Päevakorrapunktide kaupa: Rene Kokk

Kokku päevakordi: 160

Täielikult profileeritud: 160

2025-10-14
Ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu (725 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud eelnõu esitajatele (ministrile ja ministeeriumile), süüdistades neid halvas seadusloome praktikas ja kaasamise teeskluses. Eriti kritiseeritakse kiirmenetluse kasutamist, et vältida sisuliste ettepanekute arvessevõtmist, nimetades seda näiteks, kuidas kaasatakse lihtsalt kaasamise pärast. Vastandutakse ka ettevõtjate huvide ületähtsustamisele kliendi turvalisuse arvelt.
2025-10-08
Planeerimisseaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (683 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Minister ja valitsus, kes eelnõu esitasid, kellele pöördutakse otse küsimustega. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes kaasamise vähendamisele ja seaduse ebaloogilisusele. Vastuseis on intensiivne, süüdistades valitsust selles, et seaduse tegelik sisu on vastupidine esitatud eesmärkidele.
2025-10-07
2026. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (737 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud Reformierakonnale ja valitsusele (juhterakonnale), keda peetakse vastutavaks majandusolukorra loomise ja eelarve planeerimise kehva kvaliteedi eest. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, keskendudes suutmatusele eelarvet korrektselt täita. Minister on otseselt vaidlustatud Konjunktuuriinstituudi kriitika osas, rõhutades, et valitsus on ise loonud olukorra, mida instituut peab kajastama.
2025-09-24
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele loobuda Rail Balticu projekti elluviimisest Eestis ja astuda välja kõikidest projektiga seonduvatest rahvusvahelistest lepingutest" eelnõu (650 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Riigikogu enamusele, kes oli varem vastu Rail Balticu uurimiskomisjoni loomisele, ning Eesti meediale, mida süüdistatakse maaomanike probleemide kajastamata jätmises. Kriitika on intensiivne ja puudutab läbipaistvuse puudumist ning probleemide varjamist.
2025-09-23
Perekonnaseisutoimingute seaduse, rahvastikuregistri seaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu (687 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse poliitika vastu, mis vähendab teenuste kättesaadavust ja lükkab kulusid inimeste kanda. Vastuseis on poliitiline ja protseduuriline, rõhutades varasemate teenuste kärpimise negatiivset mustrit ja küsides otse ministrilt lahendusi sularahamaksete probleemile. Vastandumine on intensiivne, kuna poliitika mõju nimetatakse "tõsiseks probleemiks".
2025-09-09
Kaitseministri 2025. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, VI istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on Kaitseministri ja tema ettekande suhtes, keda kritiseeritakse liigse optimismi, probleemide eiramise ja Riigikontrolli aruande konteksti ignoreerimise eest. Kriitika on intensiivne ja suunatud nii poliitika elluviimisele (Kaitseliidu varustamine) kui ka protseduurilisele aususele (küsimustele vastamine).
2025-09-04
Istungi rakendamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja istungi juhatajad, keda kritiseeritakse menetlusreeglite rikkumise ja opositsiooni õiguste piiramise eest. Kriitika on valdavalt protseduuriline ja poliitiline, süüdistades koalitsiooni jõuga otsustamises ja mugavuse eelistamises (51 hääle nõue). Rünnakud on intensiivsed ja kompromissi võimalust protseduurilistes küsimustes ei mainita.
2025-06-12
42 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakostale

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakostale ning koalitsioonile, kritiseerides teravalt nii nende väärtushinnanguid kui ka konkreetseid poliitilisi otsuseid. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, rõhutades, et minister peaks oma tegevust analüüsima, mitte rahvast süüdistama. Peamised kriitikaobjektid on sookvoodid, lastetoetuste vähendamine ja ebakohased turvalisuse prioriteedid.
2025-06-09
Arupärimine numbrituvastusega kaamerate võrgustiku ja sellega seonduva andmebaasi kohta (nr 756)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelkõige vastajale/peaministrile, keda kritiseeritakse selle eest, et ta vastab küsimustele teoreetiliselt, mitte reaalseid andmeid esitades. Kritiseeritakse ka vastaja väidet, et osa saalist ei taha kaamerate tööd, pidades seda arusaamatuks jutuks. Kriitika on peamiselt protseduuriline ja keskendub vastutuse puudumisele andmete kasutamise põhjendamisel.
2025-06-04
Riigikontrolli seaduse, erakonnaseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (erakondade rahastamise kontrollorgan) eelnõu (599 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud erakondade rahastamise järelevalve komisjoni (ERJK) praegusele toimimisele ja selle menetlusviisidele, mida peetakse jaburaks. Samuti kritiseeritakse kaudselt neid kolleege, kes soovivad eelnõu menetlemist takistada, kutsudes neid üles seda mitte kraavi lükkama. Kriitika on protseduuriline ja jõuline.
2025-06-04
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud "Kalle" seisukoha vastu, kes väidab, et jalaväemiine pole tänapäeva sõjas enam vaja. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub sõjalise reaalsuse eiramisele, rõhutades sõduri jala jätkuvat olulisust territooriumi kaitsmisel. Vastase seisukoht lükatakse ümber kui ebapiisav arusaam riigikaitsest.
2025-06-03
Taristuministri 2025. a ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Taristuministri tegevusetuse vastu seoses autorongide regulatsioonidega ning kaudselt kritiseeritakse valitsuskaaslast Keldot välistööjõu vajaduse rõhutamise eest. Kriitika on poliitika elluviimise ja tulemuslikkuse vastu, süüdistades valitsust lubaduste mittetäitmises ("midagi ei juhtu").
2025-05-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (596 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ettekandja esitatud majandusloogika vastu, mis puudutab käibemaksu langetamise mõju madalama palgaga inimestele. Kriitika on puhtalt poliitikapõhine ja keskendub loogilise vastuolu väljatoomisele, mitte isiklikule rünnakule.
2025-05-21
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (597 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud peamiselt valitsusele, Reformierakonnale ja rahandusministrile (Jürgen Ligi, Kaja Kallas), keda süüdistatakse arrogantsuses, suutmatuses mõista majandust ja valeandmete esitamises. Kriitika on nii poliitiline (maksutõusud, halb eelarveplaneerimine) kui ka isiklik/protseduuriline (ministrite kiire vahetumine, Eesti huvide eest seismise puudumine). Kõneleja peab valitsuse tegevust käsiteldamatuks ja kurvaks, mis viitab kompromissivalmiduse puudumisele.
2025-05-21
Vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (622 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on minister ja valitsusliit, kelle väiteid piletihindade stabiilsuse kohta peetakse ebausutavaks ja reaalsust eiravaks. Kriitika on suunatud poliitika sisu vastu, eriti valitsuse jõulise sekkumise vastu turumajandusse ja suutmatuse eest seista Eesti huvide eest Euroopa Liidus. Välja tuuakse ka konkurentsi halvenemine võrreldes kolmandate riikidega.
2025-05-21
Jalaväemiinide kasutamist, varumist, tootmist ja üleandmist keelustavast ja nende hävitamist nõudvast konventsioonist taganemise seaduse eelnõu (642 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse liikmetele (peaminister Kristen Michal, rahandusminister Jürgen Ligi, Andres Sutt) nende varasema vastuseisu eest konventsioonist väljumisele 2023. aastal. Kriitika on suunatud nende otsustusvõimetusele ja julgeolekuolukorra alahindamisele, mis sundis neid hiljem EKRE algatust toetama.
2025-05-21
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele algatada Euroopa Liidus läbirääkimised kestlikkusaruannete koostamise kohustuse kehtetuks tunnistamiseks" eelnõu (601 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud Kristo Enn Vaga vastu, keda kritiseeritakse istungil mitteosalemise ja arutelu sisu ebatäpse kajastamise eest. Tugevaim vastuseis on suunatud poliitika (kestlikkusaruanded) vastu, mida nimetatakse kahjulikuks jamaks ja mille kaotamist nõutakse.
2025-05-21
Riigikaitse valmisolek

