Kuude kaupa: Aleksei Jevgrafov

Kokku kuid: 19

Täielikult profileeritud: 19

10.2025

3 Sõnavõtud

Esineja demonstreerib sügavat teadmiste taset Tervisekassa finantside ja eelarveprognooside osas. Kasutatakse tehnilisi termineid nagu "jaotamata tulem" ja esitatakse detailsed numbrilised prognoosid (nt –117,6 miljonit eurot 2026. aastal), mis viitab autoriteedile valdkonnas. Teadmised hõlmavad ka reservide ja eelarvepositsiooni pikaajalisi väljavaateid aastani 2028.
09.2025

20 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust tervishoiu rahastamise ja statistika osas, esitades detailsed Tervisekassa defitsiidi prognoosid kuni aastani 2028 (nt. –254,2 miljonit eurot). Samuti on ta kursis seadusandliku menetluse detailidega, küsides sisulise mõjuanalüüsi puudumise ja ministeeriumide nõunike seisukohtade kohta. Ta kasutab spetsiifilisi andmeid arstide puudujäägi ja Tervisekassa miinuse kohta.
06.2025

7 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadmisi taristu planeerimise (neljarealised teed, kiiruspiirangud, 2+1 lahendused) ja energiatehnoloogia (CO2 püüdmise tehnoloogia maksumus ja tööstuslik mastaap) valdkonnas. Kasutatakse konkreetseid näiteid ja statistikat, viidates Narva-Jõhvi teelõigu traagilisele statistikale ja lubatud kiirustele teistel maanteedel. Samuti viidatakse spetsiifilisele eksperdile (professor Alar Konist) energiatehnoloogia teemal.
05.2025

15 Sõnavõtud

Kõneleja näitab sügavat asjatundlikkust energiapoliitika ja -tehnoloogia vallas, kasutades tehnilisi termineid nagu "saartalitlusvõime" ja "juhitav võimsus" (1000 MW). Ta toetab oma argumente konkreetsete andmetega, viidates CO2 püüdmise investeeringu suurusele (200–300 miljonit eurot) ja Auvere elektri omahinna komponentidele. Lisaks käsitletakse detailselt tervishoiu IT-süsteemide killustatust (ESTER, Watson, E-ITS) ja Tervisekassa eelarvepuudujääki (180 miljonit eurot).
04.2025

5 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust majandusteoorias, selgitades maksude ja tooraine mõju toote lõpphinnale. Erialane pädevus ilmneb ka siseturvalisuse ja politseitöö logistika teemadel, kasutades konkreetseid andmeid Ida prefektuuri vakantside (49 puudu) ja patrullivajaduse kohta. Samuti esitatakse detailsed palgatõusu ettepanekud, mis arvestavad regionaalseid eripärasid.
03.2025

4 Sõnavõtud

Kõneleja näitab detailset asjatundlikkust Narva piiripunkti logistika ja läbilaskevõime osas, tuues esile täieliku tollikontrolli ajakulu, järjekordade pikkuse ja bussireisijate ülekoormuse. Ta on kursis ka Siseministeeriumi varasemate otsustega (nt Narva 2 sulgemine) ja endise siseministri seisukohtadega rändesurve ning hübriidohtude teemal. Lisaks on ta teadlik integratsioonipoliitika ajaloost ja põhiseaduse muutmise küsimustest.
02.2025

15 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib teadmisi energiapoliitika ja majanduse vallas, viidates gaasi hinna tõusule, Euribori mõjule ja Narva gaasijaama rahastamisele 100 miljoni euroga. Ta on kursis ka õigusloome protseduuridega, nõudes mõjuanalüüside olemasolu ja küsides Kliimaministeeriumi eelnõude (nt 555 ja 556) numbriliste andmete usaldusväärsuse kohta. Lisaks on tal detailne teadmine kohaliku omavalitsuse ressursside puudujääkidest ja Politsei- ja Piirivalveameti väljakutsete statistikast.
01.2025

3 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadlikkust suurprojektide majanduslikust mõjust ja meditsiini kvaliteedi parandamisest. Samuti on tal teadmisi rahvusvahelistest raportitest (OSCE) ja väliskomisjoni tööprotseduuridest. Ta rõhutab vajadust tugineda konkreetsetele infoallikatele ja andmetele, seades kahtluse alla esitatud väidete tõendatuse.
12.2024

4 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust makromajanduse ja maksunduse valdkonnas, seostades maksutõuse otseselt tarbimise, investeeringute ja tööhõive vähenemisega. Kasutatakse spetsiifilisi termineid nagu "maksukoormus" ja "eksportivad firmad". Samuti on esindatud teadmised läbipaistvuse teemadel, viidates Riigikogu kuluhüvitiste ja valitsuse esinduskulude erinevale regulatsioonile ning Balti riikide praktikale.
11.2024

2 Sõnavõtud

Kõneleja näitab teadmisi maksupoliitika (käibemaks) ja selle rakendamise mehhanismide osas, rõhutades vajadust tagada, et madalam maks jõuaks tarbijateni, mitte ainult kaupmeesteni. Samuti viidatakse Euroopa Liidu riikide praktikale toiduainete käibemaksu langetamisel, mis näitab teatud rahvusvahelist võrdlusoskust.
10.2024

