigi pöördutakse ministri poole umbusaldusavalduse arutelu ajal. Kõneleja kiidab ministrit ja esitab konstruktiivse küsimuse, vältides igasugust kriitikat.
2024-04-10
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele likvideerida ministeeriumide ja teiste valitsusasutuste kodulehtede venekeelsed versioonid" eelnõu (365 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu eelnõu algatajale ei väljendata, vaid esitatakse kriitiline küsimus ettepaneku puudujääkide kohta kriisiolukordade kontekstis. Kriitika on suunatud poliitika rakendamise detailidele ja ettevalmistuse puudumisele, mitte isikutele.
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud kehtivatele regulatsioonidele, mis takistavad andmete kiiret kasutamist, mitte isiklikult ministrile või konkreetsele poliitilisele rühmale. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes regulatiivsete takistuste kõrvaldamisele. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, esitades probleemi lahendamist vajava küsimusena.
2024-03-19
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele langetada vähiravimite käibemaksumäära" eelnõu (277 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud konkreetsele seaduseelnõule (277 OE), kritiseerides selle ebaselgust ja ebavõrdset lähenemist erinevatele haigustele. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub süsteemsetele puudustele, näiteks ravimite definitsiooni ebaselgusele ja teiste haigete toetuseta jätmisele.
2024-03-19
Terviseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud süsteemi struktuurilistele puudujääkidele ja ebaefektiivsusele. Esimene kõneleja kritiseerib apteekide liikumist ravimise turule. Teine kõneleja kritiseerib meditsiini "soovide-, mitte vajadustepõhist" olemust ning seda, et vaba turumajandus ei anna meditsiinis parimaid tulemusi, nõudes riigilt juhtohjade haaramist.
2024-03-06
Ravikindlustuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (töövõimetuse ennetamine) eelnõu (377 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastasseisu või kriitikat poliitiliste oponentide suhtes ei esine. Kõneleja adresseerib ja lükkab ümber vaid üldise hirmu, et inimesed hakkavad uut süsteemi kuritarvitama ehk "skeemitama", viidates, et see, kes tahab skeemitada, teeb seda niikuinii.
2024-01-23
Ravimiseaduse muutmise seaduse eelnõu (162 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kõneleja asub vastuseisu eelkõnelejate, eriti Kalle Grünthali ja härra Poolametsa, väidetele, kes seadsid kahtluse alla vaktsiinide ohutuse ja ravimifirmade eetilisuse. Kriitika on peamiselt faktipõhine ja protseduuriline, lükates ümber väärarusaamu Euroopa regulatsioonide ja kliiniliste uuringute läbipaistvuse kohta. Kõneleja teeb vastusõnavõtu, et korrigeerida muljet, justkui tegeleksid ravimifirmad ainult kuritegevusega.
2024-01-23
Ülevaade teadus- ja arendustegevuse olukorrast ja valitsuse poliitikast selles valdkonnas

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse või otsustajate suunas, kes pakuvad välja teaduse rahastamise kärpeid, saates teadusringkondadesse ärevuse signaale. Vastuseis on suunatud ka liigsele bürokraatiale (aruanded, riigihanked, load) ja praegusele grantide süsteemile, mis jätab paljud teadlased rahastuseta. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes ebaefektiivsusele.
2024-01-11
Perekonnaseisutoimingute seaduse muutmise seaduse eelnõu (106 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmete puudumine.