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse ja ministrite (siseminister, kaitseminister, peaminister) vastu, eriti seoses kriisijuhtimise ja läbipaistvusega. Kriitika on intensiivne ja süüdistav, rõhutades protseduurilisi vigu (käsuahela segadus) ja tegevuse ebaõnnestumist (kontrolli ebaõnnestumine). Valitsust süüdistatakse info varjamises ja olukorra eitamises.
2025-05-20
Ettevõtlustulu lihtsustatud maksustamise seaduse, julgeolekumaksu seaduse ja tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (645 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsusele ja ministrile (Jürgen), kritiseerides nende maksupoliitikat ja retoorikat, mis eksitab maksude tegeliku tõusu osas. Kriitika on poliitiline ja keskendub valitsuse suutmatusele riiki õhemaks tõmmata, mis viib lõputute maksutõusudeni.
2025-05-19
Arupärimine tööjõu tootlikkuse, Eesti konkurentsivõime ja odavtööjõu kohta (nr 742)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja Minister Keldo, keda kritiseeritakse nii ebaviisaka käitumise (saalist lahkumine) kui ka ebakompetentse poliitika eest (statistika vaidlustamine, KAPO hoiatuste ignoreerimine). Kriitika on intensiivne, süüdistades valitsust süstemaatilises ja sihilikus tegevuses, mis viib Eestit Rootsi-sarnaste probleemideni. Kompromissivalmidust ei väljendata, vaid nõutakse poliitika suuna muutmist.
2025-05-15
Looduskaitseseaduse, jahiseaduse ja riigivaraseaduse muutmise seaduse eelnõu (612 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsus/koalitsioon, keda kritiseeritakse KOV-ide raskesse rahalisse seisu panemise eest (inflatsioon, käibemaksu tõus). Vastuseis on intensiivne ja keskendub poliitilistele ning menetluslikele ebaõnnestumistele, eriti bürokraatia vähendamise asemel selle juurde tekitamisele.
2025-05-15
Looduskaitseseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (Natura hindamine) eelnõu (610 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Kliimaministeeriumi ja ministri tegevuse vastu, eriti seoses ebaadekvaatsete hüvitismeetmete väljatöötamisega. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, rõhutades riigi suurt ebaõiglust maaomanike suhtes, kes peavad taluma piiranguid ebapiisava kompensatsiooni eest.
2025-05-14
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele esitada taotlus Euroopa Komisjonile energiatootmisettevõtete vabastamiseks CO2 kvootide ostmise kohustusest" eelnõu (619 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Riigikogu liikmetele, valitsuse liikmetele ja ametnikele, keda kahtlustatakse majanduse ja CO2 regulatsiooni olemuse mittemõistmises. Vastandutakse ettekandja poolt esitatud narratiivile, mis kujutab CO2 süsteemi pikas plaanis Eesti riigile kasulikuna.
2025-05-14
Riigikogu otsuse "Eesti Rahvusringhäälingu tegevusvaldkonna tunnustatud asjatundjatest Eesti Rahvusringhäälingu nõukogu liikmete nimetamine" eelnõu (643 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on "koalitsioon," keda kritiseeritakse teravalt protseduuriliste vigade ja topeltmoraali eest ERR-i nõukogu liikmete nimetamisel. Kriitika on intensiivne ja keskendub eetilisele ebakõlale.
2025-05-13
Riigikogu otsuse "Rahvahääletuse korraldamine põlevkivist elektri tootmise küsimuses" eelnõu (581 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsev koalitsioon, keda kritiseeritakse madala toetuse (alla 20%) tõttu tehtud otsuste eest, eriti põlevkivienergeetika lõpetamise küsimuses. Vastuseis on intensiivne ja poliitiliselt motiveeritud, nõudes koalitsiooni tegevuse lõpetamist erakorraliste valimiste kaudu.
2025-05-13
Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (kohtute haldamise tõhustamine) eelnõu (632 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ministrile ja valitsuse reformiettepanekutele, mida peetakse ebatõhusaks ja õiglustunnet riivavaks. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele ebaaususele (opositsiooni kaasamise vältimine haldusnõukogusse) ja reformi kahjulikule mõjule. Kõneleja viitab, et valitsus oleks ise samas olukorras tagajalgadel, süüdistades neid topeltstandardites.
2025-05-07
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ja käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (594 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond, Eesti 200 ja Sotsiaaldemokraadid (koalitsioon), keda kritiseeritakse intensiivselt maksuralli, eelarve halva juhtimise ja Eesti ettevõtjate/inimeste prioriteetide eiramise eest. Kriitika on nii poliitika- kui ka protseduuripõhine, süüdistades ametkondi ebatäpsete andmete esitamises ja poliitikuid Exceli-põhises otsustamises. Nõutakse erakorralisi valimisi, kuna praeguse valitsuse perspektiiv on "väga tume".
2025-05-07
Planeerimisseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Kliimaministeeriumi vastu, süüdistades seda madalas kompetentsis ja teadmatuses oluliste energeetikafaktide osas. Kriitika on protseduuriline ja kompetentsipõhine, viidates ministeeriumist tulnud "üllatavatele" muudatustele, mis näitavad teadlikkuse puudumist.
2025-05-06
Arupärimine Kehtna Kutsehariduskeskuse ja Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskooli ümberkorraldamise kohta (nr 733)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Haridus- ja Teadusministeerium ning Regionaal- ja Põllumajandusminister, keda kritiseeritakse reformi läbiviimise viisi eest. Kriitika on protseduuriline ja poliitiline, süüdistades ministeeriumi analüüsi sisu varjamises ja otsuse tegemises enne kogukonna vastuseisu. Kõneleja kahtleb ministri rahulolus protsessiga ja vihjab, et tegemist on ebamugava arupärimise kaelast ära saamisega.
2025-05-05
Arupärimine maapiirkondade kohta (nr 713)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud regionaal- ja põllumajandusministri vastu, keda kritiseeritakse passiivsuse ja ministeeriumi ettekirjutuste pime järgimise eest. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilisele ebaõnnestumisele ning poliitilise tahte puudumisele. Kõneleja nõuab ministrilt isiklikku plaani, mitte ministeeriumi koostatud vastuseid.
2025-05-05
Arupärimine sotsiaalhoolekande reformi kohta (nr 720)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud riigi ja valitsuse tegevusele sotsiaalhoolekande reformi läbiviimisel. Vastuseis on poliitiline ja protseduuriline, süüdistades riiki vastutuse delegeerimises kohalikele omavalitsustele ilma piisava rahastuseta. Kriitika intensiivsus on tugev, kuna reformi nimetatakse ebaõnnestumiseks.
2025-04-24
Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Tuuletööstuse pahupoolest" arutelu

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud saalis istujatele, kes ei mõista tuuleenergia fundamentaalseid puudujääke ja vajadust alternatiivsete lahenduste järele. Eriti terav kriitika on suunatud neile oponentidele, kes püüavad naeruvääristada ja takistada tuulikutega seotud keskkonna- ja terviseriskide uurimist. Kriitika on suunatud nii poliitilistele seisukohtadele kui ka protseduurilisele takistamisele.
2025-04-21
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine Riigikogu e-valimiste protsessi turvalisuse uurimiseks" eelnõu (576 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud e-valimiste süsteemi toetajatele ja on selgelt poliitika-põhine, keskendudes süsteemi fundamentaalsetele puudustele. Konkreetne küsimus esitatakse ettekandjale Laurile, nõudes Keskerakonna seisukohta e-valimiste täieliku lõpetamise küsimuses.
2025-04-10
Õiguskantsleri ettepanek mootorsõidukimaksu seaduse ja liiklusseaduse põhiseadusega kooskõlla viimiseks

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on koalitsiooniga, keda kritiseeritakse fundamentaalse probleemi eest: opositsiooni ettepanekute eiramine ja seaduse jõuga vastuvõtmine. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii seaduse ebaõnnestunud sisule kui ka puudulikule õigusloome protsessile. Vastaseid süüdistatakse eluvõõras lähenemises, eriti transpordi kättesaadavuse osas.
2025-04-09
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele peatada ajutiselt kõigi tuuleparkidega seoses algatatud planeeringute menetlemine, edasilükkava tähtajaga kuni ajakohastatud infraheli mõõtmiste metoodika ja selle helirõhutasemete piirväärtuste kehtestamiseni" eelnõu (569 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud "mõnede koalitsioonisaadikute" vastu, keda süüdistatakse üleolevas suhtumises eelnõu arutellu. Kriitika on attituudipõhine ja menetluslik, nõudes vähem üleolevust ja asjade tõsisemat käsitlemist.
2025-04-09
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (592 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja koalitsioonile, süüdistades neid üleolevus, opositsiooni eiramises ja vigaste eelnõude läbisurumises. Sotsiaaldemokraate kritiseeritakse teravalt opositsiooni imiteerimise ja samas valitsuse kahjulike eelnõude toetamise eest, nimetades nende tegevust asendustegevuseks. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii poliitilist ebaausust (Kaja Kallase lubadused) kui ka menetluslikke vigu (komisjonitöö puudulikkus).
2025-04-09
Raha kantimine Eesti kaitsetööstusettevõtetele Ukraina abistamise loosungi all