9 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust tervishoiu rahastamise ja kättesaadavuse teemadel, viidates Kantar Emori uuringule ja Tervisekassa/Haiglate Liidu konverentsidele. Ta on kursis detailsete regulatsioonidega, nagu sidemastide ehituspiirangud ja riigisekretäri ametikoha haridusnõuded. Samuti kasutab ta spetsiifilisi numbreid (nt 5 eurot visiiditasu, 10% eelarvekärbe) oma argumentide toetamiseks.
09.2024

15 Sõnavõtud

Poliitik näitab teadmisi sotsiaalpoliitika ja regionaalmajanduse andmete osas, kasutades argumentide toetuseks spetsiifilisi numbreid ja statistikat. Eriti rõhutatakse ametlike juhendite (nt Tervisekassa/Haigekassa toitumisjuhend) ja varasemate poliitiliste otsuste (Narva-2 sulgemine) detailset tundmist. Samuti küsitakse võrdlevat statistikat puhkepäevade arvu kohta lähiriikides.
07.2024

1 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust fiskaalpoliitika valdkonnas, pakkudes konkreetseid alternatiivseid eelarvetäitmise meetmeid, nagu pangamaks (500 miljonit eurot) ja avaliku sektori personalireform. Samuti viidatakse Riigikohtu seisukohtadele automaksu põhiseaduslikkuse ja parlamendi vähemuse õiguste piiramise kohta. Eristatakse vabatahtlikke makse (tubaka- ja alkoholiaktsiis) hädavajalikest (auto omamine).
06.2024

16 Sõnavõtud

Kõneleja näitab detailset asjatundlikkust tervishoiu rahastamise vallas, tuues esile Tervisekassa lepingute ületamise, COVID-kriisi järelmõjud ja vajaduse leida haiglavõrgule 30–50 miljonit eurot lisaraha. Samuti on ta kursis maksupoliitika ja riigilõivude tõusudega, osates nimetada konkreetseid numbreid (nt ID-kaardi kiirtaotluse kuuekordne tõus 45 eurolt 250 eurole). Ta kasutab statistilisi andmeid majanduslanguse (üheksa kvartalit) ja pangamaksu potentsiaalse tulu (550 miljonit eurot) rõhutamiseks.
05.2024

23 Sõnavõtud

Kõneleja näitab üles tugevat asjatundlikkust rahanduse ja maksunduse valdkonnas, tuues esile täpseid andmeid pankade kasumite kohta (nt 940 miljonit eurot) ja viidates oma varasemale kogemusele Maksuameti endise peadirektorina. Samuti on tal detailne teadmine haridusvaldkonna rahastamisest, eriti huvihariduse toetussummade ja regionaalsete keeleoskuse nõuete osas.
04.2024

11 Sõnavõtud

Kõneleja näitab asjatundlikkust majanduse ja sotsiaalstatistika vallas, viidates Eesti Panga prognoosidele, suhtelise ja absoluutse vaesuse määradele ning konkreetsetele toetussummadele. Tal on põhjalikud teadmised õiguslikest ja põhiseaduslikest küsimustest, eriti valimisõiguse teemal, tsiteerides õiguskantslerit, justiitsministrit ja tunnustatud juriste. Samuti on ta kursis Ida-Virumaa õpetajate palgalisade väljamaksmise bürokraatlike probleemidega.
03.2024

9 Sõnavõtud

Kõneleja demonstreerib teadmisi rahvatervise statistika (ülekaalulisuse andmed) ja haridusseaduse (erivajadustega laste õpetamine) valdkonnas. Ta toetab oma seisukohti konkreetsete andmetega Tervise Arengu Instituudi uuringutest, märkides, et 31% õpilastest on ülemäärase kehakaaluga. Samuti on ta kursis kohaliku omavalitsuse taotluste ja sporditaristu arendamise maksumusega.
02.2024

8 Sõnavõtud

Näitab detailset teadlikkust transpordipoliitikast, viidates ministri kontseptsioonidele põhiliinivõrgust ja viimase miili lahendustest. Tõestab teadmisi Riigikogu kodu- ja töökorra seaduse paragrahvidest (§ 152^13) ning suudab siduda makromajanduslikke probleeme (majanduslangus, tööpuudus) konkreetsete sotsiaalsete tagajärgedega. Nõuab poliitika mõjuanalüüside esitamist sõitjate arvu ja piirkondade lõikes.
01.2024

14 Sõnavõtud

Kõneleja näitab sügavat teadlikkust haridusvaldkonna kitsaskohtadest, eriti seoses eestikeelsele õppele üleminekuga gümnaasiumides, huvikoolides ja spordikoolides, tuues esile treenerite vanuse ja keeleoskuse probleemid. Majandusküsimustes kasutab ta konkreetseid andmeid, viidates elektri börsihinnale (890,54 €/MWh) ja Ida-Virumaa kõrgele töötuse määrale (13,4%). Samuti on esile toodud mure infrastruktuuri (Elroni ülerahvastatus) ja tervishoiu (arstide ülekoormus) pärast.