Kuude kaupa: Andrei Korobeinik

Kokku kuid: 11

Täielikult profileeritud: 11

12.2024

16 Sõnavõtud

Kõneleja näitab suurt asjatundlikkust riigieelarve, maksupoliitika ja finantskomisjoni töö osas, viidates eelarve baasseadusele, avansilistele maksudele ja pangamaksu detailidele. Kasutatakse tehnilisi termineid ja statistilisi võrdlusi (nt 4% majanduslangus, võrdlus Haiti ja Euroopa Liiduga). Samuti on esile toodud teadmised digitaalvaldkonnast, kritiseerides Eesti riigiäpi kvaliteeti võrreldes Ukraina lahendusega.
11.2024

25 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust majanduspoliitikas, eriti maksude (käibemaks, pangamaks) ja eelarve katteallikate teemal, kasutades võrdlusi teiste EL riikidega (Leedu, Hispaania). Samuti on ta teadlik sotsiaalprobleemide statistikast (üledoosisurmad, vaesuse piirid) ja tunneb hästi Riigikogu töökorraldust ja menetluslikke nüansse (muudatusettepanekute esitamine, komisjoni töö).
10.2024

36 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles kõrget asjatundlikkust fiskaalpoliitika ja eelarveprotseduuride osas, käsitledes detailselt kasutamata vahendite edasikandmist ja eelarve ridade ebatäpsust (nt ühistranspordi dotatsioon). Kasutab spetsiifilisi andmeid ja rahvusvahelisi võrdlusi (Eesti vs Läti rahvastiku tihedus, Leedu pangamaks, Eesti majanduslangus Euroopa Liidus). Samuti on esile toodud teadmised tehisintellekti rakendamisest riigisektoris.
09.2024

9 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles sügavat asjatundlikkust rahanduse ja maksunduse valdkonnas, esitades detailseid küsimusi sisendkäibemaksu mahaarvestamise reeglite ja ettevõtluskonto maksustamise kohta. Ta kasutab konkreetseid numbreid (0.5 miljardit, 9:1 suhe) ja suudab vaidlustada ministrite/ettekandjate väiteid seaduseelnõu sisu kohta. Samuti on ta kursis sotsiaalvaldkonna ja narkopoliitika statistikaga, viidates noorte tarvitamise tõusule ja surmade arvu kasvule.
07.2024

10 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust fiskaalpoliitika, sotsiaaltoetuste ja seadusandliku menetluskorra alal. Ta kasutab konkreetseid numbreid toetuste tõusu (nt 9 senti, 79 senti) ja majanduslanguse kohta ning viitab põhiseaduslikele probleemidele puuetega inimeste ja suurperede kohtlemisel automaksu eelnõus. Samuti on ta kursis seaduse jõustumise tähtaegade ja Riigikogu kodukorra detailidega.
06.2024

41 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust eelarve- ja maksupoliitikas, käsitledes detailselt maksuküüru kaotamise kulusid, pangamaksu potentsiaalset tulu ja tööjõumaksude võrdlust Leeduga. Samuti on esindatud tehniline teadlikkus e-riigi arengust, personaalse riigi ideest ja krüptovaraturu regulatsioonist, kritiseerides andmete dubleerimise nõudeid. Kõneleja kasutab argumentide toetamiseks majanduslanguse kestvust ja Eesti positsiooni Euroopa Liidu edetabelites.
05.2024

44 Sõnavõtud

Kõneleja näitab tugevat asjatundlikkust makromajanduse, fiskaalpoliitika ja maksustamise alal, kasutades konkreetseid numbreid (eelarvepuudujääk, reservide maht) ja majandusnäitajaid (euribor, majanduslangus). Ta viitab rahvusvahelistele näidetele (Leedu pangamaks, OECD digimaksu arutelud) ning detailsetele seadusandlikele teemadele, nagu krüptosektori regulatsioon ja topeltandmete esitamise nõue. Samuti demonstreerib ta teadmisi pensioniindeksi arvutamise alustest, lükates ümber demograafiaga seotud väited.
04.2024

16 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib asjatundlikkust rahanduse ja majanduse valdkonnas, käsitledes Põhjamaade Investeerimispanga (NIB) esindaja nimetamist, digiteenuste maksu ja pangamaksu. Ta kasutab majandusandmeid (7 miljonit eurot, kvartalikasum pool miljardit) ja viitab rahvusvahelistele allikatele (IMF) majanduslanguse iseloomustamisel. Samuti on tal teadmisi EL-i digitaalpoliitikast ja lobitööst (platvormitöö direktiiv, Bolti lobitöö).
03.2024

8 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust maksunduse ja pangandussektori teemadel, kasutades konkreetseid andmeid pankade kasumite (miljard eurot aastas) ja dividendide maksmise kohta. Rõhutatakse rahvusvaheliste näidete (Leedu, Itaalia) analüüsi, et toetada pangamaksu kehtestamist ja kummutada valitsuse väiteid lisatulu kohta. Samuti on ta kursis seadusloome menetluslike detailidega, küsides komisjonide vahetamise võimalikkuse kohta.
02.2024

37 Sõnavõtud

Näitab asjatundlikkust Riigikogu töökorra ja protseduuride osas, viidates korduvalt konkreetsetele paragrahvidele (nt § 72 ja § 139) oma õiguste kaitsmisel. Omab teadmisi makromajandusest (SKT, inflatsioon) ja finantsküsimustest, pakkudes välja alternatiivseid maksulahendusi nagu pangamaks. Lisaks käsitleb globaalseid maksusüsteeme digiajastul ning narkosurmade statistikat ja seotud uuringuid.
01.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles asjatundlikkust pangandussektori maksustamise ja riigieelarve laekumiste prognooside osas. Kasutatakse konkreetseid finantsandmeid, viidates nii pankade üle miljardi euro suurusele puhaskasumile kui ka peaministri varasematele prognoosidele avansilise tulumaksu laekumiste kohta (80 miljonit ja 42 miljonit). Samuti tuuakse sisse võrdlusi Skandinaavia intressimäärade ja Leedu solidaarsusmaksu eeskujuga.