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud administratiivsele ebaefektiivsusele ja bürokraatiale, mis on jätnud 2500 kvalifitseeritud reservisti kaasamata. Otsene vastasseis puudub, kuid on tugev poliitikapõhine kriitika ministeeriumide tegevusetuse suhtes, mis on jätnud mehed "nagu maa ja taeva vahele".
2025-04-08
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (592 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon ja rahandusminister Mart Võrklaev, keda kritiseeritakse teravalt automaksu ideoloogi ja läbisurujana, ennustades talle negatiivset kohta Eesti ajaloos. Kriitika on suunatud nii poliitika sisule (ebaõiglus, keskkonnaeesmärkide eiramine) kui ka menetluslikule hoolimatusele ("teerullipoliitika"). Lisaks kritiseeritakse Sotsiaaldemokraate valitsuse ebaadekvaatsete eelnõude toetamise eest.
2025-04-08
Väärtpaberituru seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (588 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud rahandusministrile ja valitsuse suhtumisele ettevõtjatesse, nõudes neile suuremat lugupidamist. Valitsuse seadusloomet kritiseeritakse, nimetades seda ühe kõneleja poolt "asendustegevuseks" ja teise poolt "jaburuseks".
2025-03-24
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (568 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu praegusele strateegilisele fookusele (tuulikud), mida peetakse ebaefektiivseks või liiga ühekülgseks lahenduseks. Kriitika on poliitika- ja strateegiapõhine, rõhutades, et tuulikute teema on "väga ühte väravasse mängimine".
2025-03-19
Kaitseväeteenistuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (563 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Tugev kriitika on suunatud Kaitseministeeriumi ja Kaitseväe varasema tegevusetuse vastu aastatel 2018–2022, süüdistades neid reservväelaste unustamises. Samuti kritiseeritakse valitsust maksutõusude ja maksusoodustuste kaotamise eest ning vastustatakse neid kolleege, kes soovivad eelnõu menetluslikel põhjustel tagasi lükata.
2025-03-18
Erakonnaseaduse ja krediidiasutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (585 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud eelnõu esitanud ministri ja valitsuse vastu, keda kritiseeritakse sisutu jutu ja tagasihoidlikkuse eest vastamisel. Tugev kriitika on suunatud ka Eesti 200 ja Johanna-Maria Lehtme vastu, keda süüdistatakse Eesti rahva petmises ja kelmuses. Kriitika on suunatud nii poliitilisele ebaõnnestumisele (eelnõu ebatõhusus) kui ka isiklikule ebaeetilisusele (skeemitamine).
2025-03-18
Välismaalaste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (rändemenetluste tõhustamine) eelnõu (548 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni ministri ja tema konkreetse plaani vastu välisvangide sissetoomiseks. Kriitika on intensiivne ja sisaldab sarkastilist seostamist tööjõupoliitikaga, vihjates ministri plaanide läbimõtlematusele või varjatud tagajärgedele.
2025-03-17
Arupärimine Maarjamaa ühendkooli kohta (nr 710)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja selle koalitsioon, keda kritiseeritakse jõulise ja ebapopulaarse otsustusstiili eest. Kriitika on suunatud nii valitsuse madalale legitiimsusele kui ka konkreetsetele haridus- ja keskkonnapoliitika otsustele, nagu kutseharidusasutuste sulgemine.
2025-03-17
Arupärimine venekeelse Delfi ja ETV+ rahastamise kohta (nr 715)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse tegevuse vastu, eriti Reformierakonna varasemate valitsuste poolt algatatud venekeelse meedia rahastamise skeemidele. Kriitika on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes monitooringu ja tulemuste hindamise puudumisele, mitte isikutele.
2025-03-17
Arupärimine kolmandat aastat rekordmadala sündimuse kohta Eestis (nr 703)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsuskoalitsioon ja minister, keda kritiseeritakse teravalt rahva kindlustunde õõnestamise ja omavalitsuste rahastuse süstemaatilise vähendamise eest. Kriitika on poliitikapõhine ja intensiivne, viidates valitsuse tegevusele kui vastutustundetule.
2025-03-13
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine COVID-19 modifitseeritud mRNA vaktsiinidega seonduvate ohtude hindamiseks" eelnõu (557 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud neile isikutele, kes surusid peale COVID-19 mRNA vaktsiini, kuigi uuringud olid alles katsejärgus ja esialgsed väited osutusid ebatäpseteks. Kriitika on intensiivne ja puudutab nii eetilisi aspekte kui ka ohutusprintsiipide eiramist, mainides, et see jääb nende inimeste südametunnistusele.
2025-03-12
Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse muutmise seaduse eelnõu (552 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud eelnõu vastu hääletanud komisjoni liikmetele (kuuele inimesele) ja osale erakondadele, keda peetakse ebakonstruktiivseks. Kriitika on suunatud protseduurile ja vastaste intellektuaalsele arusaamisele, vihjates, et nad ei mõistnud menetletava eelnõu tegelikku sisu. Valdo Randpere on nimetatud ja tema seisukohti on otseselt kahtluse alla seatud.
2025-02-27
21 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks kliimaminister Yoko Alenderile

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on kliimaminister Yoko Alender ja valitsus, keda kritiseeritakse valeliku energiapoliitika ja läbipaistmatuse eest. Kriitika on intensiivne ja viitab potentsiaalsele huvide konfliktile, korruptsioonile või varifirmade kaasamisele ("kellegi taskusse asjade mängimisega," "varifirmaga tegemist").
2025-02-26
Jahiseaduse muutmise seaduse eelnõu (567 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Kliimaministeeriumi haldusalas oleva Keskkonnaameti suunas, keda peetakse ebaefektiivseks suurkiskjate arvukuse ohjamisel. Samuti kritiseeritakse eelnõu vastaseid, kes "ei suuda tegelikult päris täpselt mõista, millest jutt käib". Kõneleja hoiatab, et liigne regulatsioon ja küttimise takistamine viib jahimeeste seas omakohtuni.
2025-02-26
Automaks

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Peamine vastane on valitsus ja peaminister, keda kritiseeritakse uue maksukoormise kehtestamise ja selle halva rakendamise eest. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes süsteemi ebaloogilisusele ja ebavõrdsusele. Kõneleja nõuab vastustajalt selget lahtikirjutamist ja selgitusi, viidates kompromissitu nõudmisele vastutuse järele.
2025-02-25
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud koalitsiooni poolt esitatud eelnõu konkreetsele sättele, mis põlistaks kodakondsuseta isikute valimisõiguse, mida peetakse täiesti vastuvõetamatuks. Kriitika on poliitiliselt põhimõtteline ja suunatud ka põhiseaduskomisjonile, et nad sellist ettepanekut arutavad. Kõneleja kritiseerib ka koalitsiooni vastumeelsust toetada opositsiooni "väga häid ettepanekuid".
2025-02-12
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks peaminister Kristen Michalile

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on peaminister Kristen Michal ja justiits- ja digiminister Liisa-Ly Pakosta, kelle tegevuse suhtes nõutakse järelevalvemenetluse algatamist. Kriitika on intensiivne, keskendudes valitsuse ebaefektiivsusele (energia hind) ja eetilistele küsimustele (korruptsioonikahtlus seoses andmete tasuta loovutamisega Metale). Kõneleja ei paku kompromissi, vaid nõuab vastutust ja selgust Nordica ning andmebaaside küsimustes.
2025-01-28
Välismaalaste seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (rändemenetluste tõhustamine) eelnõu (548 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2025-01-27
Arupärimine põhikooli õpikute kohta (nr 672)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on minister, kelle vastuseid peetakse ebarahuldavaks ja kurbust tekitavaks. Kriitika on suunatud ministri väidetele ühiskondliku konsensuse olemasolu kohta sotsiaalsete sugude teemal. Rünnaku intensiivsus on kõrge, kutsudes ministrit üles olema "ettevaatlik" ja kahtlustades teadusliku autoriteedi liigset rõhutamist.
2025-01-22
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (556 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Puudub otsene vastuseis või kriitika konkreetsete vastaste suhtes. Fookus on poliitika rakendamise protseduurilistel küsimustel, eriti KOV-ide kaasamise puudumisel.
2025-01-22
Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (555 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse tegevusetusele või ebaefektiivsusele seadusloome ajastamisel. Kriitika on protseduuriline, küsides, miks eelnõu arutelu jäi eelmisele aastale ja miks see alles nüüd laual on.
2025-01-22
Meresõiduohutuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (549 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2025-01-22
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (539 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile, eriti sotsiaaldemokraatidele, keda süüdistatakse poliitilises silmakirjalikkuses ja ebamõistlike otsuste tegemises. Kriitika on suunatud poliitilisele valikule eelistada siirdetoetusi laiapõhjalisele maksulangetusele ja eelnõu korduvale kraavi lükkamisele. Valitsust kritiseeritakse ka kitsarinnalise, Exceli tabelitel põhineva lähenemise eest, mis ignoreerib julgeolekuaspekte.
2025-01-22
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (538 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsusele ja saadikutele, kes automaksu poolt hääletasid, kritiseerides nende eelarvejuhtimist ja raiskamist. Kriitika on intensiivne ja hõlmab nii poliitilist (topeltmaksustamine) kui ka protseduurilist (eelarve puudulik haldamine) aspekti. Vastutusele võtmise eesmärgil suunatakse valijad avalikule nimekirjale, et näidata, kes on vastutavad.
2025-01-16
Riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu (520 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse ja ministeeriumide (Rahandusministeerium, MKM) tegevuse vastu, heites neile ette suuri eelarvevigu ja suutmatust neid avastada. Vastuseis on poliitiline ja protseduuriline, nõudes praeguse eelarvestamise süsteemi läbikukkunuks kuulutamist. Samuti seab ta kahtluse alla komisjoni enamuse seisukoha eelnõu tagasi lükkamisel.
2025-01-15
Nordica erikontrolli lõppraport

XV Riigikogu, V istungjärk, infotund

Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetuse ja läbipaistvuse puudumise vastu, eriti Nordica erikontrolli salajas hoidmise osas, mis takistab juhtimisvigadest õppimist. Vastuseis on protseduuriline ja poliitiline, rõhutades valitsuse suutmatust tagada riigiettevõtete efektiivne juhtimine ja vältida maksumaksja kahju. Kriitika laieneb ka teistele riigiettevõtetele (ERR), kus makstakse kopsakaid preemiaid kärbete ajal.
2025-01-14
Õiguskantsleri seaduse ja prokuratuuriseaduse muutmise seaduse eelnõu (524 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse liikmetele ja komisjoni esindajale, keda süüdistatakse Riigikogu ja Valitsuse suhete (tööandja/töövõtja) ebaõiges mõistmises. Kriitika on intensiivne ja protseduuriline, nõudes Valitsuselt konkreetset ajakava ja tegevuskava olukorra parandamiseks.
2025-01-13
Arupärimine taaste- ja vastupidavuskava ning põlevkivi kasutamise kohta (nr 668)

XV Riigikogu, V istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse energiapoliitikale, eriti gaasielektrijaama rajamise plaanile, mida peetakse liiga riskantseks ja välisest tarnest sõltuvaks. Kriitika on poliitika- ja julgeolekupõhine, rõhutades vajadust iseseisva varustuskindluse järele.
2024-12-18
Ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse, keskkonnatasude seaduse ning planeerimisseaduse muutmise seaduse (taastuvenergia kasutuselevõtu kiirendamine) eelnõu (541 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Kliimaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse intensiivselt nii poliitilise strateegia kui ka protseduuriliste valikute eest. Minister on isiklikult süüdistatud ettevõtjate lobistamises ja inimeste kaasamise kitsendamises. Kriitika on suunatud sellele, et valitsus on teinud rumala ja silmakirjaliku otsuse loobuda 10 aastast paindlikkusest põlevkivienergia osas.
2024-12-12
Toote nõuetele vastavuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (533 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu ettevalmistamise ja rakendamise detailide puudulikkusele, eriti seoses jäätmekäitluse kulude ja logistikaga. Vastuseis on pigem protseduuriline ja poliitikapõhine, kuna nõutakse valitsuselt selget plaani, mida tehakse kaubaga, mis jääb tagastamata. Konkreetseid vastaseid isikuliselt ei kritiseerita.
2024-12-10
Jäätmeseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (461 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Rahandusministeeriumi ja valitsuse suunas automaksu loomise eest ning vastuste puudumise eest varastatud autode küsimuses. Väljendatakse kaudset kriitikat Mart Võrklaeva suunas, nimetades teda irooniliselt "automaksueksperdiks" ja viidates tema kommentaaride ebaselgusele. Kriitika on peamiselt poliitika- ja menetluslik, keskendudes eelnõu puudulikkusele ja vastuste puudumisele.
2024-12-09
Arupärimine rahvastikupoliitika valitsuskomisjoni tegevuse kohta (nr 661)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja arupärimisele vastaja, keda süüdistatakse suurperede toetuste vähendamises ja maksukaskaadi kehtestamises. Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitilisele ebaeetilisusele (lubaduste murdmine) ja peredele kahjulikele poliitikatele.
2024-12-04
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsuskoalitsiooni ja sotsiaaldemokraadist ettekandja vastu, keda kritiseeritakse ebajärjekindluse ja ebaefektiivse aktsiisipoliitika eest. Kriitika on intensiivne ja seab kahtluse alla vastaspoole pädevuse, viidates, et nad ei näe probleemi olemust.
2024-12-03
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teise lugemise jätkamine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ettekandja tegevusele ja menetluse läbipaistmatusele. Kriitika on protseduuriline, kuna viidatud advokaadibüroo arvamus ei ole teistele saadikutele kättesaadav. Kõneleja seab kahtluse alla ettekandja väited materjali avaliku kättesaadavuse kohta.
2024-11-21
Keskkonnakomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kliimamuutuste mõju Eesti õigusruumile ja majandusele" arutelu

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud kliimakriisi agressiivsele narratiivile, mida nähakse osaliselt "müügitöö" ja "ärina". Teine kriitika on suunatud riigi poliitilisele silmakirjalikkusele maavarade kasutamise küsimuses, kus taunitakse põlevkivi, aga kaalutakse riskantset fosforiidi kaevandamist. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, mitte isiklik.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (527 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud koalitsioonile, keda kutsutakse üles vastutustundlikkusele ja "selgroo" leidmisele. Kriitika on nii poliitiline (sisuline vastuseis hääletamisõigusele) kui ka protseduuriline (vastu olemine asjade tegemisele "linnukese pärast"). Vastasseis on intensiivne ja kompromissitu, eriti põhiseaduse muutmise osas.
2024-11-20
Eesti Vabariigi põhiseaduse muutmise seaduse eelnõu (536 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud kehtivale süsteemile ja poliitikale, mis võimaldab uutel isikutel saada määratlemata kodakondsuse ja valimisõiguse. Kõneleja kritiseerib teravalt potentsiaali, et "mugavuspagulased" võivad süsteemi ära kasutada.
2024-11-11
Raseduse katkestamise ja steriliseerimise seaduse täiendamise seaduse eelnõu (459 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Opositsiooniline hoiak on intensiivne ja suunatud valitsevale koalitsioonile tervikuna. Kriitika on nii poliitiline (maksude ja toetuste vähendamine, koolide sulgemine) kui ka moraalne (lastega töötamise õiguse andmine pedofiilidele, välisvangide pealt raha teenimine). Valitsuse tegevust peetakse läbivalt kahjulikuks ja ebamoraalseks.
2024-11-07
Riigikogu otsuse "Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamine Rail Balticu projektiga seonduvate asjaolude uurimiseks" eelnõu (460 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsevale koalitsioonile, kes ei toeta uurimiskomisjoni moodustamist, viidates nende soovile midagi varjata. Kriitika on intensiivne ja kahtlustav, seades kahtluse alla koalitsioonisaadikute vähese osalemise arutelul. Samuti kritiseeritakse kaudselt kolleeg Randpere seisukohta, kes näib seadvat riigikaitse aspekti läbipaistvusest kõrgemale.
2024-11-07
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (492 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud puuduvatele kolleegidele ja Riigikogu üldisele madalale kohalolekule, keda süüdistatakse töötahte puudumises ja ebaefektiivsuses. Kriitika on protseduuriline ja keskendub parlamendi töö kvaliteedile.
2024-11-06
Mootorsõidukimaksu seaduse kehtetuks tunnistamise seaduse eelnõu (488 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud eelnõu ettekandjale, keda kritiseeritakse isiklikult (sildistades teda maksu reklaamnäona) ja protseduuriliselt. Kriitika intensiivsus on kõrge, kaheldes komisjoni töö kvaliteedis ja heites ette, et olulisi küsimusi komisjonis ei arutatud.
2024-11-06
Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskooli sulgemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Tugev kriitika on suunatud peaministri (faktide väänamise eest) ja Haridus- ja Teadusministeeriumi ametnike vastu, keda kahtlustatakse kooli sulgemise salajases soovis ja "tunnelnägemises". Kriitika on intensiivne, keskendudes poliitika (raha suunamine) ja protseduuri (tervikvaate puudumine, probleemi kohalikele omavalitsustele lükkamine) ebaõnnestumisele.
2024-11-06
Energeetika ja sõidukite maksustamine

XV Riigikogu, IV istungjärk, infotund

Vastuseis on suunatud valitsuse automaksu poliitikale ja Kliimaministrile, kellelt nõutakse selgitusi. Kriitika on poliitikapõhine ja protseduuriline, süüdistades ametnikke ja valitsust ebaloogilise ning keskkonnaeesmärke eirava mehhanismi loomises. Vastuse puudumisel väljendatakse tugevat rahulolematust.
2024-11-04
Arupärimine riigiasutuste maapiirkondadest lahkumise kohta (nr 653)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Haridusministeeriumi ja riigi vastu, keda süüdistatakse "tunnelnägemises" ja vastutuse veeretamises kohalikele omavalitsustele. Kriitika on poliitika- ja menetluspõhine, keskendudes ebaõnnestunud regionaalplaneerimisele ja puhtalt rahalisele motivatsioonile.
2024-10-23
29 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks rahandusminister Jürgen Ligile

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on rahandusminister, keda kritiseeritakse teravalt tema väidetava seisukoha eest piirata Riigikogu rolli eelarve menetlemisel ja ministeeriumi vastuseisu eest läbipaistvuse suurendamisele. Kriitika on suunatud protseduurilistele ja poliitilistele küsimustele, seades kahtluse alla, kas see on Rahandusministeeriumi ametlik seisukoht. Kompromissi võimalust ei mainita, vaid nõutakse selgitusi ja vastavust põhiseaduslikule raamistikule.
2024-10-23
Siseministri poliitiline avaldus sisejulgeoleku teemal

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Siseministri ja valitsuse tegevusetuse vastu, keda süüdistatakse "pooliku rehkendusega" tulemises. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes konkreetseid tähtaegu ja täielikke lahendusi Vene mõju vähendamiseks. Kompromissivalmidust ei ilmne, vaid esitatakse ranged nõudmised.
2024-10-23
Tolliseaduse muutmise seaduse eelnõu (515 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse algatatud eelnõule ja ministrile, kes ei osanud vastata küsimustele muudatuste ajaloolise põhjendatuse kohta. Kriitika on poliitika- ja menetluslik, heites ette ebaproportsionaalsust ja argumentatsiooni puudumist trahvimäärade tõstmisel. Vastuseis on intensiivne, kuna tehakse ettepanek eelnõu tervikuna tagasi lükata.
2024-10-22
Tolliseaduse muutmise seaduse eelnõu (515 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud eelnõu ettevalmistajatele (ministrile/valitsusele), nõudes selgitusi suurte muudatuste ja ajalooliste otsuste tagamaade kohta. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, küsides muudatuste põhjendatuse ja proportsionaalsuse kohta, eriti trahvimäärade osas.
2024-10-22
Raamatupidamise seaduse muutmise ja sellest tulenevalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (516 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Vabariigi Valitsusele ja ministrile, kritiseerides nende otsust mitte esitada Euroopa Komisjonile ettepanekut aruandluse vabatahtlikuks jätmiseks. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes valitsuse suutmatusele kaitsta ettevõtjaid liigse regulatiivse koormuse eest.
2024-10-21
Arupärimine vanglakohtade väljarentimise kohta (nr 645)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja ministrile, keda süüdistatakse vastuolulises ja ebamõistlikus poliitikas ning ametnike survestatud teemade edasiviimises. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilistele ja menetluslikele vigadele, vihjates, et teema on aastaid olnud "mõistlike ministrite" poolt tagasi hoitud. Samuti nähakse välisvangide toomises Euroopa tugevamate riikide poolt pealesurutud probleemi.
2024-10-16
2025. aasta riigieelarve seaduse eelnõu (513 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja rahandusministrile, kritiseerides ministeeriumide ebaloogilist struktuuri ja eelarve koostamise vigu. Kriitika on tugev ja keskendub protseduurilisele ebaefektiivsusele ning raiskamisele, tuues esile eelmise aasta eelarve suured vead.
2024-10-16
Julgeolekumaksu seaduse eelnõu (512 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud ministrile (Jürgen) isikliku käitumise ja teiste alavääristamise eest. Lisaks kritiseeritakse Sotsiaaldemokraatide juhti Läänemetsa ebakorrektse metoodika kasutamise eest maksutõusude arvutamisel, mis on protseduuriline rünnak valitsuskoalitsiooni suunal.
2024-10-15
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (510 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja Reformierakond, keda kritiseeritakse poliitilise filosoofia muutumise eest majanduskasvu toetamiselt tarbimise piiramisele. Kriitika on terav, süüdistades valitsust reaalsustaju puudumises ja sotsiaaldemokraatide (Läänemets) teemade ülevõtmises. Vastuseis on poliitika- ja filosoofiapõhine.
2024-10-14
Vabariigi Valitsuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (505 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud komisjoni valdavale arvamusele, mis seab juhiomadused haridusest ettepoole. Kriitika on intensiivne ja poliitiline, seostades seda suunda riigi üldise ebaõnnestumisega.
2024-10-14
Perehüvitiste seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (507 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud ministri ja ministeeriumi vastu, keda kritiseeritakse kitsa kärpefookuse, ebaefektiivsuse ja riigi tervikliku arengu eiramise eest. Kriitika on intensiivne ja poliitikapõhine, keskendudes konkreetsetele sotsiaalteenuste vähendamistele ja menetlustähtaegade pikendamisele. Kompromissivalmidus puudub, kuna ministeeriumi tegevust peetakse inimeste olukorda halvendavaks.
2024-10-10
Lastekaitseseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (427 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud seaduseelnõu 427 SE menetlejate vastu, kritiseerides teravalt ettepanekut anda Sotsiaalkindlustusametile õigus hinnata karistatud pedofiilide sobivust lastega töötamiseks. Kriitika on nii sisuline kui ka protseduuriline, kusjuures kompromiss on välistatud, nõudes lugemise täielikku katkestamist.
2024-10-09
Riigikogu otsuse "Rahvastikukriisi lahendamise probleemkomisjoni moodustamine" eelnõu (324 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja ministrite vastu, keda süüdistatakse üldise ülevaate puudumises ja ebapädevuses. Eriti kritiseeritakse ministrit, kes soovib sisserände piirarvu kolmekordistamist ajal, mil eestlaste tööpuudus on kõrge. Kriitika on suunatud poliitilisele ebakõlale ja valitsuse tegevuse puudulikule koordineerimisele.
2024-10-09
Sotsiaalhoolekande seaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse (iseseisev õendusabi ööpäevaringse erihooldusteenuse osutamisel) eelnõu (496 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud praeguse olukorra ja lahenduste puudumise vastu sotsiaalhoolekande sektoris, mitte konkreetsete poliitiliste vastaste vastu. Kõneleja esitab väljakutse valitsusele (Ministrile) esitada plaane tööjõu väärtustamiseks ja tasustamiseks. Kriitika on poliitikapõhine ja mõõduka intensiivsusega.
2024-10-07
Arupärimine teedeehituse ja neljarealiste teede kohta (nr 408)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud Vabariigi Valitsusele ja endisele kliimaministrile Kristen Michalile, kritiseerides nii arupärimisele vastamise protseduurilist viivitust kui ka valitsuse prioriteetide puudumist neljarealiste teede rahastamisel. Kriitika on poliitika- ja tulemuspõhine, vastandades praegust olukorda 2019. aastal ametisse astunud valitsuse tegevusega.
2024-09-16
Kinnisasja omandamise kitsendamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (321 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuskoalitsiooni poliitikale, mis on viinud majanduslikult raske olukorrani ja sundinud inimesi maad müüma. Eriti terav on kriitika ametkondadesse juurdunud ideoloogilise "süvariigi" vastu, mis takistab riigi pööramist rahvuslikule kursile. Vastustatakse ka välismaalasi, eriti kolmandate riikide (Venemaa, Valgevene) kodanikke ja ettevõtjaid, kes ostavad maad üles julgeolekuohtu kujutaval moel.
2024-09-16
Riigikogu otsuse "Sündimuse kasvatamise meetmete väljatöötamisest" eelnõu (208 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud "viimaste valitsuste" vastu, keda kritiseeritakse teravalt (väga-väga halvad) suhtumise eest Eesti peredesse. Kriitika on sisuline ja keskendub valitsuste suutmatusele luua stabiilne ja õigusselge keskkond, mis takistab perede planeerimist.
2024-09-16
Siseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud Siseministri ja valitsuse tegevusetuse vastu ajalooliste sümbolite eemaldamisel. Kriitika keskendub poliitika ebajärjekindlusele (Lihula vs. Pronkssõdur) ja konkreetse tegevusplaani puudumisele Pronkssõduri osas.
2024-09-11
Jäätmeseaduse muutmise seaduse eelnõu (430 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu või kriitikat teiste poliitiliste rühmade suhtes ei esine. Kriitika on suunatud valitsuse poliitika rakendamisele ja eeldustele, olles pigem küsiv ja informatsiooni otsiv, et tuvastada süsteemseid probleeme (nt. tarbimisvõimekuse puudumine).
2024-09-11
Kaitseministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegevusetuse vastu kodumaise laskemoonatootmise käivitamisel, mis on poliitikapõhine. Vastuseis seisneb selles, et suured investeeringud viivad raha majandusest välja ja põhjustavad maksuraha kaotust.
2024-09-09
Arupärimine riigi plaani kohta lõpetada põllumeestele haneliste tekitatud kahjude hüvitamine (nr 582)

XV Riigikogu, IV istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud ministeeriumi (endise ja praeguse kliimaministri) tegevusele, kes lõpetas haneliste kahjude hüvitamise, püüdes eelarves kokku hoida. Kriitika on poliitikapõhine, süüdistades valitsust selles, et ta ei täitnud põllumeeste ootusi hüvitise suurendamise osas ja tekitas hoopis suurema probleemi.
2024-07-29
23 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks taristuminister Vladimir Svetile

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine vastane on taristuminister Vladimir Svet, keda kritiseeritakse teravalt isikliku poliitilise terviklikkuse ja erakonnavahetuse halva kuvandi pärast. Kriitika on suunatud ministri meelsusele ja käitumisele, mitte konkreetsetele poliitilistele otsustele. Kõneleja viitab ka sellele, et ministri meelsuse küsimused jäävad valitsuses kõlama kogu tema ametiaja vältel.
2024-07-29
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 UA) teine lugemine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja koalitsiooni vastu, süüdistades neid rumalas ja ajalooliselt ebaõnnestunud maksustamispoliitikas. Eriti kritiseeritakse Rahandusministeeriumi ametnikke, kes väidetavalt ei taju transpordi kättesaadavuse erinevust linna- ja maapiirkondades. Kriitika on poliitika- ja menetluskeskne, ning kompromiss on välistatud, kutsudes eelnõu koheselt menetlusest eemaldama.
2024-07-22
Peaministrikandidaat Kristen Michalile valitsuse moodustamiseks volituste andmine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine kriitika on suunatud ametist lahkuva rahandusministri (Mart Võrklaev) tegevusele, keda süüdistatakse Eesti rahanduse ja majanduse "tuksi keeramises". Kriitika on tulemuspõhine ja intensiivne, seades kahtluse alla valitsuse vahetuse põhjendatuse.
2024-07-15
Vabariigi Presidendi poolt välja kuulutamata jäetud mootorsõidukimaksu seaduse (364 UA) uuesti arutamine

XV Riigikogu, Riigikogu erakorraline istungjärk

Peamine kriitika on suunatud valitsuse ja Rahanduskomisjoni vastu, süüdistades neid menetluslikes vigades ja riigirahanduse haldamise suures segaduses. Eriti kritiseeritakse endisi rahandusministreid (Pentus-Rosimannus, Akkermann) valimiseelsete valede ja olukorra varjamise eest. Kriitika on intensiivne ja poliitika- ning menetluskeskne.
2024-06-19
Riigi 2024. aasta lisaeelarve seaduse eelnõu (456 SE) kolmas lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu täiendav istung

Peamised kriitika sihtmärgid on Rahandusministeeriumi ja MKM-i finantsinimesed, kelle töö tulemusena oleks pidanud suur viga välja tulema. Kriitika on suunatud ka ettekandjale, kes püüdis vastutust varasema vea eest valesti suunata (viidates Reinsalule). Rünnakud on intensiivsed ja keskenduvad valitsuse finantskontrolli puudujääkidele.
2024-06-10
Arupärimine Ukraina liitumise kohta Euroopa Liiduga (nr 613)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on Peaminister, keda kritiseeritakse vale narratiivi loomise eest, justkui kõneleja erakond (EKRE) ei sooviks Ukrainat toetada. Kriitika on suunatud narratiivi korrigeerimisele ja on mõõdukalt intensiivne, rõhutades, et korruptsiooniprobleemide tõstatamine ei tähenda toetuse puudumist.
2024-06-10
Arupärimine sõjaaja kaitseväe pioneerivõimekuse kasvatamise kohta Venemaa-Ukraina sõja käesoleva etapi kogemuste valguses (nr 607)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele ja peaministrile, kellelt nõutakse selgitusi kaitseväe väljaõppe ressursside haldamise kohta. Kriitika on poliitikapõhine, puudutades optimaalset vahendite jagamist kodumaise väljaõppe ja välisabi vahel.
2024-06-05
Mootorsõidukimaksu seaduse eelnõu (364 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Tugev vastuseis on suunatud Reformierakonnale ja valitsuskoalitsioonile, keda süüdistatakse poliitilises ebaaususes, lubaduste murdmises ja ebakorrektses käitumises. Kriitika on suunatud nii poliitilistele otsustele (lastetoetused, automaks) kui ka protseduurilisele korrale (aseesimehe tegevus). Kompromissi asemel pakutakse välja radikaalseid eelarve alternatiive.
2024-06-03
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalole

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo. Kriitika on intensiivne ja mitmetahuline, hõlmates nii eetilisi küsimusi (huvide konflikt, äriklassis lendamine) kui ka haldusvigu (andmelekked, 700 miljoni investeeringu kaotus). Eesmärk on selgelt umbusalduse avaldamine.
2024-05-29
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele kodumaiste puu- ja juurviljade käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (406 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud eelnõu menetlust juhtinud komisjonile, keda kritiseeritakse toidujulgeoleku aspekti arvestamata jätmise eest. Kriitika on menetluslik ja poliitikapõhine, rõhutades vajadust küsida teiste komisjonide arvamust, kuna tegemist on olulise teemaga.
2024-05-29
Maamaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (437 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse ja ministri vastu seoses rahastamata kohustuste panemisega omavalitsustele. Kriitika on intensiivne ja poliitika sisu vastane, süüdistades valitsust vastutustundetus suhtumises. Lisaks esineb otsene isiklik rünnak ja korrale kutsumine saalis viibija (Jürgeni) suunas, kes kõnelejat segas.
2024-05-15
Kliimaministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsest vastuseisu ei väljendata, kuid esineja väljendab kahtlust EL-i keskkonnaeesmärkide rakendamise suhtes, viidates võimalusele, et see tekitab ebasoovitavat äritegevust, sarnaselt CO2-kvootidega.
2024-05-09
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "E-valimised – oht demokraatiale" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on koalitsioon, eriti Reformierakond, keda süüdistatakse poliitilise tahte puudumises ja status quo säilitamises, kuna see sobib neile tulemuse poolest. Kriitika on suunatud ka ametkondade ja Vabariigi Valimiskomisjoni tegevusetuse vastu, kes ei taha aastaid välja toodud kitsaskohti parandada.
2024-05-08
Tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest teavitaja kaitse seaduse eelnõu (257 SE) teine lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud eelnõu ettekandjale ja Riigikogu aseesimehele (Eduard), keda süüdistatakse menetlusreeglite rikkumises ja autoritaarses käitumises. Kriitika on intensiivne ja keskendub protseduurilisele ebaõiglusele, süüdistades vastaspoolt arrogantsuses ja varasema tava eiramises. Esineja nõuab protseduuri tagasivõtmist, välistades kompromissi enne vea tunnistamist.
2024-05-08
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele pangandussektori ajutise solidaarsusmaksu kehtestamise kohta" eelnõu (367 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud tänase valitsuse vastu, keda kritiseeritakse selektiivse maksupoliitika ja pangandussektori erakorralise kasumi maksustamata jätmise eest. Kriitika on poliitika- ja põhjenduspõhine, seades kahtluse alla valitsuse väited kapitali kättesaadavuse paranemise kohta ettevõtjatele.
2024-05-06
22 Riigikogu liikme esitatud kirjalik nõue umbusalduse avaldamiseks haridus- ja teadusminister Kristina Kallasele

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud haridus- ja teadusministrile, keda kritiseeritakse teravalt mittetoimiva infosüsteemi eest. Kriitika on protseduuriline ja finantspõhine, rõhutades vastutuse puudumist riigi raha raiskamise eest.
2024-05-02
Magusa joogi maksu seaduse eelnõu (418 SE) esimese lugemise jätkamine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud valitsevale koalitsioonile ja ministrile, keda süüdistatakse hüpokriitilises ja muret tekitavas käekirjas. Kriitika on intensiivselt protseduuriline, keskendudes seaduseelnõu kiirustamisele ja hea seadusloome tava rikkumisele (VTK puudumine). Samuti kritiseeritakse valitsuse suutmatust kaasata olulisi huvigruppe, nagu suurperede esindajad automaksu arutelul.
2024-04-30
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (416 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse poliitiliste põhjenduste vastu, mida peetakse ebapiisavaks ja mitteadekvaatseks. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes valitsuse prioriteetidele, mis eelistavad MTÜ-de rahastamist pensionäride tulumaksuvabastusele.
2024-04-11
Olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Kuidas tagada veterinaaria tulevik" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsuse struktuuridele, eelkõige Haridus- ja Teadusministeeriumile (HTM), keda süüdistatakse jonnimises ja tegevusetuses. Kritiseeritakse ka ametnikke ja Maaeluministeeriumi suutmatust probleemi selgelt selgeks teha. Vastuseis on suunatud poliitilisele inertsile ja suutmatusele rakendada teadaolevaid, mitte üleliia kalleid lahendusi.
2024-04-10
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele likvideerida ministeeriumide ja teiste valitsusasutuste kodulehtede venekeelsed versioonid" eelnõu (365 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud neile Riigikogu liikmetele ja koalitsioonile, kes jätavad hääletamisele ilmumata, samal ajal rääkides lõimumise olulisusest ja info kättesaadavusest. Kriitika on suunatud nende poliitilisele silmakirjalikkusele ja argumentide ebakonsistentsusele, eriti Kaitseministeeriumi näite kaudu.
2024-04-10
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele algatada Liiklusseaduse muutmine eesmärgiga lubada liikluses pikemad ja suurema täismassiga veosed, tõstmaks seeläbi maanteetranspordi efektiivsust" eelnõu (278 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse ja varasemate valitsuste tegevusetusele, mis on 20 aastat takistanud vajalikke reforme, otsides pigem põhjusi, miks midagi teha ei saa. Eraldi kritiseeritakse praeguse valitsuse poliitilisi otsuseid, mis raskendavad sektori olukorda, nagu diisliaktsiisi tõstmine ja uued teekasutustasud. Kriitika on poliitikapõhine ja keskendub valitsuse suutmatusele toetada ettevõtlust.
2024-04-09
Majandus- ja infotehnoloogiaministri ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ebaefektiivsusele ja suutmatusele tagada andmeturvalisus ning vähendada bürokraatiat. Vastuseis on poliitika elluviimise ja tulemuslikkuse pinnalt, mitte isiklik.
2024-04-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muutmiseks" eelnõu (279 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud ametnike vastu, kelle "üliagarat soovi" lapsi vägisi eestlasteks teha peetakse valeks ja ebavajalikuks. Vastuseis on poliitiline, seades kahtluse alla integratsioonipoliitika eesmärgid ja selle mõju koolide igapäevatööle.
2024-04-03
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele prokuratuuri üle teenistusliku järelevalve teostamise tõhustamiseks" eelnõu (280 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud õiguskomisjoni juhtimise ja esimehe vastu, keda süüdistatakse halva töökliima lubamises ja kolleegide sundimises. Vastuseis on protseduuriline ja keskendub sisemisele käitumisele, mitte poliitilisele sisule. Rünnaku intensiivsus on mõõdukas, esitatud küsimuse vormis.
2024-04-02
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele loobuda automaksu kehtestamisest ja võtta Riigikogu menetlusest tagasi mootorsõidukimaksu eelnõu" eelnõu (374 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valitsuskoalitsioon, Rahandusministeeriumi ametnikud ja rahandusminister, keda süüdistatakse ebapädevuses ja ebaaususes (maksude tegeliku eesmärgi varjamises). Kriitika on intensiivne, keskendudes nii sisulistele vigadele kui ka menetluslikule manipulatsioonile (51 hääle nõude määramine). Kõneleja kritiseerib ka valitsuse suhtumist peredesse, viidates suurperetoetuse vähendamisele.
2024-04-01
Arupärimine peretoetuste vähendamise tagajärgede kohta (nr 561)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on peaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse intensiivselt nii poliitika (maksutõusud, inflatsioon) kui ka protseduuri (poolikute faktide esitamine) pärast. Kriitika on suunatud valitsuse tegevuse ebaaususele ja ebakompetentsusele majanduse juhtimisel. Kompromissi võimalust ei mainita, vaid nõutakse valitsuse tegevuse ja andmete esitamise viisi muutmist.
2024-03-20
Riigikogu liikme staatuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (339 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on Reformierakond ja Sotsiaaldemokraadid, keda süüdistatakse kuluhüvitiste kaitsmises ja väärkasutamises. Reformierakonda kritiseeritakse varasema lobitöö eest kallimate autode liisimiseks, Sotsiaaldemokraate süüdistatakse süsteemi kaitsmises ja ajalooliste vigade (alkoholi peitmine Ossinovski juhtimisel) meenutamises. Vastaste süüdistamine populismis lükatakse pahatahtliku jutuna tagasi.
2024-03-20
Riigikogu valimise seaduse, kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse ja Euroopa Parlamendi valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (292 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamised vastased on valimiste aususe eest vastutavad Eesti Vabariigi institutsioonid, keda süüdistatakse kohtu ja ohtude ignoreerimises. Teine sihtmärk on valitsuskoalitsioon, keda kritiseeritakse teravalt sotsiaalpoliitiliste otsuste (lastetoetuste kärpimine) ja poliitilise hüpokriisia pärast. Kriitika on intensiivne ja keskendub nii poliitilistele valikutele kui ka institutsionaalsele suutmatusele.
2024-03-18
Arupärimine prokuratuuri ja Kaitsepolitseiameti (KaPo) tegevuse põhjendatuse kohta (nr 528)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud peaprokuröri (Andres Parmas) tegevusele ja ministri suhtlusele temaga, keskendudes protseduurilistele ja eetilistele puudujääkidele ametlikus telefonisuhtluses. Vastuseis on suunatud läbipaistmatule või ebakorrektselt teostatud ametlikule suhtlusele.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele koostada kuni 2045. aastani ulatuv terviklik riigikaitse arenguvisioon ja sellest lähtuv uus erakorraline riigikaitse arengukava kuni aastani 2034" eelnõu (322 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud varasemate riigikaitse juhtide tegevusele, kes on eelistanud kehtestada "enda narratiivi" järjepideva suuna hoidmise asemel. Vastuseis on protseduuriline ja poliitikapõhine, keskendudes strateegilise järjepidevuse puudumisele viimase 30 aasta jooksul.
2024-03-13
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele toiduainete ja ravimite käibemaksu langetamiseks 5-le protsendile" eelnõu (272 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud "viimastele valitsustele", keda süüdistatakse Eesti inimeste viimises toimetulekuraskustesse ja olukorra halvendamises. Kriitika on poliitika ja tulemuslikkuse põhine, rõhutades valitsuse suutmatust tagada inimeste heaolu ja omavalitsuste rahastamist.
2024-03-13
Omavalitsuste rahastamise reform

XV Riigikogu, III istungjärk, infotund

Peamine vastane on peaminister ja valitsus, keda kritiseeritakse teravalt omavalitsuste raskesse olukorda viimise eest. Kriitika on nii poliitiline (rahastamata kohustused) kui ka protseduuriline, süüdistades peaministrit küsimustele vastamata jätmises ja protseduuriliste küsimuste kuritarvitamises. Vastuseis on intensiivne, kuna valitsuse tegevust seostatakse otseselt koolide sulgemise ohuga.
2024-03-11
Arupärimine Eesti kriitilise demograafilise olukorra kohta (nr 597)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Tugev opositsioon valitsusele ja peaministrile, kritiseerides nii poliitilisi otsuseid (peretoetuste vähendamine) kui ka valitsemisstiili ("lõpmatu reformimine"). Kriitika on suunatud vastuoluliste lubaduste ja tegelike tegude vahele, eriti pensionäride maksustamise teemal. Vastuseis on intensiivne ja poliitikapõhine.
2024-03-07
Eesti Reformierakonna fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti energeetika tulevik 2035" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud Kliimaministeeriumi plaanide ebaselgusele ja meediast tulenevatele vastuolulistele sõnumitele, eriti mis puudutab põlevkivireservide hoidmist. Vastuseis on poliitika- ja protseduuripõhine, nõudes ministeeriumilt selget tegevuskava ja rahastamise tagamist.
2024-03-06
Korrakaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu (163 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud koalitsioonile ja ministeeriumile, keda kritiseeritakse opositsiooni eelnõu tagasilükkamise ettepaneku ja sisulise arutelu puudumise eest. Kõneleja heidab ette protseduurilist eiramist ja lühinägelikkust, mis takistab riigile oluliste julgeolekuküsimustega tegelemist.
2024-03-05
Energiamajanduse korralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (356 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid on liiga vähe.
2024-03-05
Haridus- ja teadusministri 2024. aasta ettekanne riigi pikaajalise arengustrateegia "Eesti 2035" elluviimisest (haridusreformid)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuse poliitikale, mida süüdistatakse teenuste maalt äraviimise tendentsi jätkamises ja maainimeste olukorra raskendamises. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes haridusreformi, koolivõrgu kaugemale viimise ja automaksu negatiivsele mõjule. Vastuseis on intensiivne ja nõuab kohest suunamuutust.
2024-02-21
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (286 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud valitsuse ja peaministri suunas seoses lubaduste täitmata jätmisega põllumeestele kapitali kättesaadavuse parandamise osas, mida varem kasutati pangamaksu kehtestamise vastu argumendina. Lisaks kritiseeritakse üht organisatsiooni esindavat juhti, kes püüab väita vastupidist põllumeeste raskele olukorrale, ning MES-i aeglast reageerimist. Kriitika on suunatud poliitika tulemuslikkuse ja lubaduste täitmise vastu.
2024-02-15
Isamaa fraktsiooni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Eesti majanduslanguses. Mida teha?" arutelu

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Eesti valitsuse vastu, kes keeldus arutamast pankade erakorralise kasumi maksustamist. Kriitika on poliitikapõhine, seades kahtluse alla valitsuse põhjenduse, et maksustamise vältimine tagab paremad laenutingimused Eestis. Valitsust süüdistatakse selles, et pankadel lubati koguda kasumit maksumaksjate ja laenuvõtjate arvelt.
2024-02-08
Riigikogu otsuse "Putukate ja putukaid sisaldavate toitude ja toodete erimärgistamise ja müügi kohta" eelnõu (222 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud saalis viibijatele, kes ajavad segi arutelu teema (märgistamine vs. söömine), mis on protseduuriline ja fookuse kaotamisele suunatud kriitika. Tugev vastuseis väljendub hüpoteetilise tuleviku suhtes, kus putukate söömine võidakse muuta Eestis kohustuslikuks.
2024-02-07
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (230 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kriitika on suunatud poliitikutele ja poliitikale, mis eelistab välispanku kodumaistele hoiu-laenuühistutele, jättes esimesed maksustamata vaatamata nende kõrgele kasumile. Vastuseis on poliitikapõhine ja intensiivne, süüdistades valitsust oma ettevõtluse allasurumises.
2024-02-07
Kinnisasja omandamise kitsendamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (284 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Konkreetseid vastaseid nimepidi ei kritiseerita, kuid väljendatakse muret, et eelnõu võidakse menetluse käigus komisjonides "ära surmata". See viitab võimalikule protseduurilisele vastuseisule või inertsile, mis võiks seaduse vastuvõtmist takistada.
2024-02-05
Arupärimine sisserände kohta (nr 588)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuse ja peaministri vastu, kritiseerides nii ministrite (Tiit Riisalo) väljaütlemisi kui ka suutmatust lahendada tööturu ja keelenõuete probleeme. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilisele vastutusele ning valitsuse tegevusetusele.
2024-01-25
Hädaolukorra seaduse muutmise seaduse eelnõu (124 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud Vabariigi Valitsuse vastu, keda süüdistatakse opositsiooni eelnõude sisulise arutelu takistamises ja poliitilises kemplemises. Kriitika on suunatud menetluslikule ebaõiglusele, viidates valitsuse "tüüpvastusele" eelnõude tagasilükkamisel.
2024-01-24
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (255 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Ebapiisavad andmed.
2024-01-24
Ülevaade "Õigusloomepoliitika põhialuste aastani 2030" täitmise kohta 2022. aastal

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Kritiseerib valitsust ja valitsevat enamust protseduurilise obstruktsiooni eest, mis seisneb opositsiooni eelnõude automaatses tagasilükkamises. Kriitika on suunatud valitsuse formaalsele vastusele ("valitsus juba tegeleb sellega"), mida peetakse protsessi surmamiseks antud vastuseks.
2024-01-22
Arupärimine automaksu kehtestamise kohta (nr 310)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastasseis on suunatud ministri ja valitsuse vastu, kes automaksu kehtestavad. Kriitika on nii poliitika tagajärgedel põhinev (liiklusohutuse halvenemine) kui ka isiklik/protseduuriline, rünnates ministri väidetavat sotsiaalset tundlikkust ja loogikat. Rünnaku intensiivsus on kõrge, nõudes ministrilt vastutust ja selgitust tema vastuolulistele väidetele jõukuse kohta.
2024-01-22
Arupärimine riigi infrastruktuuri alarahastamise kohta (nr 334)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud Reformierakonnale ja valitsusele, keda süüdistatakse lühinägelikkuses, teetaristu tahtlikus alarahastamises ja rohepöörde eelistamises teede renoveerimisele. Kriitika on intensiivne ja keskendub poliitilistele (rohepööre) ning protseduurilistele (maade omandamine) vigadele, samuti ministri vastuste sisutusele.
2024-01-22
Arupärimine hoonete sundrenoveerimise keskkonnamõju ning kodanike maksevõime kohta (nr 123)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud poliitilisele suunale, mis ei kaasa piisavalt ülikoole ega analüüsi optimaalseid lahendusi sundrenoveerimise tingimuste osas. Samuti kritiseeritakse neid, kes alavääristavad kodanike põhjendatud muret energiakandjate hindade ja EL-i piirangute pärast. Kriitika on suunatud poliitilistele valikutele (Rail Balticu iganenud tehnoloogia) ja protseduurilistele puudujääkidele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (201 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Andmeid pole piisavalt.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (249 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Otsene vastasseis puudub, kuid kõneleja kritiseerib kaudselt varasemaid poliitikaid, mis on viinud maksutõusude ja suure inflatsioonini. Kriitika on poliitikapõhine, keskendudes majanduse halvenemisele, mitte isikutele.
2024-01-17
Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (187 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Not enough data
2024-01-17
Tolliseaduse muutmise seaduse eelnõu (350 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud ministrile ebaselgete vastuste andmise eest ja koalitsioonile, kes näitas teema vastu vähest huvi. Kriitika on protseduuriline ja keskendub valitsuse suutmatusele vastata avalikkust huvitavatele küsimustele. Vastandumine on selge, märkides, et huvi tundsid vaid EKRE liikmed ja üks sotsiaaldemokraat.
2024-01-16
Prokuratuuriseaduse muutmise seaduse eelnõu (105 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastuseis on suunatud õigussüsteemi (prokuratuuri) tegevusele, mida süüdistatakse poliitiliste vastaste karistamises, samal ajal kui teised suured juhtumid (nt Tallinna Sadam, Mary Kross) jäävad tagajärgedeta. Lisaks kritiseeritakse ettekandjat protseduurilise ebakorrektsuse eest, kuna ta andis isiklikke hinnanguid komisjoni seisukohtade asemel.
2024-01-16
Riigikogu otsuse "Ettepaneku tegemine Vabariigi Valitsusele eemaldada nn. Pronkssõduri kuju avalikust ruumist" eelnõu (104 OE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud saalis valitsevale kõhklemisele ja viivitamisele monumendi eemaldamise osas, mida nimetatakse "kummaliseks" ja "lömitamiseks". Vastuseis on suunatud tegevusetusele ja ebakindlusele, mitte konkreetsetele poliitilistele vastastele. Kompromiss monumendi allesjätmise osas on selgelt välistatud.
2024-01-11
Perekonnaseisutoimingute seaduse muutmise seaduse eelnõu (106 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastane on valitsus ja koalitsioon, keda kritiseeritakse ideoloogilise probleemi ja sotsiaalministeeriumi tegevusetuse pärast. Kriitika on terav, viidates perekondade alandamisele ja seostades vastuseisu varasema lastetoetuste vähendamisega.
2024-01-10
Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu (184 SE) esimene lugemine

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine vastasseis on suunatud valitsuskoalitsioonile ja Reformierakonnale, keda kritiseeritakse nii käibemaksu tõstmise poliitika kui ka protseduurireeglite võimaliku rikkumise pärast. Kriitika on teravdatud, seades kahtluse alla vastaspoole pikaajalise aususe maksupoliitikas, viidates 2009. aasta "ajutisele" tõusule.
2024-01-08
Arupärimine rohepöörde mõju kohta teie juhitava ministeeriumi haldusalale (nr 341)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Peamine kriitika on suunatud valitsusele, eriti Kliimaministeeriumile ja Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumile, süüdistades neid rohepöörde tagajärgede ignoreerimises ja protsesside ülevaatamata jätmises. Samuti kritiseeritakse eelmist Riigikogu koosseisu puiduküttel katlamajade maksustamise vastuvõtmise eest. Kriitika on poliitika- ja protseduuripõhine ning intensiivne.
2024-01-08
Arupärimine ajakirjandusväljaannete sõltumatuse ohustamise kohta (nr 345)

XV Riigikogu, III istungjärk, täiskogu istung

Vastuseis on suunatud valitsuse/ministri poliitikale, kes kehtestas ajakirjandusele 9% käibemaksu, põhjendades seda eelarvevajadusega, kuid väites, et see ei ohusta vabadust. Kriitika on poliitikapõhine, vaidlustades 9% määra õigustatust ja nõudes selle asemel üldise määra kehtestamist.